Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Proza
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Nowak Ewa (1966- )
(3)
Buchnat Marzena
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Nowak Ewa (1966- ). Seria miętowa
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(3)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-136.
Rozdział 1. Wiedza o emocjach: Modele wiedzy o emocjach ; Emocje podstawowe ; Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach ; Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach ; Opis narzędzia ; Przebieg badania ; Obszary zastosowania. Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego: Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja ; Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja. Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną: Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym ; Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym; Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym ; Językowy obraz emocji – wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystko, tylko nie mięta / Ewa Nowak. - Wydanie szóste. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2012. - 226, [3] strony ; 20 cm.
(Literacki Egmont)
(Seria Miętowa)
Stanowi cz. 1 cyklu "Seria Miętowa".
Klasa maturalna, przystojniak Kuba Gwidosz jest przyzwyczajony do pełnych uwielbienia spojrzeń koleżanek. Spotkanie dziewczyny, która ignoruje jego obecność, zmieni wszystko… [Egmont Polska, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystko, tylko nie mięta / Ewa Nowak. - Wydanie 4. - Warszawa : Egmont, 2008. - 189, [2] strony ; 21 cm.
(Seria miętowa / Ewa Nowak ; 1)
Stanowi cz. 1 cyklu "Seria miętowa".
Pamiętasz najbardziej atrakcyjnego chłopaka w szkole? Czy nie kusiło Cię, żeby założyć czapkę niewidkę i zajrzeć, co robi, gdy jest sam w domu? O czym marzy, czym zajmuje się i w kim kocha? Dzięki tej książce poznasz przystojnego Kubę i jego niepowtarzalną rodzinkę. [Egmont, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystko, tylko nie mięta / Ewa Nowak. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2005. - 189, [2] strony ; 20 cm.
Stanowi cz. 1 cyklu "Seria miętowa".
Klasa maturalna, przystojniak Kuba Gwidosz jest przyzwyczajony do pełnych uwielbienia spojrzeń koleżanek. Spotkanie dziewczyny, która ignoruje jego obecność, zmieni wszystko… [Egmont Polska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej