Szkolnictwo specjalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(1)
Borówka Ewa
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Grodzka Urszula
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jelska Wacława
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Książek Wojciech
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Mrugalska Krystyna
(1)
Olszak Alicja (1961- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Sabat-Zabłotni Klaudia
(1)
Schwartz-Schier Maria
(1)
Serafin Teresa
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Stawowy-Wojanrowska Irena
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Trzebiatowski Klemens
(1)
Trześniowski Roman
(1)
Wiseman Ellen Marie
(1)
Wyczesany Jadwiga
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Szkolnictwo specjalne
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Nowy Jork (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Antologie
(1)
Informator
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Lokalizacja szkół uczestniczących w projekcie badawczym ; Prezentacja szkół uczestniczących w projekcie badawczym: 1. Zespół Szkół Specjalnych im. UNICEF w Rzeszowie, 2. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Pauli Montal Sióstr Pijarek w Rzeszowie, 3. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. J. Twardowskiego w Rzeszowie, 4. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. H. Sienkiewicza w Rzeszowie, 5. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Rzeszowie, 6. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. J. Przybosia w Rzeszowie, 7. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 13 im. św. J. Kantego w Rzeszowie, 8. Szkoła Podstawowa nr 2 w Rzeszowie, 9. Szkoła Podstawowa nr 5 im. Bohaterów 27. Pułku Piechoty w Rzeszowie, 10. Szkoła Podstawowa nr 7 w Rzeszowie, 11. Szkoła Podstawowa nr 8 w Rzeszowie, 12. Szkoła Podstawowa nr 10 w Rzeszowie, 13. Szkoła Podstawowa nr 11 im. gen. Stanisława Maczka w Rzeszowie, 14. Szkoła Podstawowa nr 14 im. Orląt Lwowskich w Rzeszowie, 15. Szkoła Podstawowa nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jarosława Iwaszkiewicza w Rzeszowie, 16. Szkoła Podstawowa nr 25 im. Prymasa Tysiąclecia w Rzeszowie, 17. Szkoła Podstawowa nr 28 im. ppłk. Łukasza Cieplińskiego w Rzeszowie, 18. Zespół Szkół Muzycznych nr 1 im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie, 19. Zespół Szkół przy Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie, 20. Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa PROMAR w Rzeszowie, 21. Szkoła Podstawowa nr 1 im. A. Mickiewicza w Rzeszowie, 22. Szkoła Podstawowa nr 17 im. 21. Brygady Strzelców Podhalańskich w Rzeszowie ; Wykaz członków Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjal­nych Wydziału Pedagogicznego UR uczestniczących w gromadzeniu danych i prowadzeniu badań ; Nagrody i wyróżnienia Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych Wydziału Pedagogicznego UR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10553 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Założenia eksperymentu II. Stan przed eksperymentem i organizacja
eksperymentu III.Przebieg eksperymentu w zakresie ogólnoszkolnych
form współpracy szkoły z rodzicami uczniów IV. Przebieg eksperymentu w zakresie form współpracy z
rodzicami uczniów w obrębie klasy V. Podsumowanie eksperymentu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna. T. 1, Podstawowe problemy teorii i praktyki / Janina Doroszewska. - Wyd. 2 uzup. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1989. - 714 s. : faks., : fot., : portr., : rys., : wykr. ; 25 cm.
I. OGÓLNY ZARYS PROBLEMATYKI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: 1. Cele pedagogiki specjalnej. Podstawowe pojęcia. Terminologia; 2. Jednostka odchylona od normy jako podmiot działalności pedagogiki specjalnej; 3. Zakres działalności pedagogiki specjalnej; 4. Podstawowe czynniki etiologiczne odchyleń od normy; 5. Statystyka odchyleń od normy; 6. Miejsce pedagogiki specjalnej w całokształcie dyscyplin podstawowych i praktycznych; 7. Zarys historii wpływów pedagogiki specjalnej na ogólną i odwrotnie; 8. Syntetyczne zestawienie swoistości pracy pedagogiki specjalnej; 9. Aktualny stan pedagogiki specjalnej w Polsce w ujęciu dynamicznym i perspektywy rozwojowe; 10. Uwagi o rozwoju pedagogiki specjalnej w dobie obecnej w skali światowej; 11. Profilaktyka; 12. Metody pracy naukowo-badawczej pedagoga specjalnego, II. JEDNOSTKA ODCHYLONA OD NORMY: 1. Wprowadzenie do problematyki; 2. Teoria przystosowania (adaptacji); 3. Ogólny zarys warunków wewnątrz- i zewnątrzpochodnych jednostki odchylonej od normy; 4. Zbyt trudne zadania stawiane układowi nerwowemu; 5. Przystosowawcze mechanizmy regulacyjne: potrzeba, emocja, motywacja; 6. Mechanizmy ochronne i obronne; 7. Problematyka osobowości (wybrane zagadnienia); 8. Trudności jednostki odchylonej od normy w świetle ujęć cybernetycznych w zakresie odbioru świata zewnętrznego, III. DROGI ADAPTACJI JEDNOSTKI ODCHYLONEJ OD NORMY (ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB DZIECI I MŁODZIEŻY): 1. Wprowadzenie; 2. Ogólna działalność rewalidacyjna; 3. Problematyka kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży odchylonej od normy; 4. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 5. Deontologia pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
WPROWADZENIE: W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej ; Cz. 1. DYDAKTYKA SPECJALNA - ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne ; Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Cz. II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku ; Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu ; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą ; Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym ; Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Cz. III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi ; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Cz. IV. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE: Kształcenie uczniów głuchoniewidomych ; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju ; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone - nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia ; WYBRANE ASPEKTY PRAWNE: Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych ; ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105887 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41690 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28320 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 40)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52899 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 256-[261].
Streszcz. w jęz. ang., fr. i ros.
PRÓBA KLASYFIKACJI GŁUCHYCH DLA POTRZEB PEDAGOGICZNYCH: 1. Dotychczasowe systemy klasyfikacji ; 2. Proponowany system klasyfikacji głuchych ; 3. Zestawienie kategorii dzieci głuchych wyróżnionych w proponowanym systemie klasyfikacji ; CELE NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Określenie celu kształcenia ludzi głuchych w warunkach życia współczesnego ; 2. Wszechstronny rozwój głuchych: Wychowanie fizyczne ; Rozwój umysłowy ; Wychowanie społeczne ; Przygotowanie do zawodu ; 3. Zagadnienia specjalnego rozwoju głuchych ; ŻYCIE GŁUCHYCH W STAROŻYTNOŚCI I W ŚREDNIOWIECZU. KSZTAŁTOWANIE SIĘ SYSTEMU OPIEKI CHARYTATYWNEJ: 1. Podział dziejów wychowania głuchych na okresy i dominujące w nich systemy nauczania i wychowania ; 2. Losy głuchych w starożytności ; 3. Sytuacja głuchych w średniowieczu ; 4. Początki kształtowania się i rozwoju systemu opieki charytatywnej ; 5. Pierwsze wiadomości o próbach pracy pedagogicznej nad rozwojem głuchych ; DRUGI OKRES W DZIEJACH WYCHOWANIA GŁUCHYCH: 1. Rozwój i zmierzch systemu indywidualnego nauczania: Warunki rozwoju wiedzy o głuchych i ich wychowaniu ; Hieronim Cardano ; Pablo de Ponce ; Manuel Ramirez de Carrion i Juan Pablo Bonet ; Szkoła angielska ; Jan Helmont i Jan Konrad Amman ; Sukcesy i rozkwit nauczania indywidualnego pod koniec II okresu ; Zmierzch i znaczenie systemu indywidualnego nauczania dzieci głuchych ; 2. Dalszy rozwój charytatywnego systemu opieki nad głuchymi ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH NA ŚWIECIE W TRZECIM OKRESIE NAUCZANIA: 1. Rozwój szkolnictwa: Początki i rozwój szkolnictwa dla głuchych ; Zmiana sytuacji szkół i wzrost powszechności nauczania ; Organizacja placówek kształcenia dzieci głuchych ; 2. Programy i organizacja procesu nauczania ; 3. Metody nauczania dzieci głuchych w III okresie: Najwazniejsze przyczyny rozwoju metod nauczania ; Francuska metoda nauczania dzieci głuchych ; Niemiecka czysta ustna metoda nauczania ; Wiedeńska metoda nauczania głuchych ; Szlezwicka metoda nauczania ; Reforma niemieckiej czystej ustnej metody nauczania przez Maurycego Hilla ; Nowa metoda nauczania głuchych ; Polska metoda nauczania dzieci głuchych ; Rosyjskie poglady na metodę nauczania dzieci głuchych ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH W POLSCE: 1. Szkolnictwo dla dzieci głuchych przed pierwszą wojną światową: Pierwsze próby zorganizowania zakładu ; Organizacja Instytutu Głuchoniemych i Ociemniałych w Warszawie ; Jan Siestrzyński ; Inne zakłady i szkoły dla dzieci głuchych ; 2. Szkolnictwo dla dzieci gluchych w Polsce po pierwszej wojnie światowej: Rozwój liczbowy szkolnictwa ; Realizacja powszechności nauczania ; Nauczyciele, oddziały i ich obciążenie ; Inne charakterystyczne cechy ówczesnego szkolnictwa ; Program i metody nauczania ; 3. Szkolnictwo dla głuchych w Polsce po drugiej wojnie światowej: Struktura i rozwój szkolnictwa ; Organizacja procesu dydaktycznego w szkołach dla normalnych dzieci głuchych ; Szkolnictwo dla dzieci niedosłyszących, głuchych opóźnionych w nauce i głuchych upośledzonych umysłowo ; Dalsze ogolne i zawodowe kształcenie głuchych oraz problem walki z analfabetyzmem ; Inne czynniki wpływające na proces rewalidacji w szkołach specjalnych dla głuchych ; wyniki nauczania dzieci głuchych ; TENDENCJE ROZWOJOWE W SZKOLNICTWIE DLA GŁUCHYCH NA ŚWIECIE PO DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ: 1. Ogólne kierunki krytyki dotychczasowego systemu nauczania ; 2. Problem profilaktyki ; 3. Tendencja do zrównania głuchych ze słyszącymi ; 4. Realizacja powszechności nauczania ; 5. Wczesna opieka pedagogiczna nad dziećmi gluchymi ; 6. Dążenie do zmniejszenia izolacji dzieci głuchych od połeczenstwa słyszących ; 7. Dostosowanie oddziaływania rewalidacyjnego do potrzeb i możliwości głuchych ; 8. Wykorzystanie zdobyczy naukowych i stosowanie pracy zespołowej ; POSZUKIWANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ: 1. Kolegium im. Gallaudeta w Waszyngtonie ; 2. Nauczanie głuchych razem ze słyszącymi: Znaczenie i możliwość kontaktu głuchych ze słyszącymi w procesie nauczania ; Nieudane próby wspólnego nauczania ; Eksperyment Instytutu Defektologii w Moskwie ; Doświadczenia w Rio de Janeiro w Brazylii ; Badania przeprowadzone w Polsce ; 3. Wyniki dotychczasowych poszukiwań ; ZARYS KONCEPCJI NOWEGO SYSTEMU NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Załozenia ogolne ; 2. Selekcja dzieci głuchych: Podstawowe zadania selekcji ; Dzieci głuche wymagające nauki w szkołach specjalnych ; Dzieci głuche nadające się do nauki w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; Organizacja systemu selekcji ; 3. Wychowanie dzieci głuchych w wieku poprzedzającym obowiązek szkolny: Cele wychowania dzieci głuchych w pierwszych latach życia w świetle współczesnych poglądów naukowych ; Organizacja pracy wychowawczej ; 4. Pion szkół specjalnych w zreformowanym systemie kształcenia dzieci głuchych ; 5. Kształcenie dzieci głuchych w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; 6. Organizacja kształcenia dzieci niedosłyszących i z resztkami słuchu ; ZADANIA STOJĄCE PRZED OPIEKĄ I POMOCĄ DOROSŁYM GŁUCHYM: 1. Pomoc głuchym absolwentom szkół ; 2. Pomoc głuchym analfabetom i półanalfabetom ; 3. Opieka nad dorosłymi głuchymi dodatkowo upośledzonymi ; 4. Pomoc niedosłyszącym ; 5. Praca z ludźmi tracącymi słuch .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Dzieci upośledzone umysłowo ; II. Przyczyny upośledzenia umysłowego (w opracowaniu lekarza psychiatry Ireny Kornatowskiej) ; III. Wykrywanie niedorozwoju umysłowego u dzieci w wieku przedszkolnym ; IV. Stosunek najbliższego środowiska do dzieci upośledzonych umysłowo ; V. Obserwacja dzieci podejrzanych o niedorozwój umysłowy oraz inne prace służące selekcji do szkół i zakładów specjalnych ; VI. Wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo w rodzinie ; VII. Trudności w wychowaniu dzieci upośledzonych umysłowo ; VIII. Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; VIII.Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; X. Cel, program i metody wychowania w szkole specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; XI. Współpraca rodziców ze szkołą specjalną ; XII. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i drogi ich rewalidacji ; XIII. Wychowanie dzieci w zakładach specjalnych ; XIV. Stan opieki nad upośledzonymi umysłowo w Polsce Ludowej ; XV. Krótka historia wychowania upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47091 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
1. Udział środowiska lokalnego w rewalidacji i edukacji specjalnej - w stronę społecznego modelu rewalidacji : a) Udział środowiska lokalnego w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych na podstawie badań empirycznych ; b) Nie izolować, ale czy integrować? ; c) Bariery i zgarożenia integracji osób niepełnospraw- nych uczęszczających do przedszkola integracyjnego ; d) Wspólnoty Muminków jedną z szans społecznej integracji ; e) Stosunek do niepełnosprawności dzieci pełnosprawnych uczęszczających do przedszkola integracyjnego ; f) Potrzeba rozwijania asertywności u wychowanków grup integracyjnych ; g) Ośrodek Opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym ; h) Wykorzystanie Kwestionariusza Wsparcia Społecznego w badaniu osób niepełnosprawnych ; i) Pomoc rodzinom w przezwyciężaniu problemów związanych z niepełnosprawnością dziecka ; j) Społeczne wsparcie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim [i in.] 2. Aktualne problemy resocjalizacji i rewalidacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84723 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40818 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja szkolnictwa w Polsce Ludowej / Klemens Trzebiatowski. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1972. - 376, [3] s., [4] s. tabl., [1] k. tabl. : rys., tab. ; 20 cm.
Bibliogr.
I. Geneza współczesnego ustroju oświatowego w Polsce
oraz jego kierunki rozwoju do 1939 r. II. Ustrój Polski Ludowej a kierunki kształtowania
oświaty III. Wychowanie przedszkolne IV. Szkolnictwo podstawowe V. Szkolnictwo średnie ogólnokształcące VI. Szkolnictwo zawodowe VII. Szkolnictwo specjalne VIII.Zakłady kształcenia nauczycieli IX. Nauczyciele i wychowawcy X. Organizacja wewnętrzna szkoły XI. Zajęcia pozalekcyjne i wychowanie pozaszkolne XII. Opieka nad dzieckiem XIII.Oświata i nauka dla pracujących XIV. Szkolnictwo wyższe XV. Instytucje naukowe i badawcze XVI. Zarządzanie szkołami i placówkami oświatowo-
wychowawczymi i opiekuńczo-wychowawczymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37556 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej