Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(137)
Forma i typ
Książki
(136)
Poradniki i przewodniki
(13)
Proza
(11)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(174)
wypożyczone
(21)
tylko na miejscu
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(19)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(75)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(16)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(6)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(8)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(5)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Horosiewicz Beata
(5)
Mazlish Elaine
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Dambach Karl E. (1945- )
(3)
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Janowski Andrzej (1935- )
(3)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(3)
Nyberg Lisa
(3)
Templeton Rosalyn Anstine
(3)
Ubertowska Aleksandra
(3)
Bartosik Jolanta
(2)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(2)
Czarniewicz Maria
(2)
Faber Adele
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Gebauer Karl (1939- )
(2)
Hornby Garry (1949- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Maciaszkowa Janina
(2)
Makowska Ola (1974- )
(2)
Malinow Anna
(2)
Marek-Ruka Marianna
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Putkiewicz Zygmunt
(2)
Radochoński Mieczysław
(2)
Schreiber Ignacy
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Szafrańska Dorota
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(2)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Barankiewiczowa Halina
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Benton Sarah Allen (1976- )
(1)
Borowczyk Marta
(1)
Bortnowski Stanisław (1935- )
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Burch Noel
(1)
Burch Noël (1932- )
(1)
Bąk Marzena
(1)
Capetta A. R
(1)
Chojecka Maria
(1)
Cieślik Marek
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Decís Anne (1969- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Fedan Natalia
(1)
Felhorska Felicja
(1)
Ferriére Adolphe (1879-1960)
(1)
Fiedor Marian
(1)
Figes Kate
(1)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(1)
Gaca Andrzej (1951- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Georg Jutta
(1)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(1)
Gondzik Erwin (1932- )
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Guerin Suzanne
(1)
Hall Carol (1951- )
(1)
Hall Carol (1951-)
(1)
Hall Eric (1936- )
(1)
Hall Eric (1936-)
(1)
Hennessy Eilis
(1)
Herbert Martin
(1)
Howe Cath
(1)
Ibarrola Begoña (1954- )
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Janiszewski Bogusław
(1)
Jaroszyński Tadeusz (1880-1933)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzak Marta
(1)
Joteykówna Józefa Franciszka (1866-1928)
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kazior Władysław
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Klimowicz Grażyna
(1)
Klimowicz Tadeusz
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopczyński Stanisław (1873-1933)
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kopeć Urszula (filolog)
(1)
Korczak Zofia
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Krzysztoń Agnieszka
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kuberska-Gaca Krystyna
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(28)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(8)
1920 - 1929
(4)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
Ukraina
(2)
Język
polski
(128)
Odbiorca
Dzieci
(8)
9-13 lat
(7)
Rodzice
(7)
14-17 lat
(6)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
6-8 lat
(5)
Pedagodzy
(2)
0-5 lat
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Uczniowie
(113)
Nauczyciele
(22)
Nauczanie
(21)
Psychologia wychowawcza
(18)
Uczenie się
(18)
Psychologia dziecka
(17)
Przemoc w szkole
(13)
Wychowanie
(12)
Dziecko
(11)
Szkolnictwo
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Metody nauczania
(9)
Osobowość
(9)
Rodzina
(9)
Zdolności
(9)
Agresywność
(8)
Młodzież
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Uczniowie szkół średnich
(7)
Dziecko trudne
(6)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Rodzice
(6)
Studenci
(6)
Czas wolny od pracy ucznia
(5)
Internet
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Wartość
(5)
Wychowawstwo
(5)
Dziewczęta
(4)
Manipulacja (psychologia)
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Odpoczynek
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Uczniowie gimnazjów
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Miłość
(3)
Myślenie
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Nastolatki
(3)
Poznanie
(3)
Przyjaźń
(3)
Psychologia
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Wybór zawodu
(3)
Zawód
(3)
Arteterapia
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Bajkoterapia
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Decyzje
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Erotyzm
(2)
Etyka
(2)
Higiena szkolna
(2)
Innowacje
(2)
Inność
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język polski
(2)
Kara (psychol.)
(2)
Konflikt
(2)
Literatura polska
(2)
Lęk
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nieśmiałość
(2)
Oceny szkolne
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Przemoc
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rynek pracy
(2)
Samopoznanie
(2)
Samorząd szkolny
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Użytkownicy informacji
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Temat: czas
2001-0
(9)
1989-
(5)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Indiana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opowiadania i nowele
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Powieść
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Dystopia
(1)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść młodzieżowa obyczajowa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Rysunek
(1)
Sensacja
(1)
Sprawozdania
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
137 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-III/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5dz-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nie jest poradnik. Rozmówcy i rozmówczynie Sucheckiej dzielą się swoimi doświadczeniami z czytelniczkami i czytelnikami, by pokazać m.in. jak radzić sobie z kryzysami i stresem, gdzie szukać pomocy i jak udzielać jej innym. Bo pierwszej pomocy psychologicznej powinno się uczyć tak, jak pierwszej pomocy przedmedycznej. Bohaterowie książki Sucheckiej opowiadają, dlaczego nie mówić innym, że "wszystko będzie dobrze” czy przekonywać, że "inni mają jeszcze gorzej”. Tłumaczą, co dobrego mogą dać nam nuda i cyberhigiena, jak budować dobrą atmosferę w szkole i pozytywną samoocenę. Opowiadają, czym zajmuje się pedagog, psycholog i psychiatra. Przede wszystkim to książka, która wzmacnia i daje nadzieje. Która pokazuje, że wiedza z zakresu zdrowia psychicznego jest podstawą dbania o siebie. Również wtedy, gdy nic złego nas nie spotyka i jesteśmy zdrowi. Rozmówczynie i rozmówcy Justyny Sucheckiej najczęściej mówią o prawie do dobrego życia dla wszystkich. Oni już wiedzą, że dla każdego człowieka oznacza to coś innego. I że każdy z nas może być ich sojusznikiem lub sojuszniczką. Trzeba tylko uzbroić się w wiedzę i... empatię. I temu służy ta książka. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111057 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-613 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
CZ. I. NAJCZĘŚCIEJ SPOTYKANE W SZKOLE ZABURZENIA PSYCHICZNE I ROZWOJOWE U DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ; 2. Zaburzenia zachowania (Marcin Domurat) ; 3. Zaburzenia depresyjne ; 4. Myśli i tendencje samobójcze ; 5. Zaburzenia lękowe ; 6. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne ; 7. Zaburzenia odżywiania ; 8. Zespół stresu pourazowego ; 9. Wykorzystanie seksualne ; 10. Płodowy zespół alkoholowy ; 11. Zaburzenia więzi ; 12. Choroba tikowa ; 13. Mutyzm ; 14. Zaburzenia rozwoju językowego ; 15. Zaburzenia sensoryczne ; 16. Odmowa chodzenia do szkoły ; CZ. II. SZKOLNE I POZASZKOLNE ODDZIAŁYWANIA: 17. Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie ; 18. Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi ; 19. Asystent nauczyciela w klasie ; 20. Psychoterapia ; 21. Socjoterapia ; 22. Trening Zastępowania Agresji ; 23. Praca z rodzicami ; DODATEK: Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach ; Formy wsparcia dziecka w pigułce.
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń:: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) - więzi - zachowania - lękowych - obsesyjno-kompulsyjnych - odżywiania - i wielu innych. Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych. Marta Jerzak – psycholog, psychoterapeuta, trener programu przeciwdziałania agresji, pedagog terapeuta. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży – ADHD, problemów z zachowaniem, specyficznych trudności szkolnych, doradztwem zawodowym itp. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców pomagające radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami dzieci. Od lat pracuje jako psycholog w szkole. Jest współautorką podręcznika na temat zaburzeń zachowania i sposobów postępowania z trudnymi zachowaniami dzieci na terenie szkoły. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [301]-316.
Tekst częśc. ang., czes.
Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. KOMUNIKACJA - WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: Attemmts to apply contemporary Communication Theories in pedagogy and psychology ; Dilemmas of education. II. KOMPETENCJE KOMUNIAKCYJNE NAUCZYCIELI - RÓŻNE PERSPEKTYWY: Kompetencje komunikacyjne nauczycieli prowadzących kształcenie w formie e-learningu ; Kompetencje psychologiczne nauczyciela jako niezbędna umiejętność w pełnieniu funkcji łącznika pomiędzy szkołą a środowiskiem społecznym ; Kompetencje językowe nauczyciela-wychowawcy warunkiem właściwej współpracy z rodzicami, uczniami oraz ich środowiskiem lokalnym ; Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej ; Kształtowanie umiejętności społecznych w relacji komunikacyjnej dziecko-dorosły (uczeń-nauczyciel) w kontekście teorii uczenia się ; Perswazja i manipulacja jako metody wywierania wpływu. III. KOMUNIKACJA - PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ: Nie wiem, o czym mówisz, proszę, powiedz to jeszcze raz - dziecko w młodszym wieku szkolnym a proces edukacji ; Opowieść jako sposób nawiązania przerwanej komunikacji ; Stany emocjonalne a komunikacja (w edukacji) ; Asertywność a posłuszeństwo wobec presji autorytetów ; Aspekty koučovaci metody Inner Game v komunikaci ; Styl wyjaśniania negatywnych i pozytywnych wydarzeń u dzieci rodziców emigrujących zarobkowo. IV. KOMUNIKACJA - MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ: Moralny czy kompetentny? Wizerunek dyrektorki/dyrektora szkoły w oczach podwładnych, przełożonych i partnerów ; Kierowanie jako element złożonego procesu zarządzania ; Kompetencje negocjacyjne studentów kierunku zarządzanie i marketing ; A trainer - sportsman's relation: a self-determination theory perspective ; Výkon státni správy ve vysokém školstvi ; Działalność szkoły na rzecz informowania ucznia o zawodach i możliwości dalszego kształcenia ; Życie towarzyskie on-line - próba charakterystyki grupy społecznej czatująych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aneks: Ankieta dla ucznia klasy ósmej
Dot. m.in. badań przeprowadzonych wśród młodzieży
z terenów Polski poł.-wsch.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70941 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Humanistycznych / Bydgoskie Towarzystwo Naukowe Seria A / Bydgoskie Towarzystwo Naukowe ; nr 16)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [210]-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Stronę Edukacji ; t. 2)
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy niektórych pracach.
Kilka uwag o miłości jako postawie / Kazimierz Ożóg ; Esej leksykograficzny o miłości / Tadeusz Zgółka ; Amory donżuana. Literackie źródła leksyki związanej z miłością / Danuta Krzyżyk ; "Miłość zmienia oblicze świata...". O aforyzmach z komponentem "miłość" / Katarzyna Węgorowska ; "Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?", czyli miłość w sekwencji pokoleń / Halina Zgółkowa ; Jak dzieci mówią o miłości? / Bernadeta Niesporek-Szamburska ; Każdy potrzebuje kochać i być kochanym. Rozważania licealistów na temat miłości / Danuta Łazarska ; Metaforyczny obraz człowieka nieumiejącego kochać w wypowiedziach studentów / Urszula Kopeć ; Kochać - jak to "łatwo" powiedzieć? Słownictwo i teksty związane z wyrażaniem uczuć w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego / Agnieszka Kopacka ; Językowe środki wyrażania miłości w wybranych serialach animowanych dla dzieci (komunikat) / Marzena Bąk ; językowy obraz miłości w czasopiśmie "Zwierciadło" (analiza materiału z lat 70., 80. i 90. XX wieku) / Joanna Smół ; Jak wyrwać laskę? Język komentarzy do internetowego "Poradnika podrywania" / Beata Romanek ; Związek bez miłości jest (nie)możliwy / Patrycja Dorsz vel Drożdż ; Tadeusza Czapczyńskiego pedagogika miłości / Małgorzata Gajak-Toczek ; "Zrodzone do rodzenia jak inne". Portrety kobiet w wierszach Anny Augustyniak z tomu "dzięki bogu" / Alicja Jakubowska-Ożóg ; Protestant w szponach pożądania. Miłość erotyczna i religia w "Pod Mocnym Aniołem" Jerzego Pilcha / Roman Magryś ; Różne aspekty miłości w poezji Wojciecha Gniatczyńskiego / Izabela Zahaczewska ; Przemiany modelu miłości i erotyki w romansie / Grażyna Lasoń-Kochańska ; Erotyka w najnowszej polskiej literaturze dla młodego czytelnika / Jolanta Fiszbak ; Słowem i dźwiękiem... Miłość według gimnazjalistów / Agata Kucharska-Babula ; Wyprawa do przedostatniego kręgu Auschwitz. O "Wakacjach nad Adriatykiem" Zofii Posmysz / Janusz Waligóra ; Lekcja miłości, lekcja moralności? Odczytywanie i wartościowanie "Amour" Michaela Hanekego / Leszek Będkowski ; "Wdziej szatę lekką, białą, zwiewną, pajęczą". Młodopolskie życie (miłosne) śmierci / Jan Wolski ; O rozbudzaniu miłości do czytania i miejsca z perspektywy nowoczesnej praktyki polonistycznej (na przykładzie lektur Doroty Terakowskiej) / Katarzyna Maria Pławecka ; Bibliofilstwo, czyli o miłości do książek / Dorota Kolenda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113964 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 4)
Materiały z konferencji pt.: "Tożsamość i komunikacja", zorganizowanej przez Katedrę Socjologii Kultury KUL w 2009 r.
I. KOMUNIKACYJNY WYMIAR TOŻSAMOŚCI: Informacyjna przestrzeń tożsamości ; Tożsamość jednostki a proces komunikowania ; Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych ; Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa" ; Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem ; Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki ; Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie ; O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej. II. KREACJE TOŻSAMOŚCI W PRZEKAZACH MEDIALNYCH I W TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style ; Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005 ; Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005 ; Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór" ; Czy istnieje tożsamość grafficiarza? III. WOKÓŁ NOWYCH, KONTROWERSYJNYCH TOŻSAMOŚCI: Ezopowa tożsamość dziennikarstwa ; Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów ; W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations ; Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych ; "Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama ; Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów. IV. TOŻSAMOŚĆ RELIGIJNA W MEDIACH: Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II ; Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. działalności Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz ang. przy rozdz.
I. OBSZARY WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO: Zbędni, odtrąceni i niechciani - wykluczeni! ; Wykluczenie społeczne w dobie kryzysu ; Wykluczenie społeczne problemem współczesnego świata ; Ubogi w kulturze symulakrów ; Prekariat jako fenomen współczesnego wykluczenia społecznego. Analiza socjologiczna ; Wykluczenie społeczne (ekonomiczne, cyfrowe, polityczne, przestrzenne) i jego wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy regionu ; Psychologiczne skutki wykluczenia społecznego ; Wykluczenie społeczne osób chorych psychicznie ; Wykluczanie edukacyjne wśród młodzieży - przypadek gimnazjalistów z południa Polski ; Bezrobotni - pariasi XXI wieku ; Wykluczenie polityczne jako aspekt życia społecznego w Polsce. II. NOWY WYMIAR WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - WYKLUCZENIE CYFROWE: Ewolucja wykluczenia cyfrowego. Od dostępu po kompetencje i użytkowanie ; Przyczyny i skutki wykluczenia informacyjnego w społeczeństwie informacyjnym i gospodarce opartej na wiedzy ; Alea, iacta est - kości zostały rzucone, czyli wykluczenie cyfrowe a gospodarka oparta na wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe jako szczególny przykład wykluczenia społecznego w gospodarce opartej na wiedzy ; Gospodarka oparta na wiedzy a wykluczenie cyfrowe. Analiza porównawcza nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej ; Zjawisko e-wykluczenia w Polsce. Analiza własna ; Mazowieckie wykluczenie cyfrowe ; Wykluczenie cyfrowe czynnikiem podziału społecznego. Instytucjonalne formy przeciwdziałania na przykładzie gminy Włoszczowa) ; Uprawnienia wynikające z art. 33 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jako instrument przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu osób niepełnosprawnych ; Delimitacja wykluczenia cyfrowego w zamówieniach publicznych. III. MINIMALIZACJA WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - PROGRAMY I DZIAŁANIA: Znaczenie spółdzielczości w walce z wykluczeniem społecznym i finansowym ; Spółdzielnie socjalne jako sposób na wykluczenie społeczne ; Działalność Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu spowodowanemu nieświadomością prawną na przykładzie Okręgowego Inspektoratu pracy w Rzeszowie ; Analiza strategii minimalizacji wykluczenia społecznego i ekonomicznego na przykładzie działania publicznych i katolickich szkół licealnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100129 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej