Nauczyciele muzyki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Nuty
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(7)
Autor
Hilchen Eugeniusz (1911-1960)
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Pazur Barbara
(1)
Stencel Barbara
(1)
Wesołowski Franciszek (1914-2007)
(1)
Wieman Maria (1911-1993)
(1)
Zentkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Nauczyciele muzyki
(-)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(488)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(3)
Temat
Edukacja muzyczna
(3)
Kształcenie słuchu muzycznego
(2)
Audiacja
(1)
Autyzm
(1)
Fortepian
(1)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(1)
Harmonia (muzyka)
(1)
Instrumentologia
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Metodologia
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Pianiści
(1)
Strój ludowy
(1)
Taniec ludowy polski
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wiolonczela
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka na fortepian (4 ręce)
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dokument towarzyszący zawiera: "List do uczennic i do uczniów..." oraz "Słowo do rodziców i opiekunów dzieci...".
Bibliografia na stronach [401]-409. Indeks.
Drugie, rozszerzone wydanie książki "Nauczanie gry na fortepianie - powołanie, umiejętność, wiedza" autorstwa Anny Kierskiej. Publikacja stanowi kompendium wiedzy dotyczące nauczania gry na fortepianie. Obejmuje kwestie pianistyczne, które uzupełnione są wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Autorka prezentuje różne metody pracy, które można wykorzystać w nauczaniu początkowym oraz dalszych etapach kształcenia. Drugie wydanie zostało poszerzone o rozdział zawierający zagadnienia dotyczące nauki gry na fortepianie poza systemem szkolnym. Jej istotnym wzbogaceniem są również liczne odwołania do książki Wandy Chmielowskiej O sztuce nauczania gry na fortepianie oraz dwa listy, z których jeden skierowany jest do uczniów, a drugi do ich rodziców. [alenuty.pl]
Wprowadzenie ; Część pierwsza. I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga. II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują. III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie”. Część druga. IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych. V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych. VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki. VII. Wstępne poznanie instrumentu. VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia. IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej. X. Rytm i problemy z nim związane. XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką. XII. Korekta aparatu gry. XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk. XIV. Gamy i pasaże. XV. Zapis nutowy a gra a vista. XVI. Polifonia. XVII. Pamięć. XVIII. Pedalizacja. XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu. XX. O ćwiczeniu. XXI. Gra zespołowa. XXII. Parę uwag o lekcji. XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy”. XXIV. Nauczanie gry na fortepianie poza systemem szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Dźwięk wokalny jako narzędzie w pracy terapeutycznej ; Wszechstronne zajęcia muzyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym ; Dźwięk w świecie osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ; Proces muzykoterapeutyczny we wsparciu rozwoju sfery komunikacyjnej i społecznej dzieci z autyzmem ; Kilka uwag o testowaniu zdolności muzycznych ; Zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i małych dzieci wsparciem rozwoju muzycznego ; Terapia dziecka z autyzmem niedyrektywną metodą 3i z włączeniem elementów zajęć gordonowskich w proces terapeutyczny : pierwsze doświadczenia ; Teksty melodyczne z piktogramami: uniwersalny instrument programowania języka dla dzieci z zaburzeniami rozwoju i autyzmem ; Nauka audiacji na zajęciach dziecięcej orkiestry smyczkowej ; Muzyka w neonatologii ; Gordon, autyzm, edukacja demokratyczna ; Muzykoterapia w pracy nad rozwojem umiejętności komunikacyjnych osób z autyzmem : zarys problematyki ; Metody niedyrektywne jako alternatywa terapii autyzmu ; Sposoby oceniania osiągnięć muzycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym ; Music and autism spectrum disorders.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in Łańcuta.
PROBLEMATYKA KODALYOWSKA. System Zoltána Kodály'a w polskim piśmiennictwie teoretycznym ; Spór o drogę w nauczaniu muzyki albo jak zintegrować środowisko solfeżystów ; Kodály w akademii ; Z doświadczeń kształcenia słuchu studentów wydziału wokalno-aktorskiego z wykorzystaniem metody relatywnej według założeń kodalyowskich ; Efektywność kształcenia słuchu wokalistów przy zastosowaniu metody relatywnej ; Dyktando muzyczne w solfeżu kodalyowskim ; Metoda relatywna a słyszenie harmoniczne ; Przydatność melodii wzorcowych w nauczaniu skal muzycznych ; Rodzina kodalyowska w Łańcucie (15-28 sierpnia 1990). PROBLEMATYKA GORDONOWSKA. Stosowanie i niestosowanie audiacji przy czytaniu nut a vista solmizacją relatywną ; Nauczanie kształcenia słuchu w szkole muzycznej stopnia podstawowego bez rozwijania zdolności i umiejętności audiacyjnych ; System oceniania: ocena normatywna czy idiograficzna? DZIEŁO MUZYCZNE NA PRZEDMIOCIE KSZTAŁCENIA SŁUCHU. Czy kształcenie słuchu jest przedmiotem muzycznym? Zastosowanie skal modalnych w nauczaniu kształceniua słuchu w szkole muzycznej I stopnia ; Pieśni dla dzieci Witolda Lutosławskiego ; Piosenki dla dzieci Witolda Lutosłąwskiego jako materiał ćwiczeń na lekcjach kształcenia słuchu w szkole muzycznej I stopnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa skoroszytowa.
"Nauka harmonii" Franciszka Wesołowskiego jest podręcznikiem, zawierającym zwięzły i jasny wykład harmonii funkcyjnej poparty interesującymi i wartościowymi ćwiczeniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie tańce ludowe = Polish folk dances / Maria Wieman ; ilustracje Eugeniusz Hilchen. - Warszawa : Triangiel, copyright 2008. - 71, [1] strona : ilustracje, nuty ; 24 cm.
Zawiera: Cebulka ; Chodzony łowicki ; Fafur ; Gąsior ; Kaczok ; Klepany ; Kłaniany ; Koseider ; Koza ; Krzyżak ; Krzyżak rzeszowski ; Mach ; Marynia ; Michałek ; Nenka ; Olender ; Polka lubelska ; Polka-mazurka ; Walcerek ; Wrona ; Żabka ; Żuraw.
Maria Wieman była wybitnym pedagogiem, twórcą wielu zabaw i piosenek dla dzieci. Doceniając bogactwo treści, artyzm i naturalną estetykę tańców ludowych, dokonała ich licznych opracowań o różnym stopniu trudności. W unikatowym zbiorze Polskie tańce ludowe znajdują się 22 ruchowe opracowania tańców z różnych regionów Polski wzbogacone komentarzem metodycznym autorki. Całości dopełniają znakomite rysunki Eugeniusza Hilchena, które przedstawiają kroki i figury, pokazując jednocześnie charakter tańca. Książka kierowana jest przede wszystkim do nauczycieli: rytmiki w przedszkolach, muzyki w młodszych klasach szkoły podstawowej, a także klubów, różnego rodzaju ognisk i świetlic. Włączenie tańców ludowych w proces dydaktyczny może służyć uatrakcyjnieniu zajęć i przyczynić się do budzenia w najmłodszych wrażliwości na polski folklor. [www.pwm.com.pl, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3398 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Podręcznik …i Wiolonczela gra! to obowiązkowa pozycja na pulpicie każdego dziecka rozpoczynającego naukę gry na wiolonczeli! Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja stworzona z myślą o uczniach, nauczycielach oraz rodzicach, napisana lekkim językiem, zrozumiałym dla naszych najmłodszych wiolonczelistów. Dzięki bogatej szacie graficznej oraz ponad 100 zadaniom i ćwiczeniom, młody artysta będzie śmiało stawiać pierwsze kroki na swojej muzycznej drodze. Nauczyciele zyskają pomoc dydaktyczną i metodyczną, a rodzice źródło wiedzy, dzięki któremu będą mogli dać wsparcie swoim pociechom. Na taki podręcznik polskie szkolnictwo artystyczne czekało wiele lat! Co dla ucznia? - Tytułowa Ela Wiolonczela prowadzi ucznia i pomaga mu poznać tajniki gry na tym instrumencie. - Bogata szata graficzna: dużo rysunków, kolorowanek. - Zadania utrwalające wiedzę i kształtujące zdolności manualne. - Podręcznik napisany językiem zrozumiałym dla najmłodszych. - Nie wszystko na raz - stopniowe wprowadzanie poszczególnych elementów gry. Co dla nauczyciela? - Gotowy program zajęć dla wszystkich pierwszaków! - Koniec zapisywania teorii w zeszycie! - Koniec z wymyślaniem nowych zadań i ćwiczeń. Co dla rodzica? - "Strefę Rodzica' – sekcja zawierająca wskazówki dla rodziców i opiekunów. - Podręcznik angażuje rodziców w proces nauki i pozwala im dać wsparcie swoim pociechom, nawet jeżeli nie mają wykształcenia muzycznego. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3570, WM-Nuty 3569 (2 egz.)
Nuty
W koszyku
(Nowa Muzyka Łodzi)
Zawiera: Ptasi kramik / Sławomir Kaczorowski. Magiczny duet ; Na jednej klawiaturze ; 2x10 / Jolanta Smolska. Bawimy się w gamę / Sławomir Zamuszko.
Tekst także w języku angielskim.
"Kolejna publikacja wydana w serii "Nowa muzyka Łodzi" adresowana jest do najmłodszych wykonawców i nauczycieli szkół muzycznych. Zawiera utwory fortepianowe na cztery ręce napisane przez łódzkich kompozytorów..." [fragment Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3532 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej