Wojciechowska Maja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(10)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Wojciechowska Maja
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Temat
Bibliotekarstwo
(7)
Czytelnictwo
(3)
Innowacje
(3)
Informacja naukowa
(2)
Zarządzanie
(2)
2001
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki cyfrowe
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
(1)
Internet
(1)
Kadry
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Bibliografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 90)
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I. PROGRAMY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ CZYTELNICTWA: Programy promujące czytelnictwo na świecie (analiza bibliograficzna) ; Projekty wspierające rozwój czytelnictwa w Polsce i na świecie ; Czytelnictwo i jego promocja w krajach skandynawskich na przykładzie Szwecji ; Urodzeni by czytać - Nati per Leggere. Włoski program promujący głośne czytanie małym dzieciom ; Działania popularyzujące czytelnictwo podejmowane na terenie Łodzi ; "Otwarta nauka" a promocja czytelnictwa. Studium przypadku Otwórz Książkę ; CZ. II. CZYTELNICTWO DZIECI I MŁODZIEŻY: Biblioteki publiczne wobec potrzeb młodych odbiorców ; Co zrobić, by uczniowie czytali? Refleksje polimedialnej polonistki ; Wykorzystanie podcastingu w popularyzowaniu literatury dla dzieci oraz promowaniu czytelnictwa. Na przykładzie BookTalks Quick and Simple Nancy Keane ; Monster High jako przykład rozbudowanego systemu rozrywkowego dla dzieci ; Wspieranie czytelnictwa u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym na przykładzie Biblioteki w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Łodzi ; CZ. III. CZYTELNICTWO W ŚRODOWISKU NAUKOWYM: Wpływ nowych technologii na czytanie naukowe ; (Nie)znajomość języka łacińskiego a praca badawcza z wykorzystaniem zbiorów specjalnych ; Serwis IBUK w zasobach online bibliotek uniwersyteckich ; Wpływ postaw czytelniczych na decyzje związane z zakupem zagranicznych e-zasobów czasopiśmienniczych (na podstawie dostępów testowych organizowanych w Politechnice Wrocławskiej) ; Czytelnictwo studentów w latach 2010-2013 w świetle badań statystycznych Książnicy Pedagogicznej im. A. Parczewskiego w Kaliszu. Studium komparatystyczne ; Czytelnictwo studentów związane z procesem studiowania. Zależności między zmiennymi w badaniach empirycznych na przykładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego ; Biblioteka naukowa a udostępnianie beletrystyki. Na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie ; Oferta czytelnicza Wydawnictwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie ; CZĘŚĆ IV. WPŁYW MARKETINGU I DZIAŁAŃ PROJAKOŚCIOWYCH NA CZYTELNICTWO: Lipdub jako nowoczesna forma promocji instytucji non-profit oraz narzędzie profilaktyki i aktywizacji społeczno-kulturalnej (nie tylko) nastoletnich użytkowników ; Segmentacja rynku i jej rola w procesie dostosowywania oferty usług bibliotecznych do potrzeb czytelniczych ; Customer Satisfaction Indexjako narzędzie badania poziomu satysfakcji w bibliotekarstwie ; Badanie efektywności działań marketingowych w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego ; Lean Management jako forma organizacji pracy bibliotek naukowych ukierunkowana na promocję czytelnictwa ; Organizacja i przebieg warsztatów dla bibliotekarzy w Bibliotece Uniwersyteckiej w Bergen jako przykład funkcjonowania instytucji w otoczeniu globalnym ; Zarządzanie przez jakość odpowiedzią na nowe funkcje społeczne bibliotek ; 7P - marketing mix usług świadczonych w bibliotece naukowej ; CZ. V. DZIAŁALNOŚĆ BIBLIOTEK PROMUJĄCA CZYTELNICTWO: Święta biblioteczne okazją do promocji bibliotek szkolnych ; Biblioteka hybrydowa w dobie informacji cyfrowej - nowy wymiar funkcji informacyjnej na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Białymstoku ; Mazowiecka Biblioteka Cyfrowa - geneza powstania oraz wpływ na zwiększenie czytelnictwa dokumentów cyfrowych ; Rewolucja w czytaniu? Refleksje na temat czytelnictwa w Bibliotece Uczelnianej Politechniki Gdańskiej ; Inicjatywy wspierające czytelnictwo osób z niepełnosprawnościami, podejmowane przez Ośrodek Czytelnictwa Chorych i Niepełnosprawnych w Toruniu ; CZ. VI. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY CZYTELNICTWA: Upowszechnianie czytelnictwa jako temat publikacji fachowych - próba bibliometrycznej analizy zagadnienia ; Nowe technologie w świecie książki ; Rozwój rynku czytników książek elektronicznych ; Bibliotekarz w dobie informacji cyfrowej ; Potrzeby informacyjne w aspekcie psychologicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 90)
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I. PROGRAMY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ CZYTELNICTWA: Programy promujące czytelnictwo na świecie (analiza bibliograficzna) ; Projekty wspierające rozwój czytelnictwa w Polsce i na świecie ; Czytelnictwo i jego promocja w krajach skandynawskich na przykładzie Szwecji ; Urodzeni by czytać - Nati per Leggere. Włoski program promujący głośne czytanie małym dzieciom ; Działania popularyzujące czytelnictwo podejmowane na terenie Łodzi ; "Otwarta nauka" a promocja czytelnictwa. Studium przypadku Otwórz Książkę ; CZ. II. CZYTELNICTWO DZIECI I MŁODZIEŻY: Biblioteki publiczne wobec potrzeb młodych odbiorców ; Co zrobić, by uczniowie czytali? Refleksje polimedialnej polonistki ; Wykorzystanie podcastingu w popularyzowaniu literatury dla dzieci oraz promowaniu czytelnictwa. Na przykładzie BookTalks Quik and Simple Nancy Keane ; Monster High jako przykład rozbudowanego systemu rozrywkowego dla dzieci ; Wspieranie czytelnictwa u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym na przykładzie Biblioteki w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Łodzi ; CZ. III. CZYTELNICTWO W ŚRODOWISKU NAUKOWYM: Wpływ nowych technologii na czytanie naukowe ; (Nie)znajomość języka łacińskiego a praca badawcza z wykorzystaniem zbiorów specjalnych ; Serwis IBUK w zasobach online bibliotek uniwersyteckich ; Wpływ postaw czytelniczych na decyzje związane z zakupem zagranicznych e-zasobów czasopiśmienniczych (na podstawie dostępów testowych organizowanych w Politechnice Wrocławskiej) ; Czytelnictwo studentów w latach 2010-2013 w świetle badań statystycznych Książnicy Pedagogicznej im. A. Parczewskiego w Kaliszu. Studium komparatystyczne ; Czytelnictwo studentów związane z procesem studiowania. Zależności między zmiennymi w badaniach empirycznych na przykładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego ; Biblioteka naukowa a udostępnianie beletrystyki. Na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie ; Oferta czytelnicza Wydawnictwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie ; CZĘŚĆ IV. WPŁYW MARKETINGU I DZIAŁAŃ PROJAKOŚCIOWYCH NA CZYTELNICTWO: Lipdub jako nowoczesna forma promocji instytucji non-profit oraz narzędzie profilaktyki i aktywizacji społeczno-kulturalnej (nie tylko) nastoletnich użytkowników ; Segmentacja rynku i jej rola w procesie dostosowywania oferty usług bibliotecznych do potrzeb czytelniczych ; Customer Satisfaction Indexjako narzędzie badania poziomu satysfakcji w bibliotekarstwie ; Badanie efektywności działań marketingowych w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego ; Lean Management jako forma organizacji pracy bibliotek naukowych ukierunkowana na promocję czytelnictwa ; Organizacja i przebieg warsztatów dla bibliotekarzy w Bibliotece Uniwersyteckiej w Bergen jako przykład funkcjonowania instytucji w otoczeniu globalnym ; Zarządzanie przez jakość odpowiedzią na nowe funkcje społeczne bibliotek ; 7P - marketing mix usług świadczonych w bibliotece naukowej ; CZ. V. DZIAŁALNOŚĆ BIBLIOTEK PROMUJĄCA CZYTELNICTWO: Święta biblioteczne okazją do promocji bibliotek szkolnych ; Biblioteka hybrydowa w dobie informacji cyfrowej - nowy wymiar funkcji informacyjnej na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Białymstoku ; Mazowiecka Biblioteka Cyfrowa - geneza powstania oraz wpływ na zwiększenie czytelnictwa dokumentów cyfrowych ; Rewolucja w czytaniu? Refleksje na temat czytelnictwa w Bibliotece Uczelnianej Politechniki Gdańskiej ; Inicjatywy wspierające czytelnictwo osób z niepełnosprawnościami, podejmowane przez Ośrodek Czytelnictwa Chorych i Niepełnosprawnych w Toruniu ; CZ. VI. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY CZYTELNICTWA: Upowszechnianie czytelnictwa jako temat publikacji fachowych - próba bibliometrycznej analizy zagadnienia ; Nowe technologie w świecie książki ; Rozwój rynku czytników książek elektronicznych ; Bibliotekarz w dobie informacji cyfrowej ; Potrzeby informacyjne w aspekcie psychologicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102512 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Możliwości kształcenia wizerunku biblioteki poprzez media elektroniczne ; Wirtualni użytkownicy nowoczesnych bibliotek - szansą rozwoju instytucji czy jej zagrożeniem? ; Rola biblioteki w upowszechnianiu kształcenia ustawicznego w społeczeństwie wiedzy ; Metody komunikacji elektronicznej między czytelnikiem a bibliotekarzem ; Biblioteczne usługi on-line. Doświadczenia polskie i niemieckie ; Standardy sieciowe w tworzeniu bibliotecznych witryn internetowych ; Rola narzędzi Web 2.0 w budowaniu wizerunku nowoczesnej biblioteki ; Wykorzystanie Internetu i mediów elektronicznych w badaniach marketingowych ; Blogi narzędziem marketingu w bibliotece ; Tworzenie bibliotek cyfrowych na bazie oprogramowania dLibra ; System Wiki jako nowe narzędzie warsztatu bibliotekarskiego ; Wpływ nowych technologii na organizację pracy oddziałów informacji naukowej ; Opracowanie nowych rodzajów dokumentów w katalogach bibliotek ; Nowe media w pracy nauczyciela bibliotekarza ; Baza i systemy edukacyjne polskich bibliotek pedagogicznych: nowa forma usług bibliotecznych ; Komputeryzacja bibliotek naukowych w Polsce: ewolucja świadomości ; Trójmiejski Zespół Biblioteczny jako przykład współpracy środowisk naukowych w zakresie komputeryzacji bibliotek: wady, zalety, propozycje rozwiązań normalizacyjnych ; Wizerunek biblioteki w Internecie na przykładzie witryn bibliotek holdingu WSB-7 ; Wykorzystanie oprogramowania Open Source w bibliotece akademickiej na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Szczecińskiego ; Elektroniczny wizerunek Biblioteki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Jak zarządzać stroną www. Doświadczenia Biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Biblioteki Politechniki Krakowskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Komp. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Nowe technologie, przestrzeń biblioteki i kultura adaptacji ; Architektura bibliotek ; Przestrzeń biblioteczna – miejscem nauki, działalności społeczno-kulturalnej, pracy ; Centra informacji i galerie – współczesne tendencje organizacji przestrzeni publicznej w bibliotekach polskich ; Biblioteczna przestrzeń w nowoczesnej szkole ; Strefa dla młodego czytelnika – fizyczna przestrzeń dziecięcych instytucji bibliotecznych ; Zastosowanie koncepcji marketingu wizualnego w bibliotekach chorwackich ; Niemieckie biblioteki uniwersyteckie. Kształtowanie oferty usługowej w kontekście celów marketingowych ; Biblioteki akademickie Ukrainy: współczesne tendencje i problemy budownictwa ; Organizacja pracy bibliotek w kulturze zachodniej na przykładzie bibliotek austriackich i szkockich. Doświadczenia ze szkoleń i wyjazdów zagranicznych ; Biblioteka jako przestrzeń fizyczna i społeczna w ocenie pracowników naukowych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie ; Zasoby biblioteki uczelnianej wobec potrzeb pracowników naukowych – z doświadczeń Biblioteki Głównej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie ; Organizacja przestrzeni z wolnym dostępem w Bibliotece Głównej Politechniki Warszawskiej ; Ewolucja, a może rewolucja? Bibliotekarz i jego środowisko pracy na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ; Czytelnik-humanista we współczesnej bibliotece naukowej. Rola i zadania pracowników obsługi na bazie doświadczeń ostatniej dekady pracy w PAN Bibliotece Gdańskiej ; RFID jako system wspomagający zarządzanie zasobami bibliotecznymi. Doświadczenia Biblioteki Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej ; Zarządzanie organizacją tradycyjnych zbiorów w bibliotece akademickiej. Na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie ; Jaka biblioteka jest potrzebna studentowi? Próba odpowiedzi na pytanie ; Nie samą książką bibliotekarz żyje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-103028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zastosowanie marketingu w bibliotekach jako niedochodowych organizacjach usługowych ; Public relations w działalności bibliotek ; Wykorzystanie reklamy w pracy bibliotek ; System jednolitej identyfikacji wizualnej ; Czy w bibliotece potrzebny jest rzecznik prasowy? Na podstawie doświadczeń polskich i niemieckich ; Czy bibliotekarze będą potrafili się sprzedać w społeczeństwie informacyjnym? ; Biblioteka - czyli zmiana wizerunku potrzebna od zaraz ; Public relations biblioteki akademickiej. Funkcja biblioteki w kształtowaniu wizerunku wyższej uczelni ; Aktywność naukowa w wizerunku biblioteki akademickiej ; Biblioteki szkolne wobec potrzeb społeczeństwa informacyjnego ; Biblioteka jutra - już dziś. O jej promocji słowem, obrazem i dźwiękiem ; Tworzenie planu marketingowego na przykładzie Ośrodka Informacji Naukowej przy Bibliotece WSB w Poznaniu ; Metody i formy promocji w kreowaniu wizerunku nowoczesnej biblioteki akademickiej - z doświadczeń Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej ; Marketing biblioteczny w praktyce. Z doświadczeń Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego ; Próba stworzenia wizerunku Biblioteki Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej we Wrocławiu w kontekście strategii promocyjnej uczelni ; Wizerunek biblioteki i bibliotekarza akademickiego. Na podstawie doświadczeń Biblioteki Ateneum - Szkoły Wyższej w Gdańsku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Problemy czytelnictwa w dobie Internetu. Wprowadzenie do problematyki / Alla Tarasiuk. CZĘŚĆ I. MARKETING W DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ I KULTURALNEJ BIBLIOTEK: Biblioteka w czarodziejskim świecie reklamy / Beata Taraszkiewicz. Marketing internetowy bibliotek szkół wyższych / Iwona Cichoń, Iwona Mielczarek. Małe biblioteki publiczne w serwisach społecznościowych / Magdalena Wójcik. Rola stron internetowych urzędów miasta i gmin w kreowaniu wizerunku biblioteki publicznej w społeczności lokalnej nas przykładzie województwa świętokrzyskiego / Monika Olczak-Kardas. „Witajcie w nowej (?) bajce…” O promocji współczesnych bibliotek szkolnych / Jolanta Dzieniakowska. „Kampania czytelnicza” czyli propaganda książki. Akcje społeczne promujące książkę, czytelnictwo i bibliotekę / Monika Curyło. Psychologia motywacji „nabywcy” na rynku usług informacyjnych w kontekście funkcjonowania dużych bibliotek akademickich / Maja Wojciechowska. Biblioteki publiczne Finlandii i Polski na przykładzie Oulu i Gdańska / Mariola Antczak. Wizerunek Biblioteki Politechniki Poznańskiej w kontekście działań promocyjnych i etyki zawodu bibliotekarza / Emilia Lepkowska, Karolina Popławska. Jak nas widzą… Bibliotekarze i biblioteki uniwersytecka oczami studentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie / Justyna Rogińska-Usowicz. DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA NA RZECZ UŻYTKOWNIKÓW I PRACOWNIKÓ BIBLIOTEK: Rola szkoleń i rozwoju zawodowego pracowników bibliotek w realizowaniu założeń pedagogiki bibliotecznej / Maja Wojciechowska. E-learning jako współczesna forma dokształcenia bibliotekarzy – stan i perspektywy na podstawie badań przeprowadzonych w polskich bibliotekach ekonomicznych i technicznych / Katarzyna Bilińska-Głód, Joanna Radzicka. Nauczanie komplementarne jako alternatywa dla edukacji tradycyjnej i zdalnej na przykładzie formuły szkolenia bibliotecznego w Państwowej Szkole Wyższej w Białej Podlaskiej / Monika Gościk, Katarzyna Gajosz. Szkolenie pracowników naukowych oraz analiza ich potrzeb jako element promocji Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego / Katarzyna Mikołajczyk, Tomasz Piestrzyński. Nowe specjalizacje w programie kształcenia studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie / Anita Has-Tokarz, Renata Malesa. Działalność wojskowej biblioteki naukowej na przykładzie Biblioteki Głównej WAT / Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek, Małgorzata Karwowska. CZĘŚĆ III. DZIAŁALNOŚĆ KULTUROTWÓRCZA W BIBLIOTEKACH: Formy promocji książki i czytelnictwa na przykładzie wybranych łódzkich inicjatyw w latach 2009-2012 / Joanna Stawińska. Muzeum SGGW czyli sfera kultury w bibliotece / Magdalena Seta, Karolina Grobelska. Mariaż Katalogu ze Sztuką. Czyli słów kilka o działalności Galerii Biblio-Art w Bibliotece Politechniki Łódzkiej / Andrzej Hołosek. Noc Muzeów w bibliotece – z doświadczeń PAN Biblioteki Gdańskiej / Maria Otto. Inspiracje literaturą kaszubską jako źródło działalności kulturotwórczej Biblioteki Publicznej Gminy Wejherowo im. Aleksandra Labudy / Janina Borchmann. Rola aktywnego wykorzystania księgozbioru jako element popularyzacji wiedzy o sztuce – na przykładzie księgozbioru jako element popularyzacji wiedzy o sztuce – na przykładzie daru Baselitza dla Biblioteki Głównej Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie / Sławomir Sobczak. Przegląd pasji, hobby i zainteresowań bibliotekarzy wojewódzkich bibliotek publicznych oraz ich wpływ na twórcze wykonywanie pracy zawodowej. Wyniki badań ankietowych / Magdalena J. Cyrklaff.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 189)
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 613-[646]. Indeksy.
Wstęp. CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ - ZAGADNIENIA PODSTAWOWE. Rozdział 1. Misja współczesnej biblioteki: 1.1. Misja biblioteki – historia, definicje, deklaracje. 1.2. Misja biblioteki narodowej. 1.3. Misja biblioteki naukowej. 1.4. Misja biblioteki publicznej. 1.5. Misja biblioteki szkolnej. Rozdział 2. Otoczenie biblioteki: 2. 1. Otoczenie i jego elementy. 2.2. Otoczenie ogólne. 2.3. Otoczenie zadaniowe. 2.4. Środowisko wewnętrzne. 2.5. Dopasowanie biblioteki do otoczenia. 2.6. Odpowiedzialność społeczna. Rozdział 3. Marka i kształtowanie wizerunku biblioteki: 3.1. Pojęcie marki i wizerunku. 3.2. Struktura, funkcje i rodzaje marek. 3.3. Metody budowania marki i kształtowania wizerunku biblioteki – przegląd i przykłady dobrych praktyk. 3.4. Kształtowanie marki i wizerunku – kluczowe elementy. Rozdział 4. Zasoby materialne i niematerialne w bibliotekach: 4.1. Zasoby organizacyjne – definicje i rodzaje. 4.2. Materialne i niematerialne zasoby organizacyjne. 4.3. Zasoby organizacyjne bibliotek. 4.4. Zasoby materialne bibliotek (rzeczowe i finansowe). 4.5. Zasoby niematerialne bibliotek. Rozdział 5. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w pracy bibliotek: 5.1. Istota zmian i innowacji. 5.2. Rodzaje zmian i innowacji. 5.3. Procesy wdrażania zmian i innowacji. 5.4. Zmiany i innowacje w perspektywie bibliotecznej. 5.5. Rodzaje zmian i innowacji bibliotecznych. 5.6. Zarządzanie zmianami w bibliotece Rozdział 6. Etyka bibliotekarska a etyka informacyjna: 6.1. Rozważania terminologiczne. 6.2. Etyka bibliotekarska – etyka biblioteczna. 6.3. Etyka komputerowa – netykieta – globalna etyka informacyjna. 6.4. Etyka informacyjna. 6.5. Kodeksy etyczne. CZĘŚĆ II. STRUKTURA I ORGANIZACJA BIBLIOTEKI. Rozdział 7. Proces zarządzania w bibliotekach: 7.1. Zarządzanie a kierowanie. Problemy definicyjne. 7.2. Kadra kierownicza w procesie zarządzania. 7.3. Planowanie. 7.4. Organizowanie. 7.5. Motywowanie i przywództwo. 7.6. Kontrolowanie. 7.7. Decydowanie. Rozdział 8. Rozwiązania strukturalne współczesnych bibliotek: 8.1. Definicje struktury organizacyjnej. 8.2. Klasyczne struktury organizacyjne. 8.3. Nowoczesne rozwiązania strukturalne. Rozdział 9. Kultura organizacyjna w bibliotece: 9.1. Czym jest kultura organizacyjna?. 9.2. Modele kultury organizacyjnej i ich elementy składowe. 9.3. Wymiary kultury organizacyjnej. 9.4. Rola kultury organizacyjnej w przystosowywaniu się bibliotek do zmian w ich otoczeniu. Rozdział 10. Metody i narzędzia zarządzania stosowane w bibliotekach: 10.1. Metody zarządzania – definicje i obszary. 10.2. Metody zarządzania relacjami biblioteki z otoczeniem. 10.3. Struktura organizacyjna biblioteki i jej przekształcenia. 10.4. Metody zarządzania procesem pracy. 10.5. Metody zarządzania relacjami personalnymi. 10.6. Wybrane metody zarządzania zmianami w organizacji biblioteki. 10.7. Nowe metody zarządzania instytucją biblioteczną. Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne w bibliotece: 11.1. Definicja i geneza zarządzania strategicznego. 11.2. Misja i wizja biblioteki. 11.3. Analiza strategiczna biblioteki. 11.4. Ocena pozycji strategicznej biblioteki. 11.5. Strategia biblioteki. 11.6. Planowanie strategiczne. 11.7. Implementacja strategii biblioteki. 11.8. Kontrola strategiczna. Rozdział 12. Zarządzanie informacją i wiedzą w strategii biblioteki: 12.1. Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece. 12.2. Funkcje informacji. 12.3. Strumienie informacji w bibliotece. 12.4. Zarządzanie informacją a potrzeby i zachowania informacyjne biblioteki i użytkowników indywidualnych. 12.5. Strategia zarządzania informacją. 12.6. Wiedza organizacyjna biblioteki oraz podstawy zarządzania wiedzą. 12.7. Biblioteka jako inteligentna i ucząca się organizacja. 12.8. Narzędzia zarządzania informacją i wiedzą w bibliotekach. Rozdział 13. Źródła finansowania bibliotek: 13.1. Podstawy finansowania bibliotek. Wysokość dotacji budżetowych. 13.2. Programy wspierające rozwój bibliotek. 13.3. Ogólne zalecenia dotyczące aplikowania o fundusze. Rozdział 14. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie biblioteką: 14.1. Technologia informacyjna w zarządzaniu bibliotek. 14.2. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie zasobami bibliotecznymi. 14.3. Systemy informatyczne wspierające zarządzania wiedzą i informacją. 14.4. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem, komunikację i zarządzanie wiedzą w organizacji. 14.5. Systemy informatyczne wspierające monitoring, prowadzenie badań oraz statystyki działalności bibliotecznej. 14.6. Systemy informatyczne wspierające szkolenia dla użytkowników. 14.7. Systemy informatyczne wspierające marketing i kontakty z użytkownikami. 14.8. Technologia informacyjna w innych obszarach zarządzania. CZĘŚĆ III. KIEROWANIE PERSONELEM BIBLIOTEKI. Rozdział 15. Przywództwo i role menedżerskie: 15.1. Definicje i geneza przywództwa. 15.2. Paradygmaty przywództwa. 15.3. Style przywództwa. 15.4. Kompetencje kierownicze. 15.5. Typy kadry kierowniczej. 15.6. Role menedżerskie. Rozdział 16. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Polityka kadrowa: 16.1. Istota i treść zarządzania zasobami ludzkimi. 16.2. Analiza pracy. 16.3. Planowanie zasobów ludzkich. 16.4. Pozyskiwanie pracowników. 16.5. Adaptacja pracownicza. 16.6. Ocenianie pracowników. 16.7. Rozwój zawodowy pracowników. 16.8. Motywowanie i wynagradzanie pracowników. 16.9. Odejścia pracowników. Rozdział 17. Komunikacja i stosunki interpersonalne: 17.1. Istota i poziomy komunikacji. 17.2. Model procesu komunikowania w bibliotece. 17.3. Cele, zasady i bariery komunikowania się w bibliotece. 17.4. Psychologiczne aspekty komunikacji i stosunków interpersonalnych. 17.5. Komunikowanie się z nietypowym lub trudnym użytkownikiem. Rozdział 18. Zarządzanie zespołami: 18.1. Tło organizowania zespołów zadaniowych. 18.2. Zespoły zadaniowe – definicja i rodzaje. 18.3. Budowa zespołów zadaniowych. 18.4. Zarządzanie procesem i zasobami ludzkimi w zespole. Rozdział 19. Zarządzanie jakością w pracy biblioteki: 19. 1. Początki zarządzania jakością w działalności bibliotecznej. 19.2. Nurty zarządzania jakością w bibliotekach. 19.3. Obszary i metody badań jakości bibliotek. Rozdział 20. Controlling w bibliotekach: 20.1. Definicje i geneza controllingu. 20.2. Kryteria podziału controllingu. 20.3. Rola contro llera. 20.4. Wdrażanie controllingu. 20.5. Cele i zadania controllingu w bibliotece. 20.6. Controlling w zarządzaniu biblioteką. Rozdział 21. Stres i patologie w zawodzie bibliotekarza: 21.1. Patologie w zawodzie bibliotekarza. 21.2. Patologie w procesie rekrutacji i selekcji. 21.3. Patologie na etapie zatrudniania i podczas codziennej pracy. 21.4. Patologie w obszarze rozwoju i motywacji. 21.5. Stres, jego przyczyny i wpływ. Rozdział 22. Nowe specjalności w zawodzie bibliotekarza: 22.1. Praca, zawód, specjalność zawodowa. 22.2. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja zawodu bibliotekarza. 22.3. Charakterystyka zawodu bibliotekarza i specjalisty informacji. 22.4. Tradycyjne i nowe specjalności i kryteria ich wyodrębniania. 22.5. Nowe specjalności bibliotekarskie. CZĘŚĆ IV. BIBLIOTEKA A ŚRODOWISKO ZEWNĘTRZNE. Rozdział 23. Klienci bibliotek: 23.1. Rodzaje klientów. 23.2. Badania potrzeb klientów. 23.3. Strategia obsługi klienta. 23.4. Prosumenci. Rozdział 24. Marketing biblioteczny. 24.1. Zagadnienie marketingu. 24.2. Koncepcja marketingu mix. 24.3. Elementy promocji biblioteki. 24.4. Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu. Rozdział 25. Promocja biblioteki i public relations. 25.1. Promocja – definicje i narzędzia. 25.2. Public relations i kształtowanie wizerunku biblioteki. 25.3. Organizowanie działalności promocyjnej – case study. Rozdział 26. Biblioteki a kapitał społeczny: 26.1. Pojęcie kapitału społecznego. 26.2. Biblioteki jako miejsca budowania kapitału społecznego. 26.3. Biblioteki jako miejsca spotkań. 26.4. Biblioteki jako miejsca włączenia społecznego. 26.5. Biblioteki współtworzące wspólnoty lokalne. 26.6. Warunki do tworzenia kapitału społecznego – przestrzeń i pracownicy. Rozdział 27. Rola stowarzyszeń bibliotekarskich w rozwoju bibliotek i społeczeństwa: 27.1. Stowarzyszenia i inne organizacje bibliotekarskie – definicje, geneza. 27.2. Działalność międzynarodowa organizacji bibliotekarskich – przykład IFLA. 27.3. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. 27.4. Wypływ stowarzyszeń bibliotekarskich na użytkowników bibliotek na przykładzie działań w zakresie edukacji informacyjnej. 27.5. Działania organizacji niebibliotekarskich na rzecz bibliotek – studium przypadku Programu Rozwoju Bibliotek. Rozdział 28. Lobbing na rzecz bibliotek: 28.1. Lobbing – wybrane zagadnienia teoretyczne. 28.2. Metody lobbingowe. 28.3. Lobbing biblioteczny. 28.4. Działalność lobbingowa na rzecz bibliotek w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 94)
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla teoretyków bibliologii, bibliotekarzy oraz studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej.
REKOMENDACJE: Katarzyna Materska: Przyczynek do jakości zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece akademickiej drugiej dekady XXI wieku ; Ewa Głowacka: Badania społecznego i ekonomicznego oddziaływania bibliotek akademickich. Obszary, projekty, metody ; Lidia Szczygłowska: Modele oceny jakości bibliotek cyfrowych ; Małgorzata Kowalska: Narzędzia zapewniania i oceny jakości kształcenia profesjonalistów informacji ; Natalia Pamuła-Cieślak: Badanie jakości otwartości polskich czasopism o otwartym dostępie w kontekście nowych wytycznych Directory ofOpen Access Journal ; Agnieszka Jezierska, Andrzej Koziara: Bezpieczeństwo informacji a jakość zarządzania. Normy prawne i organizacyjne dla bibliotek i firm współpracujących ; Małgorzata Dąbrowicz: Zarządzanie jakością poprzez wzmacnianie systemu wartości w bibliotece ; Jacek Radwan: Rola przywódcy w procesie doskonalenia jakości funkcjonowania biblioteki ; Edyta Strzelczyk: Jakość postrzegana jako satysfakcja użytkowników. Zagadnienia metodologiczne ; ANALIZY: Anna Łach Jakość usług bibliotecznych w planowaniu marketingowym. Wyniki analizy SWOT dla wybranych bibliotek województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i opolskiego ; Agnieszka Adamiec, Ewa Urbanowska: Najlepsze praktyki w tworzeniu stron www bibliotek wyższych uczelni niepaństwowych ; Zbigniew Gruszka: Kryterium dostępności jako wskaźnik jakości. Model rozproszony bibliotekarstwa publicznego na przykładzie bibliotek łódzkich ; Katarzyna Bartosiak, Kamil Banaszewski: Doskonalenie jakości usług biblioteki w obszarze kompetencji informacyjnych jej użytkowników. Wyniki badań pilotażowych przeprowadzonych wśród studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego ; Julita Niedźwiecka-Ambroziak: Otwartość na wdrażanie nowoczesnych technologii a nowe formy zbiorów w bibliotekach Wyższych Szkół Bankowych (wyniki badań ankietowych) ; Maja Wojciechowska: Kształtowanie jakości usług bibliotecznych poprzez wsparcie profesjonalnych organizacji bibliotekarskich. Na przykładzie IFLA ; Urszula Knop: Jakość usług biblioteczno-informacyjnych w bibliotece akademickiej w okresie rozwoju zasobów Open Access - wybrane zagadnienia ; STUDIA PRZYPADKÓW: Ewa Rudnicka, Katarzyna Rzempołuch-Pallasch: Opis stanowiska pracy jako wyraz dbałości o jakość kadr bibliotecznych. Przykład Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie ; Mariola Augustyniak: Zintegrowany system biblioteczny jako narzędzie wspomagające zarządzanie jakością w bibliotece akademickiej. Przykład Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego ; Renata Borońska, Jadwiga Grabarska: Wybrane problemy zarządzania książkami elektronicznymi w bibliotece akademickiej na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Techniczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy ; Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek: System oceny pracowników w Bibliotece Głównej Wojskowej Akademii ; Technicznej w Warszawie ; Marzena Błach: Jakość usługi wypożyczeń międzybibliotecznych w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie ; Urszula Kulczycka, Beata Roszkowska-Paszuk: Katalog online biblioteki narzędziem komunikacji z czytelnikiem. Analiza funkcjonalności katalogu Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego w oparciu o przeprowadzone badania ; Sławomir Sobczyk: Wpływ zmian w strukturze i przestrzeni organizacji biblioteki na jakość usług. Przykład Wypożyczalni Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie ; Iwona Osmulska, Dorota Janik: Jakość usług bibliotecznych Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu ; Artur Jazdon: Projakościowe zarządzanie kadrami w Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu ; Aurelia Krzemińska, Dorota Padzik: Wpływ zmian organizacji działów merytorycznych Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego na jakość ich pracy ; Magdalena Seta: Zaspokajanie potrzeb użytkowników małej biblioteki wydziałowej w świetle badań ankietowych. Przykład Biblioteki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie ; Wioletta Borowa-Surowiec: Zarządzanie zbiorami Biblioteki NIFC w przestrzeni wirtualnej XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina wobec potrzeb użytkowników ; Emilia Lepkowska, Anna Szymczak: Techniki motywowania dwóch pokoleń bibliotekarzy oraz ich znaczenie dla nowoczesnego zarządzania biblioteką akademicką. Przykład Biblioteki Politechniki Poznańskiej ; Tatiana Andrzejewska, Bożena Hakuć: Wewnętrzny system zapewnienia jakości w Bibliotece Uczelnianej Politechniki Gdańskiej ; Sławomir Sobczyk: Konfrontacja artysty z katalogiem bibliotecznym - na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 92)
Bibliogr. przy pracach.
Cz. I WYKORZYSTANIE TEORII ZASOBOWEJ W PRAKTYCE I TEORII ZARZĄDZANIA BIBLIOTEKAMI: Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi w bibliotece ; Ekologia informacji w zarządzaniu zasobami niematerialnymi biblioteki w społeczeństwie informacji i wiedzy ; Konsument na rynku usług bibliotecznych - zachowania, trendy ; Secret client - moda pomiaru niematerialnych zasobów biblioteki ; Cz. II ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM: Wprowadzenie do problematyki zarządzania kapitałem ludzkim w bibliotekach ; Zarządzanie talentami jako metoda wzbogacania zasobów niematerialnych biblioteki ; Wiedza użytkowników zasobem nowoczesnej biblioteki ; Biblioteki jako organizacje uczące się ; Cisza w bibliotece jako wartość wspierająca kapitał ludzki ; Znaczenie motywacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi - przykład bibliotek koszalińskich ; Cz. III KOMUNIKACJA I RELACJA: O psychologii konfliktów w bibliotece. Mediacje i negocjacje jako konstruktywne sposoby rozwiązywania sporów pracowniczych ; Rola międzynarodowej Sieci Bibliotekarzy (International Librarians Network) w ich rozwoju zawodowym ; Biblioteczna społeczność Wielkiej Ligi Czytelników jako przykład współpracy międzyinstytucjonalnej ; Satysfakcja użytkownika jako podstawa budowania relacji z nowoczesną biblioteką uczelnianą. Wyniki badań Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego ; Dostosowanie oferty bibliotecznej do potrzeb osób z niepełnosprawnością (na podstawie stron internetowych wybranych bibliotek uniwersyteckich w Polsce) ; CZ. IV. KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU I ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ: Noc Bibliotek w Lille jako przykład budowania pozytywnego wizerunku bibliotek ; Wizerunek Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wśród kontrahentów Wypożyczalni Międzybibliotecznej ; Budowanie marki na przykładzie działań Sekcji Promocji Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego ; Aktywność Biblioteki Narodowej w zakresie zarządzania marką Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej ; Pojęcie marki w kontekście biblioteki uniwersyteckiej. Analiza działań i celów na przykładzie funkcjonowania Oddziału Promocji, Wystaw i Współpracy Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie ; Marka Biblioteki Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie ; Budowanie reputacji biblioteki akademickiej w kontekście kształtowania księgozbioru ; CZ. V INNOWACYJNOŚĆ I ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W BIBLIOTEKACH: Czy bibliotekarze są trendy? O nowych tendencjach w zarządzaniu zasobami niematerialnymi w bibliotekach ; Innowacyjne zarządzanie biblioteką akademicką w kontekście działań Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie ; Zarządzanie zmianą w bibliotece akademickiej - na przykładzie zmian organizacyjnych w Bibliotece Politechniki Łódzkiej ; Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem jako instrumenty wspomagające doskonalenie biblioteki akademickiej - rozwiązanie zastosowane w Bibliotece Uniwersyteckiej Jana Kochanowskiego w Kielcach ; Zarządzanie zasobami niematerialnymi w małej bibliotece uczelnianego systemu biblioteczno-informacyjnego na przykładzie Biblioteki Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego ; CZ. VI ZARZĄDZANIE NOWYMI TECHNOLOGIAMI, OBSŁUGA PROCESÓW: Zastosowanie technik eksploatacji danych w ocenie zachowań i potrzeb użytkowników instytucji bibliotecznych: możliwości i bariery ; Platforma "Zapytaj bibliotekarza" jako narzędzie wspierające budowę kompetencji Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu ; Nowe rozwiązania technologiczne odpowiedzią na potrzeby użytkowników Biblioteki Głównej Wojskowej Akademii Technicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103698 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 83)
Bibliogr. s. 281-[299].
Streszcz. i spis treści w j. ang.
I. SKUTECZNOŚĆ DZIAŁALNOŚCI BIBLIOTEKI: 1. Pojęcie skuteczności działalności biblioteki jako organizacji non profit; 2. Czynniki wpływające na skuteczność działalności biblioteki, II. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W BIBLIOTECE: 1. Pojęcie zmiany w organizacji; 2. Wpływ otoczenia na zmiany w biblotece; 3. Planowanie zmian; 4. Wdrażanie i realizacja zmian; 5. Opór wobec zmian i sposoby jego przezwyciężenia, III. METODY SKUTECZNEGO ZARZADZANIA DZIAŁALNOŚCIĄ BIBLIOTEKI: 1. Pojęcie i istota zarządzania; 2. Zastosowanie i użyteczność metod zarządzania; 3. Przegląd metod zarządzania mających zastosowanie w bibliotekach; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Zarządzanie jakością; 6. Zarządzanie wiedzą; 7. Lean Management; 8. Benchmarking biblioteczny; 9. Reengineering; 10. Just in Time; 11. Zespoły zadaniowe i heurystyczne metody rozwiązywania problemów; 12. Metoda Delficka; 13. Samoocena pracowników biblioteki; 14. Technika kartowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 83)
Bibliogr. s. 281-299.
Druga s. tyt. i spis treści także ang.
1. Skuteczność działalności biblioteki. 2. Zarządzanie zmianami w bibliotece. 3. Metody skutecznego zarządzania działalnością biblioteki. 4. Zainteresowania bibliotek zmianami w metodach zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr./pow.rzesz, A-Udost, A-Instr, A-Dyrekcja (4 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89696 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej