Haduła Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Haduła Aleksandra
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Leczenie
(3)
Autyzm
(2)
Analiza dyskursu
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Jakość życia
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Miłość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Psychiatrzy
(1)
Płeć
(1)
Samorealizacja
(1)
Seksualność
(1)
Szczęście
(1)
Uczucia
(1)
Wrażliwość
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Kompendium
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive person in love" 2000.
Na okładce podtytuł: jak nawiązywać i podtrzymywać relacje w świecie, który nas przytłacza.
Ta książka będzie twoim przewodnikiem po świecie miłości i związków tworzonych przez osoby wysoko wrażliwe! Dowiesz się z niej między innymi: jak układają się relacje, zależnie od tego, czy wysoko wrażliwy jest mężczyzna, czy kobieta, czy osoby wysoko wrażliwe tworzą dobre związki z innymi osobami wysoko wrażliwymi, jakie są zalety związków mieszanych, jak unikać pułapek związków osób wysoko wrażliwych z niewysoko wrażliwymi, jak wysoka wrażliwość wpływa na życie seksualne, jaki jest wpływ wrażliwości na prawdopodobieństwo zakończenia związku. [Wydawnictwo JK, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Flow : the psychology of optimal Experience" 1990.
Bibliografia na stronach 383-[417].
Poznaj teorię przepływu, czyli specyficznego stanu umysłu, w którym czujemy się najszczęśliwsi. Dlaczego tak wielu z nas czuje, że jakość ich życia jest niewystarczająca? Dlaczego tak często dyskretnie towarzyszy nam pustka? Jak doświadczać własnego życia, czując głębokie zadowolenie i wewnętrzny spokój, w świecie, w którym wydaje się to niemożliwe? Mihaly Csikszentmihalyi to węgiersko-amerykański psycholog, który przez lata szukał odpowiedzi na te pytania. W tej książce przedstawia sformułowaną na ich podstawie teorię przepływu, czyli specyficznego stanu umysłu, w którym czujemy się najszczęśliwsi. Pokazuje też na przykładach, jak ona działa w praktyce. Wszyscy badani – niezależnie od wykonywanego zawodu, pochodzenia czy wieku – doświadczali w swoim życiu zjawiska przepływu, co więcej, opisywali je w niemal identyczny sposób. Dzięki tej książce zrozumiesz, na czym polega istota „optymalnego doświadczenia” oraz dlaczego niektórzy ludzie bezskutecznie walczą ze złym samopoczuciem, choć osiągają w życiu to, czego chcieli, i dowiesz się, jak odnaleźć radość w pozornie beznadziejnych sytuacjach. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111438 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Na okładce: Jak zaakceptować neuroróżnorodność, żyć odważnie i pokonywać przeszkody.
Bibliografia na stronach 299-[302].
Ta książka nie jest zwykłym poradnikiem dla kobiet z ADHD. To przede wszystkim źródło inspiracji i siły dla osób, które z powodu swojej odmienności zmagają się na co dzień z poczuciem wstydu, stygmatyzacją i brakiem wiary w siebie. Dzięki Przewodnikowi nauczysz się czerpać satysfakcję z podejmowania wyzwań, jakie życie stawia przed ludźmi - a w szczególności kobietami - z atypowo działającymi mózgami. Dostrzeżesz piękno swych unikatowych cech i odkryjesz swoje mocne strony, a nieprawdziwy, negatywny obraz samej siebie odejdzie w niepamięć. Otwórz się na to, jaka jesteś naprawdę - i pokochaj siebie. Przekonasz się, że życie stanie się łatwiejsze, a twoje relacje głębsze i szczęśliwsze. "Powiedzieć, że jest to książka o kobietach z ADHD napisana specjalnie dla nich, to nic nie powiedzieć. Autorki z empatią promują autoempatię oraz prawdziwy rozwój duszy - elementy niezbędne do prowadzenia wartościowego i udanego życia z ADHD. Przygotuj się, że na kartach tej książki zobaczysz siebie. Czytając ją, będziesz się serdecznie śmiać i wzruszać, że ktoś cię zauważył i docenił. Przede wszystkim zaś poczujesz się w pełni zrozumiana przez autorki. " - Roberto Olivardia, psycholog kliniczny, wykładowca wydziału psychiatrii Harvard Medical School "Sari i Michelle to twoje bardzo mądre, empatyczne przyjaciółki, które przeżywały to, co ty, i pragną oszczędzić ci niepotrzebnego cierpienia. Nie mówią, co masz robić, ale jak każdy dobry przyjaciel - pomagają ci odkryć, co chcesz robić. Być może po przeczytaniu tej mądrej, wnikliwie napisanej książki objawy ADHD nie osłabną, ale twoje życie z pewnością stanie się lepsze." - Ari Tuckman, psycholog, seksuolog, autor książki ADHD After Dark
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Tytuł oryginału: "Beat the blues before they beat you : how to overcome depression" 2010.
Indeks.
Czy dręczą cię negatywne myśli na swój temat, czujesz się przytłoczony samotnością, paraliżuje cię strach przed niepowodzeniami? Jeśli tak, to nie jesteś jedyny. Depresja dotyka milionów ludzi na świecie, niezależnie od rasy, płci, wieku i klasy społeczno-ekonomicznej. Liczba chorych na depresję stale wzrasta. Niestety mimo ogromnego cierpienia, samokrytycznych myśli i poczucia braku nadziei większość z nich nie szuka fachowej pomocy. Nawet jeśli problem depresji nie dotyczy cię bezpośrednio, jest bardzo prawdopodobne, że ktoś, kogo znasz, cierpi w ukryciu. Dzięki skutecznemu leczeniu możesz jednak pokonać depresję - a kiedy już to zrobisz, będziesz lepiej przygotowany do zapobiegania jej nawrotom. Autor jasno i zrozumiale przedstawia przyczyny, objawy i sposoby leczenia depresji, zestawiając prawdziwe historie pacjentów z prostymi wskazówkami, które pomogą ci zrozumieć i zwalczyć chorobę. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Autism Discussion Page on the core challenges of autism" 2014.
Bibliografia na stronie [447].
Ta książka przyda ci się niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, nauczycielem, specjalistą, czy osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Autor przedstawia wnikliwe spojrzenie na podstawowe problemy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: trudności sensoryczne, poznawcze, społeczne i emocjonalne. Przekazuje też konkretne informacje oraz szczegółowe wskazówki umożliwiające pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi. Nie jest to jednak typowy poradnik, lecz raczej zbiór wypowiedzi o różnorodnym charakterze, które mają ułatwić czytelnikom „wejście” do świata osób z autyzmem. Lektura tej książki pozwoli ci zrozumieć, jak dzieci z ASD postrzegają świat i przetwarzają bodźce z otoczenia oraz dlaczego zachowują się w określony sposób. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Tytuł oryginału: "1001 great ideas for teaching and raising children with autism or Asperger's" 2010.
Indeks.
Integracja sensoryczna ; Komunikacja i język ; Zachowanie ; Życie codzienne ; Myślenie społeczne, życie w społeczności ; Nauczyciele i uczniowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 285-294.
Wstęp: Cele i tematyka książki ; Poruszane zagadnienia ; R. 1. Podążaj za rozmówcą i zaakceptuj doświadczanie niepewności ; "Teraz jest zupełnie inaczej" ; Podążanie za uczniami ; Podążanie za wypowiedziami uczestników ustrukturyzowanych spotkań ; "Problemy nieokiełznane" ; R. 2. Obawy i wczesne dialogi ; Przewidywanie, co się wydarzy - w moim życiu - w dalszej kolejności ; Prośba o pomoc jako zaproszenie do dialogu ; Drogi czytelniku, wypróbuj to podejście już teraz ; Metoda i perspektywa ; Podsumowanie ; R. 3. Drogi do praktyk dialogicznych - Otwarty Dialog ; Dialog międzykulturowy ; Od paradygmatu systemowego do praktyki dialogicznej ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu podczas sesji terapeutycznej ; Spotkanie z dialogicznością ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu jako system opieki psychiatrycznej ; Podejście Oparte na Otwartym Dialogu jako system terapeutyczny ; Spotkanie terapeutyczne jako miejsce tworzenia dialogu ; Dialog w codziennym życiu ; R. 4. Od badań naukowych do bezpośredniej praktyki ; Urealniona nadzieja Wspólne problemy kilku osób ; "Pozytywne zakłócenia" - w ramach eksperymentalnego badania społecznego ; W stronę kultury praktyk dialogicznych ; R. 5. W dialogu z Innym ; Włączenie klientów i związanych z nimi specjalistów ; Uznanie Innego ; Bezwarunkowe akceptowanie Innego ; Wiele sposobów tworzenia przestrzeni dialogu ; Szczere komunikaty o zaangażowaniu ; Wspólny język powstaje tu i teraz ; Podsumowanie i ciąg dalszy ; R. 6. Życie jako muzyka dialogów - intersubiektywność ; Chwila obecna w dialogach polifonicznych ; Intencjonalność i wzajemność ; Od wiedzy indywidualnej do intersubiektywności - w stronę podstawy dialogiczności ; Jak rozwijać umiejętność bycia obecnym tu i teraz - proste wskazówki ; R. 7. Rozumienie reakcji w dialogach wielogłosowych ; Nawiązywanie dialogu w kryzysie ; Głos psychotyczny jako jeden z wielu ; Zespół jako inicjator tworzenia nowego wspólnego języka ; Obserwacja wzajemności ; Bycie we wzajemności: uczestnicy dialogu zostali wysłuchani - albo nie ; Dialog o przemocy: zespół jest w opowieści klienta, nie tu i teraz ; "Nie ma nic gorszego niż brak reakcji" ; Rozumienie własnych dialogów ; R. 8. Kultura praktyk dialogicznych ; Branie odpowiedzialności za własne obawy ; W dialogu z klientem, nie za jego plecami ; Połączenie specjalistycznych usług z osobistymi zasobami ; Etyczna wczesna interwencja = wczesna otwarta współpraca ; Praktyki dialogiczne w każdej sytuacji ; Dialog o dobrych praktykach ; Dialog na poziomie lokalnym ; Puimala jako proces wzajemnego uczenia się na poziomie lokalnym ; R. 9. Uogólnianie praktyk dialogicznych ; Tworzenie odpowiednich badań naukowych do oceny Otwartego Dialogu ; "Uniwersalność": preferowane modele oceny skuteczności badań ; Mała zewnętrzna trafność badań porównujących średnie grupowe ; Szkodliwość modelu badań eksperymentalnych ; Skuteczność ginie w praktyce ; Od modeli wyjaśniających do badań opisowych ; Dyspozytyw kontroli praktyk ; Społeczna wartość nauki ; Podsumowanie ; R. 10. W stronę dialogicznej przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106179 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej