Zarządzanie strategiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(44)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(24)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Gierszewska Grażyna
(3)
Doroba Anita
(2)
Gordon William
(2)
Grajkowska Wanda
(2)
Kim W. Chan
(2)
Kröger Fritz
(2)
Kwiatkowski Aleksander (finanse)
(2)
Mauborgne Renée
(2)
Miron Jacek
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Pringle Hamish
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Vizjak Andrej
(2)
Woźniak Leszek (1955- )
(2)
Zook Chris (1951- )
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Allen James (1960- )
(1)
Ansoff H. Igor (1918-2002)
(1)
Becht Adam
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Borowska Joanna
(1)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Edvinsson Leif (1946- )
(1)
Elkin Paul M
(1)
Fisk Peter
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gierusz Anna
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Heijden Kees A. van der
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Klin Lidia
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krauze-Maślankowska Patrycja
(1)
Krishnan M. S
(1)
Krupa Kazimierz (1947- )
(1)
Kuczyńska-Szymala Daria
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Lipa Michał
(1)
Lozano Platonoff Alberto
(1)
Malone Michael S. (1954- )
(1)
Marciniak Stefan (1928-2017)
(1)
Marcinkowska Monika (1973- )
(1)
McKenzie Carol A
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Muehlhausen Jim
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Palikot Janusz (1964- )
(1)
Peters B. Guy
(1)
Pikos Anna
(1)
Piwowarczyk Tomasz
(1)
Polachowska Joanna
(1)
Prahalad C. K
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Rumelt Richard P. (1942- )
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Sajkiewicz Jan Napoleon
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sierocka Halina
(1)
Skotnij Pavlo Valerijovič (1982- )
(1)
Sulmicki Paweł
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Szeworski Adam (1918- )
(1)
Szóstek Aga
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Varbanova Lidia
(1)
Walsh Mike
(1)
Waters C. Donald J. (1949- )
(1)
Wawrzyniak Bogdan
(1)
Witek-Crabb Anna
(1)
Wojewnik-Filipkowska Anna
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Zdziemborska Anna
(1)
Zimon Grzegorz
(1)
Ziółkowski Bożydar
(1)
Čarnický Štefan
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Śliwa Martyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(22)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(43)
Słowacja
(1)
Język
polski
(40)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Kobieta
(5250)
Literatura polska
(4582)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3687)
Zarządzanie strategiczne
(-)
Rodzina
(3669)
II wojna światowa (1939-1945)
(3063)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2557)
Relacje międzyludzkie
(2450)
Powieść polska
(2399)
Zwierzęta
(2390)
Tajemnica
(2116)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1869)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1665)
Dziewczęta
(1558)
Żydzi
(1538)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1343)
Śledztwo i dochodzenie
(1311)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1295)
Życie codzienne
(1248)
Literatura
(1198)
Małżeństwo
(1171)
Polacy za granicą
(1171)
Polityka
(1168)
Powieść angielska
(1136)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1052)
Psy
(1044)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(991)
Wsie
(990)
Ludzie a zwierzęta
(985)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(947)
Trudne sytuacje życiowe
(944)
Literatura dziecięca polska
(942)
Historia
(903)
Duchowieństwo katolickie
(889)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(855)
Zabójstwo
(852)
Opowiadanie polskie
(841)
Chłopcy
(838)
Turystyka
(824)
Koty
(818)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Policjanci
(793)
Dziecko
(790)
Sekrety rodzinne
(790)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(730)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(717)
Postawy
(713)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(696)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(658)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Muzyka
(647)
Religia
(643)
Etyka
(641)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(632)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(616)
Walka dobra ze złem
(612)
Mężczyzna
(603)
Chrześcijaństwo
(602)
Powieść obyczajowa polska
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(584)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Polska
(2)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Japonia
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Recz (woj. zachodniopomorskie, pow. Choszczno)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradniki
(3)
Opracowanie
(2)
Audycje radiowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ang.
Cz. I. GOSPODARKA: Rozdział 1. Budżet partycypacyjny jako forma modernizacji zarządzania administracją publiczną na przykładach wybranych gmin województwa lubuskiego. 1.1. Współrządzenie, współdziałanie, współdecydowanie. 1.2. Implementacja budżetów partycypacyjnych w Krośnie Odrzańskim, Strzelcach Krajeńskich, Kargowej i Żarach. Rozdział 2. Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości w Polsce na przykładzie miast na prawach powiatu. 2.1. Rola samorządu terytorialnego w lokalnym rynku nieruchomości. 2.2. Zadania miasta na prawach powiatu w zakresie gospodarki gminnym zasobem nieruchomości. 2.3. Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości na przykładzie miast na prawach powiatu w latach 2010-2014. 2.4. Aspekt gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości w świetle gospodarki finansowej samorządu terytorialnego na przykładzie miast na prawach powiatu w latach 2010-2014. Rozdział 3. Efektywność funkcjonowania publicznego szkolnictwa wyższego na przykładzie wybranych wydziałów humanistycznych. 3.1. Określenie efektywności w odniesieniu do publicznych szkół wyższych. 3.2. Istota metody DEA. 3.3. Materiał i metody. 3.4. Wyniki badań. Rozdział 4. Kontrakty futures na giełdzie Euronex jako instrument hedgingu w obrocie towarami rolnymi. 4.1. Case studiem. Rozdział 5. Perspektywy rynku energetycznego w Polsce a OZE i Polski Węgiel. 5.1. Polski węgiel. 5.2. Polska energetyka. 5.3. Odnawialne Źródła Energii (OZE). Rozdział 6. Bariery wejścia do podsektorów produkcji energii elektrycznej z odnawialnych źródeł w Polsce. 6.1. Charakterystyka wybranych barier wejścia do podsektorów produkcji energii elektrycznej w Polsce. 6.1.1. Kapitałochłonność. 6.1.2. Konieczność wyzwolenia efektów skali. 6.1.3. Gorsza sytuacja kosztowa niezależna od skali produkcji. 6.1.4. Akceptacja społeczna. 6.1.5. Problem ze zdobyciem technologii. 6.1.6. Problem ze zdobyciem pracowników. 6.1.7. Dostęp do kanałów dystrybucji. 6.1.8. Ograniczenia prawne i polityczne. Rozdział 7. Koszty i korzyści integracji sektora bankowości spółdzielczej w Polsce. 7.1. Integracja ilościowa sektora bankowości spółdzielczej w latach 1989-2015. 7.2. Regulacje płynnościowe w pakiecie CRD IV. 7.3. Wpływ pakietu CRD IV na strukturę oraz procesy integracji sektora bankowości spółdzielczej. Cz. II. TECHNOLOGIA: Rozdział 8. Zastosowanie pomiarów widm UV do wykrywania zafałszowań tłuszczu kakaowego. 8.1. Materiał i metody badawcze. 8.2. Przygotowanie mieszanek. 8.3. Wykonanie mieszanek. 8.4. Pomiar widm w zakresie UV. 8.5. Wyniki badań. 8.6. Wielokrotna regresja liniowa. 8.7. Granica wykrywalności. Rozdział 9. Określanie ryzyka personalnego metodą SWIFT. 9.1. Istota ryzyka personalnego. 9.2. Przykład zastosowania metody SWIFT do określania ryzyka personalnego. Rozdział 10. Automatyczna klasyfikacja użytkowników sieci telekomunikacyjnej na podstawie danych bilingowych. 10.1. Problem. 10.2. Przegląd literatury. 10.3. Automatyczna klasyfikacja użytkowników sieci telekomunikacyjnej. 10.4. Ewoluujący w czasie profil użytkownika. Rozdział 11. Porównanie technologii RFID i NFC w zastosowaniach biznesowych. Rozdział 12. Innowacje w logistyce. 12.1. Podejście teoretyczne. 12.1.1. Istota pojęcia innowacji. 12.1.2. Innowacje w logistyce i ich cechy. 12.1.3. Najważniejsze innowacje w logistyce. 12.2. Koordynacja a koordynacja wieloraka. 12.2.1. Koordynacja rynkowa. 12.2.2. Koordynacja hierarchiczna. 12.2.3. Koordynacja społeczna. 12.2.4. Koordynacja wieloraka. 12.3. Przykłady innowacji w logistyce w ujęciu koordynacji. 12.3.1. Innowacje w logistyce w ujęciu koordynacji rynkowej. 12.3.2. Innowacje w logistyce w ujęciu koordynacji hierarchicznej. 12.3.3. Innowacje w logistyce w ujęciu koordynacji społecznej. Rozdział 13. Start-upy - innowacyjne rozwiązania na trudne czasy. 13.1. Definicje start-upów. 13.2. Gospodarka rozwiązań - główne założenia. 13.3. Start-upy na amerykańskim rynku rozwiązań - najbardziej znane przykłady. 13.4. Polskie start-upy -przykład działań na rynku rozwiązań. Rozdział 14. Korneometryczna ocena stopnia nawilżenia naskórka po zastosowaniu kremów kosmetycznych z dodatkiem składników nawilżających. 14.1. Funkcje skóry i budowa ogólna. 14.2. Typy skóry. 14.3. Starzenie się skóry. 14.4. Emulsje. 14.5. Stabilność emulsji. 14.6. Emulgator. 14.7. Cel badań. 14.8. Opracowanie receptur i wykonanie kremów. 14.9. Ocena stopnia nawilżenia naskórka (z wykorzystaniem korneometru). 14.10. Określenie właściwości użytkowych kremów. Rozdział 15. Teorioinformacyjna interpretacja produktu cyfrowego. 15.1. Ogólna jakościowa teoria informacji . 15.2. Poziomy produktu cyfrowego. Rozdział 16. Innowacyjność gospodarki jako czynnik postrzegania państwa w środowisku międzynarodowym - casus Unii Europejskiej. 16.1. Innowacyjność gospodarki - podstawowe pojęcia. 16.2. Postrzeganie państwa na arenie międzynarodowej. 16.3. Postrzeganie państwa w kontekście innowacyjności gospodarki. 16.4. Relacje pomiędzy innowacyjnością gospodarki a postrzeganiem państwa. Rozdział 17. Crowdsourcing as a Platform for Enterprise Collaboration with the Internet Community. 17.1. Crowdsourcing potential and its dimensions. 17.2. Crowdsourcing models. 17.3. The areasof crowdsourcing use. 17.4. Examples of crowdsourcing use. 17.5. Pros and cons of crowdsourcing. Rozdział 18. Nowe koncepcje i obszary badawcze w zakresie Zarządzania Strategicznego - okres po 2010 roku. 18.1. Niepewność i niekompletność danych. 18.2. Kontekst i względna efektywność - "Uczmy się i równajmy do najlepszych". 18.3. Przewaga konkurencyjna. Cz. III. SPOŁECZEŃSTWO. Rozdział 19. Emocje czy rozum? Co kształtuje decyzje zakupowe nabywców. 19.1. Podejmowanie decyzji zakupowych - perspektywa racjonalna i emocjonalna. 19.1.1. Perspektywa racjonalna. 19.1.2. Perspektywa emocjonalna. 19.2. Teoria dwóch systemów. 19.3. Decyzje zakupowe w warunkach pobudzenia afektywnego. Rozdział 20. "Srebrna komunikacja" szansą dla starzejącego się społeczeństwa. 20.1. "Srebrna komunikacja" szansą dla starzejącego się społeczeństwa. 20.2. Starzenie się populacji - wymiar demograficzny. 20.3. Starzenie się populacji a finanse publiczne. 20.4. "Srebrna gospodarka" 20.5. "Srebrna komunikacja". Rozdział 21. Specyfika badań eyetrackingowych w aspekcie analizy serwisów internetowy. 21.1. Analiza serwisów internetowych. 21.2. Analiza ruchu gałek ocznych użytkowników serwisów internetowych. 21.3. Nowe metody badań eyetrackingowych. Rozdział 22. Luka percepcyjna jako element psychomanipulacji w zarządzaniu ludźmi. 22.1. Percepcja. 22.2. Komunikacja. 22.3. Wywieranie wpływu. 22.4. Psychomanipulacja. 22 5. Luka percepcji jako element psychomanipulacji. Rozdział 23. Wielkość gospodarstwa domowego a zróżnicowanie kosztów utrzymania i wyposażenia zasobów mieszkaniowych w Polsce. 23.1. Struktura gospodarstw domowych w Polsce. 23.2. Wielkość gospodarstwa domowego a koszty utrzymania i wyposażenia zasobów mieszkaniowych. Rozdział 24. Klasyfikacja uwarunkowań zachowań konsumentów - podejście wertykalne. 24.1. Tradycyjne ujęcie konsumpcji i determinant konsumpcji. 24.2. Kształtowanie zachowań konsumenta. 24.3. Zachowanie konsumenta jako działanie zorientowane na cel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Indeksy.
1. Transformacja biznesu ; 2. Procesy biznesowe - gleba dla innowacji ; 3. Analiza danych w poszukiwaniu innowacji ; 4. Technologia informatyczna ma znaczenie - architektura techniczna w służbie innowacji ; 5. Spuścizna organizacyjna - przeszkody w tworzeniu wartości ; 6. Skuteczność i elastyczność - łagodzenie napięć ; 7. Dynamiczne dobieranie talentów ; 8. Plan działania dla menedżerów: koncentracja na istocie innowacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99055 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podtyt. na okł. i grzb.
Bibliogr. s. [375]-379. Indeks.
Adresy internetowe s. [380]-383.
CZĘŚĆ I. Podręcznik życia poświęcony zarządzaniu marką: 1. Maniery czynią człowieka ; 2. Klienci - obietnica zawarta w marce i indywidualne zarządzanie marką ; 3. Firmy - miłe niespodzianki ; 4. Historia Tesco ; CZĘŚĆ II. Sposób zarządzania marką: 5. Firma świadoma własnej wartości ; 6. Podejście wykorzystujące zarządzanie marką ; 7. Zarządzanie marką w akcji ; 8. Historia Orange ; CZĘŚĆ III. Cykl doskonalenia sztuki zarządzania marką: Dział 1. Zachowania indywidualne: 9. Warunkowanie tworzy markę ; 10. Granice wzmacniają wiarę w siebie ; 11. Wykorzystywanie przyzwyczajeń ; 12. Redukcja stresu w firmie ; Dział 2. Spotkania: 13. Bądź gotów bronić marki ; 14. Minimalizowanie korporacyjnego dystansu ; 15. Zarządzanie czynnikiem irracjonalnym ; 16. Rola zaufania ; Dział 3. Obietnice zawarte w marce: 17. Nowoczesna technologia i nowoczesny kontakt ; 18. Stosunek do nowego typu konsumpcjonizmu ; 19. Jak problemy dotyczące marki mogą stać się częścią rozwiązania ; 20. Ochrona marki ; Dział 4. Miłe niespodzianki: 21. Jak gesty budują markę ; 22. Uważne słuchanie naprawdę się opłaca ; 23. Siła zobowiązań wobec klienta ; 24. Chwile prawdy ; Dział 5. Dobre samopoczucie: 25. Na czym polega wyjątkowa obsługa klienta ; 26. Mniej obiecywać, a więcej dawać ; 27. Jak pracownicy z odpowiednim pełnomocnictwem mogą służyć klientowi ; 28. Rekrutacja zgodnie z wartościami marki ; CZĘŚĆ IV Przewodniki zarządzania marką: 29. Dyrektor naczelny ; 30. Dyrektor marketingu ; 31. Pracownik ; 32. Kierownictwo ; 33. Klienci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-Czyt.33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks
I. PODRĘCZNIK ŻYCIA POŚWIĘCONY ZARZĄDZANIU MARKĄ: 1. Maniery czynią człowieka; 2. Klienci - obietnica zawarta w marce i indywidualne zarządzanie marką; 3. Firmy - miłe niespodzianki; 4. Historia Tesco, II. SPOSÓB ZARZĄDZANIA MARKĄ: 5. Firma świadoma własnej wartości; 6. Podejście wykorzystujące zarządzanie marką; 7. Zarządzanie marką w akcji; 8. Historia Orange, III. CYKL DOSKONALENIA SZTUKI ZARZĄDZANIA MARKĄ: Dział pierwszy: Zachowania indywidualne; 9. Warunkowanie tworzy markę; 10. Granice wzmacniają wiarę w siebie; 11. Wykorzystywanie przyzwyczajeń; 12. Redukcja stresu w firmie; Dział drugi: Spotkania; 13. Bądź gotów bronić marki; 14. Minimalizowanie korporacyjnego dystansu; 15. Zarządzanie czynnikiem irracjonalnym; 16. Rola zaufania; Dział trzeci: obietnica zawarta w marce; 17. Nowoczesna technologia i nowoczesny kontakt; 18. Stosunek do nowego typu konsumpcjonizmu; 19. Jak problemy dotyczące marki mogą stać się częścią rozwiązania; 20. Ochrona marki; Dział czwarty: Miłe niespodzianki; 21. Jak gesty budują markę; 22. Uważne słuchanie naprawdę się opłaca; 23. Siła zobowiązań wobec klienta; 24. Chwile prawdy; Dział piąty: Dobre samopoczucie; 25. Na czym polega wyjątkowa obsługa klienta; 26. Mniej obiecywać, a więcej dawać; 27. Jak pracownicy z odpowiednim pełnomocnictwem mogą służyć klientowi; 28. Rekrutacja zgodna z wartościami marki, IV. PRZEWODNIK ZARZĄDZANIA MARKĄ: 29. Dyrektor naczelny; 30. Dyrektor marketingu; 31. Pracownik; 32. Kierownictwo; 33. Klienci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sedno strategii : jak lider może stać się strategiem / Richard P. Rumelt ; przekład Marcin Kowalczyk. - Warszawa : MT Biznes, 2022. - 395, [4] strony : ilustracje, fotografia, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "The crux : how leaders become strategists" 2022.
Strategia oparta na wyzwaniach i sedno problemu ; Diagnoza ; Przedzieranie się przez istotę problemu ; Jasne, błyszczące elementy rozpraszające uwagę ; Kuźnia strategii.
Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera "Dobra strategia – zła strategia", pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię. Powszechne błędy. Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339.138 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie i zarządzanie gospodarcze / Paweł Sulmicki. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Ekonomiczne, 1978. - 406, [2] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Streszcz. w ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The umami strategy : stand out by mixing business with experience design" 2021.
Odkrywanie przewagi konkurencyjnej płynącej z doświadczeń ; Definiowanie Strategii Umami ; Startegia Umami - narzędzia praktyczne ; Nastawienie Umami.
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111744 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja wyd. w ramach projektu "Biblioteki w społeczeństwie wiedzy - strategie dla przyszłości".
CD-ROM zawiera dokumenty "Biblioteki w społeczeństwie wiedzy - strategie dla przyszłości" oraz "Strategie rozwoju wojewódzkich bibliotek publicznych w Polsce".
Bibliogr. s. 214-217.
Rozmowa jest działaniem / Joanna Orlik ; Zarządzanie strategiczne organizacją / Martyna Śliwa ; Instytucje kultury a uczestnicy kultury. Nowe relacje / Marek Krajewski ; Fotoreportaż - Bytomskie Centrum Kultury "Becek" ; W stronę kreatywnego regionu - nowa rola regionalnych instytucji kultury / Karol Wittels ; Regionalni operatorzy kultury - od upowszechniania kultury do zarządzania rozwojem kultury? Analiza modeli regionalnych ośrodków kultury ; Fotoreportaż - Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie ; Subiektywny alfabet dyrektora / Antoni Bartosz ; Pokerzysta i strateg - dyrektor jako lider instytucji kultury / Mariusz Wróbel ; Fotoreportaż - Zamek Cieszyn ; Instytucja budowania kapitałów dla rozwoju kultury / Marek Sztark ; Instytucja kultury w sieciach i partnerstwach / Andrzej Tyws ; Fotoreportaż - Staszowski Ośrodek Kultury ; Pomiędzy kulturą i przedsiębiorczością, tradycją i innowacyjnością / Ewa Gołębiowska ; Dialog strategiczny w instytucji kultury / Ryszard Stocki ; Fotoreportaż - Biblioteka Śląska ; Etyka pracy w instytucjach kultury / Jan Hartman ; Norweskie doświadczenia w tworzeniu i wdrażaniu strategii. Reforma bibliotek 2014 / Tone Moseid ; Fotoreportaż - Wojewódzki Dom Kultury im. Józefa Piłsudskiego w Kielcach ; Biblioteki w społeczeństwie wiedzy - strategie dla przyszłości / Magdalena Kubecka, Marzena Szewczyk ; Stratedzy i strategie polskich instytucji kultury: podsumowanie / Martyna Śliwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97104 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura się Liczy!)
Bibliogr. s. 542-561. Lit. polecana s. 581-583. Indeks.
1. Innowacje i przedsiębiorczość w sztuce 2. Zarządzanie strategiczne 3. Proces planowania strategicznego, metody i rodzaje planów 4. Myślenie strategiczne 5. Analiza strategiczna. Organizacja artystyczna i jej środowisko 6. Wybór strategii 7. Marketing, programy kreatywne i plan budowania bazy odbiorców 8. Plan zarządzania zasobami ludzkimi 9. Plan technologiczny i produkcyjny 1O. Plan finansowy i pozyskiwania funduszy 11. Realizacja, monitorowanie i refleksja strategiczna.
Niniejsza książka udostępnia nieprzebrane doświadczenia w wiedzę zgromadzoną przez autorkę oraz uczestników szkoleń, specjalistów i partnerów zaangażowanych w jej pracę. Bazuje ona na wiedzy zdobytej podczas pracy autorki, jako konsultantki szkoleń i praktycznych projektów współpracy, w które się angażowała. Publikacja ta nie jest po prostu kolejnym teoretycznym zarysem na potrzeby kwestii związanych z zarządzaniem sztuką lub kolejnym hipotetycznym ujęciem nauczania w sektorze sztuki. Ma ona na celu zarówno zaspokojenie potrzeb edukacji akademickiej, jak i profesjonalnych szkoleń w zarządzaniu, a nawet więcej: praktyczne zastosowanie w wymagających warunkach terenowych. (Isabelle Schwrz, Philipp Dietachmair Europejska Fundacja Kultury)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Algorithmic leader : how to be smart when machines are smarter than you" 2019.
Na stronie redakcyjnej: Publikacja powstała we współpracy z SSW Pragmatic Solutions (ssw.solutions).
Bibliografia na stronach 275-[288].
Największym zagrożeniem, przed którym stoimy, nie są zastępujące nas roboty, ale nasza niechęć do odkrywania siebie na nowo. Żyjemy w epoce cudów: autonomiczne samochody, urządzenia, które przewidują nasze potrzeby, i roboty zdolne do wszystkiego - od zaawansowanej produkcji po skomplikowane operacje medyczne. Automatyzacja, algorytmy i sztuczna inteligencja zmienią każdy aspekt codziennego życia. Ale czy jesteśmy świadomi tego, co to oznacza dla przyszłości pracy, przywództwa i ludzkiej kreatywności? Boimy się, że roboty wkrótce zastąpią nas w pracy, ale szybki postęp w rozwoju inteligencji maszyn rodzi o wiele ważniejsze pytanie: jaki jest prawdziwy potencjał ludzkiej inteligencji w XXI wieku? Futurysta Mike Walsh zsyntetyzował lata badań i wywiadów z czołowymi liderami biznesu, pionierami sztucznej inteligencji i naukowcami zajmującymi się big data, tworząc zestaw 10 zasad, dzięki którym czytelnicy będą mogli zaplanować własną drogę osobistej przemiany, wykorzystać moc algorytmów i wyznaczyć jasną ścieżkę dla swojej firmy, zespołu i dla siebie. Zasad, które pomogą przetrwać i rozwijać się w erze bezprecedensowych zmian. "Algorytmiczny lider" to pełen nadziei i praktyczny przewodnik dla liderów wszystkich typów organizacji. [Wydawnictwo Poznańskie, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie operacyjne : towary i usługi / Donald Waters ; przekł. Adam Becht. - Wyd. 1, 4 dodr. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, [2012]. - 618 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Rok wyd. wg: www.azymut.pl.
Na s. red.: Cop. 2001.
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA OPERACYJNEGO: 1. Definicja operacji, 2. Czym jest zarządzanie operacyjne?, 3. Strategia operacyjna ; Cz. II. PLANOWANIE PRODUKTU: 4. Planowanie produktu, 5. Zarządzanie jakością, 6. Prognozowanie popytu, 7. Projektowanie procesów ; Cz. III. DECYZJE DOTYCZĄCE PROCESU: 8. Rozmieszczenie urządzeń, 9. Zarządzanie zdolnością produkcyjną, 10. Kontrola jakości ; Cz. IV. PLANOWANIE: 11. Planowanie zagregowane, 12. Planowanie zapotrzebowania materiałowego, 13. Just-in-time, 14. Planowanie krótkoterminowe, 15. Projektowanie oraz mierniki pracy, 16. Zarządzanie projektami ; Cz. V. GOSPODARKA MATERIAŁOWA: 17. Zarządzanie łańcuchem dostaw, 18. System magazynowania niezależnego od zapotrzebowania, 19. Lokalizacja zakładu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt.: ABC a Wolters Kluwer business.
Warsztat stratega to cenny zbiór pomocy dydaktycznych i metodycznych, które może wykorzystać każdy, kto uczy zarządzania strategicznego (trenerzy, wykładowcy, szkoleniowcy) albo sam się kształci lub pomaga tworzyć i wdrażać strategie (przedsiębiorcy, menedżerowie, doradcy). Zawiera 50 ćwiczeń, studiów przypadku, projektów analitycznych, zadań online, propozycji dyskusji oraz formularzy do pracy własnej, doskonalących umiejętności potrzebne w procesie tworzenia i wdrażania strategii, które dotyczą następujących tematów: - określanie misji, wartości, wizji i celów przedsiębiorstwa, - przeprowadzanie analizy strategicznej, - dokonywanie wyboru strategii i jej wdrożenia. Ważnym elementem książki są obszerne wprowadzenia do poszczególnych tematów, mające charakter poradnikowy, schematycznie pokazujące w kilku krokach, "jak w praktyce można to zrobić". Pomagają one odpowiedzieć na pytania: Jak budować i wdrażać strategię? Jak analizować sektor? Jak szukać pomysłów rozwojowych? Jak dokonywać wyborów strategicznych? Wiele jest w niej także przykładów i odniesień do praktyki gospodarczej.
Książka powstała jako efekt 10-letniego doświadczenia dydaktycznego, trenerskiego i doradczego autorki. Może być pomocna w przygotowywaniu szkoleń, zajęć, treningów, systematyzowaniu praktycznej wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego, a także zdobywaniu nowych umiejętności potrzebnych przy tworzeniu i wdrażaniu strategii. [Wolters Kluwer, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-202.
1. MIASTO - TRADYCYJNE I WSPÓŁCZESNE UJĘCIE: 1.1. Miasto i jego wartość, 1.2. Cykl rozwoju miasta, 1.3. Współczesne procesy rozwojowe miasta, 1.4. Czynniki miastotwórcze i uwarunkowania rozwoju miast ; 2. KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ROZWOJEM MIASTA: 2.1. Wybrane modele nowoczesnego miasta w kontekście zarządzania miastem, 2.2. Zrównoważone miasto - sustainable city, 2.3. Inteligentne miasto - smart city, 2.4. Odporne miasto - resilient city, 2.5. Nowy model rozwoju miasta - sustainable-smart-resilient city ; 3. ANALIZA STRATEGICZNA MIAST JAKO PODSTAWA ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO: 3.1. Zarządzanie strategiczne miastem, 3.2. Strategia rozwoju miasta, 3.3. System wdrażania i monitorowania realizacji strategii ; 4. WSKAŹNIKI OCENY ROZWOJU: 4.1. Rodzaje i znaczenie wskaźników stosowanych w ocenie rozwoju, 4.2. Wybrane złożone wskaźniki oceny rozwoju, 4.3. Tablice wskaźników, 4.4. Wybrane indeksy miejskie, 4.5. Standaryzacja wskaźników miejskich ; 5. WSKAŹNIK FUNDAMENTALNEJ SIŁY MIASTA: 5.1. Metodyka badania, 5.2. Charakterystyka zmiennych i źródła danych, 5.3. Wybór miast do analizy, 5.4. Statystyki opisowe zmiennych, 5.5. Porządkowanie liniowe wybranych miast, 5.6. Analiza skupień wybranych miast, 5.7. Ograniczenia badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-71 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego i Transgranicznego Centrum Inicjatyw Gospodarczych w Przemyślu (s. 459-468).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Cz. 1. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ: Pierwotne i wtórne formy przedsiębiorczości w świetle regulacji prawnych Unii Europejskiej ; Dialektyczne nośniki przedsiębiorczości strategicznej ; Orientacja przedsiębiorcza a efektywność w polskich organizacjach - badania empiryczne ; Forfaiting jako nowoczesny instrument wspierania przedsiębiorczości ; Aktywność inwestycyjna przedsiębiorstw w województwie pomorskim ; Ocena wybranych obszarów konkurencyjności przedsiębiorstw ; Systemy społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach ; Zarządzanie strategiczne w małym przedsiębiorstwie ; Wirtualizacja jako strategia rozwoju przedsiębiorczości ; Zarządzanie kapitałem ludzkim jako determinanta rozwoju sektora MŚP ; Wsparcie rozwoju MSP w Polsce środkami publicznymi w ramach Narodowej Strategii Spójności 2007-2013 ; Zmiany postaw przedsiębiorczych na wsi w obliczu procesu integracji ; Zaufanie organizacyjne jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa - wybrane aspekty ; Ocena warunków funkcjonowania polskich przedsiębiorstw na jednolitym rynku Unii Europejskiej ; Transfer wiedzy na drodze partnerstwa biznesowego ; Zarządzanie sieciami dostaw jako zachowanie przedsiębiorcze ; Strategiczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem w ruchu ; Zarządzanie strategiczne rozwojem przedsiębiorstwa zorientowanego na kształtowanie relacji z klientami ; Finansowe wsparcie rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w latach 2004-2006 - próba oceny ; Determinanty przedsiębiorczości kobiet ; Cechy i motywy działania przedsiębiorcy jako czynniki decydujące o rozwoju małej firmy ; Wybory strategiczne globalnych przedsiębiorstw ; Aktywizacja osób niepełnosprawnych jako czynnik realizacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw ; Determinanty przedsiębiorczości strategicznej ; Przedsiębiorczość na Pomorzu - analiza jakościowa. Cz. 2. INNOWACYJNOŚĆ: Organizacja ucząca się jako model przedsiębiorstwa w innowacyjnej gospodarce ; Znaczenie innowacyjności w przedsiębiorczości ; Innowacyjność i kooperacja jako czynniki internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw ; Zarządzanie projektami z wykorzystaniem systemu CMS ; Analiza dokumentów tekstowych jako przykład innowacyjnego podejścia sprzyjającego rozwojowi przedsiębiorstwa ; Metodyka mapowania procesów ; Innowacja oparta na nowej wiedzy ; Innowacyjność jako czynnik konkurencyjności regionu a rozwój trwały i zrównoważony ; Zakres partycypacji instytucji otoczenia biznesu w fazie przygotowania i wdrażania Dolnośląskiej Strategii Innowacji - implikacje systemowe ; Partnerstwo na rzecz innowacyjności regionu ; Systemy ERP a zarządzanie strategiczne rozwojem organizacji ; Innowacje i efekty ich wprowadzania wśród firm województwa podkarpackiego na przykładzie RSI ; Metodologia zarządzania projektami w jednostkach sektora finansów publicznych ; Potencjał innowacyjny firm sektora MŚP współpracujących z branżą morską regionu zachodniopomorskiego oraz źródła jego finansowania ; Innovations as inherent feater of the contemporary logistics ; Finansowanie inwestycji i innowacji jako czynnik rozwoju podmiotów gospodarczych w województwie podkarpackim ; Wsparcie innowacyjności sektora MSP - doświadczenia projektu BTT ; W poszukiwaniu uwarunkowań potencjału innowacyjnego województw Polski - studium porównawcze ; Znaczenie innowacji w rozwoju społeczno-gospodarczym ; Innowacyjność a konkurencyjność polskiego przemysłu spożywczego ; System informacyjny dla rozwoju transgranicznej współpracy gospodarczej ; Innowacyjność w wymiarze regionalnym. Aspekty społeczno-kulturowe ; Potencjał innowacyjny lokalnych wspólnot samorządowych w wymiarze kapitału społecznego. Na przykładzie badań w województwie podkarpackim ; Założenia polityki regionalnej w zakresie kształtowania innowacyjności przedsiębiorstw ; Rola funduszy strukturalnych we wspieraniu innowacyjności przemysłu spożywczego ; Innowacyjność i dyscyplina w procesie zarządzania strategicznego ; Wpływ klastrów na konkurencyjność i innowacyjność regionów ; Regionalna Strategia Innowacji jako instrument wspierania innowacyjności przedsiębiorstw w województwie podkarpackim ; Innowacyjność pomorskiego sektora MSP w świetle badań Pomorskiego Obserwatorium Gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99020/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Cz. 3. FORESIGHT: Doświadczenia wynikające z zastosowanych metod badawczych w projektach typu foresight ; Rola foresight w programowaniu innowacyjnej gospodarki regionu ; Proces foresightu regionalnego w obszarze turystyki zrównoważonej na przykładzie wybranych projektów ; Foresight strategiczny w zarządzaniu innowacyjnym ; Scenariusze rozwoju technologii górniczych w aspekcie ich dostępności dla podmiotów decyzyjnych ; Foresight dla zrównoważonego rozwoju regionu na przykładzie województwa podkarpackiego ; Foresight narzędziem wyznaczania kierunków rozwoju przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie ; Foresight i zarządzanie wiedzą szansą na sukces przedsiębiorstwa w nowej gospodarce ; Priorytetowe technologie sektora informacyjnego w projekcie foresight województwa podkarpackiego ; Metodyka postępowania w badaniu delfickim w projekcie foresight ; Ocena ekoinnowacyjności technologii w projekcie foresight. Cz. 4. KLASTRY: Klastry ľ istota i znaczenie w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw ; Uwarunkowania organizacyjno-prawne funkcjonowania klastrów w kontekście regionalnego systemu innowacji ; Klastry medialne we współczesnej gospodarce ; Wsparcie finansowe klastrów w sektorze rolno-spożywczym z funduszy unijnych w latach 2007- 2013 ; Klastry jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiebiorstw na przykładzie klastra äDolina Lotnicza" w województwie podkarpackim. Cz. 5. EKOLOGICZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW I REGIONU: Wpływ ekologicznej reformy podatkowej w wybranych krajach Unii Europejskiej na zachowania proekologiczne przedsiębiorstw ; Aktywność gmin doliny Sanu w zakresie ochrony środowiska ; Źródła modernizacji ekologicznej przedsiębiorstw ; Strategiczne reakcje biznesu na globalne wyzwania ekologiczne w regulowanym środowisku. Cz. 6. EKONOMICZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA FIRMY I REGIONU: Rozwój kanałów dystrybucji na rynku żywności ekologicznej ; Wewnętrzny system zarządzania jakością w BRW S.A. ; Klasyfikacja ryzyka w projektach europejskich - cechy projektów i kategorie ryzyka ; Rola władz lokalnych i regionalnych we wspieraniu rozwoju sektora turystyki ; Relacje gospodarstw rolniczych z rynkiem ; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a ryzyko w środowisku pracy ; Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji w energetykę odnawialną ľ ujęcie metodyczne ; Ocena konkurencyjności systemów produkcyjnych ; Zarządzanie produktywnością pracy w nowoczesnej organizacji ; Przygotowanie propozycji - zdefiniowanie obszarów najbardziej prorozwojowych dla Podlasia ; Finansowa ocena mechanizmów wsparcia inwestycji w energetykę odnawialną na przykładzie ciepłowni biomasowej w Reczu ; Problemy określania rentowności produkcji jednostkowej i małoseryjnej mieszanej ; Wybrane aspekty rozwojowe regionu Podkarpacia ; Sytuacja transportu kolejowego w związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej ; Analiza porównawcza metod pomiaru wielkości ryzyka w pracach projektowych na przykładzie przedsięwzięć z branży IT ; Dystrybucja jako element budowy przewagi strategicznej przedsiębiorstw branży mięsnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99020/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wydanie publikacji dofinansowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Słowo wstępne od reaktora naukowego, Łukasz Wróblewski ; CZ. I. PROBLEMY EKONOMII ZARZĄDZANIA W KULTURZE: Dylematy współistnienia kultury i ekonomii , Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Nina Palichleb ; Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury, Grzegorz Hajduk, Barbara Mróz-Gorgoń ; Zarządzanie przez kompetencje w kulturze, Mateusz Tomanek ; CZ. II. PROBLEMY MARKETINGU W KULTURZE: Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej, Joanna Śmietanka ; Wybrane czynniki powodzenia organizacji imprez kulturalnych w świetle wyników badań empirycznych, Piotr Firych ; Wykorzystanie komunikacji marketingowej do budowania relacji instytucji kultury z najbliższym otoczeniem, Kama Pawlicka ; Nowoczesne technologie w komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Wykorzystanie marketingu doświadczeń w działalności instytucji kultury (na przykładzie teatrów), Kamila Szymańska ; Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej instytucji kultury, Łukasz Wróblewski ; Rola zabytków industrialnych w kreowaniu wizerunku wybranych miast województwa śląskiego, Małgorzata Małecka-Tomala ; Rola historyka sztuki w kreowaniu kultury, Paweł Maciąg ; Strategia marketingowa Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy"˙- analiza i cena, Regina Bogaczyk ; CZ. III. SPOŁECZNY ASPEKT DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE: Działalność fundacji w sferze kultury w Polsce ; Izabela Ścibiorska-Kowalczyk, Agnieszka Mikucka-Kowalczyk ; Edukacja filmowa jako forma społecznej odpowiedzialności kin studyjnych, Kamila Szymańska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 129-138.
Publikacja dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Przydatna też dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców.
1. KAPITAŁ OBROTOWY W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1.1. Kluczowe pojęcia związane z zarządzaniem kapitałem obrotowym, 1.2. Definicja kapitału obrotowego i jego poziom, 1.3. Rola kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, 1.5 [!]. Zarządzanie kapitałem obrotowym ; 2. PODSTAWOWE SKŁADNIKI KAPITAŁU OBROTOWEGO: 2.1. Zapasy i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.2. Należności krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.3. Iwestycje krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.4. Zobowiązania krótkoterminowe i narzędzia wspierające proces zarządzania nimi, 2.5. Metody i narzędzia wspierające proces zarządzania kapitałem obrotowym ; 3. WSKAŹNIKI I METODY OCENY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM OBROTOWYM: 3.1. Ustalenie wielkości kapitału obrotowego netto, 3.2. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, 3.3. Wstępna analiza finansowa, 3.4. Wskaźniki zarządzania kapitałem obrotowym, 3.5. Analiza wskaźnikowa ; 4. STRATEGIE ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM OBROTOWYM: 4.1. Klasyczne strategie zarządzania kapitałem obrotowym, 4.2. Koszty zarządzania kapitałem obrotowym, 4.3. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie handlowym, 4.4. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie usługowym, 4.5. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie produkcyjnym, 4.6. Uniwersalna strategia zarządzania kapitałem obrotowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [361]-379.
Streszcz. ang.
1. ISTOTA NARZĘDZIA FORESIGHT W POLSCE I NA ŚWIECIE: 1.1. Charakter i założenia procesu foresight, 1.2. Korzyści i podejście do zastosowania foresightu, 1.3. Determinanty badań foresight; 2. ROLA EKOINNOWACJI W STRATEGICZNYM PLANOWANIU ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU: 2.1. Istota i znaczenie ekoinnowacji w dokumentach strategicznych, 2.2. Wykorzystanie narzędzia foresight do tworzenia strategii ekoinnowacji - doświadczenia światowe, 2.3. Koncepcja ekorozwoju w polityce regionu; 3. METODYKA BADAŃ FORESIGHT: 3.1. Struktura badań foresight, 3.2. Charakterystyka podstawowych metod badawczych; 4. ZAŁOŻENIA STRATEGII EKOINNOWACJI DLA WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO: 4.1. Uwagi wstępne, 4.2. Identyfikacja kluczowych branż regionu - etap I, 4.3. Identyfikacja wiodących technologii w branży - etap II, 4.4. Identyfikacja priorytetowych technologii w branży - etap III; 5. ZAŁOŻENIA STRATEGII EKOINNOWACJI WOBEC REGIONALNEJ STRATEGII INNOWACJI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO: 5.1. Istota Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego, 5.2. Ekoinnowacje wobec Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Bibliogr. Indeks.
1. Rozpaczliwie poszukując wzrostu 2. Przynosząca zyski działalność podstawowa 3. Dylemat Aleksandra Wielkiego 4. Jak definiować działalność podstawową? 5. Wzrost w oparciu o podstawowy obszar działalności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Bibliogr. Indeks.
1. Kryzys wzrostu. Niebezpieczne posunięcia poza głównym obszarem działalności 2. Wyobrażenie ideału. Pierwsza zasada wzrostu na obszarach pobocznych 3. Ocena ruchów ekspansywnych. Dostosowywanie chęci do możliwości 4. Planowanie ruchów ekspansywnych. Wzmacnianie działalności podstawowej a inwestycje na obszarach pobocznych 5. Wykonywanie ruchów ekspansywnych. Zarządzanie kwestiami organizacyjnymi mającymi największy wpływ na sukces lub porażkę 6. Transformacja poprzez ruchy ekspansywne. Ponowne definiowanie działalności podstawowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej