Zarządzanie oświatą
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Kinal Mariola
(2)
Habigier-Pipska Grażyna
(1)
Kaźmierczak Danuta (nauki o bezpieczeństwie)
(1)
Piędel Antoni
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Zarządzanie oświatą
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Nisko (woj. podkarpackie)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Nauka i badania
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 157-160.
ROZDZIAŁ 1. ZARZĄDZANIE WSPÓŁCZESNĄ SZKOŁĄ: 1.1. Pojęcie kierowania i zarządzania w oświacie ; 1.2. Wymagania stawiane dyrektorom współczesnej szkoły ; 1.3. Dyrektor jako menedżer ; 1.4. Dyrektor - menedżer przyszłości. ROZDZIAŁ 2. KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY NA PRZYKŁADZIE REGIONALNEGO CENTRUM EDUKACJI ZAWODOWEJ W NISKU: 2.1. Założenia ogólne ; 2.2. Charakterystyka Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku: 2.2.1. Stan organizacyjny w 2012 roku, 2.2.2. Stan kadrowy w 2012 roku, 2.2.3. Baza dydaktyczna w 2012 roku ; 2.3. Osiągnięcia uczniów RCEZ w Nisku w latach 2007-2012 ; 2.4. Rozwój programowy ; 2.5. Rozwój dydaktyczno-wychowawczy. Wszechstronny rozwój ucznia, przygotowanie go do życia i podejmowania kolejnych zadań edukacyjnych ; 2.6. Rozwój bazy dydaktycznej i lokalowej ; 2.7. Rozwój zawodowy nauczycieli ; 2.8. Współpraca z rodzicami ; 2.9. Współpraca z Samorządem Uczniowskim ; 2.10. Współpraca ze środowiskiem lokalnym ; 2.11. Sprawowanie skutecznego nadzoru pedagogicznego ; 2.12. EWD - miara skuteczności nauczania w szkole ; 2.13. System promocji Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku w kolejnych latach szkolnych na przykładzie roku szkolnego 2012/2013 ; 2.14. Działania w ramach Szkoły Promującej Zdrowie (kontynuacja i cykliczność) ; 2.15. Działania w ramach Konkursu Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń ; 2.16. Działalność menedżersko-liderska ; 2.17. Uwagi końcowe. ROZDZIAŁ 3. PRZYGOTOWANIE I WDROŻENIE REFORMY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO I KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ (OD 1 WRZEŚNIA 2012 ROKU): 3.1. Unormowania prawne organizacji edukacji w IV etapie edukacyjnym od 1 września 2012 roku ; 3.2. Podstawowe zmiany w systemie edukacji ponadgimnazjalnej ; 3.3. Korelacja treści nauczania przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych ; 3.4. Procedura dopuszczenia programów nauczania do użytku szkolnego w RCEZ w Nisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10865 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-10866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 327-[356].
Finansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
I. BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE I JEGO UJĘCIA: 1. Istota bezpieczeństwa narodowego ; 2. Uwarunkowania środowiska bezpieczeństwa ; 3. Typologia bezpieczeństwa narodowego ; 4. System bezpieczeństwa narodowego ; II. ROLA I ZADANIA EDUKACJI W KSZTAŁTOWANIU POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA JAKO WARTOŚCI PUBLICZNEJ: 1. Bezpieczeństwo jako wartość publiczna ; 2. Strategia budowania poczucia bezpieczeństwa ; 3. Rola edukacji w budowaniu bezpieczeństwa jako wartości publicznej ; III. EWOLUCJA EDUKACJI A OCZEKIWANIA SPOŁECZEŃSTWA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA: 1. Potrzeby, wartości i oczekiwania społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa ; 2. Edukacja - pogoń czy nadążanie za potrzebami / oczekiwaniami społecznymi w zakresie bezpieczeństwa? ; IV. ZNACZENIE UJĘCIA PROJEKTOWEGO I ZARZĄDZANIA ZINTEGROWANEGO W DZIAŁANIACH ORGANIZACJI EDUKACYJNYCH NA RZECZ KSZTAŁTOWANIA POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA JAKO WARTOŚCI PUBLICZNEJ - PROPOZYCJA ZMIAN: 1. Projekt jako koncepcja edukacji w zakresie bezpieczeństwa ; 2. Projektowa organizacja edukacyjna ; 3. Propozycja projektowego zarządzania zintegrowanego dla organizacji edukacyjnych dostarczających poczucie bezpieczeństwa jako wartości publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-[192].
1. Definicyjne ujęcie kultury organizacyjnej ; 2. Elementy kultury organizacyjnej ; 3. Funkcje i siła kultury organizacyjnej w kontekście misji organizacji ; 4. Kształtowanie kultury organizacyjnej instytucji oświatowej ; 5. Komunikacja w instytucji oświatowej ; 6. Model wartości konkurujących K.S. Camerona i R.E. Quinna ; 7. Kultura organizacyjna wybranych instytucji oświatowych Rzeszowa: 7.1. Metodologia badań. Problem, cel, hipotezy, zmienne i wskaźniki, 7.2. Charakterystyka grupy badanej ; 8. Kultura organizacyjna przebadanych instytucji oświatowych w ujęciu modelu wartości konkurujących Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 9. Przywództwo w przebadanych instytucjach oświatowych: 9.1. Narzędzia oddziaływania dyrektorów na pracowników, 9.2. Styl kierowania instytucją oświatową, 9.3. Cechy przywódcze dyrektorów : 10. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w instytucjach oświatowych: 10.1. Preferowane sposoby komunikowania się dyrektorów z pracownikami, 10.2. Komunikacja w zespołach nauczycielskich ; 11. Normy i wartości w instytucjach oświatowych: 11.1. Cechy efektywnie działającej instytucji oświatowej, 11.2. Czynniki motywacyjne w instytucjach oświatowych, 11.3. Symbole behawioralne, 11.4. Symbole językowe, 11.5. Symbole osobowe, 11.6. Symbole fizyczne, 11.7. Misja instytucji oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-123.
I. Socjologiczne aspekty edukacji: 1. Funkcjonalizm ; 2. Teoria konfliktu ; 3. Teoria krytyczna ; 4. Interakcjonizm ; 5. Teoria klasy kreatywnej Richarda Floridy ; 6. Teoria gentryfikacji ; II. Paradygmaty pedagogiczne a kultura organizacyjna ; III. Historyczne i współczesne ujęcia definicji kultury organizacyjnej: 1. Ujęcie dychotomiczne kultury organizacyjnej ; 2. Ujęcie wielowymiarowe kultury organizacyjnej ; 3. Ujęcie interdyscyplinarne kultury organizacyjnej ; IV. Pojęcie kultury organizacyjnej w edukacji: .1. Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny i tożsamość organizacyjna ; V. Elementy kultury organizacyjnej ; VI. Kultura narodowa i jej oddziaływanie na kulturę organizacyjną. Aspekty kultur organizacyjnych ; VII. Funkcje kultury organizacyjnej ; VIII. Siła kultury organizacyjnej ; IX. Typologie kultur organizacyjnych: 1. Typologia Rogera Harrisona i Charlesa Handy’ego ; 2. Typologia Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 3. Typologia Terrence’a E. Deala i Allana A. Kennedy’ego ; 4. Typologia Roberta Cooka i J. Claytona Lafferty’ego ; 5. Kultura zastraszania i kultura strachu ; X. Kształtowanie zmian w kulturze organizacyjnej ; XI. Zmiany w instytucjach edukacyjnych ; XII. Przywództwo w organizacji ; XIII. Przywództwo w instytucji oświatowej: 1. Misja i strategia instytucji oświatowej oraz ich wpływ na kulturę organizacyjną ; XIV. Komunikacja w organizacji ; XV. Komunikacja w instytucji oświatowej ; XVI. Refleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112027 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej