Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Hinz Magdalena
(9)
Bac Aneta
(3)
Głuchowska Hanna
(2)
Janus Edyta
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Borowicz Adrianna Maria
(1)
Bowers Keri
(1)
Forycka Maria
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda. To logiczne!
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Knapp Julie
(1)
Kospin Małgorzata
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Lara Joanne
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Liebertz Charmaine (1954- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Rykowska Magdalena
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Uberman Marta
(1)
Wieczorowska-Tobis Katarzyna
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Dzieci
(19110)
6-8 lat
(11584)
0-5 lat
(9539)
9-13 lat
(8289)
Młodzież
(4043)
Terapeuci zajęciowi
(29)
14-17 lat
(3149)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(563)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(357)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Temat
Czytanie ze zrozumieniem
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Dzieci
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Język polski
(3)
Korekcja mowy
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Kinezyterapia
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Psychoterapia
(2)
Spółgłoski
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Wymowa
(2)
Autyzm
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Choreoterapia
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Fonetyka
(1)
Geriatria
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Las
(1)
Lato
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Lęk
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miasta
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Narząd ruchu
(1)
Optymizm
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychomotoryczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rysunki
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkoły
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Śmiech
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(9)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Językoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Powiedzenie, że śmiech to zdrowie zna chyba każdy! Ale czy na pewno każdy całkiem poważnie traktuje śmiech? Czy śmiech jest dla nas naturalną potrzebą czy, co prawda miłym, ale tylko dodatkiem do wszystkich ważnych spraw! Czy poważni ludzie też powinni się śmiać? Ta książka opowiada o rozmaitych aspektach śmiechu - historycznym, społecznym, związanym z płcią, kulturą i socjologią. Wprowadza nas w świat galetologii (nauki o śmiechu). Napisana w pogodny sposób chce nas, jak przystało na tematykę, rozbawić! Ale przede wszystkim przekonać, że śmiech to nie tylko nasze zdrowie, ale i życie!!! I możemy być pewni, że potraktowano nas niezwykle poważnie. Składa się z części teoretycznej i praktycznej. Teorię stanowią lekkie, zabawne jak przystało na temat eseje o śmiechu o jego historii, rozmaitych aspektach i o dobroczynnym skutku. Część praktyczna to propozycje zabaw i ćwiczeń. Z niej dowiemy się m.in., dlaczego Mona Lisa ma tak tajemniczy uśmiech, czy humor ma płeć, czy śmiech ma uzdrawiającą moc. To gotowe narzędzie do pedagogiczno-terapeutycznych działań.Ta książka jest dla: - Psychologów, pedagogów, terapeutów, nauczycieli - wszystkich, którzy pracują z dziećmi, młodzieżą lub dorosłymi (indywidualnie lub w grupach). - Tych, którzy wykorzystują w codziennej pracy naukę o śmiechu (galetologia) lub chcą lepiej poznać tę gałąź wiedzy. [www.azymut.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia i edukacja z psem / pod redakcją Agnieszki Potockiej. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 214, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? / Agnieszka Potocka ; Sposoby oceny efektów zajęć z psem / Joanna Nawrocka-Rohnka ; Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne / Michał Nochowicz ; Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu / Katarzyna Chrobak ; Trening umiejętności społecznych z udziałem psa / Katarzyna Chrobak ; Program profilaktyki pogryzień "Bądź bezpieczny z psem" / Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska ; Program "Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon" realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu / Maja Szwanka ; Zajecia z psem dla dzieci zdrowych - czy ma to sens? / Joanna Nawrocka-Rohnka ; Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów / Agnieszka Potocka ; Suplement. "Przyjaciele, czyli pies w celi" - początki zajęć z psami w polskim więziennictwie / Agnieszka Terechowicz.
Wstęp Agnieszka Potocka ; 1. Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? Agnieszka Potocka ; 2. Sposoby oceny efektów zajęć z psem Joanna Nawrocka-Rohnka ; 3. Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne Michał Nochowicz ; 4. Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu Katarzyna Chrobak ; 5. Trening umiejętności społecznych z udziałem psa Katarzyna Chrobak ; 6. Program profilaktyki pogryzień ,,Bądź bezpieczny z psem” Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska ; 7. Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon” realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu Maja Szwanka ; 8. Zajęcia z psem dla dzieci zdrowych – czy ma to sens? Joanna Nawrocka-Rohnka ; 9. Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów Agnieszka Potocka ; Suplement. „Przyjaciele, czyli pies w celi” – początki zajęć z psami w polskim więziennictwie Agnieszka Terechowicz ; O Autorach .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pierwszy Kontakt)
„Kiedy zacznie mówić?”. To pytanie rodzice zadają sobie już od narodzin dziecka. Ten praktyczny poradnik pomaga wesprzeć dziecko w prawidłowym rozwoju mowy, zwracając uwagę na to, jak dobrze je do tego przygotować i jak postępować, kiedy dziecko już zacznie mówić: – jak stymulować prawidłowe wzorce motoryczne? – co wspólnego z rozwojem mowy ma czyszczenie uszu dziecka i ssanie smoczka? – jak powinna wyglądać komunikacja z niemowlęciem i małym dzieckiem? – kiedy przyda się wsparcie specjalisty? Książka zawiera również przykłady zabaw skutecznie pomagających rozwijać mowę i cieszyć się komunikacją z dzieckiem. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
Wprowadzenie ; Beata Gordzelewska, Czesława Malinowska-Kenyeres, Przyczyny niepowodzeń szkolnych ; Elżbieta Kalinowska, Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny ; Anna Bielecka, Urszula Karska, Ewa Mytych, Zaburzenia percepcji słuchowej ; Katarzyna Gruber, Anna Darowska, Rodzaje zaburzeń artykulacji ; Wanda Szymańska, Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych ; Sylwia Weise, Dysgrafia ; Danuta Rogala-Kozubska, Małgorzata Raczykowska, Dysortografia – definicja, symptomy, terapia ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Zaburzenia orientacji przestrzennej ; Ewa Ampulska, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej ; Małgorzata Cyran-Prus, Elżbieta Matych, Zaburzenia lateralizacji ; Barbara Krempa, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka ; DorotaCzajkowska, Elżbieta Tymińska, Zaburzenia rozwoju ruchowego ; Renata Hływa, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci – zasady i sposoby ich usprawniania ; Alicja Zaręba, Iwona Rolińska, Nadpobudliwość psychoruchowa ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Dzieci zahamowane psychoruchowo ; Alina Grzegorczyk, Ewa Sadłowska, Mariola Kmiecik, Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106968/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na dysku pliki w formacie pdf i PostScriptum zawierające rysunki.
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
Lidia Kataryńczuk-Mania, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej ; Barbara Milczarek, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi ; Danuta Wróbel, Metoda Ruchu Rozwijającego ; Beata Gordzelewska, Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Renata Hływa, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Alicja Lisowska, Usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale literowym ; Elżbieta Kalinowska, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Barbara Krempa, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym ; Ewa Renke, Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, sylabowym i wyrazowym ; Elżbieta Kozak, ; Ewa Zalewska, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej ; Danuta Wróbel, Usprawnianie percepcji słuchowej ; Anna Mysiak, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy ; Anna Mysiak, Dzielenie wyrazów na sylaby ; Anna Bielecka, Podział na samogłoski i spółgłoski ; Żermana Sidorczuk-Brzozowska, Aneta Znajomska-Grochoła, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczarek, Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski sz ; Małgorzata Niżnik, Barbara Milczrek, Różnicowanie głosek sz - s ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej ; Izabela Olszańska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Strona lewa i prawa ; Marcin Łokciewicz, Kierowca ; Violetta Łoba, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych ; Eugenia Zarzyńska, Ćwiczenia utrwalające kierunki ; Jolanta Pilińska, Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Usprawnianie percepcji wzrokowej ; Teresa Marciniak, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej ; Eugenia Zarzyńska, Usprawnianie lateralizacji ; Małgorzata Raczykowska, Herbata w hotelu ; Renata Hływa, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała ; Renata Hływa, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Żabki - usprawnianie ogólnej koordynacji ruchów ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno - ruchowego ; Dorota Czajkowska, Elżbieta Tymińska, Spacer po lesie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi ; Alicja Grześ, Bożena Świercz, Spotkanie z Calineczką - zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie ; Anna Szczęsna, Małgorzata Dąbrowy, Dziecko „zamknięte” („wycofane”) na zajęciach socjoterapeutycznych - propozycje ćwiczeń ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową ; Mirosława Markiewicz, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej ; Lidia Kataryńczuk-Mania, Warsztat muzykoterapeutyczny: Drzewko smutku - drzewko radości ; Urszula Karska, W leśniczówce - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Urszula Karska, Zabawa na lodzie - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu ; Barbara Augustyniak, Monika Jędraszak, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106968/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 4.
Książkę polecamy wszystkim, którzy borykają się z błędami w czytaniu i pisaniu oraz mają problemy z nauką wynikające z zaburzonych funkcji słuchowych. Ćwiczenia tu zebrane to na przykład: skojarzenia słuchowe, wyszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowanie wyrazów, porównywanie słów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę. Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się w terapii młodszych i starszych uczniów. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[316]. Indeks.
Dla pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, nauczycieli plastyki, pedagogów szkolnych, rodziców i opiekunów dziecka, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i medycznych.
R. I. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka: 1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina ; 2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima ; R. II. Podstawowe problemy plastyczne: 1. Forma dzieła sztuki: Linia ; Kształt ; Barwa ; Przestrzeń ; 2. Treść dzieła sztuki ; R. III. Założenia badań własnych ; R. IV. Analiza wyników badań własnych ; R. V. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej: 1. Stadium prefiguratywne: Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu) ; Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii) ; 2. Stadium motywów figuratywnych: Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji) ; Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji) ; 3. Stadium utworów figuratywnych: Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji) ; Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji) ; 4. Stadium transfiguracji: Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa ; Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania ; 5. Konstatacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 155-167.
Wprowadzenie ; I. Rekomendacja w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej ; II. Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych: 1. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według Lucy J. Miller ; 2. Zaburzenia samoregulacji według klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa DC:0-3 R ; 3. Reaktywność, aktywność i progi pobudzenia neuronalnego ; 4. Przestymulowanie ; III. Model czterech kwadratów Winnie Dunn ; IV. Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji ; V. Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji: 1. Zabawa jako prymarna terapia ; 2. Model STEP-SI całościowe rozumowanie kliniczne ; VI. Dieta sensoryczna (DS): 1. Cele diety sensorycznej ; 2. Składowe diety sensorycznej ; 3. Programy aktywności sensorycznej (PAS) ; 4. Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej ; VII. Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta ; VIII. Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznej ; IX. Hiperraktywność i hiporeaktywność ; X. Dieta sensoryczna a zachowania trudne ; XI. Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami ; XII. Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych ; XIII. Wspierające środowisko sensoryczne a samoregulacja ; XIV. Jak uczyć świadomość włsnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji ; XV. Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywności sensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce ; XVI. Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) ; XVII. Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych ; XVIII. Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym ; XIX. Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej ; XX. Problemy codzienne i propozycje rozwiązań ; XXI. Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach ; XXII. Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112332 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej