Kształcenie integracyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(3)
Maternicka Kornela
(2)
Naprawa Renata
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Apanel Danuta
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Grodzka Urszula
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Książek Wojciech
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Serafin Teresa
(1)
Stankowski Adam
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(7)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Kształcenie integracyjne
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [421]-459. Indeks.
Współfinansowanie: Akademia Pomorska w Słupsku.
Streszcz. w jęz. ang.
R. I GENEZA I ROZWÓJ TENDENCJI INTEGRACYJNYCH W EDUKACJI: 1. Prekursorzy tendencji integracyjnych w edukacji: Idea integracji w myśli pedagogicznej okresu odrodzenia ; Idea integracji w poglądach pedagogicznych XVII i XVIII wieku ; Tendencje integracyjne w edukacji w poglądach pedagogicznych XIX i XX wieku ; 2. Rozwój podstaw teoretycznych kształcenia integracyjnego w XX wieku: Podstawy teoretyczne kształcenia integracyjnego w XX wieku – założenia wstępne ; Integracja społeczna osób niepełnosprawnych w poglądach i działalności papieża Jana Pawła II ; Początki teorii kształcenia integracyjnego na świecie ; Teoria kształcenia integracyjnego w poglądach polskich pedagogów, socjologów i psychologów w XX wieku ; 3. Modele edukacji integracyjnej we współczesnym świecie: Modele kształcenia integracyjnego – wprowadzenie ; Przykłady rozwiązań w kształceniu osób niepełnosprawnych na świecie ; 4. Koncepcje integracyjne w teorii i doświadczeniach w Polsce współczesnej: Koncepcje kształcenia integracyjnego w Polsce – zagadnienia ogólne ; Koncepcja pełnej integracji w kształceniu ; Koncepcja integracji niepełnej w kształceniu ; Koncepcja integracji częściowej w kształceniu ; Inne koncepcje integracyjne w kształceniu osób niepełnosprawnych – podstawy teorii i doświadczeń ; Edukacja włączająca jako koncepcja kształcenia integracyjnego – główne założenia ; R. II NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W LATACH 1989–2014 W ASPEKCIE PSYCHOMEDYCZNYM I PRAWNO-SPOŁECZNYM: 1. Niepełnosprawność w świetle statystyki ; 2. Rodzaje niepełnosprawności: Pojęcie niepełnosprawności ; Niepełnosprawność fizyczna ; Niepełnosprawność sensoryczna ; Niepełnosprawność intelektualna ; Choroby psychiczne ; Autyzm ; Schizofrenia dziecięca i zespoły borderline ; 3. Prawa osób niepełnosprawnych: Prawa osób niepełnosprawnych w nauce Kościoła katolickiego ; Międzynarodowa ochrona praw osób niepełnosprawnych ; Podstawowe prawa osób niepełnosprawnych w Polsce ; 4. Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności – aspekt etyczny: Relacje społeczne z człowiekiem niepełnosprawnym – zagadnienia ogólne ; Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności ; R. III POLSKIE DOŚWIADCZENIA W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO: 1. Podstawy prawne, organizacyjne i instytucjonalne kształcenia i wychowania w systemie integracyjnym w Polsce ; 2. Sieć placówek integracyjnych w Polsce i jej zmiany ; 3. Specyfika organizacji pracy w placówkach integracyjnych ; R. IV PRAKTYKA KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO W POLSCE W LATACH 1989–2014: 1. Integracyjne placówki wychowania przedszkolnego ; 2. Edukacja integracyjna na poziomie szkoły podstawowej ; 3. Edukacja integracyjna na poziomie gimnazjum ; 4. Ponadgimnazjalne szkoły integracyjne ; 5. Kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie szkół wyższych ; 6. Instytucje i organizacje wspierające oświatowe działania integracyjne w Polsce: Działalność instytucji, organizacji i stowarzyszeń publicznych na rzecz edukacji integracyjnej ; Organizacje pozarządowe, stowarzyszenia i fundacje ; R. V SPECYFIKA PRACY NAUCZYCIELA W EDUKACJI INTEGRACYJNEJ: 1. Kompetencje nauczyciela w edukacji integracyjnej ; 2. Rola nauczyciela – wychowawcy w organizowaniu ¬codziennych zajęć edukacyjnych ; 3. Rola nauczyciela jako opiekuna – wychowawcy w integracyjnej grupie wychowawczej ; 4. Współpraca z rodzicami uczniów jako ważny aspekt pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej ; 5. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104468 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Badania zostały przeprowadzone wśród uczniów klas drugich szkół podstawowych w Rzeszowie, Dębicy, Przemyślu i Jarosławiu
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 16)
Albert, kamienny ludek, mieszka w szkole już od siedmiu lat, jednak zmiany, które zachodzą po wakacjach, trochę go zaskakują. Po co w klasie dwóch nauczycieli? I dlaczego pierwsza "a" jest wyjątkowa? "Albert i dzieciaki" to bajka psychoedukacyjna, która przybliża dzieciom funkcjonowanie klas integracyjnych, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat chorób i niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105862 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
WPROWADZENIE: W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej ; Cz. 1. DYDAKTYKA SPECJALNA - ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne ; Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Cz. II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku ; Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu ; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą ; Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym ; Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Cz. III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Cz. IV. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE: Kształcenie uczniów głuchoniewidomych ; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju ; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone - nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia ; WYBRANE ASPEKTY PRAWNE: Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105887 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 40)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie MENiS z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym.
Bibliogr. s. 115-117.
Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: * Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. ľ Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). * Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować - to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. * Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu. [Harmonia, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie MENiS z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym.
Bibliogr. s. 101-104.
Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: * Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. ľ Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). * Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować - to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. * Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu. [Harmonia, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81789 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowego seminarium naukowego nt.: Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych, które odbyło się w Bytomiu, w dniach 7-9 listopada 2005 roku.
Bibliogr. przy wybranych pracach.
"[Dla] nauczycieli i wychowawców szkół i ośrodków edukacyjnych dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych, [...] rodziców".
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. pol. przy wybranych pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [167]-168.
MIEJSCE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Charakterystyka upośledzenia umysłowego ; Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się ; Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej ; Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji ; Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski ; Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej ; REWALIDACJA INDYWIDUALNA JAKO FORMA WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Rewalidacja indywidualna - cele i zadania ; Ramowy program rewalidacji indywidualnej ; Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej ; PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA WYKORZYSTYWANE NA ZAJECIACH REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ ZGODNIE Z RAMOWYM PROGRAMEM REWALIDACJI: Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji ; ZAKRES CZYNNOŚCI I UPRAWNIENIA PEDAGOGA SPECJALNEGO W KLASIE INTEGRACYJNEJ ; PRZYKŁADOWE OPRACOWANIA NIEZBĘDNE W PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO: Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego ; Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C. ; Karta obserwacji ucznia klasy I ; Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV ; Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV ; Schemat konspektu ; Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III ; Przykładowe oceny opisowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Młodzież, Nauczyciel, Społeczeństwo)
Bibliogr.
I. Istota i zakres wychowania integralnego II. Czynniki uzasadniające potrzebę integracji
w wychowaniu III.Warunki i rozwój wychowania integralnego
w środowisku zamieszkania IV. Wychowanie integralne a szkoła środowiskowa
w ujęciu modelowym V. Na drodze ku szkole środowiskowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41263 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej