Kształcenie nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Frączek Zofia
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Rataj Marian (pedagog)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Kształcenie nauczycieli
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [232]-240.
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
1. Osobowość i autorytet nauczyciela. 2. Aspekty prawne w zawodzie nauczyciela. 3. Komunikacja i motywowanie wychowanków do nauki. 4. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówce oświatowej: 4.1. Nieprawidłowości w rozwoju dzieci. 4.2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 4.3. Wybrane metody wspomagania rozwoju dzieci. 4.4. Edukacja włączająca oraz kształtowanie postawy pro integracyjnej. 5. Nowoczesne technologie i cyberprzestrzeń w zawodzie nauczyciela: 5.1. Nauczyciel w świecie mediów. 5.2. Kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe nauczycieli jako warunek skutecznej edukacji dzieci i młodzieży. 5.3. Edukacja medialna małego dziecka. 6. Kształcenie społeczno-emocjonalne nauczycieli i uczniów: 6.1. Kompetencje społeczne i emocjonalne – wybrane aspekty. 6.1.1. Kompetencje społeczno-emocjonalne jako brakujący element „szkolnego scenariusza”. 6.1.2. Istota kompetencji społeczno-emocjonalnych oraz procesu ukierunkowanego na ich rozwijanie. 6.1.3. Znaczenie kompetencji społecznych i emocjonalnych w zawodzie nauczyciela. 6.2. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego nauczycieli. 6.3. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci i młodzieży. 6.4. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego małego dziecka w oparciu o założenia Koncepcji Stymulacji Emocjonalnej. 6.4.1. Nauczyciel w idei edukacji w oparciu o założenia Koncepcji Stymulacji Emocjonalnej. 6.4.2. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego małych dzieci z wykorzystaniem utworów literackich i zabaw w grupie. 7. Praktyczne kształcenie nauczycieli w perspektywie przyszłości: 7.1. Praktyki pedagogiczne jako ważny element przygotowania do zawodu nauczyciela 7.2. Modelowe ujęcie kształcenia praktycznego studentów studiów pedagogicznych (na podstawie realizacji zadań projektu „Dobre praktyki – dobrzy nauczyciele – skuteczna szkoła”). 7.2.1. Praktyczne kształcenie nauczycieli według modelu wypracowanego w ramach projektu „Dobre praktyki – dobrzy nauczyciele – skuteczna szkoła” – działania w poszczególnych etapach realizacji praktyk. 7.2.1.a. Przygotowanie do realizacji praktyk. 7.2.1.b. Realizacja praktyk na każdym roku studiów. 7.2.1.c. Realizacja zadań w ramach praktyk hospitacyjnych. 7.2.1.d. Realizacja zadań w ramach monitorowania i ewaluacji. 7.2.1.e. Zaliczenie zrealizowanych praktyk. 7.2.2. Realizacja projektu „Dobre praktyki – dobrzy nauczyciele – skuteczna szkoła” – refleksje opiekunów merytorycznych specjalności objętych projektem. 7.2.3. Wnioski, zalecenia i propozycje do wykorzystania w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN ISSN 2300-9888 ; t. 7)
Na stronie redakcyjnej i na okładce także ISSN online 2544-1205.
Nazwa redaktora ze strony redakcyjnej.
Dotyczy m.in. ruchu strzeleckiego na terenie Rzeszowszczyzny.
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst częścowo w języku angielskim, spis treści także w języku angielskim, streszczenia angielskie.
Cz. I. HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Kazimierz Rędziński, Towarzystwo Uniwersytetu Ludowego im. A. Mickiewicza we Lwowie (1898-1914) ; Edmund Juśko, Wychowawcza rola ruchu strzeleckiego wśród uczniów szkół średnich autonomicznej Galicji początku XX wieku oraz II Rzeczypospolitej ; Bogumiła Bobik, Ciągłość czy zmiana? O powojennym systemie kształcenia nauczycieli na przykładzie województwa śląsko-dąbrowskiego ; Marta Mauri Medrano, Indoctrination and control: education in the Spanish Franco Regime ; Cz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Zofia Frączek, Rodzina wobec przemian społecznych. O wychowawczym funkcjonowaniu rodziny i możliwościach jego doskonalenia ; Ewa Markowska-Gos, "Singel" jako styl życia we współczesnym społeczeństwie ; Rebeca Soler Costa, Pablo Lafarga Ostáriz, School culture and school effectiveness: cooperation with environment as a leading way of learning ; CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Alicja Kubik, Aktywność twórcza w poglądach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań ; Zbigniew Chodkowski, Motywacja a proces uczenia się ; Pablo Lafarga Ostáriz, Rebeca Soler Casta, An interpretative research in the didactic process: critical discourse analysis ; CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Iryna Kozłowska, Nadia Zajaczkiwska, Jurij Kozłowski, Osobowość nauczyciela akademickiego w warunkach integracji przestrzeni edukacyjnej szkoły wyższej ; Olha Bilyakovska, Harmonization of pedagogical theory and merhodological knowledge as an important constituent of qualitative profesional training of future teachers ; Halyna Yelnykova, Olha Yeromenko, Tevhnology of creating an adaptive individual scenario of the graduate student's educational activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 261-273.
EDUKACJA WOBEC WYZWAŃ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Cywilizacja i społeczeństwo informacyjne: Cywilizacja informacyjna - geneza, charakterystyka ; Społeczeństwo informacyjne - próba dookreślenia pojęcia ; Cechy konstytutywne społeczeństwa informacyjnego ; Wyzwania społeczeństwa informacyjnego - kierunki rozwoju ; Społeczeństwo 5.0 ; Cyfrowi rzemieślnicy ; 2. Szkoła w perspektywie społeczeństwa informacyjnego: Szkoła w XXI wieku - szkoła zrównoważonego rozwoju ; Przedmioty informatyczne w kanonie wykształcenia ogólnego ; Formy organizacyjne edukacji w społeczeństwie informacyjnym ; Edukacja całożyciowa wyzwaniem cywilizacyjnym ; Teleologiczne aspekty współczesnej edukacji ; Jakość pracy szkoły ; ICT W EDUKACJI: 3. Organizacja pracy szkoły w dobie Internetu: Technologia - trudności eksplikacyjne ; Od IT do mediów cyfrowych ; ICT determinantem współczesnego życia i rozwoju ; Infrastruktura szkoły - szkoła jako magistrala ; Specjaliści od multimediów ; Administrowanie szkolnymi sieciami komputerowymi ; 4. Procesy uczenia się i nauczania: Uczenie się w nowym modelu życia ; Potęga umysłu ; Techologie intelektualne ; Neurodydaktyka ; Dydaktyka wobec ICT ; Cyfrowe kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły ; Cyfrowe kompetencje ucznia szkoły współczesnej ; Rezerwy kognitywne człowieka ; 5. Negatywne skutki upowszechniania ICT: Choroby cywilizacyjne ; Infostres ; Cyberuzależnienia ; Cyberprzestępczość ; Cyfrowa demencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [264]-279. Indeksy
Z teoretycznych podstaw samokształcenia ; Koncepcja badań oraz jej realizacja i efekty ; Cechy, cele i motywy samokształcenia nauczycieli ; Formy, źródła i treści samokształcenia nauczycieli ; Warunki, intensywność i wyniki samokształcenia nauczycieli ; Stan i perspektywy rozwoju samokształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25653 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej