Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje fachowe
(34)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Poradniki i przewodniki
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(48)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(12)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(23)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Myszka Agnieszka
(3)
Sroka-Mucha Bogna
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Bac Aneta
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lupi Andrea
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Tarasiewicz Bogumiła
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Beretta Elenia
(1)
Berger Dorita S
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Bowers Keri
(1)
Burke Hilda
(1)
Chudzik Małgorzata
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Edwards Allison
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Grabbet Regina
(1)
Greene Ross W
(1)
Ignatowicz Roman
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Janus Edyta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kotowska Justyna
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Lara Joanne
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Marzano Elisa
(1)
Michałowicz Roman (1926- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Motyka Marek (socjolog)
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Pasternak Jacek (psycholog)
(1)
Perenc Lidia
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rzeszotek Mariusz
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Stanisławska-Kubiak Maja
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Teusz Grażyna
(1)
Uberman Marta
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Dzieci
(19199)
6-8 lat
(11625)
0-5 lat
(9594)
9-13 lat
(8327)
Młodzież
(4056)
Pedagodzy
(47)
14-17 lat
(3158)
Szkoły wyższe
(1073)
Szkoły podstawowe
(566)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(362)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Nauczyciele
(164)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(41)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Psychoterapeuci
(36)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dzieci
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczucia
(5)
Autyzm
(4)
Młodzież
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Arteterapia
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Mowa
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Emisja głosu
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Metoda Montessori
(2)
Motoryka mała
(2)
Muzykoterapia
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rysunki
(2)
Uczniowie
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Alalia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czynności
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drgawki
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Fonoholizm
(1)
Grooming
(1)
Gry i zabawy
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Książka artystyczna
(1)
Leczenie
(1)
Logoterapia
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pedofilia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca w grupie
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przestępcy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Recykling
(1)
Rodzeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(18)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Scenariusz zajęć
(6)
Monografia
(4)
Książki dla małych dzieci
(3)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(8)
Kultura i sztuka
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 471-482.
Dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców.
PODSTAWY TEORETYCZNE: I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi? ; 1. Od narzędzia do symbolu ; 2. Źródła komunikacji językowej ; 3. Rozwój pisma ; II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka: 1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy ; 2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych ; 3. Formowanie się dominacji stronnej ; 4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu ; 5. Rola języka w rozwoju poznawczym ; III. Poszukiwanie metod terapeutycznych: 1. Wyjaśnienia terminologiczne ; 2. Koncepcje behawioralne ; 3. Koncepcje neopsychoanalityczne ; 4. Koncepcje humanistyczne ; 5. Jatrogenne techniki terapii ; 6. Teoria umysłu ; 7. Deficyt uwagi ; 8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie ; ZABURZENIA ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ: I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych: 1. Podstawy teoretyczne ; 2. Rozwiązania praktyczne. II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych: 1. Bilingwizm i wielojęzyczność ; 2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy ; 3. Wady wymowy ; 4. Zagrożenie dysleksją ; 5. Jąkanie dziecięce ; 6. Alalia ; 7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera ; 8. Afazja dziecięca ; 9. Afazja u dzieci ; 10. Zaburzenia słuchu ; 11. Zespół Downa ; 12. Zespół Aspergera ; 13. Autyzm ; METODA KRAKOWSKA: I. Dlaczego Metoda Krakowska?: 1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych ; II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską: 1. Neuroplastyczność układu nerwowego ; 2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się ; 3. Uczenie się a rozwój ; III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej: 1. Stymulacja słuchowa ; 2. Komunikacja niewerbalna ; 3. Technika komunikacyjna - dialog ; 4. Programowanie języka ; 5. Dziennik wydarzeń ; 6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania ; 7. Terapia funkcji wzrokowych ; 8. Stymulacja funkcji motorycznych ; 9. Wybór dominującej ręki ; 10. Rola zabawy w kształtowaniu języka ; 11. Stymulacja lewej półkuli mózgu ; 12. Kształtowanie zachowań społecznych ; 13. Poznanie wielozmysłowe - bodźce zapachowe i smakowe ; 14. Stymulacja pamięci ; 15. Ćwiczenia kategoryzacji ; 16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego ; 17. Logoterapia ; 18. Metoda Krakowska - dane statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
R. I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU W KONTEKŚCIE ROZWOJU W BIEGU ŻYCIA: Wprowadzenie ; Koncepcja zadań rozwojowych ; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa ; Podsumowanie ; R. II. NIEMOWLĘCTWO I WCZESNE DZIECIŃSTWO (0 - 5/6 LAT) - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Nauka chodzenia a zadania rozwojowe ; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe ; Nauka mówienia a zadania rozwojowe ; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii ; Nauczenie się odróżniania pici i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej ; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego ; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania ; Podsumowanie ; R. III. WIEK SZKOLNY-NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna ; Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna społeczna ; Nabywanie podstawowych technik szkolnych ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. IV. ADOLESCENCJA - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku ; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami ; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze ; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych ; Kształtowanie tożsamości ; Posługiwanie się systemem wartości ; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia ; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne ; Podsumowanie ; R. V. WCZESNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Odgrywanie ról rodzinnych ; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi ; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego ; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe ; Podjęcie obowiązków obywatelskich ; Podsumowanie ; R. VI. ŚREDNIA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej ; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego ; Podsumowanie ; R. VII. PÓŹNA DOROSŁOŚĆ - NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU A ZADANIA ROZWOJOWE: Wprowadzenie ; Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia ; Zmiany w otoczeniu fizycznym ; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych ; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka ; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku ; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów.
W dobie kryzysów szczególnie ważne wydaje się pytanie, jak poradzić sobie z negatywnymi doświadczeniami i traumami? Jak nie zatonąć w zalewie emocji: złości, smutku, współczuciu i frustracji. I jak w ogóle rozpoznać, że toniemy? Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom. [Wydawnictwo Levyz, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Grosse bunte Spielebuch".
Dzieci pomiędzy drugim a szóstym rokiem życia są pełne energii i oczekują wciąż nowych zabaw. Jeśli brakuje Państwu już pomysłów, radzimy skorzystać z naszego poradnika. Znajdą w nim Państwo: opisy łatwych do wykonania zabawek ; pomysły na wiele różnych zabaw ; wskazówki pedagogiczne. [Muza, 1999]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 205-[220]. Indeksy.
Wstęp ; R. I. Zdrowie psychiczne młodzieży podejmującej socjoterapię: 1. Współczesna młodzież i socjoterapia w pozycji „pomiędzy” ; 2. Zdrowie psychiczne młodzieży w Polsce ; 3. Młodzież podejmująca socjoterapię w obliczu zadań i zmian rozwojowych ; 4. Możliwość stosowania socjoterapii wobec młodzieży podejmującej zachowania ryzykowne ; 5. Podsumowanie ; R. II. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla młodzieży: 1. Kontrowersje wokół rozumienia socjoterapii ; 2. Socjoterapia a psychologiczne modele zdrowia i zaburzeń ; 3. Miejsce socjoterapii wśród innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; 4. Cele oddziaływań socjoterapeutycznych ; 5. Socjoterapia a wyzwania dla skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; 6. Podsumowanie ; R. III. Diagnozowanie w socjoterapii: 1. Diagnozowanie w socjoterapii - ujęcie procesualne i wielopłaszczyznowe ; 2. Diagnoza kwalifikująca do socjoterapii i jej kontekst ; 3. Diagnoza wyjaśniająca oraz konceptualizacja przypadku w socjoterapii ; 4. Diagnozowanie systemu społecznego ; 5. Diagnozowanie grupy socjoterapeutycznej ; 6. Ocena skuteczności socjoterapii ; 7. Podsumowanie ; R. IV. Praca z grupą młodzieży w socjoterapii: 1. Warunki formalne organizowania grup socjoterapeutycznych ; 2. Czynniki pomocowe w socjoterapii ; 3. Proces grupowy w socjoterapii ; 4. Metody i techniki pracy grupowej w socjoterapii ; 5. Ćwiczenia i zabawy socjoterapeutyczne a praca z grupą w podejściu psychodynamicznym i poznawczo-behawioralnym ; 6. Stosowanie i konstruowanie programów socjoterapeutycznych ; 7. Podsumowanie ; R. V. Socjoterapeuta wobec wyzwań pracy z grupą młodzieży: 1. Teoria jako identyfikacja zawodowa socjoterapeuty ; 2. Kompetencje w pracy socjoterapeutycznej ; 3. Doświadczenia zawodowe socjoterapeutów i wybór sposobu pracy w socjoterapii ; 4. Etyka i superwizja w pracy socjoterapeutów ; 5. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Bibliografia na stronach 84-86.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : sacrum i profanum / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2018. - 157 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 155-157 oraz przy scenariuszach zajęć.
Książka dla pedagogów, terapeutów, edukatorów sztuki.
Poradnik jest propozycją dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej jak z przewodnika będą mogli korzystać wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. Książka składa się z trzech zasadniczych części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania teoretyczne powstałe na podstawie doświadczeń artystycznych i arteterapeutycznych autora związanych z tematem sacrum i profanum. Część druga i trzecia poświęcone są odpowiednio land artowi i upcyklingowi. Zawierają rozważania teoretyczne dotyczące historii danego medium, jego znaczenia, z omówieniem wybranych artystów i ich postaw artystycznych, oraz zestawy warsztatów wraz z dokumentacją z ich realizacji. Warsztaty z land artu oraz upcyklingu realizowane były w rozmaitych wersjach dostosowanych do potrzeb, zainteresowań różnych grup uczestników kursów, studiów, warsztatów. Przeprowadzane zostały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W każdym podane jest polecenie, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji, potrzebne materiały, bibliografia, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy kilku prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na w miarę dokładne ich zrozumienie, odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie rezultatów owych działań. [https://ksiegarnia.difin.pl/arteterapia-sacrum-i-profanum?search=arteterapia, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapie : język wizualny w terapiach twórczości i sztuce / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2014. - 137 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronie 29 i przy scenariuszach zajęć.
Dla pedagogów, arteterapeutów, edukatorów sztuki.
Książka powstała z chęci podzielenia się doświadczeniami z pracy artystycznej, pedagogicznej, arteterapeutycznej i twórczej związanej z istotą kształtowania się podmiotowości człowieka. Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to wstęp i krótkie rozważania teoretyczne na temat arteterapii i pracy w obszarze myślenia twórczego związanego z kształtowaniem się istoty człowieka podmiotowego. Część druga składa się z zestawu ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia realizowane były przez wiele lat w różnych wersjach, dostosowanych do potrzeb i zainteresowań uczestników kursów, studiów, warsztatów. Realizacje przebiegały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Znajdujące się w książce ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Kolejno nanoszone były zmiany w scenariuszach, notowano wszelkie uwagi i refleksje uczestników. W każdym ćwiczeniu podano precyzyjne polecenie, opis przebiegu realizacji, formę prezentacji, potrzebne materiały, bibliografię, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź działania pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na ich lepsze zrozumienie i odczucie atmosfery oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Książka stanowi ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać mogą wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. [https://ksiegarnia.difin.pl/-arteterapie-jezyk-wizualny-w-terapiach-tworczosci-i-sztuce, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka artystyczna w arteterapii / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2016. - 141 stron : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronie 48 oraz przy scenariuszach zajęć.
Dla pedagogów, edukatorów sztuki, arteterapeutów, animatorów kultury.
Książka stanowi próbę podzielenia się z czytelnikiem wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sztuki, edukacji twórczej i artystycznej i arteterapii. Zawiera autorskie zestawy ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Jest to oferta dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. [https://ksiegarnia.difin.pl/ksiazka-artystyczna-w-arteterapii, dostęp 12.05.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rysunek w arteterapiach, twórczości i sztuce / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2015. - 135 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy scenariuszach zajęć.
Dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz dla studentów wielu specjalności artystycznych, pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii.
Książka jest praktycznym przewodnikiem po metodzie pracy w obszarze treningu twórczego i kreatywności, a przede wszystkim w obszarze arteterapii. Dzieli się na dwie części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania dotyczące różnego rozumienia tak rysunku, jak i możliwości rysowania, a co za tym idzie - uczenia, edukacji w zakresie rysunku, rysowania. Druga część tej książki to zestaw scenariuszy. Scenariusze zostały zaprezentowane według bardzo prostego schematu: tytuł, czasem motto, pierwszy etap - ćwiczenie (często zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające), następnie polecenia do wykonania, sposób prezentacji, sprawy techniczne: uczestnicy, miejsce, materiały, czas działania… Każde Wprowadzenie ćwiczenie zawiera prezentację kilku wykonanych prac z imieniem autora, tytułem pracy, ideą/przesłaniem i refleksją. Tak więc książka zawiera szereg rozpisanych bardzo dokładnie, krok po kroku, sprawdzonych wielokrotnie w praktyce konspektów różnych ćwiczeń w wersji kompletnej. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2863, Wyp.Muz.Ksieg 3304 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie w języku angielskim przy artykułach.
Błażej Kmieciak, Hanna Elżanowska, Justyna Kotowska - Wstęp: wirtualne przestępstwo – realny ból ; Konrad Wierzbicki, Michał Stańczuk - Przestępstwo child groomingu. Analiza problemu w ujęciu kryminologicznym i penitencjarnym ; Kamil Stępniak - Algorytmiczna priorytetyzacja treści w mediach społecznościowych w świetle realizacji art. 72 Konstytucji RP (ochrona praw dziecka) ; Jakub Gomola - Międzynarodowe zwalczanie przestępstw pedofilskich – sprawa Petera Scully’ego ; Łukasz Rosiak - Poszukiwanie sankcji optymalnej w perspektywie projektu ustawy z dnia 7 lipca 2022 r. o zmianie ustawy Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw ; Piotr Sobański - Penalizacja propagowania i pochwalania zachowań o charakterze pedofilskim w świetle doktryny ; Mikołaj Małecki - Odpowiedzialność karna za nieudolny grooming ; Anna Fijałkowska, Izabela Jahl - Uwodzenie małoletnich w Internecie – analiza przestępstwa z art. 200a k.k., problematyka odpowiedzialności rodzica związana z uwiedzeniem internetowym oraz ocena prawna zjawiska „łowców pedofilów” ; Monika Strus-Wołos - Cywilnoprawna odpowiedzialność rodziców lub opiekunów dziecka – ofiary przemocy seksualnej w sieci internetowej za zaniechania kontroli rodzicielskiej ; Robert Ernest Czarnowicz - Odpowiedzialność prawnokarna rodzica za naruszenie prywatności dziecka w Internecie – wybrane zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343.3/.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [333]-349.
Dla badaczy, praktyków - pedagogów, psychologów, terapeutów, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem.
Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów - osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieśmiałość jest powszechnym dziecięcym problemem, który może negatywnie wpływać na samoocenę oraz relacje z innymi ludźmi. Bajkoterapia to jeden ze skutecznych sposobów na udzielenie nieśmiałemu dziecku emocjonalnego wsparcia. Celem bajki terapeutycznej jest zaspokojenie potrzeb dziecka, dostarczenie mu wiedzy oraz wzorców skutecznych zachowań, redukcja napięcia, pomoc w zrozumieniu siebie oraz innych. „Hania, Adelajda i czasozmieniacz” to bajka terapeutyczna, która opowiada o radzeniu sobie z nieśmiałością, relacjach rówieśniczych i towarzyszących im emocjach. Publikacja zawiera również część poradnikową ze wskazówkami dla rodziców i terapeutów. [Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ; Nabywanie czytania i pisania ; Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; Uwarunkowania dysleksji ; Obraz kliniczny dysleksji ; Ryzyko dysleksji ; Diagnoza dysleksji ; Diagnoza ryzyka dysleksji ; Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autism Movement Therapy® method : waking up the brain!"2016.
Bibliografia, netografia na stronach 147-149.
Autism Movement Therapy® (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką. "Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu". Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Album didattico Montessori : attività di vita pratica : la guida per l'insegnante" 2020.
Na okładce: 3-6 lat.
Bibliografia na stronie 24.
Dla pedagogów, nauczycielek i nauczycieli oraz rodziców.
Albumy dydaktyczne Montessori stanowią kompletny przewodnik dla nauczycieli chcących stosować metodę Montessori w pracy z dziećmi. Książki omawiają wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a ich wartość merytoryczną potwierdza rekomendacja Włoskiej Fundacji Montessori (Fondazione Montessori Italia). Ich forma nawiązuje do zeszytów tworzonych przez pierwsze adeptki tej metody i pozwala w przyjazny sposób zapoznać się z zadaniami krok po kroku, sprawdzić, jakie materiały są potrzebne lub przypomnieć sobie szczegóły konkretnego ćwiczenia. Pięknie ilustrowane albumy można uzupełnić własnymi notatkami. Niniejszy album jest poświęcony życiu praktycznemu i koncentruje się na samodzielności, rozwoju osobowości oraz kompetencjach społecznych. Służą temu ćwiczenia uporządkowane tematycznie: 1. Dbanie o siebie 2. Życie w relacji 3. Ćwiczenia dla inteligentnej dłoni Album jest przeznaczony nie tylko dla pedagogów, którzy już stosują metodę Montessori, lecz także dla nauczycielek i nauczycieli, którzy chcieliby zacząć ją wykorzystywać w pracy z dziećmi, oraz dla zainteresowanych rodziców. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Album didattico Montessori : attività per lo sviluppo delle abilità fino-motorie : la guida per l'insegnante" 2020.
Na okładce: 3-6 lat.
Bibliografia na stronach 23-24.
Dla pedagogów, nauczycielek i nauczycieli oraz rodziców.
Albumy dydaktyczne Montessori stanowią kompletny przewodnik dla nauczycieli chcących stosować metodę Montessori w pracy z dziećmi. Książki omawiają wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a ich wartość merytoryczną potwierdza rekomendacja Włoskiej Fundacji Montessori (Fondazione Montessori Italia). Ich forma nawiązuje do zeszytów tworzonych przez pierwsze adeptki tej metody i pozwala w przyjazny sposób zapoznać się z zadaniami krok po kroku, sprawdzić, jakie materiały są potrzebne lub przypomnieć sobie szczegóły konkretnego ćwiczenia. Pięknie ilustrowane albumy można uzupełnić własnymi notatkami. Niniejszy album jest poświęcony rozwojowi umiejętności motoryki małej i koncentruje się na koordynacji manualnej, doskonaleniu psychomotoryki oraz umiejętności manipulowania obiektami. Służą temu ćwiczenia uporządkowane tematycznie: 1. Otwieranie i zamykanie 2. Przykręcanie i odkręcanie 3. Ćwiczenie ekspresji 4. Zakładanie i zdejmowanie 5. Wkładanie i wyjmowanie. Album jest przeznaczony nie tylko dla pedagogów, którzy już stosują metodę Montessori, lecz także dla nauczycielek i nauczycieli, którzy chcieliby zacząć ją wykorzystywać w pracy z dziećmi, oraz dla zainteresowanych rodziców. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pediatria)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1. Patomechanizm napadów padaczkowych i etiopatogeneza padaczki, Jerzy Majewski ; 2. Modele padaczki i patogeneza padaczki u ludzi, Jerzy Majewski ; 3. Neuropatologia zmian w ośrodkowym układzie nerwowym u dzieci chorych na padaczkę, Bogdan Woźniewicz ; 4. Klasyfikacja napadów padaczkowych i dzieci, Roman Michałowicz, Sergiusz Jóźwiak ; 5. Zespoły padaczkowe i inne stany napadowe u dzieci w zależności od wieku ; 6. Badania radiologiczne dzieci chorych na padaczkę, Marek Pędich ; 7. Badanie elektroencefalograficzne w padaczce u dzieci, Jerzy Majewski ; 8. Problemy psychiatryczne związane z padaczką u dzieci, Łucja Ignatowiczowa ; 9. Psychospołeczne problemy dzieci z drgawkami i napadami padaczkowymi, Jadwiga Ślenzak ; 10. Leczenie padaczki u dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej