Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(163)
Forma i typ
Książki
(155)
Publikacje dydaktyczne
(74)
Publikacje fachowe
(71)
Poradniki i przewodniki
(61)
Proza
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Poezja
(9)
Audiobooki
(5)
Nuty
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(222)
wypożyczone
(68)
nieokreślona
(11)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(35)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(16)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(50)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(8)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(6)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(17)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(17)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(7)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(24)
Filia 11 (Dębicka 170)
(3)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(13)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(8)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(7)
Patalan Karolina
(6)
Patalan Katarzyna
(6)
Patalan Marta
(6)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Bonilla Rocio (1970- )
(4)
Horosiewicz Beata
(4)
Wojtan Ewa
(4)
Aron Elaine N
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Myszka Agnieszka
(3)
Punset Elsa (1964- )
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Wojtan Ewa. Cztery pory roku
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Faber Joanna
(2)
Fonfara Andrzej
(2)
Goliński Ryszard (skrzypek)
(2)
Guz Sabina
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Jagoda-Mioduszewska Marianna (1969- )
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
King Julie
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(2)
Kurlyandchik Lev
(2)
Lupi Andrea
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Nyberg Lisa
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pudło Agnieszka
(2)
Stanek Joanna
(2)
Stempek Iwona
(2)
Tarasiewicz Bogumiła
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Templeton Rosalyn Anstine
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(2)
Ładecka Anna
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Bailey Anna
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bellon Agnieszka
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beretta Elenia
(1)
Betlej Magdalena (graficzka)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Białek Natalia
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Blecharz Jan (1954- )
(1)
Bobka Amelka
(1)
Bobka Jan
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borowiecka Agnieszka (1983- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bullock Claire
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Chaika Larysa
(1)
Chub Natalia
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czuban Zuzanna
(1)
Czupała Hubert
(1)
Czyż Dagmara
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Delaney Tara
(1)
Dereń-Rogóż Ewelina
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Dobrzyński Ludwik (1941- )
(1)
Dudik Karol
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duman Anna
(1)
Dybek Elżbieta
(1)
Edwards Allison
(1)
Ellison Sheila
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Fedan Natalia
(1)
Flis Maja
(1)
Flis Maja Affabile
(1)
Flis Maja La Mancha
(1)
Gawlik Karolina
(1)
Gałązka-Jędrych Paulina
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(64)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(13)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(145)
1901-2000
(10)
1989-2000
(6)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
2001
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(162)
Ukraina
(1)
Język
polski
(158)
rosyjski
(2)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(2)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Nauczyciele
(163)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(488)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Literatura hiszpańska
(5)
Muzyka polska
(2)
Literatura rosyjska
(1)
Prawnicy
(1)
Temat
Uczucia
(16)
Dzieci
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Korekcja mowy
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Metody nauczania
(9)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Logopedia
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Język polski
(6)
Młodzież
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Metoda Montessori
(5)
Rodzeństwo
(5)
Asertywność
(4)
Emisja głosu
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Robótki ręczne
(4)
Rękodzieło
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie
(4)
Wymowa
(4)
Bajkoterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Leczenie
(3)
Nastolatki
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Papieroplastyka
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychoterapia
(3)
Regulacja emocji
(3)
Roboty ręczne
(3)
Tajemnica
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wrażliwość
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zwierzęta
(3)
Autyzm
(2)
Dinozaury
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gniew
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Leksykologia
(2)
Literatura polska
(2)
Matematyka
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motoryka mała
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rysunki
(2)
Samookaleczenie
(2)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(2)
Skrzypce
(2)
Spostrzeganie
(2)
Spółgłoski
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zachowanie
(2)
Temat: dzieło
Do matki Polki
(1)
Lalka
(1)
Latarnik
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Mendel Gdański
(1)
Moralność pani Dulskiej
(1)
Nasza szkapa
(1)
Pamiętnik z powstania warszawskiego
(1)
Potop
(1)
Siłaczka
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1801-1900
(3)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Diecezja rzeszowska (obszar)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(71)
Podręcznik
(19)
Scenariusz zajęć
(16)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Materiały pomocnicze
(13)
Opowiadania i nowele
(10)
Publikacje dla dzieci
(10)
Wiersze
(9)
Opracowanie
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(5)
Pieśń i piosenka
(3)
Poradniki
(3)
Słuchowisko
(3)
Antologia
(2)
Etiudy i ćwiczenia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Instrukcja
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na flet i fortepian
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka pedagogiczna
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Partytura i głosy
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Publikacja dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wytyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(112)
Psychologia
(46)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(19)
Kultura i sztuka
(12)
Językoznawstwo
(11)
Hobby i czas wolny
(8)
Medycyna i zdrowie
(8)
Matematyka
(6)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Biologia
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109439 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej ; Modyfikacje konwencjonalnej terapii poznawczo-behawioralnej ; Edukacja efektywna ; Restrukturyzacja poznawcza ; Rozmówki ; Zestaw strategii emocjonalnych ; Strategie dodatkowe ; Historyjki społeczne ; Badania nad skutecznością programu "Poznajemy uczucia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108957 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaję emocje / Agnieszka Bellon, Tamara Michałowska. - Wrocław : Siedmioróg, copyright 2023. - 72 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Na okładce: Książeczka edukacyjna z ćwiczeniami rozwijającymi umiejętność rozpoznawania emocji, ich rozumienia i radzenia sobie z nimi.
Na okładce: smutek, milość, zazdrość, radość, strach, przyjaźń.
7-9 lat.
Ten wartościowy zeszyt edukacyjny jest doskonałym narzędziem dydaktycznym, uzupełniającym scenariusze lekcji o emocjach dla klas pierwszych szkoły podstawowej. Publikacja została opracowana z myślą zarówno o zajęciach rewalidacyjnych, jak i o podstawowym programie zajęć na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Będzie także doskonałą pomocą dla rodziców pragnących rozmawiać o emocjach ze swoimi dziećmi. Książka proponuje 66 stron tematycznych stawiających dziecko w obliczu bliskich mu sytuacji kontekstowych, w których ono samo lub jego najbliżsi odczuwają emocje. Zadaniem dziecka jest przyswojenie sobie wiedzy o emocjach, znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące emocji, rozwiązywanie różnorodnych zadań wymagających refleksji nad emocjami, nad ich wyrażaniem i nad ich konsekwencjami, wreszcie rozwinięcie umiejętności radzenia sobie z emocjami. Dzięki tej cennej pomocy dydaktycznej zmierzenie się z trudną tematyką emocji stanie się dla dziecka fascynującą przygodą i zabawą! [www.smyk.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie po rozdziałach.
Karol zostaje mistrzem olimpijskim maratonu ; Samantha gra inteligentnie ; Chico i tajemnica Pelego ; Tenis to w pewnym sensie sport drużynowy ; Z mentorem do sławy 85 W zdrowym ciele zdrowy duch, czyli o tym, jak Aleks został superbohaterem ; Nowe wyzwanie ; Sześć niezwykłych liter.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-796 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [126].
„Emocje i gesty” są drugą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Do każdej fotografii opracowano pytania i polecenia, które są pomocą w rozpoznawaniu, nazywaniu oraz wskazywaniu przyczyn pojawiania się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczę się rozumieć innych : mówienie i myślenie / Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. - 87, [2] strony, [39] stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [88].
„Mówienie i myślenie” jest trzecią częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce rozumienia zasad komunikacji międzyludzkiej. Książka jest zbiorem zdjęć przedstawiających osoby znajdujące się w różnych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy zaskoczenie. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Książka ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [162].
„Patrzenie i wskazywanie” jest pierwszą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". Stanowi pomoc do uczenia jednych z podstawowych funkcji społecznych, jakimi są patrzenie na obiekty wskazywane przez inne osoby oraz podążanie za wzrokiem drugiej osoby. Umiejętności te są jedną z podwalin prawidłowego rozwoju społecznego. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 4. poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 90-[91], wykaz aktów prawnych na stronach 83-87.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera, dostęp 4.10.2022]
Rys historyczny ; I. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁU ASPERGERA: 1. Klasyfikacja zespołu Aspergera, 2. Diagnoza, 3. Wybrane formy terapii ; II. WPŁYW ZABURZEŃ NA FUNKCJONOWANIE W SZKOLE: 1. Trudności językowe i komunikacyjne, 2. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne, 3. Czynności rutynowe i specyficzne zainteresowania, 4. Problemy z koncentracją, 5. Zaburzenia integracji sensorycznej, 6. Funkcje poznawcze i wykonawcze ; III. WSPARCIE NA TERENIE SZKOŁY Z UWZGLĘDNIENIEM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM DOMOWYM: 1. Terapia indywidualna a nauczanie indywidualne, 2. Metody terapii w szkole i integracja z rówieśnikami, 3. Współpraca z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111246 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Czytają: Karolina Gawlik, Maja Grześkowiak, Justyna Matwiejków, Agnieszka Pudło.
Nagranie w formacie mp3.
Mądre bajki do słuchania to zbiór 6 bajek pozwalających poznać i zrozumieć świat emocji oraz wspomagających radzenie sobie z różnymi sytuacjami dnia codziennego. Utwory są przeznaczone dla przedszkolaków oraz uczniów młodszych klas. Publikacja wchodzi w skład serii Słuchowiska dla przedszkolaków. Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Bajki rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterami bajek są zwierzęta żyjące w różnych miejscach i zmagające się z bliskimi dziecku problemami. Słuchając albumu, poznać można przechwalającą się żyrafę; nieśmiałego kotka; niepotrafiącego opanować wybuchów złości krokodyla; żurawia, który nie umie pogodzić się z przegraną; niemogącego opanować bałaganu liska oraz sroczkę, która nie potrafi się dzielić. Dzięki mądrym radom i pomocy każdy z naszych bohaterów znajduje receptę na kłopoty. [CEBP 24.12, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. km-847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "100 ideas for secondary teachers : supporting students with autism" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 244-245.
Dobra praktyka ; Okres przejściowy i zmiana ; Wspomaganie w zakresie leku i zachowania ; Zachowanie ; Rozwój umiejętności i relacji społecznych ; Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne ; Program nauczania, prace domowe i sprawdziany ; Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
[Z "Od autorów"]: Drogi Czytelniku, w książce znajdziesz zabawy plastyczne przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym. Książka ta ma na celu przede wszystkim ułatwić pracę nauczycielom oraz instruktorom prowadzącym zajęcia plastyczne z przedszkolakami. [Z "Od wydawcy"]: Te prace dzięki różnorodności wykorzystywanych materiałów dają dziecku szansę nieskrępowanej swobody twórczej i radości tworzenia, rozwijania zdolności manualnych, a także ćwiczenia wytrwałości w dążeniu do celu. Różnorodność prac gwarantuje, że pomysły mogą być wykorzystywane przez nauczycieli, jak i rodziców czy opiekunów, zarówno w świetlicach, jak i na zajęciach szkolnych, na spotkaniach koleżeńskich czy być elementem zabawy lub konkursu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-74 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-74, F.6-Czyt.74 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-Czyt.74 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-74 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-74 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-74 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-74 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Helion Edukacja)
Indeks.
Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych. Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie! [Wydawnictwo Helion, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Technology's child : digital media's role in the ages and stages of growing up" 2023.
Indeks.
Co robi moje dziecko w internecie? Jakiego rodzaju treści ogląda lub z kim rozmawia? Czy przez korzystanie z technologii łatwiej się rozprasza? Katie Davis zbiera praktyczne wskazówki i porady, jak nauczyć dziecko bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w cyfrowej rzeczywistości. Jej książka jest przeznaczona dla każdego, kto jest zainteresowany wpływem technologii na rozwój dzieci: od narodzin aż do osiągnięcia przez nie dorosłości. Z pewnością znajdą tam coś dla siebie: -rodzice, którzy starają się nadążyć za najnowszymi technologiami i zastanawiają się, jak pomóc swoim dzieciom z nich korzystać. -Nauczyciele, którzy szukają pomysłów na wykorzystanie technologii do ważnych i wzbogacających doświadczeń edukacyjnych w klasie. -Projektanci graficzni, którzy opracowują aplikacje i strony dla dzieci w różnym wieku i ich rodzin. A także wszyscy inni, którzy pragną dowiedzieć się więcej o tym, jak wychować dziecko w cyfrowej rzeczywistości. [Copernicus Center Press, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"365 sposobów na nude" to wielki zestaw zabaw, gier i ćwiczeń o różnym stopniu trudności, urozmaiconych pomysłami na prace plastyczne i łatwe do wykonania smakołyki. A wszystko dopasowane do spontanicznej aktywności dziecka. Z książki można korzystać w domu, w przedszkolu, szkole, w świetlicy, na podwórku, podczas wakacji letnich i zimowych ferii. Ta różnorodność pozwala na korzystanie z książki przez cały rok - kiedy świeci słońce, pada deszcz czy śnieg lub gdy pogoda zmusza nas do pozostania w domu. [Centrum Edukacji Dziecięcej, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-796/799/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-796/799 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-74 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej