Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(250)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Budownictwo jednorodzinne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko trudne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Architektura i budownictwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkolnictwa Specjalnego)
Bibliogr. przy pracach.
Kazimierz Kirejczyk - Przestępczość i moralne zaniedbanie wśród anormalnych ; Piotr Suchan - Systemy wychowawcze w instytucjach opieki nad moralnie zaniedbanymi ; Stanisław Rogalski - Analiza obecnej sytuacji w dziedzinie wychowania nieletnich ; Jean Ziolkowski - Opieka nad dzieckiem upośledzonym we Francji i problem jego rehabilitacji ; Józef Nowakowski - Z pobytu polskich pracowników pedagogicznych we Francji ; Stanisław Bendkowski - Dlaczego młodzież łączy się w bandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 256-[261].
Streszcz. w jęz. ang., fr. i ros.
PRÓBA KLASYFIKACJI GŁUCHYCH DLA POTRZEB PEDAGOGICZNYCH: 1. Dotychczasowe systemy klasyfikacji ; 2. Proponowany system klasyfikacji głuchych ; 3. Zestawienie kategorii dzieci głuchych wyróżnionych w proponowanym systemie klasyfikacji ; CELE NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Określenie celu kształcenia ludzi głuchych w warunkach życia współczesnego ; 2. Wszechstronny rozwój głuchych: Wychowanie fizyczne ; Rozwój umysłowy ; Wychowanie społeczne ; Przygotowanie do zawodu ; 3. Zagadnienia specjalnego rozwoju głuchych ; ŻYCIE GŁUCHYCH W STAROŻYTNOŚCI I W ŚREDNIOWIECZU. KSZTAŁTOWANIE SIĘ SYSTEMU OPIEKI CHARYTATYWNEJ: 1. Podział dziejów wychowania głuchych na okresy i dominujące w nich systemy nauczania i wychowania ; 2. Losy głuchych w starożytności ; 3. Sytuacja głuchych w średniowieczu ; 4. Początki kształtowania się i rozwoju systemu opieki charytatywnej ; 5. Pierwsze wiadomości o próbach pracy pedagogicznej nad rozwojem głuchych ; DRUGI OKRES W DZIEJACH WYCHOWANIA GŁUCHYCH: 1. Rozwój i zmierzch systemu indywidualnego nauczania: Warunki rozwoju wiedzy o głuchych i ich wychowaniu ; Hieronim Cardano ; Pablo de Ponce ; Manuel Ramirez de Carrion i Juan Pablo Bonet ; Szkoła angielska ; Jan Helmont i Jan Konrad Amman ; Sukcesy i rozkwit nauczania indywidualnego pod koniec II okresu ; Zmierzch i znaczenie systemu indywidualnego nauczania dzieci głuchych ; 2. Dalszy rozwój charytatywnego systemu opieki nad głuchymi ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH NA ŚWIECIE W TRZECIM OKRESIE NAUCZANIA: 1. Rozwój szkolnictwa: Początki i rozwój szkolnictwa dla głuchych ; Zmiana sytuacji szkół i wzrost powszechności nauczania ; Organizacja placówek kształcenia dzieci głuchych ; 2. Programy i organizacja procesu nauczania ; 3. Metody nauczania dzieci głuchych w III okresie: Najwazniejsze przyczyny rozwoju metod nauczania ; Francuska metoda nauczania dzieci głuchych ; Niemiecka czysta ustna metoda nauczania ; Wiedeńska metoda nauczania głuchych ; Szlezwicka metoda nauczania ; Reforma niemieckiej czystej ustnej metody nauczania przez Maurycego Hilla ; Nowa metoda nauczania głuchych ; Polska metoda nauczania dzieci głuchych ; Rosyjskie poglady na metodę nauczania dzieci głuchych ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH W POLSCE: 1. Szkolnictwo dla dzieci głuchych przed pierwszą wojną światową: Pierwsze próby zorganizowania zakładu ; Organizacja Instytutu Głuchoniemych i Ociemniałych w Warszawie ; Jan Siestrzyński ; Inne zakłady i szkoły dla dzieci głuchych ; 2. Szkolnictwo dla dzieci gluchych w Polsce po pierwszej wojnie światowej: Rozwój liczbowy szkolnictwa ; Realizacja powszechności nauczania ; Nauczyciele, oddziały i ich obciążenie ; Inne charakterystyczne cechy ówczesnego szkolnictwa ; Program i metody nauczania ; 3. Szkolnictwo dla głuchych w Polsce po drugiej wojnie światowej: Struktura i rozwój szkolnictwa ; Organizacja procesu dydaktycznego w szkołach dla normalnych dzieci głuchych ; Szkolnictwo dla dzieci niedosłyszących, głuchych opóźnionych w nauce i głuchych upośledzonych umysłowo ; Dalsze ogolne i zawodowe kształcenie głuchych oraz problem walki z analfabetyzmem ; Inne czynniki wpływające na proces rewalidacji w szkołach specjalnych dla głuchych ; wyniki nauczania dzieci głuchych ; TENDENCJE ROZWOJOWE W SZKOLNICTWIE DLA GŁUCHYCH NA ŚWIECIE PO DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ: 1. Ogólne kierunki krytyki dotychczasowego systemu nauczania ; 2. Problem profilaktyki ; 3. Tendencja do zrównania głuchych ze słyszącymi ; 4. Realizacja powszechności nauczania ; 5. Wczesna opieka pedagogiczna nad dziećmi gluchymi ; 6. Dążenie do zmniejszenia izolacji dzieci głuchych od połeczenstwa słyszących ; 7. Dostosowanie oddziaływania rewalidacyjnego do potrzeb i możliwości głuchych ; 8. Wykorzystanie zdobyczy naukowych i stosowanie pracy zespołowej ; POSZUKIWANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ: 1. Kolegium im. Gallaudeta w Waszyngtonie ; 2. Nauczanie głuchych razem ze słyszącymi: Znaczenie i możliwość kontaktu głuchych ze słyszącymi w procesie nauczania ; Nieudane próby wspólnego nauczania ; Eksperyment Instytutu Defektologii w Moskwie ; Doświadczenia w Rio de Janeiro w Brazylii ; Badania przeprowadzone w Polsce ; 3. Wyniki dotychczasowych poszukiwań ; ZARYS KONCEPCJI NOWEGO SYSTEMU NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Załozenia ogolne ; 2. Selekcja dzieci głuchych: Podstawowe zadania selekcji ; Dzieci głuche wymagające nauki w szkołach specjalnych ; Dzieci głuche nadające się do nauki w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; Organizacja systemu selekcji ; 3. Wychowanie dzieci głuchych w wieku poprzedzającym obowiązek szkolny: Cele wychowania dzieci głuchych w pierwszych latach życia w świetle współczesnych poglądów naukowych ; Organizacja pracy wychowawczej ; 4. Pion szkół specjalnych w zreformowanym systemie kształcenia dzieci głuchych ; 5. Kształcenie dzieci głuchych w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; 6. Organizacja kształcenia dzieci niedosłyszących i z resztkami słuchu ; ZADANIA STOJĄCE PRZED OPIEKĄ I POMOCĄ DOROSŁYM GŁUCHYM: 1. Pomoc głuchym absolwentom szkół ; 2. Pomoc głuchym analfabetom i półanalfabetom ; 3. Opieka nad dorosłymi głuchymi dodatkowo upośledzonymi ; 4. Pomoc niedosłyszącym ; 5. Praca z ludźmi tracącymi słuch .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SZKOŁA BUDOWANIA od fundamentów po dach i wykończenie wnętrz, a także otoczenie domu sprawi, że unikniesz błędów, które popełniają inni. Myślisz o budowie domu, zacząłeś budowę, już budujesz - na każdym etapie przyda Ci się ten poradnik - pomożemy Ci rozwiązać konkretne problemy. UCZ SIĘ z nami, by świadomie czuwać nad budową wymarzonego domu, a żaden fachowiec Cię nie oszuka. PO SZKOLE BUDOWANIA, nic co dotyczy budowy Twojego domu, nie będzie Ci obce. [Wydawnictwo Murator, 2002]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-69 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-56249 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej