Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(15)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(250)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(5)
Szczęście
(4)
Dzieci
(3)
Młodzież
(3)
Pewność siebie
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Powieść angielska
(3)
Powieść kryminalna angielska
(3)
Psychoterapia
(3)
Samorealizacja
(3)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(3)
Wrażliwość
(3)
Ból psychiczny
(2)
Morse (postać fikcyjna)
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Asertywność
(1)
Chłopcy
(1)
Coaching
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Mentoring
(1)
Osobowość
(1)
Osoby zaginione
(1)
Poczucie straty
(1)
Policjanci
(1)
Pracoholizm
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Profilowanie kryminalne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychopatologia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Teoria ram relacyjnych
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zasoby osobiste (psychologia)
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Oksford (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Podręcznik
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Kryminał
(1)
Powieść
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109439 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them" 2002.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108957 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Abnormal psychology" 2014.
Bibliografia, netografia na stronach [769]-877. Indeksy.
1. Psychologia zaburzeń w zarysie 2. Historyczne i współczesne poglądy na temat zaburzonego zachowania 3. Przyczyny zaburzeń i poglądy na zaburzenia psychiczne 4. Ocena kliniczna i diagnoza 5. Stres a zdrowie psychiczne i fizyczne 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia 7. Zaburzenia nastroju i samobójstwo 8. Zaburzenia z objawami somatycznymi i zaburzenia dysocjacyjne 9. Zaburzenia odżywiania i otyłość 10. Zaburzenia osobowości 11. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi 12. Odmienności, dysfunkcje i zaburzenia seksualne 13. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 14. Zaburzenia neuropoznawcze 15. Zaburzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego (zaburzenia neurorozwojowe) 16. Terapia 17. Współczesne problemy i kwestie prawne w psychologii zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-113019 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
(Inspektor Morse / Colin Dexter)
Tytuł oryginału: "Last seen wearing" 1976.
Z cyklu "Inspektor Morse".
W wypadku samochodowym ginie policjant prowadzący na własną rękę śledztwo w sprawie zaginionej dwa lata wcześniej siedemnastoletniej Valerie Taylor. Sprawę przejmuje inspektor Morse, który jest przekonany, że dziewczyna nie żyje, mimo iż do jej rodziców docierają dwa listy od córki. Wśród podejrzanych jest były chłopak zaginionej, jej nauczyciele, a nawet matka i ojczym. Według sierżanta Lewisa inspektora jak zwykle ponosi fantazja. Wkrótce zabity nożem zostaje jeden z dawnych nauczycieli Valerie. By zakończyć śledztwo sukcesem Morse zmierzyć się musi z wieloma pokusami. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspektor Morse / Colin Dexter)
Stanowi cz. cyklu "Inspektor Morse".
Zamiast jechać do Grecji, jak planował, inspektor Morse spędza urlop, próbując wyjaśnić okoliczności dwóch tajemniczych zgonów w jednym z oksfordzkich kościołów. Wraz z sierżantem Lewisem przejmuje śledztwo, które lokalna policja uznała już za zamknięte. Sprawa okazuje się dużo trudniejsza, niż ktokolwiek by przypuszczał - Morse musi walczyć nie tylko z lękiem wysokości i strachem przed ciemnymi labiryntami, ale także z narastającym pożądaniem, jakie wywołuje w nim jedna z parafianek. Na dodatek okazuje się, że wspomniane zgony mogą być początkiem dłuższej serii zabójstw... [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-krym. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik Doskonały)
1. Czym jest asertwyność 2. Zachowanie nieasertywne i ich następstwa 3. Czy znajdziesz w tym coś dla siebie ? 4. Jesteś odpowiedzialny 5. Stań się swoim najlepszym przyjacielem 6. Idź naprzód, odpuść sobie 7. Radzenie sobie z konfliktem 8. Asertywny konsument 9. Odmawianie i wyznaczanie granic 10.Etapy osiągania asertywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Tytuł oryginału: "Anger management activities for kids : 50+ exercises for understanding feelings, staying calm, and managing strong emotions" 2020.
Na okładce: Ponad 50 ćwiczeń, które pomogą: zrozumieć uczucia, zachować spokój, radzić sobie z silnymi emocjami.
Wiek: 5+.
Każdy z nas miewa gorsze dni i czasami się gniewa. Nie ma w tym nic złego – wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Tak naprawdę znaczenie ma to, czy nie przejmują one nad nami kontroli, a także sposób, w jaki je wyrażamy. Książka Oswoić potwora gniewu zawiera ponad pięćdziesiąt wesołych ćwiczeń, które pomagają dzieciom zrozumieć gniew, zaakceptować to uczucie i się z nim uporać. Autorka zabierze twoje dziecko w podróż, podczas której ono: wypróbuje różne sposoby radzenia sobie z gniewem, wykonując fantastyczne ćwiczenia oparte między innymi na rysowaniu, myśleniu czy pracy z własnym ciałem; dowie się, jak inne dzieci przeżywają gniew i radzą sobie z takimi samymi uczuciami, jakich ono doświadcza; odkryje wskazówki, po których rozpozna, kiedy w jego ciele pojawia się gniew, co jest jego przyczyną i jak może go wyładować w bezpieczny sposób. Ćwiczenia opisane w książce zostały zaczerpnięte z terapii opartych na dowodach naukowych, takich jak terapia poznawczo-behawioralna, praktyka uważności, EMDR czy terapia zabawą. Pomogą one dziecku zrozumieć, że odczuwany przez nie gniew nie jest zły i co może zrobić, by zapanować nad tym uczuciem, zamiast pozwalać, by to potwór gniewu przejmował nad nim władzę. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-lit.ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z cyklu "Nadinspektor Barnaby i sierżant Troy".
Pierwsza część przygód nadinspektora Barnaby'ego i sierżanta Troya. Rozpoczynają oni śledztwo dotyczące z pozoru naturalnej śmierci starej panny Simpson. Okazuje się, że Badger's Drift nie jest tak spokojną i bezpieczną wioską, na jaką wygląda, a jej mieszkańcy ukrywają mniej lub bardziej nieprzyjemne dla nich tajemnice. Gdy policyjne dochodzenie zaczyna ujawniać to zaskakujące oblicze wsi, popełnione zostaje kolejne, makabryczne zabójstwo. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne 2005]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-lit.ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie.
Tytuł oryginału: "Resilient : how to grow an unshakable core of calm, strength, and happiness" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach [247]-255.
Co pozwala nam stawiać czoła wielu przeciwnościom? Dzięki czemu możemy nie tylko się z nimi zmierzyć i je pokonać, ale także wyjść z trudnej sytuacji silniejsi niż wcześniej? W jaki sposób kształtuje się nasza zdolność radzenia sobie z wyzwaniami i elastycznego przystosowywania się do zmiennych, nie zawsze sprzyjających okoliczności? Nasza droga życiowa zależy od trzech czynników: tego, jak radzimy sobie z trudnościami, jak chronimy swoje słabości oraz jak zwiększamy swoje zasoby. Nie zawsze mamy wpływ na innych ludzi i okoliczności zewnętrzne. Możemy jednak polegać na swoich siłach wewnętrznych, wzmacniać je i rozwijać. O tym, jak to robić, pisze w swojej książce Rick Hanson, autor bestsellera Szczęśliwy mózg. Nasze mentalne zasoby stanowią o naszej rezyliencji, czyli umiejętności radzenia sobie z przeciwnościami i stawiania czoła wyzwaniom na drodze do wykorzystania pojawiających się możliwości. Rezyliencja sprzyja także dobrostanowi, kształtuje fundament spokoju, wewnętrznej siły i szczęścia. Autorzy pokazują, jak rozwinąć 12 kluczowych dla niej kompetencji psychicznych: współczucie, uważność, uczenie się, siłę charakteru, wdzięczność, wiarę w siebie, spokój, motywację, intymność, odwagę, dążenia i szczodrość. Rick Hanson wraz z synem napisali przejrzysty i wyczerpujący poradnik, w którym łączą teorię z osobistym doświadczeniem i praktycznymi wskazówkami. Napisana przyjaznym, jasnym i pełnym życzliwości stylem książka stanowi nieocenione źródło wiedzy i narzędzie do codziennej pracy. Co znajdziesz w tej książce?: -Praktyczne sposoby doświadczania, rozwijania i wykorzystywania podstawowych zasobów mentalnych w celu budowania rezyliencji ; -Ćwiczenia i narzędzia służące rozwijaniu konkretnych kompetencji ; -Szczere, osobiste obserwacje, przykłady i sugestie na każdy dzień ; -Przystępne metody służące pokonaniu negatywnego nastawienia ; -Przydatne informacje na temat mózgu i rozwijania jego pozytywnej plastyczności. Jak korzystać z tego poradnika? Z książki możesz korzystać na wiele sposobów, zależnie od potrzeb. Nie musisz czytać jej w tradycyjny sposób, od początku do końca. W każdym miesiącu składającym się na rok osobistego rozwoju możesz przeczytać jeden rozdział. Możesz też wybrać potrzebę lub kompetencję, która jest dla ciebie szczególnie istotna (na przykład bezpieczeństwo lub uważność), i skoncentrować się na powiązanych z nią rozdziałach. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Hardwiring happiness : the new brain science of contentment, calm, and confidence" 2013.
Bibliografia na stronach [237]-249. Indeks.
Cz. 1. DLACZEGO: Pielęgnowanie dobra ; Rzep na to, co złe ; Zielony mózg, czerwony mózg. CZ. 2. JAK: Uzdrowienie siebie dzięki chłonięciu dobra ; Dostrzeganie pozytywnych doświadczeń ; Tworzenie pozytywnych doświadczeń ; Budowanie mózgu ; Kwiaty zamiast chwastów ; Zastosowanie metody chłonięcia dobra ; Dwadzieścia jeden klejnotów.
Dlaczego łatwiej jest koncentrować się na złości, zmartwieniach czy doznanej krzywdzie? Dlaczego skupiamy się na negatywnych doświadczeniach, a nie przywiązujemy większej wagi do tych pozytywnych? Co sprawia, że latami pamiętamy drobne przykrości, a trudem przypominamy sobie przyjemne chwile? W toku ewolucji ludzki mózg rozwinął się w taki sposób, by szybko się uczyć i wyciągnąć wnioski ze złych doświadczeń. Stanowił wewnętrzny system ostrzegania przed niebezpieczeństwami. Nastawienie na wychwytywanie zagrożeń pomagało naszym przodkom przetrwać. Dzisiaj nie musimy każdego dnia walczyć o życie, ale nasz mózg działa tak samo - każdą negatywną sytuację uznaje za zagrożenie i "pamięta" o wiele dłużej niż pozytywne doświadczenie. Możemy jednak to zmienić i "zaprogramować" i swój mózg, aby działał inaczej. Mózg jest plastyczny i doświadczenia mogą go kształtować. Zmienia się w zależności od tego , na czym się koncentrujemy, Jeśli nieustanie skupiasz się na zmartwieniach, zagrożeniach czy urazach, to stajesz się bardziej podatny na lęk, przygnębieni, smutek czy poczucie winy. Jeżeli zaś skoncentrujesz się na dobrych wydarzeniach, to twój mózg przybierze inny kształt, będzie "zaprogramowany" na siłę i odporność, realistycznie optymistyczne nastawienie, pozytywny nastrój oraz poczucie własnej wartości. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Hardwiring happiness : the new brain science of contentment, calm, and confidence" 2013.
Bibliografia na stronach [237]-249. Indeks.
Cz. I DLACZEGO: R. 1 Pielęgnowanie dobra ; R. 2 Rzep na to, co złe ; R. 3 Zielony mózg, czerwony mózg ; CZ. 2 JAK: R. 4 Uzdrowienie siebie dzięki chłonięciu dobra ; R. 5 Dostrzeganie pozytywnych doświadczeń ; R. 6 Tworzenie pozytywnych doświadczeń ; Budowanie mózgu ; Kwiaty zamiast chwastów ; Zastosowanie metody chłonięcia dobra ; Dwadzieścia jeden klejnotów.
Dlaczego łatwiej jest koncentrować się na złości, zmartwieniach czy doznanej krzywdzie? Dlaczego skupiamy się na negatywnych doświadczeniach, a nie przywiązujemy większej wagi do tych pozytywnych? Co sprawia, że latami pamiętamy drobne przykrości, a trudem przypominamy sobie przyjemne chwile? W toku ewolucji ludzki mózg rozwinął się w taki sposób, by szybko się uczyć i wyciągnąć wnioski ze złych doświadczeń. Stanowił wewnętrzny system ostrzegania przed niebezpieczeństwami. Nastawienie na wychwytywanie zagrożeń pomagało naszym przodkom przetrwać. Dzisiaj nie musimy każdego dnia walczyć o życie, ale nasz mózg działa tak samo - każdą negatywną sytuację uznaje za zagrożenie i "pamięta" o wiele dłużej niż pozytywne doświadczenie. Możemy jednak to zmienić i "zaprogramować" i swój mózg, aby działał inaczej. Mózg jest plastyczny i doświadczenia mogą go kształtować. Zmienia się w zależności od tego , na czym się koncentrujemy, Jeśli nieustanie skupiasz się na zmartwieniach, zagrożeniach czy urazach, to stajesz się bardziej podatny na lęk, przygnębieni, smutek czy poczucie winy. Jeżeli zaś skoncentrujesz się na dobrych wydarzeniach, to twój mózg przybierze inny kształt, będzie "zaprogramowany" na siłę i odporność, realistycznie optymistyczne nastawienie, pozytywny nastrój oraz poczucie własnej wartości. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Hardwiring happiness : the new brain science of contentment, calm, and confidence" 2013.
Bibliografia na stronach [237]-249. Indeks.
Cz. I DLACZEGO: R. 1 Pielęgnowanie dobra ; R. 2 Rzep na to, co złe ; R. 3 Zielony mózg, czerwony mózg ; CZ. 2 JAK: R. 4 Uzdrowienie siebie dzięki chłonięciu dobra ; R. 5 Dostrzeganie pozytywnych doświadczeń ; R. 6 Tworzenie pozytywnych doświadczeń ; Budowanie mózgu ; Kwiaty zamiast chwastów ; Zastosowanie metody chłonięcia dobra ; Dwadzieścia jeden klejnotów.
Dlaczego łatwiej jest koncentrować się na złości, zmartwieniach czy doznanej krzywdzie? Dlaczego skupiamy się na negatywnych doświadczeniach, a nie przywiązujemy większej wagi do tych pozytywnych? Co sprawia, że latami pamiętamy drobne przykrości, a trudem przypominamy sobie przyjemne chwile? W toku ewolucji ludzki mózg rozwinął się w taki sposób, by szybko się uczyć i wyciągnąć wnioski ze złych doświadczeń. Stanowił wewnętrzny system ostrzegania przed niebezpieczeństwami. Nastawienie na wychwytywanie zagrożeń pomagało naszym przodkom przetrwać. Dzisiaj nie musimy każdego dnia walczyć o życie, ale nasz mózg działa tak samo - każdą negatywną sytuację uznaje za zagrożenie i "pamięta" o wiele dłużej niż pozytywne doświadczenie. Możemy jednak to zmienić i "zaprogramować" i swój mózg, aby działał inaczej. Mózg jest plastyczny i doświadczenia mogą go kształtować. Zmienia się w zależności od tego , na czym się koncentrujemy, Jeśli nieustanie skupiasz się na zmartwieniach, zagrożeniach czy urazach, to stajesz się bardziej podatny na lęk, przygnębieni, smutek czy poczucie winy. Jeżeli zaś skoncentrujesz się na dobrych wydarzeniach, to twój mózg przybierze inny kształt, będzie "zaprogramowany" na siłę i odporność, realistycznie optymistyczne nastawienie, pozytywny nastrój oraz poczucie własnej wartości. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : "Trauma-focused ACT : a practitioner’s guide to working with mind, body, and emotion using acceptance and commitment therapy" 2021.
Bibliografia na stronach [450]-453.
Terapia akceptacji i zaangażowania skoncentrowana na traumie to elastyczny, kompleksowy model leczenia wielu problemów związanych z traumą, w tym zaburzenia stresowego pourazowego, zaburzeń lękowych i osobowości, depresji, uzależnień, krzywdy moralnej, przewlekłego bólu, wstydu, tendencji samobójczych, samookaleczania, bezsenności, żałoby powikłanej, problemów seksualnych czy agresji. Niniejsza książka, autorstwa cieszącego się uznaniem na całym świecie terapeuty i trenera ACT, jest skierowana do praktyków o różnym poziomie doświadczeniu. Zawiera omówienie nowatorskich strategii, które pozwalają uzdrowić przeszłość, żyć w teraźniejszości i budować przyszłość. Prezentowane techniki pracy z treściami poznawczymi, emocjami, wspomnieniami i ciałem zostały bogato zilustrowane przykładami z praktyki klinicznej, fragmentami rozmów z klientami, ćwiczeniami i metaforami. Autor podaje także wskazówki dotyczące wykorzystania zasobów innych modeli terapeutycznych, na przykład terapii EMDR czy przedłużonej ekspozycji. Dzięki przedstawionemu w książce podejściu - opartemu na współczuciu i ekspozycji - specjaliści w dziedzinie zdrowia psychicznego będą mogli pomóc klientom: - nawiązać kontakt z własnym ciałem i dostroić się do niego, by odzyskać poczucie ugruntowania ; - poradzić sobie tak z nadmiernym, jak z niedostatecznym pobudzeniem ; - uwolnić się od stanów dysocjacyjnych ; - przejść od nienawiści do siebie do samowspółczucia ; - wyzwolić się spod wpływu bolesnych myśli i emocji ; - rozwinąć zintegrowane poczucie Ja ; - przepracować traumatyczne wspomnienia ; - rozpoznać własne wartości i żyć zgodnie z nimi ; - doświadczyć potraumatycznego wzrostu. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The reality slap : how to survive and thrive when life hits hard" 2021.
Na okładce : Terapia ACT.
Indeks.
Nic nie przygotowuje nas na chwile, w których nasz świat zostaje wywrócony do góry nogami. Zderzenie z rzeczywistością może powodować ogromne cierpienie, z którym trudno sobie poradzić. Może przybierać różne formy, jak: śmierć bliskiej osoby, przewlekła choroba, uraz, wypadek, zdrada, rozwód, utrata pracy, pożar, powódź… Jakąkolwiek formę przybiera, boli! Ciosy od życia zawsze też wiążą się z jakąś stratą, na przykład z utratą ważnej relacji, zdrowia, pracy, niezależności, poczucia bezpieczeństwa lub przynależności, zaufania. Stracie towarzyszą smutek i żal, często poczucie winy, rozgoryczenie czy gniew. Obok trudnych emocji zazwyczaj pojawiają się także objawy fizyczne takie jak zaburzenia snu, zmęczenie, letarg, apatia czy wahania łaknienia. Jeśli odczuwasz potworny ból emocjonalny, doświadczasz przytłaczającego poczucia beznadziei albo zmagasz się z druzgocącą samotnością czy rozpaczą - sięgnij po techniki terapii akceptacji i zaangażowania o udowodnionej naukowo skuteczności. Russ Harris w przystępny sposób opisuje sprawdzone metody radzenia sobie ze stratą, kryzysem i traumą. Na podstawie licznych przykładów i ćwiczeń nauczysz się, jak odebrać władzę nad sobą bolesnym myślom, emocjom i wspomnieniom, aby nawet wtedy, gdy się pojawią, nie powstrzymywały cię przed angażowaniem się w to, co jest dla ciebie ważne. Przestaniesz wycofywać się z życia i odsuwać od ludzi, którym na tobie najbardziej zależy. Odkryjesz, jak okazywać sobie życzliwość i wsparcie, z odwagą stawiać czoła stracie i odbudować swoje życie - bez względu na to, jak bardzo zostało zniszczone. Dzięki tej książce nie tylko znajdziesz drogę wyjścia z rozpaczy, ale także nauczysz się, jak przetrwać niespodziewane życiowe zakręty i doceniać wszystko, co życie nadal ma ci do zaoferowania. [GWP, 2022]
CZ. I. REORGANIZACJA: 1. Kiedy życie boli ; 2. Najpierw to, co najważniejsze ; 3. Życzliwe słowa ; 4. Zaniechanie zmagań ; 5. Kiedy nadciąga burza ; 6. Psychiczny smog ; 7. Zauważaj i nazywaj ; 8. Żyj i pozwól być ; 9. Nasi wewnętrzni sprzymierzeńcy ; 10. Zaciekawione spojrzenie ; 11. Życzliwa dłoń ; 12. Kiedy wspomnienia wywołują ból ; CZ. II. ODBUDOWA: 13. Nadawanie życiu znaczenia ; 14. Jeden mały krok ; 15. Postępowanie w obliczu przeciwności ; 16. W więzieniu urazy ; 17. Nigdy nie jest za późno ; 18. Wykorzenianie złych nawyków ; CZ. III. REWITALIZACJA: 19. Scena życia ; 20. Pełnia doświadczenia ; 21. Radość i smutek ; Aneks A. Neutralizowanie ; Aneks B. Uważność oddechu ; Aneks C. Wyznaczanie celów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113605 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej