Motywacja uczenia się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Appley Mortimer H
(1)
Cofer Charles Norval
(1)
Fry Ronald W
(1)
Frączek Zofia
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Hilgard Ernest Ropiequet (1904-2001)
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kimble Gregory A
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Linhart Josef (1917- )
(1)
Marquis Donald G
(1)
Mednick Sarnoff Andrei (1928- )
(1)
Mika Stanisław (1931-2017)
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926- )
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Radzicki Józef
(1)
Sołtysik Stefan
(1)
Stachowski Ryszard (1937- )
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Thorndike Edward Lee
(1)
Walker Timothy D
(1)
Wosiński Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Motywacja uczenia się
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1901-
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Bibliografia
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
1. Pojęcie motywacji 2. Motywacja w ujęciu historycznym 3. Pojęcie instynktu: ujęcie etologiczne 4. Warunki organiczne: I 5. Warunki organiczne: II 6. Aktywność i eksploracja 7. Homeostatyczne teorie motywacji 8. Hedonistyczne i aktywacyjne teorie emocji 9. Frustracja, konflikt, stress 10.Motywacja w teorii uczenia się: Popęd i przynęta 11.Uczenie się, wykonanie, wzmocnienie oraz motywacja
nabyta 12.Psychoanalityczna teoria motywacji 13.Samourzeczywistnienie i pokrewne koncepcje 14.Niektóre aspekty motywacji ludzkiej 15.Motywacja społeczna 16.Perspektywy stworzenia jednolitej teorii motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 301, [2] strony ; 22 cm.
Na okładce: Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.
Indeks.
Tytuł oryginału: How to study. Na okładce: Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.
Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie. Jak się uczyć przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przykładami – dzięki niemu wszyscy, którzy chcą zdobywać wiedzę, poradzą sobie na każdym etapie kształcenia. Jeśli jesteś uczniem starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum/technikum. Jeśli jesteś studentem. Jeśli starasz się o stypendium lub chcesz podjąć naukę za granicą. Jeśli po latach przerwy chcesz wrócić do nauki ta książka jest dla ciebie! Dzięki niej poznasz dogłębnie podstawowe elementy procesu uczenia się - czyli czytanie, pisanie, zarządzanie czasem, pamięć i umiejętność zdawania testów i egzaminów – po to, żeby niczego nie przegapić w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskazówki, jak najlepiej przygotować sobie warunki sprzyjające nauce, jak wyróżniać się w klasie czy grupie, jak prowadzić poszukiwania online i wiele innych. Jak się uczyć: • Pomaga uczniom i studentom w każdym wieku – od szkoły podstawowej aż do uzyskania dyplomu, nawet tym, którzy po długiej przerwie wracają do nauki. • Wpaja umiejętności, które będą przydatne również poza szkołą czy uczelnią i w późniejszym życiu. • Zawiera wskazówki, jak pomagać w nauce młodszym dzieciom, zwalczać zmęczenie i znudzenie w trakcie nauki, najwięcej skorzystać z zajęć klasowych i wiele innych. [www.azymut.pl, 2021]
Ucz się skutecznie ; Dobrze zacznij ; Opracuj własny plan ; Czytaj w określonym celu ; Usprawniaj swoją pamięć ; Zarządzaj swoim czasem ; Bądź asem na zdjęciach ; Zbierz materiały do pracy pisemnej ; Pisz świetne prace ; Świetnie sobie poradź z każdym testem ; Świętuj swój sukces.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110081 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia w szkole / Donald Ross Green ; [tł. z ang.] Marek Wosiński. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1974. - 237, [3] s. : tab., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr.
1. Psychologiczne badania nad uczeniem się w
szkole. 2. Uczniowie. 3. Szkoły, nauczyciele i uczniowie. 4. Uczenie się w szkole. 5. Nauczanie. 6. Rezultaty nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Conditioning and learning".
Bibliogr. s. 529-[595]. Indeksy.
Definicja uczenia się ; Warunkowanie w perspektywie historycznej ; Eksperymenty nad warunkowaniem klasycznym i instrumentalnym ; Porównanie warunkowania klasycznego i instrumentalnego ; Ćwiczenie a siła warunkowania ; Parametry wzmocnienia ; Wzmocnienie wtórne ; Ogólne teorie wzmocnienia ; Mechanizmy nagrody ; Natura wygaszania ; Generalizacja ; Różnicowanie ; Motywacja a uczenie się ; Zastosowanie teorii uczenia się do zagadnień osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51170 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
1. Metodologiczne zagadnienia psychologii uczenia się 2. Strukturalna i funkcjonalna analiza procesów
uczenia się 3. Psychologiczne problemy teorii uczenia się
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 77)
Tyt. oryg. : "Learning".
Bibliogr. s. [165].
1. KILKA PRZYKŁADÓW BADAŃ POŚWIĘCONYCH UCZENIU SIĘ : Jak badamy uczenie się ; Motywacja ; Uczenie się a wyższe procesy psychiczne ; 2. JĘZYK I METODA BADAŃ NAD UCZENIEM : Badania na zwierzętach ; Co to jest uczenie się? ; Język nauki o uczeniu się ; Znaczenie nagrody ; 3. PROSTE FORMY UCZENIA SIĘ: WARUNKOWANIE KLASYCZNE I INSTRUMENTALNE : Warunkowanie klasyczne ; Generalizacja ; Dalsze losy reakcji warunkowej ; Warunkowanie instrumentalne ; Proste formy uczenia się: podsumowanie ; Warunkowanie klasyczne i instrumentalne: porównanie ; 4. ZŁOŻONE NAWYKI : Uczenie się seryjne ; Najważniejsze zjawiska w uczeniu się seryjnym ; Uczenie się pojęć ; Nabywanie biegłości ; 5. UCZENIE SIĘ A MOTYWACJA : Motywacja jako napęd ; Popęd wyuczony: lęk ; Motywacja jako bodziec ; Motywacja i nagroda ; Potrzeba zmiany i odpoczynku ; 6. TRANSFER : Co to jest transfer ; Nauka uczenia się ; 7. ZAPAMIĘTYWANIE I ZAPOMINANIE : Pomiary pamięci ; Istota zapominania ; Pamięć krótkotrwała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda projektu w doradztwie zawodowym / Joanna Nawój-Połoczańska. - Warszawa : Difin, 2018. - 206, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [201]-206.
Krótki przewodnik po książce ; I. DORADZTWO ZAWODOWE ZEROWYCH KOSZTÓW KRAŃCOWYCH: 1. Doradztwo zawodowe i edukacja przyszłości w perspektywie konstruktywistycznej ; Doradztwo zawodowe a wszechobecna niepewność W poszukiwaniu alternatyw Teoria zaplanowanych przypadków ; Otwartość na zmiany ; Analizuj sytuację na bieżąco ; Szczęśliwy splot okoliczności czy zaplanowany przypadek? ; 2. Zawodoznawstwo: od teczek o zawodach do życia na próbę ; 3. Edukacja równościowa w doradztwie zawodowym i zawodoznawstwie ; II. METODA PROJEKTÓW: Poza schemat ; Metoda projektów wg Michaela Knolla ; Kalendarium metody projektu ; Zapobieganie cyfrowej demencji - różnorodność sytuacji uczenia się ; Klasa jako wspólnota dydaktyczna ; Usytuowanie nauczyciela ; CZĘŚĆ PRAKTYCZNA: 1. Kilka ogólnych uwag o pracy warsztatowej: Zasady pracy w grupie ; Lista przykładowych zasad organizujących pracę grupy ; Poznajmy się ; 2. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW PLANUJĄCYCH PODJĄĆ PRACĘ: W ogrodzie możliwości - o tym, jak zadbać o siebie podejmując pracę ; 3. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH (16-19 lat): Walizka czy plecak - przygotowania do dalszej wędrówki edukacyjnej ; Radzenie sobie ze stresem ; 4. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW KLASY VII i VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ (13-15 lat): WWW, czyli wiem, wybieram i wygrywam! ; Mój zawód mechanik ; 5. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH (7-12 LAT) I ICH RODZICÓW: Preorientacja zawodowa z wykorzystaniem dramy ; Rodzice i dzieci - ucząc się od siebie nawzajem ; Wspieranie rodziców jako nieformalnych doradców ; 6. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (3.-6. rok życia): Dzieci jako obserwatorzy i uczestnicy świata pracy ; Aneks: DIAGNOZA I AUTODIAGNOZA PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH: Edukacja w zakresie sposobów radzenia sobie ze stresem jako prewencja zachowań autodestruktywnych u adolescentów, Marek Ryży ; Metoda dramy, Aleksandra Beżyk ; Zawód mechanik, Agnieszka Szoka ; Rodzice jako nieformalni doradcy, Dorota Fedoratkin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-[254].
Problem, metoda i organizacja badań ; Psychologiczna analiza pojęcia motywu ; Motywacja uczenia się w świetle dotychczasowych badań ; Motywacja zewnętrzna w uczeniu się szkolnym ; Motywacja wewnętrzna ; Związek motywów uczenia się z cechami osobowości uczniów ; Wnioski psychologiczne i wskazania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-27319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN ISSN 2300-9888 ; t. 7)
Na stronie redakcyjnej i na okładce także ISSN online 2544-1205.
Nazwa redaktora ze strony redakcyjnej.
Dotyczy m.in. ruchu strzeleckiego na terenie Rzeszowszczyzny.
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst częścowo w języku angielskim, spis treści także w języku angielskim, streszczenia angielskie.
Cz. I. HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Kazimierz Rędziński, Towarzystwo Uniwersytetu Ludowego im. A. Mickiewicza we Lwowie (1898-1914) ; Edmund Juśko, Wychowawcza rola ruchu strzeleckiego wśród uczniów szkół średnich autonomicznej Galicji początku XX wieku oraz II Rzeczypospolitej ; Bogumiła Bobik, Ciągłość czy zmiana? O powojennym systemie kształcenia nauczycieli na przykładzie województwa śląsko-dąbrowskiego ; Marta Mauri Medrano, Indoctrination and control: education in the Spanish Franco Regime ; Cz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Zofia Frączek, Rodzina wobec przemian społecznych. O wychowawczym funkcjonowaniu rodziny i możliwościach jego doskonalenia ; Ewa Markowska-Gos, "Singel" jako styl życia we współczesnym społeczeństwie ; Rebeca Soler Costa, Pablo Lafarga Ostáriz, School culture and school effectiveness: cooperation with environment as a leading way of learning ; CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Alicja Kubik, Aktywność twórcza w poglądach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań ; Zbigniew Chodkowski, Motywacja a proces uczenia się ; Pablo Lafarga Ostáriz, Rebeca Soler Casta, An interpretative research in the didactic process: critical discourse analysis ; CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Iryna Kozłowska, Nadia Zajaczkiwska, Jurij Kozłowski, Osobowość nauczyciela akademickiego w warunkach integracji przestrzeni edukacyjnej szkoły wyższej ; Olha Bilyakovska, Harmonization of pedagogical theory and merhodological knowledge as an important constituent of qualitative profesional training of future teachers ; Halyna Yelnykova, Olha Yeromenko, Tevhnology of creating an adaptive individual scenario of the graduate student's educational activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 261-273.
EDUKACJA WOBEC WYZWAŃ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Cywilizacja i społeczeństwo informacyjne: Cywilizacja informacyjna - geneza, charakterystyka ; Społeczeństwo informacyjne - próba dookreślenia pojęcia ; Cechy konstytutywne społeczeństwa informacyjnego ; Wyzwania społeczeństwa informacyjnego - kierunki rozwoju ; Społeczeństwo 5.0 ; Cyfrowi rzemieślnicy ; 2. Szkoła w perspektywie społeczeństwa informacyjnego: Szkoła w XXI wieku - szkoła zrównoważonego rozwoju ; Przedmioty informatyczne w kanonie wykształcenia ogólnego ; Formy organizacyjne edukacji w społeczeństwie informacyjnym ; Edukacja całożyciowa wyzwaniem cywilizacyjnym ; Teleologiczne aspekty współczesnej edukacji ; Jakość pracy szkoły ; ICT W EDUKACJI: 3. Organizacja pracy szkoły w dobie Internetu: Technologia - trudności eksplikacyjne ; Od IT do mediów cyfrowych ; ICT determinantem współczesnego życia i rozwoju ; Infrastruktura szkoły - szkoła jako magistrala ; Specjaliści od multimediów ; Administrowanie szkolnymi sieciami komputerowymi ; 4. Procesy uczenia się i nauczania: Uczenie się w nowym modelu życia ; Potęga umysłu ; Techologie intelektualne ; Neurodydaktyka ; Dydaktyka wobec ICT ; Cyfrowe kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły ; Cyfrowe kompetencje ucznia szkoły współczesnej ; Rezerwy kognitywne człowieka ; 5. Negatywne skutki upowszechniania ICT: Choroby cywilizacyjne ; Infostres ; Cyberuzależnienia ; Cyberprzestępczość ; Cyfrowa demencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [313]-315.
1. Pojęcie, istota i formy uczenia się ; 2. Formy i warunki szkolnego uczenia się ; 3. Poglądy na uczenie się w teoriach dydaktycznych ; 4. Szkic historyczny psychologii uczenia się ; 5. Motywy uczenia się ; 6. Uczenie się pamięciowe ; 7. Uczenie się myślowe ; 8. Uczenie się przez rozumienie ; 9. Inteligencja jako warunek uczenia się ; 10. Uczenie się przez obserwację ; 11. Uczenie się przez praktykę ; 12. Trudności w uczeniu się ; 13. Błędy w uczeniu się i nauczaniu ; 14 Uczenie się a źródło wiedzy ; 15. Wyniki uczenia się ; 16. Poznawanie wyników uczenia się i nauczania (Problemy egzaminowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 5. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1975. - 293, [3] s. : il., rys., wykr. ; 20 cm.
(Sygnały)
Bibliogr.
I. Strategia uczenia się 1. Optymalizacja celów uczenia się 2. Motywacja uczenia się 3. Znaczenie racjonalnych sposobów uczenia się II. Metody uczenia się 4. Uczenie się przez rozwiązywanie problemów i nauka
myślenia 5. Przyswajanie gotowych informacji i umiejętności 6. Pisanie referatów 7. Ergonomia uczenia się 8. Opanowywanie nawyków ruchowych III.Planowanie uczenia się 9. Planowanie uczenia się z książek 10. Przygotowywanie egzaminów konkursowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywacja w edukacji / red. Ewa Przygońska. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. - 453 s. : rys., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
MOTYWACJA - ROZWAŻANIA TEORETYCZNE: Motywacja w edukacji: aktywny czy bierny dyskurs w naukach społecznych? ; Nauczyciel motywujący pozytywnie. Rola pedagoga w rozwoju predyspozycji edukacyjnych ucznia ; Nauczyciel i stosowane przez niego metody i techniki motywowania uczniów w procesie nauczania (ujęcie socjologiczne) ; Motywacje edukacyjne uczniów dorosłych ; Motywacja w edukacji międzykulturowej ; Aspekty motywacji w ewaluacji przedsięwizięć edukacyjnych. Wymiar socjotechniczny ; Motywacyjna rola nauczyciela w rozwoju społecznym ucznia ; Klasyfikacja metod nauczania w aspekcie motywacji do nauki języków obcych. MOTYWACJA UCZNIA - BARIERY I MOŻLIWOŚCI: Zaburzenia motywacji u dzieci i młodzieży w depresji wieku rozwojowego ; Postawa nauczyciela-wychowawcy a motywacja i efektywność ; Przygotowane otoczenie inspiracją i motywacją do rozwoju ; Systemy odroczonej gratyfikacji jako narzędzia wspierające motywację ucznia do nauki ; Tutoring jako strategia motywowania uczniów ; Aktywne metody pracy w motywacji dziecka zdolnego ; Motywacja ucznia zdolnego w szkole ; Wsparcie i motywacja dzieci w wieku przedszkolnym ze strony mikrośrodowisk społecznych ; Arteterapia w motywowaniu dzieci z trudnościami w uczeniu się ; Aktywność i motywacja jako argumenty we wczesnym kształceniu muzycznym ; Motywacja u uczniów szkoły średniej a wyniki egzaminów zawodowych ; Rola nowych technologii i form komunikacji w motywowaniu i integracji niepełnosprawnych uczniów - sprawozdanie z badań ; Dylematy w kształceniu studentów ; Popkulturowe konteksty bycia nauczycielem. MOTYWACJA W MIEJSCU PRACY: Umiejętności motywacyjne dyrektora szkoły ; Ocena pracownika - motywacja personelu czy skrajna facylitacja? ; Motywowanie młodzieży w aspekcie wykonywanych ról społeczno-zawodowych. Ujęcie socjologiczne ; Czynniki motywujące pedagogów specjalnych do pracy z uczniami niepełnosprawnymi ; Rola pedagoga szkolnego w motywowaniu uczniów do zmian ; Teoretyczne ujęcie motywacji w aspekcie zawodu pielęgniarki. Kontekst socjologiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97202 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; 24)
Bibliogr. s. 284-337.
Rewolucja naukowo-techniczna a model kształcenia ; Od czego zależy postęp? ; Wielowymiarowość wyników wychowania ; Pedagogika porównawcza w służbie racjonalnej polityki oświatowej ; W sprawie systemu kształcenia nauczycieli ; Kandydaci na zaoczne studia pedagogiczne w świetle badań ankietowych a niektóre problemy tych studiów ; Niektóre czynniki kształtujące motywację zawodową początkujących nauczycieli ; Ochotnicze Hufce Pracy szansą życiową młodzieży nie uczącej się i nie pracującej ; z badań nad oddziaływaniem szkoły i rodziny na czas wolny dzieci w osiedlu mieszkaniowym ; Motywy uczenia się dzieci umysłowo upośledzonych ; Informacja o pracach zespołu badawczego UJ opracowującego problematykę niedostosowania społecznego ; Sprawozdanie z działalności Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu za rok 1970 ; Sympozjum na temat wychowawczych funkcji rodziny ; Oświata i szkolnictwo wyższe w Polsce w roku 1979 ; Niektóre tendencje dotyczące dalszego rozwoju oświaty w świetle materiałów wydanych przez UNESCO z okazji Międzynarodowego Roku Oświaty ; Pedagogika w ZSRR rok 1970 ; Bibliografia pedagogiki (Druki samoistne wydane w kraju w języku polskim w r. 1970).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-33192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Teach like Finland : 33 simple strategies for joyful classrooms" 2017.
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który - kompletnie wypalony - wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie - mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów - ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele - w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą - to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. Inspirująca lektura dla rodziców, dziadków i nauczycieli. Na naukę nigdy nie jest za późno! [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej