Zaburzenia integracji sensorycznej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Autor
Delaney Tara
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
Moore Debra
(1)
Regner Anna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "101 games and activities for children with autism, Asperger's and sensory processing disorders" 2009.
Bibliografia na stronach 197-[199].
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [321]-337. Indeks.
Światowej sławy autorka i osoba autystyczna Temple Grandin oraz psycholożka Debra Moore przedstawiają dziewięć sposobów wspierania dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu. Temple Grandin dzieli się swoim osobistym doświadczeniem i historiami opowiadanymi przez szukających jej wsparcia rodziców i specjalistów, a Debra Moore wykorzystuje doświadczenie psychologa, pracującego od wielu lat z dziećmi i nastolatkami ze spektrum oraz ich opiekunami. I to właśnie do tej grupy skierowany jest Autyzm. Przewodnik. Nauczyciele, pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci zajęciowi, logopedzi, a przede wszystkim rodzice dzieci i nastolatków ze spektrum znajdą w książce wiele przykładów i porad oraz szczegółowo opisane sposoby wsparcia. Wszystkie dzieci, zarówno autystyczne, jak i typowo rozwijające się, polegają na dorosłych. Żadne dziecko nie może pokonać drogi do dorosłości samotnie. Pedagodzy, rodzice i terapeuci są wzorcami, kibicami i przewodnikami. To dary, które możemy przekazać każdemu dziecku. [Copernicus Center Pres, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[168].
1. Wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka ; 2. Anatomia twarzoczaszki ; 3. Układ nerwowy głowy i twarzy ; 4. Wczesne wspomaganie rozwoju odruchowej motoryki ustno-twarzowej u dzieci ; 5. Charakterystyka wybranych odruchów ustno-twarzowych ; 6. Rozwój mózgu a mowa ; 7. Zaburzenia mowy - terminologia i klasyfikacja ; 8. Koncepcja ustno-twarzowej terapii według Castillo Moralesa (CM) ; 9. Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według koncepcji R.Castillo Moralesa ; 10.Integracyjna terapia ustno-twarzowa według Swietłany Masgutowej ; 11. Metodyka przeprowadzania neuromotorycznej terapii ustno-twarzowej według R. Castillo Moralesa ; 12. Efekty integracji odruchów ustno-twarzowych - wybrane studium przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-109701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 155-167.
Wprowadzenie ; I. Rekomendacja w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej ; II. Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych: 1. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według Lucy J. Miller ; 2. Zaburzenia samoregulacji według klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa DC:0-3 R ; 3. Reaktywność, aktywność i progi pobudzenia neuronalnego ; 4. Przestymulowanie ; III. Model czterech kwadratów Winnie Dunn ; IV. Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji ; V. Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji: 1. Zabawa jako prymarna terapia ; 2. Model STEP-SI całościowe rozumowanie kliniczne ; VI. Dieta sensoryczna (DS): 1. Cele diety sensorycznej ; 2. Składowe diety sensorycznej ; 3. Programy aktywności sensorycznej (PAS) ; 4. Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej ; VII. Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta ; VIII. Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznej ; IX. Hiperraktywność i hiporeaktywność ; X. Dieta sensoryczna a zachowania trudne ; XI. Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami ; XII. Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych ; XIII. Wspierające środowisko sensoryczne a samoregulacja ; XIV. Jak uczyć świadomość włsnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji ; XV. Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywności sensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce ; XVI. Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) ; XVII. Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych ; XVIII. Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym ; XIX. Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej ; XX. Problemy codzienne i propozycje rozwiązań ; XXI. Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach ; XXII. Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112332 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej