Terapia logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(10)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Myszka Agnieszka
(3)
Baranowska Sabina
(1)
Domagała Aneta
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kuć Joanna
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Manicki Krystian
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Sambor Barbara
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Logopedzi
(6)
Dziennikarze
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Terapia logopedyczna
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(4)
Językoznawstwo
(3)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy. [Wydawnictwo Dragon, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111463 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bilbiografia przy artykułach.
Streszczenie artykułów również w języku angielskim.
CZ. I. TERAPIA LOGOPEDYCZNA. OPIS METOD: 1. Kompetencja językowa, komunikacyjna i poznawcza – kształtowanie i odbudowa: Kazimiera Krakowiak, Barbara Ostapiuk, Udostępnianie języka metodą fonogestowej wizualizacji głosek ; Anita Lorenc, Agnieszka Dziedzic, Metoda werbo tonalna w praktyce logopedycznej ; Ewa Muzyka –Furtak, Rozwijanie kompetencji leksykalnej i gramatycznej osób z uszkodzeniami słuchu. Typy ćwiczeń słowotwórczych ; Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo, Metoda krakowska – techniki diagnozy, stymulacji i terapii zaburzeń rozwoju dzieci ; Ewa Hrycyna, Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z opóźnionym rozwojem mowy ; Mirosław Michalik, Ewa Przebinda, Budowanie kompetencji lingwistycznej u osób niemówiących z wykorzystaniem strategii komunikacji alternatywnej ; Wojciech Lipski, Metody behawioralne w terapii osób z autyzmem ; Zbigniew Tarkowski, Terapia mutyzmu psychogennego ; Halina Pawłowska –Jaroń, Opieka terapeutyczna nad pacjentem z padaczką ; Urszula Ciszewska –Psujek, Metody glottodydaktyczne w rozwijaniu kompetencji gramatycznej dzieci objętych terapią logopedyczną ; Anna Majewska Tworek, Zbigniew Tarkowski, Terapia logopedyczna dziecka dwujęzycznego ; Katarzyna Kaczorowska Bray, Kamila Talaśka, Niedyrektywna terapia logopedyczna dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; Małgorzata Rutkiewicz Hanczewska, Metody terapii w przypadku anomii ; Justyna Żulewska, Karolina Pożoga, Metody terapii w przypadku afazji globalnej ; Aneta Domagała, WSPIERAM. Terapia pośrednia w chorobie Alzheimera ; 2. Sprawności realizacyjne – kształtowanie i odbudowa: Anna Sołtys Chmielowicz, Metody mechaniczne i fonetyczne w terapii zaburzeń artykulacji ; Danuta Pluta –Wojciechowska, SMURF – Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w wybranych formach dyslalii obwodowej ; Małgorzata Waryszak, Wykorzystanie obrazów akustycznych w terapii logopedycznej. Programy PRAAT i WaveSurfer ; Danuta Pluta –Wojciechowska, Kompleksowa metoda terapii logopedycznej w przypadku osób z rozszczepem wargi i/lub podniebienia ; Danuta Pluta –Wojciechowska, FTM – Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna ; Ewelina Abramowicz Pakuła, System VocaStim w terapii zaburzeń połykania ; Olga Jauer Niworowska, Terapia osób z dyzartrią w dwóch ujęciach: terapia uniwersalna psychologiczno motoryczna oraz terapia uwzględniająca patomechanizm zaburzeń ; Katarzyna Węsierska, Aleksandra Boroń, Metody interwencji logopedycznej w przypadku zaburzeń płynności mowy u małych dzieci ; Tomasz Woźniak, Metoda naturalnego rytmu mowy w terapii osób jąkających się ; Zbigniew Tarkowski, Agnieszka Okrasińska, Terapia jąkania w ujęciu systemowym ; Marta Wysocka, Usprawnianie realizacji prozodii – przegląd metod i programów terapeutycznych ; 3. Metody wspomagające w terapii logopedycznej: Marta Wysocka, Logorytmika ; Monika Romaniec, Integracja Sensoryczna ; Magdalena Kozłowska, Terapia psychomotoryczna Procus i Block w postępowaniu logopedycznym ; Urszula Mirecka, Relaksacja ; CZ. II. ODDZIAŁYWANIA TERAPEUTYCZNE W PATOLOGII MOWY. EGZEMPLIFIKACJA: 1. Postępowanie terapeutyczne. Opis przypadków: Katarzyna Bieńkowska, Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu rehabilitowane metodą audytywno werbalną. Opis przypadku ; Anna Kruczyńska Metoda Warnkego w terapii pacjenta z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego ; Marlena Kurowska, Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i języka pochodzenia korowego. Opis przypadków ; Monika Romaniec, Opóźniony rozwój mowy a zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Opis przypadku ; Dorota Wiewióra, Opis przypadku dwujęzycznych bliźniąt jednojajowych ; Joanna Trzaskalik, Terapia logopedyczna dziecka z sygmatyzmem lateralnym ; Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik Topiłko, Logorytmika w terapii dyslalii rozszczepowej. Opis przypadku ; Natalia Siudzińska, Terapia logopedyczna dziecka z rozszczepem podśluzówkowym. Opis przypadku ; Natalia Siudzińska, Postępowanie terapeutyczne w przypadku dzieci rozszczepowych z nosowaniem otwartym. Opis dwu przypadków ; Monika Kowalska, Kinezjotaping, manualna terapia neuromięśniowa i elektrostymulacja w pracy z pacjentem z hipotonią. Opis przypadku ; Łukasz Maj, System PECS w budowaniu funkcjonalnej komunikacji. Opis przypadku pacjenta z niepełnosprawnością sprzężoną: autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną ; Agnieszka Siwińska, Krzysztof Szamburski, Terapia niepłynności mówienia u siedmioletniego chłopca. Opis przypadku ; Anna Siudak, Metody terapii funkcji poznawczych w afazji. Opis przypadków ; Bożena Duda, Katarzyna Broniec Siekaniec, Zastosowanie innowacyjnych technologii w terapii logopedycznej osób ze schorzeniami neurologicznymi. Opis przypadku ; 2. Logopeda w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym: Marianna Krawiec, Aleksandra Borowicz, Wielospecjalistyczne wsparcie w procesie budowania wspólnot komunikacyjnych dla dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu ; Marlena Kurowska, Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i języka pochodzenia korowego. Logopeda w placówkach oświatowych – rozwiązania systemowe ; Agnieszka Borowiec, Sprzężone zaburzenia w układzie ustno twarzowym. Zasady współpracy w zespole terapeutycznym: ortodonta – logopeda – fizjoterapeuta ; Justyna Żulewska, Terapia logopedyczna w przypadku afazji globalnej. Interdyscyplinarny model pracy w placówce służby zdrowia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe trendy w teorii i praktyce logopedycznej / Joanna Kuć. - Białystok : Wydawnictwo Prymat, Mariusz Śliwowski, 2022. - 224 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Finasowanie: Ministerstwo Edukacji i Nauki (Polska)
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
CZ. I. NOWE WYZWANIA W LOGOPEDII: 1. Zaburzenia mowy i języka dziecka z zespołem von Recklinghausena (NF1) ; 2. Zaburzenia mowy i języka dziecka z zespołem Moebiusa ; 3. COVID-19 z perspektywy logopedy ; 4. Dysfagia w ujęciu interdyscyplinarnym ; 5. Wielojęzyczność i wielokulturowość a diagnoza logopedyczna ; 6. Uwarunkowania rozwoju mowy i języka dzieci bilingwalnych ; CZ. II. STUDIUM PRZYPADKU W LOGOPEDII: 1. Studium przypadku jako metoda naukowa i praktyczna ; 2. Dziecko 6-letnie z udarem pocovidowym - studium przypadku ; 3. Dziecko bilingwalne z mutyzmem wybiórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 153-[159].
Fonemy - czyli podstawowe jednostki systemu językowego ; Budowa i funkcjonowanie narządów mowy ; Ogólna charakterystyka głosek języka polskiego ; Opis gestów obrazujących ruchy artykulatorów - ©GORA ; Wykorzystanie gestów ©GORA w terapii logopedycznej ; Wybrane metody gestowe wspierające terapię logopedyczną ; Przykładowe scenariusze zajęć logopedycznych wspartych gestami ©GORA ; ©GORAw praktyce terapeutów i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia afazji : ćwiczenia aktualizacji wyrazów / Krystian Manicki. - Warszawa : Difin, 2022. - 147 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [29]-30.
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgrywa dobór odpowiedniego materiału ćwiczeniowego. Problemy z aktualizacją wyrazów należą do najpoważniejszych trudności, z którymi mierzą się osoby z afazją, dlatego niezwykle istotne jest, by powstawały różnorodne pomoce terapeutyczne, wychodzące naprzeciw potrzebom pacjentów i terapeutów. Książka składa się z części teoretycznej i zestawu ćwiczeń. Zasoby leksykalne do części praktycznej pogrupowane zostały w 14 polach tematycznych: CZŁOWIEK, DOM, ŻYWNOŚĆ, PRZYRODA, PRACA I PŁACA, EDUKACJA I JĘZYK, KULTURA I ROZRYWKA, PODRÓŻE, SPORT I WYPOCZYNEK, ZDROWIE, MOJA OJCZYZNA, MATERIAŁY I URZĄDZENIA, MIEJSCA, ŚWIAT PRZECIWIEŃSTW. Na uwagę zasługuje również bogaty materiał ilustracyjny. [Difin, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 4)
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego (s. 53-67).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZ. I. SPOŁECZNE ASPEKTY WSPIERANIA ROZWOJU MOWY: Katarzyna Węsierska, Aleksandra Krawczyk, Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym ; Tomasz Gosztyła, Ojcowie dzieci z autyzmem w relacjach rodzinnych i terapeutycznych ; Agata Mężyk, Dorota Lipiec, Strategie i zasady wychowania dwujęzycznego w świadomości rodziców ; Katarzyna Ita Bieńkowska, Program rehabilitacji małych dzieci z wadą słuchu ,,Dźwięki Marzeń” w województwie podkarpackim ; Małgorzata Półtorak, Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci z dysleksją rozwojową - wybrane aspekty ; Izabela Więcek-Poborczyk, Dorota Lipiec, Patofonetyka w praktyce logopedycznej ; CZ. II. KONTEKSTY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ: Anna Maria Pękacka, Modele przetwarzania języka w przypadku afazji Broki w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej ; Gabriela Lorens, Aleksandra Karwowska, Fenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej ; Ewa Wasińska-Zdżalik, Wspomaganie rozwoju mowy małych dzieci z wadą słuchu - zajęcia logorytmiczne ; Aneta Lew-Koralewicz, Trening komunikacji funkcjonalnej (FCT) jako metoda terapii zachowań trudnych dzieci o zaburzonej komunikacji językowej ; Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z wczesną niepłynnością mowy - studium przypadku ; Izabela Marczykowska, Wioletta Koczaja-Styka, Opóźniony rozwój mowy na tle skrajnego wcześniactwa - studium przypadku ; CZ. III. VARIA: Katarzyna Ita Bieńkowska, Agnieszka Woźniak, Sprawozdanie z I Konferencji Naukowo-Szkoleniowej ,,Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym” ; Agnieszka Myszka, Dzieci ze „świata ciszy” w społeczeństwie - recenzja książki Wybrane problemy wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu na przykładzie pięciu krajów europejskich ; Sebastian Jan Gałuszka, Moje życie z Parkinsonem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzi mają głos / [redaktorzy tomu Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska]. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019. - 271 stron : ilustracje kolorowe, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 6)
Badania przeprowadzono m.in. w Nowej Dębie (s. 161-171) i Rzeszowie (s. 189-201).
Bibliografia przy pracach.
Dla studentów logopedii, także logopedów, nauczycieli, pedagogów, dziennikarzy.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I. ZABURZENIA PŁYNNOŚCI MOWY: Justyna Samolewicz-Dyka, Wanda Kostecka: Diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem. CZĘŚĆ II. ZESPOŁY GENETYCZNE: Anna Mamica: Dziewczynka z zespołem Williamsa - studium przypadku ; Maria Komisarczyk: Komunikacja funkcjonalna PECS u dziecka z zespołem Cornelii de Lange ; Edyta Jamro: Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z zespołem de Grouchy’ego ; Agnieszka Stefaniak: Postępowanie logopedyczne w zespole Pradera-Williego - studium przypadku ; Julia Hinc, Karolina Kamińska: Gesty wspomagające komunikację dzieci z trisomią 21. chromosomu - doświadczenia z turnusu logopedycznego. CZĘŚĆ III. ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI - ZABURZENIA, TERAPIA: Beata Rajter: Komunikacja z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku rodzinnym ; Patrycja Bilińska: Studium indywidualnego przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ; Monika Kij: Studium przypadku trzyipółletniego dziecka z zaburzonym rozwojem mowy ; Kamila Szpunar: Wpływ wady wymowy na proces przyswajania pisma przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Ewelina Radgowska: Zastosowanie Kinesiology Taping w terapii logopedycznej. CZĘŚĆ IV. ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH: Milena Pelc: Poziom rozwoju umiejętności artykulacyjnych współczesnych trzylatków a dotychczasowy stan badań ; Natalia Królicka: Porównanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dziewcząt i chłopców w wieku sześciu lat ; Beata Ożga: Stan wiedzy nauczycieli polonistów na temat problemów językowych związanych z dysleksją u uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej ; Dominika Zawadzka: Komunikacja niewerbalna oraz grzecznościowe akty mowy nauczycieli na lekcjach w szkole średniej - wybrane aspekty. Z CYKLU: MOJE ŻYCIE Z...: Agata Widlarz: Moje życie z… mózgowym porażeniem dziecięcym: Życie utkane z marzeń, czyli o samej sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 5)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
KOMPETENCJE JĘZYKOWE, KOMUNIKACYJNE I KULTUROWE: Słowa dobre i słowa złe w komunikacji między Tobą a mną / Kazimierz Ożóg ; Studium przypadku użytkownika języka polskiego jako ojczystego, urodzonego i mieszkającego za granicą / Henriette W. Langdon ; NIEPŁYNNOŚCI MOWY: Trudne postawy i emocje towarzyszące jąkaniu - sposoby wspierania jąkającego się dziecka / Maria Faściszewska ; Postawy i emocje wobec jąkania - praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu gory lodowej Sheehana / Łukasz Kowalczyk ; WSPOMAGANIE ROZWOJU: Ośrodek wczesnej interwencji jako miejsce wsparcia dla dzieci z niepełnosprawnościami i ich rodziców / Aleksandra Buchholz, Joanna Ilnicka ; Opieka logopedyczna jako podstawowe wsparcie dla dzieci z wadą słuchu w Szwajcarii romańskiej / Edyta Tomińska Conte ; Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem wybiórczym. Opis i analiza przypadku / Maria Bystrzanowska ; Muzyka w terapii logopedycznej dzieci / Monika Budkowska ; VARIA: Terapia i diagnostyka afazji Broki przy użyciu modeli przetwarzania języka w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej - studium przypadku / Anna Maria Pękacka ; Tradycje współpracy polsko-słowackiej w dziedzinie logopedii - upamiętnienie 100-lecia urodzin docenta Józefa Liszki / Katarzyna Ita Bieńkowska ; VB-MAPP - właściwa ocena podstawą wlaściwej terapii / Joanna Mikołajczyk ; Emicja głosu w kształceniu nauczycieli (rozważania na marginesie książki Agnieszki Płusajskiej-Otto) / Agnieszka Myszka ; Z CYKLU "MOJE ŻYCIE Z...": Moje życie z depresją ("Samotny jak liść, zamknięty w sobie, bo życie zostawiło swoje rany...) / Witold Tuleja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Streszczenie angielskie przy pracach
R. I Jaka jest współczesna logopedia i dokąd zmierza? ; R. II Język w diagnozowaniu umysły. Terapia logopedyczna a poznawcza i interakcyjna funkcja języka ; R. III Logopedia na świecie u progu XXI wieku ; CZ. I TEORETYCZNE PODSTAWY LOGOPEDII: R. IV Dyskusja na temat klasyfikacji zaburzeń mowy i języka dzieci ; R. V Wybrane źródła wspólnych inspiracji w logopedii i lingwistyce edukacyjnej (na przykładzie skuteczności komunikacyjnej) ; R. VI "Trzi krziwe krziże" - cecha wymowy, błąd wymowy czy wada wymowy? ; R. VII Społeczno-kulturowy kontekst wielospecjalistycznej diagnozy i terapii osób niesłyszących ; R. VIII Diagnoza specyficznego zaburzenia języjowego (SLI) ; R. IX Terminologiczne dyskusje wokół sygmatyzmu i jego rodzajów - na przykładzie sygmatyzmu lateralnego ; CZ. II DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA: Fenomen czy sylaba? Co w diagnozie percepcji słuchowej jest istotne? ; R. XI Pomiędzy słowem, frazą i zdaniem, czyli o pozycji Inter-Speech w normie i patologii ; R. XII Czynniki ryzyka występowania nieprawidłowości w kształtowaniu się mowy u dzieci urodzonych przed terminem (wcześniaków) ; R. XIII Kompensacja jako pozytywne zjawisko w artykulacji u osób po nowotworach jamy ustnej ; R. XIV Funkcjonowanie słuchu fonematycznego i kinestezji artykulacyjnej w eksperymentalno-klinicznym badaniu logopedycznym dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami mózgowymi ; R. XV Zaburzenia rezonansu jako kategoria diagnozy i terapii zaburzeń realizacji fonemów ; R. XVI Zastosowanie "Profilu sprawności grafomotorycznych" w badaniach longitudinalnych ; R. XVII Ocena dysfunkcji orofacjalnych u dzieci z urazowym uszkodzeniem mózgu - studium przypadku ; R. XVIII Związek pomiędzy etiologią i symptomatologią afazji pierwotnej postępującej a nabytym zaburzeniem zdolności liczenia: akalkulią ; CZ. III TERAPIA LOGOPEDYCZNA: Dysfagia i ryzyko żywieniowe w chorobie Parkinsona ; R. XX Wykorzystanie muzyki w rehabilitacji: terapia śpiewem jako leczenie dyzartrii u pacjentów po udarze mózgu ; R. XXI Mój dwulatek nie mówi! Co mogę zrobić? ; R. XXII Wsparcie osób jąkających się w przestrzeni akademickiej - propozycja rozwiązań ; R. XXIII Anatomia i fizjologia układu o-f-a podstawą planowania skutecznej terapii głosu ; R. XXIV O praktycznych możliwościach wykorzystania wybranych technik/metod NLP w terapii logopedycznej ; R. XXV GORA - Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów ; R. XXVI Poczucie zdrowienia jako jeden z elementów kompleksowej diagnozy i terapii osób jąkających się ; R. XXVII Czytanie ze zrozumieniem i świadomość fonemowa młodzieży z dysleksją. Wyniki badań w języku słowackim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia i edukacja z psem / pod redakcją Agnieszki Potockiej. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 214, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? / Agnieszka Potocka ; Sposoby oceny efektów zajęć z psem / Joanna Nawrocka-Rohnka ; Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne / Michał Nochowicz ; Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu / Katarzyna Chrobak ; Trening umiejętności społecznych z udziałem psa / Katarzyna Chrobak ; Program profilaktyki pogryzień "Bądź bezpieczny z psem" / Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska ; Program "Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon" realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu / Maja Szwanka ; Zajecia z psem dla dzieci zdrowych - czy ma to sens? / Joanna Nawrocka-Rohnka ; Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów / Agnieszka Potocka ; Suplement. "Przyjaciele, czyli pies w celi" - początki zajęć z psami w polskim więziennictwie / Agnieszka Terechowicz.
Wstęp Agnieszka Potocka ; 1. Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? Agnieszka Potocka ; 2. Sposoby oceny efektów zajęć z psem Joanna Nawrocka-Rohnka ; 3. Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne Michał Nochowicz ; 4. Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu Katarzyna Chrobak ; 5. Trening umiejętności społecznych z udziałem psa Katarzyna Chrobak ; 6. Program profilaktyki pogryzień ,,Bądź bezpieczny z psem” Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska ; 7. Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon” realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu Maja Szwanka ; 8. Zajęcia z psem dla dzieci zdrowych – czy ma to sens? Joanna Nawrocka-Rohnka ; 9. Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów Agnieszka Potocka ; Suplement. „Przyjaciele, czyli pies w celi” – początki zajęć z psami w polskim więziennictwie Agnieszka Terechowicz ; O Autorach .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pierwszy Kontakt)
„Kiedy zacznie mówić?”. To pytanie rodzice zadają sobie już od narodzin dziecka. Ten praktyczny poradnik pomaga wesprzeć dziecko w prawidłowym rozwoju mowy, zwracając uwagę na to, jak dobrze je do tego przygotować i jak postępować, kiedy dziecko już zacznie mówić: – jak stymulować prawidłowe wzorce motoryczne? – co wspólnego z rozwojem mowy ma czyszczenie uszu dziecka i ssanie smoczka? – jak powinna wyglądać komunikacja z niemowlęciem i małym dzieckiem? – kiedy przyda się wsparcie specjalisty? Książka zawiera również przykłady zabaw skutecznie pomagających rozwijać mowę i cieszyć się komunikacją z dzieckiem. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej