Błażejewski Wojciech
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1652)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Błażejewski Wojciech
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(517)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(491)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Dickens Charles
(443)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Szal Marek
(211)
Voltz William
(211)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Nauczanie
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2006-2010 na terenie trzech województw: małopolskiego, podkarpackiego i kujawsko-pomorskiego.
Bibliogr. s. 369-377.
Rozdz. 1. Teoretyczne i praktyczne aspekty kanonu kształcenia ogólnego w Polsce po 1989 r. Rozdz. 2. Efektywność i skuteczność kształcenia jako interdyscyplinarna kategoria naukowa: Jakość pracy szkoły - efektywność i skuteczność kształcenia w kontekście pedagogicznym, psychologicznym, ekonomicznym i socjologicznym ; Kryteria oceny jakości, skuteczności i efektywności kształcenia ; Odpowiedzialność nauczyciela za efektywność i skuteczność kształcenia ; Instytucje krajowe i zagraniczne mierzące skuteczność i efektywność kształcenia - metody, narzędzia i jawność pomiaru. Rozdz. 3. Metodologiczne podstawy badania kanonu, efektywności i skuteczności kształcenia ogólnego. Rozdz. 4. Kanon kształcenia ogólnego w świetle aktualnych dokumentów i regulacji prasowych: Kanon kształcenia ogólnego jako zbiór uniwersalnych wartości i celów edukacji ; Podstawy kanonu kształcenia ogólnego a treści kultury ; Kanon kształcenia ogólnego jako zbiór celów edukacji ukierunkowanych na kształtowanie tzw. kompetencji cywilizacyjnych ; Treści kultury duchowej i materialnej jako czynnik determinujący strukturę wykształcenia ogólnego, zakres obowiązujących podstaw programowych i podział na przedmioty nauczania ; Kanon kształcenia ogólnego a aktualne realia. Rozdz. 5. Jakość, efektywność i skuteczność kształcenia ogólnego w kontekście wyników badań własnych: Jakość kształcenia w polityce edukacyjnej ; Główne płaszczyzny kontroli jakości kształcenia ogólnego ; Ocena jakości kształcenia ogólnego przez główne podmioty procesu kształcenia w szkołach ogólnokształcących ; Ocena efektywności kształcenia ogólnego w wymiarze indywidualnym, krajowym i międzynarodowym ; Ocenianie uczniów jako integralny czynnik procesu kształcenia ogólnego oraz jego najwazniejsze formy, metody i narzędzia ; Instytucjonalne wyniki oceny efektywności kształcenia ogólnego ; Efektywność kształcenia w ocenie głównych podmiotów procesu kształcenia ogólnego ; Ocenianie uczniów jako czynnik intensyfikowania skuteczności kształcenia ogólnego ; Podmioty kształcenia ogólnego wobec skuteczności procesu w kontekście kariery edukacyjnej i zawodowej. Rozdz. 6. Status kształcenia ogólnego - wnioski z badań: Wpływ uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych na osiągnięcia edukacyjne uczniów oraz na efektywność i skuteczność procesu kształcenia ogólnego ; Jakość, efektywność i skuteczność kształcenia ogólnego a rankingi i rozwarstwienie szkolnictwa ogólnokształcącego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-306.
I. ISTOTA PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ: 1. Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie nauk; 2. Przedmiot badań pedagogiki porównawczej; 3. Cele i zadania pedagogiki porównawczej; 4. Funkcje badań naukowych, II. EWOLUCJA METODOLOGII BADAŃ PORÓWNAWCZYCH: 1. Metodologiczne paradygmaty badań naukowych; 2. Zarys historii badań komparatystycznych w XIX i XX wieku; 3. Typologia i przykłady popularnych porównań zjawisk oświatowych; 4. Monografia systemu edukacyjnego; 5. Jukstapozycja - problemy z ekwiwalencją, III. PERSPEKTYWY ROZWOJU PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ NA TLE WYZWAŃ EDUKACYJNYCH XXI WIEKU: 1. Geneza i istota współczesnych problemów oświatowych w Polsce i na świecie; 2. Optymalizacja funkcjonowania systemów edukacyjnych; 3. Reformy oświatowe w Polsce i na świecie; 4. Współczesne źródła danych oświatowych, IV. SYSTEMY SZKOLNE PAŃSTW UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ WYBRANYCH PAŃSTW POZAEUROPEJSKICH: 1. System edukacyjny - jego struktura w teorii i w praktyce; 2. Zarządzanie systemem edukacji; 3. Wskaźniki funkcjonalności systemów edukacji; 4. Międzynarodowe standardy klasyfikacji kształcenia; 5. Schematy struktur i charakterystyka systemów szkolnych; 6. Schematy struktur edukacji wybranych krajów Europy i świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Pedagogika - nauka o wychowaniu człowieka ; Fizyczne i matematyczne inspiracje pedagogów ; Nowy paradygmat nauk humanistycznych ; Duchowość - filozofia - praktyka pedagogiczna ; Edukacja psychofizyczna a pedagogika sztuk walki ; Filozoficzno-pedagogiczne podsumowanie rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104773 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej