Efektywność nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Loskot Kamila
(1)
Szulc Anna (nauczycielka)
(1)
Walker Timothy D
(1)
Zielińska-Czopek Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Efektywność nauczania
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Edukacyjna)
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronach 168-169.
Moja droga transformacji ; Edukacja - naturalna potrzeba człowieka ; Zmiana w edukacji ; Oceny w szkole ; Uczenie się na lekcji i zadania domowe ; Relacje uczeń-nauczyciel-rodzic ; Trudne sytuacje w szkolnej codzienności ; Atmosfera w szkole ; Zakończenie: nauczyciel przy tablicy.
Poradnik jest bardzo praktyczny i odnosi się wprost do „doświadczenia szkolnego” — dlatego największe korzyści z przeczytania go wyniosą nauczyciele. Jednak książka adresowana jest również do rodziców, zwłaszcza tych, którzy aktywnie troszczą się o szkołę swoich dzieci. Z książki dowiesz się: dlaczego warto, by ocena nie była powodem do krytyki, ale informacją zwrotną o postępach ucznia; dlaczego warto zamienić czerwony długopis, który zaznacza błąd, na zielony, który podkreśla poprawne rozwiązania; na czym polega system prac klasowych „co umiemy?”, do czego służy lapbook i w jaki sposób wspierają one uczniów w procesie nauki; jak zorganizować pracę w grupach, by była maksymalnie efektywna; dlaczego warto dostosować przebieg lekcji do możliwości biologicznych ucznia; jak organizować spotkania trójstronne (uczeń–rodzic–nauczyciel) w duchu Porozumienia bez Przemocy; jak reagować i mediować w sytuacjach konfliktów lub przemocy; jak budować empatyczne relacje i przyjazną atmosferę. [lubimyczytac.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Teach like Finland : 33 simple strategies for joyful classrooms" 2017.
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który - kompletnie wypalony - wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie - mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów - ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele - w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą - to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. Inspirująca lektura dla rodziców, dziadków i nauczycieli. Na naukę nigdy nie jest za późno! [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród nauczycieli szkół podstawowych z terenu województwa podkarpackiego.
Bibliografia, netografia na stronach 170-[193].
1. PROCESY KOMUNIKACYJNE W SZKOLE: 1.1. Relacje interpersonalne istotą procesu edukacyjnego, 1.2. Czynniki warunkujące interakcje pomiędzy nauczycielem a uczniami na lekcji, 1.3. Nauczyciel jako nadawca komunikatu, 1.4. Słuchanie podstawą dialogu na lekcji ; 2. NAUCZYCIEL W SZKOLNEJ RZECZYWISTOŚCI: 2.1. Organizacja i kierowanie klasą szkolną, 2.2. Klasa szkolna jako przestrzeń działania nauczyciela, 2.3. Słów kilka o stylach nauczania, 2.4. Czynniki determinujące styl nauczania nauczycieli, 2.5. Interakcje w klasie szkolnej w świetle badań N.A. Flandersa, 2.6. Skuteczny nauczyciel ; 3. OPIS PROCEDURY BADAWCZEJ: 3.1. Przedmiot i cele badań, 3.2. Metoda badawcza, 3.3. Organizacja i przebieg badań ; 4. DEKLARACJE BADANYCH NAUCZYCIELI DOTYCZĄCE WYBRANYCH KATEGORII PROCESU LEKCYJNEGO: 4.1. Portret badanych nauczycieli, 4.2. Deklaracje badanych nauczycieli na temat organizacji ich pracy w klasie szkolnej: 4.2.1. Deklarowany styl nauczania nauczycieli, 4.2.2. Elementy stylu nauczania badanych nauczycieli: 4.2.2.1. Stosunek nauczycieli do aktywnego udziału uczniów w toku zajęć, 4.2.2.2. Metody pracy nauczycieli, 4.2.2.3. Kontrola działalności zespołu, 4.2.2.4. Sposób ponoszenia odpowiedzialności za pracę i osiągnięcia klasy oraz rola nauczyciela w klasie jako członka grupy, 4.2.2.5. Ocenianie pracy i osiągnięć uczniów, 4.2.2.6. Stosunek nauczycieli do klasy ; 5. OBSERWOWANE KATEGORIE PROCESU LEKCYJNEGO: 5.1. Styl nauczania badanych nauczycieli: 5.1.1. Styl nauczania nauczycieli w świetle dynamiki procesu interakcji w klasie, 5.1.2. Styl nauczania nauczycieli w świetle wypowiedzi zorientowanych na treść lekcji i społeczno-emocjonalny "ładunek", 5.2. Emocjonalne i oceniające komunikaty badanych nauczycieli w relacjach komunikacyjnych z uczniami: 5.2.1. Ciągły, niedyrektywny i ośmielający wpływ nauczycieli na uczniów, 5.2.2. Krytykowanie i ciągłe udzielanie wskazówek, 5.3. Poczucie własnej skuteczności jako predykator stylu nauczania nauczycieli ; DYSKUSJA ; CZY MOŻNA INACZEJ? KILKA SŁÓW PODSUMOWANIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109588 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej