Kultura organizacyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(9)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(36)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(8)
Witkowska Magda
(3)
Catmull Edwin E
(2)
Dondziłło Grzegorz
(2)
Fedan Roman (1937- )
(2)
Kinal Mariola
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Meyer Erin (1971- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Wallace Amy (1962- )
(2)
Bednárová Lucia
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Bołdak Anna M
(1)
Bryar Colin
(1)
Budnik Monika
(1)
Carr Bill
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip (1975- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Furnham Adrian (1953- )
(1)
Gajda Janusz (prawnik)
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hastings Reed (1960- )
(1)
Hsieh Tony (1973- )
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Johnson Gerry
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kowal Jolanta (1974- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Kwiek Marek
(1)
Laloux Frederic (1969- )
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Lyons Dan (1960- )
(1)
MacRae Ian (1988- )
(1)
Magala Sławomir (1950- )
(1)
Malcherek Monika
(1)
Michalak Robert (1968- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Milewski Piotr (1975- )
(1)
Misiuk Andrzej (1958- )
(1)
Myjak Teresa
(1)
Nawrot Bogumiła
(1)
Olesiński Zbigniew (1947- )
(1)
Pacana Andrzej
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Pikos Anna
(1)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Scholes Kevan
(1)
Sheridan Marcus
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(1)
Sommer Hanna
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Whittington Richard (1958- )
(1)
Wiśniewska Małgorzata (1961- )
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zanini Michele
(1)
Zatwarnicka-Madura Beata
(1)
Zawadzki Michał (nauki o zarządzaniu)
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Menedżerowie
(7)
Szkoły wyższe
(4)
Dyrektorzy HR
(1)
Handlowcy
(1)
Liderzy i zespoły sprzedaży
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Kultura organizacyjna
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Dwunastu gniewnych ludzi (film ; 1957)
(1)
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Underground (film)
(1)
Wesołych świąt, pułkowniku Lawrence (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(4)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Ukraina
(3)
Japonia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Azja
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kraje europejskie
(1)
Krościenko Wyżne (woj. podkarpackie, pow. krośnieński, gm. Krościenko Wyżne ; okolice)
(1)
Kuba
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
pyrzowice
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(5)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Reportaż
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [136]-141.
Streszcz. ang.
Wizerunek przedsiębiorstwa ; Podstawy systemowego zarządzania jakością zgodnego z normami ISO serii 9000 ; System zarządzania środowiskowego ; Systemowe zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy ; Kultura i wymiary kultury ; Kultura korporacyjna ; Czynniki mające wpływ na kulturę korporacyjną ; Przejawy kultury korporacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104697 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Amazon powstał w garażu w 1994 roku, a dziś jest najbogatszą firmą na świecie. Jak to osiągnął? Jakie wnioski z tego niezwykłego sukcesu mogą wyciągnąć inni i co mogą wdrożyć w swoich biznesach? Od Z do A to jednocześnie praktyczny poradnik i opowieść o firmie. Autorzy po raz pierwszy zdradzają opinii publicznej, jak ten gigant działa od środka. Opowiadają o tym, jak 14 zasad przywództwa Amazona przekłada się na przebieg procesu decyzyjnego na każdym poziomie organizacji. Prezentują wnikliwą analizę i w przystępny sposób wyjaśniają, w jaki sposób można zastosować te zasady w innych firmach – niezależnie od ich rozmiarów. Tłumaczą też, jaki wpływ na kulturę organizacji mają cztery fundamentalne założenia Amazona, a mianowicie: obsesja na punkcie klienta, perspektywiczne myślenie, nastawienie na tworzenie wynalazków oraz doskonałość operacyjna. Colin Bryar to były wiceprezes firmy, przez dwa lata był „szefem sztabu” Jeffa Bezosa, nazywano go też „cieniem Jeffa” i pracował w firmie od 1998 roku. Bill Carr dołączył do zespołu w 1999 roku i spędził w firmie ponad 15 lat. Jako wiceprezes ds. mediów cyfrowych uruchomił i zarządzał globalną działalnością firmy w zakresie cyfrowej muzyki i wideo, w tym Amazon Music, Prime Video i Amazon Studios. W książce Od Z do A obaj odwołują się do swoich wieloletnich doświadczeń menedżerskich, aby na tej podstawie sformułować i zdefiniować główne zasady i praktyki, dzięki którym jedna z najbardziej niezwykłych firm na świecie odniosła tak spektakularny sukces. To praktyczny przewodnik i korporacyjna narracja, wypełniona naszymi wspomnieniami o tym, czym jest „bycie Amazonką”. Pokazujemy, że sukces na skalę Amazona nie jest osiągany dzięki geniuszowi pojedynczego lidera, ale raczej dzięki zaangażowaniu i realizacji zestawu dobrze zdefiniowanych, rygorystycznie przestrzeganych zasad i praktyk, udostępnionych tutaj publicznie po raz pierwszy. Colin Bryar
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia pracy w zarysie / Monika Budnik. - Warszawa : Difin, 2019. - 282 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [269]-280.
R. I. Socjologia pracy jako socjologia szczegółowa: 1. Socjologia pracy w Polsce ; 2. Definicja i funkcje pracy ; 3. Metody i techniki badań społecznych w socjologii pracy ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę ; R. II. Wiodące problemy badawcze współczesnej socjologii pracy: 1. Problem przemian podmiotowości człowieka pracującego w ponowoczesności ; 2. Problem dematerializacji i dekoncentracji pracy ; 3. Problem destandaryzacji form pracy ; 4. Problem biednych pracujących i pojęcie prekaria tu ; 5. Problem niepewności wobec niestabilnych form pracy zarobkowej ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę ; R. III. Zawód i kariera - pojęcia i klasyfikacje: 1. Zagadnienia karier zawodowych ; 2. Problem płynności pojęcia kariery i zawodu ; 3. Predyspozycje do zawodu ; 4. Teorie dotyczące życia zawodowego człowieka ; 5. Klasyfikacje zawodowe ; 6. Stratyfikacja zawodowa i struktura zawodowa w Polsce ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę ; R. IV. Rynek pracy i segmentacja rynku pracy: 1. Teorie rynku pracy ; 2. Instytucje rynku pracy ; 3. Sektor ekonomii społecznej w zatrudnieniu wspomaganym ; 4. Mobilność zawodowa i pojęcie ruchliwości społecznej ; 5. Bezrobocie typy i modele ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę ; R. V. Na peryferiach zatrudnienia: 1. Usługi i formy wsparcia kierowane do osób poszukujących pracy ; 2. Pojęcie grup zagrożonych wykluczeniem na rynku pracy ; 3. Formy jawnej i ukrytej dyskryminacji na rynkach pracy ; 4. Pojęcie dialogu społecznego, zagadnienie konfliktów i negocjacji ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę ; R. VI. Organizacja procesów pracy - perspektywa pracy ludzkiej: 1. Adaptacja w życiu zawodowym ; 2. Zespoły w miejscu pracy i praca indywidualna ; 3. Praca z ludźmi: dobór pracowników ; 4. Budowanie profili stanowisk pracy ; 5. Motywacja i jej znaczenie w pracy ; 6. Bezpieczeństwo i higiena pracy ; 7. Bezpieczeństwo socjalne ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę ; R. VII. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem pracy: 1. Wypalenie zawodowe, prezentyzm, stres ; 2. Pracoholizm - i inne zachowania ryzykowne ; 3. Zagrożenia relacyjne – lobbing ; 4. Narzędzia diagnozowania zagrożeń psychospołecznych ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę ; R. VIII. Kultura organizacyjna: 1. Kulturowe modele organizacji pracy ; 2. Pojęcie zmiany wobec pracy ; 3. Czas w pracy w perspektywie kulturowej ; 4. Filozofia równowagi Life Work Balance ; Ćwiczenia sprawdzające wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107908 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Kreatywność S.A. : droga do prawdziwej inspiracji / Ed Catmull, Amy Wallace ; [tłumaczenie Marcin Kowalczyk]. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2016. - 1 płyta audio CD (12 godz. 29 min 34 s.) : digital, stereo ; 12 cm.
(Audiobook : Prosta Droga do Wiedzy)
Czas trwania: 12 godz. 29 min. 34 s.
Tytuł oryginału: "Creativity, INC. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration" 2014.
Muzyka Grzegorz Dondziłło.
Czyta Janusz German.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
"Kreatywność" to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swoich pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation - wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę - ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc tak wspaniałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana - i zyskowna. Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie. [MT Biznes, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-KM/1336/005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Kreatywność S.A. : droga do prawdziwej inspiracji / Ed Catmull, Amy Wallace ; przekład Marcin Kowalczyk. - Wydanie w oprawie miękkiej, dodruk. - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 386, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Creativity, INC. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration" 2014.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata! Kreatywność to książka dla menedżerów, którzy chcą budować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte na kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie. To także pierwszy wgląd za kulisy wytwórni filmów animowanych Pixar. Dzięki niej możemy zajrzeć na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". KULTURA KREATYWNOŚCI. Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc takie filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna. Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić. A oto garść porad Eda Catmulla: Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe. Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie. Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz. Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków. Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych. [http://www.mtbiznes.pl/b2377-kreatywnosc-s-a.htm, dostęp 29.09.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Nazwa wydawcy wg bazy ISBN.
Dot. m.in. woj. podkarpackiego, woj. przemyskiego, mieleckiej strefy ekonomicznej, Bieszczad, gminy Trzebownisko, Rzeszowa, Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, Huty Szkła "Jarosław", Zelmeru S.A. i Transsystemu S.A.
Bibliogr. s. [521]-538 i przy niektórych pracach.
Tekst częśc ang., ukr.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Franciszek Danielewski - Regionalizm: pojęcie. ewolucja ; Roman Fedan, Zbigniew Makieła - Infrastruktura transportowa w kształtowaniu się struktury przestrzennej regionu podkarpackiego ; Lidia Kaliszczak - Współczesne znaczenie kategorii przedsiębiorczości jako warunku rozwoju ; Andrzej Piotr Wiatrak - Partnerstwo przedsiębiorstw jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem i regionem ; Jerzy Niemczyk, Krystian Stolarski - Warunki sprawnego tworzenia i działania regionalnych klastrów na przykładzie klastrów zlokalizowanych w Polsce ; Marek Smoleń, Paweł Nazarewicz - Stan wdrażania zintegrowanego programu operacyjnego rozwoju regionalnego w województwie podkarpackim ; Alina Walenia - Możliwości wsparcia innowacyjnych klastrów przedsiębiorstw przez fundusze strukturalne w latach 2007-2013 ; Jolanta Zawora, Paweł Zawora - Uwarunkowania prawne funkcjonowania samorządu gminnego w Polsce ; Władysława Jastrzębska, Dorota Bobrecka-Jamro - Regionalny system innowacji a funkcjonowanie MSP w gospodarce opartej na wiedzy ; Małgorzata Lechwar - Uwarunkowania instytucjonalne rozwoju podkarpackich przedsiębiorstw ; Zdzisław Kryński - Specjalna strefa ekonomiczna Euro-Park Mielec, jej funkcjonowanie oraz wpływ na rozwój regionu mieleckiego ; Marek Smoleń - Instrumenty wsparcia finansowego podmiotów gospodarki żywnościowej ; Władysława Łuczka-Bakuła, Sławomir Kalinowski, Józef Orczyk - Wykształcenie jako wyznacznik konkurencyjności regionu ; Maria Sztaba - Innowacyjność w regionach a transfer wiedzy ; Krzysztof Rejman - Innowacyjność we współczesnych przedsiębiorstwach - aspekt ekonomiczny i społeczny ; Martin Mizla, Patrycja Pudło - TQM jako podstawa uczącej się organizacji ; Anna Mazurkiewicz - Kultura organizacyjna jako czynnik kształtujący postawy i zachowania uczestników organizacji oraz jej tożsamość ; Katarzyna Szara - Pracownik i praca w przedsiębiorstwie ; Agata Pierścieniak - Kompetencje i umiejętności menedżera na różnych szczeblach zarządzania ; Mariola Grzebyk - Polityka personalna w firmie ALFA ; Katarzyna Kucab-Bąk - Sfery działalności przedsiębiorstw w regionie ; Waldemar Kalita - Czynniki determinujące rozwój inwestycji zagranicznych w Polsce ; Katarzyna Puchalska, Justyna Kinel-Krutysz - Ocena atrakcyjności miasta Rzeszowa w kontekście inwestycji zagranicznych ; Magdalena Szybiak - Przekształcenia własnościowe w Polsce oraz byłym województwie przemyskim po 1989 roku ; Marian Woźniak, Piotr Cyrek - Środowisko przyrodnicze i jego ochrona jako element regionalizacji polskiego produktu turystycznego (na przykładzie Bieszczadów) ; Zdzisław Kryński - Potencjał produkcyjno-usługowy gospodarstw agroturystycznych województwa podkarpackiego ; Tomasz Siudek - Regionalne zróżnicowanie procesu restrukturyzacji w bankach spółdzielczych w Polsce ; Małgorzata Barańska - Walka z konkurencją dążeniem do sukcesu w budownictwie ; Andrzej Parzonko - Kierunki zmian w sektorze mleczarskim (w mleczarniach i gospodarstwach rolniczych) w województwie podlaskim w latach 2003-2005 z prognozą na rok 2007 ; Paweł Frączek - Próba oceny zmian w pozycji konkurencyjnej PGNIG S.A. ; Elżbieta Ważna - Działania marketingowe Huty Szkła S.A. w Jarosławiu jako podstawa wyznaczenia strategii ; Stanisław Galata - Dobrobyt i bieda w kontekście etyki ; Tomasz Rachwał - Zmiany funkcjonowania przedsiębiorstw przemysłowych Polski południowo-wschodniej w procesie transformacji systemu gospodarowania ; Ryszard Łazar - Przedsiębiorstwo i region w procesie transformacji (na przykładzie przedsiębiorstwa Zelmer w województwie podkarpackim) ; Zdzisława Gawrońska - Dynamika napadów na banki w Polsce w latach 1990-2004 ; Kazimierz Krupa - Global economy - five lessons ; Włodzimierz Wołk - Optimìzacìâ fìnansovogo menedžmentu pidpriêmstva ; Svietlana Prijma, Roman Vovk - Vikoristannâ nečìtkoï logìki u prognozuvannì cìn ; Doniesienia z praktyki: Włodzimierz Rząsa - Huta Szkła w Jarosławiu - przedsiębiorstwo w okresie transformacji w latach 1994-2005 ; Władysław Uchman - Funkcje Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka w procesie rozwoju Rzeszowskiego Obszaru Metropolitarnego ; Stanisław Sroka - Orientacja projektowa firmy umożliwia sprostanie konkurencji na globalnym rynku. Przykład firmy Transsystem z Woli Dalszej pod Łańcutem ; Józef Fedan - Przeobrażenia społeczno-gospodarcze na obszarze gminy Trzebownisko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studenckie Konferencje Naukowe / Wyższa Szkoła Prawa i Administracji Rzeszów - Przemyśl ; nr 1)
Dot. m.in. Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych i Drogowych SA w Krośnie i gminy Krościenko Wyżne.
Bibliogr. przy niektórych ref.
SEKCJA PRAWA PRYWATNEGO: Hipoteka przymusowa zabezpieczająca roszczenia Skarbu Państwa ; Zastaw rejestrowy jako prawna forma zabezpieczenia bankowych wierzytelności pieniężnych ; Zasady ewidencjonowania przedsiębiorców będących osobami fizycznymi ; Dowód z dokumentu w postępowaniu cywilnym ; Ochrona praw dziecka w konwencjach międzynarodowych. SEKCJA PRAWA PUBLICZNEGO: Rola SIS w zapewnieniu bezpieczeństwa wewnętrznego UE ; Finsnowanie publicznej oświaty ; Kultura organizacyjna w procesie zarządzania administracją publiczną ; Zmiany zachowań Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych i Drogowych SA w Krośnie w warunkach gospodarki rynkowej ; Nadzór i jej kontrola nad działalnością gminy ; Zasada autonomii i wzajemnej niezależności oraz współdziałania między państwem o kościołami i innymi związkami wyznaniowymi ; Zasady nabywania nieruchomości przez cudzoziemców. Zagadnienia administracyjnoprawne ; Zadania gminy Krościenko Wyżne realizowane w zakresie pomocy społecznej ; System kontroli konstytucyjności ustaw w Polsce (próba krytycznej oceny) ; Tryb wyłaniania, organizacja i kompetencje Parlamentu Europejskiego. SEKCJA PRAWA KARNEGO: Wykorzystanie śladów linii papilarnych w realizacji funkcji wykrywczej organów ścigania ; Instytucja recydywy w polskim prawie karnym ; Instytucja wymiaru sprawiedliwości ; Odpowiedzialność karna za przestępstwo bigamii ; Niepoczytalność sprawcy jako okoliczność wyłączająca winę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "Humanocracy : creating organizations as amazing as the people inside them" 2020.
Argumenty za humanokracją ; Humanokracja w akcji ; Zasady humanokracji ; Droga do humanokracji.
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W "Humanokracji" Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach. Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [357]-363.
Czas na zmiany Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings - prezes i CEO Netflixa - po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników - Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111156 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 263. Indeks.
Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu. Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo. Staraj się zmienić świat. Aaa, i zarabiaj pieniądze… Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia. "W Dawaj innym szczęście" dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne "Dawaj innym szczęście" pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Ta firma pracuje sama ; Czy to ma sens? ; Firma nie potrzebuje zarządcy ; Szef jest po to, aby decydował! ; Kto powinien decydować, jeśli nie szef? ; "Na dole" znaczy "u góry" ; Nie chodzi o delegowanie obowiązków - przekaż całą władzę ; Dokąd dążymy? Demokracja partnerska ; Czasy się zmieniają, ludzie także ; Sens i młodzi ludzie ; Sens - fundament działania firmy ; Sens jako idea wspólna - tęcza sensu ; Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem ; Mój pracownik - mój konkurent? ; Dlaczego pracownicy zmieniają pracodawcę? ; Jak znaleźć dobrych ludzi? ; Prywatne życie pracowników - temat tabu? ; Konflikt pokoleń ; Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo ; Czy można żyć bez budżetu i planowania? ; Zarządzanie przez cele (MBO) - sól ziemi czy sól w oku? ; Przywództwo przez sens ; Sprawiedliwa płaca ; Czy idea turkusowej firmy zwycięży?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ STRATEGII: 1.1. Wprowadzenie ; 1.2. Co to jest strategia? ; 1.3. Zarządzanie strategiczne: 1.3.1. Pozycja strategiczna, 1.3.2. Wybory strategiczne, 1.3.3. Przyjęta strategia ; 1.4. Procesy opracowywania strategii ; Studium przypadku: Electrolux. 2. OTOCZENIE ORGANIZACJI: 2.1. Wprowadzenie ; 2.2. Makrootoczenie: 2.2.1. Układ odniesienia PESTEL, 2.2.2. Opracowywanie scenariuszy ; 2.3. Branża przemysłu albo sektor: 2.3.1. Siły konkurencji - układ pięciu sił, 2.3.2. Wnioski z analizy pięciu sił, 2.3.3. Główne zagadnienia dotyczące korzystania z układu pięciu sił, 2.3.4. Cykl życia sektora ; 2.4. Konkurenci i rynki: 2.4.1. Grupy strategiczne, 2.4.2. Segmenty rynku, 2.4.3. Rozpoznawanie klientów strategicznych, 2.4.4. Poznanie wymagań klientów - krytyczne czynniki sukcesu ; 2.5. Okazje i zagrożenia ; Studium przypadku: Siły globalne a europejski przemysł piwowarski. 3. ZDOLNOŚĆ STRATEGICZNA ORGANIZACJI: 3.1. Wprowadzenie ; 3.2. Podstawy zdolności strategicznej ; 3.3. Efektywność kosztowa ; 3.4. Zdolność zdobywania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej ; 3.5. Ocena zdolności strategicznej ; Studium przypadku: Skuteczność eBaya. 4. ZAMIERZENIA STRATEGICZNE ORGANIZACJI: 4.1. Wprowadzenie ; 4.2. Sprawowanie nadzoru nad korporacją ; 4.3. Społeczna odpowiedzialność korporacji: 4.3.1. Leseferyzm, 4.3.2. Oświecony interes własny, 4.3.3. Forum współdziałania interesariuszy, 4.3.4. Kształtujący społeczeństwo ; 4.4. Oczekiwania interesariuszy: 4.4.1. Wykreślanie map interesariuszy ; 4.5. Wartości, misja, wizja i cele organizacji ; Studium przypadku: (PRODUCT) RED i Gap. 5. KULTURA ORGANIZACJI A JEJ STRATEGIA: 5.1. Wprowadzenie ; 5.2. Dryf strategiczny ; 5.3. Co to jest kultura organizacji i dlaczego jest ważna?: 5.3.1. Kultura narodowa i regionalna, 5.3.2. Kultura organizacji, 5.3.3. Subkultura organizacyjna, 5.3.4. Wpływ kultury na strategię, 5.3.5. Analizowanie kultury: sieć kulturowa, 5.3.6. Przeprowadzanie analizy kultury. 6. STRATEGIA NA POZIOMIE JEDNOSTEK BIZNESOWYCH; 6.1. Wprowadzenie ; 6.2. Podstawy przewagi konkurencyjnej: zegar strategii: 6.2.1. Strategie oparte na cenie (trasy 1 i 2), 6.2.2. Strategie (szerokiego) zróżnicowania produktów (trasa 4), 6.2.3. Strategia hybrydowa (trasa 3), 6.2.4. Skoncentrowane zróżnicowanie produktów (trasa 5) ; 6.3. Utrzymanie przewagi konkurencyjnej ; 6.4. Konkurencja i współpraca ; Studium przypadku: Madonna: wciąż panująca królowa popu? 7. KIERUNKI STATEGICZNE I STRATEGIA NA POZIOMIE KORPORACJI: 7.1. Wprowadzenie ; 7.2. Kierunki strategiczne: 7.2.1. Penetracja rynków, 7.2.2. Konsolidacja działalności, 7.2.3. Tworzenie produktów, 7.2.4. Rozwijanie rynków, 7.2.5. Dywersyfikacja działalności ; 7.3. Powody dywersyfikacji działalności ; 7.4. Tworzenie wartości a działania korporacji macierzystej ; 7.5. Macierze portfeli: 7.5.1. Macierz wzrostu/udziału (macierz BCG), 7.5.2. Macierz polityki kierunkowej (macierz GE-McKinsey) ; Studium przypadku: Grupa Virgin. 8. STRATEGIA MIĘDZYNARODOWA: 8.1. Wprowadzenie ; 8.2. Czynniki napędzające umiędzynarodowienie działalności ; 8.3. Krajowe i międzynarodowe źródła przewagi: 8.3.1. Krajowy romb Portera, 8.3.2. Międzynarodowa sieć wartości ; 8.4. Strategie międzynarodowe ; 8.5. Wybór rynku i wejście na rynek. 9. METODY WPROWADZANIA STRATEGII W ŻYCIE I JEJ OCENA: 9.1. Wprowadzenie ; 9.2. Metody wprowadzania strategii w życie: 9.2.1. Rozwój organiczny, 9.2.2. Fuzje i przejęcia, 9.2.3. Alianse strategiczne ; 9.3. Ocena strategii ; Studium przypadku: Tesco podbija świat? 10. STOSOWANIE PRZYJĘTEJ STRATEGII: 10.1. Wprowadzenie ; 10.2. Struktury organizacyjne: 10.2.1. Struktura funkcjonalna, 10.2.2. Struktura dywizjonalna, 10.2.3. Struktura macierzowa ; 10.3. Procesy organizacyjne: 10.3.1. Nadzór bezpośredni, 10.3.2. Procesy planowania, 10.3.3. Procesy kulturowe, 10.3.4. Procesy wyznaczania celów do osiągnięcia, 10.3.5. Procesy rynkowe ; 10.4. Zarządzanie zmianą strategiczną: 10.4.1. Role w zarządzaniu zmianami, 10.4.2. Style zarządzania zmianami, 10.4.3. Dźwignie zarządzania zmianą strategiczną ; Wykaz pojęć używanych w tekście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96986 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-[192].
1. Definicyjne ujęcie kultury organizacyjnej ; 2. Elementy kultury organizacyjnej ; 3. Funkcje i siła kultury organizacyjnej w kontekście misji organizacji ; 4. Kształtowanie kultury organizacyjnej instytucji oświatowej ; 5. Komunikacja w instytucji oświatowej ; 6. Model wartości konkurujących K.S. Camerona i R.E. Quinna ; 7. Kultura organizacyjna wybranych instytucji oświatowych Rzeszowa: 7.1. Metodologia badań. Problem, cel, hipotezy, zmienne i wskaźniki, 7.2. Charakterystyka grupy badanej ; 8. Kultura organizacyjna przebadanych instytucji oświatowych w ujęciu modelu wartości konkurujących Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 9. Przywództwo w przebadanych instytucjach oświatowych: 9.1. Narzędzia oddziaływania dyrektorów na pracowników, 9.2. Styl kierowania instytucją oświatową, 9.3. Cechy przywódcze dyrektorów : 10. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w instytucjach oświatowych: 10.1. Preferowane sposoby komunikowania się dyrektorów z pracownikami, 10.2. Komunikacja w zespołach nauczycielskich ; 11. Normy i wartości w instytucjach oświatowych: 11.1. Cechy efektywnie działającej instytucji oświatowej, 11.2. Czynniki motywacyjne w instytucjach oświatowych, 11.3. Symbole behawioralne, 11.4. Symbole językowe, 11.5. Symbole osobowe, 11.6. Symbole fizyczne, 11.7. Misja instytucji oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-123.
I. Socjologiczne aspekty edukacji: 1. Funkcjonalizm ; 2. Teoria konfliktu ; 3. Teoria krytyczna ; 4. Interakcjonizm ; 5. Teoria klasy kreatywnej Richarda Floridy ; 6. Teoria gentryfikacji ; II. Paradygmaty pedagogiczne a kultura organizacyjna ; III. Historyczne i współczesne ujęcia definicji kultury organizacyjnej: 1. Ujęcie dychotomiczne kultury organizacyjnej ; 2. Ujęcie wielowymiarowe kultury organizacyjnej ; 3. Ujęcie interdyscyplinarne kultury organizacyjnej ; IV. Pojęcie kultury organizacyjnej w edukacji: .1. Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny i tożsamość organizacyjna ; V. Elementy kultury organizacyjnej ; VI. Kultura narodowa i jej oddziaływanie na kulturę organizacyjną. Aspekty kultur organizacyjnych ; VII. Funkcje kultury organizacyjnej ; VIII. Siła kultury organizacyjnej ; IX. Typologie kultur organizacyjnych: 1. Typologia Rogera Harrisona i Charlesa Handy’ego ; 2. Typologia Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 3. Typologia Terrence’a E. Deala i Allana A. Kennedy’ego ; 4. Typologia Roberta Cooka i J. Claytona Lafferty’ego ; 5. Kultura zastraszania i kultura strachu ; X. Kształtowanie zmian w kulturze organizacyjnej ; XI. Zmiany w instytucjach edukacyjnych ; XII. Przywództwo w organizacji ; XIII. Przywództwo w instytucji oświatowej: 1. Misja i strategia instytucji oświatowej oraz ich wpływ na kulturę organizacyjną ; XIV. Komunikacja w organizacji ; XV. Komunikacja w instytucji oświatowej ; XVI. Refleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Akademicka)
Na s. tyt.: Recenzje prof. B. Czarniawska, prof. E. Pakszys.
Bibliogr. s. 316-322. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł.: nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości.
Tyt. oryg.: "Reinventing organizations" 2014.
Bibliogr. s. [403]-407.
1. Historyczna i rozwojowa perspektywa organizacji pracy; 2. Struktury, praktyki i kultury Organizacji Turkusy; 3. Wyłonienie się Organizacji Turkusu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Toyota way : 14 management principles from the world's greatest manufacturer" 2004.
Bibliografia na stronach 465-470. Indeks.
We wszystkich fabrykach Toyoty cały czas doskonali się proces produkcji i rozwija się placówki badawczo-rozwojowe. W konsekwencji koncern odnotowuje stały wzrost udziału w rynku, osiągając znacznie większe zyski niż inni producenci samochodów. A liderzy gospodarczy z całego świata nie szczędzą pochwał. Profesor Jeffrey Liker pracując przez dwadzieścia lat nad tą książka miała pełną swobodę dostępu do szefów firmy, jej pracowników, fabryk w Japonii i Stanach Zjednoczonych. W Drodze Toyoty ujawnia 14 fundamentalnych zasad zarządzania, na których wspiera się słynny na całym świecie system "szczupłej produkcji" Toyoty. Czytelnik dowie się, jak firma tworzy idealne środowisko wdrażania technik i narzędzi szczupłej produkcji poprzez: - tworzenie atmosfery ciągłej poprawy i uczenia się, - zaspokajanie potrzeb klienta (a zarazem eliminowanie marnotrawstwa), - osiąganie wysokiej jakości bez poprawek, - wychowywanie własnych liderów, zamiast pozyskiwać ich spoza firmy, - kształcenie wszystkich pracowników w umiejętności rozwiązywania problemów, - rozwijanie firmy wraz z jej dostawcami i partnerami - z korzyścią dla wszystkich stron. System Toyoty zainicjował globalną rewolucję w branżach produkcyjnych i usługowych. Droga Toyoty wyjaśnia ewolucję systemu produkcji firmy jako nowego paradygmatu doskonałości wytwarzania. Opisuje firmy z branż tak różnorodnych jak opieka zdrowotna, przemysł ciężki, produkcja farmaceutyków i budownictwo, które stosując metody Toyoty, osiągają spektakularną poprawę wyników. Książka objaśnia, w jaki sposób można stworzyć kulturę jakości w stylu Toyoty. Jak poprawić tempo procesów w firmie, podnieść jakość produktu i usługi oraz obniżyć koszty - bez względu na to, w jakiej branży działa. Droga Toyoty jest inspirującym przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą naśladować niezwykły sukces tej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-65 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej