Zespół ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Poradniki i przewodniki
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(16)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(8)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(8)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(6)
Autor
Spohrer Kate E
(3)
Arcelus Jon
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kreczman-Madej Renata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Mosetter Kurt
(2)
Mosetter Reiner
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Nosowska Dorota
(2)
Szymanderska Urszula
(2)
Ściepko-Cram Dorota
(2)
Acquaviva Eric (1973- )
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Amen Daniel G. (1954- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bianga Milena
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Boerger Angelina Autor
(1)
Bogdanowicz Ewa
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bramham Jessica
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ernman Malena
(1)
Frank Michelle
(1)
Galas-Zgorzalewicz Bożena
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gendron Alice
(1)
Gnaulati Enrico (1960- )
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Greenblatt James
(1)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hallowell Edward M. (1949- )
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Kaczmarek Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Knochenhauer Kamila
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Krzyżowski Janusz (1939- )
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Laskowska Marta (1990- )
(1)
Leer Kristin
(1)
Lempinen Marko (1974- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nartowska Hanna (1923-2009)
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Niedźwiedzka Marta
(1)
Niemi Jussi (1957- )
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Oronowicz-Kida Ewa
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Pollak Monika
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pękała Rafał
(1)
Quinn Patricia O. (1945- )
(1)
Ratey John J. (1948- )
(1)
Romanowska Krystyna (1971- )
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Saul Richard
(1)
Siewior-Kuś Alina
(1)
Skotnicka-Chaberek Magdalena
(1)
Solden Sari
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Stern Judith M
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Toczyska Karolina Tł
(1)
Waliś Robert
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolff Robert R
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(20)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Rodzice
(3)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Zespół ADHD
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Polska
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Gatunek
Poradniki
(12)
Poradnik
(10)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla rodziców
(2)
Biografia
(1)
Mowy
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: "Classroom mystery : $b a book about ADHD" 2019.
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cały Ten Mózg)
Tytuł oryginału: "Healing ADD : the breakthrough program that allows you to see and heal the six types of attention deficit disorder" 2001.
Nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD) oraz inne odmiany zaburzenia uwagi to problem, z którym borykaliśmy się od zawsze, lecz dopiero niedawno został zdiagnozowany i nazwany. Kłopoty z nauką, agresywność, niemożność usiedzenia w jednym miejscu, odkładanie spraw na później, konfliktowość, trudności w porozumieniu się z innymi ludźmi – to tylko niektóre przejawy owego zaburzenia, dotyczącego zarówno dzieci, jak i dorosłych. Długoletnie badania nad mózgiem, prowadzone techniką obrazowania SPECT w światowej sławy klinikach doktora Daniela G. Amena, dowodzą, że te wszystkie krytykowane zachowania wcale nie wynikają ze złego charakteru danej osoby, lecz mają naturę fizyczną. Ich źródłem jest dysfunkcja określonego obszaru mózgowego, którą z powodzeniem MOŻNA WYLECZYĆ. Książka adresowana jest nie tylko do psychologów i wychowawców, ale także do tych wszystkich, którzy mają już dość kłopotów związanych z nagannym zachowaniem innych lub własnych niepowodzeń życiowych. A więc jeśli: • nie zdążasz na czas z wykonywaniem swoich obowiązków; • źle sypiasz lub cierpisz na depresję; • twoje dziecko ma kłopoty z nauką albo źle zachowuje się w szkole; • czujesz nieuzasadnioną agresję lub gniew; • płacisz odsetki za niezapłacone w terminie rachunki; • uważasz, że musisz brać narkotyki albo inne używki; • albo nawet masz kłopoty z prawem; sięgnij po tę książkę, dowiedz się o przyczynie problemów, skorzystaj z rad autora i uwolnij się wreszcie od uciążliwości życia kogoś, o kim się mówi, że ma „trudny charakter”. [Wydawnictwo Medium, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera scenariusze do zajęć z dziećmi z AD/HD s. 115-[167]
Bibliogr. s. 168 i przy pracach.
Streszcz. prac w jęz. ang.
CZĘŚĆ I. TEORIA - Adam K. Gogacz; ADHD - czyj to problem? - Wanda Baranowska; Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym - Mariola Świderska; Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD - Marta Lebiedzik; Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym - Barbara Wiśniewska; Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia. CZĘŚĆ II. PRAKTYKA - Wanda Baranowska; Wybrane zasady postępowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD - Violetta Florkiewicz; Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD - Ewa Ruszkowska; Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym. CZĘŚĆ III. SCENARIUSZE ZAJĘĆ SCENARIUSZ ZAJĘĆ KSZTALCENIA ZINTEGROWANEGO Koty i kotki SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM Reporter nad brzegami Świtezi SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM Obraz jesienny w wierszu Felicjana Faleńskiego "Zakończenie" SCENARIUSZ ZAJ A TERAPII PEDAGOGICZNEJ "Tajemnice zaczarowanego lasu" - ćwiczenia i zabawy doskonalące koncentrację uwagi SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ "Czy leci z nami pilot?" - niezapomniana podróż Ćwiczenia i zabawy zmniejszające nadaktywność ruchową u dzieci SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH Klasa szkolna. Jesteśmy różni, ale jesteśmy wspólnotą. Jesteśmy silni, mamy wspólne cele, uznajemy te same wartości, potrzebujemy jedynie reguł współdziałania SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH "W poszukiwaniu zaginionych" Uczymy się współdziałania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zalecana literatura i materiały wideo s. [405]-418.
Książki na temat ADHD s. 440-442.
Bibliogr. s. [419]-421, 437.
Webografia s. 438-440.
I. Zrozumieć ADHD ; II. Podjęcie wyzwania: jak stać się odnoszącym sukcesy rodzicem dyrektywnym ; III. Reorganizacja życia z ADHD: jak sobie lepiej radzić w domu i w szkole : IV. Lekarstwa na ADHD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93264 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Alles über ADS bei Erwachsenen" 2005.
Bibliografia na stronie [238].
Coraz więcej osób spostrzega siebie samych jako chorobliwie roztargnionych i ogarniętych wewnętrznym niepokojem. Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki "ADHD u dorosłych" autorka: - omawia wyczerpująco, czym jest ADHD i jaki jest aktualny stan wiedzy na jego temat, - podkreśla znaczenie terapii psychologicznej i farmakologicznej w łagodzeniu objawów ADHD, - daje praktyczne wskazówki, jak zarządzać emocjami, znaleźć porozumienie z członkami rodziny i współpracownikami, stworzyć bliską relację z partnerem bez objawów ADHD, - dostarcza prostych rozwiązań poprawiających organizację codziennych zajęć, - zamieszcza arkusze do samoobserwacji poszczególnych typów ADHD oraz materiały do pracy własnej. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu. [Mando - Wydawnictwo WAM, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Kirmes im Kopf" 2023.
Bibliografia na stronach 291-[301].
Poznaj Angelinę Boerger, dziennikarkę, która ma ADHD i próbuje wyjaśnić innym, co dzieje się w jej głowie. Na Instagramie i w książce pisze o tym, jak wygląda życie z tą chorobą i dlaczego dziewczęta i kobiety często są diagnozowane nieprawidłowo lub bardzo późno. Często się zastanawiałam, co kryje się za moim roztargnieniem i nieumiejętnością radzenia sobie ze stresem. Miałam mnóstwo pomysłów, ale nie potrafiłam się skupić. Jeździłam autobusem na niewłaściwy koniec miasta. Śmiałam się, a później płakałam bez powodu. Zapominałam o tym, co jeszcze przed chwilą chciałam zrobić. Ciągle byłam wyczerpana, a moje myśli pędziły niczym rollercoaster. Znajomych przestało dziwić, że się spóźniam i mylę terminy spotkań. Niektórzy z nich powtarzali, że wszędzie mnie pełno i trudno za mną nadążyć. Dopiero po wielu badaniach usłyszałam diagnozę: ADHD. Poczułam ulgę, że karuzela w mojej głowie w końcu zyskała nazwę. [Wydawnictwo Otwarte, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3397)
Zawiera fragmenty rozprawy doktorskiej autorki.
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [177]-184.
Streszczenie w języku angielskim, francuskim, niemieckim.
ROZDZIAŁ 1. RYTMIKA EMILA JAQUES-DALCROZE'A: 1.1. Geneza i założenia metody Jaques-Dalcroze’a: 1.1.1. Geneza rytmiki na tle ruchu Nowe Wychowanie oraz zmian w sztuce XX wieku, 1.1.2. Istota i główne założenia rytmiki, 1.1.3. Ćwiczenia wykorzystywane w metodzie rytmiki ; 1.2. Rytmika we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; 1.3. Rytmika jako środek profilaktyczny i terapeutyczny. ROZDZIAŁ 2. NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA - PROBLEM, DIAGNOZA, PRZYCZYNY: 2.1. Diagnozowanie nadpobudliwości oraz klasyfikacje i kryteria diagnostyczne (według ICD-10 oraz DSM-IV TR i DSM-5) ; 2.2. Charakterystyka głównych objawów nadpobudliwości: 2.2.1. Nadmierna aktywność ruchowa, 2.2.2. Deficyty uwagi, 2.2.3. Impulsywność, 2.2.4. Problemy z samokontrolą, 2.2.5. Poczucie własnej wartości ; 2.3. Przyczyny i występowanie nadpobudliwości psychoruchowej ; 2.4. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym - symptomy i sposoby postępowania wychowawczo-terapeutycznego. Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cel badań ; 3.2. Problemy badawcze oraz zmienne i ich wskaźniki ; 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze: 3.3.1. Metody i techniki badań, 3.3.2. Narzędzia badawcze ; 3.4. Teren, organizacja, przebieg badań i charakterystyka badanych grup. ROZDZIAŁ 4. OPIS AUTORSKIEGO PROGRAMU ZAJĘĆ Z RYTMIKI DLA DZIECI 6-LETNICH WYKAZUJĄCYCH SYMPTOMY NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ - ZAŁOŻENIA I PLANOWANE EFEKTY: 4.1. Cele i założenia programu ; 4.2. Struktura zajęć - zastosowane formy ćwiczeń, materiał muzyczny, pomoce dydaktyczne, opis przebiegu zajęć. ROZDZIAŁ 5. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU UMIEJĘTNOŚCI KONTROLOWANIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 5.1. Poprawa kontroli aktywności ruchowej: 5.1.1. Kontrola aktywności ruchowej oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.1.2. Umiejętność kontrolowania aktywności ruchowej - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 5.2. Rozwijanie umiejętności panowania nad ciałem oraz poprawa precyzji ruchów: 5.2.1. Popełnianie błędów z niedbałości oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.2.2. Koordynacja ruchowa, kontrola prawidłowej postawy ciała i precyzja ruchów ciała - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli. ROZDZIAŁ 6. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU WYBRANYCH FUNKCJI POZNAWCZYCH DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 6.1. Poprawa funkcjonowania uwagi: 6.1.1. Poprawa funkcjonowania uwagi oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 6.1.2. Poprawa zdolności do koncentrowania uwagi - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 6.2. Sprawność działania - kontrolowanie podjętej aktywności oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. ROZDZIAŁ 7. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W POPRAWIE FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO I KONTROLI EMOCJI DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ: 7.1. Poprawa funkcjonowania w grupie w zakresie umiejętności współpracy: 7.1.1. Współpraca z grupą oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 7.1.2. Funkcjonowanie w grupie - ocena zachowania dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 7.2. Wykształcenie świadomości potrzeby niezbędnego kontrolowania swojego zachowania - wyniki skali Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz ; 7.3. Poprawa kontroli emocji oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. Rozdział 8. DYSKUSJA WYNIKÓW I WNIOSKI KOŃCOWE Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
1. Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych ; 2. Uposledzenie umyslowe ; 3. mózgowe porażenie dziecięce ; 4. Specyficzne zaburzenia językowe u dzieci ; 5. Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania ; 6. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci ; 7. ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; 8. Psychospołeczne aspekty rehabilitacji osób z dysfunkcjami mózgowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Organize your ADD/ADHD child : a practical guide for parents" 2011.
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika – terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem – udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD. [Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin ľ lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów.
Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny. Opracowanie każdej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepełnosprawności ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsięwzięcie wskazuje chociażby konstrukcja każdego rozdziału. Tytuły wszystkich tekstów rozpoczynają się od wyrażenia "Dziecko zů" po to, aby czytelnik zwrócił uwagę na osobę dziecka uwikłanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wiążący się z przeżywaniem lęku, cierpienia i poczuciem braku bezpieczeństwa. Publikacja powinna zainteresować pedagogów specjalnych, logopedów, rehabilitantów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, a także psychologów klinicznych, prowadzących psychoterapię z dziećmi i młodzieżą chorującą na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodziców i wychowawców dzieci cierpiące na te choroby oraz wyższe uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako źródło wiedzy dla studentów. [Impuls, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 254-279.
Charakterystyka syndromu ADHD gimnazjalistów ; Rodzina jako środowisko wychowawcze ; Pomoc rodzinom z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju ; Metodologia badań własnych ; Funkcjonowanie systemów rodzinnych osób badanych w świetle wyników uzyskanych w skali AŚR RW autorstwa M. Ryś - analiza porównawcza ; Style wychowawcze w rodzinach badanych osób w świetle wyników uzyskanych w skali ASW RW autorstwa M. Ryś - analiza porównawcza ; Postawy gimnazjalistów wobec rodziny, siebie i otoczenia mierzone dyferencjałem semantycznym a nasilenie objawów ADHD - analiza porównawcza ; Funkcjonowanie systemu rodzinnego badanych osób mierzone skalą profil rodziny Z. Gasia - analiza porównawcza ; Postawy rodzicielskie wobec osób badanych mierzone skalą SPR autorstwa M. Plopy - analiza porównawcza ; Rodzinne korelaty nasilenia objawów ADHD gimnazjalistów ; Podsumowanie wyników badań i implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Tyt. oryg.: "Understanding sensory dysfunction : learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder" 2005.
Czym jest integracja sensoryczna? ; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej? ; Zaburzenia towarzyszące ; Dysfunkcja sensoryczna w szkole ; Strategie działania w domu i szkole ; Więcej o zespole Aspergera ; Ellie i Dylan: Dziesięć lat później.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera teksty przemówień Grety Thunberg.
Kiedy w sierpniu 2018 roku Greta Thunberg rozpoczęła samotny strajk szkolny dla klimatu, była nikomu nieznaną nastolatką ze Szwecji. Dziś nazwisko dziewczyny jest właściwie symbolem walki o naszą planetę. Sceny z życia rodzinnego. Strajk klimatyczny Grety to opowieść nie tylko o tej trudnej i nierównej walce, ale również historia o losach rodziny Thunberg: Maleny, Svante, Beaty i Grety. Zdiagnozowanie u dziewczynki zespołu Aspergera, a także jej późniejsza decyzja o strajku, wywróciły życie rodziny do góry nogami. Swoją początkowo małą rewolucję Greta zaczęła bowiem od siebie samej i najbliższych, bo, jak sama niejednokrotnie podkreśla we własnych przemówieniach: liczy się każda pojedyncza osoba. Sceny z życia rodzinnego to zbiór krótkich opowieści o codzienności rodziny Grety - czasem zabawnych, innym razem wyciskających łzy, najczęściej jednak zmuszających do refleksji nad przyszłością świata, który znamy. Książkę wieńczą przemówienia nastolatki, które ta przez ostatni rok konsekwentnie wygłaszała w europejskich stolicach. [Wydawnictwo Sonia Draga, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-502/504 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-502 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-502/504 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-502/504 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-502/504 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-504 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-502/504 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Jak zaakceptować neuroróżnorodność, żyć odważnie i pokonywać przeszkody.
Bibliografia na stronach 299-[302].
Ta książka nie jest zwykłym poradnikiem dla kobiet z ADHD. To przede wszystkim źródło inspiracji i siły dla osób, które z powodu swojej odmienności zmagają się na co dzień z poczuciem wstydu, stygmatyzacją i brakiem wiary w siebie. Dzięki Przewodnikowi nauczysz się czerpać satysfakcję z podejmowania wyzwań, jakie życie stawia przed ludźmi - a w szczególności kobietami - z atypowo działającymi mózgami. Dostrzeżesz piękno swych unikatowych cech i odkryjesz swoje mocne strony, a nieprawdziwy, negatywny obraz samej siebie odejdzie w niepamięć. Otwórz się na to, jaka jesteś naprawdę - i pokochaj siebie. Przekonasz się, że życie stanie się łatwiejsze, a twoje relacje głębsze i szczęśliwsze. "Powiedzieć, że jest to książka o kobietach z ADHD napisana specjalnie dla nich, to nic nie powiedzieć. Autorki z empatią promują autoempatię oraz prawdziwy rozwój duszy - elementy niezbędne do prowadzenia wartościowego i udanego życia z ADHD. Przygotuj się, że na kartach tej książki zobaczysz siebie. Czytając ją, będziesz się serdecznie śmiać i wzruszać, że ktoś cię zauważył i docenił. Przede wszystkim zaś poczujesz się w pełni zrozumiana przez autorki. " - Roberto Olivardia, psycholog kliniczny, wykładowca wydziału psychiatrii Harvard Medical School "Sari i Michelle to twoje bardzo mądre, empatyczne przyjaciółki, które przeżywały to, co ty, i pragną oszczędzić ci niepotrzebnego cierpienia. Nie mówią, co masz robić, ale jak każdy dobry przyjaciel - pomagają ci odkryć, co chcesz robić. Być może po przeczytaniu tej mądrej, wnikliwie napisanej książki objawy ADHD nie osłabną, ale twoje życie z pewnością stanie się lepsze." - Ari Tuckman, psycholog, seksuolog, autor książki ADHD After Dark
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Agnieszka Słopień, 1. Obraz kliniczny, zaburzenia współwystępujące oraz postępowanie terapeutyczne w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Małgorzata Zofia Lisik, 2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi – podłoże genetyczne ; Antoni Purkosz, Ewa Jamroz, 3. Zaburzenia neurorozwojowe – zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, zaburzenia ze spektrum autyzmu oraz inne dysfunkcje ośrodkowego układu nerwowego ; Ewa Pilarska, 4. Zaburzenia neurologiczne współistniejące z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Marcin Żarowski, 5. Zaburzenia snu w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Anna Kowalska, 6. Podłoże genetyczne zespołu Tourette’a – wspólne geny choroby tików i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Katarzyna Anna Majewska, Maia Stanisławska-Kubiak, Andrzej Kędzia, 7. Czynność układu dokrewnego a nadpobudliwość u dzieci ; Tomasz Hanć, Paula Mamrot, Ewa Bryl, Agata Dutkiewicz, Agnieszka Słupień, Monika Dmitrzak-Węglarz, 8. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi i otyłość – hipotezy wyjaśniające współchorobowość ; Andrzej Obrębowski, 9. Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi w praktyce foniatrycznej ; Ewa Mojs, Maja Matthews-Kozanecka, 10. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi u dorosłych. Ewolucja objawów i problemy diagnostyczne ; Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Paweł Kubik, Anna Kostorz, 11. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jako zespół polietiologiczny i wymagający wielodyscyplinarnego wsparcia ; Bartosz Piasecki, Ewa Mojs, 12. Nieadaptacyjne schematy emocjonalne u dorosłych z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Wojciech Strzelecki, 13. Zastosowanie muzykoterapii w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Anna Kostiukow, Mateusz Romanowski, Włodzimierz Samboreki, 14. Czy dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi i zaburzeniami ze spektrum autyzmu powinny unikać dodatków do żywności? ; Sebastian Zbitkowski, Sylwia Maćkowiak, Renata Turska-Malińska, 15. Dziecko z zespołem Angelmana – opóźnione psychomotorycznie, a jednak nadpobudliwe ; Justyna Kokot, 16. Test MOXO jako narzędzie skutecznie wspomagające diagnozę oraz terapię zaburzeń uwagi, w tym zespołu nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi, u dzieci, młodzieży oraz dorosłych ; Bernard Dżumaga, 17. Zastosowanie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3/omega-6 w kompleksowej terapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108609 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [210]-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie redakcyjnej podtytuł: Jak WRESZCIE zrozumieć siebie. Tytuł oryginału: The Mini ADHD coach : how to (finally) understand yourself.
Tytuł oryginału: "The Mini ADHD coach : how to (finally) understand yourself" 2023.
Indeks.
Kiedy w wieku 29 lat u Alice Gendron zdiagnozowano ADHD, wiedziała, że nie pasuje do powszechnych stereotypów na temat ADHD. I wiedziała, że nie jest sama. ADHD dotyczy aż 10 procent ludzi na całym świecie. Czy można mieć ADHD i nadal potrafić się skupiać? Czy do postawienia diagnozy potrzebna jest nadpobudliwość? Ta książka wyjaśni wszystkie zawiłości! Dzięki niej dowiesz się: - Jak ADHD może wpłynąć na twoje codzienne życie, od ubierania się i podróżowania po randki i przygotowywanie kolacji? - Jak radzić sobie z silnymi emocjami po zdiagnozowaniu ADHD? - Co tak naprawdę oznaczają objawy ADHD? - I jak wreszcie zrozumieć siebie? Pełna życiowych wskazówek i codziennych trików, ta książka pokaże ci, jak można harmonijnie rozwijać się z ADHD. [
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Back to normal : why ordinary childhood behavior is mistaken for ADHD, bipolar disorder, and Autism Spectrum Disorder" 2013.
Bibliografia na stronach 317-[335].
Wracasz do domu. Twoje dziecko szaleje, krzyczy, nie daje się uspokoić. Chcesz odpocząć, odreagować po ciężkim dniu, a tu taki chaos. Co z tym dzieckiem jest nie tak?! NIC. Ono też jest zmęczone i musi odreagować. CZAS WRÓCIĆ DO NORMALNOŚCI. Enrico Gnaulati, doktor psychologii i psychoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zauważył, że do jego gabinetu zaczęło trafiać coraz więcej pacjentów z poważnymi diagnozami - ADHD, autyzm, choroba dwubiegunowa. Tymczasem on widział zwyczajne, fajne dzieci, które na swój sposób starają się poradzić sobie ze swoimi problemami. Autor przekonuje, że wiele tak zwanych nietypowych zachowań, czy to u wyciszonego wrażliwego pięciolatka, czy u nerwowego dziesięciolatka, można wytłumaczyć w zupełnie inny sposób - złą dietą, brakiem snu, przechodzeniem przez typowy dla tego wieku bunt. W przystępny sposób pokazuje, jak radzić sobie z problemami i nie dać się zmanipulować modom kreowanym przez media i firmy farmaceutyczne, których ofiarą padają nasze dzieci. Przekonaj się, że nasze dzieci są normalniejsze niż nam się wydaje, a problemy z nimi można łatwo rozwiązać. [Znak Litera Nova, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Indeks.
CZ. I: PLAN LECZENIA PLUS-MINUS: 1. Cudowny minerał: Plus: magnez ; 2. Równoważenie fal mózgowych w celu zwiększenia koncentracji: Plus: oligomeryczne proantocyjanidyny, oligoproantocyjanidyny (opc) ; Plus: neurofeedback (neurotrening, neuroterapia) ; 3. przełomowa naturalna terapia łagodząca skłonność do irytacji, gniewu i agresji: Plus: lit jako składnik odżywczy ; 4. Zbilansowane składniki odżywcze, zrównoważone zachowanie: Plus: miedź ; Minus: cynk ; 5. Uzdrowić jelita, pomóc mózgowi: Minus: brak równowagi mikroflory jelitowej ; Plus: probiotyki ; 6. Dobre jedzenie niedobre dla waszego dziecka: Minus: nadwrażliwość i alergie pokarmowe ; Plus: enzymy trawienne ; 7. Wzmacnianie komórek mózgowych, osłabianie adhd: Plus: omega-3 ; 8. Rozwiążcie problem cukru – po prostu dodajcie białko minus: słodzone napoje: Plus: białko ; 9. Naturalna alternatywa dla leków na adhd: Plus: prekursory neuroprzekaźników ; 10. Nareszcie skoncentrowani – styl życia: głęboki sen i regularne ćwiczenia fizyczne: Minus: problemy ze snem i zaburzenia snu ; Plus: regularne ćwiczenia fizyczne ; 11. Poprawa koncentracji, oddech za oddechem: Plus: uważność (medytacja mindfulness) ; CZĘŚĆ II: NAJLEPSZE ROZWIĄZANIA MEDYCZNE I BEHAWIORALNE: 12. Leki na adhd - minus: skutki uboczne ; 13. rodzicielstwo plus: kluczowe strategie poprawy zachowania dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
1.Czym jest ADHD ; 2. Dziecko z ADHD ; 3. ADHD u dorosłych ; 4. ADHD w parach ; 5. ADHD w rodzinie ; 6. Podtyp ADHD ; 7. Stawianie diagnozy ; 8. Leczenie ADHD ; 9. Biologia ADHD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej