Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(58)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje fachowe
(42)
Publikacje naukowe
(34)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(21)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(22)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(43)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bac Aneta
(3)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Cybulski Mateusz
(2)
Geisslinger Gerd
(2)
Grotthus Bartosz
(2)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(2)
Menzel Sabine
(2)
Mutschler Ernst (1931- )
(2)
Pawlak Dariusz
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Ruth Peter
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Schmidtko Achim (1972- )
(2)
Sienkiewicz-Oleszkiewicz Beata
(2)
Zalewski Bartosz (psycholog)
(2)
Adamczyk-Sowa Monika
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Badziński Arkadiusz
(1)
Barć Maja
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Behnke Maciej
(1)
Blecharz Jan (1954- )
(1)
Bliźniewska-Kowalska Katarzyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buckworth Janet (1953- )
(1)
Campbell Donald (psychoterapeuta)
(1)
Chlebosz Karolina
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dishman Rod K
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Edwards Allison
(1)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(1)
Evans Nicola (pielęgniarstwo psychiatryczne)
(1)
Fava Giovanni Andrea (1952- )
(1)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Górnik-Durose Małgorzata
(1)
Hale Rob
(1)
Hay Dale F
(1)
Hetman-Krajewska Joanna
(1)
Ignatowicz Roman
(1)
Jach Łukasz
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Jankowska Małgorzata (artystka)
(1)
Janus Edyta
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Józefik Barbara
(1)
Kaczmarek Magdalena (psycholog)
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kazek Beata
(1)
Kita Sylwia (1979- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Knapp Julie
(1)
Kopyto Piotr
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzystanek Marek (1972- )
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kulesza Wojciech (1978- )
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Mamcarz Piotr (psychologia)
(1)
Michałowicz Roman (1926- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Morena Katarzyna
(1)
Motyka Marek (socjolog)
(1)
Nogas Grzegorz
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
O'Connor Patrick J
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olesiński Piotr
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Pasztak-Opiłka Agnieszka
(1)
Pilecki Maciej Wojciech
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Pyrtek Sylwia
(1)
Rudnik Agata
(1)
Sein Anand Jacek
(1)
Sidorowicz Sławomir (1942- )
(1)
Sikora Teresa (psycholog)
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Stanisławska-Kubiak Maja
(1)
Szubert Tomasz
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(23)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Psycholodzy
(58)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(488)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Szkoły wyższe
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dzieci
(7)
Młodzież
(6)
Psychoterapia
(5)
Uczucia
(5)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Autyzm
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Terapia par i małżeństw
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Choroby ludzi
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Farmakologia
(2)
Geriatria
(2)
Gerontologia
(2)
Leczenie
(2)
Lęk
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Psychologia zdrowia
(2)
Psychopatologia
(2)
Rodzina
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Toksykologia
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Agorafobia
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alalia
(1)
Alimenty
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Ankieta
(1)
Anoreksja
(1)
Badania naukowe
(1)
Badanie psychiatryczne
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Bulimia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drgawki
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Empatia
(1)
Etanol
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Jąkanie
(1)
Kierowanie pojazdami
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Logopedia
(1)
Logoterapia
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Metodologia
(1)
Miłość
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Narząd ruchu
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(21)
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(10)
Poradnik
(7)
Monografia
(6)
Poradniki
(3)
Raport z badań
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(44)
Medycyna i zdrowie
(22)
Edukacja i pedagogika
(12)
Nauka i badania
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Chemia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej ; Modyfikacje konwencjonalnej terapii poznawczo-behawioralnej ; Edukacja efektywna ; Restrukturyzacja poznawcza ; Rozmówki ; Zestaw strategii emocjonalnych ; Strategie dodatkowe ; Historyjki społeczne ; Badania nad skutecznością programu "Poznajemy uczucia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108957 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2012.
Bibliografia na stronach 397-[430]. Indeksy.
Książka jest przeznaczona dla psychologów, terapeutów, rodziców, nauczycieli i osób z Zespołem Aspergera.
1. Czym jest zespól Aspergera? 2. Diagnoza. 3. Myślenie społeczne i przyjaźń. 4. Dokuczanie i prześladowanie. 5. Teoria umysłu. 6. Rozumienie i wyrażanie emocji. 7. Specyficzne zainteresowania. 8. Język. 9. Umiejętności poznawcze. 10. Ruch i koordynacja. 11. Wrażliwość sensoryczna. 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa. 13. Trwałe związki. 14. Psychoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 171 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach Indeks.
CZ. I. TEORETYCZNE PODSTAWY TEORII ZAJĘCIOWEJ: 1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia ; 2. Modele praktyki w terapii zajęciowej ; 3. Analiza aktywności ; 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) ; 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego ; CZ. II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM: 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu ; 7. Terapia zajęciowa w pediatrii ; 8. Terapia zajęciowa w geriatrii ; 9. Terapia zajęciowa w psychiatrii ; 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZ. III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 11. Arteterapia ; 12. Choreoterapia ; 13. Muzykoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
CZĘŚĆ I.TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje ; 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną ; 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA: 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego ; 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym ; 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 10. Uczestnictwo społeczne ; CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB L NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ: 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa ; 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej ; 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ; 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [223]-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Patofizjologia wybranych dysfunkcji narządu ruchu / Aneta Bac ; Wybrane objawy powodujące ograniczenia funkcjonalne osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Aneta Bac ; Założenia terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu / Anna Misiorek ; Narzędzia oceny w pracy z osobami z dysfunkcjami narządu ruchu / Paulina Aleksander-Szymanowicz ; Obszary interwencji u osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Aneta Bac ; Transfer osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Paweł Żychowicz ; Wyroby medyczne w terapii osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Tomasz Szaporów ; Praktyczne aspekty terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu / Urszula Chrabota ; Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu - studia przypadków / Anna Bukowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet SWPS
Wprowadzenie ; CZ. I. ZAGADNIENIA PODSTAWOWE: 1. Psychologia edukacyjna jako specjalność psychologiczna - Dorota Bednarek ; 2. Tożsamość zawodowa psychologa edukacyjnego - Dorota Bednarek ; 3. Organizacja pomocy psychologicznej w systemie edukacji w Polsce - Katarzyna Mazur ; 4. Różnorodność ram praktycznych w psychologii edukacyjnej - Dorota Bednarek ; 5. Psychologia edukacyjna jako praktyka oparta na dowodach - Dorota Bednarek ; 6. Etyczne i prawne aspekty praktyki psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; 7. Zdrowie psychiczne z perspektywy psychologii edukacji - Ewa Trzebińska, Tomasz Kuźmicz ; 8. Specjalne potrzeby edukacyjne, projektowanie uniwersalne i racjonalne usprawnienia - Dorota Bednarek ; 9. Modele diagnozy psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; CZ. II. Specjalne potrzeby edukacyjne - wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja): 10. Diagnozowanie inteligencji – trudności diagnostyczne oraz grupy specjalne – Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke ; 11. Bezpłatne narzędzia psychologiczne do badania rozwoju poznawczego, społeczno-emocjonalnego i osobowościowego - Magdalena Kochańska ; 12. Zaburzenia rozwoju językowego DLD - Magdalena Kochańska ; 13. Wskazówki dla nauczycieli odnośnie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami w zakresie języka i komunikacji - Magdalena Kochańska ; 14. Dysleksja z perspektywy specjalnych potrzeb edukacyjnych - Dorota Bednarek ; 15. Diagnozowanie dysleksji rozwojowej - nowe standardy - Bartosz M. Radtke ; 16. Dyskalkulia - procesy poznawcze odpowiedzialne za operacje arytmetyczne, implikacje praktyczne - Monika Pudło ; 17. Terapia czy edukacja? Oddziaływania oparte na dowodach w zaburzeniach neurorozwojowych na przykładzie spektrum autyzmu - Anna Waligórska ; CZ. III. RÓŻNORODNOŚĆ ZASTOSOWAŃ PSYCHOLOGII EDUKACYJNEJ: 18. Czynniki poznawcze, społeczne i środowiskowe, obniżające osiągnięcia szkolne uczniów: szczególna rola pamięci roboczej, bezradności intelektualnej i zagrożenia stereotypem - Klara Rydzewska, Sylwia Bedyńska, Grzegorz Sędek ; 19. Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring - Joanna Szen-Ziemiańska, Bartłomiej Marszałek ; 20. Rzecz o mądrej informacji zwrotnej, czyli jak przekazywać konstruktywną krytykę - Joanna Roszak ; 21. Projektowanie doświadczeń, czyli zastosowanie metody design thinking w edukacji - Łukasz Tanaś, Aneta Duda-Jaśkiewicz ; 22. Edukacja seksualna – wspomaganie rozwoju psychoseksualnego - Dorota Kalka ; 23. Rozwijanie kompetencji międzykulturowych u nauczycieli - Lucyna Aleksandrowicz-Pędich ; 24. Wspieranie wybranych aspektów uczenia się: wskazówki praktyczne - Magdalena Przedniczek ; 25. Edukacja: antytwórcza pułapka czy inkubator twórczości? - Joanna Maria Kwaśniewska ; 26. Tradycyjne metody wspierania rozwoju dziecka - czy wytrzymały próbę czasu? - Dorota Bednarek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [339]-362.
TEORIA: Trening mentalny ; Rozwój umiejętności mentalnych i możliwości umysłu ; Trening mentalny w sporcie ; Perspektywa zawodnika - praca własna ; Perspektywa psychologa sportu ; Współpraca - trener, zawodnik, psycholog ; Trening mentalny a rozwój kariery zawodnika ; PRAKTYKA: Postawa sportowa ; Motywacja ; Umiejętności społeczne ; Wyznaczanie celów ; Mowa wewnętrzna ; Trening wyobrażeniowy ; Kontrola emocji ; Koncentracja uwagi ; Propozycja rocznego planu treningu mentalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-796 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [126].
„Emocje i gesty” są drugą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Do każdej fotografii opracowano pytania i polecenia, które są pomocą w rozpoznawaniu, nazywaniu oraz wskazywaniu przyczyn pojawiania się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczę się rozumieć innych : mówienie i myślenie / Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. - 87, [2] strony, [39] stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [88].
„Mówienie i myślenie” jest trzecią częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce rozumienia zasad komunikacji międzyludzkiej. Książka jest zbiorem zdjęć przedstawiających osoby znajdujące się w różnych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy zaskoczenie. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Książka ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
Bibliografia strona [162].
„Patrzenie i wskazywanie” jest pierwszą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". Stanowi pomoc do uczenia jednych z podstawowych funkcji społecznych, jakimi są patrzenie na obiekty wskazywane przez inne osoby oraz podążanie za wzrokiem drugiej osoby. Umiejętności te są jedną z podwalin prawidłowego rozwoju społecznego. [Wydawnictwo Harmonia, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [175]-200.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski
Streszczenie w języku angielskim.
I. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w aspekcie uwarunkowań osobowościowych i rodzinnych w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna. 2. Dorastanie okresem zmian fizycznych, psychicznych i społecznych. 3. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategie radzenia sobie młodzieży w kontekście sytuacji konfliktu społecznego. 5. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 5.1. Samoocena. 5.2. Poczucie umiejscowienia kontroli. 5.3. Ocena poznawcza sytuacji. 5.4. Emocje. 6. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 6.1. Postawy rodzicielskie. 6.2. Wzór sposobu radzenia sobie rodziców z trudnościami. II. Metodologia badań własnych: 1. Pytania i hipotezy badawcze. 2. Schemat związków między zmiennymi. 3. Metoda i narzędzia badawcze. 4. Grupa badana i procedura badania. III. Osobowościowe i rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Analiza osobowościowych i rodzinnych uwarunkowań. 2. Zmienne osobowościowe i rodzinne determinujące strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Weryfikacja modelu zależności pomiędzy analizowanymi zmiennymi osobowościowymi i rodzinnymi. 2.1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. IV. Dyskusja wyników badań: 1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [597]-621. Indeksy.
CZ. I. ETYKA OGÓLNA - ETYKA ZAWODOWA: R. 1. Etyka jako filozoficzny namysł nad moralnością (Barbara Chyrowicz) ; R. 2. Etyka stosowana: teoria w praktyce (Barbara Chyrowicz) ; R. 3. Etyka zawodu psychologa - etyka psychologiczna (Barbara Chyrowicz) ; R. 4. "Etyczna wrażliwość" psychologii i psychologów (Barbara Chyrowicz) ; R. 5. Psychologia moralności (Barbara Chyrowicz) ; R. 6. Podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa (Małgorzata Toeplitz-Winiewska) ; CZ. II. PSYCHOLOG JAKO BADACZ I JAKO NAUCZYCIEL AKADEMICKI: R. 7. Neuroetyka (Barbara Chyrowicz) ; R. 8. Psycholog wobec osób uczestniczących w badaniach naukowych - między poprawnością metodologiczną a poprawnością etyczną (Jerzy Brzeziński) ; R. 9. Powinności psychologa (jako badacza) wobec członków społeczności naukowej (Jerzy Brzeziński) ; R. 10. Jak uczyć etyki zawodowej na studiach psychologicznych? (Zuzanna Toeplitz) ; R. 11. Zasady etyczne nauczania psychologii i prowadzenia szkoleń dla innych profesji (Małgorzata Toeplitz-Winiewska) ; CZ. III. PSYCHOLOG JAKO DIAGNOSTA: R. 12. Podstawowe zasady etycznego prowadzenia diagnozy (Małgorzata Toeplitz- -Winiewska) ; R. 13. Dokumentacja psychologiczna (Małgorzata Toeplitz-Winiewska) ; R. 14. Stosowanie testów psychologicznych w badaniach diagnostycznych (Jerzy Brzeziński) ; R. 15. Formułowanie orzeczeń i opinii psychologicznych (Małgorzata Toeplitz- -Winiewska) ; CZ.IV. PSYCHOLOG JAKO SPECJALISTA UDZIELAJĄCY POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ: R. 16. Udzielanie pomocy psychologicznej (Małgorzata Toeplitz-Winiewska) ; R. 17. Problemy i dylematy etyczne w pracy psychologa sądowego (Małgorzata Toeplitz-Winiewska) ; R. 18. Psycholog w środkach masowego przekazu (Zuzanna Toeplitz) ; R. 19. Opieka nad osobami chorymi, starymi i umierającymi (Małgorzata Toeplitz--Winiewska) ; R. 20. Niepełnoletni jako klient psychologa (Zuzanna Toeplitz) ; CZ. V. PRZYPADKI ILUSTRUJĄCE ETYCZNE ZASADY PRACY PSYCHOLOGA ORAZ DYLEMATY (Zuzanna Toeplitz, Małgorzata Toeplitz-Winiewska): Wstęp - rozwiązywanie dylematów etycznych ; R. 21. Uzyskiwanie zgody klienta - kontrakt ; R. 22. Kompetencje psychologa ; R. 23. Psycholog a instytucja ; R. 24. Społeczna rola psychologa - psycholog w środkach masowego przekazu ; R. 25. Jak rozwiązywać dylematy etyczne. Analiza przykładu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej wydanie drugie odnosi się do oryginału.
Bibliografia na stronach [409]-467 i netografie przy częściach. Indeks.
CZ. I. Wprowadzenie i podstawowe koncepcje: R. 1 Podstawy psychologii aktywności fizycznej ; R. 2 Podstawowe pojęcia w psychologii aktywności fizycznej ; R. 3 Neuronauka behawioralna ; CZ. II. Aktywność fizyczna a zdrowie psychiczne: R. 4 Stres ; R. 5. Afekt, nastrój i emocje ; R. 6. Lęk ; R. 7 Depresja ; R. 8. Aktywność fizyczna i funkcje poznawcze ; R. 9. Energia i zmęczenie ; R. 10 Sen ; R. 11 Ćwiczenia i ból ; R. 12. Samoocena ; CZ. III. Psychologiczne uwarunkowania zachowań związanych z aktywnością fizyczną: R. 13. Korelaty ćwiczeń i aktywność fizyczna ; R. 14. Teorie zmian behawioralnych ; R. 15. Program interwencyjny jako sposób na zmianę przyzwyczajeń związanych z aktywnością fizyczną ; R. 16. Odczuwany wysiłek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-113219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rodziałach. Indeksy.
Campbell i Hale opisują dojmujący wpływ emocjonalny, jaki ma na członków rodziny, przyjaciół i profesjonalistów więź z osobą, która próbuje się zabić; radzą, jak postępować w przypadku próby samobójczej i co robić dalej. Wyjaśniają też takie pojęcia, jak fantazja samobójcza i przedsamobójczy stan umysłu, ilustrując to przykładami klinicznymi, studiami przypadków, refleksjami samych pacjentów i opiniami specjalistów. racując w ciemnościach to obowiązkowa lektura dla pracowników socjalnych, kuratorów, pielęgniarek, psychologów, psychoterapeutów, psychoanalityków oraz lekarzy pracujących z osobami, które próbowały lub mają zamiar popełnić samobójstwo. [Wydawnictwo IMAGO, 2023]
R. 1. Postawy wobec samobójstwa na przestrzeni wieków ; R. 2. Samobójstwo a choroba psychiczna ; R. 3. Psychoanalityczne rozumienie samobójstwa ; R. 4. Kompleks rdzenny ; R. 5. Fantazje samobójcze i przedsamobójczy stan umysłu ; R. 6. Jak uczenie się od pacjenta generuje teorię ; R. 7. Rola ojca w stanie przedsamobójczym ; R. 8. Stany przedsamobójcze w okresie dorastania ; R. 9. Implikacja dla terapeuty ; R. 10. Samookaleczenie ; R. 11. Relacje pacjentki ; R. 12. Zakończenie. Indeks rzeczowy ; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 471-482.
Dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców.
PODSTAWY TEORETYCZNE: I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi? ; 1. Od narzędzia do symbolu ; 2. Źródła komunikacji językowej ; 3. Rozwój pisma ; II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka: 1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy ; 2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych ; 3. Formowanie się dominacji stronnej ; 4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu ; 5. Rola języka w rozwoju poznawczym ; III. Poszukiwanie metod terapeutycznych: 1. Wyjaśnienia terminologiczne ; 2. Koncepcje behawioralne ; 3. Koncepcje neopsychoanalityczne ; 4. Koncepcje humanistyczne ; 5. Jatrogenne techniki terapii ; 6. Teoria umysłu ; 7. Deficyt uwagi ; 8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie ; ZABURZENIA ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ: I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych: 1. Podstawy teoretyczne ; 2. Rozwiązania praktyczne. II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych: 1. Bilingwizm i wielojęzyczność ; 2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy ; 3. Wady wymowy ; 4. Zagrożenie dysleksją ; 5. Jąkanie dziecięce ; 6. Alalia ; 7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera ; 8. Afazja dziecięca ; 9. Afazja u dzieci ; 10. Zaburzenia słuchu ; 11. Zespół Downa ; 12. Zespół Aspergera ; 13. Autyzm ; METODA KRAKOWSKA: I. Dlaczego Metoda Krakowska?: 1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych ; II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską: 1. Neuroplastyczność układu nerwowego ; 2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się ; 3. Uczenie się a rozwój ; III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej: 1. Stymulacja słuchowa ; 2. Komunikacja niewerbalna ; 3. Technika komunikacyjna - dialog ; 4. Programowanie języka ; 5. Dziennik wydarzeń ; 6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania ; 7. Terapia funkcji wzrokowych ; 8. Stymulacja funkcji motorycznych ; 9. Wybór dominującej ręki ; 10. Rola zabawy w kształtowaniu języka ; 11. Stymulacja lewej półkuli mózgu ; 12. Kształtowanie zachowań społecznych ; 13. Poznanie wielozmysłowe - bodźce zapachowe i smakowe ; 14. Stymulacja pamięci ; 15. Ćwiczenia kategoryzacji ; 16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego ; 17. Logoterapia ; 18. Metoda Krakowska - dane statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Dla lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, psychologów, specjalistów zdrowia publicznego, opiekunów osób starszych i studentów kierunków medycznych.
1. Zarys rozwoju geriatrii i gerontologii w Polsce - Katarzyna Szczerbińska ; 2. Proces starzenia się społeczeństwa istotnym problemem zdrowia publicznego - Mateusz Cybulski ; 3. Starzenie się kobiet i mężczyzn - podobieństwa i różnice - Anita Gębska-Kuczerowska ; 4. Ocena sprawności funkcjonalnej pacjentów w podeszłym wieku - Mariusz Wysokiński, Wiesław Fidecki ; 5. Specyfika postępowania terapeutycznego u osób w podeszłym wieku - Kornelia Kędziora-Kornatowska ; 6. Wielkie zespoły geriatryczne występujące u osób starszych - Zyga Beata Wojszel ; 7. Najczęstsze zaburzenia psychiczne występujące u seniorów - Katarzyna Simonienko, Natalia Wygnał, Napoleon Waszkiewicz ; 8. Strategie radzenia sobie ze stresem funkcjonujące wśród osób starszych - Andrzej Kiejna, Magdalena Gawrych ; 9. Rola współczesnej pielęgniarki w opiece nad osobami starszymi w świetle najnowszych polskich standardów geriatrycznych - projekt modelu opieki - Marta Muszlik ; 10. Opieka paliatywna u osób w podeszłym wieku - Krystyna de Walden-Gałuszko ; 11. Rehabilitacja osób w podeszłym wieku - Joanna Kostka, Tomasz Kostka ; 12. Zdrowy styl życia szansą na długowieczność - Małgorzata Marcysiak ; 13. Polityka senioralna w Polsce, wybranych krajach Unii Europejskiej i USA - Donata Kurpas ; 14. Społeczny wymiar jakości życia i jego uwarunkowania - Beata Tobiasz-Adamczyk ; 15. Zjawisko przemocy w populacji osób starszych - Małgorzata Halicka, Anna Szafranek ; 16. Niepełnosprawność u osób w podeszłym wieku - Beata Karakiewicz, Anna Lubkowska ; 17. Sytuacja rodzinna i potrzeby opiekuńcze ludzi w podeszłym wieku w Polsce - Piotr Szukalski ; 18. Wyzwania w komunikacji z pacjentem w wieku podeszłym - Zbigniew Kowalski ; 19. Postęp technologiczny jako źródło wyzwań i nowych możliwości wsparcia osób starszych - Mariusz Duplaga ; 20. Wpływ domów pomocy społecznej i uniwersytetów trzeciego wieku na proces starzenia się społeczeństwa - Halina Zielińska-Więczkowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Dla lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, psychologów, specjalistów zdrowia publicznego, opiekunów osób starszych i studentów kierunków medycznych.
1. Zarys rozwoju geriatrii i gerontologii w Polsce - Katarzyna Szczerbińska ; 2. Proces starzenia się społeczeństwa istotnym problemem zdrowia publicznego - Mateusz Cybulski ; 3. Starzenie się kobiet i mężczyzn - podobieństwa i różnice - Anita Gębska-Kuczerowska ; 4. Ocena sprawności funkcjonalnej pacjentów w podeszłym wieku - Mariusz Wysokiński, Wiesław Fidecki ; 5. Specyfika postępowania terapeutycznego u osób w podeszłym wieku - Kornelia Kędziora-Kornatowska ; 6. Wielkie zespoły geriatryczne występujące u osób starszych - Zyga Beata Wojszel ; 7. Najczęstsze zaburzenia psychiczne występujące u seniorów - Katarzyna Simonienko, Natalia Wygnał, Napoleon Waszkiewicz ; 8. Strategie radzenia sobie ze stresem funkcjonujące wśród osób starszych - Andrzej Kiejna, Magdalena Gawrych ; 9. Rola współczesnej pielęgniarki w opiece nad osobami starszymi w świetle najnowszych polskich standardów geriatrycznych - projekt modelu opieki - Marta Muszlik ; 10. Opieka paliatywna u osób w podeszłym wieku - Krystyna de Walden-Gałuszko ; 11. Rehabilitacja osób w podeszłym wieku - Joanna Kostka, Tomasz Kostka ; 12. Zdrowy styl życia szansą na długowieczność - Małgorzata Marcysiak ; 13. Polityka senioralna w Polsce, wybranych krajach Unii Europejskiej i USA - Donata Kurpas ; 14. Społeczny wymiar jakości życia i jego uwarunkowania - Beata Tobiasz-Adamczyk ; 15. Zjawisko przemocy w populacji osób starszych - Małgorzata Halicka, Anna Szafranek ; 16. Niepełnosprawność u osób w podeszłym wieku - Beata Karakiewicz, Anna Lubkowska ; 17. Sytuacja rodzinna i potrzeby opiekuńcze ludzi w podeszłym wieku w Polsce - Piotr Szukalski ; 18. Wyzwania w komunikacji z pacjentem w wieku podeszłym - Zbigniew Kowalski ; 19. Postęp technologiczny jako źródło wyzwań i nowych możliwości wsparcia osób starszych - Mariusz Duplaga ; 20. Wpływ domów pomocy społecznej i uniwersytetów trzeciego wieku na proces starzenia się społeczeństwa - Halina Zielińska-Więczkowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
R. I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU W KONTEKŚCIE ROZWOJU W BIEGU ŻYCIA: Wprowadzenie ; Koncepcja zadań rozwojowych ; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa ; Podsumowanie ; R. II. NIEMOWLĘCTWO I WCZESNE DZIECIŃSTWO (0 - 5/6 LAT) - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Nauka chodzenia a zadania rozwojowe ; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe ; Nauka mówienia a zadania rozwojowe ; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii ; Nauczenie się odróżniania pici i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej ; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego ; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania ; Podsumowanie ; R. III. WIEK SZKOLNY-NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna społeczna ; Nabywanie podstawowych technik szkolnych ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. IV. ADOLESCENCJA - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku ; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami ; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze ; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych ; Kształtowanie tożsamości ; Posługiwanie się systemem wartości ; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. V. WCZESNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Odgrywanie ról rodzinnych ; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi ; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego ; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe ; Podjęcie obowiązków obywatelskich ; Podsumowanie ; R. VI. ŚREDNIA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej ; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego ; Podsumowanie ; R. VII. PÓŹNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia ; Zmiany w otoczeniu fizycznym ; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych ; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka ; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku ; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów.
W dobie kryzysów szczególnie ważne wydaje się pytanie, jak poradzić sobie z negatywnymi doświadczeniami i traumami? Jak nie zatonąć w zalewie emocji: złości, smutku, współczuciu i frustracji. I jak w ogóle rozpoznać, że toniemy? Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom. [Wydawnictwo Levyz, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111107 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej