Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Hayden Torey L. (1951- )
(2)
Kruk Paweł
(2)
Baran-Furga Helena
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Gumienny Beata
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Naprawa Renata
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Sakowicz Anna (1972- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Strumińska Anna
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Młodzież
(1)
Pediatrzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Raport z badań
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-136.
Rozdział 1. Wiedza o emocjach: Modele wiedzy o emocjach ; Emocje podstawowe ; Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach ; Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach ; Opis narzędzia ; Przebieg badania ; Obszary zastosowania. Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego: Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja ; Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja. Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną: Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym ; Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym; Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym ; Językowy obraz emocji – wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 11)
W OPRACOWANIU
Maciek chętnie bawi się z młodszymi dziećmi. Pozwala im też bawić się ze swoim psem, którego nauczył różnych sztuczek. Koledzy lubią Maćka, ale czasami jego zachowanie jest dla nich niezrozumiałe. "Duży" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z niepełnosprawnością intelektualną, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105574 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 308-324.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Konteksty i obszary oporu. Wokół emancypacji i postrzegania świata osób z niepełnosprawnością intelektualną: 1. Opór jako fenomen interdyscyplinarny ; 2. Opór w pedagogicznej refleksji emancypacyjnej: Opór w edukacji ; Czynne i bierne formy oporu ; Typologizacja oporu ; Ambiwalencja jako kategoria oporu ; 3. Opór jako wątek zaniedbany w pedagogice specjalnej ; 4. Próba identyfikacji zjawiska oporu na podstawie przeglądu badań ; 5. Okoliczności zmiany szkoły przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. Psychospołeczne aspekty funkcjonalne osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Kontekst globalny i edukacyjny: 1. Sytuacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – koncepcje, kryteria, perspektywy ; 2. Edukacja jako przestrzeń istnienia społecznego osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – refleksja historyczna ; 3. Edukacyjne drogi uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; R. III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problematyka badań i określenie paradygmatu i strategii badawczych ; 2. Badania jakościowe i metodologia konstruktywistycznej teorii ugruntowanej ; 3. Grupa badawcza ; R. IV. Doświadczanie wczesnej edukacji w inkluzji i integracji: 1. Kreowanie nadziei na przydatną tożsamość. Terytorium szansy? ; 2. Działania deprywacyjne (Odstawianie na boczny tor): Osamotnienie (Strefa poduszki i przechowalni. Pomieszane dzieci. Izolacja w integracji) ; Działania demarkacyjne (Inkluzja na marginesie) ; Zindywidualizowana pseudoedukacja (Nieodczytanie potrzeb dziecka) ; Cenzurowanie dzieci z orzeczeniami ; 3. Nieodkodowanie dziecięcej komunikacji (Ten, który nie mówi jest głupi): Opór jako forma komunikacji ; Bierne stawianie oporu przez dzieci (Bycie obok. Deprywacja edukacyjna. Ambiwalencja sytuacyjna) ; Czynne stawianie oporu (Upośledzanie tożsamości – psychiatryzowanie) ; 4. Pozorowanie działań i współpracy z rodzicami (Relacje międzydrzwiowe) ; 5. Emancypacyjny punkt zwrotny ; 6. Odblokowanie Innego (Ku podmiotowości i ochronie zasobów) ; R. V. Doświadczanie specjalnej edukacji: 1. Prawdziwe staranie się ; 2. Identyfikowanie problemów (Rezerwat dla Innych. Nieczekanie na poniedziałek i wrzesień): (Nie)specjalne nauczanie w niby szkole (Nuda. Pozamykani w klasie uczniowie) ; Karanie nudną świetlicą ; Deprywacja i infantylizowanie ; Piętnowanie Innych spośród Innych ; 3. Niekłamana komunikacja: Bierne opieranie się ; Czynne opieranie się jako akt niezgody uczniowskiej ; 4. Pseudopedagogiczne reagowanie (Ku wyuczonej marginalizacji): Obwinianie rodziców ; Usypianie dewianta. Psychiatryzowanie ; Pozorowanie indywidualnego wsparcia ; 5. Decyzja o zmianie placówki. Interakcyjna tożsamość ; 6. Nie(wypuszczanie) subwencji oświatowej ; 7. Szczęśliwe i normalne życie. Taki sam a jednak nowy Człowiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko / Torey L. Hayden ; przekład Paweł Kruk. - Warszawa : Hachette Polska, copyright © 2013. - 283, [2] strony ; 21 cm.
(Historie Prawdziwe ; 2)
(Kolekcja Hachette)
Tytuł oryginału: "One child" 1980.
Sześcioletnia Sheila rzadko się odzywała, nigdy nie płakała, a jej spojrzenie wyrażało tylko nienawiść. Matka porzuciła ją na autostradzie, a opiekujący się nią ojciec alkoholik maltretował. Po kolejnym akcie przemocy wobec innego dziecka została umieszczona w klasie specjalnej. Wszyscy uznali, że Sheila jest stracona, wszyscy poza nauczycielką, Torey L. Hayden. To właśnie ona podjęła próbę dotarcia do dziewczynki i wyciągnięcia jej z koszmaru, ponieważ poza zasłoną autystycznego gniewu dostrzegła iskrę geniuszu. Obie rozpoczęły cudowną podróż roziskrzoną radością dziecka, które odkrywa świat miłości, podróż możliwą tylko dzięki oddaniu i odwadze młodej nauczycielki. [lubimyczytac.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko / Torey L. Hayden ; tłumaczenie Paweł Kruk. - Warszawa : Hachette Polska, 1990. - 283, [2] striony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "One child" 1980.
Sześcioletnia Sheila rzadko się odzywała, nigdy nie płakała, a jej spojrzenie wyrażało tylko nienawiść. Matka porzuciła ją na autostradzie, a opiekujący się nią ojciec alkoholik maltretował. Po kolejnym akcie przemocy wobec innego dziecka została umieszczona w klasie specjalnej. Wszyscy uznali, że Sheila jest stracona, wszyscy poza nauczycielką, Torey L. Hayden. To właśnie ona podjęła próbę dotarcia do dziewczynki i wyciągnięcia jej z koszmaru, ponieważ poza zasłoną autystycznego gniewu dostrzegła iskrę geniuszu. Obie rozpoczęły cudowną podróż roziskrzoną radością dziecka, które odkrywa świat miłości, podróż możliwą tylko dzięki oddaniu i odwadze młodej nauczycielki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lit.amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.amer. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 2., 1. wydanie w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2017. - 85, [3] strony ; 23 cm.
I nagroda w kategorii 10-14 lat w II Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren.
Poznajemy Pippi, która jakby żyje na samotnej wyspie, w innym świecie… Na tę wyspę wprowadza nas jej młodsza siostra Marysia. Dzięki jej wrażliwości dotykamy wprost największych tajemnic i problemów jej niepełnosprawnej siostry. Odkrywamy przy tym, że każdy człowiek jest osobną wyspą i choć czasem tak bardzo różnimy się od siebie, to każdy z nas ma prawo do godnego życia, szacunku, podziwu i miłości. I pomyślałam sobie, że jeśli potrafimy sprawić, by takie osoby jak Pippi czuły się szczęśliwe mimo swojej choroby, to nasz świat będzie lepszy. Anna Dymna [Wydaw. Literatura, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdzie jest granica miłości i czy w ogóle taka istnieje? Malwina i Adam Ostrowscy, specjalistyczna rodzina zastępcza, przyjmują pod swój dach niemowlę. O chłopca przez dwa lata walczy biologiczna matka. Kiedy udaje się wreszcie ustalić sytuację prawną dziecka, na stałe trafia ono do Ostrowskich, gdyż nie ma chętnych na adopcję Kacpra. Okazuje się, że nikt nie chce dziecka z zaburzeniami intelektualnymi. Malwina z Adamem kosztem własnych dorastających dzieci wkładają wiele wysiłku, by zapewnić Kacprowi odpowiedni rozwój. Z wiekiem chłopiec ujawnia skłonności do przemocy wobec słabszych. Malwina i Adam stają przed dylematem: zakończyć opiekę nad dwunastoletnim Kacprem i rozwiązać rodzinę zastępczą czy nie? Każdy wybór niesie za sobą czyjeś cierpienie. [Wydawnictwo Marginesy, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ABC Hipoterapii)
Luźna karta złożona to gra planszowa.
Bibliografia przy rozdziałach.
SPIS TREŚCI: 1. Definicja hipoterapii i zakres działań hipoterapeutycznych 2. Hipoterapia jako terapia naturalna 3. Rozwój człowieka: właściwości i prawidłowości 4. Upośledzenie umysłowe: szczególny przypadek zaburzenia rozwoju 5. Zasady pracy hipoterapeuty pacjentami niepełnosprawnymi intelektualnie 6. Usprawnianie ruchowe 7. Kształtowanie umiejętności społecznych podczas zajęć z udziałem konia. Trudne zachowania 8. Elementy psychoterapii w zajęciach hipoterapeutycznych 9. Usprawnianie językowe 10. Poprawa integracji sensorycznej 11. Wykorzystanie w hipoterapii innych metod stosowanych w pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju 12. Rola zabawy w hipoterapii 13. Pomoce dydaktyczne do zajęć z hipoterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 74-[75].
R. I. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w odniesieniu do podstawy programowej ; R. II. Program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: 1. Wiadomości wstępne ; 2. Szczegółowy program edukacyjno-terapeyrtczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym ; R. III. Informacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [167]-168.
MIEJSCE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Charakterystyka upośledzenia umysłowego ; Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się ; Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej ; Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji ; Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski ; Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej ; REWALIDACJA INDYWIDUALNA JAKO FORMA WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Rewalidacja indywidualna - cele i zadania ; Ramowy program rewalidacji indywidualnej ; Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej ; PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA WYKORZYSTYWANE NA ZAJECIACH REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ ZGODNIE Z RAMOWYM PROGRAMEM REWALIDACJI: Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji ; ZAKRES CZYNNOŚCI I UPRAWNIENIA PEDAGOGA SPECJALNEGO W KLASIE INTEGRACYJNEJ ; PRZYKŁADOWE OPRACOWANIA NIEZBĘDNE W PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO: Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego ; Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C. ; Karta obserwacji ucznia klasy I ; Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV ; Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV ; Schemat konspektu ; Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III ; Przykładowe oceny opisowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1.Rozwój psychiczny dziecka ; 2. Rodzina jako system. Wpływ systemu rodzinnego na funkcjonowanie dziecka ; 3. Zaburzenia emocjonalne we wczesnym dzieciństwie ; 4. Upośledzenie umysłowe ; 5. Całościowe zaburzenia rozwoju ; 6. Moczenie mimowolne i zanieczyszczanie się ; 7. Zaburzenia snu ; 8. Zaburzenia nastroju u dzieci ; 9. Próby samobójcze i samobójstwa u dzieci ; 10. Zaburzenia lękowe i zaburzenie obsesyjno-komplulsyjne ; 11. Zaburzenia dysocjacyjne (konwersyjne) i zaburzenia przebiegające pod postacią somatyczną ; 12. Zaburzenia tikowe ; 13. Specyficzne trudności w uczeniu się ; 14. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ; 15. Zaburzenia zachowania ; 16. Zaburzenia odżywiania ; 17. Używanie substancji psychoaktywnych przez dzieci i młodzież ; 18. Zaburzenia psychiczne w chorobach somatycznych ; 19. Problemy dziecka z chorobą przewlekłą i jego rodziny ; 20. Maltretowanie fizyczne i wykorzystywanie seksualne dziecka.
W dzisiejszych czasach określenie dziecko sprawiające problemy jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko sprawiające problemy, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109838 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej