Borecka-Biernat Danuta (1959- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Konflikt społeczny
(2)
Młodzież
(2)
Agresywność
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Rodzice
(1)
Uczucia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
SOCJOLOGICZNY ASPEKT KONFLIKTU SPOŁECZNEGO: Konflikty tożsamości w społeczeństwie współczesnym: w niewoli władzy i wolności? ; Konflikt językowy. Studium porównawcze obszarów Arktyki. II. PEDAGOGICZNY ASPEKT KONFLIKTU SPOŁECZNEGO: Konflikty interpersonalne - sens, przebieg i przezwyciężanie ; Spostrzeganie interpersonalne w sytuacjach konfliktu ; Konflikt jako sytuacja wychowawcza ; Konflikty w szkole w ujęciu interakcjonizmu symbolicznego. Perspektywa postrzegania szkoły jako organizacji ; Źródła konfliktów szkolnych i ich znaczenie dla procesu edukacji młodzieży ; Lęk komunikacyjny u uczniów a ich sposoby reagowania w sytuacji konfliktu w klasie szkolnej ; III. PSYCHOLOGICZNY ASPEKT KONFLIKTU SPOŁECZNEGO: "Przetrwać razem" - małżeństwo z perspektywy psychologii analitycznej ; Konflikty interpersonalne w związkach kohabitacyjnych ; Co oznacza skuteczność i satysfakcja stron z udziału w mediacjach rodzinnych? ; Style i efekty rozwiązywania konfliktów w relacji rodziców z adolescentami a przekonanie adolescentów o skuteczności rodziny ; Zadowolenie vs. rozczarowanie z komunikacji z matką z perspektywy adolescsenta ; Konflikt jako czynnik kompozytowy relacji między rodzeństwem w okresie dorosłości a kompetencje społeczne ; Rola reakcji emocjonalnych w regulacji strategii radzenia sobie młodzieży w wieku dorastania w sytuacji konfliktu społecznego ; Agresywność w konfliktach społecznych a style radzenia sobie ze stresem ; Potencjalne przyczyny konfliktów zawodowych w dobie globalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [175]-200.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski
Streszczenie w języku angielskim.
I. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w aspekcie uwarunkowań osobowościowych i rodzinnych w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna. 2. Dorastanie okresem zmian fizycznych, psychicznych i społecznych. 3. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategie radzenia sobie młodzieży w kontekście sytuacji konfliktu społecznego. 5. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 5.1. Samoocena. 5.2. Poczucie umiejscowienia kontroli. 5.3. Ocena poznawcza sytuacji. 5.4. Emocje. 6. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 6.1. Postawy rodzicielskie. 6.2. Wzór sposobu radzenia sobie rodziców z trudnościami. II. Metodologia badań własnych: 1. Pytania i hipotezy badawcze. 2. Schemat związków między zmiennymi. 3. Metoda i narzędzia badawcze. 4. Grupa badana i procedura badania. III. Osobowościowe i rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Analiza osobowościowych i rodzinnych uwarunkowań. 2. Zmienne osobowościowe i rodzinne determinujące strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Weryfikacja modelu zależności pomiędzy analizowanymi zmiennymi osobowościowymi i rodzinnymi. 2.1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. IV. Dyskusja wyników badań: 1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
SPOŁECZNE I OSOBOWOŚCIOWE UWARUNKOWANIA AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży - próba systematyzacji ; Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów ; Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej ; Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów ; Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia ; Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia nad zjawiskiem resilience) ; Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczycieli ; Masmedia a agresywność dzieci ; Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych ; Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży ; Temperamentalne uwarunkowania agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych ; Emocjonalny wymiar agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie ; PRZEJAWY I PRZECIWDZIAŁANIE AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Skojarzenia związane ze słowem "agresja" u studentów ; Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży ; Kozioł ofiarny w klasie - w poszukiwaniu psychologicznego portretu ; Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej ; Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży ; Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci ; Agresja stadionowa - przejawy oraz strategie profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99060 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej