Psychologia nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bolechowska Maria (1921-1993)
(1)
Oakley Barbara
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rogowsky Beth
(1)
Sejnowski Terrence J
(1)
Trybus Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2000 - 2009
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5242)
Literatura polska
(4584)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3683)
Psychologia nauczania
(-)
Rodzina
(3661)
II wojna światowa (1939-1945)
(3059)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2550)
Relacje międzyludzkie
(2442)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2385)
Tajemnica
(2110)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1928)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1866)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1663)
Dziewczęta
(1552)
Żydzi
(1537)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1341)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1293)
Życie codzienne
(1249)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1167)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1115)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1041)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(989)
Wsie
(988)
Ludzie a zwierzęta
(983)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(849)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(831)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(791)
Policjanci
(791)
Sekrety rodzinne
(787)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(728)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(653)
Muzyka
(647)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(626)
Topografia
(620)
Matki i córki
(614)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(583)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(3)
Biologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet SWPS
Wprowadzenie ; CZ. I. ZAGADNIENIA PODSTAWOWE: 1. Psychologia edukacyjna jako specjalność psychologiczna - Dorota Bednarek ; 2. Tożsamość zawodowa psychologa edukacyjnego - Dorota Bednarek ; 3. Organizacja pomocy psychologicznej w systemie edukacji w Polsce - Katarzyna Mazur ; 4. Różnorodność ram praktycznych w psychologii edukacyjnej - Dorota Bednarek ; 5. Psychologia edukacyjna jako praktyka oparta na dowodach - Dorota Bednarek ; 6. Etyczne i prawne aspekty praktyki psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; 7. Zdrowie psychiczne z perspektywy psychologii edukacji - Ewa Trzebińska, Tomasz Kuźmicz ; 8. Specjalne potrzeby edukacyjne, projektowanie uniwersalne i racjonalne usprawnienia - Dorota Bednarek ; 9. Modele diagnozy psychologicznej w edukacji - Dorota Bednarek ; CZ. II. Specjalne potrzeby edukacyjne - wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja): 10. Diagnozowanie inteligencji – trudności diagnostyczne oraz grupy specjalne – Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke ; 11. Bezpłatne narzędzia psychologiczne do badania rozwoju poznawczego, społeczno-emocjonalnego i osobowościowego - Magdalena Kochańska ; 12. Zaburzenia rozwoju językowego DLD - Magdalena Kochańska ; 13. Wskazówki dla nauczycieli odnośnie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami w zakresie języka i komunikacji - Magdalena Kochańska ; 14. Dysleksja z perspektywy specjalnych potrzeb edukacyjnych - Dorota Bednarek ; 15. Diagnozowanie dysleksji rozwojowej - nowe standardy - Bartosz M. Radtke ; 16. Dyskalkulia - procesy poznawcze odpowiedzialne za operacje arytmetyczne, implikacje praktyczne - Monika Pudło ; 17. Terapia czy edukacja? Oddziaływania oparte na dowodach w zaburzeniach neurorozwojowych na przykładzie spektrum autyzmu - Anna Waligórska ; CZ. III. RÓŻNORODNOŚĆ ZASTOSOWAŃ PSYCHOLOGII EDUKACYJNEJ: 18. Czynniki poznawcze, społeczne i środowiskowe, obniżające osiągnięcia szkolne uczniów: szczególna rola pamięci roboczej, bezradności intelektualnej i zagrożenia stereotypem - Klara Rydzewska, Sylwia Bedyńska, Grzegorz Sędek ; 19. Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring - Joanna Szen-Ziemiańska, Bartłomiej Marszałek ; 20. Rzecz o mądrej informacji zwrotnej, czyli jak przekazywać konstruktywną krytykę - Joanna Roszak ; 21. Projektowanie doświadczeń, czyli zastosowanie metody design thinking w edukacji - Łukasz Tanaś, Aneta Duda-Jaśkiewicz ; 22. Edukacja seksualna – wspomaganie rozwoju psychoseksualnego - Dorota Kalka ; 23. Rozwijanie kompetencji międzykulturowych u nauczycieli - Lucyna Aleksandrowicz-Pędich ; 24. Wspieranie wybranych aspektów uczenia się: wskazówki praktyczne - Magdalena Przedniczek ; 25. Edukacja: antytwórcza pułapka czy inkubator twórczości? - Joanna Maria Kwaśniewska ; 26. Tradycyjne metody wspierania rozwoju dziecka - czy wytrzymały próbę czasu? - Dorota Bednarek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The learning revolution" 1999.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Wyjątkowa książka, która uczy, jak myśleć szybciej i sprawniej oraz z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy i błyskawicznie opanowywać języki obce. Rewolucja w uczeniu, niemal zaraz po publikacji okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne – jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc – dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji. „Książką Rewolucja w uczeniu Gordon Dryden i Jeannette Vos zyskali sobie pozycję światowych liderów tej właśnie rewolucji. Książka ta jest wspaniałym przeglądem najważniejszych odkryć i koncepcji, które nadają kształt edukacji w XXI wieku”. Tony Buzan, autor książki Mapy twoich myśli
1. PRZYSZŁOŚĆ - Szesnaście głównych tendencji, które ukształtują naszą przyszłość ; 2. TYLKO TO, CO NAJLEPSZE - Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się ; 3. POZNAJ SWÓJ ZADZIWIAJĄCY MÓZG - Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera ; 4. PRZEWODNIK SAMOUKA - Dwadzieścia początkowych kroków ku szybszej, lepszej i łatwiejszej nauce ; 5. JAK MYŚLEĆ, BY ZNAJDOWAĆ WSPANIAŁE POMYSŁY - Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia ; 6. PRAWIDŁOWY START - Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze ; 7. NAJWAŻNIEJSZE LATA - Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat ; 8. TAJEMNICA EFEKTYWNEJ NAUKI - Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces ; 9. PRAWDZIWA NAUKA - SZYBKA i ZABAWNA - Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia ; 10. RÓB TO STYLOWO - Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji ; 11. CO ROBIĆ, GDY PÓŹNO ZACZYNAMY? - Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości - co sprawia, że przynoszą dobre rezultaty ; 12. ZAPOBIEGAMY PORZUCANIU SZKÓŁ PRZEZ MŁODZIEŻ - Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze ; 13. PLANOWANIE SZKÓŁ PRZYSZŁOŚCI - Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa ; 14. PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA BIZNESU - Ogromne możliwości rozwoju dla "uczącej się organizacji" ; 15. ZRÓB TO! - Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The learning revolution" 1999.
Data wydania na podst.: http://merlin.pl/.
Bibliografia na stronach [530]-534. Indeks.
1. PRZYSZŁOŚĆ - Szesnaście głównych tendencji, które ukształtują naszą przyszłość ; 2. TYLKO TO, CO NAJLEPSZE - Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się ; 3. POZNAJ SWÓJ ZADZIWIAJĄCY MÓZG - Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera ; 4. PRZEWODNIK SAMOUKA - Dwadzieścia początkowych kroków ku szybszej, lepszej i łatwiejszej nauce ; 5. JAK MYŚLEĆ, BY ZNAJDOWAĆ WSPANIAŁE POMYSŁY - Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia ; 6. PRAWIDŁOWY START - Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze ; 7. NAJWAŻNIEJSZE LATA - Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat ; 8. TAJEMNICA EFEKTYWNEJ NAUKI - Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces ; 9. PRAWDZIWA NAUKA - SZYBKA i ZABAWNA - Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia ; 10. RÓB TO STYLOWO - Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji ; 11. CO ROBIĆ, GDY PÓŹNO ZACZYNAMY? - Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości - co sprawia, że przynoszą dobre rezultaty ; 12. ZAPOBIEGAMY PORZUCANIU SZKÓŁ PRZEZ MŁODZIEŻ - Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze ; 13. PLANOWANIE SZKÓŁ PRZYSZŁOŚCI - Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa ; 14. PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA BIZNESU - Ogromne możliwości rozwoju dla "uczącej się organizacji" ; 15. ZRÓB TO! - Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Uncommon sense teaching : practical insights in brain science to help students learn" 2021.
Bibliografia, netografia na stronach 371-394.
Tytuł oryginału: Uncommon sense teaching : practical insights in brain science to help students learn.
Do naszych czytelników-nauczycieli ; Tworzenie pamięci. Jak uczniowie sami się nabierają, myśląc, że się uczą ; Nauczanie z wzięciem pod uwagę potrzeb wszystkich. O tym, jak ważna jest pojemność pamięci opracyjnej ; Aktywne przyswajanie wiedzy. Szlak pamięci deklaratywnej ; Sposoby na prokrastynację ; Jak wyewoluował ludzki mózg i jaki ma to wpływ na nauczanie ; Aktywne przyswajanie wiedzy. Szlak pamięci proceduralnej ; Budowanie wspólnoty przez nawyki ; Łączenie ze sobą uczniów. Moc współpracy w nauce ; Nauczanie online z osobowością i stylem ; Wytyczanie drogi do mety. O mocy konspektów ; Pożegnanie i powitanie ; Dodatek A. Jak radzić sobie w zespole ; Dodatek B. Lista kontrolna dobrego nauczyciela.
Nauczanie bywa traktowane jak powołanie. Młodzi nauczyciele rozpoczynają pracę w szkole z myślą, że zmienią świat na lepsze. Szybko się okazuje, że mimo ogromnego poświęcenia i wielkiego wysiłku pożądane sukcesy nie przychodzą. Większość nauczycieli chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej, często jednak powielają stare schematy i nauczają tak, jak sami byli uczeni, albo tak, jak im się wydaje, że należy uczyć. Niestety, te sposoby często nie zaspokajają potrzeb edukacyjnych współczesnych uczniów. Dzięki badaniom neurobiologów i psychologów poznawczych dziś dużo lepiej rozumiemy, jak działa mózg, gdy się uczymy. Ta książka została napisana z myślą o osobach, które chcą efektywnie uczyć, stosując osiągnięcia neurobiologii w praktyce. Dokładnie omówiono tu procesy zachodzące podczas zapamiętywania i czynniki, które mają największy wpływ na to, by było ono skuteczne. Przedstawiono techniki umożliwiające przywoływanie wiedzy u uczniów, a także przedyskutowano, w jaki sposób nauczyciel może pomóc uczniom w szybszym utrwalaniu koncepcji w pamięci długotrwałej, aby mogli myśleć i działać bardziej kreatywnie. Materiał zawarty w poradniku został zaprezentowany w sposób zrozumiały i atrakcyjny, dzięki czemu jest łatwo przyswajalny nawet dla osób nieobeznanych z działaniem mózgu! Dowiedz się, jak: stosować w nauczaniu wiedzę o procesach zachodzących w mózgu, rozróżnić przyswajanie wiedzy deklaratywnej i proceduralnej, pomagać uczniom w trwałym zapamiętywaniu materiału, radzić sobie z prokrastynacją uczniów i budować dobre nawyki, sprawić, aby klasa stała się dobrze funkcjonującą grupą, utrzymać motywację uczniów, również podczas zajęć online Chcesz dobrze uczyć? Zrozum, jak działa mózg Twojego ucznia! [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [538]-[552].
Problemy psychologii uczenia się i nauczania ; Metody psychologii uczenia się i nauczania ; Szkic historyczny psychologii uczenia się i nauczania ; Pojęcie, istota i formy uczenia się ; Formy i warunki szkolnego uczenia się ; Motywy uczenia się ; Uczenie się pamięciowe ; Uczenie się przez rozumienie ; Rola inteligencji ogólnej w uczeniu się ; Myślenie problemowe i samodzielność w uczeniu się ; Intelektualne wymagania szkoły ; Obserwacje i konkrety w uczeniu się ; Uczenie się dzięki praktyce ; Nauczanie żywym słowem ; Nauczanie przy pomocy lektury ; Rola środków technicznych w uczeniu się i nauczaniu ; Trudności w uczeniu się i nauczaniu ; Błędy w uczeniu się i nauczaniu ; Wyniki uczenia się jako wiedza ; Poznawanie wyników uczenia się i nauczania ; Wybór ćwiczeń z psychologii uczenia się i nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Na stronie przytytułowej odmienna nazwa serii: Biblioteka Czasopisma "Psychologia Wychowawcza".
Bibliografia na stronach 167-[171].
Współdziałanie nauczyciela z uczniem a efekty uczenia się ; Nauczyciel w procesie uczenia się dzieci i młodzieży ; Uczeń jako podmiot procesu uczenia się ; Zależność uczenia się od treści programowych ; Wpływ organizacji pracy szkolnej na uczenie się ; Udział środowiska w uczeniu się dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68654 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej