Integracja sensoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Majewska Olga
(1)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Niewidomi
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Integracja sensoryczna
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
4 wyniki Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / Anna Jean Ayres. - Warszawa : Fundacja Edukacji Nowoczesnej, 2020. - 1 płyta audio CD : digital, stereo ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie)
Współfinansowanie: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Nagranie w formacie DAISY.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 2997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 1+.
Wspieraj rozwój dziecka poprzez zabawę! Zabawna i rymowana książka wypełniona pięknymi ilustracjami dostosowanymi do najmłodszego odbiorcy. Każda strona zawiera tematyczne wierszyki, które stanowią formę ćwiczeń opartych na zmyśle dotyku. Prosta i rytmiczna rymowanka urozmaicona delikatnym masażem dziecka pomoże pogłębić więź rodzica z maluchem. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje: jak objawiają się zaburzenia SI jakie trudności spotykają „sensoryczne dzieciaki” w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw) jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami. Na książkę składają się: 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy komentarze autorki – pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń spis przykładowych objawów zaburzeń SI – przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą. [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 155-167.
Wprowadzenie ; I. Rekomendacja w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej ; II. Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych: 1. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według Lucy J. Miller ; 2. Zaburzenia samoregulacji według klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa DC:0-3 R ; 3. Reaktywność, aktywność i progi pobudzenia neuronalnego ; 4. Przestymulowanie ; III. Model czterech kwadratów Winnie Dunn ; IV. Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji ; V. Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji: 1. Zabawa jako prymarna terapia ; 2. Model STEP-SI całościowe rozumowanie kliniczne ; VI. Dieta sensoryczna (DS): 1. Cele diety sensorycznej ; 2. Składowe diety sensorycznej ; 3. Programy aktywności sensorycznej (PAS) ; 4. Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej ; VII. Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta ; VIII. Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznej ; IX. Hiperraktywność i hiporeaktywność ; X. Dieta sensoryczna a zachowania trudne ; XI. Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami ; XII. Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych ; XIII. Wspierające środowisko sensoryczne a samoregulacja ; XIV. Jak uczyć świadomość włsnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji ; XV. Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywności sensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce ; XVI. Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) ; XVII. Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych ; XVIII. Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym ; XIX. Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej ; XX. Problemy codzienne i propozycje rozwiązań ; XXI. Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach ; XXII. Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112332 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej