Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(372)
Forma i typ
Książki
(355)
Publikacje naukowe
(153)
Publikacje fachowe
(138)
Poradniki i przewodniki
(87)
Publikacje dydaktyczne
(74)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Audiobooki
(13)
Czasopisma
(4)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(376)
wypożyczone
(92)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(189)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(236)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(6)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(13)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Pacana Andrzej
(12)
Sałbut Bartosz
(7)
Tracy Brian (1944- )
(6)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(6)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(5)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(5)
Gasper Dorota
(5)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(5)
Samson-Banasik Aleksandra
(5)
Bal-Woźniak Teresa
(4)
Dondziłło Grzegorz
(4)
Doroba Anita
(4)
Mazurek Grzegorz
(4)
Morawski Cezary (1954- )
(4)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(4)
Zimon Dominik
(4)
Borkowska Stanisława (1939- )
(3)
Buchelt Beata (1974- )
(3)
German Janusz (1974- )
(3)
Jurgilewicz Marcin
(3)
Kotler Philip (1931- )
(3)
Król Henryk (1932-2014)
(3)
Ludwiczyński Antoni
(3)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(3)
Michalak Robert (1968- )
(3)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(3)
Zawiślak Marek
(3)
Zimon Grzegorz
(3)
Zych Robert
(3)
Środa Jacek
(3)
Bień Magdalena (gospodarka przestrzenna)
(2)
Bucki Piotr
(2)
Bugdol Marek (1966- )
(2)
Catmull Edwin E
(2)
Dixit Avinash K
(2)
Domagała Joanna (ekonomia)
(2)
Fischer Iwona
(2)
Fortuna Paweł (1970- )
(2)
Gordon Jon (1971- )
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Grzebyk Mariola
(2)
Grün Anselm (1945- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hall Hanna
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech (1954- ). Psychologia szefa
(2)
Jaremczuk Kazimierz
(2)
Jaworowicz Magdalena
(2)
Jaworowicz Piotr
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Jones Sue Jenkyn
(2)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(2)
Kawszyn Roman
(2)
Kim W. Chan
(2)
Kinal Mariola
(2)
Klepacki Bogdan (1953- )
(2)
Kmiotek Krystyna
(2)
Kotarbiński Jacek
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Krywan Tomasz
(2)
Kuca Paweł (1975- )
(2)
Liżewski Sławomir
(2)
Malcherek Monika
(2)
Marzec Krzysztof (informatyk)
(2)
Mauborgne Renée
(2)
Meyer Erin (1971- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Murdoch Anna
(2)
Mędrala Małgorzata
(2)
Nalebuff Barry J. (1958- )
(2)
Nowak Edward (1951- )
(2)
Ostapowicz Ewa
(2)
Ostasz Grzegorz (1964- )
(2)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(2)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(2)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(2)
Perłakowska Ewa
(2)
Piziak Bartosz
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Romkowska Ewa (tłumacz)
(2)
Rotkiewicz Marek
(2)
Rutkowski Andrzej (ekonomia)
(2)
Scott David Meerman (1961- )
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Smith Mike (1959- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Stadnicka Dorota
(2)
Stawarz Barbara
(2)
Sutherland Rory (1965- )
(2)
Sułkowski Łukasz
(2)
Szaran Adam
(2)
Szocik Krzysztof
(2)
Słupski Jakub
(2)
Tyrakowski Sebastian
(2)
Wadas Krzysztof
(2)
Wallace Amy (1962- )
(2)
Witkowska Magda
(2)
Wojciechowska Karolina Maria
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(142)
2010 - 2019
(204)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(337)
1901-2000
(21)
1989-2000
(14)
1945-1989
(7)
Kraj wydania
Polska
(371)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(367)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(68)
Menedżerowie
(66)
Przedsiębiorcy
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Handlowcy
(5)
Pracodawcy
(4)
Doradcy personalni
(3)
Logistycy
(3)
Studenci
(3)
Urzędnicy
(3)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Blogerzy
(2)
Dyrektorzy
(2)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(2)
Ekonomiści
(2)
Hotelarze
(2)
Kierownicy zakładów opieki zdrowotnej
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Politycy
(2)
Pracownicy działów personalnych
(2)
Programiści
(2)
Projektanci mody
(2)
Specjaliści ds. reklamy
(2)
Menedżerowie
(1)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Analitycy rynku
(1)
Audytorzy jakości
(1)
Bibliotekarze
(1)
Coachowie
(1)
Copywriterzy
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dowódcy
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekolodzy (zawód)
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Informatycy
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Inżynierowie
(1)
Kadra zarządzająca
(1)
Konsultanci jakości
(1)
Liderzy i zespoły sprzedaży
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Menedżerowie jakości
(1)
Menedżerowie produktu
(1)
Negocjatorzy biznesowi
(1)
Oficerowie
(1)
Pielęgniarki
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy agencji badawczych
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prezesi
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Sekretarki i sekretarze
(1)
Specjaliści ds. finansów
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Menedżerowie produktu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Temat
Zarządzanie
(81)
Przedsiębiorstwo
(39)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(38)
Marketing
(30)
Innowacje
(23)
Przywództwo
(23)
Sukces
(21)
Kultura organizacyjna
(18)
Menedżerowie
(16)
Public relations
(16)
Zarządzanie jakością
(14)
Media społecznościowe
(13)
Logistyka gospodarcza
(12)
Marketing elektroniczny
(12)
Techniki sprzedaży
(12)
Marka (ekonomia)
(10)
Komunikacja marketingowa
(9)
Motywacja pracy
(9)
Organizacja
(9)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Komunikowanie marketingowe
(8)
Konsumenci (ekonomia)
(8)
Logistyka
(8)
Praca zespołowa
(8)
Zarządzanie kryzysowe
(8)
Gospodarka
(7)
Kadry
(7)
Marketing cyfrowy
(7)
Marketing społecznościowy
(7)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Coaching
(6)
Content marketing
(6)
Decyzje
(6)
Etyka biznesu
(6)
Inteligentne miasta i wsie
(6)
Kapitał ludzki
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Organizacja pracy
(6)
Praca
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Psychologia biznesu
(6)
Reklama
(6)
Współdziałanie
(6)
Badania marketingowe
(5)
Bezpieczeństwo
(5)
COVID-19
(5)
Handel elektroniczny
(5)
Informacja
(5)
Kariera
(5)
Konkurencyjność
(5)
Kreatywność
(5)
Obsługa klienta
(5)
Ocena pracowników
(5)
Produktywność pracy
(5)
Psychologia pracy
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Wzrost gospodarczy
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
BHP
(4)
Bezpieczeństwo informacyjne
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Instytucje kultury
(4)
Jakość życia
(4)
Klastry (ekonomia)
(4)
Kompetencje menedżerskie
(4)
Kompetencje przywódcze
(4)
Komunikacja elektroniczna
(4)
Komunikacja wewnętrzna
(4)
Marketing terytorialny
(4)
Model biznesowy
(4)
Nawyki konsumenckie
(4)
Normy ISO 9001
(4)
Organizacje
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Start-up
(4)
Systemy informatyczne
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Służba zdrowia
(4)
Technologia informacyjna (IT)
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Zarządzanie finansami
(4)
Zarządzanie oświatą
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zarządzanie zmianą
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Administracja elektroniczna
(3)
Audyt wewnętrzny
(3)
Branding (marketing)
(3)
Dziedzictwo kulturowe
(3)
Finanse publiczne
(3)
Finansowanie
(3)
Hotelarstwo
(3)
Internet
(3)
Inwestycje
(3)
Język polski
(3)
Kobieta
(3)
Temat: dzieło
Mojżesz
(1)
Regula
(1)
Temat: czas
2001-
(148)
1901-2000
(27)
1989-2000
(19)
1945-1989
(11)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(74)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Chiny
(2)
Mielec (woj. podkarpackie)
(2)
Niemcy
(2)
Ukraina
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Aarhus (Dania)
(1)
Arktyka (region)
(1)
Azja Środkowa
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa
(1)
Europejskie Szlaki Kulturowe
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gmina Brześć Kujawski (woj. kujawsko-pomorskie, pow. włocławski)
(1)
Kaszuby
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lębork (woj. pomorskie)
(1)
Niepołomice (woj. małopolskie, pow. wielicki)
(1)
Nisko (woj. podkarpackie)
(1)
Ostrzeszów (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska (część północna)
(1)
Rosja
(1)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Szlak Architektury Drewnianej
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Znak Dziedzictwa Europejskiego
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(129)
Opracowanie
(81)
Monografia
(55)
Podręcznik
(51)
Praca zbiorowa
(49)
Materiały pomocnicze
(19)
Raport z badań
(10)
Materiały konferencyjne
(7)
Case study (studium przypadku)
(5)
Reportaż
(5)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Poradniki
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Felieton
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Informator
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Kompendium
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Synteza
(1)
Wywiad etnograficzny
(1)
Wywiady
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(12228)
Edukacja i pedagogika
(3671)
Literaturoznawstwo
(3390)
Kultura i sztuka
(3369)
Geografia i nauki o Ziemi
(2552)
Zarządzanie i marketing
(372)
Socjologia i społeczeństwo
(2549)
Medycyna i zdrowie
(2410)
Podróże i turystyka
(1911)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1901)
Religia i duchowość
(1771)
Psychologia
(1697)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1381)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1241)
Biologia
(1161)
Językoznawstwo
(1095)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(937)
Etnologia i antropologia kulturowa
(802)
Rozwój osobisty
(705)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(608)
Kulinaria
(599)
Filozofia i etyka
(570)
Kultura fizyczna i sport
(562)
Architektura i budownictwo
(536)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(507)
Hobby i czas wolny
(493)
Inżynieria i technika
(421)
Nauka i badania
(333)
Informatyka i technologie informacyjne
(327)
Fizyka i astronomia
(324)
Media i komunikacja społeczna
(316)
Transport i logistyka
(315)
Rolnictwo i leśnictwo
(285)
Styl życia, moda i uroda
(277)
Ochrona środowiska
(247)
Archeologia
(188)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(176)
Praca, kariera, pieniądze
(162)
Matematyka
(130)
Chemia
(118)
Dom i ogród
(75)
Varia
(8)
Opracowanie
(5)
2021-07
(1)
Biografia
(1)
Histotia
(1)
Informatyka
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Kultura
(1)
Kultura isztuka
(1)
Kulturoznawstwo
(1)
Lista Wächtera ; 2
(1)
Literatura
(1)
Literaturoznwastwo
(1)
Podręcznik
(1)
Przekłady polskie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Religia i duchowość religijna
(1)
Rozmówki
(1)
Sprawy Soni Kranz ; 2
(1)
372 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biznes / MT Biznes)
(Zarządzanie / MT Biznes)
U dołu okładki i strony przedtytułowej: Ideaflow-liczba pomysłów, które ty lub twój zespół jesteście w stanie wygenerować w określonym czasie.
Wstęp ; CZ. I. WPROWADZAJ INNOWACJE: R. 1. Miarą jutrzejszego sukcesu są dzisiejsze pomysły ; R. 2. Wzmacnianie ideaflow ; R. 3. Zarzuć problem pomysłami ; R. 4. Budowa bazy danych innowacyjnych pomysłów ; R. 5. Przetestuj swoje pomysły ; R. 6. Niech cały świat będzie twoim laboratorium ; CZ. II. WZBIJ SIĘ NA WYŻYNY: R. 7. W poszukiwaniu różnych perspektyw ; R. 8. Zmień swoją perspektywę ; R. 9. Pobudzanie ciekawości ; R. 10. Zachęcaj do twórczych kolizji ; R. 11. Przełamywanie twórczego impasu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Smart working per tutti : molto più che lavoro da casa : raggiungi il tuo benessere, trasforma la tua azienda" 2020.
Bibliografia na stronach 169-171.
Ogromne zmiany systemowe, mające miejsce w ostatnich latach, pod znakiem zapytania stawiają naszą dotychczasową wiedzę na temat sposobów wykonywania pracy (w tym jej miejsca i czasu). Firmy szukają nowych dróg osiągnięcia zysku, a pracownicy stają przed koniecznością wytyczenia sobie nowych ścieżek prowadzących ich do osiągnięcia satysfakcji z wykonywanej pracy. Metoda smart working, wpisana w model kulturowy zapoczątkowany 25 lat temu przez włoskich ekspertów wiedzy związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi, oferuje organizacjom zmiany polegające na swobodzie, wolności wyboru i zrównoważonym rozwoju, odpowiadając tym samym na złożoność dzisiejszego kontekstu gospodarczego i społecznego lepiej niż inne metody. Ów sposób pracy bywa często mylnie rozumiany, a jego potencjał zwykle nie jest wykorzystywany. Czas więc wyjaśnić, czym jest smart working i przekształcić go w narzędzie dostępne zarówno dla dużych, średnich, jak i małych firm. Jeśli chcesz wejść na drogę zmian, wiodącą ku udoskonaleniu Twojej pracy − ta książka podpowie Ci, od czego zacząć. Ponadto w książce: czego nauczyliśmy się, pracując zdalnie wskutek pandemii COVID-19, odnalezienie swojej pasji, stałe uczenie się i odwaga wyjścia ze strefy komfortu, czyli jak osiągnąć satysfakcję z wykonywanej pracy, biurokracja i głupota funkcjonalna - jak skutecznie się ich pozbyć, by zwalczyć frustrację i czuć się spełnionym, doświadczenia Autora w zakresie wdrażania metody smart working do firm o różnym profilu działalności. [CeDeWu, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadaj życie marce czyli Jak stworzyć skuteczną komunikację / Krzysztof Wadas. - Gliwice : Onepress, copyright 2023. - 228, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
R. 1. Jak zaczynać, to zawsze od początku: Na początku była. grupa docelowa ; Z szeregu wystąp - tworzenie persony ; Zabawa w detektywa z pomocą Consumer Day Circle ; Nim pójdziesz dalej, wróć do źródła - wróć do strategii marki ; BIG IDEA - spraw, aby była naprawdę wielka ; Skończmy z myśleniem, że doświadczenie z marką to tylko reklama ; Serio! Planuj działania, nawet jeśli Twój biznes jest jeszcze malutki ; Kiedy plan zawodzi i należy włączyć tryb "elastyczny" ; R. 2. Kreacja robi robotę: Co tak naprawdę myślimy o reklamach? ; Sposoby na zwiększenie zapamiętywalności przekazu reklamowego ; Kto z nas nie uwielbia dobrych historii? ; A może robotę zrobi Lewandowski? Celebrity endorsement w praktyce ; CCC - cena czyni cuda ; "Skarpetki mojego syna nigdy nie były tak białe" - czym jest testimonial? ; Śmiechu warte - o tym, czy humor w reklamie jest wartością dodaną ; Erotyka, rodzina i muzyka ; AdChecking List i zasada czerwonej lampki ; R. 3. Jak wpuścić markę w odpowiedni kanał?: W telewizji fajnie być, ale czy zawsze trzeba? ; Czym różni się billboard sponsorski od spotu reklamowego? ; Nie oglądasz reklam? Dobry marketer i tak Cię złapie ; Audycja zawiera lokowanie produktu ; Zalety i wady lokowania produktu ; Sposoby na zwiększenie skuteczności lokowania produktu ; Marian i Barbara przejmują radio. O reklamie radiowej słów kilka ; Wydruki - te duże i te malutkie. Trzy reguły psychologii percepcji ; Skuteczni w internecie - skrótowo o POEM i CTA ; Więcej oglądać, mniej czytać ; Social Media - błogosławieństwo czy przekleństwo? ; Wszyscy mówią o Twojej marce - jak dobrze wykorzystać influencerów w kampanii? ; Globalny internet w lokalnych działaniach ; O tym, jak marzyłem, żeby zostać PR-owcem.
Marka wygrana to marka dobrze zakomunikowana. Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na rynek brandu, który już powstał, ma koncepcję, założenia i formę - a teraz przyszedł czas na budowanie jego pożądanego wizerunku. Znajdziesz tu mnóstwo cennych informacji i wskazówek dotyczących trzech kluczowych dla komunikowania marki obszarów, jakimi są: zagadnienia związane z grupą docelową (definiowanie, rozpoznawanie, dobór języka przekazu itd.) znaczenie dobrej kreacji i rozwiązania sprzyjające efektywności reklamy najpopularniejsze kanały komunikacji z konsumentem. Teoria i praktyka, które mistrzowsko łączy w książce jej autor, przydadzą się zarówno osobom od lat zajmującym się tematem, jak i właścicielom rozwijających się firm, a także pracownikom stającym przed wyzwaniem zaprezentowania nowego brandu światu. Jeśli należysz do pierwszej grupy, potraktuj lekturę jako okazję do powtórki, uzupełnienia i usystematyzowania swojej wiedzy. Jeżeli stawiasz pierwsze kroki w tej dziedzinie, będzie to dla Ciebie źródło przydatnej wiedzy, z którego możesz stale czerpać podczas podróży po fascynującym świecie marketingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia marki krok po kroku, czyli Jak z marek małych zrobić marki wielkie / Krzysztof Wadas. - Gliwice : Helion S.A., copyright 2022. - 225, [6] stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Onepress)
Marketing to sztuka wyboru... właściwych rozwiązań na drodze do budowania marki Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w portfelu dużo łatwiej i szybciej można wykreować brand, ale nie jest to ani jedyny, ani, co więcej, niezbędny czynnik sukcesu. Wszystko zależy od Ciebie - i od tego, czy budowanie marki zaczniesz od podstaw. Od tego, jak dobrze poukładasz klocki i czy będą one do siebie pasować. Tak samo jak dom budowany bez fundamentów, tak samo brand bez porządnej strategii przejdzie do historii, gdy tylko silniej zawieje wiatr. Chyba nie tego oczekujesz? Każdego dnia marki krzyczą do nas z reklam: wspaniała jakość, produkty premium, najwyższa klasa obsługi klienta... Tylko co z tego, jeśli za tymi przekazami zupełnie nic nie stoi. Jeśli to tylko wydmuszka, stworzona, by krzyczeć, bez pomysłu, bez podstaw... bez fundamentów. Ty je zbuduj. I przekonaj się, jak wiele korzyści może przynieść dobrze skonstruowana strategia marki. Nie idź na skróty. Nie powielaj schematów. Znajdź swoją drogę. Stwórz brand, który zajmie określone miejsce w świadomości konsumentów, dzięki czemu zdystansuje konkurencję i będzie czytelny, akceptowany, wreszcie - wybierany przez konsumentów. O tym właśnie jest ta książka. Celem tego poradnika jest przeprowadzenie Cię - krok po kroku - przez cały proces, w którym Ty podejmiesz decyzję, o czym powinna opowiadać Twoja marka. Nie ma to jednak być jedynie myśl czy pomysł. Ma to być wynikowa Twojej pracy, poznania rynku, konsumenta, konkurencji, swojej marki. Autor książki, doświadczony marketer, psycholog i trener biznesu, pokaże Ci, jak stworzyć brand, jak opracować zapis jego pozycjonowania. Odkryje przed Tobą, czym jest insight, przeprowadzi Cię przez świat archetypów, wskaże, kiedy warto pomyśleć o rebrandingu i dlaczego nie ogranicza się on wyłącznie do zmiany logo. Przekonasz się, jak ważna jest strategia marki i jaki ma wpływ na system identyfikacji wizualnej, a także strategię komunikacji. Zdobędziesz więc kompleksową wiedzę, dzięki której do budowania własnej marki podejdziesz przygotowany, z planem działania, ze świadomością, które rozwiązania są właściwe, a których należy unikać w procesie budowania marek i ich przekształcania - z małych w wielkie. "Marketing to sztuka wyboru. Jeśli masz pokusę, by w reklamie powiedzieć wszystko o swoich produktach czy usłudze, to jest pierwszy podstawowy błąd, którego musisz unikać. Reklama jest dźwignią handlu, ale by była skuteczna, trzeba wiedzieć, jak ją stworzyć i o jakie elementy zadbać." [Helion, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Algorithmic leader : how to be smart when machines are smarter than you" 2019.
Na stronie redakcyjnej: Publikacja powstała we współpracy z SSW Pragmatic Solutions (ssw.solutions).
Bibliografia na stronach 275-[288].
Największym zagrożeniem, przed którym stoimy, nie są zastępujące nas roboty, ale nasza niechęć do odkrywania siebie na nowo. Żyjemy w epoce cudów: autonomiczne samochody, urządzenia, które przewidują nasze potrzeby, i roboty zdolne do wszystkiego - od zaawansowanej produkcji po skomplikowane operacje medyczne. Automatyzacja, algorytmy i sztuczna inteligencja zmienią każdy aspekt codziennego życia. Ale czy jesteśmy świadomi tego, co to oznacza dla przyszłości pracy, przywództwa i ludzkiej kreatywności? Boimy się, że roboty wkrótce zastąpią nas w pracy, ale szybki postęp w rozwoju inteligencji maszyn rodzi o wiele ważniejsze pytanie: jaki jest prawdziwy potencjał ludzkiej inteligencji w XXI wieku? Futurysta Mike Walsh zsyntetyzował lata badań i wywiadów z czołowymi liderami biznesu, pionierami sztucznej inteligencji i naukowcami zajmującymi się big data, tworząc zestaw 10 zasad, dzięki którym czytelnicy będą mogli zaplanować własną drogę osobistej przemiany, wykorzystać moc algorytmów i wyznaczyć jasną ścieżkę dla swojej firmy, zespołu i dla siebie. Zasad, które pomogą przetrwać i rozwijać się w erze bezprecedensowych zmian. "Algorytmiczny lider" to pełen nadziei i praktyczny przewodnik dla liderów wszystkich typów organizacji. [Wydawnictwo Poznańskie, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Extreme ownership : how U.S. Navy Seals lead and win" 2015.
Ar-Ramadi, stracone miasto, piekło na ziemi. Jednostka specjalna komandosów SEALs pod wodzą Jocko Willinka i Leifa Babina stanęła przed misją zabezpieczenia jednego z najgroźniejszych rejonów świata. Dokonali niemożliwego, a ich historia pokazuje, że przywództwo jest najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie lub porażce zespołu. Wykorzystując swoje doświadczenie i wiedzę, Jocko Willink i Leif Babin szkolili kolejne pokolenia dowódców. Później założyli firmę doradczą, która naucza menedżerów wszystkich szczebli i kierowników grup projektowych. Ekstremalne przywództwo pokazuje, w jaki sposób wykorzystać w dowolnym zespole, rodzinie czy organizacji sposób myślenia i reguły umożliwiające oddziałom SEALs realizację najtrudniejszych misji. Rewolucjonizuje zarządzanie w biznesie i wzywa liderów do osiągania najwyższego celu: przewodzenia i wygrywania. Każda zasada ekstremalnego przywództwa została w książce zilustrowana relacją z pola walki w Ar-Ramadi, walki, która była przepełniona ponadludzkim heroizmem, tragicznymi stratami oraz okupionymi krwią i potem zwycięstwami, a także znakomitym i przede wszystkim autentycznym biznesowym przykładem. To wszystko teraz w nowym wydaniu, z dodatkiem w postaci odpowiedzi autora na pytania zadawane przez słuchaczy prowadzonego przez niego podcastu Jocko Podcast. [Wydawnictwo SQN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość usług medycznych : instrumenty i modele / Małgorzata Z. Wiśniewska. - Wydanie 3. uaktualnione i zmienione. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 304 strony : ilustracje, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych i norm na stronach 271-298.
Dla naukowców, doktorantów i studentów, a także profesjonalistów medycznych.
1. JAKOŚĆ USŁUG MEDYCZNYCH: 1.1. Pojęcie i istota jakości, 1.2. Istota usług medycznych, 1.3. Jakość usług medycznych i jej składowe, 1.4. Bezpieczeństwo pacjenta ; 2. INSTRUMENTY WSPIERAJĄCE JAKOŚĆ USŁUG MEDYCZNYCH: 2.1. Wybrane koncepcje i ich zastosowanie, 2.2. Przegląd narzędzi i metod zarządzania jakością, 2.3. Metody HFMEA oraz MedCARVER+Shock, 2.4. Specyficzne metody oceny jakości usług medycznych ; 3. MODELE DOSKONAŁOŚCI WSPIERAJĄCE JAKOŚĆ USŁUG MEDYCZNYCH: 3.1. Pojęcie doskonałości, organizacji doskonałej i modeli doskonałości, 3.2. Modele doskonałości i ich zastosowanie w usługach medycznych, 3.3. Dobre praktyki i benchmarking w doskonaleniu jakości usług medycznych, 3.4. Samoocena i jej rola w kształtowaniu doskonałości placówek medycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [293]-320.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Ekologiczne zachowania nabywców i ich konsekwencje dla marketingu: 1. Geneza i rozwój marketingu ekologicznego ; 2. Rozwój teorii zachowań nabywców ; 3. Pojęcie i zakres zachowań nabywców ; 4. Zmiany w zachowaniach nabywców ; 5. Ewolucja ekologicznych zachowań nabywców ; 6. Badania nad ekologicznymi zachowaniami nabywców ; 7. W kierunku marketingu zrównoważonego ; R. II. Koncepcja produktu ekologicznego: 1. Istota i zakres pojęcia "produkt ekologiczny" ; 2. Produkt ekologiczny w ujęciu marketingowym ; 3. Oznaczenia ekologiczne produktów i ich funkcje dla nabywcy ; 4. Główne rodzaje produktów ekologicznych ; 5. Rozwój rynku produktów ekologicznych ; R. III. Determinanty zachowań nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Klasyfikacja czynników wpływających na zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych ; 2. Wartości a zachowanie nabywcy wobec produktów ekologicznych ; 3. Indywidualna świadomość ekologiczna nabywcy ; 4. Czynniki demograficzne ; 5. Czynniki o charakterze psychologicznym ; 6. Czynniki społeczno-kulturowe ; 7. Czynniki marketingowe i ekonomiczne ; R. IV. Relacje między postawą a zachowaniem nabywców: 1. Istota i wymiary postaw ; 2. Postawy w modelach zachowań nabywców ; 3. Zgodność postaw i zachowań nabywców ; 4. Pomiar postaw nabywców ; R.V. Rozbieżność między postawami a zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Istota rozbieżności między postawami a zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych ; 2. Źródła rozbieżności między postawami wobec produktów ekologicznych a zachowaniami zakupowymi: Asymetria informacji ; Niski poziom wiedzy ; Konflikt wartości ; Brak akceptacji wyższych cen ; Brak zaufania ; Niski poziom działań marketingowych ; 3. Rozwój teorii wyjaśniających rozbieżność między postawami a zachowaniami ekologicznymi ; 4. Modele wyjaśniające rozbieżność między postawami a zakupem produktów ekologicznych ; 5. Teoria uzasadnionego działania M. Fishbeina i I. Ajzena oraz teoria planowanego zachowania I. Ajzena ; R.VI. Metodyka badań własnych nad zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Problem badawczy, cele i hipotezy badawcze ; 2. Uzasadnienie zastosowania teorii planowanego zachowania ; 3. Zmienne w modelu TPB ; 4. Zastosowane metody badawcze ; 5. Pomiar i operacjonalizacja zmiennych ; 6. Opis badanych obiektów ; R. VII. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: 1. Postawy wobec zakupu produktów ekologicznych ; 2. Częstość i motywy zakupu produktów ekologicznych ; 3. Czynniki różnicujące postawy i zachowania wobec produktów ekologicznych ; 4. Czynniki warunkujące i ograniczające zakup produktów ekologicznych ; 5. Atrybuty prośrodowiskowe produktu i ich rola w procesie zakupu ; 6. Możliwości rozwoju zachowań nabywczych wobec produktów ekologicznych - weryfikacja założeń modelu ; 7. Typologia nabywców na rynku produktów ekologicznych ; 8. Dyskusja wyników badania ; R. 8. Wnioski, rekomendacje, ograniczenia i kierunki przyszłych badań: Wnioski o charakterze teoretycznym ; 2. Wnioski o charakterze praktycznym i rekomendacje dla marketingu ; 3. Ograniczenia i kierunki dalszych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling w instytucjach kultury / Paweł Wnuczak. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, ccopyright 2017. - 320, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
U góry 4 strony okładki: Finanse i Rachunkowość.
Zawiera załączniki.
Bibliografia na stronach [305]-318.
Rozdział I. CHARAKTERYSTYKA POLSKICH INSTYTUCJI KULTURY I ICH ROLI W GOSPODARCE I ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Charakterystyka instytucji kultury prowadzących działalność w warunkach polskich ; 2. Rola i znaczenie instytucji kultury w gospodarce i życiu społecznym ; 3. Ocena kondycji publicznych instytucji kultury w Polsce ; Rozdział II. CONTROLLING JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA INSTYTUCJĄ KULTURY: 1. Badanie efektywności instytucji kultury ; 2. Istota controllingu ; 3. Funkcje i zadania controllingu w instytucjach kultury ; 4. Kryteria systematyzacji controllingu ; 5. Controling funkcyjny w instytucjach kultury: Controlling finansowy w instytucji kultury ; Controlling zasobów ludzkich w instytucji kultury ; Controlling usług i projektów w instytucji kultury ; System controllingu w instytucji kultury – wnioski ; Rozdział III. NARZĘDZIA STOSOWANE W CONTROLLINGU ORAZ MOŻLIWOŚCI W ZAKRESIE ICH IMPLEMENTACJI W INSTYTUCJACH KULTURY: 1. Strategiczna karta wyników: Strategiczna karta wyników jako instrument implementacji strategii i pomiaru rezultatów ; Systemy pomiaru dokonań w instytucjach kultury w kontekście wdrożenia zrównoważonej karty wyników ; Zastosowanie zrównoważonej karty wyników w instytucjach kultury ; 2. Ocena opłacalności projektów kulturalnych ; 3. Budżetowanie jako narzędzie sterowania instytucją kultury ; 4. Rachunek kosztów instytucji kultury ; 5. Narzędzia controllingu w instytucjach kultury - podsumowanie ; Rozdział IV. CONTROLLING W INSTYTUCJACH KULTURY - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH: 1. Cel badania i zastosowana metodyka ; 2. Charakterystyka próby badawczej ; 3. Ocena systemów controllingu stosowanych przez polskie instytucje kultury ; Rozdział V. ZASTOSOWANIE NARZĘDZI CONTROLLINGU W ZARZĄDZANIU INSTYTUCJĄ KULTURY - STUDIUM PRZYPADKU: 1. Implementacja systemu controllingu w teatrze –studiumprzypadku: Wprowadzenie do studium przypadku ; Implementacja zrównoważonej karty wyników jako narzędzia usprawniającego proces tworzenia i kontroli realizacji strategii ; Proces tworzenia budżetu ; Zastosowanie rachunku kosztów i wyników w procesie podejmowania decyzji ; Podsumowanie ; Zakończenie ; Załącznik 1. Przykłady zastosowania zrównoważonej karty wyników w instytucjach kultury ; Załącznik 2. Badanie kosztów i korzyści społecznych generowanych przez biblioteki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 189)
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 613-[646]. Indeksy.
Wstęp. CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ - ZAGADNIENIA PODSTAWOWE. Rozdział 1. Misja współczesnej biblioteki: 1.1. Misja biblioteki – historia, definicje, deklaracje. 1.2. Misja biblioteki narodowej. 1.3. Misja biblioteki naukowej. 1.4. Misja biblioteki publicznej. 1.5. Misja biblioteki szkolnej. Rozdział 2. Otoczenie biblioteki: 2. 1. Otoczenie i jego elementy. 2.2. Otoczenie ogólne. 2.3. Otoczenie zadaniowe. 2.4. Środowisko wewnętrzne. 2.5. Dopasowanie biblioteki do otoczenia. 2.6. Odpowiedzialność społeczna. Rozdział 3. Marka i kształtowanie wizerunku biblioteki: 3.1. Pojęcie marki i wizerunku. 3.2. Struktura, funkcje i rodzaje marek. 3.3. Metody budowania marki i kształtowania wizerunku biblioteki – przegląd i przykłady dobrych praktyk. 3.4. Kształtowanie marki i wizerunku – kluczowe elementy. Rozdział 4. Zasoby materialne i niematerialne w bibliotekach: 4.1. Zasoby organizacyjne – definicje i rodzaje. 4.2. Materialne i niematerialne zasoby organizacyjne. 4.3. Zasoby organizacyjne bibliotek. 4.4. Zasoby materialne bibliotek (rzeczowe i finansowe). 4.5. Zasoby niematerialne bibliotek. Rozdział 5. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w pracy bibliotek: 5.1. Istota zmian i innowacji. 5.2. Rodzaje zmian i innowacji. 5.3. Procesy wdrażania zmian i innowacji. 5.4. Zmiany i innowacje w perspektywie bibliotecznej. 5.5. Rodzaje zmian i innowacji bibliotecznych. 5.6. Zarządzanie zmianami w bibliotece Rozdział 6. Etyka bibliotekarska a etyka informacyjna: 6.1. Rozważania terminologiczne. 6.2. Etyka bibliotekarska – etyka biblioteczna. 6.3. Etyka komputerowa – netykieta – globalna etyka informacyjna. 6.4. Etyka informacyjna. 6.5. Kodeksy etyczne. CZĘŚĆ II. STRUKTURA I ORGANIZACJA BIBLIOTEKI. Rozdział 7. Proces zarządzania w bibliotekach: 7.1. Zarządzanie a kierowanie. Problemy definicyjne. 7.2. Kadra kierownicza w procesie zarządzania. 7.3. Planowanie. 7.4. Organizowanie. 7.5. Motywowanie i przywództwo. 7.6. Kontrolowanie. 7.7. Decydowanie. Rozdział 8. Rozwiązania strukturalne współczesnych bibliotek: 8.1. Definicje struktury organizacyjnej. 8.2. Klasyczne struktury organizacyjne. 8.3. Nowoczesne rozwiązania strukturalne. Rozdział 9. Kultura organizacyjna w bibliotece: 9.1. Czym jest kultura organizacyjna?. 9.2. Modele kultury organizacyjnej i ich elementy składowe. 9.3. Wymiary kultury organizacyjnej. 9.4. Rola kultury organizacyjnej w przystosowywaniu się bibliotek do zmian w ich otoczeniu. Rozdział 10. Metody i narzędzia zarządzania stosowane w bibliotekach: 10.1. Metody zarządzania – definicje i obszary. 10.2. Metody zarządzania relacjami biblioteki z otoczeniem. 10.3. Struktura organizacyjna biblioteki i jej przekształcenia. 10.4. Metody zarządzania procesem pracy. 10.5. Metody zarządzania relacjami personalnymi. 10.6. Wybrane metody zarządzania zmianami w organizacji biblioteki. 10.7. Nowe metody zarządzania instytucją biblioteczną. Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne w bibliotece: 11.1. Definicja i geneza zarządzania strategicznego. 11.2. Misja i wizja biblioteki. 11.3. Analiza strategiczna biblioteki. 11.4. Ocena pozycji strategicznej biblioteki. 11.5. Strategia biblioteki. 11.6. Planowanie strategiczne. 11.7. Implementacja strategii biblioteki. 11.8. Kontrola strategiczna. Rozdział 12. Zarządzanie informacją i wiedzą w strategii biblioteki: 12.1. Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece. 12.2. Funkcje informacji. 12.3. Strumienie informacji w bibliotece. 12.4. Zarządzanie informacją a potrzeby i zachowania informacyjne biblioteki i użytkowników indywidualnych. 12.5. Strategia zarządzania informacją. 12.6. Wiedza organizacyjna biblioteki oraz podstawy zarządzania wiedzą. 12.7. Biblioteka jako inteligentna i ucząca się organizacja. 12.8. Narzędzia zarządzania informacją i wiedzą w bibliotekach. Rozdział 13. Źródła finansowania bibliotek: 13.1. Podstawy finansowania bibliotek. Wysokość dotacji budżetowych. 13.2. Programy wspierające rozwój bibliotek. 13.3. Ogólne zalecenia dotyczące aplikowania o fundusze. Rozdział 14. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie biblioteką: 14.1. Technologia informacyjna w zarządzaniu bibliotek. 14.2. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie zasobami bibliotecznymi. 14.3. Systemy informatyczne wspierające zarządzania wiedzą i informacją. 14.4. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem, komunikację i zarządzanie wiedzą w organizacji. 14.5. Systemy informatyczne wspierające monitoring, prowadzenie badań oraz statystyki działalności bibliotecznej. 14.6. Systemy informatyczne wspierające szkolenia dla użytkowników. 14.7. Systemy informatyczne wspierające marketing i kontakty z użytkownikami. 14.8. Technologia informacyjna w innych obszarach zarządzania. CZĘŚĆ III. KIEROWANIE PERSONELEM BIBLIOTEKI. Rozdział 15. Przywództwo i role menedżerskie: 15.1. Definicje i geneza przywództwa. 15.2. Paradygmaty przywództwa. 15.3. Style przywództwa. 15.4. Kompetencje kierownicze. 15.5. Typy kadry kierowniczej. 15.6. Role menedżerskie. Rozdział 16. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Polityka kadrowa: 16.1. Istota i treść zarządzania zasobami ludzkimi. 16.2. Analiza pracy. 16.3. Planowanie zasobów ludzkich. 16.4. Pozyskiwanie pracowników. 16.5. Adaptacja pracownicza. 16.6. Ocenianie pracowników. 16.7. Rozwój zawodowy pracowników. 16.8. Motywowanie i wynagradzanie pracowników. 16.9. Odejścia pracowników. Rozdział 17. Komunikacja i stosunki interpersonalne: 17.1. Istota i poziomy komunikacji. 17.2. Model procesu komunikowania w bibliotece. 17.3. Cele, zasady i bariery komunikowania się w bibliotece. 17.4. Psychologiczne aspekty komunikacji i stosunków interpersonalnych. 17.5. Komunikowanie się z nietypowym lub trudnym użytkownikiem. Rozdział 18. Zarządzanie zespołami: 18.1. Tło organizowania zespołów zadaniowych. 18.2. Zespoły zadaniowe – definicja i rodzaje. 18.3. Budowa zespołów zadaniowych. 18.4. Zarządzanie procesem i zasobami ludzkimi w zespole. Rozdział 19. Zarządzanie jakością w pracy biblioteki: 19. 1. Początki zarządzania jakością w działalności bibliotecznej. 19.2. Nurty zarządzania jakością w bibliotekach. 19.3. Obszary i metody badań jakości bibliotek. Rozdział 20. Controlling w bibliotekach: 20.1. Definicje i geneza controllingu. 20.2. Kryteria podziału controllingu. 20.3. Rola contro llera. 20.4. Wdrażanie controllingu. 20.5. Cele i zadania controllingu w bibliotece. 20.6. Controlling w zarządzaniu biblioteką. Rozdział 21. Stres i patologie w zawodzie bibliotekarza: 21.1. Patologie w zawodzie bibliotekarza. 21.2. Patologie w procesie rekrutacji i selekcji. 21.3. Patologie na etapie zatrudniania i podczas codziennej pracy. 21.4. Patologie w obszarze rozwoju i motywacji. 21.5. Stres, jego przyczyny i wpływ. Rozdział 22. Nowe specjalności w zawodzie bibliotekarza: 22.1. Praca, zawód, specjalność zawodowa. 22.2. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja zawodu bibliotekarza. 22.3. Charakterystyka zawodu bibliotekarza i specjalisty informacji. 22.4. Tradycyjne i nowe specjalności i kryteria ich wyodrębniania. 22.5. Nowe specjalności bibliotekarskie. CZĘŚĆ IV. BIBLIOTEKA A ŚRODOWISKO ZEWNĘTRZNE. Rozdział 23. Klienci bibliotek: 23.1. Rodzaje klientów. 23.2. Badania potrzeb klientów. 23.3. Strategia obsługi klienta. 23.4. Prosumenci. Rozdział 24. Marketing biblioteczny. 24.1. Zagadnienie marketingu. 24.2. Koncepcja marketingu mix. 24.3. Elementy promocji biblioteki. 24.4. Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu. Rozdział 25. Promocja biblioteki i public relations. 25.1. Promocja – definicje i narzędzia. 25.2. Public relations i kształtowanie wizerunku biblioteki. 25.3. Organizowanie działalności promocyjnej – case study. Rozdział 26. Biblioteki a kapitał społeczny: 26.1. Pojęcie kapitału społecznego. 26.2. Biblioteki jako miejsca budowania kapitału społecznego. 26.3. Biblioteki jako miejsca spotkań. 26.4. Biblioteki jako miejsca włączenia społecznego. 26.5. Biblioteki współtworzące wspólnoty lokalne. 26.6. Warunki do tworzenia kapitału społecznego – przestrzeń i pracownicy. Rozdział 27. Rola stowarzyszeń bibliotekarskich w rozwoju bibliotek i społeczeństwa: 27.1. Stowarzyszenia i inne organizacje bibliotekarskie – definicje, geneza. 27.2. Działalność międzynarodowa organizacji bibliotekarskich – przykład IFLA. 27.3. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. 27.4. Wypływ stowarzyszeń bibliotekarskich na użytkowników bibliotek na przykładzie działań w zakresie edukacji informacyjnej. 27.5. Działania organizacji niebibliotekarskich na rzecz bibliotek – studium przypadku Programu Rozwoju Bibliotek. Rozdział 28. Lobbing na rzecz bibliotek: 28.1. Lobbing – wybrane zagadnienia teoretyczne. 28.2. Metody lobbingowe. 28.3. Lobbing biblioteczny. 28.4. Działalność lobbingowa na rzecz bibliotek w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 94)
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla teoretyków bibliologii, bibliotekarzy oraz studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej.
REKOMENDACJE: Katarzyna Materska: Przyczynek do jakości zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece akademickiej drugiej dekady XXI wieku ; Ewa Głowacka: Badania społecznego i ekonomicznego oddziaływania bibliotek akademickich. Obszary, projekty, metody ; Lidia Szczygłowska: Modele oceny jakości bibliotek cyfrowych ; Małgorzata Kowalska: Narzędzia zapewniania i oceny jakości kształcenia profesjonalistów informacji ; Natalia Pamuła-Cieślak: Badanie jakości otwartości polskich czasopism o otwartym dostępie w kontekście nowych wytycznych Directory ofOpen Access Journal ; Agnieszka Jezierska, Andrzej Koziara: Bezpieczeństwo informacji a jakość zarządzania. Normy prawne i organizacyjne dla bibliotek i firm współpracujących ; Małgorzata Dąbrowicz: Zarządzanie jakością poprzez wzmacnianie systemu wartości w bibliotece ; Jacek Radwan: Rola przywódcy w procesie doskonalenia jakości funkcjonowania biblioteki ; Edyta Strzelczyk: Jakość postrzegana jako satysfakcja użytkowników. Zagadnienia metodologiczne ; ANALIZY: Anna Łach Jakość usług bibliotecznych w planowaniu marketingowym. Wyniki analizy SWOT dla wybranych bibliotek województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i opolskiego ; Agnieszka Adamiec, Ewa Urbanowska: Najlepsze praktyki w tworzeniu stron www bibliotek wyższych uczelni niepaństwowych ; Zbigniew Gruszka: Kryterium dostępności jako wskaźnik jakości. Model rozproszony bibliotekarstwa publicznego na przykładzie bibliotek łódzkich ; Katarzyna Bartosiak, Kamil Banaszewski: Doskonalenie jakości usług biblioteki w obszarze kompetencji informacyjnych jej użytkowników. Wyniki badań pilotażowych przeprowadzonych wśród studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego ; Julita Niedźwiecka-Ambroziak: Otwartość na wdrażanie nowoczesnych technologii a nowe formy zbiorów w bibliotekach Wyższych Szkół Bankowych (wyniki badań ankietowych) ; Maja Wojciechowska: Kształtowanie jakości usług bibliotecznych poprzez wsparcie profesjonalnych organizacji bibliotekarskich. Na przykładzie IFLA ; Urszula Knop: Jakość usług biblioteczno-informacyjnych w bibliotece akademickiej w okresie rozwoju zasobów Open Access - wybrane zagadnienia ; STUDIA PRZYPADKÓW: Ewa Rudnicka, Katarzyna Rzempołuch-Pallasch: Opis stanowiska pracy jako wyraz dbałości o jakość kadr bibliotecznych. Przykład Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie ; Mariola Augustyniak: Zintegrowany system biblioteczny jako narzędzie wspomagające zarządzanie jakością w bibliotece akademickiej. Przykład Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego ; Renata Borońska, Jadwiga Grabarska: Wybrane problemy zarządzania książkami elektronicznymi w bibliotece akademickiej na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Techniczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy ; Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek: System oceny pracowników w Bibliotece Głównej Wojskowej Akademii ; Technicznej w Warszawie ; Marzena Błach: Jakość usługi wypożyczeń międzybibliotecznych w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie ; Urszula Kulczycka, Beata Roszkowska-Paszuk: Katalog online biblioteki narzędziem komunikacji z czytelnikiem. Analiza funkcjonalności katalogu Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego w oparciu o przeprowadzone badania ; Sławomir Sobczyk: Wpływ zmian w strukturze i przestrzeni organizacji biblioteki na jakość usług. Przykład Wypożyczalni Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie ; Iwona Osmulska, Dorota Janik: Jakość usług bibliotecznych Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu ; Artur Jazdon: Projakościowe zarządzanie kadrami w Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu ; Aurelia Krzemińska, Dorota Padzik: Wpływ zmian organizacji działów merytorycznych Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego na jakość ich pracy ; Magdalena Seta: Zaspokajanie potrzeb użytkowników małej biblioteki wydziałowej w świetle badań ankietowych. Przykład Biblioteki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie ; Wioletta Borowa-Surowiec: Zarządzanie zbiorami Biblioteki NIFC w przestrzeni wirtualnej XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina wobec potrzeb użytkowników ; Emilia Lepkowska, Anna Szymczak: Techniki motywowania dwóch pokoleń bibliotekarzy oraz ich znaczenie dla nowoczesnego zarządzania biblioteką akademicką. Przykład Biblioteki Politechniki Poznańskiej ; Tatiana Andrzejewska, Bożena Hakuć: Wewnętrzny system zapewnienia jakości w Bibliotece Uczelnianej Politechniki Gdańskiej ; Sławomir Sobczyk: Konfrontacja artysty z katalogiem bibliotecznym - na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Public relations od A do Z. T. 1 / Krystyna Wojcik. - Wydanie 2. rozszerzone i zmienione. - Warszawa : Agencja Wydawnicza "Placet", 2001. - 367, [7] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka Biznesmena)
Na okładce także tytuł tomu: Analiza sytuacji wyjściowej, planowanie działalności.
Bibliografia na stronach 355-362. Indeks.
CZĘŚĆ I. ISTOTA, FUNKCJE, ORGANIZOWANIE PUBLIC RELATIONS: ROZDZIAŁ 1. ISTOTA PUBLIC RELATIONS: 1. Definicje i cele public relations, 2. Komunikowanie jako podstawowa metoda w public relations, 3. Zasady etyczne w public relations cechą wyróżniającą PR wśród systemów komunkowania społecznego, 4. Miejsce PR w systemie komunikacyjnym organizacji oraz wśród czynników wizerunku, 5. Public relations a pojęcia pokrewne lub za takie uważane ; ROZDZIAŁ 2. MOTYWY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI PUBLIC RELATIONS DAWNIEJ I DZIŚ: 1. Poszukiwanie korzeni public relations, 2. Motywy prowadzenia public relations przez dzisiejsze przedsiębiorstwa w najbardziej ogólnym ujęciu, 3. Potencjalne funkcje public relations na rzecz zarządu organizacji ; ROZDZIAŁ 3. ORGANIZOWANIE DZIAŁALNOŚCI PUBLIC RELATIONS - ROZWIĄZANIA, KADRY: 1. Przegląd rozwiązań organizacyjnych - kryteria wyboru, 2. Wymagania kwalifikacyjne wobec osób zatrudnionych w działalności PR, 3. Organizowanie działalności PR z pomocą służb własnych, 4. Wspólnotowe public relations - rozwiązanie pośrednie między własną a obcą służbą PR, 5. Organizowanie działalności PR przez agencje usług PR i doradców indywidualnych, 6. Doświadczenia w przygotowywaniu kadr do działalności public relations. CZĘŚĆ II. WSTĘPNE FAZY PROCESU PUBLIC RELATIONS: ROZDZIAŁ 4. ANALIZA STANU WYJŚCIOWEGO: 1. Fazy procesu PR, 2. Znaczenie oceny stanu wyjściowego, 3. Sposób diagnozowania stanu wyjściowego organizacji ; ROZDZIAŁ 5. PLANOWANIE: 1. Wprowadzenie, przedmiot planowania, 2. Konkretyzacja celów i zadań, 3. Określanie grup celowych, 4. Dobór technik realizacji celów, 5. Ustalanie budżetu, 6. Planowanie harmonogramu akcji, 7. Określenie zadań i odpowiedzialności pracowników, 8. Planowanie PR w razie kryzysu organizacyjnego, 9. Bieżący problem organizacji jako punkt wyjścia do budowy programu PR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Public relations od A do Z. T. 2 / Krystyna Wojcik. - Wydanie 2. rozszerzone i zmienione. - Warszawa : Agencja Wydawnicza "Placet", 2001. - Stron [4], 381-862 : rysunki ; 24 cm.
(Biblioteka Biznesmena)
Na okładce także tytuł tomu: Wprowadzanie programów PR, kontrola procesów PR.
Bibliografia na stronach 850-855. Indeks.
CZĘŚĆ III. WPROWADZANIE PROGRAMÓW PUBLIC RELATIONS: ROZDZIAŁ 6. SKUTECZNE KOMUNIKOWANIE WARUNKIEM REALIZACJI PROGRAMÓW PUBLIC RELATIONS: 1. Podstawowe zadania fazy realizacji programów public relations, 2. Ogólne uwarunkowania działalności komunikacyjnej, 3. Kompetencje komunikacyjne organizacji prowadzącej PR jako warunek realizacji programów PR, 4. Współpraca z dziennikarzami i redakcjami jako technika PR, 5. Profilaktyczne (prewencyjne) i kryzysowe public relations ; ROZDZIAŁ 7. KSZTAŁTOWANIE WAŻNIEJSZYCH INSTRUMENTÓW PR ORAZ WYKORZYSTANIE PROSTYCH REZERW TWORZENIA WIZERUNKU: 1. Wygłaszanie przemówień w PR - wykorzystanie języka mówionego, 2. Konferencje pozaprasowe - przygotowywanie i prowadzenie, 3. Ogłoszenia dla celów PR, 4. Corporate design, 5. Plakat jako nośnik obrazu i medium w PR, 6. Folder firmowy, 7. Obraz filmowy w PR, 8. Planowanie i organizowanie "drzwi otwartych", 9. Podstawowe zasady przyjmowania ważnych gości, 10. Sprawozdania z działalności, 11. Opracowywanie broszur dla celów PR, 12. Udział w targach jako instrument PR, 13. Przygotowywanie obchodów jubileuszowych, 14. Imprezy firmowe, 15. Listy indywidualne, 16. Punkty konsultacyjne lub doradztwa, 17. Upowszechnienie numeru telefonu, 18. Poprawne telefonowanie jako czynnik wizerunku, 19. Sponsorowanie ; ROZDZIAŁ 8. ODDZIAŁYWANIE NA WAŻNIEJSZE CZĘŚCI OTOCZENIA: 1. Oddziaływanie na pracowników, 2. Oddziaływanie na konsumentów i klientów w PR, 3. Oddziaływanie na akcjonariuszy, 4. Oddziaływanie na lokalną społeczność, 5. Oddziaływanie na związki zawodowe, 6. Oddziaływanie na agendy rządowe i państwowe w ramach public relations, 7. Oddziaływanie na konkurentów ; ROZDZIAŁ 9. PUBLIC RELATIONS ORGANIZACJI RÓŻNYCH TYPÓW: 1. PR w bankach, 2. PR podmiotów rynku zaopatrzeniowego, 3. PR w administracji publicznej, 4. PR w partiach politycznych, 5. PR uzdrowisk i miejscowości wypoczynkowych, 6. PR organizacji niedochodowych (charytatywnych), 7. Public relations uczelni ; ROZDZIAŁ 10. KONTROLA POWYKONAWCZA W PROCESIE PUBLIC RELATIONS: 1. Przedmiot i narzędzia kontroli, 2. Monitorowanie środków przekazu, 3. Badanie wizerunku jako wyniku działania PR, 4. Zastosowanie badań ankietowych w ocenie wyników, 5. Metoda "DAGMAR" a pomiar efektów public relations ; ANEKS: Przykłady z praktyki public relations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie księgarni internetowej PWN rok wydania 2021.
Bibliografia na stronach 183-[198].
Publikacja sfinansowana ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2017/25/B/HS4/01395
R. I. ZMIENIAJĄCY SIĘ ŚWIAT PRACY - WYMAGANIA I ZASOBY: 1. Ewolucja wymagań związanych z pracą we współczesnych organizacjach w kontekście zmian technologicznych i dostępnych zasobów ; 2. Praca oparta na wiedzy na tle nowych wymagań i zjawisk w jej wykonywaniu - intensyfikacja, upodmiotowienie, złożoność, praca "bez granic" ; 3. Granice pracy i "praca bez granic" - konsekwencje przemian w zakresie pracy dla wydajności i poczucia dobrostanu pracowników oraz poszukiwanie zasobów ; R. II. PRZEKSZTAŁCANIE PRACY - PERSPEKTYWA ZACHOWAŃ ORGANIZACYJNYCH: 1. Istota przekształcania pracy - definicja i koncepcje teoretyczne ; 2. Przekształcanie pracy jako przejaw proaktywności i adaptacyjności pracowników ; 3. Przegląd wybranych badań nad związkiem JCB z postawami, zachowaniami i wynikami w organizacji ; R. III. ROLA PRZEKSZTAŁCANIA PRACY W FUNKCJONOWANIU ZAWODOWYM PRACOWNIKA: 1. Potrzeby i wartości jako kluczowe mechanizmy motywacyjne do modyfikowania pracy ; 2. Kapitał psychologiczny jako zasób indywidualny pracowników generujący korzystne efekty zawodowe w obliczu wymagań w miejscu pracy ; 3. Przekształcanie pracy a dopasowanie do pracy, organizacji i zespołu ; 4. Poczucie sensu pracy jako efekt modyfikowania granic pracy ; 5. Zaangażowanie w pracę i organizację jako efekt przekształcania pracy ; R. IV. JAK BUDOWAĆ W ORGANIZACJI PROAKTYWNE ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW, CZYLI OD PROJEKTOWANIA PRACY DO JOB CRAFTING BEHAVIORS: 1. Klasyczne praktyki ZZL służące zmianie treści pracy -job enrichment i job (work) design ; 2. Rola praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w stymulowaniu zachowań modyfikujących pracę ; 3. Przywództwo i jego rola w stymulowaniu proaktywności pracowników ; R. V. METODYKA BADANIA: 1. Cele, pytania badawcze i hipotezy ; 2. Zmienne i narzędzia pomiaru ; 3. Procedura badań oraz charakterystyka próby ; 4. Etapy badania - badanie ilościowe i jakościowe (wywiady FGI) ; 5. Metody analizy danych i procedury kontroli jakości badań ; R. VI. W JAKI SPOSÓB STOSOWANIE PRAKTYK ZZL SPRZYJA PRZEKSZTAŁCANIU PRACY - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: 1. Związek praktyk ZZL z przekształcaniem pracy ; 2. Przejawy i motywy przekształcania pracy w narracjach respondentów firm sektora KIBS w świetle badań jakościowych: Przejawy JCB w firmach wiedzo chłonnych ; Motywy przekształcania pracy w firmach wiedzo chłonnych ; 3. Omówienie wyników ; R. VII. W JAKI SPOSÓB MENEDŻEROWIE PRZYCZYNIAJĄ SIĘ DO JOB CRAFTINGU - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: 1. Analiza wpływu przywództwa na przekształcanie pracy: Przywództwo a JCB ; Wartości a JCB ; 2. Omówienie wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-331 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka dla biznesu : wspieranie kreatywności w organizacji / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek ; [recenzent prof. zw. dr hab. Dorota Ilczuk]. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PWN, 2019. - 312, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla badaczy zajmujących się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, badaniami z zakresu przywództwa, a także studentów i doktorantów zainteresowanych ekonomicznymi i zarządczymi kontekstami kultury.
Współfinansowanie: Mercedes-Benz Polska
Część tekstu tłumaczona z języka angielskiego. Streszczenia w języku angielskim.
Wprowadzenie Agnieszka, Wojtczuk-Turek ; CZĘŚĆ I SZTUKA DLA BIZNESU – W JAKI SPOSOB SZTUKA INSPIRUJE I POMAGA ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY W BIZNESIE: 01 Twórcze partnerstwa: łączenie sztuki i biznesu dla rozwoju organizacyjnego Giovanni Schiuma ; 02 Fenomen wizerunku biznesu. Sztuka w służbie Compagnie Internationale des Wagons-Lits. Szkic z psychologii reklamy i twórczości Cezary W. Domański ; 03 „Jazz w zarządzaniu”. W jaki sposób muzyka jazzowa może inspirować działalność biznesową, Dariusz Turek ; 04 Wiolinowy klucz do sukcesu! Klaudiusz Baran, Anna Proszowska-Sala ; 05 Etyka czy piękno: o istocie interwencji behawioralnych w biznesie Agnieszka Wincewicz-Price, Jonathan Price ; 06 Architektura a tożsamość organizacji. Czy architektura może wspierać wartości i cele organizacji? Krzysztof Zalewski ; 07 Art branding – projektowanie doświadczenia marki i jej tożsamości poprzez sztukę Igor Gałązkiewicz ; 08 „Projektowanie emocji”. W jaki sposób odpowiedni design może zwiększyć sprzedaż produktu Agnieszka Wojtczuk-Turek, Marek Lachowicz ; 09 Proces twórczy a rozwiązywanie problemow w biznesie i generowanie innowacji Agnieszka Wojtczuk-Turek, Dariusz Danilewicz ; 10 Twórcy i odbiorcy mediów w dobie Web 2.0, Big Data i algorytmizacji kultury Krzysztof Franek ; CZĘŚĆ II SZTUKA I LIDER, CZYLI JAK SZTUKA WSPIERA SUKCES PRZYWODZTWA: 11 Odnajdywanie piękna w rozszczepionym świecie: sztuka inspiruje liderów – liderzy zmieniają świat Nancy J. Adler ; 12 Lider w lustrze sztuki Magdalena Kąkolewska ; 13 Charyzma w biznesie – wykorzystanie wybranych technik sztuki aktorskiej w budowaniu wizerunku menedżera Beata Ciecierska-Zajdel ; 14 Fotografia – sztuka, która wspiera rozwój i przywództwo Dorota Raniszewska ; 15 Mandala radości zarządzania Kazimierz Kuciński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [287]-310.
Finansowanie: Narodowe Centrum Nauki
Wstęp. ROZDZIAŁ 1. Wybrane zjawiska w przedsiębiorstwach sektora KIBS. 1.1. Specyfika przedsiębiorstw sektora KIBS. 1.2. Tworzenie wartości w sektorze KIBS - rola potencjału kompetencyjnego pracowników i procesów zarządzania wiedzą. 1.3. lnnowacyjność i personalizacja działania jako podstawowe atrybuty przedsiębiorstw sektora KIBS. ROZDZIAŁ 2. Produktywność pracowników wykonujących pracę opartą na wiedzy o wysokim stopniu intensywności - perspektywa zachowań i wyników. 2.1. Praca oparta na wiedzy i pracownicy wiedzy. 2.2. Produktywność pracowników wiedzy - problemy konceptualizacji i pomiaru. 2.3. Produktywność pracowników wiedzy - perspektywa zachowań i rezultatów. ROZDZIAŁ 3. Rola zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania wiedzą w stymulowaniu produktywności pracowników wiedzy. 3.1. Założenia systemów wysoce wydajnej pracy (HPWS) a architektura ZZL w kontekście specyliki firm tworzących wysokospecjalistyczne usługi oparte na wiedzy. 3.2. Związki HPWS/HPWP z produktywnością indywidualną i organizacyjną. 3.3. ZZL a innowacyjność firm sektora KIBS. ROZDZIAŁ 4. Dopasowanie człowiek-organizacja jako kluczowa determinanta produktywności indywidualnej. 4.1. Dopasowanie do pracy i organizacji - analiza i perspektywy badawcze z punktu widzenia nauk o zarządzaniu. 4.2. Związek dopasowania organizacyjnego z wynikami pracowników - główne obszary badawcze i najważniejsze wnioski z badań. 4.3. Rola zarządzania ludźmi we wspieraniu dopasowania organizacyjnego pracowników wiedzy. ROZDZIAŁ 5. Postawy i przekonania wspierające uzyskiwanie pożądanych efektów zawodowych. 5.1. Przywiązanie i zaangażowanie organizacyjne. 5.2. Satysfakcja z pracy. 5.3. Poczucie sensu pracy. 5.4. Przekonanie o własnej skuteczności. 5.5. Postrzegane wsparcie organizacyjne. 5.6. Elastyczność indywidualna. Spis treści cd.: ROZDZIAŁ 6. Rola ZZL i dopasowania człowiek-organizacja we wspieraniu produktywności pracowników wiedzy w świetle badań własnych - ogólna strategia badawcza. 1 6.1. Cele, pytania badawcze i hipotezy. 6.2. Założenia dotyczące empirycznej weryfikacji modelu teoretycznego i opis zmiennych. 6.3. Etapy postępowania badawczego, procedura badań oraz charakterystyka próby. 6.4. Metody analizy danych i procedury kontroli jakości badań. 6.5. Narzędzia pomiaru zmiennych w badaniu ilościowym. 6.6. Gromadzenie danych w wywiadach jakościowych. ROZDZIAŁ 7. Praktyki ZZL oraz ich bezpośredni i pośredni wpływ na produktywność pracowników wiedzy - model I. 7.1. Charakterystyka modelu I i wstępne analizy. 7.2. Związek systemu ZZL z produktywnością (zachowaniami i rezultatami) pracowników w percepcji menedżerów i podwładnych. 7.3. Związki zachowań i rezultatów z miarami produktywności oraz kluczowymi kompetencjami - opinie menedżerów. 7.4. Czy dopasowanie pracowników pośredniczy w relacji pomiędzy praktykami ZZL a produktywnością pracowników? - testowanie modelu 1 w badaniu ilościowym. 7.5. Rola systemu ZZL i dopasowania w kreowaniu produktywności pracowników wiedzy - opis i próba interpretacji w badaniu jakościowym. 7.6. Produktywność pracowników i specyfika pracy opartej na wiedzy o wysokim stopniu intensywności - dane z wywiadów 1D1. 7.7. Rola praktyk ZZL w stymulowaniu produktywności pracowników - w świetle dyskusji ekspertów podczas FG1. 7.8. Podsumowanie i dyskusja wyników - model 1. Spis treści cd.: ROZDZIAŁ 8. Mechanizmy wpływu praktyk ZZL na produktywność pracowników wiedzy - model II. 8.1. Charakterystyka modelu II i wstępne analizy. 8.2. Czynniki pośredniczące w relacji praktyk ZZL i produktywności pracowników - testowanie elektów pośrednich - badanie ilościowe. 8.3. Kluczowe czynniki produktywności (zachowań i rezultatów) pracowników wiedzy w opiniach menedżerów - badania jakościowe. 8.4. Podsumowanie i dyskusja wyników - model II. ROZDZIAŁ 9. Czynniki decydujące o wpływie praktyk ZZL na produktywność pracowników wiedzy - model III. 9.1. Charakterystyka modelu III i wstępne analizy. 9.2. Czynniki wzmacniające wpływ praktyk ZZL na dopasowanie i produktywność pracowników. 9.3. Podsumowanie i dyskusja wyników - model III. ROZDZIAŁ 10. Od teorii i badań do praktyki zarządzania pracownikami wiedzy. 10.1. Teoretyczna zawartość badanych konstruktów - propozycja rekonfiguracji. 10.2. Rekomendacje dla zarządzania zasobami ludzkimi w firmach tworzących wysokospeejalistyczne usługi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz Instytutu Psychologii Stosowanej
CZ. I. JAKOŚĆ ŻYCIA W SPOŁECZNEJ EKOPRZESTRZENI: Augustyn Bańka, Jakość życia w pracy i codzienności z psychologicznej perspektywy ekologii miejsca ; Adam Biela, Egzystencjalistyczne inspiracje dla ekologiczno-psychologicznego spojrzenia na życie człowieka w ujęciu paradygmatu jedności ; Antoni Wontorczyk, Agnieszka Bartczak, Skłonność do prokrastynowania w miejscu pracy a ekologia życia człowieka ; Jarosław Kucharski, Etyczne znaczenie kontraktu psychologicznego ; Anna Englert-Bator, Antoni Wontorczyk, Nieuczciwość akademicka a ekologia życia. Moderatory motywacyjne i religijne ; CZ. II. ŚRODOWISKO FIZYCZNE I SPOŁECZNE A EKOLOGIA ŻYCIA CZŁOWIEKA: Jerzy Rosiński, Anna Wiącek-Rosińska, Projekt zmiany świadomości ekologicznej w zakresie zanieczyszczenia powietrza. Studium przypadku ; Wiktor Adamus, Marek Strzelecki, Metody pomiaru życia ludności ; Donata Adler, Społeczna odpowiedzialność administracji publicznej na przykładzie międzynarodowego projektu Climathon - studium przypadku ; Zofia Gródek-Szostak, Olga Jando, Anna Grabowska, Rola akademickich biur karier w procesie doboru personelu w przedsiębiorstwach ; CZ. III. PRACA I ZARZĄDZANIE PROEKOLOGICZNE: Urszula Woźniak, Antoni Wontorczyk, Społeczne i psychologiczne konteksty telepracy ; Szymon Nęcki, Telepraca i psychoterapia online ; Maria Katarzyna Grzegorzewska, Źródła stresu nauczycieli w ekosystemie szkolnym ; Magdalena Jaworek, Moderatory relacji między wypaleniem zawodowym a czynnikami organizacyjnymi w grupie polskich pracowników ; Karolina Sęczkowska, Stres środowiskowy w pracy jako problem społeczny i psychologiczny a równowaga praca-rodzina ; Róża Szafranek, Praca a życie prywatne: analiza strategii pracodawców z branży IT ; Joanna Kołodziejczyk, Pracoholizm wśród osób w okresie średniej dorosłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107902 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego
Bibliografia przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Spis treści także w języku angielskim i rosyjskim.
Cztery artykuły w języku angielskim.
Streszczenie w języku angielskim, polskim przy artykułach.
Anna Murawska - Wzrost poziomu wykształcenia ludności jako szansa dla rozwoju społeczno-ekonomicznego krajów Unii Europejskiej ; Mieczysław Dobija - Niestandardowe źródła kapitału ludzkiego w rozwoju cywilizacji ; Michał Gabriel Woźniak - Lessons from the Polish way of transformation ; Marek Leszczyński - Bezpieczeństwo jako globalne dobro publiczne w kontekście problemu państw upadłych ; Małgorzata Wosiek - Kapitał społeczny i jego relacje z czynnikami wytwórczymi ; Wojciech Kozioł - Produktywność pracy w Polsce w przekroju województw ; Arkadiusz Tuziak - Innowacyjność i kapitał ludzki w rozwoju regionu ; Renata Śliwa, Piotr Waląg - Industrializacja i deindustrializacja gospodarki. Przyczynek do dyskusji nad reindustrializacją gospodarki Polski ; Joanna Spychała - Wpływ instrumentów polityki fiskalnej na wahania koniunkturalne w gospodarce polskiej ; Bogumiła Grzebyk - Rola instrumentów Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej w podnoszeniu jakości życia mieszkańców obszarów wiejskich ; Elżbieta Inglot-Brzęk - JST a organizacje pozarządowe - modele współpracy ; Małgorzata Stec - Public e-administration condition and perspectives in Podkarpackie voivodship ; Tomasz Żminda, Jakub Bis - Rola Podstrefy Lublin Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec w zagospodarowaniu i modernizacji kapitału ludzkiego miasta Lublin ; Anna Jonkisz-Zacny - Aktywa jako czynnik intensyfikacji produktywności kapitału ludzkiego ; Adam Gwiazda - Kontrowersyjna „polityka” kontroli urodzeń za pomocą aborcji ; Krystyna Leśniak-Moczuk - Społeczeństwo równości czy zniewolone danetyzacją? ; Dorota Pekasiewicz, Agata Szczukocka - Analiza rozwoju nowych technologii w gospodarstwach domowych w Polsce ; Zygmunt Mazur, Janusz Pec - Analiza ryzyka II poziomu w 3-poziomowym hierarchicznym modelu zarządzania bezpieczeństwem informacji uwzględniająca specyfiki statystyki publicznej ; Gabriel Nowacki - Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w działaniach psychologicznych ; Rafał Tuziak - "Big Data" w kontekście kapitału ludzkiego ; Jędrzej Wieczorkowski - Akceptacja naruszenia prywatności w erze "Big Data" ; Anton Dyndar - The influence of the Ukrainian and Polish population's cultural activity on their economic development ; Dorota Chmielewska-Muciek - Zależności korelacyjne kultury organizacyjnej z innowacyjnością małych przedsiębiorstw w Polsce ; Maryna Milushyna - Corporative culture as an instrument of human resources management ; Kamil Augustyn - Koncepcja oceny efektu spillover indywidualnej kreatywności pracowników przedsiębiorstw o zróżnicowanym stopniu know-how ; Arkadiusz D. Leśniak-Moczuk - Od edukacji do e-gospodarki. Kreatywność szansą na egalitaryzm globalny ; Katarzyna Rzepka, Janusz Czerny - O humanizację myśli ekonomicznej ; Edyta Gąsiorowska-Mącznik - Teoretyczne podstawy przedsiębiorczości ; Zofia Wyszkowska - Zarządzanie jakością usług medycznych w przychodniach lekarskich ; Paweł Łukasik - Analiza problemów pomiaru innowacyjności przedsiębiorstwa ; Marek Makowiec - Start-upy technologiczne generujące innowacje w gospodarce jako efekt komercjalizacji badań naukowych ; Maria Sarama - Zmiany na rynku bankowości internetowej w Polsce w latach 2010-2015 ; Maciej Czaplewski - Podstawowe trendy i kierunki zmian na polskim rynku telefonii mobilnej ; Teresa Mendyk-Krajewska - Bezpieczeństwo urządzeń mobilnych w aspekcie realizacji e-usług ; Marcin Krzesaj - Ocena jakości informacji w wybranych polskich katalogach stron WWW ; Anna Pamuła, Beata Gontar - Rower miejski w Łodzi - ocena użytkowników ; Ewa Prałat - Możliwości elektronicznych zakupów na polskim rynku B2B ; Tomasz Śpiewak - Giełdowy rynek instrumentów pochodnych w Polsce - szanse i zagrożenia dla zintegrowanego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.52 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego, powiatu przemyskiego.
Bibliografia przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Spis treści także w języku angielskim i rosyjskim.
Trzy artykuły w języku angielskim.
Streszczenie w języku angielskim, polskim przy artykułach.
Michał Gabriel Woźniak - Jeszcze raz o potrzebie modernizacji kapitału ludzkiego ; Elżbieta Skrzypek - Bariery dzielenia się wiedzą w organizacji w warunkach społeczeństwa informacyjnego ; Andrzej Limański, Ireneusz Drabik - Powiązania sieciowe przedsiębiorstw na rynkach zaawansowanych technologii ; Andrzej M. J. Skulimowski - Perspektywy rozwoju wybranych technologii społeczeństwa informacyjnego do roku 2025 ; Adam Czerwiński - Wartość informacji w systemie informacyjnym w ocenie jej jakości ; Franciszek Grabowski, Justyna Stasieńko - Termodynamika rozprzestrzeniania się informacji i wiedzy ; Marianna Greta, Ewa Tomczak-Woźniak - Euroregiony a cyfryzacja ; Adrianna Mastalerz-Kodzis, Ewa Pośpiech - Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego krajów Unii Europejskiej ; Beata Kasprzyk, Jolanta Wojnar - Szanse realizacji strategii Europa 2020 w aspekcie poziomu edukacji w Polsce ; Roman Chorób - Aspekty metodologiczne analizy klastrów ze szczególnym uwzględnieniem sektora agrobiznesu ; Mariusz Hofman - Modelowanie uwarunkowań sukcesu przedsiębiorstw zorientowanych projektowo ; Agnieszka Piasecka - Kapitał relacyjny jako element kapitału intelektualnego szkoły wyższej w warunkach GOW ; Piotr Adamczewski - Trzecia platforma ICT w transformacji cyfrowej organizacji inteligentnych ; Dariusz Put - Projektowanie systemów integracyjnych w oparciu o współdzieloną ontologię ; Grzegorz Podgórski - Bezpieczeństwo informacji w modelu BYOD ; Piotr Filipkowski - Technologie Społeczeństwa Informacyjnego ; Zygmunt Mazur, Hanna Mazur, Teresa Mendyk-Krajewska - Ocena jakości platform e-usług publicznych ; Malwina Popiołek - Indywidualne zarządzanie prywatnością w serwisach społecznościowych - zarys problemu w kontekście rozważań dotyczących społeczeństwa informacyjnego ; Joanna Papińska-Kacperek, Krystyna Polańska - The presence of public institutions in social networks ; Damian Dziembek - Cloud Computing - stan obecny i perspektywy rozwoju w Polsce ; Anna Pamuła - Edukacja na rzecz efektywności energetycznej - przegląd wybranych programów ; Przemysław Polak - Problemy kultury języka informatyki na przykładzie wybranego zagadnienia terminologicznego ; Jolanta Sala, Halina Tańska - Wybrane inicjatywy wspierające rozwój i ich koszty na przykładzie regionów gospodarki morskiej ; Ewa Pośpiech, Adrianna Mastalerz-Kodzis - Analiza przestrzenna rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce ; Jolanta Wojnar - Application of the utility function to assess the diversity of voivodships in terms of degree of use of information technologies in Poland ; Beata Kasprzyk - E-administration digital services in Poland ; Sławomir Wilk - Rozwój elektronicznej administracji w województwie podkarpackim w perspektywie finansowej 2007-2013 ; Kamila Jaroch, Mieczysław Jan Król - Znaczenie Internetu w życiu młodzieży ze szkół powiatu przemyskiego (analiza na podstawie wyników z sondażowego badania ankietowego) ; Jan Madej, Michał Widlak - E-usługi w wybranych gminach województwa małopolskiego ; Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec - Otoczenie technologiczne a budowanie organizacji opartej na wiedzy (na przykładzie gminy Myślenice) ; Marcin Wyskwarski - Kokpit menedżerski w małym przedsiębiorstwie ; Marek Matulewski - IT w gospodarce łowieckiej - wybrane aspekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.53 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
Dotyczy m.in. Rzeszowa (s. 163-167) i spóldzielni socjalnych w woj. podkarpackim (s. 305-310).
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Tytuł równoległy w języku angielskim: Social Inequalities and Economic Growth.
Spis treści także w języku angielskim i rosyjskim.
Dwa artykuły w języku angielskim, jeden w rosyjskim.
Streszczenie w języku angielskim, polskim przy artykułach, także w języku rosyjskim przy jednym artykule.
Michał A. Michalski - Gospodarka zaczyna się w rodzinie - kondycja rodziny a rozwój społeczno-gospodarczy ; Paweł Młodkowski - Economic growth in the EMU before and after 1999 ; Michał Gabriel Woźniak - Nowa ekonomia strukturalna w kontekście rozwoju zintegrowanego ; Mieczysław Dobija - Ekonomiczne konsekwencje konfrontacji kapitału i pracy ; Piotr Wiatrowski - Polityka podatkowa państwa a nierówności społeczne ; Leszek Klukowski - Koncepcje nowelizacji ustawodawstwa ograniczającego dług publiczny i zarządzanie długiem ; Elżbieta Pohulak-Żołędowska - Rola państwa w kształtowaniu innowacyjności gospodarek ; Leszek Kwieciński - Zasadność i skuteczność koordynacji polityki proinnowacyjnej w Polsce na przykładzie nowego mechanizmu NCBR "Wspólne Przedsięwzięcie" ; Jarosław Mielcarek - Niski poziom innowacyjności gospodarki i stopy wzrostu PKB - hipoteza głównego czynnika wyjaśniającego ; Krystyna Leśniak-Moczuk - Regionalizm w teorii i praktyce ; Tomasz Żminda - Rola specjalnych stref ekonomicznych w kształtowaniu struktury branżowej inwestycji przedsię­biorstw przemysłowych w Polsce ; Tomasz Cieślik, Kamila Górowska, Klaudia Metelska, Adam Szurlej - Zużycie gazu ziemnego w podziale na województwa ; Marcin Jędrzejczyk - Pomiar i źródła wartości jednostki pieniężnej. Teoria i praktyka ; Ireneusz Dąbrowski - Wpływ zmian kursowych CHF a kształtowanie dochodów kredytobiorców ; Katarzyna Wojtaszczyk - Rola pracodawcy w kreowaniu zdrowego trybu życia w świetle oczekiwań przedstawicieli generacji milenijnych ; Barbara Chmielewska - Gospodarstwa opiekuńcze odpowiedzią na potrzebę społeczną ; Paweł Łukasik - Kapitał społeczny w kontekście różnic międzykulturowych ; Aliaksei Zhurauliou, Sergiy Gerasymenko - Perspectives of transformational shifts in Ukraine and Poland through the prism of values survey ; Ryszarda Bolonek - Kontrowersje wokół metod pomiaru instytucji ; Małgorzata Godlewska - Wpływ instytucji formalnych i nieformalnych na działalność innowacyjną polskich przedsiębiorstw sektora MSP ; Marta Kawa, Maria Grzybek - Instytucjonalne formy wspierania rozwoju spółdzielni socjalnych ; Małgorzata Gajda-Kantorowska - Rady fiskalne jako innowacyjne instytucje budżetowe ; Piotr Sołtyk - Transfery finansowane z budżetu państwa na ochronę zabytków w Polsce ; Olga Hnatyszak - Uczelnia nowej generacji - redefinicja instytucjonalna uczelni ; Sabina Kaczmarczyk-Kuruc - Proces szkoleń w rozwoju kapitału ludzkiego na przykładzie polskich organizacji ; Karolina Lelek - Zarządzanie wiedzą i potencjał społeczny organizacji w kontekście jej rozwoju ; Barbara Oliwkiewicz - Godziwa płaca minimalna jako determinanta zintegrowanego rozwoju ; Agnieszka Krzemień - O potrzebie zmian instytucjonalnych w ochronie zdrowia ; Krzysztof Badyda - Aktualne problemy energetyki, konsekwencje transformacji struktury wytwarzania w energetyce krajowej ; Grzegorz Niewiński, Adam Rajewski - Ekonomiczne uwarunkowania pracy elektrowni szczytowej na paliwa gazowe w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym ; Ivan Rekun - Formirovanie èkonomičeskoj bezopasnosti predpriâtij železnodorožnogo transporta Ukrainy v usloviâh reformirovaniâ otrasli ; Arkadiusz Tuziak - Klastry jako stymulatory rozwoju regionalnego ; Elżbieta Szczygieł, Teresa Piecuch - Rolnicy i przedsiębiorcy - indywidualne działanie i dwie drogi rozwoju ; Bożena Karwat-Woźniak - Znaczenie Agencji Nieruchomości Rolnych w obrocie ziemią rolną i kształtowaniu konkurencyjności polskiego rolnictwa ; Agnieszka Marszałek - Czy możliwe jest przezwyciężenie problemu marnotrawstwa żywności? ; Natalia Maruszewska, Małgorzata Miśniakiewicz - O potrzebie konsolidacji systemu bezpieczeństwa żywności w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.54 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej