Zarządzanie strategiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(44)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(50)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(24)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Gierszewska Grażyna
(3)
Doroba Anita
(2)
Gordon William
(2)
Grajkowska Wanda
(2)
Kim W. Chan
(2)
Kröger Fritz
(2)
Kwiatkowski Aleksander (finanse)
(2)
Mauborgne Renée
(2)
Miron Jacek
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Pringle Hamish
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Vizjak Andrej
(2)
Woźniak Leszek (1955- )
(2)
Zook Chris (1951- )
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Allen James (1960- )
(1)
Ansoff H. Igor (1918-2002)
(1)
Becht Adam
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Borowska Joanna
(1)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Edvinsson Leif (1946- )
(1)
Elkin Paul M
(1)
Fisk Peter
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gierusz Anna
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Heijden Kees A. van der
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Klin Lidia
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krauze-Maślankowska Patrycja
(1)
Krishnan M. S
(1)
Krupa Kazimierz (1947- )
(1)
Kuczyńska-Szymala Daria
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Lipa Michał
(1)
Lozano Platonoff Alberto
(1)
Malone Michael S. (1954- )
(1)
Marciniak Stefan (1928-2017)
(1)
Marcinkowska Monika (1973- )
(1)
McKenzie Carol A
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Muehlhausen Jim
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Palikot Janusz (1964- )
(1)
Peters B. Guy
(1)
Pikos Anna
(1)
Piwowarczyk Tomasz
(1)
Polachowska Joanna
(1)
Prahalad C. K
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Rumelt Richard P. (1942- )
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Sajkiewicz Jan Napoleon
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sierocka Halina
(1)
Skotnij Pavlo Valerijovič (1982- )
(1)
Sulmicki Paweł
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Szeworski Adam (1918- )
(1)
Szóstek Aga
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Varbanova Lidia
(1)
Walsh Mike
(1)
Waters C. Donald J. (1949- )
(1)
Wawrzyniak Bogdan
(1)
Witek-Crabb Anna
(1)
Wojewnik-Filipkowska Anna
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Zdziemborska Anna
(1)
Zimon Grzegorz
(1)
Ziółkowski Bożydar
(1)
Čarnický Štefan
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Śliwa Martyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(22)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(43)
Słowacja
(1)
Język
polski
(40)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Zarządzanie strategiczne
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Polska
(2)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Japonia
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Recz (woj. zachodniopomorskie, pow. Choszczno)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradniki
(3)
Opracowanie
(2)
Audycje radiowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Anatomia Biznesu)
Bibliogr. Indeks.
I. Rozumienie grup i jednostek : 1. Grupy 2. Niektóre cechy grup roboczych 3. Role 4. Funkcje członków 5. Jednostka 6. Potrzeby życia grupowego 7. Procesy grupowe 8. Grupy w obrębie grup II. Budowanie i utrzymanie wielkiego zepsołu : 9. Zespoły 10.Przywódca 11.Budowanie zespołu 12.Twórcze rozwiązywanie problemów 13.Utrzymywanie zespołu 14.Rewizja ról 15.Lista kontrolna dla liderów grupy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst w jęz. ang.
1. Innovation and businnes intelligence ; 2. Direction of changes in chosen central and ekstern Europe countries and the orientation of changes ; 3. A review of selected factors conditioning efficient functioning of cluster and their impact on innovativeness of enterprises ; 4. Necessity of the of the development of Polish-Ukrainian transborder cooperation ; 5. Comparison TQM and balance scorecard ; 6. Capital intellectual and business intelligence vision ; 7. Intellectual capital in the context of a knowledge economy ; 8. Business intelligence tools and application possibilities in midsize companies ; 9. Strategic management of information systems ; 10. Strategic scanning - monitoring of dynamic business environment ; 11. Business intelligence: an implementation case in retail chain.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości)
Na okł. tekst : Poznaj prawdziwą wartość swego przedsiębiorstwa odnajdując jego ukryte korzenie
1. Ukryte korzenie wartości 2. Ukryte zdolności przedsiębiorstwa 3. Szukając własnej ścieżki 4. Nawigacja w nowym świecie 5. Prawdziwa wartość : finanse 6. Prawdziwa wartość : klienci 7. Prawdziwa praca : procesy 8. Prawdziwa przyszłość : rozwój 9. Prawdziwe życie : ludzie 10.A teraz wszystko razem 11.Wspólna wartość 12.Przyszły rynek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Planowanie i strategie biznesowe / Paul M. Elkin ; [przeł. Joanna Borowska]. - Wyd. 2. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013. - 213 s. : il., rys., wykr. ; 21 cm.
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Indeks.
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny sposób opisuje kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: - jak prawidłowo wyznaczać cele biznesowe, - co to jest analiza strategiczna, - jak przeprowadzać kompleksową analizę rynku, - jak zastosować najważniejsze narzędzia i modele zarządzania oraz wskaźniki efektywności. Przejrzysty układ treści poszczególnych rozdziałów, obejmujący: kluczowe koncepcje zarządzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontrolną listę działań, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, ułatwia zarówno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako źródła praktycznych wskazówek. Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów, którym niedawno powierzona została strategiczna rola w organizacji, przedsiębiorców zarządzających własną firmą, menedżerów ds. marketingu, finansów lub produkcji oraz studentów zarządzania i biznesu. [Wolters Kluwer Polska, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes)
Indeks.
Peter Fisk, doświadczony strateg, w swojej kolejnej, inspirującej książce wskazuje główne czynniki decydujące o sukcesie rynkowym. Przytaczając przykłady firm, które w szczególny sposób zaznaczają swoją obecność w branży (Apple, Disney, FedEx, Ferrari, Gucci, 3M, Marks & Spencer, Nike, Porsche, Second Life, Tchibo, Zara), odpowiada na pytania: Jaką rolę odgrywa w naszym działaniu inteligencja i wyobraźnia? Dlaczego ważne jest myślenie niekonwencjonalne? Dlaczego warto zaproponować coś nowego zamiast ulepszać to, co już jest? Jak angażować pracowników i klientów w innowacyjne działania? Jak realizować pomysły w praktyczny i opłacalny sposób? Co charakteryzuje geniusza biznesu?
Autor nie tylko definiuje geniusza biznesu, lecz także udziela konkretnych wskazówek, jak nim zostać, opierając się na wieloletnim doświadczeniu współpracy z takimi firmami jak British Airways, Coca-Cola, Marks & Spencer, Microsoft, Virgin czy Vodafone. Zachęca do innowacyjnego myślenia, wykorzystywania własnego potencjału oraz większego angażowania się w rozwój firmy i rynku. [Wolters Kluwer, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [241]-243.
1. Analiza strategiczna - zakres i wykorzystanie; 2. Analiza makrootoczenia; 3. Analiza otoczenia konkurencyjnego; 4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; 5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [241]-243.
1. Analiza strategiczna - zakres i wykorzystanie; 2. Analiza makrootoczenia; 3. Analiza otoczenia konkurencyjnego; 4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; 5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Euromanagement)
Bibliogr.
1. Globalizacja i jej wymiary 2. Globalizacja zarządzania przedsiębiorstwem 3. Strategie firm globalnych 4. Sposoby budowania strategii firm globalnych 5. Analiza strategiczna dla potrzeb globalizacji 6. Założenia zarządzania strategicznego w warunkach globalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.44 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 283-284.
Budowanie zespołu z pasją to praktyczny poradnik dla tworzących zespół pracowników i ich szefów. Zgrane zespoły to źródło dumy i sukcesów całej firmy, ale także satysfakcja i entuzjazm pojedynczego człowieka, który czerpie zadowolenie z pracy. Autorzy przedstawiają nowe możliwości nawiązywania pozytywnych relacji ze współpracownikami, a co za tym idzie - rozwoju firmy i większej konkurencyjności. Książka zawiera mnóstwo praktycznych rad na temat budowania efektywnych zespołów oraz przykładów z życia ułatwiających zrozumienie istoty problemów. [Rebis, 2006]Budowanie zespołu z pasją to praktyczny poradnik dla tworzących zespół pracowników i ich szefów. Zgrane zespoły to źródło dumy i sukcesów całej firmy, ale także satysfakcja i entuzjazm pojedynczego człowieka, który czerpie zadowolenie z pracy. Autorzy przedstawiają nowe możliwości nawiązywania pozytywnych relacji ze współpracownikami, a co za tym idzie - rozwoju firmy i większej konkurencyjności. Książka zawiera mnóstwo praktycznych rad na temat budowania efektywnych zespołów oraz przykładów z życia ułatwiających zrozumienie istoty problemów. [Rebis, 2006]Budowanie zespołu z pasją to praktyczny poradnik dla tworzących zespół pracowników i ich szefów. Zgrane zespoły to źródło dumy i sukcesów całej firmy, ale także satysfakcja i entuzjazm pojedynczego człowieka, który czerpie zadowolenie z pracy. Autorzy przedstawiają nowe możliwości nawiązywania pozytywnych relacji ze współpracownikami, a co za tym idzie - rozwoju firmy i większej konkurencyjności. Książka zawiera mnóstwo praktycznych rad na temat budowania efektywnych zespołów oraz przykładów z życia ułatwiających zrozumienie istoty problemów. [Rebis, 2006]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81193 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Prosta Droga do Wiedzy)
Muzyka Grzegorz Dondziłło.
Tytuł oryginału: "Blue ocean strategy : how to create uncontested market space and make the competition irrelevant" 2015.
Czyta Janusz German.
Nagranie w formacie mp3.
Rozszerzone wydanie światowego bestsellera - teraz z nową przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces. "Strategia błękitnego oceanu" przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale kurczącą się pulę zysków. Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych (obejmujących ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie bierze się ze zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia "błękitnego oceanu" - niewykorzystanej dotąd przez nikogo nowej przestrzeni rynkowej, w której możliwy jest wzrost. Książka "Strategia błękitnego oceanu" przedstawia systematyczne podejście do tego, jak sprawić, by konkurencja stała się nieistotna oraz prezentuje reguły i narzędzia do wykorzystania przez każdą organizację w tworzeniu i zajmowaniu jej własnych błękitnych oceanów. Ta bestselerowa książka będąca punktem zwrotnym zmieniającym tradycyjne myślenie o strategii, śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za swojego przewodnika w tworzeniu niekwestionowanej przestrzeni rynkowej i sprawianiu, by konkurencja stała się nieistotna. [MT Biznes, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1659/339 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Blue ocean strategy shift : beyond competing : proven steps to inspire confidence and seize new growth" 2017.
Na okładce: Kontynuacja światowego bestsellera "Strategia błękitnego oceanu".
Bibliografia na stronach [343]-345.
Przemiana błękitnego oceanu ; Pięć kroków do dokonania przemiany błękitnego oceanu ; Zrozum gdzie jesteś w tej chwili ; Wyobraź sobie, gdzie możesz być ; Znajdź drogę, by tam dotrzeć ; Wykonaj ruch.
Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz. Pokazuje, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu w procesie przemiany błękitnego oceanu, oraz przedstawia rynkowe przykłady firm, które tego dokonały. Buduj pewność siebie i wzrastaj poza konkurencją. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA zawiera pięć kroków niezbędnych do przemiany. Pokazuje, jak i gdzie rozpocząć proces przemieszczania się ku błękitnym wodom, jakie narzędzia stosować do odkrywania nowych możliwości, w jaki sposób oceniać szanse na powodzenie inicjatyw związanych z poszukiwaniem błękitnego oceanu i jak stworzyć właściwy zespół, który miałby moc sprawczą. Wskazuje też najczęściej stosowane przez firmy praktyki, które zamiast doprowadzić do osiągania zamierzonych rezultatów, są główną przyczyną niepowodzeń w procesie transformacji. Kim i Mauborgne przede wszystkim jednak uczą, jak budować w ludziach zaufanie i wiarę w proces, ponieważ tylko zaangażowany zespół ma szansę dokonać oczekiwanej przemiany. Sprawdzone ścieżki do kreowania nowej przestrzeni rynkowej. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA da ci niezbędne podstawy do przebudowy granic rynku i stworzenia nowego popytu - a to wszystko przy jak najmniejszym ryzyku. Zawiera konkretne narzędzia pozwalające poprowadzić siebie, zespół oraz całą firmę na wyżyny wiary w siebie, kreatywności oraz wzrostu. Pokazuje, jak rozwinąć swoje zdolności nie tylko do osiągania znaczących efektów niskim kosztem, ale również do skutecznego wykorzystywania potencjału i energii ludzi realizujących ten proces. Dowiesz się, co faktycznie trzeba zrobić, aby sięgnąć tam, dokąd nie sięgają najlepsi, i stworzyć nową przestrzeń rynkową, tak by konkurencja stała się nieistotna. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA to zbiór łatwych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności. [lubimyczytac.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry obwol.: Gazeta Prawna poleca.
Bibliogr. s. 183.
1. Sukces w niszy - czy to w ogóle możliwe?; 2. Pożegnanie z niszą - koniec tradycyjnych strategii; 3. Endgame - rozgrywka końcowa otwiera niszom okna czasowe; 4. Nisze - części większych rynków; 5. Wielkie problemy małych nisz; 6. Elementy strukturalne prosperującej niszy; 7. Dziewięć strategii niszowych; 8. Jak się tworzy i rozbudowuje nisze rozgrywek końcowych; 9. Niewykorzystany potencjał nisz rozgrywek końcowych; 10. Sukces w niszach ekonomicznych w warunkach polskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
U góry obwol.: Gazeta Prawna poleca.
Bibliogr. s. 183.
1. Sukces w niszy - czy to w ogóle możliwe? 2. Pożegnanie z niszą - koniec tradycyjnych strategii 3. Endgame - rozgrywka końcowa otwiera niszom okna czasowe 4. Nisze - części większych rynków 5. Wielkie problemy małych nisz 6. Elementy strukturalne prosperującej niszy 7. Dziewięć strategii niszowych 8. Jak się tworzy i rozbudowuje nisze rozgrywek końcowych 9. Niewykorzystany potencjał nisz rozgrywek końcowych 10. Sukces w niszach ekonomicznych w warunkach polskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł.
Dział I. ADMINISTRACJA PUBLICZNA, SŁUŻBA PUBLICZNA, SEKTOR PUBLICZNY I NAUKA ADMINISTRACJI: ISTOTA I POJĘCIA: Rozdz. 1. Pojęcie administracji publicznej: 1.1. Administracja publiczna, różne sposoby rozumienia, 1.2. Administracja publiczna jako dyscyplina rozwijająca się, 1.3. Funkcja i obszary działania administracji publicznej; Rozdz. 2. Służba publiczna; Rozdz. 3. Administracja publiczna i sektor publiczny; Rozdz. 4. Nauka administracji. Różne sposoby nauczania o administracji publicznej: 4.1. Nauczanie administracji publicznej w państwach anglosaskich, 4.2. Nauczanie administracji publicznej w modelu kontynentalnym, 4.3. Nauczanie administracji publicznej w krajach skandynawskich, 4.4. Współczesne podejście do nauczania administracji publicznej. Dział II. HISTORIA ADMINISTRACJI: Rozdz. 1. Administracja państw absolutnych w XVII i XVIII wieku: 1.1. Absolutyzm klasyczny, 1.2. Absolutyzm oświecony, 1.3. Administracja w Polsce w czasach stanisławowskich; Rozdz. 2. Model administracji w państwie liberalnym: 2.1. Administracja we Francji w dobie rewolucji i reform napoleońskich (m.in. Administracja Księstwa Warszawskiego), 2.2. Administracja a konstrukcja państwa prawnego, 2.3. Samorząd terytorialny w Europie w XIX wieku, 2.4. Powstanie i rozwój sądownictwa administracyjnego w Europie; Rozdz. 3. Administracja II Rzeczypospolitej; Rozdz. 4. Administracja w państwach totalitarnych: 4.1. Administracja w Niemczech i Włoszech, 4.2. Administracja w Związku Radzieckim, 4.3. Administracja na ziemiach polskich pod okupacjami państw totalitarnych; Rozdz. 5. Administracja Polski Ludowej. Dział III. TEORIE NAUKI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ OD POCZĄTKÓW NOWOŻYTNOŚCI DO RATIONAL CHOICE THEORY: Rozdz. 1. Biurokracja i biurokratyzm w administracji publicznej: 1.1. Materializm historyczny K. Marksa i F. Engelsa, 1.2. Idealny model biurokracji według Maxa Webera, 1.3. Krytyka biurokracji Michela Croziera; Rozdz. 2. Nowożytne podejście do administracji publicznej: 2.1. Koncepcja administracji według Lorenza von Steina, 2.2. Administracja i polityka w ujęciu Woodrowa Wilsona, 2.3. Organizatorskie podejście do administracji Henriego Fayola, 2.4. H. A. Simon o organizacji administracji i podejmowaniu decyzji, 2.5. Systemowe podejście do administracji L. Gulicka i L. Urwicka; Rozdz. 3. Teoria racjonalnego wyboru: 3.1. Teoria maksymalizacji, 3.2. Teoria "kształtowania urzędu". Dział IV. ZARZĄDZANIE PUBLICZNE: Rozdz. 1. Modele zarządzania publicznego; Rozdz. 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji; Rozdz. 3. Zarządzanie jakością w administracji; Rozdz. 4. Strategiczne zarządzanie rozwojem; Rozdz. 5. Marketingowa orientacja jednostek administracji samorządowej: 5.1. Istota marketingu terytorialnego, 5.2. Struktura i wdrażanie strategii marketingowej. Dział V. ZNACZENIE PRAWA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Prawo jako determinanta organizacji i funkcjonowania administracji publicznej: Wprowadzenie, 1.1. Związanie administracji prawem, 1.2. Stosowanie prawa przez administrację publiczną, 1.3. Sądowa kontrola cywilnoprawnych form działania administracji, 1.4. Ustrój administracji publicznej; Rozdz. 2. Znaczenie procedur administracyjnych w funkcjonowaniu administracji publicznej; Rozdz. 3. Udział administracji w procesie tworzenia prawa. Dział VI. ADMINISTRACJA PUBLICZNA I POLITYKA PUBLICZNA: Rozdz. 1. Współczesne systemy polityczne - przegląd wybranych rozwiązań: 1.1. Ustrój polityczny państwa a administracja publiczna, 1.2. Administracja publiczna w różnych systemach rządów (1.2.1. System parlamentarno-gabinetowy - Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, 1.2.2. Racjonalizacja systemu parlamentarno-gabinetowego - Republika Federalna Niemiec, 1.2.3. System prezydencki - Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, 1.2.4. System mieszany - Republika Francuska, 1.2.5. Model nordycki); Rozdz. 2. Polityzacja życia publicznego: 2.1. Aparat polityczny a aparat biurokratyczny, 2.2. Wpływ polityki i polityków na administrację publiczną; Rozdz. 3. Polityka publiczna jako instrument administrowania; Rozdz. 4. Tworzenie polityki publicznej: 4.1. Uwarunkowania tworzenia polityki publicznej, 4.2. Aktorzy polityki publicznej, 4.3. Etapy polityki publicznej, "cykl" polityki publicznej, 4.4. Wybrane polityki sektorowe w krajach Unii Europejskiej (4.4.1. Polityka ochrony środowiska, 4.4.2. Polityka regionalna); Rozdz. 5. Wdrażanie polityki publicznej i jego paradoksy; Rozdz. 6. Ocena polityki publicznej. Dział VII. ADMINISTRACJA I SPOŁECZEŃSTWO: Rozdz. 1. Legitymacja demokratyczna pośrednia i bezpośrednia; Rozdz. 2. Networking - współpraca administracji ze społeczeństwem: 2.1. Formy współpracy, 2.2. Trzeci sektor - definicja i miejsce we współczesnym państwie demokratycznym, 2.3. Partnerstwo publiczno-prywatne, 2.4. Podmioty prywatne realizujące zadania publiczne - kontraktualizm; Rozdz. 3. Jawność życia publicznego: 3.1. Składowe elementy określające istotę zasady jawności życia publicznego, 3.2. Istnienie wolnych mediów, 3.3. Dostęp do informacji publicznej, 3.4. Nabór do urzędu, 3.5. Public watchdogs, 3.6. Prawo dostępu do informacji w ujęciu historycznym; Rozdz. 4. Rola mediów masowych w komunikowaniu publicznym; Rozdz. 5. Społeczny wymiar patologii w administracji publicznej. Dział VIII. FINANSE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Budżety publiczne: 1.1. Pojęcie budżetu publicznego, 1.2. Budżet publiczny a plan finansowy, 1.3. Cechy budżetu publicznego, 1.4. Funkcje budżetu publicznego, 1.5. Specyfika budżetu Wspólnot Europejskich, 1.6. Budżet publiczny w wybranych państwach; Rozdz. 2. Dochody publiczne; Rozdz. 3. Wydatki publiczne i ich efektywność; Rozdz. 4. Budżetowanie; Rozdz. 5. Zarządzanie budżetem; Rozdz. 6. Kontrola budżetu; Rozdz. 7. Budżety publiczne i budżetowanie w Polsce; Rozdz. 8. Dług publiczny w Polsce - wybrane aspekty; Dział IX. KADRY W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Kadry sektora publicznego i administracji; Rozdz. 2. Zasoby ludzkie w administracji publicznej - rozwiązania prawne i organizacyjne: 2.1. Przemiany modelu służby cywilnej w Polsce, 2.2. Służby cywilne w wybranych państwach (w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech), 2.3. Służby Unii Europejskiej; Rozdz. 3. Rekrutacja i selekcja - dwie strony medalu; Rozdz. 4. Podstawowe prawa i obowiązki urzędnika; Rozdz. 5. Odpowiedzialność urzędników; Rozdz. 6. Ocena, motywowanie i wynagradzanie kadr; Rozdz. 7. Szkolenie i rozwój - w stronę organizacji uczącej się. Dział X. ETYKA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Infrastruktura etyczna: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Budowanie i rola infrastruktury etycznej, 1.3. Zasoby infrastruktury etycznej, 1.4. Procesy infrastruktury etycznej na przykładzie whistleblowers, 1.5. Etyczne aspekty elektronicznego przetwarzania danych osobowych; Rozdz. 2. Sztuka podejmowania rozstrzygnięć etycznych; Rozdz. 3. Korupcja w administracji publicznej i inne patologie w administracji; Rozdz. 4. Etos urzędnika; Rozdz. 5. O roli kodeksów etycznych w administracji publicznej; Rozdz. 6. Wartości etyczne wobec globalizacji; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-351/354 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Toyota way : 14 management principles from the world's greatest manufacturer" 2004.
Bibliografia na stronach 465-470. Indeks.
We wszystkich fabrykach Toyoty cały czas doskonali się proces produkcji i rozwija się placówki badawczo-rozwojowe. W konsekwencji koncern odnotowuje stały wzrost udziału w rynku, osiągając znacznie większe zyski niż inni producenci samochodów. A liderzy gospodarczy z całego świata nie szczędzą pochwał. Profesor Jeffrey Liker pracując przez dwadzieścia lat nad tą książka miała pełną swobodę dostępu do szefów firmy, jej pracowników, fabryk w Japonii i Stanach Zjednoczonych. W Drodze Toyoty ujawnia 14 fundamentalnych zasad zarządzania, na których wspiera się słynny na całym świecie system "szczupłej produkcji" Toyoty. Czytelnik dowie się, jak firma tworzy idealne środowisko wdrażania technik i narzędzi szczupłej produkcji poprzez: - tworzenie atmosfery ciągłej poprawy i uczenia się, - zaspokajanie potrzeb klienta (a zarazem eliminowanie marnotrawstwa), - osiąganie wysokiej jakości bez poprawek, - wychowywanie własnych liderów, zamiast pozyskiwać ich spoza firmy, - kształcenie wszystkich pracowników w umiejętności rozwiązywania problemów, - rozwijanie firmy wraz z jej dostawcami i partnerami - z korzyścią dla wszystkich stron. System Toyoty zainicjował globalną rewolucję w branżach produkcyjnych i usługowych. Droga Toyoty wyjaśnia ewolucję systemu produkcji firmy jako nowego paradygmatu doskonałości wytwarzania. Opisuje firmy z branż tak różnorodnych jak opieka zdrowotna, przemysł ciężki, produkcja farmaceutyków i budownictwo, które stosując metody Toyoty, osiągają spektakularną poprawę wyników. Książka objaśnia, w jaki sposób można stworzyć kulturę jakości w stylu Toyoty. Jak poprawić tempo procesów w firmie, podnieść jakość produktu i usługi oraz obniżyć koszty - bez względu na to, w jakiej branży działa. Droga Toyoty jest inspirującym przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą naśladować niezwykły sukces tej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-65 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej