Edukacja muzyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Nuty
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(18)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Bissinger-Ćwierz Urszula
(2)
Dymon Mirosław
(2)
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(2)
Krauzowicz Andrzej (1951- )
(2)
Nidecka Ewa
(2)
Wąsacz-Krztoń Jolanta
(2)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(1)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(1)
Berger Dorita S
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Brahms Johannes (1833-1897)
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Collins Anita
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Golema Amelia
(1)
Grieg Edvard (1843-1907)
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Kukiełka Krzysztof
(1)
Martyniuk-Tofiluk Anna (1982- )
(1)
Mazur Paweł (1971- )
(1)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(1)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(1)
Nogaj Anna
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Offenbach Jacques (1819-1880)
(1)
Pilch Magdalena (1974- )
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rossini Gioacchino (1792-1868)
(1)
Schumann Robert (1810-1856)
(1)
Stencel Barbara
(1)
Strauss Johann (1825-1899)
(1)
Szychowska Weonika
(1)
Szymańska Małgorzata (wychowanie muzyczne)
(1)
Słodczyk Rozalia (1983- )
(1)
Tomaszek-Plewa Helena
(1)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(1)
Verdi Giuseppe (1813-1901)
(1)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(1)
Zentkowska Katarzyna
(1)
Zganiacz-Mazur Liliana (1942- )
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Żołnikowski Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Poziom podstawowy
(5)
Dzieci
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Poziom średniozaawansowany
(2)
Rodzice
(2)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Edukacja muzyczna
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(2)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Muzyka instrumentalna
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Muzyka na gitarę
(3)
Podręcznik
(3)
Szkoła gry
(3)
Etiudy i ćwiczenia
(2)
Poradnik
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka na dzwonki orkiestrowe
(1)
Muzyka na flet prosty
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na fortepian (4 ręce)
(1)
Muzyka na keyboard
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Muzyka pedagogiczna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Kultura i sztuka
(18)
Psychologia
(6)
Historia
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
23 wyniki Filtruj
Nuty
W koszyku
Zawiera: Bogurodzica ; Pojedziemy na łów / Stanisław Moniuszko. Kankan / Jacques Offenbach. Oda do radości / Ludwig van Beethoven. Cztery pory roku / Antonio Vivaldi. Wilhelm Tell / Gioacchino Rossini. Kołysanka / Johannes Brahms. Przybieżeli do Betlejem pasterze ; Nad pięknym, modrym Dunajem / Johann Strauss. Polski Hymn Narodowy (Mazurek Dąbrowskiego) / Józef Wybicki. La ci darem la mano / Wolfgang Amadeus Mozart. W grocie Króla Gór / Edvard Grieg. Marzenie / Robert Schumann. Życzenia / Fryderyk Franciszek Chopin. Badinerie / Johann Sebastian Bach. Czerwona róża, Bialy kwiat ; Mazurek Trzeciego Maja ; Hej, sokoły ; Jezus malusieńki ; Wśród nocnej ciszy ; Prząśniczka / S. Moniuszko. Eine kleine Nachtmusik (Mała nocna serenada) fragment cz. I / W. A. Mozart ; Mazur z opery Halka / S. Moniuszko. Aria Księcia z opery Rigoletto ("La donna é mobile) / G. Verdi. Marsz turecki z Sonaty fotrepianowej A-dur / W. A. Mozart. Sto lat ; Lulajże, Jezuniu ; Kaczka pstra ; Wieczorem ; Panie Janie.
Książka "Opowieści muzyczne" wprowadza uczniów w świat muzyki przy pomocy utworów z literatury muzycznej. Zamieszczone w niej kompozycje wielkich mistrzów są popularne i znane z radia, telewizji, płyt czy internetu. Przy słuchaniu utworu muzycznego uczniowie często nie wiedzą, jaki posiada on tytuł, skąd pochodzi i kto jest jego twórcą, dzięki tej książce - zdobędą tą wiedzę. Podstawą "Opowieści muzycznych" są popularne melodie i utwory, które objaśniane są w bardzo szeroko. Opracowanie zawiera: - krótki rys historyczny, dzieje powstania utworu, informacje o autorze, kompozytorze - zapis nutowy utworu - omówienie teorii muzyki w kontekście następujących zagadnień: Melodyka Rytmika Oznaczenia wykonawcze Muzyka instrumentalna Muzyka wokalna Na zakończenie omawiania każdego utwory jest krótki test dla sprawdzenia swojej wiedzy - z zagadnień wprowadzonych przy danym utworze. [alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Tytuł oryginału: "Kids, music 'n' autism : beringing out the music in your child" 2017.
Wykorzystaj terapeutyczną moc muzyki Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. [Wydawictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [173]-179. Indeks.
Kolejne rozdziały książki to zaproszenia do wglądu w realia Małej Akademii Jazzu z różnych perspektyw – od najbardziej generalnej, nazwijmy ją kulturowo-antropologiczną, przez historię kreatywnego trwania MAJ i portrety jej twórców, propagatorów i niezmordowanego „personelu” (od Bogusława Dziekańskiego – co oczywiste – poczynając), aż po aspekt wspólnotowy naszego fenomenu, a więc spojrzenie na to, jak MAJ rezonuje społecznie. Oddaliśmy głos wielu ludziom, zarówno znanym, jak i anonimowym, blisko związanym z MAJ albo takim, którzy zetknęli się z akademią jedynie incydentalnie; osobom „formalnym”, fanom i kibicom, ale – z drugiej strony – nauczycielkom z różnych szkół; muzykom i działaczom społecznym, a wreszcie – słuchaczkom i słuchaczom kursów MAJ, absolwentkom i absolwentom tej dziwnej „szkoły”, która daje dyplomy, ale – jak onegdaj kino objazdowe – ciągle jest w trasie, mimo iż ma swój stały adres. Zaprosiliśmy do jej wnętrza i zachęcaliśmy, by spojrzeć na nią także z nieco odleglejszej perspektywy. [Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2019]
1. Kultura i codzienność muzyki ; 2. Mała Akademia Jazzu - fenomen kreatywnego trwania ; 3. Jedzie Pan Jazz. Fan muzyki jako animator ; 4. Profesorowie MAJ na edukacyjnej scenie ; 5. Muzyczna wspólnota MAJ ; Aneks: 1. Kalendarium wydarzeń związanych z działalnością MAJ, 2. Mieszkańcy Gorzowa o swojej jazzowej akademii. Wspomnienia i refleksje, 3. Wybór fotografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [221]-236.
Streszczenie w języku angielskim i polskim przy pracach.
Spis treści także w języku angielskim.
Urszula Bissinger-Ćwierz, Anna Antonina Nogaj: Wprowadzenie ; Anna Antonina Nogaj: Czy muzyka stresuje? Prawdy i mity o stresie w edukacji muzycznej. Część I. KRÓTKIE UZASADNIENIE TEORETYCZNE: Julia Kaleńska-Rodzaj: Trema: czym jest i jak powstaje? Definicje, zjawiska pokrewne, źródła ; Jarosław Mirkiewicz: Trema - wybrane konteksty psychologiczne i terapeutyczne. Część II. ZAPOBIEGANIE TREMIE W KSZTAŁCENIU MUZYCZNYM: Urszula Bissinger-Ćwierz: Opieka psychologiczna przed występami artystycznymi jako forma wsparcia uczniów szkół muzycznych i baletowych - projekt Centrum Edukacji Artystycznej ; Barbara Wojtanowska-Janusz, Mira Krużel: Formy wsparcia w ramach opieki psychologicznej podczas przesłuchań makroregionalnych Centrum Edukacji Artystycznej ; Anna Bukowska-Posadzy: Objawy somatyczne w długotrwałym stresie u ucznia szkoły muzycznej ; Grażyna Nakonieczna-Zakrzewska: Radzimy sobie ze stresem - "Próba generalna" ; Monika Welc: Trema - oddziaływanie poprzez pracę przygotowawczą ; Justyna Baluk: Scenariusz warsztatów psychologicznych "Strach ma wielkie oczy: Jak poradzić sobie z tremą?". Część III. WYBRANE STRATEGIE RADZENIA SOBIE Z TREMĄ DLA MUZYKÓW: Grażyna Draus: Trening Autorealizacji Artystycznej. Mentalne i fizyczne przygotowanie do funkcjonowania w zawodzie muzyka ; Łukasz Tartas: Trema a ćwiczenie uważności ; Anna Antonina Nogaj: Rola myślenia w procesie ćwiczenia ; Aleksandra Wojtaszek: Praca nad tremą w kontekście pracy wokalnej. Część IV. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA - WYBRANE PROPOZYCJE Z LITERATURY ANGLOJĘZYCZNEJ: Anna Antonina Nogaj: Wygraj ze swoim strachem - 7 umiejętności podnoszących jakość występu publicznego według Dona Greene’a ; Urszula Bissinger-Ćwierz: Wykonawstwo muzyczne bez lęku według Geralda Klicksteina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The music advantage : how learning music helps your child's brain and wellbeing" 2020.
Bibliografie przy rozdziałach.
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce "Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka" w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3672 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Moja babcia kocha Chopina / Anna Czerwińska-Rydel ; ilustracje Magdalena Pilch. - Wydanie 1. w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2020. - 53, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nieprzeciętni)
Na płycie: Czyta Aleksandra Spyra ; utwory Fryderyka Chopina gra Paweł Rydel.
Wiek: 9+.
Maja jest już całkiem dużą dziewczynką,a nie wie, kim był Fryderyk Chopin. Jej babcia, nauczycielka muzyki, pianistka postanawia ich sobie przedstawić. Odwiedzają Żelazową Wolę, podróżują palcem po mapie Europy, podążając śladami młodego Frycka. Dzięki załączonej do książki płycie CD, razem z Mają czytelnik słucha utworów Chopina. Wiedzę młodego czytelnika uporządkuje umieszczone na końcu książki kalendarium i album rodzinny Chopinów. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-II/Op (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 252-[261].
I. TEORIE PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ: 1. Sytuacja estetyczna twórca - dzieło - odbiorca, 2. Koncepcje pedagogiki muzycznej, dotyczące przygotowania i interpretacji utworów, 3. Psychologiczne koncepcje pracy nad utworem muzycznym i interpretacją: A. Uczenie się muzyki, B. Prawidłowości w biografiach muzyków. Predyktory, stymulatory i inhibitory kariery muzycznej, C. Muzyczne zdolności wykonawcze i ich pomiar, 4. Podsumowanie ; II. MODEL TEORETYCZNY INTERAKCJI TWÓRCZEJ: 1. Teorie procesu twórczego, 2. Podsumowanie, 3. Prace nad utworem muzycznym i interpretacją jako interakcja twórcza ; III. PRZESZKODY W INTERAKCJI TWÓRCZEJ. PRZESZKODY W PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ. HIPOTEZY BADAWCZE: 1. Zapobieganie powstaniu interakcji twórczej, 2. Przerwanie procesów twórczych, 3. Zakłócanie procesów twórczych, 4. Ograniczanie procesów twórczych ; IV. BADANIA WŁASNE: 1. Charakterystyka narzędzi badawczych, 2. Osoby badane ; V. WYNIKI I WNIOSKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-388. Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ: 1. Z PROBLEMATYKI TEORII MUZYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1.1. Kultura i kultura muzyczna, 1.2. Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe (w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych), 1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna, 1.5. W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej ; 2. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY UCZENIA SIĘ MUZYKI PRZEZ UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH - WYBRANE APEKTY: 2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne, 2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka, 2.3. Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna, 2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, 2.5. Rozwój muzyczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 3. TEORIA KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO UCZNIÓW W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W KONTEKŚCIE ICH AKTYWNOŚCI: 3.1. Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne, 3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III, 3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej, 3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: 4. W KRĘGU ROZWIĄZAŃ METODOLOGICZNYCH: 4.1. Założenia badawcze, 4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze, 4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań, 4.4. Organizacja procesu badawczego, 4.5. Teren i warunki badań, próba badawcza ; 5. AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA A ZMIANA ROZWOJOWA DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W BADANIACH WŁASNYCH: 5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych, 5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych, 5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych, 5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki, 5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej, 5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych, 5.7. Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych ; 6. STUDIUM WYNIKÓW. PODSUMOWANIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-146. Indeks.
Autorka omawia wybrane koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, mówi o istocie wczesnego wprowadzania muzyki w życie dziecka i o jej wartości, o wpływie muzyki na rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka. Omawia również problem braku kompetencji muzycznych u nauczycieli, regionalizacji nauczania i wielu innych. Wartościową częścią pracy są przykłady programów edukacyjnych rozwijających umiejętności świadomego słuchania muzyki oraz autorska lista utworów współczesnych kompozytorów skierowana do młodych słuchaczy. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Konsonanse-i-dysonanse-wczesnoszkolnej-edukacji-muzycznej-Elzbieta-Frolowicz/12281, dostęp 8.12.2021]
1. Konteksty aksjologiczne wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, 2. Słuchanie muzyki we współczesnej edukacji muzycznej, 3. Kształcenie muzyczne a rozwój intelektualny dziecka, 4. Rozwój muzyczny dziecka - reperkusje pedagogiczne, 5. Strategie aktywizujące w muzycznej edukacji, 6. Nauczyciel klas I-III a standardy edukacji muzycznej, 7. Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej ; IMPLIKACJE PRAKTYCZNE: I. Przykłady pracy z utworami muzycznymi w edukacji wczesnoszkolnej, II. Utwory muzyki współczesnej na zajęciach w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dokument towarzyszący zawiera: "List do uczennic i do uczniów..." oraz "Słowo do rodziców i opiekunów dzieci...".
Bibliografia na stronach [401]-409. Indeks.
Drugie, rozszerzone wydanie książki "Nauczanie gry na fortepianie - powołanie, umiejętność, wiedza" autorstwa Anny Kierskiej. Publikacja stanowi kompendium wiedzy dotyczące nauczania gry na fortepianie. Obejmuje kwestie pianistyczne, które uzupełnione są wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Autorka prezentuje różne metody pracy, które można wykorzystać w nauczaniu początkowym oraz dalszych etapach kształcenia. Drugie wydanie zostało poszerzone o rozdział zawierający zagadnienia dotyczące nauki gry na fortepianie poza systemem szkolnym. Jej istotnym wzbogaceniem są również liczne odwołania do książki Wandy Chmielowskiej O sztuce nauczania gry na fortepianie oraz dwa listy, z których jeden skierowany jest do uczniów, a drugi do ich rodziców. [alenuty.pl]
Wprowadzenie ; Część pierwsza. I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga. II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują. III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie”. Część druga. IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych. V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych. VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki. VII. Wstępne poznanie instrumentu. VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia. IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej. X. Rytm i problemy z nim związane. XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką. XII. Korekta aparatu gry. XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk. XIV. Gamy i pasaże. XV. Zapis nutowy a gra a vista. XVI. Polifonia. XVII. Pamięć. XVIII. Pedalizacja. XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu. XX. O ćwiczeniu. XXI. Gra zespołowa. XXII. Parę uwag o lekcji. XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy”. XXIV. Nauczanie gry na fortepianie poza systemem szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3774 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Gitara dla ciebie. Tom 1 / A. Krauzowicz. - Nowy Targ : Agencja Solo Music Art, 2009. - 141, [3] strony : rysunki ; 30 cm.
Oparty na najnowszych metodach podręcznik nauki gry na gitarze przeznaczony dla najmłodszych uczniów. Autor z pomocą Nutki, Wiolinka i Basika wprowadza dzieci w tajniki muzycznego świata. Wydawnictwo wzbogacone licznymi ilustracjami przeznaczonymi do pokolorowania przez dzieci po kolejnych etapach nauki. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3551 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Gitara dla ciebie. Tom 2 / A. Krauzowicz. - Nowy Targ : Agencja Solo Music Art, 2012. - 95, [1] strona : rysunki ; 30 cm.
Na gitarę.
Kontynuacja pierwszego tomu podręcznika Gitara dla ciebie. Bazując na treści i ćwiczeniach zawartych w pierwszym tomie podręcznika, autor rozwija zagadnienie dwugłosowości, wprowadza trzygłosowość i pojęcie akordu. Podręcznik napisany został w myśl dewizy „uczyć się bawiąc”, wzbudzi więc zapewne w uczniach zapał i entuzjazm oraz dostarczy wielu nowych muzycznych wrażeń. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skale modalne : w gitarowej improwizacji / Krzysztof Kukiełka. - Wydanie II. - Radwanice : Wydawnictwo Muzyczne ABsonic, 2021. - 37, [3] strony : portrety ; 30 cm.
Na okładce: Książka + MP3 online.
Skale modalne to siedmiostopniowe skale powstałe w średniowieczu. Budowę tetrachordową oraz nazwy wzięły od skal greckich. Budowane były od dźwięku najniższego do najwyższego. Książka zawiera minimum wiedzy potrzebnej do zrozumienia ich budowy a także dużo porad praktycznych. Celem podręcznika jest przede wszystkim wyrobienie słuchu i muzycznej intuicji grającego. Zrozumienie zasad harmonii umożliwi każdemu uczącemu się z tej książki korzystanie z nowej palety dźwiękowych środków wyrazu. Książka przeznaczona jest dla średnio-zaawansowanych uczniów. Do publikacji dołączone są specjalne kody QR umożliwiające dostęp do materiałów muzycznych zamieszczonych w serwisie youtube.pl. Dostęp do nich możesz uzyskać za pomocą smartfonu lub tabletu. Wystarczy, że zeskanujesz kod QR znajdujący się przy tytule dowolnego utworu. Kod przekieruje cię bezpośrednio do pliku audio lub video. Dzięki temu usłyszysz nagrane przykłady z książki oraz akompaniamenty do samodzielnych prób w każdej skali muzycznej. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Muzyczne inspiracje" przeznaczona jest dla nauczycieli i wychowawców (ale też rodziców) dzieci w wieku 6 do 10 roku życia, którzy pragną w swej pracy wprowadzić dzieci w świat kultury muzycznej poprzez słuchanie arcydzieł muzyki instrumentalnej. [Wydawnictwo Petrus, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3772 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Data wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Opis częściowo według okładki.
Książka GraMisie cz. 2 to kontynuacja pierwszej części książki do nauki gry na fortepianie dla dzieci. W książce znajdziecie 18 kompozycji o współczesnym brzmieniu. Każdy z utworów odpowiada wybranemu zagadnieniu. Do piosenek dołączone są słowa, które dodatkowo pobudzają dziecięcą wyobraźnię. Wszystkie utwory posiadają akompaniament, dzięki czemu mogą być grane nie tylko solo ale również w duecie. Akompaniament pomoże dziecku nauczyć się gry zespołowej oraz rozwinąć słuch i muzykalność. W tej części książki akompaniamenty są bardziej rozbudowane i mają bogatszą harmonię w porównaniu z akompaniamentami z pierwszej części. Dzięki temu utwory zyskują pełniejsze brzmienie, a wspólne muzykowanie sprawi dużo więcej radości. Książka opowiada ciekawie o ważnych zagadnieniach muzycznych takich jak: interwały trójdźwięki gamy durowe gamy molowe. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muzyka w Kontekście Pedagogicznym, Społecznym i Kulturowym : studia i szkice, ISSN 2719-4213 ; t. 3)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł i numer serii.
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
MUZYKA, POLITYKA, SPOŁECZEŃSTWO: Krzysztof Prętki, Działalność Departamentu Sztuki i Kultury Ministerstwa byłej Dzielnicy Pruskiej na rzecz utworzenia szkolnictwa muzycznego w Poznaniu u progu Drugiej Rzeczypospolitej ; Alicja Głębocka, Współczesna rzeczywistość społeczno-polityczna w tekstach rodzimego rapu ; Katarzyna Miłek, Rola muzyki w społeczeństwie, jej aspekty socjologiczne i psychologiczne ; Konrad Marceli Tyszka, Michał Jagosz, Rola schematów muzycznych w kreowaniu współczesnej reklamy telewizyjnej w świetle amatorskich badań ; Małgorzat M. Stańcztk, Terapeutyczna wartość muzyki ; Marcel Mrozowski, Basy ludowe w Polsce - stan badań, próby rekonstrukcji, zbiory w polskich muzeach, analiza składów kapel ; W KRĘGU EDUKACJI MUZYCZNEJ I DZIAŁALNOŚCI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ: Anna Pachowicz, Z działalności Kółka Przyjaciół Muzyki (Towarzystwa Muzycznego) w Tarnowie w latach 1869-1914 ; Izabela Andrzejak, Rola akompaniatora w edukacji tanecznej ; Weronika Molińska, Zuzanna Chomicz, Edukacja muzyczna - jacy są i jacy mogą być przyszli artyści ; DZIEŁO MUZYCZNE, RECEPCJA I ROZWAŻANIA O MUZYCE: Iwona A. Siedlaczek, Beethoven i mit Prometeusza w dzisiejszych czasach 0 wybrane aspekty recepcji ; Ewa Nidecka, Mazurki fortepianowe Teodora Leszetyckiego ; Joanna Miklaszewska, Konteksty polityczne, społeczne i kulturowe w operach portretowych Philipa Glassa ; Anna Mikolon, René de Boisdehhre - francuski kompozytor odkryty na nowo przez Wydawnictwo Acte Préalable ; Jolanta Wąsacz-Krztoń, Opera europejska z I połowy XIX wieku w świetle "Dziennika z podróży" Karola Kurpińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107181/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in Łańcuta.
PROBLEMATYKA KODALYOWSKA. System Zoltána Kodály'a w polskim piśmiennictwie teoretycznym ; Spór o drogę w nauczaniu muzyki albo jak zintegrować środowisko solfeżystów ; Kodály w akademii ; Z doświadczeń kształcenia słuchu studentów wydziału wokalno-aktorskiego z wykorzystaniem metody relatywnej według założeń kodalyowskich ; Efektywność kształcenia słuchu wokalistów przy zastosowaniu metody relatywnej ; Dyktando muzyczne w solfeżu kodalyowskim ; Metoda relatywna a słyszenie harmoniczne ; Przydatność melodii wzorcowych w nauczaniu skal muzycznych ; Rodzina kodalyowska w Łańcucie (15-28 sierpnia 1990). PROBLEMATYKA GORDONOWSKA. Stosowanie i niestosowanie audiacji przy czytaniu nut a vista solmizacją relatywną ; Nauczanie kształcenia słuchu w szkole muzycznej stopnia podstawowego bez rozwijania zdolności i umiejętności audiacyjnych ; System oceniania: ocena normatywna czy idiograficzna? DZIEŁO MUZYCZNE NA PRZEDMIOCIE KSZTAŁCENIA SŁUCHU. Czy kształcenie słuchu jest przedmiotem muzycznym? Zastosowanie skal modalnych w nauczaniu kształceniua słuchu w szkole muzycznej I stopnia ; Pieśni dla dzieci Witolda Lutosławskiego ; Piosenki dla dzieci Witolda Lutosłąwskiego jako materiał ćwiczeń na lekcjach kształcenia słuchu w szkole muzycznej I stopnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Muzyczna - Idee, Tendencje, Dążenia ; t. 2)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
Cz. I. IDEE I WARTOŚCI W KONTEKŚCIE PRZESZŁOŚCI, TERAŹNIEJSZOŚCI I PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: Zofia Konaszkiewicz: Edukacja muzyczna w świecie zagrożonych wartości ; Zofia Bernatowicz: Ars musica - zapomniane źródło komunikacji ; Elżbieta Szubertowska: Całożyciowa edukacja muzyczna wobec zagrożonych wartości ; Rafał Ciesielski: Co (dziś) jest przedmiotem i celem powszechnej edukacji muzycznej? ; Kacper Kubiak: Idea cudowna a groźna. O pięknie (w) edukacji muzycznej. W poszukiwaniu wartości humanistycznych. Cz. II. W POSZUKIWANIU NOWYCH INSPIRACJI I OBSZARÓW DZIAŁAŃ NA RZECZ EDUKACJI MUZYCZNEJ: Alicja Delecka-Bury: Ustawiczne dążenie do podnoszenia jakości kształcenia nauczycieli na przykładzie działalności Wydziału Edukacji Muzycznej Akademii Sztuki w Szczecinie ; Małgorzata Nowak: Chór w liceum jako wsparcie dla rozwoju muzycznego i kształtowania postaw ucznia ; Barbara Pazur: Muzyczne zajęcia gordonowskie - i dla niemowlęcia, i dla studenta ; Wiesława A. Sacher: Niepokojący duet - dziecięca percepcja muzyki artystycznej a współczesna muzyka popularna ; Marta Kondracka-Szala: Wartościowa muzyka w edukacji dzieci - założenia a codzienność ; Aleksandra Joanna Garbal: Rozwijanie wyobraźni muzycznej i kształtowanie wrażliwości małego dziecka żyjącego w świecie zagrożonych wartości - propozycja własnych miniatur ; Magdalena Moruś: Pasja, trud, wychowanie - rola i miejsce szkoły muzycznej I stopnia we współczesnycm świecie ; Piotr Stefaniszyn: Rola muzyki w systemie wychowawczym św. Jana Bosko w dobie zagrożonych wartości ; Małgorzata Dyrlica: Czego o emocjach nauczyć nas może muzyka? ; Amelia Golema, Małgorzata Kramarz: Prawda czy playback? Rozważania o świadomym uczestnictwie we własnym rozwoju artystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Ksieg 3505 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej