Edukacja włączająca
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Bullock Claire
(1)
Gumienny Beata
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kokoszka Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Edukacja włączająca
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
CZ. I. Perspektywy, wyzwania i zmiana przestrzeni osób z niepełnosprawnością: Ewa Nałącz-Kłos,The Gateway Award - nowa perspektywa i szansa kreatywnej pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; Henryk Waszkowski, Proces inkluzji społecznej harcerzy z niepełnosprawnością na przykładzie ruchu drużyn Nieprzetartego Szlaku ; Delfina Ertanowska, Wykluczenie społeczne i bariery edukacyjne na przykładzie mniejszości etnicznej Ukraińców-Łemków w Polsce. Historia i współczesność ; Sylwia Zubrzycka, Rola asystenta rodziny w inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnością ; Cz. II. Edukacja i zmiana - ku inkluzji i włączeniu osób z niepełnosprawnością: Agata Kułaga, Przygotowanie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz z głęboką niepełnosprawnością sprzężoną do funkcjonowania w otwartym społeczeństwie ; Emilia Wieczorek, Studenci z niepełnosprawnościami - ujęcie strategiczne. Egzemplikacja ZSN Ad Astra UAM - jakość życia studentów z niepełnosprawnością UAM ; Marzena Baran, Gotowość kandydatów na nauczycieli do edukacji inkluzyjnej w szkole ogólnodostępnej ; Maciej Kokoszka, Edukacja w procesie readaptacji społecznej skazanych ; Klaudia Sabat-Zabłotni, Inkluzja społeczna byłych więźniów - szansa czy bariery w perspektywie przyszłych pedagogów resocjalizacyjnych ; Cz. III. Szkoła oraz oddziaływania wypierających proces inkuzji i włączania: Grzegorz Całek, Szkoła włączająca czy wyłączająca? Rzeczywistość szkolna widziana oczami rodziców dzieci z zespołem Aspargera ; Katarzyna Król, Mariola Sokół, Izabela Ważna, Integracja i wspólna zabawa szansą aktywnego wspierania dzieci z niepełnosprawnością ; Agnieszka Leś, Życie młodego człowieka z niepełnosprawnością w obliczu wyzwań edukacyjnych i zawodowych ; Joanna Inglot-Kulasa, Joanna Mazurkiewicz, Marlena Czarnisz, Fundacja Integracji przez Sport HANDICAP Zakopane jako przykład dobrych praktyk w zakresie nowatorskich rozwiązań dotyczących działań normalizacyjnych i włączających ; Janusz Kawa, Wybrane koncepcje i teorie Floriana Znanieckiego i ich odniesienie do osób w starszym wieku ; Justyna Drożdż, Wybrane dokumenty prezentujące prawa dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do edukacji w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "100 ideas for secondary teachers : supporting students with autism" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 244-245.
Dobra praktyka ; Okres przejściowy i zmiana ; Wspomaganie w zakresie leku i zachowania ; Zachowanie ; Rozwój umiejętności i relacji społecznych ; Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne ; Program nauczania, prace domowe i sprawdziany ; Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
WPROWADZENIE: W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej ; Cz. 1. DYDAKTYKA SPECJALNA - ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne ; Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Cz. II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku ; Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu ; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą ; Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym ; Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Cz. III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Cz. IV. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE: Kształcenie uczniów głuchoniewidomych ; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju ; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone - nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia ; WYBRANE ASPEKTY PRAWNE: Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 308-324.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Konteksty i obszary oporu. Wokół emancypacji i postrzegania świata osób z niepełnosprawnością intelektualną: 1. Opór jako fenomen interdyscyplinarny ; 2. Opór w pedagogicznej refleksji emancypacyjnej: Opór w edukacji ; Czynne i bierne formy oporu ; Typologizacja oporu ; Ambiwalencja jako kategoria oporu ; 3. Opór jako wątek zaniedbany w pedagogice specjalnej ; 4. Próba identyfikacji zjawiska oporu na podstawie przeglądu badań ; 5. Okoliczności zmiany szkoły przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. Psychospołeczne aspekty funkcjonalne osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Kontekst globalny i edukacyjny: 1. Sytuacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – koncepcje, kryteria, perspektywy ; 2. Edukacja jako przestrzeń istnienia społecznego osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – refleksja historyczna ; 3. Edukacyjne drogi uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; R. III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problematyka badań i określenie paradygmatu i strategii badawczych ; 2. Badania jakościowe i metodologia konstruktywistycznej teorii ugruntowanej ; 3. Grupa badawcza ; R. IV. Doświadczanie wczesnej edukacji w inkluzji i integracji: 1. Kreowanie nadziei na przydatną tożsamość. Terytorium szansy? ; 2. Działania deprywacyjne (Odstawianie na boczny tor): Osamotnienie (Strefa poduszki i przechowalni. Pomieszane dzieci. Izolacja w integracji) ; Działania demarkacyjne (Inkluzja na marginesie) ; Zindywidualizowana pseudoedukacja (Nieodczytanie potrzeb dziecka) ; Cenzurowanie dzieci z orzeczeniami ; 3. Nieodkodowanie dziecięcej komunikacji (Ten, który nie mówi jest głupi): Opór jako forma komunikacji ; Bierne stawianie oporu przez dzieci (Bycie obok. Deprywacja edukacyjna. Ambiwalencja sytuacyjna) ; Czynne stawianie oporu (Upośledzanie tożsamości – psychiatryzowanie) ; 4. Pozorowanie działań i współpracy z rodzicami (Relacje międzydrzwiowe) ; 5. Emancypacyjny punkt zwrotny ; 6. Odblokowanie Innego (Ku podmiotowości i ochronie zasobów) ; R. V. Doświadczanie specjalnej edukacji: 1. Prawdziwe staranie się ; 2. Identyfikowanie problemów (Rezerwat dla Innych. Nieczekanie na poniedziałek i wrzesień): (Nie)specjalne nauczanie w niby szkole (Nuda. Pozamykani w klasie uczniowie) ; Karanie nudną świetlicą ; Deprywacja i infantylizowanie ; Piętnowanie Innych spośród Innych ; 3. Niekłamana komunikacja: Bierne opieranie się ; Czynne opieranie się jako akt niezgody uczniowskiej ; 4. Pseudopedagogiczne reagowanie (Ku wyuczonej marginalizacji): Obwinianie rodziców ; Usypianie dewianta. Psychiatryzowanie ; Pozorowanie indywidualnego wsparcia ; 5. Decyzja o zmianie placówki. Interakcyjna tożsamość ; 6. Nie(wypuszczanie) subwencji oświatowej ; 7. Szczęśliwe i normalne życie. Taki sam a jednak nowy Człowiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia wybranych prac F. Wojciechowskiego na stronach 19-[24] i bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Janina Kostkiewicz, Sylwia Opozda-Suder - Biografia i działalność naukowa profesora doktora habilitowanego Franciszka Wojciechowskiego ; Stanisław Palka - Szkic sylwetki profesora pedagogiki na uniwersytecie. I. WYBRANE PROBLEMY PODSTAW PEDAGOGIKI: Janina Kostkiewicz - Przedmiot pedagogiki (ogólnej) w sytuacji wielości nurtów i koncepcji pedagogicznych ; Katarzyna Wrońska - Sens i wymiary edukacji w pedagogice klasycznego liberalizmu ; Katarzyna Dormus - O początku powojennej dyskusji na temat relacji między historią wychowania a pedagogiką (1945-1948) ; Lucyna Klag - Rodzinny dom dziecka jako forma opieki całkowitej. II. KU ROZWOJOWI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: Marzenna Zaorska - Perspektywy przyszłości polskiej pedagogiki specjalnej. Wybrane aspekty w kontekście projektu Ustawy 2.0 ; Teresa Żółkowska - Inny (Wykluczony): dyskurs, puste znaczące, emancypacja ; Małgorzata Michel - Spory paradygmatyczne oraz społeczne reprezentacje inności i ich konsekwencje dla człowieka w świetle pedagogiki specjalnej ; Adam Mikrut - O prawie osób z niepełnosprawnością do udziału w wyborach. Konfrontacja zapisów Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych z wyborczą rzeczywistością. III. EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA A JAKOŚĆ ŻYCIA: Zenon Gajdzica - Czas w kulturze edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością ; Iwona Chrzanowska - Edukacja włączająca z perspektywy rodziców - oczami nauczycieli z placówek ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych ; Jacek J. Błeszyński - Jakość życia w percepcji uczniów szkoły podstawowej - analiza porównawcza uczniów z zaburzeniem ze spektrum autyzmu w edukacji segregacyjnej i szkołach masowych ; Małgorzata Turczyk, Justyna Kusztal - Gwarancje normatywne prawa do edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. IV. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ A ZDROWIE: Anna Gaweł - W poszukiwaniu zdrowia w niepełnosprawności ; Grażyna Gunia - Promocja zdrowia w wielowymiarowych rozwiązaniach edukacyjno-terapeutycznych wobec osób z niepełnosprawnością. V. OSOBA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ A BYCIE W ŚWIECIE: Jolanta Baran - Autonomia i emancypacja dzieci z niepełnosprawnością w kontekście wartości zróżnicowania zasobów rehabilitacyjnych ich rodzin ; Sylwia Opozda-Suder - Zaburzenia zachowania a kryzys wartościowania. Aspekt niepełnosprawności intelektualnej ; Magdalena Świgost - Dystans społeczny wobec osób z niepełnosprawnościami. Wybrane konteksty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108491 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej