Rozwój poznawczy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Bajko Małgorzata
(1)
Borba Michele
(1)
Bugajska Magdalena
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Janiszewska Monika
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Rosiak Anna
(1)
Stasiak Tomasz
(1)
Trelease Jim (1941- )
(1)
Warchoł Tomasz (pedagog)
(1)
Ziembińska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Kobieta
(5237)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3681)
Rozwój poznawczy
(-)
Rodzina
(3655)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2548)
Relacje międzyludzkie
(2439)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2381)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1928)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1662)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1337)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1290)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1167)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1115)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(941)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(849)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(831)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(727)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Psychologia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Thrivers : the surprising reasons why some kids struggle and others shine" 2021.
TROSKA O SERCE: Pewność siebie ; Empatia ; KSZTAŁTOWANIE UMYSŁU: Samokontrola ; Prawość ; Ciekawość ; WPAJANIE SILNEJ WOLI: Wytrwałość ; Optymizm.
Książka dr Borby ukoi niejeden rodzicielski niepokój o to, co zrobić, żeby wychować zdrowe, szczęśliwe i odnoszące w życiu sukcesy. Niesie optymistyczne przesłanie, że możliwe jest nauczenie dziecka empatii czy optymizmu, że nigdy nie jest za późno, żeby wyrosło na spełnionego dorosłego. Autorka wprowadza rozróżnienie między dziećmi nastawionymi na oceny i testy, a tymi, które mają szanse w pełni i swobodnie rozwinąć drzemiące w nich możliwości. Dr Borba uważa, że w XXI wieku stopnie czy wyniki testów wcale nie gwarantują odniesienia życiowego sukcesu, dlatego proponuje, żeby dla dobra dziecka, w procesie wychowawczym stawiać na rozwój siedmiu tzw. miękkich kompetencji, na: pewność siebie, empatię, samokontrolę, prawość, ciekawość, wytrwałość i optymizm. Dzieci skoncentrowane na tym, aby dobrze wypaść na egzaminach, są zestresowane, przemęczone i nieszczęśliwe. Mają problemy psychologiczne, często zmagają się z depresją i stanami lękowymi. Czują się puste w środku, choć na zewnątrz lśnią na licznych kursach i zajęciach dodatkowych, które dobrze wypadają w CV. Natomiast dzieci nastawione na wewnętrzny rozwój, łatwiej adaptują się we współczesnym niesamowicie zmiennym świecie. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to have creative ideas" 2007.
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać. Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków. W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia. Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które umożliwiają kreatywność. Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły. [Wydawnictwo Studio Emka, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Montessori na cztery pory roku : 70 zabaw edukacyjnych / Brigitte Ekert ; tłumaczenie Katarzyna Skawran. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2018. - 192 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Na książce także ISBN wydania pierwszego.
Na okładce: Dla dzieci od 3 do 6 lat.
Bibliografia na stronach 184-186.
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcje wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie, wierszyki, a nawet przepisy kulinarne i ćwiczenia jogi. Zadania odwołują się do codziennych doświadczeń malca. Wykonując je razem z dzieckiem, rozbudzisz jego wyobraźnię, rozwiniesz jego zdolności sensoryczne i motoryczne, przygotujesz je do nauki czytania i pisania, a przede wszystkim będzie się razem dobrze bawić. Każde ćwiczenie opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu dziecko zyska w Tobie mądrego i wrażliwego przewodnika po otaczającym je świecie . [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [255].
Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy Zna to każdy rodzic kilkulatka. Wystarczy fragment rozmowy dorosłych czy wiadomości w radiu i już się pojawiają. Trudne pytania. Całkiem niedziecięca z pozoru chęć rozmowy na tematy, które wydają się nam zupełnie nieodpowiednie dla kilkulatka. O śmierć, chorobę, przyczyny, dla których na świecie istnieje zło, albo o seks. Często ciężko jest na takie pytania odpowiedzieć. Minuty mijają, malec czeka z rozdziawioną buzią, a rodzic panikuje, bo jak to tak - rozmawiać z maluchem o takich rzeczach? Gdzie znaleźć odpowiednie słowa? Jak zaspokoić dziecięcą ciekawość i równocześnie nie zszokować, nie wystraszyć młodego człowieka? A może skłamać albo po prostu skierować uwagę pociechy na coś innego? Tego ostatniego robić nie wolno. Nawet jeśli sami czujemy obawę, jeśli nie chcemy na dany temat rozmawiać, bo nie jesteśmy z nim "ułożeni", dziecka nie można zbywać ani oszukiwać. Trzeba podjąć wyzwanie i - skoro nasza pociecha pyta o poważne sprawy - potraktować to poważnie. Oczywiście odpowiednio do wieku. Najlepiej uzbrajając się wcześniej w niezbędną wiedzę z zakresu dziecięcej psychologii, podaną w praktycznej formie. Takiej, jaką zaprezentowano na kartach tej książki. Autorki są mamami wyjątkowo ciekawskich, żywo zainteresowanych "dorosłym światem" kilkulatków. Wybrały trzydzieści zagadnień, do których przypisały wątki przydatne w rozmowie - sprawdziły je na sobie i własnych pociechach. Jeśli Twoje dzieci również oczekują przystępnych odpowiedzi na trudne pytania, przeczytaj tę książkę! [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Treści poruszane w książce dotyczą wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, czyli wszystkiego, co wiązać się może ze zdolnościami intelektualnymi, pamięcią, koncentracją uwagi i twórczością. Zaprezentowana jest tu wiedza psychologiczna z zakresu uczenia się i rozwoju małych dzieci, a także badania neurobiologiczne nad rozwojem mózgu oraz badania z genetyki zachowania. Książeczka jest podzielona na trzy rozdziały, a każdy z nich składa się z części teoretycznej i zaleceń praktycznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono wspomaganie rozwoju inteligencji dziecka, w drugim – wspomaganie kreatywności, a w trzecim – pamięci. Podrozdziały zawierają wiele praktycznych przykładów zabaw i pomysłów na konstruktywne spędzanie czasu z małym dzieckiem. Ponadto mają ramki, w których zawarte są wskazówki do pracy z dzieckiem. Książkę polecamy w szczególności rodzicom, psychologom, pedagogom i wszystkim, którzy zajmują się lub pracują z dziećmi w wieku 2–7 lat. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginalny: "Jim Treleas'e read-aloud handbook".
Pierwsze polskie wydanie klasycznego i kultowego przewodnika, który zyskał status międzynarodowego bestsellera i od lat wspomaga rodziców i nauczycieli na drodze do rozkochania dzieci w czytaniu. Działalność Jima Trelease’a zainspirowała także twórców kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”. W jaki sposób czytanie dzieciom na głos pomaga im stać się zapalonymi czytelnikami? Badania dowodzą, że głośne czytanie poprawia ich umiejętności czytania, pisania, mówienia i słuchania – a przede wszystkim ich nastawienie do czytania. Książka oferuje: sprawdzone techniki i strategie, sposoby na odkrywanie przyjemności z czytania, pomysły na aktywności w domu, szkole i bibliotece. Przewodnik zawiera również nieocenioną pomoc przy doborze lektur dla dzieci – wykaz wartościowych i lubianych przez nie książek, po które można sięgać w zależności od ich potrzeb i wieku. Jeśli chcecie więc, aby wasze dzieci z radością i ciekawością słuchały głośnego czytania, a przyszłości chętnie czytały same, sięgnijcie po ten niezwykły przewodnik po świecie słowa pisanego. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół podstawowych z województwa podkarpackiego.
Bibliografia na stronach 159-[165].
Streszczenie w języku angielskim.
Wstęp ; R. I. WSPÓŁCZESNA EDUKACJA W ASPEKCIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO: 1. Społeczeństwo informacyjne a nowy model edukacyjny ; 2. Podstawowe koncepcje uczenia się w społeczeństwie informacyjnym ; R. II. EDUKACJA I KIERUNKI JEJ ROZWOJU W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: 1. Edukacja pozaformalna ; 2. Formy organizacyjne edukacji pozaformalnej ; 3. Technologie informacyjne w edukacji pozaformalnej ; R. III. WYBRANE RODZAJE AKTYWNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WARSZTATACH INTERAKTYWNYCH: 1. Związek edukacji pozaformalnej z aktywnością inspiracyjną ; 2. Związek edukacji pozaformalnej z aktywnością emocjonalną ; 3. Związek edukacji pozaformalnej z aktywnością intelektualną ; R. IV. BADANIE WYBRANYCH RODZAJÓW AKTYWNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W EDUKACJI POZAFORMALNEJ: 1. Organizacja i przebieg badań ; 2. Aktywność inspiracyjna uczniów w edukacji pozaformalnej: Aktywność inspiracyjna uczniów w zakresie pozytywnych i negatywnych aktów inspiracyjnych ; Aktywność inspiracyjna uczniów w zakresie rodzajów aktów inspiracyjnych ; Aktywność inspiracyjna uczniów w zakresie nasilenia inspiracyjnego ; 3. Aktywność emocjonalna uczniów w edukacji pozaformalnej: Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie tematyki warsztatów ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie relacji nauczyciel – uczeń ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie motywacji uczniów ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie wykorzystania technologii informacyjnych ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie umiejętności praktycznych ; 4. Aktywność intelektualna uczniów w edukacji pozaformalnej: Aktywność intelektualna uczniów w zakresie zapamiętanych wiadomości ; Aktywność intelektualna uczniów w zakresie zrozumienia wiadomości ; Aktywność intelektualna uczniów w zakresie wykorzystania umiejętności w sytuacjach typowych ; Aktywność intelektualna uczniów w zakresie wykorzystania umiejętności w sytuacjach problemowych ; 5. Uogólnienie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110522 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej