Nauczanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(329)
Forma i typ
Książki
(327)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Czasopisma
(2)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(300)
tylko na miejscu
(42)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(36)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(42)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(233)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(16)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Autor
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(11)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(11)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(9)
Zalewski Józef
(7)
Kwieciński Zbigniew
(6)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(5)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(4)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(4)
Półturzycki Józef (1934- )
(4)
Włodarski Ziemowit
(4)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Więckowski Ryszard
(3)
Baranowicz Krystyna
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(2)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Filipowicz Franciszek (1932-1993)
(2)
Galloway Charles
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gurycka Antonina (1920- )
(2)
Hornby Garry (1949- )
(2)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Koralewska Anna (nauczycielka)
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(2)
Kunysz Antoni (1934-1991)
(2)
Lech Konstanty (1899-1973)
(2)
Legowicz Jan (1909-1992)
(2)
Maciaszek Maksymilian (1913-1997)
(2)
Mysłakowski Zygmund (1890-1971)
(2)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Putkiewicz Zygmunt
(2)
Radzicki Józef
(2)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(2)
Sośnicki Kazimierz (1883-1976)
(2)
Starościak Jan
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Trentowski Bronisław (1808-1869)
(2)
Walicki Andrzej (1930-2020)
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Wróbel Tadeusz
(2)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(2)
Ziembiński Zygmunt
(2)
Ablewicz-Rzeczkowska Ewa
(1)
Ambroziewicz Wiktor Grzegorz (1882-1968)
(1)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Arends Richard
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Baranowska Maria
(1)
Barnes Julian (1946- )
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Barycz Henryk (1901-1994)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bassett Rosa
(1)
Belle Rennie
(1)
Bellow Saul (1915-2005)
(1)
Berezowski Eustachy
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Blicharska Felicja
(1)
Bloom Allan David (1930-1992)
(1)
Bogdanowicz Ewa
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Bolechowska Maria (1921-1993)
(1)
Bolechowski Feliks
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borzymińska Zofia (1953- )
(1)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(1)
Branna Danuta
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Bybluk Marian (1935- )
(1)
Bąk Marzena
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Centkowski Jerzy (1941-2014)
(1)
Chamcówna Mirosława (1919-2000)
(1)
Chimiak Julia
(1)
Chojecka Maria
(1)
Chłapowska Eugenia
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Ciechanowicz Wiesława
(1)
Cohen Louis (1928- )
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Dawidowicz Aleksander (1919-1997)
(1)
Day Christopher (1943- )
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Domańska Maria (tłumaczka)
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Doroszowa Zofia (?-2001)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(34)
1980 - 1989
(27)
1970 - 1979
(114)
1960 - 1969
(18)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(4)
1930 - 1939
(15)
1920 - 1929
(9)
1910 - 1919
(5)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
1880 - 1889
(1)
1870 - 1879
(1)
200 - 209
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(11)
1945-1989
(8)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(315)
Ukraina
(11)
Francja
(1)
Czechy
(1)
Język
polski
(312)
czeski
(1)
francuski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Edukatorzy
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura czeska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Nauczanie
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Astrologia
(1)
Chowanna
(1)
Didactica česká
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Mroczne materie
(1)
Ostatnie życzenie
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Strach
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Temat: czas
1901-2000
(11)
1901-
(8)
1989-
(8)
2001-
(8)
1945-1989
(6)
2001-0
(6)
1801-
(5)
1801-1900
(5)
1989-2000
(4)
1701-
(3)
1918-
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1918-1939
(2)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Galicja (kraina historyczna)
(2)
Ukraina
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Etiopia
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Piemont (Włochy)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Puławy (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(21)
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(9)
Materiały konferencyjne
(8)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Podręczniki
(5)
Poradniki
(5)
Podręcznik akademicki
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Monografia
(3)
Szkice
(3)
Antologia
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
18 w.
(1)
Aforyzmy
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Biogram
(1)
Cytaty
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(1)
Programy nauczania dla szkół średnich
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(33)
Psychologia
(8)
Kultura i sztuka
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(5)
Literaturoznawstwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
329 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61450 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Badania nad rozwojem zdolności II. Charakterystyka dzieci zdolnych III.Szkoły dla uzdolnionych IV. Próby kierowania uczeniem się uczniów zdolnych V. Wyniki przeprowadzonych badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - Metody - Inspiracje)
Bibliogr. przy niektórych ref.
I. Poglądy II. Doświadczenia i propozycje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Pedagogika alternatywna - dylematy praktyki / red. Krystyna Baranowicz. - Kraków : Impuls, 2000. - 270 s. : portr., rys. ; 24 cm.
(Idee - Metody - Inspiracje)
Bibliogr. przy niektórych ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81414 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. działalności Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Sędziszowie Małopolskim (s. 31-36) i Przedszkola "Promyk" w Ropczycach.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angelskim i polskim przy pracach.
Cz. I. DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNO-WSPOMAGAJĄCE W PRACY Z DZIEĆMI, MŁODZIEŻĄ I DOROSŁYMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIA ORZA ICH RODZINĄ: Krystyna Barłóg, Oddziaływanie terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej ; Joanna Leśniak, "Mieszkam Sam!" Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym ; Marzena Jakubek, Przedszkole "Promyk" szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością ; Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet - ofiar przemocy ; CZ. II. WYBRANE METODY PRACY Z DZIECKIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH: Aneta Lew-kKralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii ; Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska ; Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształtowaniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - od tradycji ku współczesności ; Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym ; Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreowany w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością ; Aleksander Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ; CZ. III. TERAPIE OGÓLNOROZWOJOWE W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia - wspomaganie terapii poprzez dźwięk i muzykę ; Barbara Maciąg-Bebło, Justna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką ; CZ. IV. FORMY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ: Paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa ; Joanna Kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością ; Monika Godos, Barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rpla rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Elizabeth Finch" 2022.
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Elizabeth Finch to nauczycielka, myślicielka i inspiracja – niezmiennie rygorystyczna, lecz zawsze życzliwa. Obdarzona pełną troski empatią, nakłaniała uczniów, by rozwijali konstruktywne idee i odkrywali źródła autentyczności. Nie jest to jednak tylko książka o wyjątkowej postaci ze świata nauki. Autor tak zestawia fakty, że poznając jej niezwykle wnikliwy umysł, pasję do logicznego myślenia i filozoficzne wywody – zadajemy sobie pytania o współczesne priorytety. To coś więcej niż powieść. To pełen miłości hołd dla filozofii, uważna ocena historii, zaproszenie do samodzielnego myślenia. To chwila refleksji i zachęta do przyjrzenia się założeniom, które czynimy w życiu. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych ; II. Średniowiecze ; III. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w. ; IV. Myśl pedagogiczna XVIII i XVIII w. ; V. Reforma edukacji w Polsce w XVIII w. ; VI. Uczelnie wyższe. Uniwersytety ; VII. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX w.): Europa ; VIII. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95095 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52206 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Proces wychowania 1. Charakterystyka pojęcia 2. Zależność procesu wychowania od właściwości
rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka 3. Całościowy charakter procesu wychowania 4. Proces wychowania umysłowego 5. Kierowanie rozwojem aktywności dzieci 6. Proces wychowania społeczno-moralnego II. Zasady wychowania i nauczania 1. Problematyka właściwej organizacji wychowania
i nauczania 2. Wyjaśnienie terminu: zasada wychowania i nauczania 3. Istota zasad wychowania i nauczania
socjalistycznego III.Metody nauczania i wychowania 1. Pojęcie metody i klasyfikacja metod nauczania 2. Charakterystyka metod nauczania 3. Charakterystyka metod wychowania 4. Poszukiwania w zakresie unowocześniania metod
nauczania i wychowania IV. Trudności wychowawcze i działalność zapobiegawcza 1. Pojęcie trudności wychowawczych 2. Przyczy i rodzaje trudności wychowawczych 3. Sposoby zapobiegania trudnościom wychowaczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41956/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2006-2010 na terenie trzech województw: małopolskiego, podkarpackiego i kujawsko-pomorskiego.
Bibliogr. s. 369-377.
Rozdz. 1. Teoretyczne i praktyczne aspekty kanonu kształcenia ogólnego w Polsce po 1989 r. Rozdz. 2. Efektywność i skuteczność kształcenia jako interdyscyplinarna kategoria naukowa: Jakość pracy szkoły - efektywność i skuteczność kształcenia w kontekście pedagogicznym, psychologicznym, ekonomicznym i socjologicznym ; Kryteria oceny jakości, skuteczności i efektywności kształcenia ; Odpowiedzialność nauczyciela za efektywność i skuteczność kształcenia ; Instytucje krajowe i zagraniczne mierzące skuteczność i efektywność kształcenia - metody, narzędzia i jawność pomiaru. Rozdz. 3. Metodologiczne podstawy badania kanonu, efektywności i skuteczności kształcenia ogólnego. Rozdz. 4. Kanon kształcenia ogólnego w świetle aktualnych dokumentów i regulacji prasowych: Kanon kształcenia ogólnego jako zbiór uniwersalnych wartości i celów edukacji ; Podstawy kanonu kształcenia ogólnego a treści kultury ; Kanon kształcenia ogólnego jako zbiór celów edukacji ukierunkowanych na kształtowanie tzw. kompetencji cywilizacyjnych ; Treści kultury duchowej i materialnej jako czynnik determinujący strukturę wykształcenia ogólnego, zakres obowiązujących podstaw programowych i podział na przedmioty nauczania ; Kanon kształcenia ogólnego a aktualne realia. Rozdz. 5. Jakość, efektywność i skuteczność kształcenia ogólnego w kontekście wyników badań własnych: Jakość kształcenia w polityce edukacyjnej ; Główne płaszczyzny kontroli jakości kształcenia ogólnego ; Ocena jakości kształcenia ogólnego przez główne podmioty procesu kształcenia w szkołach ogólnokształcących ; Ocena efektywności kształcenia ogólnego w wymiarze indywidualnym, krajowym i międzynarodowym ; Ocenianie uczniów jako integralny czynnik procesu kształcenia ogólnego oraz jego najwazniejsze formy, metody i narzędzia ; Instytucjonalne wyniki oceny efektywności kształcenia ogólnego ; Efektywność kształcenia w ocenie głównych podmiotów procesu kształcenia ogólnego ; Ocenianie uczniów jako czynnik intensyfikowania skuteczności kształcenia ogólnego ; Podmioty kształcenia ogólnego wobec skuteczności procesu w kontekście kariery edukacyjnej i zawodowej. Rozdz. 6. Status kształcenia ogólnego - wnioski z badań: Wpływ uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych na osiągnięcia edukacyjne uczniów oraz na efektywność i skuteczność procesu kształcenia ogólnego ; Jakość, efektywność i skuteczność kształcenia ogólnego a rankingi i rozwarstwienie szkolnictwa ogólnokształcącego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3397)
Zawiera fragmenty rozprawy doktorskiej autorki.
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [177]-184.
Streszczenie w języku angielskim, francuskim, niemieckim.
ROZDZIAŁ 1. RYTMIKA EMILA JAQUES-DALCROZE'A: 1.1. Geneza i założenia metody Jaques-Dalcroze’a: 1.1.1. Geneza rytmiki na tle ruchu Nowe Wychowanie oraz zmian w sztuce XX wieku, 1.1.2. Istota i główne założenia rytmiki, 1.1.3. Ćwiczenia wykorzystywane w metodzie rytmiki ; 1.2. Rytmika we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; 1.3. Rytmika jako środek profilaktyczny i terapeutyczny. ROZDZIAŁ 2. NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA - PROBLEM, DIAGNOZA, PRZYCZYNY: 2.1. Diagnozowanie nadpobudliwości oraz klasyfikacje i kryteria diagnostyczne (według ICD-10 oraz DSM-IV TR i DSM-5) ; 2.2. Charakterystyka głównych objawów nadpobudliwości: 2.2.1. Nadmierna aktywność ruchowa, 2.2.2. Deficyty uwagi, 2.2.3. Impulsywność, 2.2.4. Problemy z samokontrolą, 2.2.5. Poczucie własnej wartości ; 2.3. Przyczyny i występowanie nadpobudliwości psychoruchowej ; 2.4. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym - symptomy i sposoby postępowania wychowawczo-terapeutycznego. Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cel badań ; 3.2. Problemy badawcze oraz zmienne i ich wskaźniki ; 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze: 3.3.1. Metody i techniki badań, 3.3.2. Narzędzia badawcze ; 3.4. Teren, organizacja, przebieg badań i charakterystyka badanych grup. ROZDZIAŁ 4. OPIS AUTORSKIEGO PROGRAMU ZAJĘĆ Z RYTMIKI DLA DZIECI 6-LETNICH WYKAZUJĄCYCH SYMPTOMY NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ - ZAŁOŻENIA I PLANOWANE EFEKTY: 4.1. Cele i założenia programu ; 4.2. Struktura zajęć - zastosowane formy ćwiczeń, materiał muzyczny, pomoce dydaktyczne, opis przebiegu zajęć. ROZDZIAŁ 5. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU UMIEJĘTNOŚCI KONTROLOWANIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 5.1. Poprawa kontroli aktywności ruchowej: 5.1.1. Kontrola aktywności ruchowej oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.1.2. Umiejętność kontrolowania aktywności ruchowej - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 5.2. Rozwijanie umiejętności panowania nad ciałem oraz poprawa precyzji ruchów: 5.2.1. Popełnianie błędów z niedbałości oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.2.2. Koordynacja ruchowa, kontrola prawidłowej postawy ciała i precyzja ruchów ciała - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli. ROZDZIAŁ 6. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU WYBRANYCH FUNKCJI POZNAWCZYCH DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 6.1. Poprawa funkcjonowania uwagi: 6.1.1. Poprawa funkcjonowania uwagi oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 6.1.2. Poprawa zdolności do koncentrowania uwagi - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 6.2. Sprawność działania - kontrolowanie podjętej aktywności oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. ROZDZIAŁ 7. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W POPRAWIE FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO I KONTROLI EMOCJI DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ: 7.1. Poprawa funkcjonowania w grupie w zakresie umiejętności współpracy: 7.1.1. Współpraca z grupą oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 7.1.2. Funkcjonowanie w grupie - ocena zachowania dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 7.2. Wykształcenie świadomości potrzeby niezbędnego kontrolowania swojego zachowania - wyniki skali Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz ; 7.3. Poprawa kontroli emocji oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. Rozdział 8. DYSKUSJA WYNIKÓW I WNIOSKI KOŃCOWE Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn Metodyczny / red. Stefan Depowski [i in.] ; Związek Nauczycielstwa Polskiego - Zarząd Główny, Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych, Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych w Katowicach)
Bibliogr.
I. Pedagogika ogólna: Pedagogika jako nauka i jej struktura ; Podstawowe pojęcia pedagogiczne w świetle wypowiedzi współczesnych pedagogów ; Metodologiczne podstawy pedagogiki ; Główne kierunki w pedagogice ; Organizacja pracy oświatowej. II. Organizacja procesu nauczania: Składniki procesu nauczania i uczenia się ; Systemy nauczania ; Organizacja lekcji ; Zasady nauczania ; Metody nauczania. III. Podstawy wychowania: Ogólne założenia wychowania moralnego ; Normy moralne jako treść wychowania ; Założenia metodyczne wychowania moralnego ; Organizacja wolnego czasu młodzieży ; Organizacja samorządu uczniowskiego ; Wychowanie estetyczne ; Wychowanie fizyczne ; Wychowanie dla przyszłości jako podstawowy cel pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41576 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49644 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 4. poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 90-[91], wykaz aktów prawnych na stronach 83-87.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera, dostęp 4.10.2022]
Rys historyczny ; I. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁU ASPERGERA: 1. Klasyfikacja zespołu Aspergera, 2. Diagnoza, 3. Wybrane formy terapii ; II. WPŁYW ZABURZEŃ NA FUNKCJONOWANIE W SZKOLE: 1. Trudności językowe i komunikacyjne, 2. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne, 3. Czynności rutynowe i specyficzne zainteresowania, 4. Problemy z koncentracją, 5. Zaburzenia integracji sensorycznej, 6. Funkcje poznawcze i wykonawcze ; III. WSPARCIE NA TERENIE SZKOŁY Z UWZGLĘDNIENIEM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM DOMOWYM: 1. Terapia indywidualna a nauczanie indywidualne, 2. Metody terapii w szkole i integracja z rówieśnikami, 3. Współpraca z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111246 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej