Etyka biznesu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(40)
Forma i typ
Książki
(37)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(24)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Gasparski Wojciech (1936- )
(3)
Kietliński Krzysztof
(3)
Oleksyn Tadeusz
(3)
Reyes Víctor Martínez
(3)
Clason George S. (1874-1957)
(2)
Dietl Jerzy (1927- )
(2)
Jackson Jennifer C. (1939- )
(2)
Keefe Patrick Radden (1976- )
(2)
Małecka Małgorzata (tłumacz)
(2)
Pucek Robert
(2)
Woytowicz-Neymann Monika
(2)
Almarcha Sonia
(1)
Aranoa Fernando León de (1968- )
(1)
Arszułowicz Marek
(1)
Babiarz Bożena
(1)
Bardem Javier (1969- )
(1)
Białoń Lidia (1935-2018)
(1)
Birba Pau Esteve
(1)
Borkowska Małgorzata (etyka)
(1)
Cap Piotr (1970- )
(1)
Chryssides George D. (1945- )
(1)
Cypryański Piotr (tłumacz)
(1)
Czarnecki Paweł (teologia)
(1)
Czerwonka Monika
(1)
Daszkiewicz Jakub
(1)
Dylus Aniela (1948- )
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Foroohar Rana (1970- )
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Gałkowski Jerzy W. (1937- )
(1)
Gelles David
(1)
Gierasimczuk Andrzej
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hołówka Jacek
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kaler John H
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Makowska Marta
(1)
Malarecka-Simbierowicz Hanna
(1)
Marciniak Stefan (1928-2017)
(1)
Montes Zeltia
(1)
Neves Joao Luís César das
(1)
Nickels William G
(1)
Pietrzkiewicz Tadeusz
(1)
Pikos Anna
(1)
Rożnowski Bohdan (1961- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Ryciak Mariusz
(1)
Skrzypkowa Janina Maria
(1)
Solo Manolo
(1)
Sosnowski Leszek (1948- )
(1)
Sułek Mirosław
(1)
Szepiel Wiktor
(1)
Szewczak Janusz (1953- )
(1)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zawiślak Marek
(1)
Łukaszyk Ewa
(1)
Środa Jacek
(1)
Środa Magdalena
(1)
Środa Magdalena (1957- )
(1)
Świniarski Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(37)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(36)
angielski
(1)
hiszpański
(1)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Film hiszpański
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Etyka biznesu
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(4)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Hiszpania
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Reportaż
(3)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Film fabularny
(1)
Komedia
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
40 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Szef roku / reżyseria, scenariusz Fernando León de Aranoa. - Warszawa : Best Film, [2022]. - 1 dysk optyczny (DVD) (120 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Tytuł oryginału: "El buen patrón".
Oryginalny film wyprodukowano w 2021 r.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dodatek drukowany stanowi opakowanie i zawiera komentarz.
Zdjęcia Pau Esteve Birba ; muzyka Zeltia Montes.
Obsada: Javier Bardem, Manolo Solo, Almudena Amor [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1.
Ścieżka dźwiękowa w języku hiszpańskim. Napisy i głos lektora w języku polskim.
Goya 2022 r.: Najlepszy film ; Najlepszy aktor - Javier Bardem ; Najlepszy reżyser ; Najlepszy scenariusz oryginalny ; Najlepsza muzyka oryginalna ; Najlepszy montaż.
Jak daleko posunie się Blanco (Javier Bardem), charyzmatyczny właściciel rodzinnej fabryki, aby otrzymać lokalną nagrodę dla najlepszego biznesu? Presja, by wszystko było idealnie, zderza się z nieprzewidzianymi wybrykami ze strony szukającego zemsty zwolnionego pracownika, cierpiącego na depresję kierownika czy zakochanej stażystki. A to dopiero początek kłopotów! Aby dopiąć swego, wyrachowany "dobry szef" bez skrupułów wtrąca się w życie prywatne swoich pracowników i przekracza wszelkie dopuszczalne granice, nieświadomie uruchamiając wybuchową reakcję łańcuchową prowadzącą do niewyobrażalnych konsekwencji. "Szef Roku" to przenikliwe studium charakterów, a równocześnie przesiąknięta kąśliwym humorem satyra społeczna na środowisko pracy. [Best Film, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-F/1781/KF (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Filmy 1666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów i kadry akademickiej, menedżerów, pracowników firm.
R. 1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu, Adam Węgrzecki ; R. 2. Audyt etyczny organizacji, Ryszard Stocki ; R. 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny, Elżbieta Tarkowska ; R. 4. Etos ludzi i instytucji biznesu, Dariusz Bąk ; R. 5. Etyczne aspekty działań marketingowych, Lechosław Garbarski ; R. 6. Etyka biznesu, Wojciech Gasparski ; R. 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji, Aniela Dylus ; R. 8. Etyka ekonomii, Kazimierz Sosenko ; R. 9. Etyka gospodarcza, Bożena Klimczak ; R. 10. Etyka powinności - deontologizm, Janina Filek ; R. 11. Etyka pożytku - utylitaryzm, Janina Filek, Tomasz Kwarciński ; R. 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa, Iwona Kuraszko ; R. 13. Etyka w public relations, Piotr Lignar ; R. 14. Etyka w sferze finansów, Paul H. Dembiński ; R. 15. Fuzje i przejęcia - analiza etyczna, Bożena Klimczak ; R. 16. Geneza etyki działalności gospodarczej, Marcin Bukała ; R. 17. Infrastruktura etyczna biznesu, Wojciech Gasparski ; R. 18. Kodeksy i programy etyczne, Wojciech Gasparski ; R. 19. Konflikt interesów, Anna Lewicka-Strzatecka ; R. 20. Konsumenci: prawa i obowiązki, Anna Lewicka-Strzatecka ; R. 21. Korupcja, Anna Lewicka-Strzałecka ; R. 22. Ład korporacyjny, Izabela Koładkiewicz ; R. 23. Menedżer - deontologia zawodu, Wojciech Gasparski ; R. 24. Oceny i decyzje moralne, Tadeusz Tyszka, Anna Macko ; R. 25. Odpowiedzialność wobec pracowników, Czesław Szmidt ; R. 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności, Bolesław Rok ; R. 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego, Włodzimierz Tyburski, Ryszard Wiśniewski ; R. 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności, Irena Pichola ; R. 29. Religia i biznes, Leszek Karczewski ; R. 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu, Bolesław Rok ; R. 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania, Izabela Błażowska ; R. 32. Teoria cnót, Dariusz Bąk ; R. 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne, Wojciech Gasparski ; R. 34. Trwały i zrównoważony rozwój, Tadeusz Borys ; R. 35. Umowa społeczna, Barbara Fryzel ; R. 36. Whistleblowing, Marek Arszułowicz ; R. 37. Zasada podwójnego skutku w działalności gospodarczej, Julita Sokołowska ; R. 38. Zaufanie, Piotr Sztompka ; Słownik pojęć podstawowych, zestawiła Julita Sokołowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze / [Politechnika Rzeszowska])
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliogr. s. 32-35.
1. Dyrektywy, ustawy, rozporządzenia, normy - terminologia, cel i zakres stosowania ; 2. Analiza podstawowych uregulowań prawnych z zakresu budownictwa i inżynierii środowiska oraz wymagań z tym związanych ; 3. Proces inwestycyjny ; 4. Zakres i forma dokumentacji projektowych ; 5. Procedury FIDIC w procesie inwestycyjnym ; 6. Zasady uzyskania uprawnień budowlanych ; 7. Etyka zawodowa ; 8. Literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej Politeja ; t.1\74)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85164 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Richest man in Babylon" 1926.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
„Najbogatszy człowiek w Babilonie” nie dostarcza szybkich rozwiązań, ale znakomicie radzi, jak spłacać długi, zapewnić sobie stały dochód i w rezultacie budować majątek. Te rady są tak samo skuteczne obecnie, jak skuteczne były osiem tysięcy lat temu w Babilonie. A Babilończycy wiedzieli co nieco o pieniądzach. To jedna z najlepszych, najpraktyczniejszych książek motywacyjnych poświęconych finansom osobistym i sztuce inwestowania. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Audiobook
CD
W koszyku
Najbogatszy człowiek w Babilonie / George S. Clason ; przełożyła Małgorzata Małecka. - Piaseczno : Heraclon International. Storybox.pl, [2022]. - 1 płyta audio CD (4 godz. 35 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 4 godz. 35 min.
Tytuł oryginału "Richest man in Babylon" 1926.
Czyta Tomasz Kućma.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
"Najbogatszy człowiek w Babilonie" George'a S. Clasona to jeden z największych bestsellerów wszech czasów na temat budowania zabezpieczenia finansowego. Publikacja wciąż przyciąga swoją treścią, a ilość sprzedanych egzemplarzy można liczyć w milionach. Jego siłę stanowią nie tylko ponadczasowe rady dotyczące pokonywania kolejnych przeszkód na drodze do osiągnięcia niezależności finansowej, ale także niebanalna forma. Osadzenie akcji w starożytnym Babilonie, obrazowe przedstawienie problemów bohaterów w zarządzaniu finansami osobistymi, a także specyficzna prostota przekazu sprawiają, że odbiorca ma szansę łatwiejszego przyswojenia każdej z prezentowanych porad. Zdecydowanie nie jest to zwyczajny zbiór wskazówek na temat sposobów bogacenia się. Autor zabiera nas w podróż do barwnego świata Babilonu i na przykładach z życia uczy fundamentalnych zasad mądrego zarządzania pieniędzmi. [Heraclon International, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dylematy etyczne współczesności / Paweł Czarnecki. - Warszawa : Difin, cop. 2008. - 263 s. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [249]-263.
Książka zawiera przegląd najważniejszych zagadnień z dziedziny bioetyki, etyki seksualnej i szeroko rozumianej etyki społecznej. Praca, choć dotyczy dylematów, przed którymi stają ludzie na całym świecie, jest poświęcona "sytuacji etycznej" w Polsce i zakłada znajomość kontekstu, w jakim toczy się debata etyczna w naszym kraju. Omówione są zatem autentyczne konflikty, z którymi ludzie borykają się w realnym życiu. Autor nie twierdzi, że etyka jest w stanie rozwiązać te problemy, ale może ona wywierać wpływ na sposób myślenia ludzi. Uwzględnione w pracy obszary i problemy, takie jak m. in. aborcja, klonowanie, etyka lekarska, eutanazja, homoseksualizm, pedofilia, zostały przedstawione w sposób jasny i precyzyjny, bez poruszania kwestii drugo- i trzeciorzędnych. Większość z poruszonych tematów jest lub do niedawna była przedmiotem ożywionej dyskusji w mediach. [Difin, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne / Monika Czerwonka. - Warszawa : Difin, 2013. - 206 s. : il., rys., wykr. ; 23 cm.
Bibliogr., netogr. s. [187]-196.
PODSTAWY TEORETYCZNE INWESTOWANIA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO: Inwestowanie społecznie odpowiedzialne ; Strategie inwestowania społecznie odpowiedzialnego ; II. RYNEK INWESTOWANIA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO NA ŚWIECIE I W POLSCE: Rozwój inwestowania społecznie odpowiedzialnego na świecie ; Inwestowanie społecznie odpowiedzialne w Polsce ; Różnice i cechy wspólne inwestowania społecznie odpowiedzialnego w Europie i w Stanach Zjednoczonych ; Rentowność inwestycji społecznie odpowiedzialnych ; Inwestowanie społecznie odpowiedzialne a zachęty podatkowe ; INWESTOWANIE ETYCZNE: Inwestowanie etyczne z punktu widzenia poszczególnych religii ; Inwestowanie nieetyczne ; INWESTOWANIE SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNE W KONTEKŚCIE TEORII BEHAWIORALNYCH: Inwestowanie społecznie odpowiedzialne a finanse behawioralne ; Etyka biznesu i finanse behawioralne ; BADANIA RYNKU INWESTYCJI SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH W POLSCE: Opis dotychczas przeprowadzonych analiz rynku inwestycji społecznie odpowiedzialnych w Polsce ; Ogólnopolskie badanie "Inwestowanie Etyczne 2011" ; Ogólnopolskie badanie duszpasterstwa Kościoła katolickiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105180 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości)
Bibliogr. przy rozdz. oraz na s.403-420
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy)
Bibliogr. s. 269-270.
1.Drogi i bezdroża globalizacji. 2. Nowe kwestie polityczne i społeczne. 3.Nowe kwestie kulturowe. 4. Globalizacja solidarności. 5. Kościół jako globalny aktor. 6. Etyka biznesu: konieczna, możliwa? 7. Etyka biznesu jakość jej standardów i sposób nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 425-429. Indeks.
W książce "Nie czyń zła" Rana Foroohar, dziennikarka „Financial Times” zajmująca się globalną gospodarką, opowiada najważniejszą biznesową historię naszych czasów – o tym, jak Big Tech stracił duszę i zapędził nas w kozi róg. Książka stanowi wnikliwy akt oskarżenia pokazujący, w jaki sposób największe firmy technologiczne przejmują dzisiaj kontrolę nad naszymi danymi, naszymi źródłami utrzymania, naszą społeczną tkanką i naszymi myślami. Nie czyń zła to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi ideałami. Dzisiaj utopia, do której niegdyś dążyli ich założyciele, coraz bardziej przypomina dystopię – od cyfrowej inwigilacji i utraty prywatności przez szerzenie fałszywych informacji i mowę nienawiści po drapieżne algorytmy, których celem są bezbronni i słabi, oraz produkty, które zostały wymyślone w ten sposób, by manipulować naszymi pragnieniami. Jak to się stało, że znaleźliśmy się w tym miejscu? W jaki sposób te przedsięwzięcia, niegdyś idealistyczne i pełne animuszu, zamieniły się w pazerne monopole dysponujące siłą wystarczającą do wpływania na wyniki wyborów, wchłonięcia wszystkich należących do nas danych i zgarnięcia lwiej części korporacyjnego bogactwa, wymykając się równocześnie wszelkim regulacjom i unikając płacenia podatków? Dzięki reporterskiej wprawie i niezrównanemu dostępowi do informacji – zyskanym dzięki niemal trzydziestoletniemu relacjonowaniu spraw związanych z biznesem i technologią – autorka ujawnia w jakim faktycznie stopniu giganci tacy jak Google, Facebook, Apple i Amazon zamieniają na pieniądze zarówno nasze dane, jak i naszą uwagę, przy czym do nas nie trafia złamany grosz z tych kolosalnych zysków. Foroohar pokazuje również, jak możemy się temu sprzeciwić, tworząc rozwiązania wspierające innowacje, a równocześnie chroniące nas przed mroczną stroną cyfrowych technologii. [lubimyczytac.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1981 roku Jack Welch zaczął zarządza¬ć koncernem General Electric. Sprawił, że GE stała się firmą o największej wartości rynkowej na świecie. Osiągnięcia Welcha były jednak konsekwencją nieustannych wysiłków, mających na celu podniesienie ceny akcji GE, często kosztem pra¬cow¬¬ni¬ków, konsumentów i innowacji. Welch zapoczątkował nową, bezwzględną erę amerykańskiego kapitalizmu, która trwa do dziś. W swoich czasach Welch był wielkim orędownikiem fuzji i przejęć w USA – dosłownie połykał konkurentów. W ten sposób zapoczątkował model gospodarczy, który cechuje się większą koncentracją i gorszą dynamiką. Welch był też pionierem mrocznej sztuki finansy¬zacji: przekształcił GE z podziwianego producenta przemysłowego w udzielny bank. Działalność finansowa szybko przy¬niosła ogromne zyski i pomogła Welchowi utrzymać rosnącą cenę akcji. Ostatecznie jednak finansyzacja osłabiła zarówno GE, jak i dziesiątki innych firm z listy Fortune 500. Gelles pokazuje, jak słynne taktyki Welcha, w tym zwol¬nie¬nia, outsourcing, offshoring, przejęcia czy odkup akcji własnych, stały się normą w amerykańskim biznesie. Opisuje, jak takie podejście doprowadziło do największych nierówności społeczno-ekonomicznych od czasów Wielkiego Kryzysu i zaszkodziło wielu firmom, które je wdrożyły – bo akolici Welcha zmienili nie do poznania takie firmy, jak Boeing, Home Depot, Kraft Heinz oraz wiele innych. David Gelles jest kronikarzem zmian zachodzących obecnie w korpo¬racyjnej Ameryce. Wskazuje na konkretne organizacje i liderów, którzy porzucili welczyzm i udowadniają, że nadal można wyróżniać się w świecie biznesu bez odbierania ludziom środków do życia, bez niszczenia społeczności i omijania przepisów. [Prześwity, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Część I KOMUNIKOWANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym. 1.1. Geneza społeczeństwa informacyjnego. 1.2. Koncepcje społeczeństwa informacyjnego. 1.3. Segmentacja społeczeństwa informacyjnego. 1.4. Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego. 1.5. Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym. Rozdział 2. Media społeczeństwa informacyjnego. 2.1. Media masowe. 2.2. Komu służą media? 2.3. Przekaz i jego treść. 2.4. Publiczność odbiorcza i jej skład. 2.5. Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego 2.6. Mediamorfoza i prawa mediów. 2.7. Media cyfrowe i sieciowe. 2.8. Media mobilne. Rozdział 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych. 3.1. Komunikacja interpersonalna - podstawowe zagadnienia. 3.2. Rodzaje komunikacji pomiędzy ludźmi. 3.3. Typy komunikacji interpersonalnej. 3.4. Mowa ciała w komunikacji interpersonalnej. 3.5. Typy reakcji na komunikaty. 3.6. Przeszkody w komunikacji interpersonalnej. 3.7. Reguły w komunikowaniu się. Rozdział 4. Istota i projektowanie działań public relations. 4.1. Historia PR w zarysie. 4.2. Definicje public relations. 4.3. Przygotowanie projektu działań PR - analiza etapów. 4.4. Czynniki sukcesu w PR - ostatnie uwagi. Rozdział 5. Marketing w praktyce socjologicznej. 5.1. Koncepcje działań marketingowych. 5.2. Marketing polityczny. 5.4. Marketing społeczny. 5.5. Demarketing jako strategia marketingu społecznego. 5.6. Marketing społeczny w Internecie. 5.7. Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie. Rozdział 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej. 6.1. Człowiek w dobie Internetu. 6.2. Kryteria rozpoznania uzależnienia od Internetu. 6.3. Przyczyny uzależnień komputerowych. 6.4. Predyspozycje do uzależnień komputerowych. 6.5. Badania nad uzależnieniem od Internetu. 6.6. Terapia uzależnień komputerowych. 6.7. Przykłady wybranych przypadków osób uzależnionych od Internetu... Rozdział 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie. 7.1. Zasady funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. 7.2. Oddziaływanie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach na rozwój organizacji. 7.3. Techniki pozycjonowania i wyszukiwania informacji. 7.4. Identyfikacja czynników budowania popularności witryny organizacji w sieci. 7.5. Metody wielokryterialne w procesie pozycjonowania informacji - przykład empiryczny. Rozdział 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe. 8.1. Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe. 8.2. Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych. 8.3. Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje. Część II RZĄDZANIE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM. Rozdział 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami. 1.1. Kontekstualność procesów zarządzania 1.2. Przegląd koncepcji zarządzania 1.3. Parametryzacja otoczenia firmy/organizacji 1.4. Struktura systemu zarządzania 1.5. Menadżer w procesie zarządzania 1.6. Sieciowe zarządzanie firmą w otoczeniu digitalnym. Rozdział 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu. 2.1. Poznawcze aspekty wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. 2.2. Koncepcje i strategie w działalności przedsiębiorczej. 2.3. Rola otoczenia w prognozowaniu działań przedsiębiorczych. 2.4. Modele i style działań przedsiębiorczych. 2.5. Technologia przedsiębiorczego zarządzania. 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych? 3.1. Etapy procesu kadrowego. 3.2. Nabór do pracy. 3.3. Metody stosowane podczas rekrutacji zawodowej. 3.4. Etapy w okresie zatrudnienia. 3.5. Poszukiwanie pracy w warunkach współczesnego rynku pracy ... Rozdział 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania.. 4.1. Przegląd sposobów definiowania kultury organizacyjnej. 4.2. Czynniki wpływu na kulturę organizacyjną. 4.3. Wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną. 4.4. Wymiary kultury organizacyjnej. 4.5. Składniki kultury organizacyjnej. 4.6. Funkcje kultury organizacyjnej. 4.7. Typologie kultur organizacyjnych . 4.8. Zmiana kultury organizacyjnej. 4.9. Przykład kultury organizacyjnej - kultura arabska. Rozdział 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty. 5.1. Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia 5.2. Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania. 5.3. Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? 5.4. Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach. 5.5. Fazy procesu negocjacji 5.6.Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego. Rozdział 6. Problemy etyki biznesu . 6.1. Uwarunkowania etyki biznesu w społeczeństwie informacyjnym. 6.2. Etyka i moralność. 6.3. Etyka biznesu - problemy definicyjne. 6.4. Etyka biznesu a kultura organizacyjna. 6.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR. 6.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za ochronę środowiska. Rozdział 7. "Zarządzanie" na rynku pracy. 7.1. Zmiany na rynku pracy. 7.2. Nowe zawody i stanowiska pracy. Część III METODOLOGIA BADAŃ W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Rozdział 1. Praktyczny wymiar metod i technik. 1.1. "Mapa" postępowania badawczego. 1.2. Od teorii do praktyki - wymiar kontekstualny. 1.3. Projektowane modele postępowań indukcyjnych. 1.4. Finał badań - wartość użytkowa projektu. Rozdział 2. Charakterystyka podejścia. 2.1. Współczesne dylematy badawcze. 2.2. Skąd zainteresowanie podejściem jakościowym? 2.3. Jakie trendy? 2.4. Co dalej? Rozdział 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji. 3.1. Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .. 3.2. Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjachů Rozdział 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań. 4.1. Rola i znaczenie Internetu w badaniach ankietowych. 4.2. Zalety badań internetowych. 4.3. Wady badań internetowych. 4.4. Jak zachęcać respondentów do wypełnienia ankiety online?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości)
Bibliogr. - Indeksy
BIZNES I MORALNOŚĆ 1. Od czego zacząć 2. O słusznym postępowaniu 3. O dobrym postępowaniu 4. Motywy postępowania, racje moralne i uległość wobec norm 5. Cnoty życiowe 6. Czy da się pogodzić życie gospodarcze z cnotami moralnymi ? 7. Obowiązki wynikające z roli społecznej 8. Dobra praktyka w biznesie 9. Dobra praktyka wewnątrz firmy 10.Dobra praktyka na zewnątrz firmy 11.Cnoty moralne - klucz do dobrej praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-17 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie 1. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [361]-372. Indeks.
O autorach ; Wstęp ; CZ. I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA: R. 1. Historia zarządzania ; R. 2. Zarządzanie i przywództwo ; R. 3. Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne ; CZ. II. OTOCZENIE: R. 4. Otoczenie i interesariusze ; R. 5. Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość ; R. 6. Zarządzanie międzynarodowe ; CZ. III. PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI: R. 7. Zarządzanie Strategiczne ; R. 8. Zarządzanie wiedzą ; R. 9. Marketing ; CZ. IV. ORGANIZOWANIE I KONTROLOWANIE: R. 10. Formalizacja i struktura ; R. 11. Kultura organizacyjna ; CZ. V. KIEROWANIE LUDŹMI: R. 12. Zarządzanie ludźmi ; R. 13. Zarządzanie różnorodnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112749 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej