Psychologia wychowawcza
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(168)
Forma i typ
Książki
(167)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Proza
(4)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(219)
tylko na miejscu
(29)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(29)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(106)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(11)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(6)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(8)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(5)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 11 (Dębicka 170)
(6)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(9)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(11)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(8)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(7)
Gurycka Antonina (1920- )
(4)
Łopatkowa Maria (1927- )
(4)
Foerster Fryderyk Wilhelm (1869-1966)
(3)
Matczak Anna
(3)
Rowid Henryk
(3)
Szmyd Kazimierz
(3)
Szuman Stefan (1889-1972)
(3)
Baley Stefan (1885-1952)
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Borzym Irena (1939- )
(2)
Costetti Vilma
(2)
Czarniewicz Maria
(2)
Dżdża Joanna (1988- )
(2)
Figes Kate (1957- )
(2)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(2)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(2)
Hornby Garry (1949- )
(2)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(2)
Kuchta Jan
(2)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(2)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(2)
Nikodemska El Tairy Hanna
(2)
Rinaldini Monica
(2)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(2)
Skucińska Anna
(2)
Sośnicki Kazimierz (1883-1976)
(2)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(2)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zawanowska Ksenia
(2)
Ziembiński Zygmunt
(2)
Łapińska Regina (?-2008)
(2)
Adamska Helena
(1)
Aksarina Nina Michajlovna
(1)
Ancyferova Lûdmila Ivanovna
(1)
Augustyniak Karolina
(1)
Barankiewiczowa Halina
(1)
Barker Teresa
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Białecki Ireneusz (1944- )
(1)
Birkenheim Eugenia
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Blaustein Leopold (1905-1944)
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bogoâvlenskij Dmitrij Nikolaevič
(1)
Bogucka Jadwiga
(1)
Bolechowska Maria (1921-1993)
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Brachman Joachim
(1)
Branna Danuta
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Bukowska-Jóźwicka Anna
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Chodak Edmund
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Clapare`de Édouard (1873-1940)
(1)
Claparéde Édouard (1873-1940)
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Damour Lisa (1970- )
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Debesse Maurice (1903-1998)
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrowolska Janina (?-2006)
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Dudzińska Irena (1922- )
(1)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Długajczyk Beata (1956- )
(1)
Faber Adele
(1)
Fajans Tadeusz
(1)
Fanciulli Giuseppe (1881-1951)
(1)
Fedan Natalia
(1)
Felhorska Felicja
(1)
Ferriére Adolphe (1879-1960)
(1)
Fischer Marian
(1)
Fontana David
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Fucke Erhard
(1)
Garnett Ewa
(1)
Gałecka Elżbieta
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gilly Michel
(1)
Graboń Dorota
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Górska M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(39)
1960 - 1969
(23)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(17)
1920 - 1929
(6)
1910 - 1919
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(12)
1945-1989
(12)
Kraj wydania
Polska
(166)
Ukraina
(2)
Austria
(1)
Język
polski
(163)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(11)
Rodzice
(9)
Dzieci
(4)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
Klasa 4.
(1)
Licea
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(3)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Psychologia wychowawcza
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1801-
(4)
1801-1900
(3)
1701-
(2)
1901-
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Hiszpania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Poradnik
(17)
Podręczniki akademickie
(8)
Szkice
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Opowiadania i nowele
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki
(2)
Bajka i baśń
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Edukacja i pedagogika
(16)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(3)
Nauka i badania
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
168 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Przedmowa (napisała Lidia Wołoszynowa) ; Z badań nad rodziną polską. Wprowadzenie do prac psychologicznych (napisała Lidia Wołoszynowa) ; Środowiskowo-wychowawcze uwarunkowania procesu adaptacji dzieci 3-4 letnich do przedszkola (napisała Grażyna Sochaczewska) ; Cz. 1. Przygotowanie małego dziecka do przedszkola w świetle literatury ; Cz. 2. Środowisko-wychowawcze uwarunkowania procesu adaptacji dzieci 3-4 letnich do przedszkola w świetle własnych badań ; Rodzina a przystosowanie społeczne dziecka (napisała Aleksandra Jaworowska) ; Sytuacja rodzinna i szkolna uczniów nerwicowych (napisała Anna Kozłowska) ; Cz. 1. Literatura problemu ; Cz. 2. Badania własne ; Rozwój psychoruchowy dzieci chorych na gorączkę reumatyczną a ich sytuacja rodzinna i szkolna (napisała Helena Adamska) ; Cz. 1. Problem w świetle literatury ; Cz. 2. Rozwój psychoruchowy i funkcjonowanie w rodzinie w szkole dzieci chorych na gorączkę reumatyczną w świetle przeprowadzonych nadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwojowa, wychowawcza i społeczna. T. 2 / [napisali: N. M. Aksarina i inni]. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1968. - 812, [3] strony, [1] karta tablic złożona : ilustracje, rysunki, wykresy ; 24 cm.
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Przedmowa, wstęp (napisała Lidia Wołoszynowa) ; Psychologiczne, pedagogiczne i społeczne problemy wczesnego dzieciństwa (wiek niemowlęcy i poniemowlęcy) (napisała Stanisława Hinel i Lidia Wołoszynowa) ; PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: Rozwój fizyczny dziecka od urodzenia do 3 lat życia (napisał Wolański) ; Wyższa czynność nerwowa dziecka (napisał N. I. Krasnogorski) ; O rozwoju wewnętrznym hamowania u dziecka (napisała M. M. Kolcowa) ; Niektóre fizjologiczne warunki rozwoju słowa jako "sygnału sygnałów" (napisała M.M. Kolcowa) ; Warunkowanie reakcji pokarmowych noworodka oraz wokalizacja niemowlęcia (napisała Małgorzata Jacuńska-Iwińska) ; Geneza przedmiotu - rzeczy rozwoju spostrzeżeń dziecka (napisał Stefan Szuman) ; Obserwacje dotyczące tak zwanego synkretycznego spostrzegania u dziecka (napisał Stefan Szuman) ; Zachowanie się zwierząt i dzieci wobec przedmiotów ułożonych na podstawie (napisał Stefan Baley) ; Badania nad czynnikami rozwoju emocjonalnego małych dzieci (napisała Anna Matczak) ; Reakcja strachu i gniewu małych dzieci (napisał Edward Franus) ; Kształtowanie się odzwierciedlenia cech wyglądu przedmiotów we współczesnej ontogenezie (napisała Zofia Babska) ; Rola działania w rozwoju umysłowym małego dziecka (napisał Stefan Szuman) ; Zaburzenia rozwoju i zachowania dziecka w pierwszych latach życia (napisała Halina Spinek) ; Różnice w zachowaniu się dzieci z ciąży i porodów prawidłowych i patologicznych. Przyczyny i metody badania (napisała Anna Ciechanowicz) ; PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: Treść i metodyka kontroli lekarskiej wychowania fizycznego dzieci (napisali M. A. Minkiewicz, R. G. Soroczek, Z. S. Uwarowa) ; Podstawowe czynniki rozwoju mowy dzieci we wczesnym dzieciństwie (napisała N. M. Aksarina) ; O sprzyjających warunkach i właściwym sposobie nauczania dzieci rozumienia mowy i władania nią (napisał Stefan Szuman) ; Odrębności w rozwoju psychicznym dzieci do lat trzech wychowanych w żłobkach i rodzinach(napisała Maria Przetacznikowa) ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Człowiek poza społeczeństwem (napisała Antonina Kłoskowska) ; Rozwój społeczny dziecka w świetle poglądów Henri Wallona (napisała Irena Borzym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Przedmowa, wstęp (Lidia Wołoszynowa) ; PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: Problem współzależności między rozwojem fizycznym, sprawnością fizyczną i sprawnością umysłową dzieci szkolnych (napisał Ryszard Żukowski) ; Geneza i struktura czynności umysłowych w koncepcjach Jeana Piageta (napisali W.A. Lektorski, W. N. Sadowski) ; Problem rozwooju czynności umysłowych w pracach Henri Wallana (napisała L. I. Ancyferowa) ; O Niektórych nowych ujęciach problemu myślenia w psychologii krajów kapitalistycznych (napisał O. K. Tichomirow) ; PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: Psychodydaktyczne problemy nauki pisania i doskonalenia techniki pisania w nauczaniu początkowym (napisał Tadeusz Wróbel) ; Fizjologiczne i psychodydaktyczne problemy początkowej nauki czytania (napisał Jan Zborowski) ; Rola analizy i syntezy w procesie nauki czytania i pisania ( napisała Regina Łapińska) ; Kształcenie i rozwój języka w klasach niższych szkoły podstawowej (napisała Janina Malendowicz) ; Rozwój mowy dzieci w młodszym wieku szkolnym (napisała Maria Chmura) ; Zależności rozwoju umysłowego od systemu nauczania (na przykładzie eksperymentalnego nauczania matematyki w klasch I-IV (napisała Maria Cackowska) ; Wpływ sztywnych nastawień na myślenie pojęciowe dzieci (napisała Anna Kuklikowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Przedmowa, wstęp (napisała Lidia Wołoszynowa) ; PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: Rozwój psychiczny dzieci w wieku przedszkolnym (napisała Maria Przetacznikowa) ; Niektóre wyniki badań rozwoju psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym (napisał Daniel B. Elkonin) ; Problemy rozwoju sprawności ruchowych dzieci przedszkolnych (napisała Halina Gniewkowska) ; Wczesne formy myślenia dziecka (napisała A.A. Lublinska) ; Niektóre problemy rozwoju dziecka (napisała Maria Przetacznikowa) ; Funkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich (napisał Jean Piaget) ; Rozwiązywanie zagadek przez dzieci w wieku przedszkolnym (napisali Stefan Szuman, Teresa Dunin-Tombińska) ; Jak sobie dziecko świat przedstawia? (napisał Jean Piaget) ; Badania nad rozwojem apercepcji i reprodukcji prostych kształtów u dzieci (napisał Stefan Szuman) ; Badanie ujmowania kształtów przez dzieci metodą obrysowania konturów (napisał Stefan Baley) ; Rozwój kolorystyki w sztuce dziecka (napisał Stefan Szuman, Karol Brzychczy) ; PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: O wychowaniu estetycznym i twórczości rysunkowej dzieci (napisała Irena Borzym) ; Kształtowanie pożytecznych nawyków i przyzwyczajeń u dzieci (napisały M. M. Kolcowa, A. N. Znamienska) ; Rola pracy w wychowaniu dziecka w przedszkolu (napisała Zofia Krzysztoszek) ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Kontakty międzydziecięce w grupach przedszkolnych (napisała Anna Dzierżanka-Wyszyńska) ; Obserwacja kontaktów społecznych dwu dziewczynek w przedszkolu i ich charakterystyka (napisała Helena Kubińska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza w zarysie / Stefan Baley. - Wyd. 5. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1960. - 432 s., [1] k. tabl. : portr., rys. ; 25 cm.
Indeksy.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: I. Zadania psychologii wychowawczej ; II. Stosunek psychologii wychowawczej do innych nauk ; III. Ogólne uwagi o metodach psychologii wychowawczej ; CZĘŚĆ OGÓLNA: IV. Zagadnienia swoistości procesów psychicznych uwikłanych w procesie wychowania ; V. Psychiczne materiały i produkty wychowania: Materiały (źródła) wychowania: 1. Motywy uczenia się (i wychowania) ; 2. Uczenie się i wychowanie a potrzeby ; 3. Zagadnienie instynktów ; 4. Zagadnienie tzw. wrodzonego wyposażenia człowieka ; 5. Pojęcie wychowalności ; 6. Ciekawość i zainteresowanie ; 7. Dyspozycje i zjawiska intelektualne jako materiał wychowania ; 8. Dyspozycje i zjawiska emocjonalno-wolowe jako materiał wychowania ; 9. Popędy i skłonności jako materiał wychowania ; Produkty (wytwory) wychowania ; Produkty wychowania a produkty rozwoju ; Metody badania i mierzenia materiałów i produktów wychowania: 1. Metody badania materiałów wychowania ; 2. Metody badania produktów wychowania ; VI. Ogólne formy procesó wychowania: 1. Pojęcie uczenia się i ćwiczenia ; 2. Krzywe uczenia się i ćwiczenia ; 3. Formy uczenia się: Uczenie się pamięciowe (nawykowe) ; Uczenie się przez próby i błędy ; Uczenie się sensoryczne. Odruchy warunkowe ; Uczenie się przez zrozumienie (wgląd) ; Uczenie się przez rozwiązywanie problemów przy pomocy myślenia (rozumowania) ; Uczenie się przez naśladownictwo ; Uczenie się uboczne ; O wzajemnym stosunku różnych rodzajów uczenia się ; 4. Typy uczenia się ; 5. Uczenie się a twórczośc ; 6. Transfer przy uczeniu się ; 7. Zagadnienie kształcenia inteligencji ; 8. Wychowanie popędów ; 9. Ogólne uwagi o wychowaniu emocjonalno-wolowym ; 10. Zagadnienie kształcenia charakteru ; 11. O granicach wychowania ; 12. Metody badania procesów wychowawczych ; VII. Psychologia wychowania przez drugich i samowychowanie: 1. Ogólne uwagi o heteroedukacji ; 2. Analiza stosunków społecznych jako ram wpływu wychowawczego: Stosunki przychylności ; Stosunki walki ; Stosunki tolerancji ; Stosunki przewodnictwa i stosunki mocy ; Zagadnienie swoistości stosunku wychowawczego wśród stosunków społecznych ; 3. Uwagi o wpływach wychowawczych środowiska społęcznego ; 4. Psychologia ucznia-wychowanka: Plastyczność heteroedukacyjna i jej rodzaje ; Zagadnienie dojrzałości szkolnej ; 5. Psychiczne właściwości nauczyciela-wychowawcy: Metodyka badań struktury psychicznej wychowawców ; Dotychczasowe wyniki badań nad psychiką nauczyciela-wychowawcy ; Talent pedagogiczny a zdatność wychowawcza ; 6. Wychowanie przez grupę: Czynniki oddziaływania grupy na jednostkę ; Struktura wychowawcza grup dzieci i młodzieży ; Końcowe uwagi dotyczące wychowania przez grupę ; 7. Wzajemny stosunek wychowawcy i grup wychowawnków: Wychowawca w oczach grupy ; Grupa w oczach wychowawcy ; Zagadnienie karności ; 8. Uwagi o indywidualnym kontakcie wychowawcy z wychowankiem ; 9. Uwagi o psychologii samowychowania ; 10. Pozaosobowe wpływy wychowawcze ; 11. Wychowanie a praca ; CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA: Rodzina jako instytucja wychowawcza: VIII. Podstawy psychologiczne wychowania rodzinnego: 1. Ogólne uwagi o strukturze wychowawczej rodziny ; 2. Analiza składników wychowania rodzinnego ; 3. Uwagi uzupełniające ; Szkoła jako instytucja wychowawcza: IX. Psychologia programu szkolnego i metod nauczania: 1. Zasady doboru treści programu: Ogólne uwagi o roli czynnika psychologicznego w budowie programu ; O zasadzie użyteczności społecznej ; O zasadzie kształcenia formalnego ; Zasada uwzględnienia stopnia trudności, zainteresowań i odpowiedniego momentu rozwojowego ; 2. Motywy psychologiczne w doborze metod ; X. O zagadnieniach psychodydaktyki: 1. Uwagi ogólne ; 2. Psychodydaktyka arytmetyki ; 3. Psychodydaktyka czytania i pisania: Analiza procesu czytania ; Psychologiczne uwagi o metodach nauki czytania ; Legastenia ; Pismo i pisanie ; Błędy i pomyłki ortograficzne ; XI. Zmęczenie w pracy szkolnej: 1. Trudności uwikłane w pojęciu zmęczenia umysłowego ; 2. Objawy zmęczenia umysłowego i metody jego mierzenia ; 3. Krzywa pracy umysłowej ; 4. O przyczynach zmęczenia szkolnego ; XII. Psychologia klasy szkolnej: 1. Warunki życia zbiorowego klasy szkolnej ; 2. Formy i objawy życia zbiorowego klasy szkolnej ; 3. Sposoby badania i opisu struktury klasy szkolnej ; XIII. Psychologiczne uwagi o koedukacji ; XIV. Opieka psychologiczna w szkole: 1. Pojęcie i potrzeba opieki psychologicznej nad uczniem ; 2. Program zajęć psychologa szkolnego ; XV. Zagadnienie poznania i oceny ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę: 1. Poznanie ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę ; 2. Ocena postępów ucznia ; 3. Psychologia egzaminów ; 4. Ocena pełnej osobowości ucznia. Arkusz obserwacyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet SWPS
Wprowadzenie ; CZ. I. ZAGADNIENIA PODSTAWOWE: 1. Psychologia edukacyjna jako specjalność psychologiczna - Dorota Bednarek ; 2. Tożsamość zawodowa psychologa edukacyjnego - Dorota Bednarek ; 3. Organizacja pomocy psychologicznej w systemie edukacji w Polsce - Katarzyna Mazur ; 4. Różnorodność ram praktycznych w psychologii edukacyjnej - Dorota Bednarek ; 5. Psychologia edukacyjna jako praktyka oparta na dowodach - Dorota Bednarek ; 6. Etyczne i prawne aspekty praktyki psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; 7. Zdrowie psychiczne z perspektywy psychologii edukacji - Ewa Trzebińska, Tomasz Kuźmicz ; 8. Specjalne potrzeby edukacyjne, projektowanie uniwersalne i racjonalne usprawnienia - Dorota Bednarek ; 9. Modele diagnozy psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; CZ. II. Specjalne potrzeby edukacyjne - wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja): 10. Diagnozowanie inteligencji – trudności diagnostyczne oraz grupy specjalne – Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke ; 11. Bezpłatne narzędzia psychologiczne do badania rozwoju poznawczego, społeczno-emocjonalnego i osobowościowego - Magdalena Kochańska ; 12. Zaburzenia rozwoju językowego DLD - Magdalena Kochańska ; 13. Wskazówki dla nauczycieli odnośnie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami w zakresie języka i komunikacji - Magdalena Kochańska ; 14. Dysleksja z perspektywy specjalnych potrzeb edukacyjnych - Dorota Bednarek ; 15. Diagnozowanie dysleksji rozwojowej - nowe standardy - Bartosz M. Radtke ; 16. Dyskalkulia - procesy poznawcze odpowiedzialne za operacje arytmetyczne, implikacje praktyczne - Monika Pudło ; 17. Terapia czy edukacja? Oddziaływania oparte na dowodach w zaburzeniach neurorozwojowych na przykładzie spektrum autyzmu - Anna Waligórska ; CZ. III. RÓŻNORODNOŚĆ ZASTOSOWAŃ PSYCHOLOGII EDUKACYJNEJ: 18. Czynniki poznawcze, społeczne i środowiskowe, obniżające osiągnięcia szkolne uczniów: szczególna rola pamięci roboczej, bezradności intelektualnej i zagrożenia stereotypem - Klara Rydzewska, Sylwia Bedyńska, Grzegorz Sędek ; 19. Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring - Joanna Szen-Ziemiańska, Bartłomiej Marszałek ; 20. Rzecz o mądrej informacji zwrotnej, czyli jak przekazywać konstruktywną krytykę - Joanna Roszak ; 21. Projektowanie doświadczeń, czyli zastosowanie metody design thinking w edukacji - Łukasz Tanaś, Aneta Duda-Jaśkiewicz ; 22. Edukacja seksualna – wspomaganie rozwoju psychoseksualnego - Dorota Kalka ; 23. Rozwijanie kompetencji międzykulturowych u nauczycieli - Lucyna Aleksandrowicz-Pędich ; 24. Wspieranie wybranych aspektów uczenia się: wskazówki praktyczne - Magdalena Przedniczek ; 25. Edukacja: antytwórcza pułapka czy inkubator twórczości? - Joanna Maria Kwaśniewska ; 26. Tradycyjne metody wspierania rozwoju dziecka - czy wytrzymały próbę czasu? - Dorota Bednarek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Przedmowa (napisała Lidia Wołoszynowa) ; Wstęp (napisała Irena Borzym) ; Wczesna psychologia rozwojowa a psychologia "drogi życiowej" (napisali Józwf Koščo, Ivan Rapoš, Eva Ŕybárová) ; Rozwój a wychowanie (napisał Ladislav Durič) ; Tempo dojrzewania biologicznego a niktóre cechy rozwoju intelektualnego i adaptacja społeczna dziwecząt w wieku dorastania (napisał Stanisław Strzyżowski) ; Z psychologicznych badań nad zdolnościami i jednostkami uzdolnionymi (napisała Irena Borzym) ; Twórczość i inteligencja w świetle poglądów Liama Hudsona (napisała Aleksandra Jaworowska) ; Wpływ oddziaływań zewnętrznych na style funkcjonowania poznawczego (napisała Anna Matczak) ; Dziedziczenie niektórych cech psychicznych i psychomotorycznych, ze szczególnym uwzględnieniem inteligencji (napisali Magdalena Fajer, Napoleon Wolański) ; Struktura zdolności intelektualnych ucznia szkoły socjalistycznej ( napisali Zdeněk Novák, Jaroslava Pstružinová) ; Metody i formy pracy z uczniami w aspekcie intensyfikacji rozwoju ich uzdolnień i zainteresowań (napisała Danuta Nakoneczna) ; Kształtowanie się wybitnych uzdolnień i metody selekcji uczniów wybitnie uzdolnionych a olimpiady matematyczne (napisał Ireneusz Białecki) ; Najmłodsi uczestnicy olimpiad przedmiotowych - Charakterystyka, analiza wybranych problemów (napisała Stefania Słyszowa) ; Najlepsi absolwenci szkół średnich i ich kariery studenckie ( napisali Franciszek Januszkiewicz, Zofia Tomaszewska) ; Interakcja nauczyciel-uczeń (Analiza psychologiczna) (napisał Józef Stefanovič) ; Praktyczne i metodologiczne problemy opieki psychologicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną (napisał Eugeniusz Łapiński) ; Patomechanizmy zaburzeń zachowania w związku z niepowodzeniami szkolnymi (napisał Stanisława Łapkowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lwowska Bibljoteczka Pedagogiczna ; 15)
Dostępny również w formie elektronicznej w Podkarpackiej Bibliotece Cyfrowej.
I. Określenie lenistwa II. O źródłach lenistwa i sposobach jego leczenia III. Rozpoznanie lenistwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Przedmowa, wstęp (napisała Lidia Wołoszynowa) ; PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: Współczesne teorie uczenia się (napisał Maksymilan Geppert) ; Psychologia uczenia się i nauczania (napisali D. N. Bogojawlenski i N. A. Mienczinska) ; Metody badań naukowych w radzieckiej psychologii uczenia się (napisała Z. I. Kałmykowa) ; Zasady i sposoby opracowania metody określenia poziomu rozwoju umysłowego dzieci w młodszym wieku szkolnym (napisała A.A. Lublinska) ; PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: Problemy kształtowania naukowego światopoglądu dzieci i młodzieży (napisał Heliodor Muszyński) ; Zainteresowania dzieci i młodzieży, ich kształcenie i rozwój ( napisała Antonina Gurycka) ; Zainteresowania czytelnicze młodzieży szkół średnich (napisał Józef Piórczyński) ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Mała grupy (napisał Stanisław Mika) ; Problemy kierowania rozwojem społecznym dzieci w młodszym wieku szkolnym (napisała Łucja Muszyńska) ; Procesy wychowania społeczno-moralnego dzieci w wieku szkolnym i ich organizacja (napisał Heliodor Muszyński).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Dzieci uzdolnione a ich intelektualne i społeczne funkcjonowanie w aspekcie środowiskowo-wychowawczych uwarunkowań. Wprowadzenie do 10 tomu "Materiałów" (napisała Lidia Wołoszynowa) ; Warunki wychowania w rodzinie uczniów różniących się poziomem zdolności i postępów w nauce (napisała Irena Borzyn) ; Wychowanie w rodzinie dzieci o wysokich osiągnięciach szkolnych ; Style oddziaływań wychowawczych a osiągnięcia szkolne uczniów zdolnych (napisała Danuta Anna Zalewska) ; Psychologiczne uwarunkowania powodzenia w studiach uniwersyteckich młodzieży różniącej się poziomem i rodzajem zdolności (napisała Irena Borzyn) ; Sprawność umysłoowa dzieci z miast Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i wsi województwa kieleckiego oraz jej związki z rozwojem fizycznym, uzdolnieniem i ruchowymi, sprawnością fizyczną i wybranymi komponentami środowiska rodzinnego (napisał Stanisław Strzyżewski).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.10 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instynkt walki : psychologja - wychowanie / Piotr Bovet ; tł. M. Górska. - Nowe wyd. przejrz. i uzup. wg 2 wyd. fr. / przez H. Dobrowolską. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1934 - 268, [1] s. ; 20 cm.
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 3, nr 13)
Indeks.
Bójki dzieci - Przyczyny bójek - Walki dla zabawy a instynkt - Przekomarzanie - Okrucieństwo - Ewolucja instynktu walki - Przeobrażenia instynktu walki - Sublimacja - Instynkt walki a religia - Instynkt walki i zawody człowieka w społeczeństwie - Instynkt walki a ewolucja ludzkości - Zastoje i uwstecznienia - Rola przykładu - Instynkt walki a zagadnienia wychowawcze - Wychowanie militarne - Wychowanie moralne - Wychowanie pacyfistyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33061 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 44)
Na s. red. i 4 s. okł. błędnie zapisany ISBN: 97883-242-1267-5.
Wybrane ważne prace J. S. Brunera s. XIX.
Bibliogr. s. XX, nota bibliograficzna s. [255]-256. Indeksy.
Kultura, umysł i edukacja ; Pedagogika potoczna ; Złożoność celów kształcenia ; Nauczanie Teraźniejszego, Przeszłego i Możliwego ; Rozumienie i wyjaśnianie innych umysłow ; Narracje w nauce ; Narracyjna konstrukcja rzeczywistości ; Wiedzieć jako działać ; Następny rozdział w psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Brak stron 211-238.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: Dziedziczność, środowisko i rozwój psychiczny (napisał A. R. Łuria) ; Rozwój fizyczny dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym z okresem dojrzewania płciowego włącznie (napisali Eugeniusz Łazowski i Hanna Tomaszewska) ; O czynnikach kształtujących psychikę dziecka w wieku przedszkolnym (napisał Stefan Szuman) ; Pozabiologiczne czynniki wpływające na rozwój psychiczny dziecka w młodszym wieku szkolnym (napisała Lidia Wołoszynowa) ; Dynamika rozwoju psychicznego w okresie dorastania (napisała Maria Żebrowska) ; PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: Problemy pedagogiczne i psychologiczne klasy szkolnej (napisał Adolf Molak) ; Model klasy szkolnej (napisał Józef Fleszner) ; Niepowodzenia dzieci w nauce szkolnej. Przyczyny i niektóre dydaktyczne środki zaradcze (napisał Czesław Kupisiewicz) ; Indywidualne przyczyny powodzeń i niepowodzeń dziecka w pracy szkolnej (napisała Maria Tyszkowa) ; [...] ; Problem koedukacji w Polsce (napisała Stanisława Łapkowska) ; Z zagadnień wychowania seksualnego współczesnej młodzieży męskiej ( napisał Kazimierz Kurpis) ; Problemy Poradnictwa zawodowego w szkole (napisała Beatrice Horoszowska) ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej (napisał Jerzy Ekel) ; Wprowadzenie do problematyki badań nad opinią publiczną i zagadnień pokrewnych (napisała Ida Kurcz) ; Rozwój społeczny dziecka (napisał Andrzej Maksymczuk) ; Postawy i ich badania (napisał Stanisław Mika) ; Powstanie grup, konflikty międzynarodowe oraz ich likwidowanie (napisał Stanisław Mika).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Wczesnej Edukacji, ISSN 2451-0254 ; t. 1)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Baśń jest gatunkiem pedagogicznym ; 1. O BAŚNIOWTCH TRANSGRESJACH, SAMOREALIZACJI KOBIET I ŚMIERCI DZIECKA: Co warto wiedzieć o literaturze dla dzieci i młodzieży ; Trzy żywoty Derliczka, czyli gawęda o tym, jak wędruje baśń ; Transgresje baśniowego dzieciństwa: Leśmian, Malczewski i... ; O potrzebie brzydoty w baśniach ; O dobrej dziewczynie (na podstawie wybranych baśni ludowych) ; Dziewczynki i kobiety na drodze samorealizacji ; Dwie choinki - dwa znaki. Hans Christian Andersen i Paolo Statuti ; Śmierć dziecka jako kategoria egzystencjalna (na przykładzie baśni Andersena i braci Grimm) ; 2. O MITACH, BAJKACH, EKSTERIORYZACJI I PAMIĘCI: Mit a bajka ; Od mitu do opowiadania i bajki w kulturze krajów Papui-Nowej Gwinei ; Motyw lewitacji przedmiotów w baśniach Bliskiego Wschodu. Realizacje motywu w baśniopisarstwie europejskim ; Edukacja międzykulturowa poprzez baśń cygańską ; W sieci intryg pająka Gizo - bohatera bajek hausańskich ; Sudańska kreacja świata. Baśnie i opowiadania ludów Dinka, Gollo i Bari ; Baśń egzotyczna na warsztacie Marii Krüger ("Dar rzeki Fly") ; Baśnie afrykańskie w edukacji dla polskiego czytelnika ; "Pelnruškite", "Balta čuska", Lellu lapitaja" - glosa do bajki łotewskiej ; Opowieść o Wielkim Matce. Baśń rosyjsko-karelska jako przykład eksterioryzacji obiektu wizualnego w tekst literacki ; Mała opowieść o wielkiej historii. Refleksja na marginesie książki "Dym" Antóna Fortesa i Joanny Concejo ; 3. O TEMPERAMENTALNYCH UWARUNKOWANIACH I KOLORÓW BAŚNI: Dawno, dawno temu - baśń tradycyjna w życiu współczesnego dziecka ; Kolory radości dzieci na podstawie prac plastycznych inspirowanych opowiadaniem ; Dlaczego dzieci powinny czytać baśnie, dlaczego nie powinny? (na przykładzie tekstów poradnikowych z międzywojnia) ; Temperamentalne uwarunkowania oceny zabawności bajek dla dorosłych ; Dorosłych igranie z baśniami ; Od recytacji do kreacji. O poetyckiej wertykalności w baśni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103918 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologja a nauka o wychowaniu / Edmund Chodak. - Częstochowa : nakł. Spółki Wydawniczej A. Gmachowski i S-ka, 1933 (Częstochowa : Druk. "Udziałowa"). - 314, [6] s. : err. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26733 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologja dziecka i pedagogika eksperymentalna / Ed Claparede. - [Wyd. 2]. - [B.m.] : [b.w.], [1926]. - 428 s. : rys., tab., wykr. ; 20 cm.
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych)
Brak k. tyt.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-70238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka inspirowana ideą Porozumienia bez przemocy Marshalla B. Rosenberga.
Z cyklu "Kubuś".
Tytuł oryginału: "Giacomino aspetta... un fratellino" 2009.
Rodzice mają dla Kubusia niespodziankę: chłopiec będzie miał rodzeństwo ! Kubusia przepełniają najróżniejsze uczucia i emocje. Przez długie miesiące oczekiwania mama i tata wspierają go i pomagają mu rozpoznać i nazwać kłębiące się w nim uczucia. [Czarna Owieczka, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 18 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.12-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka inspirowana ideą Porozumienia bez przemocy Marshalla B. Rosenberga.
Z cyklu "Kubuś".
Tytuł oryginału: "Giacomino e... la nuova arrivata" 2010.
W domu Kubusia pojawia się siostrzyczka. Kubuś musi sobie poradzić w nowej sytuacji. Targają nim rozmaite uczucia i emocje. Chłopiec czuje się zazdrosny i opuszczony. Jednak dzięki pomocy mamy i taty Kubuś zaczyna dawać sobie radę w tych trudnych dla niego okolicznościach. [Czarna Owieczka, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 19 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej