Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Autor
Guz Sabina
(2)
Andrzejczuk Beata (1966- )
(1)
Andrzejewska Beata. Opowiastki familijne
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Fuks Agata
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Hilchen Eugeniusz (1911-1960)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Panek Edyta
(1)
Wieman Maria (1911-1993)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(19015)
6-8 lat
(11533)
0-5 lat
(9472)
9-13 lat
(8266)
Młodzież
(4025)
Nauczyciele przedszkoli
(-)
14-17 lat
(3134)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(561)
Rodzice
(488)
Szkoły średnie
(356)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(193)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(82)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Programiści
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Metoda Montessori
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kreatywność
(1)
Literatura polska
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzyka polska
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Przyroda
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samokontrola
(1)
Smutek
(1)
Strój ludowy
(1)
Taniec ludowy polski
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura i sztuka
(2)
Matematyka
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Opowiastki familijne / Beata Andrzejewska)
Jest to wspaniała część kolekcji "Opowiastki familijne" dla wychowawców i nauczycieli dzieci przedszkolnych i szkolnych z klas 1-3. Starannie opracowanej metodyki wdrążania w nietypowe sytuacje życiowe dzieci ćwiczą wyobraźnię i koncentrację. Co najistotniejsze, każde z opowiadań porusza ważny problem wychowawczy i stanowi pretekst do zajęć i dyskusji z dziećmi na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-Podr.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie 1 poszerzone (dodruk). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 278, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 184-199.
Metoda Dobrego Startu należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii przez wielozmysłowe uczenie się wzrokowo-słuchowo-dotykowo-kinestetyczno-ruchowe. W formie zabaw aktywizuje funkcje uczestniczące w procesie czytania i pisania oraz współdziałania między nimi, czyli integrację percepcyjno-motoryczną. Prezentowane tu podejście metodyczne sprzyja uczeniu się każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą przede wszystkim dzieci „ryzyka dysleksji"' dzieci dyslektyczne, a także dzieci o opóźnionym rozwoju. Metodę Dobrego Startu można stosować: w przedszkolach; w grupach 5-6-latków (rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły); w pierwszej klasie do nauki pisania i cyfr; w przedszkolu i kasach I-III do nauki języka angielskiego (Good Start Method for English); w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych; w grupach, klasach integracyjnych i specjalnych; a także w domu z własnym dzieckiem. [Harmonia Universalis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Forschen mit Franz Frosch : technische phänomene mit spaß erkunden" 2009.
Książka ta opisuje metody stosowane we wczesnej edukacji z zakresu nauk przyrodniczych. Opiera się na praktyce i jest przeznaczona dla przedszkoli, szkół podstawowych oraz do realizacji projektów organizujących dzieciom czas wolny. Stanowi próbę udzielenia odpowiedzi na pytania, które przez długi czas towarzyszyły mi podczas realizacji przedszkolnego programu dotyczącego nauk przyrodniczych. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Montessori na cztery pory roku : 70 zabaw edukacyjnych / Brigitte Ekert ; tłumaczenie Katarzyna Skawran. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2018. - 192 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Na książce także ISBN wydania pierwszego.
Na okładce: Dla dzieci od 3 do 6 lat.
Bibliografia na stronach 184-186.
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcje wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie, wierszyki, a nawet przepisy kulinarne i ćwiczenia jogi. Zadania odwołują się do codziennych doświadczeń malca. Wykonując je razem z dzieckiem, rozbudzisz jego wyobraźnię, rozwiniesz jego zdolności sensoryczne i motoryczne, przygotujesz je do nauki czytania i pisania, a przede wszystkim będzie się razem dobrze bawić. Każde ćwiczenie opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu dziecko zyska w Tobie mądrego i wrażliwego przewodnika po otaczającym je świecie . [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 191-[195].
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111468/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [182]-183.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: -Jak pomóc dziecku doświadczającemu smutku? -W jaki sposób odróżnić smutek od rzeczywistych zaburzeń nastroju? -Jak rozmawiać z dzieckiem o odczuwaniu przykrych emocji? - W jaki sposób wspomagać młodego człowieka, którego rodzice się rozstają? lub szukasz gotowych programów pracy dla dzieci i młodzieży dotyczących przeżywania smutku ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji. [Difin, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112929 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
R. 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych, E. Gruszczyk-Kolczyńska ; R. 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci, M. Nerło ; R. 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym, A. Mikler-Chwastek ; R. 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna, A. Jegier ; R. 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia, A. Gąstoł ; R. 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia, M. Plandowska ; R. 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii, M. Wiśniewska ; R. 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego, M. Kierzkowska ; R. 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi, E. Gogacz ; R. 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom, K. Skarbek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Udział w przedstawieniach teatralnych stwarza dziecku możliwość twórczego, aktywnego działania. Mam nadzieję, że proponowane scenariusze umożliwią nauczycielom rozwijanie u wychowanków zainteresowań teatrem, wykształcą nawyk uczestnictwa w życiu teatralnym, rozwiną wrażliwość estetyczną i zachęcą do twórczej ekspresji. Zamieszczone w książce scenariusze były zrealizowane, sprawdziłam je więc w toku pracy z dziećmi. Pozwoliły na rozwój ich indywidualnych uzdolnień, wpłynęły na rozwój empatii, przyczyniły się do integracji zespołu, dostarczyły małym aktorom wielu doświadczeń i pozytywnie oddziaływały na ich emocje. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-791/792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie tańce ludowe = Polish folk dances / Maria Wieman ; ilustracje Eugeniusz Hilchen. - Warszawa : Triangiel, copyright 2008. - 71, [1] strona : ilustracje, nuty ; 24 cm.
Zawiera: Cebulka ; Chodzony łowicki ; Fafur ; Gąsior ; Kaczok ; Klepany ; Kłaniany ; Koseider ; Koza ; Krzyżak ; Krzyżak rzeszowski ; Mach ; Marynia ; Michałek ; Nenka ; Olender ; Polka lubelska ; Polka-mazurka ; Walcerek ; Wrona ; Żabka ; Żuraw.
Maria Wieman była wybitnym pedagogiem, twórcą wielu zabaw i piosenek dla dzieci. Doceniając bogactwo treści, artyzm i naturalną estetykę tańców ludowych, dokonała ich licznych opracowań o różnym stopniu trudności. W unikatowym zbiorze Polskie tańce ludowe znajdują się 22 ruchowe opracowania tańców z różnych regionów Polski wzbogacone komentarzem metodycznym autorki. Całości dopełniają znakomite rysunki Eugeniusza Hilchena, które przedstawiają kroki i figury, pokazując jednocześnie charakter tańca. Książka kierowana jest przede wszystkim do nauczycieli: rytmiki w przedszkolach, muzyki w młodszych klasach szkoły podstawowej, a także klubów, różnego rodzaju ognisk i świetlic. Włączenie tańców ludowych w proces dydaktyczny może służyć uatrakcyjnieniu zajęć i przyczynić się do budzenia w najmłodszych wrażliwości na polski folklor. [www.pwm.com.pl, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3398 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej