Nauczanie początkowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(172)
Forma i typ
Książki
(167)
Proza
(32)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Nuty
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(163)
wypożyczone
(33)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(88)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(11)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(42)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(9)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(6)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Susłowa-Musielak Alena
(30)
Kida Jan (1931- )
(7)
Iwan Ewa
(4)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(4)
Szmyd Kazimierz
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Białobrzeska Joanna
(3)
Guz Sabina
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Dolata Elżbieta
(2)
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(2)
Hemmerling Wanda
(2)
Kmiecik Agnieszka
(2)
Kopestyńska Paulina
(2)
Kruk Helena
(2)
Nowak Agata
(2)
Oelszlaeger Beata
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(2)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(2)
Wróbel Tadeusz
(2)
Wróbel Tadeusz (1910- )
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Świć Anna
(2)
Adamek Irena
(1)
Artymowska Ola
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Berkane Nadia (1973- )
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Biedrońska Kamila
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Cydzik Zofia
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudziak Krystyna
(1)
Dudzińska Irena
(1)
Dudzińska Irena (1922- )
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Dymara Bronisława ( -2013)
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Dębicka-Cieszyńska Agata
(1)
Dędza Elżbieta
(1)
Długosz Janina (1930- )
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Felczyński Zygmunt
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Frączek Zofia
(1)
Galant Józef (1910-2003)
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Gorzycka-Wieleżyńska Adolfina (1866-1925)
(1)
Gromek Maria
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Juryta Anna
(1)
Kalmanowicz Beata
(1)
Kamiński Tadeusz
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karipidis Krystyna
(1)
Kida Jan
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Korzeniewski Bohdan
(1)
Kowalski Stanisław (1904-1994)
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krzak-Ćwiertnia Elżbieta
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kwiatkowska Maria
(1)
Kwiatkowski Grzegorz
(1)
Kłos Joanna
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Landau-Czajka Anna
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Litak Stanisław (1932-2010)
(1)
Lorek Maria (1959- )
(1)
Malko Dorota ( -2010)
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mazurczyk Izabela
(1)
Maćkowiak Antoni
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Michejda-Kowalska Krystyna
(1)
Miszczak Dorota
(1)
Międzybrodzka Wiktoria
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moroz Henryk (1924- )
(1)
Mórawska Zofia ( -1999)
(1)
Mórawska Zofia (?-1999)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nesme Alexis
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(39)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(23)
1960 - 1969
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(60)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(165)
Ukraina
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(163)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(39)
0-5 lat
(38)
6-8 lat
(38)
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(7)
Klasa 1.
(5)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele muzyki
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(5)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Nauczanie początkowe
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Dzienniki
(1)
Przedziwne przygody Duszka Dzińdzińnika
(1)
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1801-1900
(4)
1901-
(3)
2001-0
(3)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Hiszpania
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo rzeszowskie (1945-1975)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(31)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Muzyka instrumentalna
(5)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Literatura
(3)
Podręczniki dla dzieci
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Monografia
(2)
Muzyka na wiolonczelę
(2)
Partytura
(2)
Programy nauczania
(2)
Raport z badań
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bajka i baśń
(1)
Elementarz
(1)
Gry i zabawy
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka na skrzypce
(1)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(1)
Muzyka na wiolonczelę i fortepian
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Kultura i sztuka
(7)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Matematyka
(3)
Nauka i badania
(3)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Opracowanie
(1)
172 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : Impuls, 1997. - 192 s. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Bibliogr. przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Sylabami po Krakowie / Ola Artymowska, Agata Dębicka-Cieszyńska. - [Kraków] : Centrum Metody Krakowskiej, [2015]. - [16] stron , [8] kart tablic luzem : ilustracje kolorowe ; 32 cm.
Opis wg okładki Okładka wliczona w paginację.
Rok wydania wg www.eduksiegarnia.pl.
Książeczka „Sylabami po Krakowie” oparta jest na Symultaniczno-Sekwencyjnej Metodzie Nauki Czytania autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek. Metoda ta wyrosła w poczuciu wyjątkowej wartości wczesnego czytania i jego stymulującej roli w rozwoju małego dziecka. Książeczka składa się z dużych ilustracji bogatych w szczegóły, podpisanych wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi. Dodatkowo zawiera przekładki, na których znajdują się paradygmaty sylab, proste teksty stworzone zgodnie z regułami programowania języka oraz rzeczowniki do odnalezienia na stronach książeczki. Na ilustracjach wspólnie z dziećmi odszukamy Wawel oraz Smoka Wawelskiego, przeczytamy nazwy owoców i warzyw sprzedawanych na Kleparzu, zobaczymy kto przyszedł na Błonia posłuchać koncertu i zwiedzimy z bohaterami książeczki Rynek Główny. [azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-793/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pomocnicza dla nauczycieli
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-66754 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa WSP w Rzeszowie ; 733)
Badaniami objęto absolwentów Wyższej Szkoły Pedago- gicznej w Rzeszowie
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badaniami objęto absolwentów Wyższej Szkoły Pedago- gicznej w Rzeszowie
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78676 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Badania zostały przeprowadzone wśród uczniów klas drugich szkół podstawowych w Rzeszowie, Dębicy, Przemyślu i Jarosławiu
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marysia / Nadia Berkane)
Tytuł oryginału: "Bébé Koala : mon livre pour grandir" 2008.
Z cyklu "Marysia".
Misia Marysia zaprasza małych przyjaciół do wspólnej zabawy! Na kartach tej książki czeka na Was wesoła misiowa dziewczynka i jej kolorowy świat. Z Marysią wyruszacie na wyprawę w poszukiwaniu kształtów, cyferek i literek, dowiecie się czym są przeciwieństwa, poznacie wspaniały świat kolorów i nauczycie się mnóstwa nowych rzeczy o was samych i waszym otoczeniu. Mała misia zaprosi Was do swojego przedszkola i na imprezę urodzinową. Podpowie, jak uniknąć niebezpieczeństw i zachęci do używania "magicznych słów". [Wydawnictwo Debit, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wup-I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla dzieci sześcioletnich.
Książki " Od A do Z" są przeznaczone dla dzieci sześcioletnich. Komplet dla dziecka składa się z dwóch pozycji: - Bawmy się głoskami i literami ; - Karty pracy. Ksiąski dla dzieci uzupełnione o materiały i pomoce dodatkowe dla nauczyciela: Notes nauczyciela ; Zabawy matematyczne ; Propozycje zajęć plastycznych dla sześciolatków ; Informacje i ciekawostki ; Od jesieni do jesieni. Mały badacz przyrody ; Scenariusze zajęć. [Didasko, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Od A do Z : karty pracy / Joanna Białobrzeska ; [il. Paulina Kopestyńska, Agata Nowak]. - Warszawa : Didasko, cop. 2009. - 301, [3] s., [4] k. tabl. : il. (w tym kolor.), mapy, rys., tab. ; 29 cm.
Opis wg okł.
Dla dzieci sześcioletnich.
Książki " Od A do Z" są przeznaczone dla dzieci sześcioletnich. Komplet dla dziecka składa się z dwóch pozycji: - Bawmy się głoskami i literami ; - Karty pracy. Ksiąski dla dzieci uzupełnione o materiały i pomoce dodatkowe dla nauczyciela: Notes nauczyciela ; Zabawy matematyczne ; Propozycje zajęć plastycznych dla sześciolatków ; Informacje i ciekawostki ; Od jesieni do jesieni. Mały badacz przyrody ; Scenariusze zajęć. [Didasko, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Scenariusze" zawierają 109 propozycji zajęć, które zostały opracowane do książek dla sześciolatków "OD A do Z". Można w nich znaleźć wiele ciekawych pomysłów dotyczących: zajęć plastycznych, ruchowych, dramy oraz ćwiczeń integrujących grupę. [Didasko, 1998]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Proces wychowania 1. Charakterystyka pojęcia 2. Zależność procesu wychowania od właściwości
rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka 3. Całościowy charakter procesu wychowania 4. Proces wychowania umysłowego 5. Kierowanie rozwojem aktywności dzieci 6. Proces wychowania społeczno-moralnego II. Zasady wychowania i nauczania 1. Problematyka właściwej organizacji wychowania
i nauczania 2. Wyjaśnienie terminu: zasada wychowania i nauczania 3. Istota zasad wychowania i nauczania
socjalistycznego III.Metody nauczania i wychowania 1. Pojęcie metody i klasyfikacja metod nauczania 2. Charakterystyka metod nauczania 3. Charakterystyka metod wychowania 4. Poszukiwania w zakresie unowocześniania metod
nauczania i wychowania IV. Trudności wychowawcze i działalność zapobiegawcza 1. Pojęcie trudności wychowawczych 2. Przyczy i rodzaje trudności wychowawczych 3. Sposoby zapobiegania trudnościom wychowaczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41956/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według okładki.
Okładka wliczona w numerację książki.
Mały Książę w kilku prostych, ale mądrych wskazówkach uczy najmłodsze dzieci liczenia do 10. Poręczny format i kolorowe ilustracje sprawią, że nauka szybko stanie się zabawą. Mały Książę zaprasza do wspólnego poznawania cyferek! [Znak, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka rekomendowana przez Polski Instytut Montessori.
Bibliografia, netografia na stronie [224].
Drodzy dorośli! Czy wiecie, co łączy Jackie Kennedy, założycieli Google’a, Beyonce oraz księcia Williama? Fakt, że zostali wychowani zgodnie z metodą Montessori. A to dało im radość odkrywania świata, kreatywność i nieszablonowe myślenie. Metoda Montessori pozwala skutecznie i całościowo rozwinąć potencjał dziecka. Dzięki niej dzieci rozbudzą swoją ciekawość i koncentrację. Nauczą się samodzielności, odpowiedzialności, empatii oraz współpracy w grupie. Dodatkowo, będą miały większą szansę na sukces i może kiedyś dołączą do licznego grona ludzi, którym metoda Montessori pozwoliła w pełni rozwinąć swoje możliwości. Montessori dla każdego to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku 3-7 (młodsze mogą rozwiązywać zadania z rodzicami, a starsze – samodzielnie). W Montessori dla każdego znajdziecie: • zadania polegające na obserwacji świata przyrody, • ćwiczenia sprzyjające całościowemu rozwojowi dziecka: koordynacja oko-ręka, koncentracja uwagi, rozwiązywanie problemów, empatia oraz współpraca w grupie, • wskazówki dla rodziców i podstawowe pojęcia pedagogiki Montessori. [Znak Emotikon, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37Czyt (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Wczesnej Edukacji, ISSN 2451-0254 ; t. 1)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Baśń jest gatunkiem pedagogicznym ; 1. O BAŚNIOWTCH TRANSGRESJACH, SAMOREALIZACJI KOBIET I ŚMIERCI DZIECKA: Co warto wiedzieć o literaturze dla dzieci i młodzieży ; Trzy żywoty Derliczka, czyli gawęda o tym, jak wędruje baśń ; Transgresje baśniowego dzieciństwa: Leśmian, Malczewski i... ; O potrzebie brzydoty w baśniach ; O dobrej dziewczynie (na podstawie wybranych baśni ludowych) ; Dziewczynki i kobiety na drodze samorealizacji ; Dwie choinki - dwa znaki. Hans Christian Andersen i Paolo Statuti ; Śmierć dziecka jako kategoria egzystencjalna (na przykładzie baśni Andersena i braci Grimm) ; 2. O MITACH, BAJKACH, EKSTERIORYZACJI I PAMIĘCI: Mit a bajka ; Od mitu do opowiadania i bajki w kulturze krajów Papui-Nowej Gwinei ; Motyw lewitacji przedmiotów w baśniach Bliskiego Wschodu. Realizacje motywu w baśniopisarstwie europejskim ; Edukacja międzykulturowa poprzez baśń cygańską ; W sieci intryg pająka Gizo - bohatera bajek hausańskich ; Sudańska kreacja świata. Baśnie i opowiadania ludów Dinka, Gollo i Bari ; Baśń egzotyczna na warsztacie Marii Krüger ("Dar rzeki Fly") ; Baśnie afrykańskie w edukacji dla polskiego czytelnika ; "Pelnruškite", "Balta čuska", Lellu lapitaja" - glosa do bajki łotewskiej ; Opowieść o Wielkim Matce. Baśń rosyjsko-karelska jako przykład eksterioryzacji obiektu wizualnego w tekst literacki ; Mała opowieść o wielkiej historii. Refleksja na marginesie książki "Dym" Antóna Fortesa i Joanny Concejo ; 3. O TEMPERAMENTALNYCH UWARUNKOWANIACH I KOLORÓW BAŚNI: Dawno, dawno temu - baśń tradycyjna w życiu współczesnego dziecka ; Kolory radości dzieci na podstawie prac plastycznych inspirowanych opowiadaniem ; Dlaczego dzieci powinny czytać baśnie, dlaczego nie powinny? (na przykładzie tekstów poradnikowych z międzywojnia) ; Temperamentalne uwarunkowania oceny zabawności bajek dla dorosłych ; Dorosłych igranie z baśniami ; Od recytacji do kreacji. O poetyckiej wertykalności w baśni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103918 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 149-152 i przy zał.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Danuta Czelakowska. - Wydanie 5. - Kraków : Impuls, 2016. - 329 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [317]-324.
1. Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej ; 2. Metody nauki czytania i pisania w ujęciu porównawczym ; 3. Proces nauki czytania ; 4. Proces pisania ; 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym ; 6. Praca z tekstem literackim ; 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej ; 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji ; 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów ; 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci ; 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego. [Oficyna Wydawnicza Impuls, Wojciech Śliwerski, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105226 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej