Dysleksja i dysgrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(7)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Brejnak Wojciech (1944- )
(3)
Kostyło Piotr (1963- )
(3)
Reid Gavin (1950- )
(3)
Wearmouth Janice (1948- )
(3)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(3)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kreczman-Madej Renata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Nosowska Dorota
(2)
Squires G
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojecka Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gamon David
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Krzykowski Grzegorz (problemy psychopedagogiczne)
(1)
Kłos Joanna
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewinson Joan
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
McKeown S
(1)
McKeown Sally
(1)
Mckeown S
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Squires Garry
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Uberman Marta
(1)
Udałow Irena
(1)
Walc Wiesława
(1)
Waliś Robert
(1)
Warszewski Roman (1959- )
(1)
Zdunkiewicz Lech
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(29)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Bibliotekarze
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Dysleksja i dysgrafia
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradniki
(12)
Poradnik
(5)
Opowiadania i nowele
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Elementarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: "Map challenge : a book about dyslexia" 2019.
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy - to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-148.
Została tu zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) - niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas IľIII. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji. Starsze wydanie książki zawiera normy dla klasy 0, wydanie uaktualnione dodatkowo zostało poszerzone o normy dla klasy I. Z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, oraz o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji zamieszczono tu także arkusze badania w dwóch wersjach: uzupełnionej i nieuzupełnionej. [Harmonia, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dysleksja / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2003. - 221, [1] s. : 1 il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okł. podtyt.: poradnik
U góry s. tyt. i okł.: Nie jesteś sam
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2003. - 221, [1] s. : 1 il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okł. podtyt.: poradnik
U góry s. tyt. i okł.: Nie jesteś sam
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2005. - 221, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Bibliogr. s. 201-[206].
SPIS TREŚCI: * Co każdy powinien wiedzieć o dysleksji? * Rola rodziny i "zerówki" w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania * Symptomatologia ryzyka dysleksji i dysleksji rozwojowej * Diagnostyka i terapia medyczna, pedagogiczna i psychologiczna * Postawy rodziców i nauczycieli wobec trudności dziecka w czytaniu i pisaniu * Drogowskazy wychodzenia z dysleksji * Polskie Towarzystwo Dysleksji * Zamiast zakończenia - przykłady z życia wzięte * Książki, które mogą być przydatne w pomaganiu dziecku z trudnościami w mówieniu, czytaniu, pisaniu, a także matematyce. * Aneks * Przykłady opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych o dysleksji * Akty prawne dotyczące dysleksji * Przykłady typowego pisma dyslektycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 17)
Co to jest żywa książka? Skąd się wziął kotomierz? Dlaczego Tomek kocha książki i nienawidzi ich jednocześnie? "Czapka, lamy i kotomierz" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza w świat dziecka z dysleksją, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat zaburzeń, chorób i niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105864 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
- Pojęcie niepowodzeń szkolnych oraz główne kierunki
badań nad ich przyczynami / Cz. Kupisiewicz [i in.] - Zdrowotne przyczyny niepowodzeń szkolnych / G. Lodi - Próby rozwiązywania problemu niepowodzeń szkolnych
w Czechosłowacji / J. Jirasek - Społeczne i środowiskowe czynniki niepowodzeń
szkolnych we wczesnym okresie nauki / J.D. Kershaw - Wpływ niektórych chorób na występowanie niepowodzeń
szkolnych / B. Janew - Czynniki warunkujące w wieku przedszkolnym -
późniejsze niepowodzenia szkolne / B. Pissarro - Wczesne zapobieganie niepowodzeniom szkolnym /
B. Pissarro - Czynniki warunkujące niepowodzenia szkolne -
w świetle badań medycznych prowadzonych w Polsce /
L. Zdunkiewicz - Psychiczne przyczyny niepowodzeń szkolnych / S. Roth - Cechy dojrzałości szkolnej / A. Szekely, P. Szabo - Rola ekipy medyczno-psychologiczno-społecznej
w przedszkolach / B. Pissarro, F. Canonne - Medyczne i psychologiczne aspekty niepowodzeń
szkolnych w szkole podstawowej / M. Goncerzewicz
[i in.] - Niepowodzenia szkolne uczniów jako rezultat
kompleksowego oddziaływania czynników społeczno-
środowiskowych, psychicznych i zdrowotnych /
A. Mandrowska-Xinxo - Próba analizy przyczyn niepowodzeń szkolnych na
podstawie badań uczniów szkoły podstawowej /
K. Słuczanowska-Erdman - Niektóre czynniki sprzyjające przystosowaniu się
dzieci w pierwszym roku obowiązkowej nauki szkolnej
/ P.H. Mambourg - Przystosowanie szkole - w badaniach psychologicznych
socjalnych i pedagogicznych / E.A. Sand [i in.] - Trudności w nauce dzieci o wyższym poziomie
inteligencji / F. Wurst - Głuchota czynnościowa a niepowodzenia szkole /
W. Mitkiewicz-Bochenek - Trudności w nauce szkolnej dzieci z dystonią
neurowegetatywną / M. Krawczyński [i in.] - Przewlekłe stany zapalne dróg oddechowych a postępy
w nauce szkolnej / Z. Szlenk - Wpływ choroby reumatycznej na niepowodzenia szkolne
/ K. Lorenz - Problem uczniów z odroczonym obowiązkiem szkolnym
/ D. Scholz - Wpływ absencji uczniów na ich postępy w nauce
szkolnej / W. Mierosławski, M. Ammer-Zychowicz - Stan zdrowia, rozwój fizyczny i warunki bytowe
dzieci ze słabszymi postępami w nauce szkolnej /
G. Stachowska - Sposób żywienia i stan odżywiania a postępy szkolne
uczniów / A. Mandrowska-Xinxo - Trudności w przystosowaniu się młodzieży
w pierwszych klasach szkół średnich / I. Kornatowska
[i in.] - Niepowodzenia szkolne a zdrowie ucznia /
S.M. Grombach, G.N. Serdiukowska - Analiza postępów w nauce uczniów z opóźnionym
rozwojem fizycznym / W. Bawankiewicz - Próby samobójcze młodzieży szkolnej a niepowodzenia
w nauce / J. Pastuła - Odchylenia w stanie zdrowia uczniów a ich trudności
w nauce szkolnej / I. Chiriac - Niepowodzenia szkolne a środowisko rodzinne ucznia
/ A. Sälzler - Niewłaściwe postawy matek a niepowodzenia szkolne
dzieci nerwicowych / M. Ziemska, R. Giryńska - Nowy model adaptacji szkolnej dzieci
rozpoczynających naukę / L.M. Björkquist - Dysleksja i dysortografia jako przyczyny niepowodzeń
szkolnych / S. Plavec [i in.] - Dysleksja i dysortografia jako przyczyny niepowodzeń
w nauce szkolnej / H. Jaklewicz [i in.] - Psychiczne przyczyny psychoruchowej powolności
dzieci / I. Obuchowska - Agresja we wczesnym dzieciństwie a późniejsze
postępy w nauce / Cl. Emery-Hauzeur [i in.] - Psychiczne i zdrowotne czynniki a niepowodzenia
szkolne uczniów szkół średnich / H.B. Randall
[i in.] - Badania obciążenia szkolnego uczniów szkół średnich
/ B. Róna [i in.] - Informacje o niezamieszczonych doniesieniach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41196 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks
1. Alkoholizm i inne uzależnienia 2. Autyzm 3. Deja vu 4. Dyslekcja 5. Leworęczność 6. Pamięć fotograficzna 7. Sezonowe zaburzenia afektywne (zimowa chandra) 8. Słuch absolutny 9. Synestezja 10. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej i deficytu uwagi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-[360].
I. OGÓLNE ZAŁOŻENIA PRACY WYRÓWNAWCZEJ: 1. Cele i kierunki pracy z dziećmi dyslektycznymi ; 2. Zasady prowadzenia zajęć wyrównawczych ; 3. Zasady korzystania z przedstawionego zestawu ćwiczeń. II. ZAJĘCIA MANUALNE: 1. Malowanie ; 2. Usprawnianie końców palców ; 3. Ćwiczenia graficzne. III. USPRAWNIENIE SPOSTRZEGANIA WZROKOWEGO I ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ. IV. USPRAWNIANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ, KOORDYNACJI SŁUCHOWO-RUCHOWEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Odtwarzanie "rytmu" i wiązanie go z układem prze4strzennym ; 3. Analiza zdań na wyrazy i wyrazów na sylaby ; 4. Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów. V. CZYTANIE I PISANIE SYLAB I WYRAZÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Utrwalanie znajomości liter i różnicowanie samogłosek i spółgłosek ; 3. Czytanie i pisanie sylab i wyrazów ; 4. Ćwiczenia poprawiające grafikę pisma. VI. CZYTANIE ZDAŃ I DŁUŻSZYCH TEKSTÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Czytanie i pisanie pojedynczych zdań ; 3. Czytanie tekstów z przesłoną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 33)
Bibliografia, netografia na stronach 93-[95].
1. Asertywność a stereotyp bibliotekarza ; 2. Dzieci nerwicowe i nadpobudliwe: Dzieci nerwicowe ; Dzieci nadpobudliwe ; 3. Dzieci z zespołem ADHD: Przyczyny występowania ADHD ; 4. Dzieci zahamowane psychoruchowo ; 5. Dzieci nieśmiałe ; 6. Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży: Stopień nasilenia zaburzeń zachowania ; 7. Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania ; 8. Dzieci z rodzin alkoholowych ; 9. Zaburzenia struktury rodziny a nieprzystosowanie społeczne dzieci: Podstawy rodzicielskie i ich znaczenie w życiu dziecka ; 10. Dzieci z dysleksją, dysgrafią i innymi "dys-" ; Nietypowy użytkownik w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Imam disleksijo" 2013.
Dyslektyków, czyli osoby cierpiące na trudności z pisaniem i czytaniem, możemy spotkać w każdej szkole. Dzieci te, mimo rozwiniętej kreatywności oraz inteligencji, często czują się niezrozumiane i odrzucone przez rówieśników. Książeczka o Stasiu pomoże oswoić problem dysleksji oraz udowodni, że dyslektycy mogą odnosić wielkie sukcesy. Czytelnik zapozna się ze sławnymi osobami, które miały problem z pisaniem i mówieniem, a także pozna przyczynę zaburzenia. To historia nie tylko dla małych dyslektyków i ich rodziców, ale również dla pozostałych uczniów. Uczy wrażliwości i otwartości na innych. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ; Nabywanie czytania i pisania ; Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; Uwarunkowania dysleksji ; Obraz kliniczny dysleksji ; Ryzyko dysleksji ; Diagnoza dysleksji ; Diagnoza ryzyka dysleksji ; Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108828 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 359, [1] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliogr. s. [318]-345. Indeks.
I. POJĘCIE DYSLEKSJI: 1. Dysleksja na tle trudności w uczeniu się ; 2. Definicje dysleksji. II. MECHANIZMY I OBRAZ KLINICZNY DYSLEKSJI: 3. Przyczyny dysleksji ; 4. Oblicza dysleksji rozwojowej. III. DYSLEKSJA W KONTEKŚCIE SPOŁECZYM: 5. Związek dysleksji z funkcjonowaniem społeczno-emocjonalnym ; 6. Dysleksja w percepcji szkolnej ; 7. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne a dysleksja. IV. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD DYSLEKSJĄ: 8. Metodologia badań naukowych nad zjawiskiem dysleksji ; 9. Metodologia indywidualnej diagnozy dysleksji. V. DYSLEKSJA ROZWOJOWA JAKO ZABURZENIE KOMUNIKACJI: 10. Językowo-poznawcze korelaty dysleksji ; 11. Dysleksja a komunikacja językowa. ZAKOŃCZENIE: Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91959 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej