Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje fachowe
(34)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Poradniki i przewodniki
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(12)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(23)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Myszka Agnieszka
(3)
Sroka-Mucha Bogna
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Bac Aneta
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lupi Andrea
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Tarasiewicz Bogumiła
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Beretta Elenia
(1)
Berger Dorita S
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Bowers Keri
(1)
Burke Hilda
(1)
Chudzik Małgorzata
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Edwards Allison
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Grabbet Regina
(1)
Greene Ross W
(1)
Ignatowicz Roman
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Janus Edyta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kotowska Justyna
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Lara Joanne
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Marzano Elisa
(1)
Michałowicz Roman (1926- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Motyka Marek (socjolog)
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Pasternak Jacek (psycholog)
(1)
Perenc Lidia
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rzeszotek Mariusz
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Stanisławska-Kubiak Maja
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Teusz Grażyna
(1)
Uberman Marta
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Dzieci
(19151)
6-8 lat
(11607)
0-5 lat
(9561)
9-13 lat
(8310)
Młodzież
(4049)
Pedagodzy
(47)
14-17 lat
(3154)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(565)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(357)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dzieci
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczucia
(5)
Autyzm
(4)
Młodzież
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Arteterapia
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Mowa
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Emisja głosu
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Metoda Montessori
(2)
Motoryka mała
(2)
Muzykoterapia
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rysunki
(2)
Uczniowie
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Alalia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czynności
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drgawki
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Fonoholizm
(1)
Grooming
(1)
Gry i zabawy
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Książka artystyczna
(1)
Leczenie
(1)
Logoterapia
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pedofilia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca w grupie
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przestępcy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Recykling
(1)
Rodzeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(18)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Scenariusz zajęć
(6)
Monografia
(4)
Książki dla małych dzieci
(3)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(8)
Kultura i sztuka
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
1. Kontrowersje wokół mózgowej organizacji emocji, Ewa Mojs, Grażyna Teusz, Mikołaj Żarlak ; 2. Emocje a rozwój zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, Agnieszka Słopień ; 3. Emocje a osoby zmagające się z chorobami psychosomatycznymi : przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania oraz sposoby terapii, Natalia Wojczyszyn, Julita Łukaszewska, Stanisław Rogiński, Karolina Grzesiak, Alicja Osowska, Szymon Stupnicki, Maia Stanisławska-Kubiak, ; 4. W świecie emocji. Interwencja systemowa w rodzinie, Grażyna Teusz ; 5. Moc słowa w terapii narracyjnej i każdej innej, Małgorzata Talarczyk ; 6. Lęk w zaburzeniach neurorozwojowych i patoligii osobowości, Katarzyna Poniatowska-Leszczyńska, Iwona Palicka ; 7. Poznawcza reprezentacja choroby a poziom depresji wśród pacjentów z cukrzycą typu I. Mediująca rola akceptacji choroby, Maria Izbaner, Magdalena Maria Warzocha, Aleksandra Jasielska, Tomasz Pasikowski, Michał Ziarko ; 8. Depresja, Mikołaj M. Żarlak, Piotr Mrozek, Szymon Blida, Adriana Bacińska, Dominik Dombroeski, Filip Nowak, Jakub Wiertelak, Ewa Mojs ; 9. Umysł w sytuacji doświadczenia wydarzenia traumatycznego. Obronna rola dysocjacji, Michał Sieński, Michał Ziarko ; 10. Trauma w doświadczeniu i terapii, Patrycja Rusin, Zuzanna Majchrzak, Monika Sokołowska, Maksymilian Siwiński, Przemysław Szejn, Jan Mojs, Maia Stanisławowska-Kubiak ; 11. Emocje w dentystyce, psychoterapia dziecka, Teresa Mathews-Brzozowska ; 12. Muzyka i emocje, czyli zastosowanie muzykoterapii w pracy z osobami z trudnościmi emocjonalnymi, Wojciech Strzelecki ; 13. Terapia schematów emocjonalnych Roberta L. Leahy’ego, Aleksandera Jasielska, Zuzanna Pelczyńska, Daria Waligórdka, Mikołaj Wieczów ; 14. Doświadczenie emocjonalne a satysfakcja z pracy pielęgniarek w Polsce i Holandii w czasie pandemii, Iwona Celina Bujak-Kubas, Katarzyna Głodowska, Maia Kubiak, Ewa Mojs, Bartosz Grobelny, Urszula Szybowicz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 255-[274].
Dla socjologów, pedagogów, psychologów oraz instytucji ukierunkowanych na profilaktykę społeczną.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA: Rozdział 1. KONCEPCJA PRACY: 1.1. Temat podjętej pracy, 1.2. Uzasadnienie wyboru tematu, 1.3. Doniosłość poznawcza, 1.4. Doniosłość praktyczna, 1.5. Eksplikacja podstawowych pojęć, 1.6. Przegląd literatury ; Rozdział 2. INTERPRETACJA ZJAWISKA NARKOMANII: WYBRANE KONCEPCJE TEORETYCZNE: 2.1. Koncepcje teoretyczne: 2.1.1. Teoria anomii w ujęciu Emile’a Durkheima i Roberta K. Mertona, 2.1.2. Teoria kontroli społecznej Travisa Hirschiego oraz integracyjny model zachowania przestępczego Marca LeBlanca, 2.1.3. Teoria zróżnicowanych możliwości Richarda Clowarda i Lloyda Ohlina, 2.1.4. Teoria interakcji rodzinnych Judith S. Brook, 2.1.5. Teoria "substancji torujących drogę" Denise B. Kandel, 2.1.6. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury, 2.1.7. Perspektywa postmodernistyczna, 2.2. Postawy i ich kreowanie ; Rozdział 3. ESKALACJA ZJAWISKA NARKOMANII: 3.1. Nowe populacje zażywających narkotyki: 3.1.1. Służby mundurowe, 3.1.2. Kierowcy, 3.1.3. Przedstawiciele świata biznesu, 3.1.4. Celebryci, 3.1.5. Sportowcy, 3.1.6. Środowisko medyczne, 3.1.7. Osadzeni w zakładach karnych, 3.1.8. Terroryści, 3.2. Nowe środki odurzające: 3.2.1. Narkotyki projektowane - "dopalacze", 3.2.2. Egzotyczne rośliny odurzające, 3.2.3. Leki o potencjale psychoaktywnym dostępne bez recepty, 3.2.4. Narkotyki hybrydowe, 3.2.5. Narkotyki nietypowe, 3.3. Środki psychoaktywne w kulturze masowej: 3.3.1. Treści pronarkotykowe w czasopismach, 3.3.2. W literaturze, 3.3.3. W kinematografii, 3.3.4. Szkodliwe czasopisma o narkotykach, 3.3.5. Scena muzyczna i Internet, 3.4. Środki psychoaktywne w subkulturach. CZĘŚĆ METODOLOGICZNA: Rozdział 4. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ WŁASNYCH: 4.1. Cel i zakres badań, 4.2. Operacjonalizacja pojęć występujących w problemach badawczych, 4.3. Problemy i hipotezy badawcze, 4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze, 4.5. Dobór próby badawczej, 4.6. Organizacja i teren badań. CZĘŚĆ EMPIRYCZNA: Rozdział 5. SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA NARKOMANII: ANALIZA DANYCH ZASTANYCH: 5.1. Zażywanie narkotyków na świecie, 5.2. Rozmiary i uwarunkowania zażywania narkotyków w Europie, 5.3. Zażywanie narkotyków w Polsce, 5.4. Zażywanie narkotyków w województwie podkarpackim ; Rozdział 6. SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA NARKOMANII: ANALIZA DANYCH JAKOŚCIOWYCH: 6.1. Charakterystyka osób badanych, 6.2. Charakterystyka rodziny pierwotnej badanych (rodziny pochodzenia), 6.3. Inicjacja narkotykowa, 6.4. Środowisko osób zażywających, 6.5. Preferowany styl muzyczny i afiliacje z subkulturami, 6.6. Stan wiedzy respondentów o pronarkotykowych treściach kultury popularnej, 6.7. Zasoby edukacyjno-zawodowe badanych i plany na przyszłość, 6.8. Omówienie wyników badań jakościowych ; Rozdział 7. SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA NARKOMANII: ANALIZA DANYCH ILOŚCIOWYCH: 7.1. Charakterystyka badanej próby, 7.2. Omówienie wyników badań empirycznych: 7.2.1. Czynniki środowiskowe a stosunek do narkotyków oraz ich zażywanie, 7.2.2. Środowisko szkolne a stosunek do narkotyków oraz ich zażywanie, 7.2.3. Środowisko rodzinne a zażywanie narkotyków, 7.2.4. Cechy demograficzne a zażywanie narkotyków, 7.2.5. Czynniki ekonomiczne a zażywanie narkotyków, 7.2.6. Czynniki kulturowe a zażywanie narkotyków, 7.2.7. Styl życia a zażywanie narkotyków, 7.2.8. Kultura popularna a zażywanie narkotyków, 7.2.9. Wskazywane przez młodzież przyczyny zażywania narkotyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 4)
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego (s. 53-67).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZ. I. SPOŁECZNE ASPEKTY WSPIERANIA ROZWOJU MOWY: Katarzyna Węsierska, Aleksandra Krawczyk, Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym ; Tomasz Gosztyła, Ojcowie dzieci z autyzmem w relacjach rodzinnych i terapeutycznych ; Agata Mężyk, Dorota Lipiec, Strategie i zasady wychowania dwujęzycznego w świadomości rodziców ; Katarzyna Ita Bieńkowska, Program rehabilitacji małych dzieci z wadą słuchu ,,Dźwięki Marzeń” w województwie podkarpackim ; Małgorzata Półtorak, Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci z dysleksją rozwojową - wybrane aspekty ; Izabela Więcek-Poborczyk, Dorota Lipiec, Patofonetyka w praktyce logopedycznej ; CZ. II. KONTEKSTY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ: Anna Maria Pękacka, Modele przetwarzania języka w przypadku afazji Broki w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej ; Gabriela Lorens, Aleksandra Karwowska, Fenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej ; Ewa Wasińska-Zdżalik, Wspomaganie rozwoju mowy małych dzieci z wadą słuchu - zajęcia logorytmiczne ; Aneta Lew-Koralewicz, Trening komunikacji funkcjonalnej (FCT) jako metoda terapii zachowań trudnych dzieci o zaburzonej komunikacji językowej ; Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z wczesną niepłynnością mowy - studium przypadku ; Izabela Marczykowska, Wioletta Koczaja-Styka, Opóźniony rozwój mowy na tle skrajnego wcześniactwa - studium przypadku ; CZ. III. VARIA: Katarzyna Ita Bieńkowska, Agnieszka Woźniak, Sprawozdanie z I Konferencji Naukowo-Szkoleniowej ,,Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym” ; Agnieszka Myszka, Dzieci ze „świata ciszy” w społeczeństwie - recenzja książki Wybrane problemy wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu na przykładzie pięciu krajów europejskich ; Sebastian Jan Gałuszka, Moje życie z Parkinsonem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzi mają głos / [redaktorzy tomu Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska]. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019. - 271 stron : ilustracje kolorowe, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 6)
Badania przeprowadzono m.in. w Nowej Dębie (s. 161-171) i Rzeszowie (s. 189-201).
Bibliografia przy pracach.
Dla studentów logopedii, także logopedów, nauczycieli, pedagogów, dziennikarzy.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I. ZABURZENIA PŁYNNOŚCI MOWY: Justyna Samolewicz-Dyka, Wanda Kostecka: Diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem. CZĘŚĆ II. ZESPOŁY GENETYCZNE: Anna Mamica: Dziewczynka z zespołem Williamsa - studium przypadku ; Maria Komisarczyk: Komunikacja funkcjonalna PECS u dziecka z zespołem Cornelii de Lange ; Edyta Jamro: Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z zespołem de Grouchy’ego ; Agnieszka Stefaniak: Postępowanie logopedyczne w zespole Pradera-Williego - studium przypadku ; Julia Hinc, Karolina Kamińska: Gesty wspomagające komunikację dzieci z trisomią 21. chromosomu - doświadczenia z turnusu logopedycznego. CZĘŚĆ III. ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI - ZABURZENIA, TERAPIA: Beata Rajter: Komunikacja z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku rodzinnym ; Patrycja Bilińska: Studium indywidualnego przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ; Monika Kij: Studium przypadku trzyipółletniego dziecka z zaburzonym rozwojem mowy ; Kamila Szpunar: Wpływ wady wymowy na proces przyswajania pisma przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Ewelina Radgowska: Zastosowanie Kinesiology Taping w terapii logopedycznej. CZĘŚĆ IV. ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH: Milena Pelc: Poziom rozwoju umiejętności artykulacyjnych współczesnych trzylatków a dotychczasowy stan badań ; Natalia Królicka: Porównanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dziewcząt i chłopców w wieku sześciu lat ; Beata Ożga: Stan wiedzy nauczycieli polonistów na temat problemów językowych związanych z dysleksją u uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej ; Dominika Zawadzka: Komunikacja niewerbalna oraz grzecznościowe akty mowy nauczycieli na lekcjach w szkole średniej - wybrane aspekty. Z CYKLU: MOJE ŻYCIE Z...: Agata Widlarz: Moje życie z… mózgowym porażeniem dziecięcym: Życie utkane z marzeń, czyli o samej sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 5)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
KOMPETENCJE JĘZYKOWE, KOMUNIKACYJNE I KULTUROWE: Słowa dobre i słowa złe w komunikacji między Tobą a mną / Kazimierz Ożóg ; Studium przypadku użytkownika języka polskiego jako ojczystego, urodzonego i mieszkającego za granicą / Henriette W. Langdon ; NIEPŁYNNOŚCI MOWY: Trudne postawy i emocje towarzyszące jąkaniu - sposoby wspierania jąkającego się dziecka / Maria Faściszewska ; Postawy i emocje wobec jąkania - praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu gory lodowej Sheehana / Łukasz Kowalczyk ; WSPOMAGANIE ROZWOJU: Ośrodek wczesnej interwencji jako miejsce wsparcia dla dzieci z niepełnosprawnościami i ich rodziców / Aleksandra Buchholz, Joanna Ilnicka ; Opieka logopedyczna jako podstawowe wsparcie dla dzieci z wadą słuchu w Szwajcarii romańskiej / Edyta Tomińska Conte ; Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem wybiórczym. Opis i analiza przypadku / Maria Bystrzanowska ; Muzyka w terapii logopedycznej dzieci / Monika Budkowska ; VARIA: Terapia i diagnostyka afazji Broki przy użyciu modeli przetwarzania języka w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej - studium przypadku / Anna Maria Pękacka ; Tradycje współpracy polsko-słowackiej w dziedzinie logopedii - upamiętnienie 100-lecia urodzin docenta Józefa Liszki / Katarzyna Ita Bieńkowska ; VB-MAPP - właściwa ocena podstawą wlaściwej terapii / Joanna Mikołajczyk ; Emicja głosu w kształceniu nauczycieli (rozważania na marginesie książki Agnieszki Płusajskiej-Otto) / Agnieszka Myszka ; Z CYKLU "MOJE ŻYCIE Z...": Moje życie z depresją ("Samotny jak liść, zamknięty w sobie, bo życie zostawiło swoje rany...) / Witold Tuleja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda projektu w doradztwie zawodowym / Joanna Nawój-Połoczańska. - Warszawa : Difin, 2018. - 206, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [201]-206.
Krótki przewodnik po książce ; I. DORADZTWO ZAWODOWE ZEROWYCH KOSZTÓW KRAŃCOWYCH: 1. Doradztwo zawodowe i edukacja przyszłości w perspektywie konstruktywistycznej ; Doradztwo zawodowe a wszechobecna niepewność W poszukiwaniu alternatyw Teoria zaplanowanych przypadków ; Otwartość na zmiany ; Analizuj sytuację na bieżąco ; Szczęśliwy splot okoliczności czy zaplanowany przypadek? ; 2. Zawodoznawstwo: od teczek o zawodach do życia na próbę ; 3. Edukacja równościowa w doradztwie zawodowym i zawodoznawstwie ; II. METODA PROJEKTÓW: Poza schemat ; Metoda projektów wg Michaela Knolla ; Kalendarium metody projektu ; Zapobieganie cyfrowej demencji - różnorodność sytuacji uczenia się ; Klasa jako wspólnota dydaktyczna ; Usytuowanie nauczyciela ; CZĘŚĆ PRAKTYCZNA: 1. Kilka ogólnych uwag o pracy warsztatowej: Zasady pracy w grupie ; Lista przykładowych zasad organizujących pracę grupy ; Poznajmy się ; 2. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW PLANUJĄCYCH PODJĄĆ PRACĘ: W ogrodzie możliwości - o tym, jak zadbać o siebie podejmując pracę ; 3. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH (16-19 lat): Walizka czy plecak - przygotowania do dalszej wędrówki edukacyjnej ; Radzenie sobie ze stresem ; 4. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW KLASY VII i VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ (13-15 lat): WWW, czyli wiem, wybieram i wygrywam! ; Mój zawód mechanik ; 5. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH (7-12 LAT) I ICH RODZICÓW: Preorientacja zawodowa z wykorzystaniem dramy ; Rodzice i dzieci - ucząc się od siebie nawzajem ; Wspieranie rodziców jako nieformalnych doradców ; 6. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (3.-6. rok życia): Dzieci jako obserwatorzy i uczestnicy świata pracy ; Aneks: DIAGNOZA I AUTODIAGNOZA PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH: Edukacja w zakresie sposobów radzenia sobie ze stresem jako prewencja zachowań autodestruktywnych u adolescentów, Marek Ryży ; Metoda dramy, Aleksandra Beżyk ; Zawód mechanik, Agnieszka Szoka ; Rodzice jako nieformalni doradcy, Dorota Fedoratkin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach [325]-341.
Dla prawników, psychologów, pedagogów i innych zainteresowanych osób.
Streszczenia w języku angielskim i rosyjskim.
Rozdział 1. Przestępstwo zabójstwa i jego sprawcy: Przestępstwo zabójstwa w świetle prawa karnego w Polsce ; Statystyczny obraz przestępstwa zabójstwa ; Dysproporcja płci wśród sprawców zabójstw ; Ogólna charakterystyka sprawców zabójstw. Rozdział 2. Środowisko rodzinne sprawców zabójstw: Wpływ rodziny pochodzenia na osobowość sprawców zabójstw ; Atmosfera domu rodzinnego zabójców ; Stan cywilny i sytuacja rodziny prokreacyjnej sprawców zabójstw ; Warunki mieszkaniowe sprawców zabójstw i ich rodzin. Rozdział 3. Sytuacja społeczno-zawodowa sprawców zabójstw: Poziom wykształcenia sprawców zabójstw ; Pozycja zawodowa zabójców ; Bezrobocie wśród sprawców zabójstw ; Aktywność zawodowa zabójców. Rozdział 4. Sylwetka psychologiczna sprawców zabójstw: Zaburzenia osobowości w rozwoju ontogenetycznym zabójców ; Poziom inteligencji zabójców ; Agresja w etiologii przestępstwa zabójstwa. Objawy niedostosowania społecznego zabójców. Rozdział 5. Charakterystyka procesu motywacyjnego zabójców: Pojęcie „motywu czynu” jako zasada kwalifikacji zabójstw ; Klasyfikacja motywów zabójstw ; Motywy zabójstw a charakterystyka sprawców pojedynczych ; Charakterystyka współsprawców zabójstw. Rozdział 6. Wiktymologiczne aspekty zabójstw: Charakterystyka ofiar zabójstw ; Rodzaje więzi łączących sprawców z ofiarami ; Rola ofiary w genezie zabójstwa ; Ofiary a motywy zabójstw. Rozdział 7. Substancje psychoaktywne a przestępstwo zabójstwa; Rola substancji psychoaktywnych w genezie zabójstw ; Wpływ alkoholu i środków odurzających na zachowanie zabójców ; Alkohol w rodzinach pochodzenia sprawców zabójstw ; Alkohol jako czynnik wiktymogenny w przestępstwie zabójstwa. Rozdział 8. Sytuacyjne korelaty zabójstw: Czas dokonania zabójstwa ; Geografia zabójstw ; Miejsce ataku i dokonania zabójstwa ; Miejsce znalezienia i oględzin zwłok. Rozdział 9. Modus operandi sprawców zabójstw: Taktyka zbliżenia się zabójcy do ofiary w czasie zdarzenia ; Sposoby pozbawiania życia ofiar i rodzaje użytych narzędzi ; Obrażenia zwłok i przyczyny śmierci ofiar ; Zachowania sprawców po dokonaniu zabójstwa. Rozdział 10. Prawnokarna reakcja wobec sprawców zabójstw: Zasady wymiaru kary ; Przyznanie się sprawcy do czynu ; Poczucie żalu i skruchy po dokonanym zabójstwie ; Kary wymierzane sprawcom zabójstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111890 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-369.
WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ PSYCHOPATOLOGII: Rys historyczny ; Pojęcie normalności w dziedzinie zdrowia psychicznego ; Koncepcyjne modele psychopatologii ; Systemy klasyfikacji zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia zachowania w ogólnej populacji dzieci i młodzieży ; Wiek życia a zaburzenia zachowania ; PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z PSYCHOPATOLOGII OGÓLNEJ: Objawy zaburzeń psychicznych ; Zespoły zaburzeń psychicznych ; WYBRANE ZAGADNIENIA PSYCHOPATOLOGII SZCZEGÓŁOWEJ WIEKU ROZWOJOWEGO: Zaburzenia okresu wczesnodziecięcego ; Zaburzenia wieku adolescencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
"Polecane książki" na stronach 176-181.
1. Do kogo kieruję tę książkę? ; 2. Jak budować autorytet w grupie ; 3. Rozwiązywanie konfliktów ; 4. Koncepcja 5 Why i PDCA 5. Magia uśmiechu ; 6. Zajęcia ruchowe w edukacji wczesnoszkolnej ; 7. Trener grup młodzieżowych ; 8. Opiekun na koloniach i obozach ; 9. Relacje z rodzicami ; 10. Młody nauczyciel - pierwszy dzień w pracy ; 11. Gdzie szukać satysfakcji z pracy? ; 12. Wprawka ; 13. Przykładowe scenariusze zajęć ; 14. Polecane książki ; 15. Zamiast zakończenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [308]-315.
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Bankowa (Poznań)
Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej: Zasady porozumiewania się w rodzinie ; Rodzina jako system wzajemnej komunikacji ; Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie. Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych: Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych ; Wzbudzanie sympatii ; Atrakcyjność interpersonalna ; Sygnały głosowe ; Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych ; Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka. Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie: Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie ; Relacje szkodliwe dla dzieci ; Komunikacja zaniedbująca dzieci. Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną: Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin ; Metafory problemów rozwojowych rodziny ; Metafory relacji wewnątrzrodzinnych. Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych: Kamienie milowe w życiu rodziny ; Dynamika relacji w rodzinie ; Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości ; Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie. Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie: Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne ; Style wadliwej komunikacji w rodzinie ; Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny. Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych: Symbole genogramu ; Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej ; Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie. Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych: Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie ; Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny ; Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
Wprowadzenie ; Beata Gordzelewska, Czesława Malinowska-Kenyeres, Przyczyny niepowodzeń szkolnych ; Elżbieta Kalinowska, Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny ; Anna Bielecka, Urszula Karska, Ewa Mytych, Zaburzenia percepcji słuchowej ; Katarzyna Gruber, Anna Darowska, Rodzaje zaburzeń artykulacji ; Wanda Szymańska, Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych ; Sylwia Weise, Dysgrafia ; Danuta Rogala-Kozubska, Małgorzata Raczykowska, Dysortografia – definicja, symptomy, terapia ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Zaburzenia orientacji przestrzennej ; Ewa Ampulska, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej ; Małgorzata Cyran-Prus, Elżbieta Matych, Zaburzenia lateralizacji ; Barbara Krempa, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka ; DorotaCzajkowska, Elżbieta Tymińska, Zaburzenia rozwoju ruchowego ; Renata Hływa, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci – zasady i sposoby ich usprawniania ; Alicja Zaręba, Iwona Rolińska, Nadpobudliwość psychoruchowa ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Dzieci zahamowane psychoruchowo ; Alina Grzegorczyk, Ewa Sadłowska, Mariola Kmiecik, Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106968/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na dysku pliki w formacie pdf i PostScriptum zawierające rysunki.
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
Lidia Kataryńczuk-Mania, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej ; Barbara Milczarek, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi ; Danuta Wróbel, Metoda Ruchu Rozwijającego ; Beata Gordzelewska, Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Renata Hływa, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Alicja Lisowska, Usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale literowym ; Elżbieta Kalinowska, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Barbara Krempa, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Ewa Renke, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, sylabowym i wyrazowym ; Elżbieta Kozak, ; Ewa Zalewska, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji słuchowej ; Anna Mysiak, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy ; Anna Mysiak, Dzielenie wyrazów na sylaby ; Anna Bielecka, Podział na samogłoski i spółgłoski ; Żermana Sidorczuk-Brzozowska, Aneta Znajomska-Grochoła, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczarek, Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski sz ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczrek, Różnicowanie głosek sz - s ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Strona lewa i prawa ; Marcin Łokciewicz, Kierowca ; Violetta Łoba, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych ; Eugenia Zarzyńska, Ćwiczenia utrwalające kierunki ; Jolanta Pilińska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Teresa Marciniak, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej ; Eugenia Zarzyńska, Usprawnianie lateralizacji ; Małgorzata Raczykowska, Herbata w hotelu ; Renata Hływa, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała ; Renata Hływa, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Żabki - usprawnianie ogólnej koordynacji ruchów ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno - ruchowego ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Spacer po lesie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi ; Alicja Grześ, Bożena Świercz, Spotkanie z Calineczką - zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie ; Anna Szczęsna, Małgorzata Dąbrowy, Dziecko „zamknięte” („wycofane”) na zajęciach socjoterapeutycznych - propozycje ćwiczeń ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej ; Lidia Kataryńczuk-Mania, Warsztat muzykoterapeutyczny: Drzewko smutku - drzewko radości ; Urszula Karska, W leśniczówce - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Urszula Karska, Zabawa na lodzie - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Barbara Augustyniak, Monika Jędraszak, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106968/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to tak kapie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Opis według okładki.
Słońce, deszcz, burza, a może śnieg? Jakie niespodzianki szykuje dla Czapu Czipu nadchodząca wiosna? Co kryje jego czarodziejska czapka? Seria kartonowych książeczek wspomagających rozwój mowy u dzieci to doskonała pomoc dla rodziców, pedagogów i logopedów. [Wydawnictwo Egmont Polska, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to tak skrobie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Opis według okładki.
Kto ukrył się w czarodziejskiej czapce? Pająk? Ptak? A może czarownica skrobiąca marchewkę? Seria kartonowych książeczek wspomagających rozwój mowy u dzieci to doskonała pomoc dla rodziców, pedagogów i logopedów. [Wydawnictwo Egmont Polska, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Opis według okładki.
Z czarodziejskiej czapki wydobywają się tajemnicze dźwięki: szumy, świsty i pisaki. Odgadnij razem z Czapu Czipu, kto wydaje te odgłosy, i spróbuj je naśladować! Seria kartonowych książeczek wspomagających rozwój mowy u dzieci to doskonała pomoc dla rodziców, pedagogów i logopedów. [Wydawnictwo Egmont Polska, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 2247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [261]-268.
Dla wykładowców i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu emisji i higieny głosu oraz jako pomoc dydaktyczna na studiach kształcących nauczycieli i logopedów, także dla osób zawodowo posługujących się głosem: pedagogów, mówców, aktorów, polityków, piosenkarzy.
I. GŁOS LUDZKI I JEGO DZIAŁANIE: 1. AKUSTYCZNE PODSTAWY GŁOSU: a) dźwięk jako zjawisko akustyczne, b) cechy dźwięku, c) propagacja dźwięku, d) zjawiska dźwiękowe wywoływane przez aparat głosowy, e) głos ludzki jako instrument muzyczny ; 2. BUDOWA I DZIAŁANIE NARZĄDU GŁOSU: 2.1. Krtań - źródłem dźwięku: a) budowa krtani - chrząstki- mięśnie - struny głosowe - jama krtani - unerwienie, b) ruchy krtani, c) funkcje krtani, 2.2. układ oddechowy - generatorem dźwięku: a) narządy oddechowe, b) mechanika oddychania - przepona - tłocznia brzuszna, c) typy oddychania, 2.3. Rezonatory - amplifikatorami dźwięku: a) rezonatory dolne, b) rezonatory górne (nasady): krtań - gardło - jama ustna, c) barwa dźwięku ; 3. TEORIE POWSTAWANIA GŁOSU ; 4. RODZAJE GŁOSU LUDZKIEGO: 4.1. Uwagi wstępne, 4.2. Ogólna systematyka głosów: a) głosy żeńskie, b) głosy męskie, c) kastraci, d) głosy dziecięce ; 5. PATOLOGIA GŁOSU: a) choroby głosu i ich etiologia, b) badanie foniatryczne ; 6. HIGIENA GŁOSU: a) środowisko zewnętrzne: wilgotność - temperatura - zanieczyszczenie powietrza, b) hałas, c) kontrola medyczna. II. PRAKTYCZNA METODA PRACY NAD GŁOSEM: 1. O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA GŁOSU ; 2. O METODZIE UWAG KILKA ; 3. FONACJA: a) postawa, b) żuchwa, c) krtań, d) język, e) podniebienie miękkie ; 4. ĆWICZENIA FONACYJNE ; 5. ODDYCHANIE: a) wdech, b) wydech, c) podparcie oddechowe (appoggio), d) najczęstsze błędy w oddychaniu ; 6. ĆWICZENIA ODDECHOWE ; 7. REZONANS: a) rodzaje rezonansu, b) nosowanie, c) rezonans a rejestry ; 8. ĆWICZENIA W CELU UZYSKANIA REZONANSU I WYRÓWNANIA REJESTRÓW ; 9. ARTYKULACJA: a) narządy artykulacyjne: język - wargi - podniebienie miękkie, b) samogłoski i spółgłoski ; 10. ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE ; 11. ZASADY POPRAWNEJ WYMOWY POLSKIEJ (WYBÓR): a) wymowa samogłosek, b) wymowa spółgłosek, c) akcent ; 12. WYBRANE ZAGADNIENIA TECHNIKI WOKALNEJ: a) uwagi wstępne, b) skala głosu, c) problem "góry", d) zaciski i napięcia krtani i gardła, e) rejestry, f) sposoby atakowania dźwięku, g) rezonans i pozycja dźwięku, h) wyobraźnia dźwiękowa, i) legato "złotym środkiem" do osiągnięcia wokalnego celu, j) oddech, k) dynamika, l) intonacja, m) artykulacja, n) barwa dźwięku, o) praca nad wyrównaniem samogłosek, p) dykcja w śpiewie, r) wibracja głosu s) wokalne "kiksy", t) markowanie, u) rodzaj głosu, w) falset, x) od jakiego wieku można uczyć się śpiewać?, y) jak ćwiczyć?, z) wygląd zewnętrzny śpiewaka. ANEKS: Ćwiczenia artykulacyjne i dykcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3262, Wyp.Muz.Ksieg 3261 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A practical guide to caring for children and teenagers with attachment difficulties" 2020.
Bibliografia na stronach [233]-245. Indeks.
R. I. Wzorce przywiązania ; R. 2. Zaaranżowane otoczenie: organizacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy ; T. 3. Sposoby sprawowania opieki: praca w terapeutycznych ramach ; R. 4. Praca na rzecz zdrowia: relacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy ; R. 5. Praca nad rozwiązaniem konfliktów ; R. 6. Praca nad kontrolowaniem złości ; R. 7. Praca nad kontrolowaniem trudnych zachowań ; R. 8. Zmiana trudnych zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[316]. Indeks.
Dla pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, nauczycieli plastyki, pedagogów szkolnych, rodziców i opiekunów dziecka, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i medycznych.
R. I. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka: 1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina ; 2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima ; R. II. Podstawowe problemy plastyczne: 1. Forma dzieła sztuki: Linia ; Kształt ; Barwa ; Przestrzeń ; 2. Treść dzieła sztuki ; R. III. Założenia badań własnych ; R. IV. Analiza wyników badań własnych ; R. V. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej: 1. Stadium prefiguratywne: Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu) ; Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii) ; 2. Stadium motywów figuratywnych: Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji) ; Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji) ; 3. Stadium utworów figuratywnych: Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji) ; Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji) ; 4. Stadium transfiguracji: Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa ; Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania ; 5. Konstatacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia netografia przy pracach.
Krzysztof Jamroży, Dzieciństwo radosne czy smutne? Pozytywne i negatywne wspomnienia rodzeństwa z relacji z ich braćmi i siostrami ; Karolina Ciepiela, Pozycja dziecka najmłodszego w rodzinie ; Natalia Dubiel, Wychowanie przez rodzeństwo w percepcji studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Martyna Probachta, Karolina Sławińska, Brat i siostra - przyjaciel czy wróg? Relacje z rodzeństwem w percepcji uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum ;Magdalena Banaś, Ewelina Wingert, Starsza siostra jako autorytet ; Magdalena Gadamska, Wychowanie przez rodzeństwo - wprowadzenie do zagadnienia ; Magdalena Gadamska, Udział w wychowaniu czy wychowanie przez rodzeństwo? - analiza przypadku 25-letniego Pawła ; Iwona Karnas, Sytuacja życiowa rodzeństwa pełnosprawnego i jego rola we wspieraniu rozwoju brata lub siostry z niepełnosprawnością ; Urszula Teresa Turyna, Dzieci Królowej Śniegu, czyli o roli rodzeństwa w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Ewelina Brzyszcz, Rola starszego rodzeństwa w obliczu migracji rodziców ukazana w serialu Głęboka woda ; Marlena Stradomska, Konrad Harasim, Suicydologiczne wyzwania codzienności - rola rodziny i rodzeństwa w cywilizacji XXI w. ; Joanna Stepaniuk, Rola starszego rodzeństwa w procesie socjalizacji dziecka czeczeńskiego w Polsce ; Iwona Rzeszutek, Relacje rodzinne w kontekście sukcesji przedsiębiorstwa rodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107593 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej