Okuniewski Juliusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Okuniewski Juliusz
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(4)
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(2)
Psychiatrzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Autyzm
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Farmakoterapia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Lęk
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Samokontrola
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Trauma
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Ćwiczenia oddechowe
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Wstęp do terapii poznawczo-behawioralnej ; Modyfikacje konwencjonalnej terapii poznawczo-behawioralnej ; Edukacja efektywna ; Restrukturyzacja poznawcza ; Rozmówki ; Zestaw strategii emocjonalnych ; Strategie dodatkowe ; Historyjki społeczne ; Badania nad skutecznością programu "Poznajemy uczucia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
Bibliografia na stronach 227-231 i przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
CZ. I. INTEGRACJA SENSORYCZNA I MÓZG: Integracja sensoryczna. Wprowadzenie pojęcia ; Rozwój integracji sensorycznej od środka. Działanie mózgu i waga bodźców: Część pierwsza. Działanie mózgu, Część druga. Waga bodźców. CZ. II. DYSFUNKCJA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Dysfunkcja integracji sensorycznej. Objawy, przyczyny, poziomy ; Zaburzenia układu przedsionkowego. Zmysł ruchu i jego wpływ na rozwój różnych umiejętności ; Dyspraksja rozwojowa. Proces nauki nowych umiejętności motorycznych, które sprawiają trudności niektórym dzieciom ; Obronność dotykowa. Zmysł dotyku, czyli nadwrażliwość niektórych dzieci ; Percepcja wzrokowa i słuchowa i jej związek z nauką i językiem ; Dziecko autystyczne. Specjalne potrzeby dotyczące integracji sensorycznej i wyzwania związane z taką diagnozą. CZ. III. POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU STWIERDZENIA PROBLEMU: Diagnoza i leczenie. Zalety terapii integracji sensorycznej ; Rola rodziców. Udział rodziców w terapii dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach [355]-376. Indeks.
R. I. OMÓWIENIE: Podstawy ; Podstawowe założenia ; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami ; Zasady rozwoju mózgu ; R. II. KILKA OGÓLNYCH ZASAD FUNKCJONOWANIA MÓZGU: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych ; Mechanizmy działania mózgu ; Plastyczność układu nerwowego ; Synapsa ; Stymulacja sensoryczna ; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem ; R. III. PROCES INTEGRACJI: Natura integracji ; Kojarzenie róznych modalności ; Oddziaływanie ośrodkowe ; Sensoryczne sprzężenie zwrotne ; Procesy hamowania ; Integracja przez ruch ; R. IV. POZIOMY FUNKCJONOWANIA OŚRODKA UKŁADU NERWOWEGO: Rdzeń kręgowy ; Pień mózgu ; Móżdżek ; Jądra podstawowe ; Stara kora lub układ limbiczny ; Kora nowa ; Zasady związane z poziomem funkcjonowania ; R. V. MODALNOŚĆ SENSORYCZNA: Układ przedsionkowy ; Układ dotykowy ; Propriocepcja ; Układ słuchowy ; Węch ; Wzrok ; R. VI. REAKCJE POSTURALNE I FUNKCJE POKREWNE: Rola grawitacji ; Neuronalny poziom organizacji ; Sekwencja rozwojowa ; Mięśnie i ich główne receptory ; Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej ; Reakcja mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni ; R. VII. PARAMETRY, ZESPOŁY I UKŁADY NEURONALNE: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych ; Zespoły lub określone układy neuronalne ; R. VIII. KLINICZNA EWOLUCJA DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Prymitywne odruchy posturalne ; Współskurcze mięśni antagonistycznych ; Napięcie mięśniowe ; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej ; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego ; Integracja funkcji obu stron ciał a ; Ruchy plącowiczo-atetotyczne ; R. IX. OGÓLNE ZASADY I METODY INTERWENCJI: Oddziaływanie na bodźce i reakcje ; Stymulacja dotykowa ; Stymulacja przedsionkowa ; Inne bodźce proprioceptywne ; Reakcja przystosowawcza ; Środki ostrożności ; R. X. ZABURZENIA INTEGRACJI POSTURALNEJ I DWUSTRONNEJ: Opis zespołu ; Badania poświęcone układowi nerwowemu ; Program korekcyjny ; R. XI. APROKSJA ROZWOJOWA: Rozwój i natura praksji ; Opis zespołu ; Zagadnienia neurologiczne ; Plan i zasady terapii ; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksę: Ćwiczenia na deskorolce ; Ogólne zajęcia rozwijające praksję ; R. XII. PERCEPCJA KSZTAŁTU I PRZESTRZENI: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni ; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej ; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka ; Hipoteza dwoistego trybu widzenia ; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni ; R. XIII. OBRONNOŚĆ DOTYKOWA I POKREWNE REAKCJE BEHAWIORALNE: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne ; Kwestie rozwojowe ; Program terapeutyczny ; R. XIV. ZAEPÓŁ NIEUWAGI STRONNEJ I FUNKCJONOWANIE PRAWEJ PÓŁKULI MÓZGOWEJ: Definicja zespołu ; Kwestie teoretyczne ; Inne funkcje prawej półkuli ; Program interwencji ; R. XV. ZABURZENIA SŁUCHOWO-JĘZYKOWE: Natura zespołu ; Neuronalne podstawy słuchu i języka ; Program interwencji ; R. XVI. PREFERENCJA JEDNEJ RĘKI I LATARALIZACJA FUNKCJI MÓZGOWYCH: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy ; Nieustalenie preferencji ręki ; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej ; Studia przypadków ; R. XVII. SZTUKA TERAPII: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej ; Czynniki budujące samodzielność ; Poszukiwania z przewodnikiem ; Uporządkowane poszukiwania ; Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-612 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520. Indeks.
CZ. I. TRAUMA, KONSEKWENCJE I OCENA KLINICZNA: R. 1. Czym jest trauma? ; R. 2. Skutki traumy John N. Briere, Catheńne Scott, Janelle Jones ; R 3. Diagnoza traumy i objawów pourazowych ; CZ. II. INTERWENCJE KLINICZNE: R 4. Podstawowe zagadnienia w terapii traumy ; R. 5. Psychoedukacja ; R. 6. Zmniejszanie cierpienia i trening regulacji afektu ; R. 7. Interwencje poznawcze ; R 8. Przetwarzanie emocjonalne ; R. 9. Poprawa poczucia tożsamości i funkcjonowania w związkach z innymi ; R. 10. Strategie uważnościowe w terapii traumy ; R. 11. Leczenie ostrych następstw traumy Janetle Jones, Heidi Ardern, John N. Briere, Catheńne Scott ; R. 12. Psychobiologia i psychofarmakologia traumy Catheńne Scott, Janette Jones, John N. Briere ; R. 13. Podsumowanie ; Dodatek 1. Wstępny wywiad dotyczący traumy (Initial Trauma Review-3 - ITR-3) ; Dodatek 2. Protokół treningu oddechu opartego na uważności (Mindfulness-Based Breath Training - MBBT).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108835 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2017. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 płyta audio (CD).
Tytuł oryginału: "The new social story book" 2010.
Na okładce: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Bibliografia, netografia na stronach 313-317.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda
W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: • Historyjki uczą • Zmiana • Błędy • Ja i moje uczucia • Święta i prezenty • Umiejętności interpersonalne i przyjaźń • Dręczenie • Zrozumieć dorosłych • Dom i otoczenie • Szkoła • Planeta Ziemia. Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Tytuł oryginału: "The mind-body stress reset :somatic practices to reduce overhelm and increase well-being" 2020.
Od ekstremalnego stresu do ulgi ; Ewentualne pułapki związane z odpornością na sres ; Ulga jest w ciele ; Uwolnienie od stresu przez oddech ; Widzenie i wyczuwanie tego, co dzieje się tu i teraz ; Jeden obraz zamiast tysiąca słów ; Wejście w ciało ; Dom w tobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "Radically open dialectical behavior therapy : theory and practice for treating disorders of overcontrol" 2018.
Bibliografia na stronach [511]-538. Indeks.
Wstęp: Omówienie głównych założeń RO DBT ; Przegląd treści książki ; W RO DBT wygłupy nie są powodem do śmiechu ; R. 1. Radykalna otwartość i zaburzenia związane z nadmierną kontrolą: Samokontrola, czyli co za dużo, to niezdrowo ; Podstawowe założenia RO DBT ; Rozwój terapii i badania nad skutecznością ; R. 2. Neurobiospołeczna teoria zaburzeń związanych z nadmierną kontrolą: Nowatorski neuroregulacyjny model funkcjonowania społeczno-emocjonalnego ; Biospołeczna teoria zaburzeń związanych z nadmierną kontrolą ; Sygnalizacja społeczna - nowy mechanizm zmiany ; R. 3. Strategie oceny: Ocena nadmiernej kontroli. Ramy koncepcyjne ; Częste błędy i problematyczne założenia ; Protokół diagnostyczny dla OC. Diagnoza nadmiernej kontroli, krok po kroku ; Nowe kierunki ; R. 4. Przegląd założeń, struktury i celów terapii: Główne założenia RO DBT ; Przegląd struktury i celów leczenia ; R. 5. Maksymalizacja zaangażowania klienta: Zwiększanie zaangażowania klienta przez środowisko fizyczne ; Zwiększanie zaangażowania klienta przez orientację i zaangażowanie ; Problemy z zaangażowaniem charakterystyczne dla osób z nadmierną samokontrolą ; Zwiększanie zaangażowania przez sekwencjonowanie ; R. 6. Sygnalizacja społeczna ma znaczenie: mikromimikra, neurony lustrzane i więzi społeczne: Więzi społeczne, mimikra i neurony lustrzane ; Nie ma jednego klucza do wszystkich zamków ; Kontakt wzrokowy ; Reakcja „jeleń na drodze” ; Strategie rozluźniania napięcia ; Strategie generowania napięcia ; Terapeutyczne zastosowanie kooperatywnej sygnalizacji społecznej ; Terapeuta jako ambasador plemienia ; Radzenie sobie z nieadaptacyjną sygnalizacją społeczną w kontekście OC ; Plemię ma znaczenie ; R.7. Radykalna otwartość i samopoznanie. Praktyka osobista, modelowanie terapeutyczne, superwizja i konsultacje zespołowe ; Otwartość to plemienne spoiwo ; Otwartość, współpraca i podporządkowanie się ; Otwartość, plemiona i uczenie się ; Jednym z sekretów zdrowego życia jest kultywowanie zdrowego zwątpienia ; Czym jest radykalna otwartość? ; Praktykowanie samopoznania i ujawnianie siebie ; Konsultacje i superwizja prowadzone przez zespół RO DBT ; Wykorzystanie zespołu konsultacyjnego do poprawy wyników superwizji i terapii ; R. 8. Przymierze terapeutyczne - zerwanie i naprawa ; Stanowisko terapeutyczne RO DBT ; Przymierze terapeutyczne ; Zerwania i naprawy przymierza ; Zapobieganie przedwczesnemu przerwaniu terapii ; R. 9. Kierunkowanie terapii i interwencje: sygnalizacja społeczna jako priorytet ; Przede wszystkim życzliwość ; Radykalnie otwarte życie. Budowanie życia, którym warto się dzielić ; Organizacja sesji z wykorzystaniem hierarchii celów RO DBT ; Ukierunkowanie na sygnalizację społeczną w trakcie sesji ; Podstawowe zasady ; Monitorowanie celów terapii za pomocą kart dziennika ; Wartościowe cele, tematy i zamierzenia ; Od kierunkowania do terapii. Przegląd strategii terapeutycznych ; R. 10. Strategie dialektyczne i behawioralne ; Dlaczego dialektyka? ; Zasady i strategie behawioralne ; R. 11. Uwagi końcowe, pytania praktyczne i stosowanie się do zaleceń terapeutycznych: Najczęściej zadawane pytania ; Załącznik 1. Ocena stylów radzenia sobie z problemami. Lista kontrolna oparta na parach słów ; Załącznik 2. Skala oceny nadmiernej kontroli przez klinicystę ; Załącznik 3. Skala oceny globalnego prototypu nadmiernej kontroli ; Załącznik 4. Częściowo ustrukturyzowany wywiad RO DBT dotyczący tendencji samobójczych ; Załącznik 5. Protokół kierunkowania terapii na niebezpośrednie sygnały społeczne ; Załącznik 6. Przygotowanie fundamentów pod skuteczną analizę łańcuchową RO DBT w trakcie sesji ; Załącznik 7. Stosowanie analizy łańcuchowej i analizy rozwiązań RO DBT: Zasady i Protokół Sesyjny ; Załącznik 8. Lista kontrolna poświęcona samoocenie przestrzegania zasad RO DBT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Successful Social StoriesTM for Young Children with Autism" 2016.
Bibliografia na stronach 237-238.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych - opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci - opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania. [Wydawnictwo Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Understanding autism : the essential guide for parents" 2015.
Netografia przy rozdziałach. Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019]
1. Natura autyzmu ; 2. Poznajemy kilka osób z autyzmem ; 3. Ocena i diagnoza ; 4. Dbanie o siebie ; 5. Okres poniemowlęcy i przedszkolny ; 6. Problemy w okresie przedszkolnym ; 7. Szkoła podstawowa ; 8. Problemy w szkole podstawowej ; 9. Szkoła ponadpodstawowa ; 10. Rozumienie nowych informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej