Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(37)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Hinz Magdalena
(9)
Bac Aneta
(3)
Głuchowska Hanna
(2)
Janus Edyta
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Borowicz Adrianna Maria
(1)
Bowers Keri
(1)
Forycka Maria
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda. To logiczne!
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Knapp Julie
(1)
Kospin Małgorzata
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Lara Joanne
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Liebertz Charmaine (1954- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Rykowska Magdalena
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Uberman Marta
(1)
Wieczorowska-Tobis Katarzyna
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Terapeuci zajęciowi
(29)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(490)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Temat
Czytanie ze zrozumieniem
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Dzieci
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Język polski
(3)
Korekcja mowy
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Kinezyterapia
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Psychoterapia
(2)
Spółgłoski
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Wymowa
(2)
Autyzm
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Choreoterapia
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Fonetyka
(1)
Geriatria
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Las
(1)
Lato
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Lęk
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miasta
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Narząd ruchu
(1)
Optymizm
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychomotoryczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rysunki
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkoły
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Śmiech
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(9)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Językoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej ; Modyfikacje konwencjonalnej terapii poznawczo-behawioralnej ; Edukacja efektywna ; Restrukturyzacja poznawcza ; Rozmówki ; Zestaw strategii emocjonalnych ; Strategie dodatkowe ; Historyjki społeczne ; Badania nad skutecznością programu "Poznajemy uczucia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
CZĘŚĆ I.TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje ; 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną ; 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA: 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego ; 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym ; 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 10. Uczestnictwo społeczne ; CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB L NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ: 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa ; 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej ; 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ; 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [223]-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Patofizjologia wybranych dysfunkcji narządu ruchu / Aneta Bac ; Wybrane objawy powodujące ograniczenia funkcjonalne osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Aneta Bac ; Założenia terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu / Anna Misiorek ; Narzędzia oceny w pracy z osobami z dysfunkcjami narządu ruchu / Paulina Aleksander-Szymanowicz ; Obszary interwencji u osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Aneta Bac ; Transfer osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Paweł Żychowicz ; Wyroby medyczne w terapii osób z dysfunkcjami narządu ruchu / Tomasz Szaporów ; Praktyczne aspekty terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu / Urszula Chrabota ; Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu - studia przypadków / Anna Bukowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na okładce: 300 ćwiczeń.
Bibliografia przy niektórych rozdziałach. Indeks.
Dla fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii, opiekunów osób starszych, terapeutów zajęciowych.
Podręcznik w zwięzły sposób przedstawia najczęstsze problemy dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych i sprawności funkcjonalnej osób starszych oraz pacjentów z chorobami neurologicznymi. Zawiera wskazówki praktyczne dotyczące ćwiczeń, które można wykorzystać podczas terapii. W przystępny sposób przedstawia różne sposoby połączenia ćwiczeń fizycznych z ćwiczeniami funkcji poznawczych. Przejrzysty układ książki, uwzględniający stopień trudności danego ćwiczenia i bogaty materiał ilustracyjny, pozwala na szybkie zapoznanie się z danym problemem oraz dostosowanie postępowania do każdego pacjenta indywidualnie. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Rehabilitacja-osob-z-zaburzeniami-funkcji-poznawczych,84897764,p.html, dostęp 5.10.2022]
1. Starzenie się jest częścią życia ; 2. Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń funkcji poznawczych ; 3. Stymulacja ośrodkowego układu nerwowego przez ćwiczenia fizyczne ; 4. Wskazówki dotyczące wykonywania ćwiczeń ; 5. Ćwiczenia psychoruchowe stymulujące funkcje poznawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt „Paczka czy packa?” obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: cz i c. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt „Żebra czy zebra?” obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: ż i z. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc i zwyczajów. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące świąt Bożego Narodzenia: przygotowań do świąt, choinki i jej strojenia, wyglądu stołu wigilijnego i potraw wigilijnych, Świętego Mikołaja oraz różnych świątecznych zwyczajów. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Emocje : bardzo proste czytanki / [opracowanie merytoryczne: Magdalena Hinz]. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 31, [1] strona : fotografie kolorowe ; 30 cm.
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów, emocji i stanów. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące podstawowych emocji: tego, jak je rozpoznajemy i kiedy je odczuwamy. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesień : bardzo proste czytanki dla dzieci / [opracowanie merytoryczne: Magdalena Hinz]. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 31, [1] strona : fotografie kolorowe ; 30 cm.
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące jesieni: jesienne miesiące; cechy charakterystyczne pogody; ubiór; jesienne dary i to, co z nich robimy; zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy. [Wydawnictwo Harmonia, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Las : bardzo proste czytanki / [opracowanie merytoryczne: Magdalena Hinz]. - Wydanie II, zmienione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 31, [1] strona : fotografie kolorowe ; 30 cm.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów, emocji i stanów. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące lasu: rosnące w nim drzewa i grzyby, zwierząta leśne oraz zasady zachowania się w lesie. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lato : bardzo proste czytanki dla dzieci / [opracowanie merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017 - 31, [1] strony : fotografie kolorowe ; 30 cm.
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące lata: letnie miesiące i świata, charakterystyczne cechy pogody, zabawy na dworze i wakacyjne wycieczki, letnie ubrania i akcesoria, warzywa i owoce dojrzewające latem, łąkę i jej mieszkańców. [Wydawnictwo Harmonia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące miasta: cechy charakterystyczne, ważne miejsca, jeżdżące w mieście pojazdy, zasady przechodzenia przez jezdnię. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina : bardzo proste czytanki / [opracowanie merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 31, [1] strona : fotografie kolorowe ; 30 cm.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów i relacji z innymi osobami. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące rodziny: tego, kto do niej należy i jakie pełni role, oraz zasad i zwyczajów panujących w życiu rodzinnym. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące szkoły: ważne miejsca, wygląd klasy oraz czynności wykonywane przez nauczyciela, uczniów i dyżurnego. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To logiczne! / Amanda Hopkins)
"Dlaczego to niemożliwe?" to książka ucząca dostrzegać i wskazywać absurdalność i nierealność różnych sytuacji, przedmiotów, elementów przyrody czy wyglądu ludzi. Patrząc na fotografię i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, które elementy zdjęcia jest nierealny oraz dlaczego. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112318 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Psychologiczno-społeczne aspekty starzenia się i starości ; Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych ; Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii ; Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Informacja o serii w przedmowie na stronie 7.
Bibliografia na stronach [203]-236. Literatura zalecana na stronie 201. Indeksy.
Dla psychologów, psychiatrów, lekarzy, wychowawców, rodziców.
1.Poznawanie dzieci: Poznajmy kilkoro dzieci ; Przedstawienie niektórych pytań ; 2.Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego: Modele biologiczne ; Behawioryzm: modele teorii uczenia się ; Model poznawczy ; Model psychodynamiczny ; Modele systemowe ; Model podatność – stres ; Zmiana trendów ; Podsumowanie ; 3.Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa: Psychopatologia rozwojowa ; Czynniki związane ze sprawowaniem opieki rodzicielskiej i z rodziną ; Diagnozowanie i klasyfikacja zaburzeń wieku dziecięcego ; Leczenie zaburzeń dziecięcych ; Podsumowanie ; 4.Zaburzenia zachowania: Opis i klasyfikacja ; Przyczyny ; Przebieg zaburzenia zachowania ; Leczenie ; Podsumowanie ; 5.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Opis i klasyfikacja ; Przyczyny ; Przebieg ADHD ; Leczenie farmakologiczne i psychospołeczne programy leczenia ADHD ; Podsumowanie ; 6.Zaburzenia lękowe: Normalny rozwój emocjonalny ; Opis i klasyfikacja ; Czynniki przyczynowe ; Leczenie ; Podsumowanie ; 7.Depresja: Opis i klasyfikacja ; Czynniki przyczynowe ; Przebieg depresji u dzieci ; Leczenie ; Podsumowanie ; 8.Zaburzenia odżywiania: Zaburzenia karmienia i odżywiania w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa ; Jadłowstręt psychiczny (anorexia nervosa) ; Żarłoczność psychiczna {bulimia nervosa) ; Leczenie ; Podsumowanie ; 9.Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych): Upośledzenie umysłowe ; Zaburzenia uczenia się ; Podsumowanie ; 10.Całościowe zaburzenia rozwojowe: Autyzm ; Jak można zaradzić samouszkodzeniom? ; Inne całościowe zaburzenia rozwojowe ; Podsumowanie ; 11.Tiki i zaburzenia wydalania: Tiki ; Moczenie mimowolne i mimowolne zanieczyszczanie się kałem ; Podsumowanie ; 12.Pytania do rozważenia: Co ty byś zrobił? ; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109804 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years : a step-by-step treatment manual including supporting materials for teaching 150 intermediate skills" 2014. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [Harmonia Universalis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-84.
Jeśli nie masz pomysłu na to co zrobić z podopiecznym. Jeśli nie masz czasu, szukać nowych pomysłów na zorganizowanie zajęć. Jeśli chcesz, zaktywizować swoich podopiecznych nie zależnie od tego w jakiej kondycji psychicznej są. Jeśli chcesz, ciekawie i nowocześnie prowadzić zajęcia terapeutyczne. Zachęcam Cię do kupienia tej książki w której znajdziesz: ponad 120 mini scenariuszy terapeutycznych, zagadki słowne, zadania rozwijające myślenie, ćwiczenia indywidualne i grupowe, ćwiczenia ruchowe i relaksacyjne, ćwiczenia plastyczne, ćwiczenia pobudzające kreatywność, ćwiczenia nie wymagające dużego nakładu finansowego. Pomoże ci to ciekawie i nowocześnie przeprowadzić zajęcia terapeutyczne w twojej placówce. Polecam Małgorzata Kospin [taniaksiazka.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-793/794 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-793/794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-793 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-793 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-793/794 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autism Movement Therapy® method : waking up the brain!"2016.
Bibliografia, netografia na stronach 147-149.
Autism Movement Therapy® (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką. "Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu". Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3665 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej