Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje fachowe
(34)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Poradniki i przewodniki
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(12)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(23)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Myszka Agnieszka
(3)
Sroka-Mucha Bogna
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Bac Aneta
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lupi Andrea
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Tarasiewicz Bogumiła
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Beretta Elenia
(1)
Berger Dorita S
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Bowers Keri
(1)
Burke Hilda
(1)
Chudzik Małgorzata
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Edwards Allison
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Grabbet Regina
(1)
Greene Ross W
(1)
Ignatowicz Roman
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Janus Edyta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kotowska Justyna
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Lara Joanne
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Marzano Elisa
(1)
Michałowicz Roman (1926- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Motyka Marek (socjolog)
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Pasternak Jacek (psycholog)
(1)
Perenc Lidia
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rzeszotek Mariusz
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Stanisławska-Kubiak Maja
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Teusz Grażyna
(1)
Uberman Marta
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Pedagodzy
(47)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(488)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dzieci
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczucia
(5)
Autyzm
(4)
Młodzież
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Arteterapia
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Mowa
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Emisja głosu
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Metoda Montessori
(2)
Motoryka mała
(2)
Muzykoterapia
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rysunki
(2)
Uczniowie
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Alalia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czynności
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drgawki
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Fonoholizm
(1)
Grooming
(1)
Gry i zabawy
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Książka artystyczna
(1)
Leczenie
(1)
Logoterapia
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pedofilia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca w grupie
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przestępcy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Recykling
(1)
Rodzeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(18)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Scenariusz zajęć
(6)
Monografia
(4)
Książki dla małych dzieci
(3)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(8)
Kultura i sztuka
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów oraz dla osób uzależnionych.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. [Difin, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie 1. - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 171 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach Indeks.
CZ. I. TEORETYCZNE PODSTAWY TEORII ZAJĘCIOWEJ: 1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia ; 2. Modele praktyki w terapii zajęciowej ; 3. Analiza aktywności ; 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) ; 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego ; CZ. II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM: 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu ; 7. Terapia zajęciowa w pediatrii ; 8. Terapia zajęciowa w geriatrii ; 9. Terapia zajęciowa w psychiatrii ; 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZ. III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 11. Arteterapia ; 12. Choreoterapia ; 13. Muzykoterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
CZĘŚĆ I.TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje ; 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną ; 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA: 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego ; 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym ; 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 10. Uczestnictwo społeczne ; CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB L NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ: 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa ; 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej ; 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ; 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Tytuł oryginału: "Kids, music 'n' autism : beringing out the music in your child" 2017.
Wykorzystaj terapeutyczną moc muzyki Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. [Wydawictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie 1 poszerzone (dodruk). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 278, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 184-199.
Metoda Dobrego Startu należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii przez wielozmysłowe uczenie się wzrokowo-słuchowo-dotykowo-kinestetyczno-ruchowe. W formie zabaw aktywizuje funkcje uczestniczące w procesie czytania i pisania oraz współdziałania między nimi, czyli integrację percepcyjno-motoryczną. Prezentowane tu podejście metodyczne sprzyja uczeniu się każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą przede wszystkim dzieci „ryzyka dysleksji"' dzieci dyslektyczne, a także dzieci o opóźnionym rozwoju. Metodę Dobrego Startu można stosować: w przedszkolach; w grupach 5-6-latków (rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły); w pierwszej klasie do nauki pisania i cyfr; w przedszkolu i kasach I-III do nauki języka angielskiego (Good Start Method for English); w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych; w grupach, klasach integracyjnych i specjalnych; a także w domu z własnym dzieckiem. [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [175]-200.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski
Streszczenie w języku angielskim.
I. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w aspekcie uwarunkowań osobowościowych i rodzinnych w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna. 2. Dorastanie okresem zmian fizycznych, psychicznych i społecznych. 3. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategie radzenia sobie młodzieży w kontekście sytuacji konfliktu społecznego. 5. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 5.1. Samoocena. 5.2. Poczucie umiejscowienia kontroli. 5.3. Ocena poznawcza sytuacji. 5.4. Emocje. 6. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 6.1. Postawy rodzicielskie. 6.2. Wzór sposobu radzenia sobie rodziców z trudnościami. II. Metodologia badań własnych: 1. Pytania i hipotezy badawcze. 2. Schemat związków między zmiennymi. 3. Metoda i narzędzia badawcze. 4. Grupa badana i procedura badania. III. Osobowościowe i rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Analiza osobowościowych i rodzinnych uwarunkowań. 2. Zmienne osobowościowe i rodzinne determinujące strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Weryfikacja modelu zależności pomiędzy analizowanymi zmiennymi osobowościowymi i rodzinnymi. 2.1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. IV. Dyskusja wyników badań: 1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Phone Addiction Workbook" 2019.
Wprowadzenie ; R. 1. Zawsze mobilni: pozytywny wpływ technologii smartfonów na świat ; R. 2. Dlaczego jesteśmy tak uzależnieni od telefonów? ; R. 3. Toksyczna rzeczywistość ciągłej dostępności ; R. 4. Inteligentniejsze telefony, głupsi użytkownicy: jak telefon może wpływać na to, jak myślisz ; R. 5. Jak radzić sobie z nudą i dyskomfortem emocjonalnym ; R. 6. Prokrastynacja: Dlaczego naprawdę odkładamy sprawy na później! ; R. 7. O zadowoleniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109295 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 471-482.
Dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców.
PODSTAWY TEORETYCZNE: I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi? ; 1. Od narzędzia do symbolu ; 2. Źródła komunikacji językowej ; 3. Rozwój pisma ; II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka: 1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy ; 2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych ; 3. Formowanie się dominacji stronnej ; 4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu ; 5. Rola języka w rozwoju poznawczym ; III. Poszukiwanie metod terapeutycznych: 1. Wyjaśnienia terminologiczne ; 2. Koncepcje behawioralne ; 3. Koncepcje neopsychoanalityczne ; 4. Koncepcje humanistyczne ; 5. Jatrogenne techniki terapii ; 6. Teoria umysłu ; 7. Deficyt uwagi ; 8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie ; ZABURZENIA ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ: I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych: 1. Podstawy teoretyczne ; 2. Rozwiązania praktyczne. II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych: 1. Bilingwizm i wielojęzyczność ; 2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy ; 3. Wady wymowy ; 4. Zagrożenie dysleksją ; 5. Jąkanie dziecięce ; 6. Alalia ; 7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera ; 8. Afazja dziecięca ; 9. Afazja u dzieci ; 10. Zaburzenia słuchu ; 11. Zespół Downa ; 12. Zespół Aspergera ; 13. Autyzm ; METODA KRAKOWSKA: I. Dlaczego Metoda Krakowska?: 1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych ; II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską: 1. Neuroplastyczność układu nerwowego ; 2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się ; 3. Uczenie się a rozwój ; III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej: 1. Stymulacja słuchowa ; 2. Komunikacja niewerbalna ; 3. Technika komunikacyjna - dialog ; 4. Programowanie języka ; 5. Dziennik wydarzeń ; 6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania ; 7. Terapia funkcji wzrokowych ; 8. Stymulacja funkcji motorycznych ; 9. Wybór dominującej ręki ; 10. Rola zabawy w kształtowaniu języka ; 11. Stymulacja lewej półkuli mózgu ; 12. Kształtowanie zachowań społecznych ; 13. Poznanie wielozmysłowe - bodźce zapachowe i smakowe ; 14. Stymulacja pamięci ; 15. Ćwiczenia kategoryzacji ; 16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego ; 17. Logoterapia ; 18. Metoda Krakowska - dane statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
R. I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU W KONTEKŚCIE ROZWOJU W BIEGU ŻYCIA: Wprowadzenie ; Koncepcja zadań rozwojowych ; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa ; Podsumowanie ; R. II. NIEMOWLĘCTWO I WCZESNE DZIECIŃSTWO (0 - 5/6 LAT) - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Nauka chodzenia a zadania rozwojowe ; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe ; Nauka mówienia a zadania rozwojowe ; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii ; Nauczenie się odróżniania pici i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej ; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego ; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania ; Podsumowanie ; R. III. WIEK SZKOLNY-NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna społeczna ; Nabywanie podstawowych technik szkolnych ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. IV. ADOLESCENCJA - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku ; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami ; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze ; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych ; Kształtowanie tożsamości ; Posługiwanie się systemem wartości ; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. V. WCZESNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Odgrywanie ról rodzinnych ; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi ; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego ; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe ; Podjęcie obowiązków obywatelskich ; Podsumowanie ; R. VI. ŚREDNIA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej ; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego ; Podsumowanie ; R. VII. PÓŹNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia ; Zmiany w otoczeniu fizycznym ; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych ; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka ; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku ; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów.
W dobie kryzysów szczególnie ważne wydaje się pytanie, jak poradzić sobie z negatywnymi doświadczeniami i traumami? Jak nie zatonąć w zalewie emocji: złości, smutku, współczuciu i frustracji. I jak w ogóle rozpoznać, że toniemy? Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom. [Wydawnictwo Levyz, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Grosse bunte Spielebuch".
Dzieci pomiędzy drugim a szóstym rokiem życia są pełne energii i oczekują wciąż nowych zabaw. Jeśli brakuje Państwu już pomysłów, radzimy skorzystać z naszego poradnika. Znajdą w nim Państwo: opisy łatwych do wykonania zabawek ; pomysły na wiele różnych zabaw ; wskazówki pedagogiczne. [Muza, 1999]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 205-[220]. Indeksy.
Wstęp ; R. I. Zdrowie psychiczne młodzieży podejmującej socjoterapię: 1. Współczesna młodzież i socjoterapia w pozycji „pomiędzy” ; 2. Zdrowie psychiczne młodzieży w Polsce ; 3. Młodzież podejmująca socjoterapię w obliczu zadań i zmian rozwojowych ; 4. Możliwość stosowania socjoterapii wobec młodzieży podejmującej zachowania ryzykowne ; 5. Podsumowanie ; R. II. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla młodzieży: 1. Kontrowersje wokół rozumienia socjoterapii ; 2. Socjoterapia a psychologiczne modele zdrowia i zaburzeń ; 3. Miejsce socjoterapii wśród innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; 4. Cele oddziaływań socjoterapeutycznych ; 5. Socjoterapia a wyzwania dla skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; 6. Podsumowanie ; R. III. Diagnozowanie w socjoterapii: 1. Diagnozowanie w socjoterapii - ujęcie procesualne i wielopłaszczyznowe ; 2. Diagnoza kwalifikująca do socjoterapii i jej kontekst ; 3. Diagnoza wyjaśniająca oraz konceptualizacja przypadku w socjoterapii ; 4. Diagnozowanie systemu społecznego ; 5. Diagnozowanie grupy socjoterapeutycznej ; 6. Ocena skuteczności socjoterapii ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Praca z grupą młodzieży w socjoterapii: 1. Warunki formalne organizowania grup socjoterapeutycznych ; 2. Czynniki pomocowe w socjoterapii ; 3. Proces grupowy w socjoterapii ; 4. Metody i techniki pracy grupowej w socjoterapii ; 5. Ćwiczenia i zabawy socjoterapeutyczne a praca z grupą w podejściu psychodynamicznym i poznawczo-behawioralnym ; 6. Stosowanie i konstruowanie programów socjoterapeutycznych ; 7. Podsumowanie ; R. V. Socjoterapeuta wobec wyzwań pracy z grupą młodzieży: 1. Teoria jako identyfikacja zawodowa socjoterapeuty ; 2. Kompetencje w pracy socjoterapeutycznej ; 3. Doświadczenia zawodowe socjoterapeutów i wybór sposobu pracy w socjoterapii ; 4. Etyka i superwizja w pracy socjoterapeutów ; 5. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Bibliografia na stronach 84-86.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : sacrum i profanum / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2018. - 157 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 155-157 oraz przy scenariuszach zajęć.
Książka dla pedagogów, terapeutów, edukatorów sztuki.
Poradnik jest propozycją dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej jak z przewodnika będą mogli korzystać wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. Książka składa się z trzech zasadniczych części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania teoretyczne powstałe na podstawie doświadczeń artystycznych i arteterapeutycznych autora związanych z tematem sacrum i profanum. Część druga i trzecia poświęcone są odpowiednio land artowi i upcyklingowi. Zawierają rozważania teoretyczne dotyczące historii danego medium, jego znaczenia, z omówieniem wybranych artystów i ich postaw artystycznych, oraz zestawy warsztatów wraz z dokumentacją z ich realizacji. Warsztaty z land artu oraz upcyklingu realizowane były w rozmaitych wersjach dostosowanych do potrzeb, zainteresowań różnych grup uczestników kursów, studiów, warsztatów. Przeprowadzane zostały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W każdym podane jest polecenie, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji, potrzebne materiały, bibliografia, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy kilku prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na w miarę dokładne ich zrozumienie, odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie rezultatów owych działań. [https://ksiegarnia.difin.pl/arteterapia-sacrum-i-profanum?search=arteterapia, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapie : język wizualny w terapiach twórczości i sztuce / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2014. - 137 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronie 29 i przy scenariuszach zajęć.
Dla pedagogów, arteterapeutów, edukatorów sztuki.
Książka powstała z chęci podzielenia się doświadczeniami z pracy artystycznej, pedagogicznej, arteterapeutycznej i twórczej związanej z istotą kształtowania się podmiotowości człowieka. Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to wstęp i krótkie rozważania teoretyczne na temat arteterapii i pracy w obszarze myślenia twórczego związanego z kształtowaniem się istoty człowieka podmiotowego. Część druga składa się z zestawu ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia realizowane były przez wiele lat w różnych wersjach, dostosowanych do potrzeb i zainteresowań uczestników kursów, studiów, warsztatów. Realizacje przebiegały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Znajdujące się w książce ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Kolejno nanoszone były zmiany w scenariuszach, notowano wszelkie uwagi i refleksje uczestników. W każdym ćwiczeniu podano precyzyjne polecenie, opis przebiegu realizacji, formę prezentacji, potrzebne materiały, bibliografię, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź działania pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na ich lepsze zrozumienie i odczucie atmosfery oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Książka stanowi ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać mogą wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. [https://ksiegarnia.difin.pl/-arteterapie-jezyk-wizualny-w-terapiach-tworczosci-i-sztuce, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka artystyczna w arteterapii / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2016. - 141 stron : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronie 48 oraz przy scenariuszach zajęć.
Dla pedagogów, edukatorów sztuki, arteterapeutów, animatorów kultury.
Książka stanowi próbę podzielenia się z czytelnikiem wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sztuki, edukacji twórczej i artystycznej i arteterapii. Zawiera autorskie zestawy ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Jest to oferta dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. [https://ksiegarnia.difin.pl/ksiazka-artystyczna-w-arteterapii, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rysunek w arteterapiach, twórczości i sztuce / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2015. - 135 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy scenariuszach zajęć.
Dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz dla studentów wielu specjalności artystycznych, pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii.
Książka jest praktycznym przewodnikiem po metodzie pracy w obszarze treningu twórczego i kreatywności, a przede wszystkim w obszarze arteterapii. Dzieli się na dwie części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania dotyczące różnego rozumienia tak rysunku, jak i możliwości rysowania, a co za tym idzie - uczenia, edukacji w zakresie rysunku, rysowania. Druga część tej książki to zestaw scenariuszy. Scenariusze zostały zaprezentowane według bardzo prostego schematu: tytuł, czasem motto, pierwszy etap - ćwiczenie (często zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające), następnie polecenia do wykonania, sposób prezentacji, sprawy techniczne: uczestnicy, miejsce, materiały, czas działania… Każde Wprowadzenie ćwiczenie zawiera prezentację kilku wykonanych prac z imieniem autora, tytułem pracy, ideą/przesłaniem i refleksją. Tak więc książka zawiera szereg rozpisanych bardzo dokładnie, krok po kroku, sprawdzonych wielokrotnie w praktyce konspektów różnych ćwiczeń w wersji kompletnej. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2863, Wyp.Muz.Ksieg 3304 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie w języku angielskim przy artykułach.
Błażej Kmieciak, Hanna Elżanowska, Justyna Kotowska - Wstęp: wirtualne przestępstwo – realny ból ; Konrad Wierzbicki, Michał Stańczuk - Przestępstwo child groomingu. Analiza problemu w ujęciu kryminologicznym i penitencjarnym ; Kamil Stępniak - Algorytmiczna priorytetyzacja treści w mediach społecznościowych w świetle realizacji art. 72 Konstytucji RP (ochrona praw dziecka) ; Jakub Gomola - Międzynarodowe zwalczanie przestępstw pedofilskich – sprawa Petera Scully’ego ; Łukasz Rosiak - Poszukiwanie sankcji optymalnej w perspektywie projektu ustawy z dnia 7 lipca 2022 r. o zmianie ustawy Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw ; Piotr Sobański - Penalizacja propagowania i pochwalania zachowań o charakterze pedofilskim w świetle doktryny ; Mikołaj Małecki - Odpowiedzialność karna za nieudolny grooming ; Anna Fijałkowska, Izabela Jahl - Uwodzenie małoletnich w Internecie – analiza przestępstwa z art. 200a k.k., problematyka odpowiedzialności rodzica związana z uwiedzeniem internetowym oraz ocena prawna zjawiska „łowców pedofilów” ; Monika Strus-Wołos - Cywilnoprawna odpowiedzialność rodziców lub opiekunów dziecka – ofiary przemocy seksualnej w sieci internetowej za zaniechania kontroli rodzicielskiej ; Robert Ernest Czarnowicz - Odpowiedzialność prawnokarna rodzica za naruszenie prywatności dziecka w Internecie – wybrane zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111866 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej