Dysleksja i dysgrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(7)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Brejnak Wojciech (1944- )
(3)
Kostyło Piotr (1963- )
(3)
Reid Gavin (1950- )
(3)
Wearmouth Janice (1948- )
(3)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(3)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kreczman-Madej Renata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Nosowska Dorota
(2)
Squires G
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojecka Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gamon David
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Krzykowski Grzegorz (problemy psychopedagogiczne)
(1)
Kłos Joanna
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewinson Joan
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
McKeown S
(1)
McKeown Sally
(1)
Mckeown S
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Squires Garry
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Uberman Marta
(1)
Udałow Irena
(1)
Walc Wiesława
(1)
Waliś Robert
(1)
Warszewski Roman (1959- )
(1)
Zdunkiewicz Lech
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(29)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Bibliotekarze
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(5250)
Literatura polska
(4582)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3687)
Dysleksja i dysgrafia
(-)
Rodzina
(3669)
II wojna światowa (1939-1945)
(3063)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2557)
Relacje międzyludzkie
(2450)
Powieść polska
(2399)
Zwierzęta
(2390)
Tajemnica
(2116)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1869)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1665)
Dziewczęta
(1558)
Żydzi
(1538)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1343)
Śledztwo i dochodzenie
(1311)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1295)
Życie codzienne
(1248)
Literatura
(1198)
Małżeństwo
(1171)
Polacy za granicą
(1171)
Polityka
(1168)
Powieść angielska
(1136)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1052)
Psy
(1044)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(991)
Wsie
(990)
Ludzie a zwierzęta
(985)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(947)
Trudne sytuacje życiowe
(944)
Literatura dziecięca polska
(942)
Historia
(903)
Duchowieństwo katolickie
(889)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(855)
Zabójstwo
(852)
Opowiadanie polskie
(841)
Chłopcy
(838)
Turystyka
(824)
Koty
(818)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Policjanci
(793)
Dziecko
(790)
Sekrety rodzinne
(790)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(730)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(717)
Postawy
(713)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(696)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(658)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Muzyka
(647)
Religia
(643)
Etyka
(641)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(632)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(616)
Walka dobra ze złem
(612)
Mężczyzna
(603)
Chrześcijaństwo
(602)
Powieść obyczajowa polska
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(584)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradniki
(12)
Poradnik
(5)
Opowiadania i nowele
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Elementarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
38 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 359, [1] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliogr. s. [318]-345. Indeks.
I. POJĘCIE DYSLEKSJI: 1. Dysleksja na tle trudności w uczeniu się ; 2. Definicje dysleksji. II. MECHANIZMY I OBRAZ KLINICZNY DYSLEKSJI: 3. Przyczyny dysleksji ; 4. Oblicza dysleksji rozwojowej. III. DYSLEKSJA W KONTEKŚCIE SPOŁECZYM: 5. Związek dysleksji z funkcjonowaniem społeczno-emocjonalnym ; 6. Dysleksja w percepcji szkolnej ; 7. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne a dysleksja. IV. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD DYSLEKSJĄ: 8. Metodologia badań naukowych nad zjawiskiem dysleksji ; 9. Metodologia indywidualnej diagnozy dysleksji. V. DYSLEKSJA ROZWOJOWA JAKO ZABURZENIE KOMUNIKACJI: 10. Językowo-poznawcze korelaty dysleksji ; 11. Dysleksja a komunikacja językowa. ZAKOŃCZENIE: Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91959 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
Tytuł oryginału: "Dysgraphia" 2005.
Bibliografia na stronach 141-146.
Celem powstania tej książki jest przedstawienie społecznych, edukacyjnych i emocjonalnych aspektów dysgrafii, czyli niezdolności do wyraźnego pisania. Specjaliści szacują, że duża grupa uczniów szkół podstawowych zmaga się z zaburzeniami przyswajania wiedzy, które wymagają interwencji. Spektrum takich zaburzeń jest bardzo szerokie, a jednym z nich jest dysgrafia. Na łamach niniejszej książki przyjrzymy się dzieciom dotkniętym tym problemem. Gdy po raz pierwszy zajęłam się tym tematem w 1985 roku, odkryłam, że jest on bardzo zaniedbany i nie istnieją praktycznie żadne publikacje dotyczące dysgrafii. Od tamtej pory nauka poczyniła duże postępy. Dziś wiele osób zajmuje się rozpoznawaniem podobnych zaburzeń i układaniem dla dotkniętych nimi dzieci specjalnych programów edukacyjnych. Dzięki Internetowi wyniki najnowszych badań stały się ogólnie dostępne. Jestem zbudowana postępem, jaki dokonał się w ostatnich dwudziestu latach, i mam nadzieję, że moja książka stanie się dla państwa źródłem wiedzy i motywacji umożliwiającym skuteczną pomoc osobom doświadczającym problemów z pisaniem. [Liber, 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed wami książka, jakiej jeszcze nie było! Czy wiecie, że kobra potrafi splunąć jadem na odległość pięciu metrów, a większość muszli ślimaków skręca w prawo? Mnóstwo tu ciekawostek, o których nie mieliście pojęcia! „Elementarz dla dzieci z dysleksją” to wyjątkowa pozycja dla dzieci borykających się z zaburzeniami koncentracji. Specjalna i zarazem przyjazna konstrukcja oraz forma elementarza pomagają skupić się dziecku na konkretnym zagadnieniu. Elementarz jest podzielony na trzy części - naukę liter, naukę sylab oraz czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o świecie, skutecznie zachęcą dzieci do nauki. Wyraźna czcionka i duże odstępy między wierszami dodatkowo ułatwią czytanie i zmobilizują dzieci do pracy w skupieniu. Każda część elementarza, poza zasadniczymi ćwiczeniami czytania, zawiera również zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Ta niezwykła książka będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów. [Nasza Księgarnia, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania ; 2 Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną ; 3. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową ; 4. Dziecko z trudnościami w uczeniu się ; 5. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną ; 6. Dziecko z autyzmem ; 7. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy ; 8. Dziecko z padaczką ; 9. Trudne rodzicielstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania: Istota i wartość potrzeby przywiązania, Postacie i skutki naruszenia u dzieci potrzeby przywiązania, Trudności w odzyskaniu u dziecka potrzeby przywiązania ; II. Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną: Wykorzystanie seksualne dziecka jako jeden z rodzajów przemocy, Czynniki ryzyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie, Skutki krzywdzenia dziecka przemocą seksualną, Profilaktyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie ; III. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową: Istota i podłoże nadpobudliwości psychoruchowej, Kryteria diagnostyczne i typy ADHD, Tworzenie środowiska terapeutycznego dla dziecka z ADHD w domu rodzinnym, Łagodzenie trudności w wypełnianiu roli ucznia przez dziecko z ADHD, Farmakologiczne leczenie i psychospołeczna terapia ; IV. Dziecko z trudnościami w uczeniu się: Przyczyny i rodzaje trudności dzieci w uczeniu się, Dysleksja i jej wczesne symptomy, Trudności dziecka w uczeniu się związane z lateralizacją ; V. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną: Odporność somatopsychiczna i jej wymiary, Podatność na zaburzenia lękowe dziecka z małą odpornością, Wzmacnianie odporności somatopsychicznej dziecka ; VI. Dziecko z autyzmem: Odkrycie i opisanie autyzmu wczesnodziecięcego, Przemiany w poglądach na przyczyny autyzmu, Symptomy autyzmu zaburzające relacje społeczne dziecka, Symptomy stereotypowych wzorców zachowań, zainteresowań i aktywności, Zaburzenia sensoryczne w autyzmie, Problemy emocjonalno-wychowawcze rodziców dzieci z autyzmem ; VII. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy: Przewlekła choroba jako biopsychiczny stresor w życiu dziecka, Obraz kliniczny cukrzycy u dzieci, Trudności i zaburzenia rozwoju dziecka w przebiegu cukrzycy ; VIII: Dziecko z padaczką: Istota i przyczyny padaczki, Obraz kliniczny objawów padaczki i skutki rozwoju dziecka, Naznaczający społecznie charakter padaczki - pomoc dziecku ; IX. Trudne rodzicielstwo: Ekosystemowe ujęcia rodzicielstwa, Wielorakie źródła i postacie trudnego rodzicielstwa, Zespół "wypalania się sił" w przebiegu trudnego rodzicielstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-[198].
Trudności w czytaniu i pisaniu, ich uwarunkowania i symptomy ; Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o podłożu dysleksji rozwojowej w aspekcie pedagogicznym ; Udzielanie pomocy uczniowi z trudnościami w czytaniu i pisaniu w procesie edukacyjnym w szkole i w domu ; Terapia pedagogiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-98155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. data wyd. 2009/2010.
Na okł.: ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, wstyd.
Bibliogr. przy rozdz.
1. DYSLEKSJA ROZWOJOWA: 1.1. DYSLEKSJA I DYSORTOGRAFIA: Co to znaczy, że u twojego dziecka zdiagnozowano dysleksję rozwojową? Co to jest dysgrafia, dysleksja, dysortografia? Jakie są objawy i metody terapii dysleksji i dysortografii? Skąd brać materiały do pracy z dzieckiem dyslektycznym? Jak rodzice i nauczyciele mogą pomóc dyslektykom? Czy dyslektykom przysługują jakieś ulgi w szkole i na egzaminach? Czy Polacy są przewrażliwieni na punkcie dysleksji?, 1.2. DYSGRAFIA: Czy każdy, kto brzydko pisze, jest dysgrafikiem? Jakie fakty mogą przemawiać za tym, że Twoje dziecko nim jest? Jak można pomóc dysgrafikowi? Czy dysgrafik powinien być oceniany za pismo? Czy dysgraficy mogą liczyć na udogodnienia na sprawdzianach i egzaminach?; 2. DYSKALKULIA: Co to jest dyskalkulia? W jakim wieku się ją diagnozuje? Jak można wcześniej rozpoznać jej symptomy? Czy dyskalkulia ma coś wspólnego z dysleksją? Jakie kłopoty ma dorosły dyskalkulik? Gdzie szukać pomocy dla ucznia-dyskalkulika?; 3. ADHD: Co to właściwie jest ADHD? Czy to jest choroba? Czy z tego się wyrasta? Jakie objawy powinny nas zaniepokoić? Czy powiedzieć rodzeństwu dziecka z ADHD - twój brat jest chory albo twoja siostra jest chora? Czy istnieją jakieś ulgi dla uczniów z ADHD? Jakiego typu terapii można się spodziewać? Skąd możemy wiedzieć, czy terapia prowadzona jest prawidłowo? Jak postępować wobec osób dokuczających naszemu dziecku?; 4. WSTYD: Co to jest wstyd, skąd się bierze i co jest jego przyczyną? Jak pomóc dziecku pokonać nieśmiałość i kompleksy? Czy dziecko nieśmiałe skazane jest we współczesnym społeczeństwie na klęskę? Co może być przyczyną nagłej przemiany bardzo śmiałego dziecka w bardzo nieśmiałe?; 5. INNE KWESTIE DOTYCZĄCE WYCHOWANIA: Jakimi metodami odciągnąć dziecko od komputera? Ile czasu dziennie syn czy córka mogą bezpiecznie oglądać telewizję? Czy dobrym pomysłem jest włączanie dzieciom w nagrodę DVD? Do jakiego momentu odrabiać z dzieckiem lekcje? jak sprawić, by dziecko chciało się uczyć? Ile pieniędzy dać synowi czy córce na kolonie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93398 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt. data wyd. 2009/2010.
Na okł.: ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, wstyd.
Bibliogr. s. 399-400.
W książce tej znajdziemy odpowiedzi na następujące pytania: Jak stwierdzić u dziecka dysleksję i jak z nią walczyć? W jaki sposób pomóc uczniowi z dysortografią? Jak wesprzeć dziecko z dyskalkulią? Jak radzić sobie z dzieckiem z ADHD? Jak pomóc nieśmiałemu dziecku w walce ze wstydem? Wskazówki, jak oderwać dziecko od komputera. Rady dla rodziców telewizyjnego maniaka. Metody postępowania z fanem sieci fast food. Rady na czas dojrzewania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. s. 483-[522]. Indeks.
I.TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia; 2. Neurobiologia dysleksji; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki; 5. Procesy wzrokowe; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. s. 483-[522]. Indeks.
I. TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia ; 2. Neurobiologia dysleksji ; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji ; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki ; 5. Procesy wzrokowe ; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja ; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania ; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych. II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki ; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania ; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej ; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego ; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania ; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego ; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej ; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych ; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia ; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami ; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania ; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu ; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. s. 483-[522]. Indeks.
I. TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia ; 2. Neurobiologia dysleksji ; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji ; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki ; 5. Procesy wzrokowe ; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja ; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania ; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych. II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki ; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania ; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej ; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego ; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania ; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego ; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej ; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych ; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia ; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami ; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania ; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu ; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
Książka ta skupia się na praktycznych trudnościach, z którymi stykają się uczniowie na co dzień w swojej klasie. Dostarcza nauczycielom i rodzicom strategii do wspierania dzieci dyslektycznych i umożliwia uczniom lepszy dostęp do programu nauczania. Autorzy uwzględniają punkt widzenia ucznia - jeden z działów poświęcony jest ośmielaniu dzieci, by były pozytywnie nastawione, rozwijały strategie dawania sobie rady i stały się samodzielnymi uczniami. Określa się rodzaj niezbędnego wsparcia dla dziecka i kładzie nacisk na zachęcanie do samodzielności. [ Internet, 2008].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
WSTĘP: 1. Aktywizacja dzieci dyslektycznych; 2. Stopniowe reagowanie; 3. Rodzice jako równi partnerzy, I. DEFINICJE I WYZWANIA: 1. Różne definicje dysleksji; 2. Dysleksja wzrokowa; 3. Pozytywne cechy w dysleksji; 4. Wyzwanie dla nauczycieli; 5. Podsumowanie; 6. Pięć przypadków; 7. Dysleksja - cechy niektórych definicji, II. ROZPOZNANIE SŁABYCH I MOCNYCH STRON: 1. Tabela kontrolna; 2. Poziomy wiekowe w czytaniu i ortografii; 3. Obserwacja w klasie; 4. Zauważanie rzeczy, które pomagają; 5. Analizowanie wzorów ortograficznych; 6. Programy wyrównawcze; 7. Indywidualne programy edukacyjne (IPE) i wychodzenie poza cele typu SMART(to znaczy ważne, specyficzne, dające się zmierzyć i osiągnąć w danym czasie); 8. Wsparcie w klasie; 9. Zróżnicowanie; 10. Wyuczona bezradność; 11. Porównanie z rówieśnikami, III. USTALENIA DOTYCZĄCE KLASY I STRATEGIE WSPOMAGAJĄCE: 1. Otoczenie klasowe; 2. Strategie wspomagające; 3. Wspieranie czytania w klasie; 4. Strategie nauczyciela podczas pracy z całą klasą; 5. Wspieranie pisania, IV. WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMATYCZNO - KOMUNIKACYJNEJ DO POMOCY UCZNIOM DYSLEKTYCZNYM: 1. Laptopy; 2. Siła komputerowego redagowania tekstu, V. ZDOLNOŚCI ORGANIZOWANIA I PLANOWANIA: 1. Ogólna organizacja; 2. Rozbudowane pisanie; 3. Powtórka i planowanie zakresu materiału do nauczenia; 4. Słownictwo egzaminacyjne; 5. Specjalne warunki w czasie egzaminów, VI. DYSLEKSJA I MATEMATYKA: 1. Liczba i zapis; 2. Język i symbole; 3. Połączenia liczbowe i tablice do nauki; 4. Kalkulatory; 5. Wzory; 6. Ocena poprawności; 7. Sposoby pracy; 8. Co z programem komputerowym?, VII. WSPARCIE EMOCJONALNE: 1. Reakcje emocjonalne; 2. Blokada emocjonalna; 3. Zachęcanie uczniów do poszukiwania rozwiązań; 4. Przejścia, VIII. ROLA RODZICÓW: 1. Zniechęcone dziecko; 2. Twoje dziecko ma trudności w rozwijaniu umiejętności czytania i pisania; 3. Co możesz zrobić?; 4. Czytanie; 5. Pisanie; 6. Ortografia; 7. Uczniowie szkoły średniej, IX. DYSLEKSJA I JA: 1. Rozpoznawanie własnych trudności; 2. Co możesz zrobić z ...?; 3. Odkryj w czym jesteś dobry; 4. W czym jestem dobry?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela, w której w ramkach zawarte są informacje i wskazówki, jak wykonywać zadania. Ćwiczenia, które uczeń powinien wykonać w zeszycie, wykorzystując zawarte tam diagramy, tabele, rysunki, teksty itp., są oznakowane symbolem książki. Inne zadania należy wykonywać ustnie. Ćwiczenia stymulują rozwój percepcji sluchowej i funkcji językowych. Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyrazy na sylaby i głoski. W pierwszej części uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi. W drugiej - wysłuchuje i wykonuje polecenia. Część trzecia ma stymulować pamięć słuchową. W czwartej zgromadzono materiał bezsensowny, najtrudniejszy. W części piątej opisano kilkanaście zabaw (najczęściej grupowych), które stymulują rozwój między innymi percepcji i pamięci słuchowej oraz rozwój językowy. Zadaniem ucznia jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne dla dziecka, powinno je ono najpierw zapisać. Należy jednak robić to jak najrzadziej. Wyrazy, które podaje się parami, należy pisać jeden po drugim, nie obok siebie. Tam, gdzie trzeba dokonywać analizy lub syntezy sylabowej, można pomagać dziecku, wyklaskując sylaby. Inne podpowiedzi dotyczące konkretnych ćwiczeń znajdują się nad nimi w szarych ramkach. [Wydawnictwo Harmonia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród rzeszowskich i krośnieńskich studentów i uczniów szkół średnich, także wśród podkarpackich wychowawców i specjalistów (s. 164-172).
Bibliogr. przy rozdz.
Supermarketyzacja w Pokoleniu Y - szansa czy zagrożenie? ; Rola postaw rodzicielskich w rozwoju społecznym uczniów w wieku gimnazjalnym ; Samotność młodzieży na przykładzie badań przeprowadzonych wśród uczniów liceum i przyszłych pedagogów ; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach przyszłych pedagogów ; Dorośli, którzy nie byli dziećmi ; „Doskonałość” mimo wszystko ; Dlaczego dziewczęta wpadają w pułapki niejedzenia? ; Kreowanie „idealnej kobiety” na szklanym ekranie a anoreksja wśród dziewcząt ; Poczucie umiejscowienia kontroli a uzależnienie od Internetu wśród lubelskiej młodzieży ; Cyberprzemoc jako zagrożenie dla rozwoju współczesnej młodzieży ; SMS - szybka metoda SLOWA. Spotkania przy telefonie, czyli o umiejętnościach komunikacyjnych naszych dzieci ; Fonoholizm jako zagrożenie dla uczniów szkół gimnazjalnych ; Seksting wśród młodzieży - niewinna zabawa czy zagrożenie? ; Nałóg nikotynowy - przegrane życie? ; „Mieć, by być” - czy młody konsument narażony jest na pułapki zakupoholizmu? ; Uzależnienie od seksu - wprowadzenie i badania własne z użyciem Sexual Addiction Screening Test ; Dysleksja jako jedno z zagrożeń dla rozwoju dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wyleczyłem dziecko z dyslekcji / Roman Warszewski. - Gdańsk : Tower Press, 2002. - 119 s. : fot., rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Zdrowego Człowieka. T.3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej