Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(37)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Autor
Buczyńska Barbara
(2)
Butkiewicz Ewa
(2)
Catmull Edwin E
(2)
Fischer Iwona
(2)
Gratton Chris (1948- )
(2)
Jones Sue Jenkyn
(2)
Kaczyński Krzysztof (ekonomia)
(2)
Kinal Mariola
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Krywan Tomasz
(2)
Liżewski Sławomir
(2)
Meyer Erin (1971- )
(2)
Mędrala Małgorzata
(2)
Ostapowicz Ewa
(2)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(2)
Perłakowska Ewa
(2)
Romkowska Ewa (tłumacz)
(2)
Rotkiewicz Marek
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Szocik Krzysztof
(2)
Słupski Jakub
(2)
Tyrakowski Sebastian
(2)
Wallace Amy (1962- )
(2)
Wojciechowska Karolina Maria
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Ambroziak Jolanta
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Brawn Ross (1954- )
(1)
Buczkowska Karolina
(1)
Chapska Joanna (1966- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dragićević Šešic Milena (1954- )
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Figiel Grzegorz
(1)
Furnham Adrian (1953- )
(1)
Gawrońska-Baran Andrzela
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gernsheimer Jack
(1)
Gung Bohdan
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hastings Reed (1960- )
(1)
Hofman Iwona
(1)
Hsieh Tony (1973- )
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Iwaszkiewicz Michał (1942- )
(1)
Jaczewska Edyta
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Janusz Małgorzata (nauki kultury fizycznej)
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Jung Bohdan
(1)
Klein Naomi
(1)
Kocój Ewa
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kotowska Agata
(1)
Kowal Jolanta (1974- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Kunikowski Michał
(1)
Kędziora Alicja
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lipska Dąbrówka
(1)
Lyons Dan (1960- )
(1)
MacRae Ian (1988- )
(1)
Makomaska Sylwia
(1)
Malcherek Monika
(1)
Malicki Krzysztof (1979- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Mituś Ambroży
(1)
Mituś Ambroży (1975- )
(1)
Parr Maria (1981- )
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Pikos Anna
(1)
Piotrowska Katarzyna
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Pustuła Hanna
(1)
Rejman Aneta
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sheridan Marcus
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(1)
Stojković Branimir (1947- )
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Szulborska-Łukaszewicz Joanna (1966- )
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wnuczak Paweł
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wrycza-Bekier Joanna
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zanini Michele
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Menedżerowie
(7)
Szkoły wyższe
(4)
Projektanci mody
(2)
Dyrektorzy HR
(1)
Handlowcy
(1)
Liderzy i zespoły sprzedaży
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Zarządzanie
(19)
Kultura organizacyjna
(18)
Kultura
(11)
Marketing
(9)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Przedsiębiorstwo
(5)
Innowacje
(4)
Instytucje kultury
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Sukces
(4)
Znak towarowy
(4)
Firma (nazwa)
(3)
Internet
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kreatywność
(3)
Miasta
(3)
Organizacja pracy
(3)
Prawo
(3)
Produkt regionalny
(3)
Reklama
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Biurokracja
(2)
Dziedzictwo kulturowe
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Kadry
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Kultura masowa
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Marketing narodowy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Moda
(2)
Motywacja pracy
(2)
Muzealnictwo
(2)
Odpoczynek
(2)
Organizacje
(2)
Pixar
(2)
Polityka
(2)
Projektanci mody
(2)
Projektowanie mody
(2)
Projekty ubioru
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Przywództwo edukacyjne
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek
(2)
Rynek pracy
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Specjalna strefa ekonomiczna
(2)
Sztuka
(2)
Turystyka kulturowa
(2)
Twórczość
(2)
Wytwórnie filmowe
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Aborcja
(1)
Administracja elektroniczna
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Ambient
(1)
Amnesty International
(1)
Audiomarketing
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioteka Raczyńskich (Poznań)
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Big data
(1)
Body art
(1)
Branding (marketing)
(1)
Brawn, Ross (1954- )
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
COVID-19
(1)
Celebryci
(1)
Centra handlowe
(1)
Cieszyński Ośrodek Kultury - Dom Narodowy
(1)
Content marketing
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Domy kultury
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Ekonomia
(1)
Emotikony
(1)
Eno, Brian (1948- )
(1)
Europejska Stolica Kultury
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Mojżesz
(1)
Nowy Dzień (czasop.)
(1)
Tajemnice Soliny
(1)
Za wrotami cudów
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(5)
1901-2000
(3)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Ukraina
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Śląsk
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Bałtów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Bieszczady
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Europejskie Szlaki Kulturowe
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Kaszuby
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Medynia Głogowska (woj. podkarpackie)
(1)
Pomorskie, województwo
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Szlak Architektury Drewnianej
(1)
Ulanów (woj. podkarpackie, pow. niżański, gm. Ulanów ; okolice)
(1)
Warszawa
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Znak Dziedzictwa Europejskiego
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świebodzice (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Blogi
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Gazety brukowe polskie
(1)
Literatura grozy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(33)
Kultura i sztuka
(9)
Psychologia
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Ta firma pracuje sama ; Czy to ma sens? ; Firma nie potrzebuje zarządcy ; Szef jest po to, aby decydował! ; Kto powinien decydować, jeśli nie szef? ; "Na dole" znaczy "u góry" ; Nie chodzi o delegowanie obowiązków - przekaż całą władzę ; Dokąd dążymy? Demokracja partnerska ; Czasy się zmieniają, ludzie także ; Sens i młodzi ludzie ; Sens - fundament działania firmy ; Sens jako idea wspólna - tęcza sensu ; Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem ; Mój pracownik - mój konkurent? ; Dlaczego pracownicy zmieniają pracodawcę? ; Jak znaleźć dobrych ludzi? ; Prywatne życie pracowników - temat tabu? ; Konflikt pokoleń ; Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo ; Czy można żyć bez budżetu i planowania? ; Zarządzanie przez cele (MBO) - sól ziemi czy sól w oku? ; Przywództwo przez sens ; Sprawiedliwa płaca ; Czy idea turkusowej firmy zwycięży?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda : projektowanie / Sue Jenkyn Jones ; [tłumaczenie Ewa Romkowska]. - Wydanie 3., rozszerzone i [uzupełnione] (dodruk). - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2016. - 272 strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie ; 26 cm.
Tytuł oryginału: "Fashion design" 2011.
U góry okładki: "Portfolio" - nazwa serii oryginału.
Bibliografia na stronie 262. Indeks.
Ten podręcznik pozwoli ci dokładnie poznać podstawy i zasady projektowania ubiorów. Omówiono w nim cechy i zdolności niezbędne projektantowi mody oraz rozmaite perspektywy kariery w tym zawodzie. W obiektywny sposób wyjaśniono, jak wygląda produkcja odzieży "od kulis". Z książki tej dowiesz się, jak interpretować opisy projektów, tworzyć kolekcje, wybierać i kroić materiały, dopasowywać stroje oraz jak prezentować swoje portfolio. Poznasz podstawy marketingu i ekonomii mody. W tym trzecim, rozszerzonym i uzupełnionym wydaniu, zamieszczono inforamcje na temat ochrony środowiska i etyki produkcji, rosnącej w świecie mody roli komputerów, w tym e-handlu, zakupów online, indywidualizacji masowej produkcji, CAD/CAM, projektowania cyfrowego i e-portfoliów. [Wydawnictwo Arkady, 2016]
1. Kontekst ; 2. Od producenta na rynek ; 3. Ciało ; 4. Kolory i materiały ; 5. W pracowni ; 6. Zadania i oceny ; 7. Końcowa kolekcja - i co potem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda : projektowanie / Sue Jenkyn Jones ; [tłumaczenie Ewa Romkowska]. - Warszawa : Wydawnictwo "Arkady", 2007. - 240 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
Tytuł oryginału: "Fashion design" 2005.
U góry okładki: "Portfolio" - nazwa serii oryginału.
Bibliografia na stronach 232-233. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-123.
I. Socjologiczne aspekty edukacji: 1. Funkcjonalizm ; 2. Teoria konfliktu ; 3. Teoria krytyczna ; 4. Interakcjonizm ; 5. Teoria klasy kreatywnej Richarda Floridy ; 6. Teoria gentryfikacji ; II. Paradygmaty pedagogiczne a kultura organizacyjna ; III. Historyczne i współczesne ujęcia definicji kultury organizacyjnej: 1. Ujęcie dychotomiczne kultury organizacyjnej ; 2. Ujęcie wielowymiarowe kultury organizacyjnej ; 3. Ujęcie interdyscyplinarne kultury organizacyjnej ; IV. Pojęcie kultury organizacyjnej w edukacji: .1. Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny i tożsamość organizacyjna ; V. Elementy kultury organizacyjnej ; VI. Kultura narodowa i jej oddziaływanie na kulturę organizacyjną. Aspekty kultur organizacyjnych ; VII. Funkcje kultury organizacyjnej ; VIII. Siła kultury organizacyjnej ; IX. Typologie kultur organizacyjnych: 1. Typologia Rogera Harrisona i Charlesa Handy’ego ; 2. Typologia Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna ; 3. Typologia Terrence’a E. Deala i Allana A. Kennedy’ego ; 4. Typologia Roberta Cooka i J. Claytona Lafferty’ego ; 5. Kultura zastraszania i kultura strachu ; X. Kształtowanie zmian w kulturze organizacyjnej ; XI. Zmiany w instytucjach edukacyjnych ; XII. Przywództwo w organizacji ; XIII. Przywództwo w instytucji oświatowej: 1. Misja i strategia instytucji oświatowej oraz ich wpływ na kulturę organizacyjną ; XIV. Komunikacja w organizacji ; XV. Komunikacja w instytucji oświatowej ; XVI. Refleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka dla biznesu : wspieranie kreatywności w organizacji / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek ; [recenzent prof. zw. dr hab. Dorota Ilczuk]. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PWN, 2019. - 312, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla badaczy zajmujących się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, badaniami z zakresu przywództwa, a także studentów i doktorantów zainteresowanych ekonomicznymi i zarządczymi kontekstami kultury.
Współfinansowanie: Mercedes-Benz Polska
Część tekstu tłumaczona z języka angielskiego. Streszczenia w języku angielskim.
Wprowadzenie Agnieszka, Wojtczuk-Turek ; CZĘŚĆ I SZTUKA DLA BIZNESU – W JAKI SPOSOB SZTUKA INSPIRUJE I POMAGA ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY W BIZNESIE: 01 Twórcze partnerstwa: łączenie sztuki i biznesu dla rozwoju organizacyjnego Giovanni Schiuma ; 02 Fenomen wizerunku biznesu. Sztuka w służbie Compagnie Internationale des Wagons-Lits. Szkic z psychologii reklamy i twórczości Cezary W. Domański ; 03 „Jazz w zarządzaniu”. W jaki sposób muzyka jazzowa może inspirować działalność biznesową, Dariusz Turek ; 04 Wiolinowy klucz do sukcesu! Klaudiusz Baran, Anna Proszowska-Sala ; 05 Etyka czy piękno: o istocie interwencji behawioralnych w biznesie Agnieszka Wincewicz-Price, Jonathan Price ; 06 Architektura a tożsamość organizacji. Czy architektura może wspierać wartości i cele organizacji? Krzysztof Zalewski ; 07 Art branding – projektowanie doświadczenia marki i jej tożsamości poprzez sztukę Igor Gałązkiewicz ; 08 „Projektowanie emocji”. W jaki sposób odpowiedni design może zwiększyć sprzedaż produktu Agnieszka Wojtczuk-Turek, Marek Lachowicz ; 09 Proces twórczy a rozwiązywanie problemow w biznesie i generowanie innowacji Agnieszka Wojtczuk-Turek, Dariusz Danilewicz ; 10 Twórcy i odbiorcy mediów w dobie Web 2.0, Big Data i algorytmizacji kultury Krzysztof Franek ; CZĘŚĆ II SZTUKA I LIDER, CZYLI JAK SZTUKA WSPIERA SUKCES PRZYWODZTWA: 11 Odnajdywanie piękna w rozszczepionym świecie: sztuka inspiruje liderów – liderzy zmieniają świat Nancy J. Adler ; 12 Lider w lustrze sztuki Magdalena Kąkolewska ; 13 Charyzma w biznesie – wykorzystanie wybranych technik sztuki aktorskiej w budowaniu wizerunku menedżera Beata Ciecierska-Zajdel ; 14 Fotografia – sztuka, która wspiera rozwój i przywództwo Dorota Raniszewska ; 15 Mandala radości zarządzania Kazimierz Kuciński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Studium Wychowania Fizycznego i Sportu w Filii Akademii Rolniczej w Rzeszowie i Ośrodka Sportów Wodnych "Marina" w Rzeszowie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. ZARZĄDZANIE KULTURĄ FIZYCZNĄ W POLSCE: Rządowe centrum zarządzania kulturą fizyczną w Polsce po wyborach parlamentarnych 2015 roku / Andrzej Nowakowski. Status polskich związków sportowych w świetle znowelizowanej ustawy o sporcie / Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek. Instytucja komisji do spraw zwalczania dopingu w sporcie w świetle obowiązujących uregulowań prawnych - wybrane aspekty / Aneta Rejman. Organizacja i finansowanie sportu dla wszystkich w działalności Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej 2015 r. / Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek. Zarządzanie strategiczne zawodowymi klubami sportowymi w Polsce - zarys problematyki / Zbigniew Pawlak, Andrzej Smoleń. Normy prawne w zakresie kształcenia kadr instruktorskich i trenerskich sportu i rekreacji w latach 1989-2015 / Paweł Świder, Agnieszka Szybisty, Monika Czech. Zarządzanie jakością obsługi ruchu turystycznego - prawne i organizacyjne aspekty pilotażu wycieczek / Paweł Rut. Benchmarking jako metoda analizy strategicznej zawodowych klubów sportowych / Andrzej Smoleń, Zbigniew Pawlak. II. Z HISTORII KULTURY FIZYCZNEJ W POLSCE: Łyżwiarstwo w Warszawie w latach 1864-1893 / Robert Krasowski, Waldemar Nadolski. Kultura fizyczna studentów w Akademiach Morskich w Polsce po 1989 roku. Zarys problematyki / Joanna Pech, Magdalena Kunysz-Rozborska. Baza oraz kadra działaczy i szkoleniowców kultury fizycznej w województwie bielskim w latach 1975-1998 / Jacek Kulpiński. Wychowanie fizyczne w Filii Akademii Rolniczej im. Hugona Kołłątaja w Rzeszowie w latach 1968-2001 / Małgorzata Janusz. Saneczkarskie mistrzostwa Polski i Europy do 1939 roku / Robert Krasowski, Waldemar Nadolski. III. WYBRANE ZAGADNIENIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ CZŁOWIEKA: Wychowanie do całożyciowej dbałości o zdrowie koniecznością współczesnego społeczeństwa / Anna Maszorek-Szymala. Taniec jako forma spędzania wolnego czasu wśród dziewcząt w okresie pokwitania / Dorota Kopeć, Karolina Przednowek. Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci pięcioletnich o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu ogólnodostępnym w środowisku wiejskim / Magdalena Kunysz-Rozborska, Joanna Piech. Działalność Ośrodka Sportów Wodnych "Marina" w Rzeszowie / Dagmara Sądecka, Małgorzata Janusz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105066 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum)
CD-ROM zawiera wzory umów, pism, powiadomień oraz uchwał stosowanych w działalności placówek kultury.
Wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO.
CZ. I. ZASADY FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI KULTURY: R. I. Tworzenie i funkcjonowanie instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. II. Władze instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. III. Siedziba instytucji kultury (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Działalność statutowa inna niż kulturalna (Sławomir Liżewski). CZ. II. PRAWNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Kadry i płace w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. II. Umowy cywilnoprawne w instytucji kultury (Marek Rotkiewicz) ; R. III. Dostęp do informacji publicznej (Kazimierz Pawlik) ; R. IV. Ochrona danych osobowych w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. V. Obowiązki kancelaryjne i archiwalne dyrektora instytucji kultury (Ewa Perłakowska, Iwona Fischer) ; R. VI. Obowiązki w zakresie organizowania imprez (Karolina Maria Wojciechowska ; R. VII. Zamówienia publiczne (Michał Kunikowski) ; R. VIII. Obowiązki dyrektora instytucji kultury w zakresie zarządzania nieruchomościami (Sławomir Liżewski) ; R. IX. Prawo autorskie i udostępnianie zasobów (Jakub Słupski). CZ. III. PRAWA I OBOWIĄZKI DYREKTORA INSTYTUCJI KULTURY WYNIKAJĄCE Z PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH RACHUNKOWOŚCI: R. I. Prawa i obowiązki dyrektora instytucji kultury wynikające z przepisów dotyczących rachunkowości (Ewa Ostapowicz) ; R. II. Planowanie finansowe (Ewa Ostapowicz) ; R. III. Podatki dochodowe (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Podatek od towarów i usług (Tomasz Krywan) ; R. V. Inne podatki (Sławomir Liżewski) ; R. VI. Odpowiedzialność dyrektora instytucji kultury za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Krzysztof Szocik). CZ. IV. ZARZĄDZANIE INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Finansowanie instytucji kultury (Sebastian Tyrakowski) ; R. II. Oferta instytucji kultury. Projektowanie i realizacja (Sebastian Tyrakowski) ; R. III. Praktyka zarządzania instytucją kultury (Sebastian Tyrakowski). CZ. V. WZORY DOKUMENTÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Dyr. (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum)
CZ. I. ZASADY FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI KULTURY: R. I. Tworzenie i funkcjonowanie instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. II. Władze instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. III. Siedziba instytucji kultury (Sławomir Liżewski). CZ. II. PROBLEMATYKA PRAWNA ZWIĄZANA Z ZARZĄDZANIEM INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Kadry i płace w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. II. Umowy cywilnoprawne w instytucji kultury (Marek Rotkiewicz) ; R. III. Dostęp do informacji publicznej (Kazimierz Pawlik) ; R. IV. Ochrona danych osobowych w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. V. Obowiązki kancelaryjne i archiwalne dyrektora instytucji kultury (Ewa Perłakowska, Iwona Fischer) ; R. VI. Obowiązki w zakresie organizowania imprez (Karolina Maria Wojciechowska ; R. VII. Zamówienia publiczne (Andrzela Gawrońska-Baran) ; R. VIII. Obowiązki w zakresie zarządzania nieruchomościami (Sławomir Liżewski) ; R. IX. Prawo autorskie i udostępnianie zasobów (Jakub Słupski). CZ. III. FINANSE I PODATKI INSTYTUCJI KULTURY: R. I. Prawa i obowiązki dyrektora instytucji kultury wynikające z przepisów dotyczących rachunkowości (Ewa Ostapowicz) ; R. II. Planowanie finansowe (Ewa Ostapowicz) ; R. III. Podatki dochodowe (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Podatek od towarów i usług (Tomasz Krywan) ; R. V. Inne podatki (Sławomir Liżewski) ; R. VI. Odpowiedzialność dyrektora instytucji kultury za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Krzysztof Szocik). CZ. IV. ZARZĄDZANIE INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Finansowanie instytucji kultury (Sebastian Tyrakowski) ; R. II. Oferta instytucji kultury. Projektowanie i realizacja (Sebastian Tyrakowski) ; R. III. Praktyczne aspekty zarządzania instytucją kultury (Sebastian Tyrakowski). CZ. V. WZORY DOKUMENTÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-Inf.-351
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [357]-363.
Czas na zmiany Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings - prezes i CEO Netflixa - po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników - Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111156 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Zarządzanie rozwojem zasobów ludzkich / Richard A. Swanson ; przekład Aleksandra Paziewska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023 - 587, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Foundations of human resource development" 2001.
Bibliografia, netografia na stronach 511-[573]. Indeks.
Dla praktyków, badaczy, a także studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Przedmowa ; CZ. I. Wstęp do rozwoju zasobów ludzkich: 1. Granice rozwoju zasobów ludzkich ; 2. Podstawy rozwoju zasobów ludzkich ; 3. Historia rozwoju zasobów ; CZ. II. Teoria i filozofia rozwoju zasobów ludzkich: 4. Rola teorii i filozofii rozwoju zasobów ludzkich ; 5. Teoria rozwoju zasobów ludzkich ; 6. Teorie składowe rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. III. Perspektywy rozwoju zasobów ludzkich: 7. Paradygmaty w rozwoju zasobów ludzkich ; 8. Perspektywy wydajności działań w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 9. Perspektywy uczenia się w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 10. Tradycyjne technologie informacyjne i komunikacyjne w rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. IV. Rozwój wiedzy specjalistycznej w drodze szkolenia i rozwoju: 11. Opis procesu szkolenia i rozwoju ; 12. Charakterystyka wiedzy ; 13. Praktyki szkoleń i rozwoju ; CZ. V. Korzystanie z zasobów wiedzy specjalistycznej w procesie rozwoju organizacji: 14. Opis zjawiska rozwoju organizacji ; 15. Charakterystyka procesu zmiany ; 16. Praktyki rozwoju organizacji ; CZ. VI. Postępy w rozwoju zasobów ludzkich: 17. Praktyki rozwoju organizacji ; 18. Ocena rozwoju zasobów ludzkich ; 19. Polityka i planowanie w kontekście rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. VII. Rozwój zasobów ludzkich w przyszłości: 20. Trudności związane z samodzielnym uczeniem się i rozwojem ścieżki kariery ; 21. Era cyfryzacji, automatyzacji, big data i sztucznej inteligencji ; 22. Wpływ globalizacji na rozwój zasobów ludzkich ; 23. Dalsza ewolucja rozwoju zasobów ludzkich.
Każdy związany z tematem rozwoju zasobów ludzkich znajdzie w tej książce wartościowe wskazówki. Rozwój zasobów ludzkich (RZL) jest procesem mocno zaangażowanym w rozwijanie i późniejsze wykorzystanie ludzkiej wiedzy, z uwzględnieniem kwestii dynamicznych zmian indywidualnych i organizacyjnych. Rozwój zasobów ludzkich to bardzo rozległa dziedzina praktyki i stosunkowo młoda dyscyplina naukowa. A zatem profesja ta wymaga stworzenia kompletnego i przemyślanego zestawu głównych założeń - jest to cel tej książki. Ten cieszący się zainteresowaniem na całym świecie podręcznik autorstwa Richarda A. Swansona, wybitnego profesora badań nad rozwojem zasobów ludzkich, ma na celu pomóc praktykom i naukowcom stworzyć bardziej przejrzystą wizję ich własnej drogi zawodowej. Dzięki tej publikacji Czytelnicy mogą lepiej zrozumieć teorie i modele, których zastosowanie przynosi najlepsze rezultaty, zaznajomić się z historią i filozofią RZL, zyskać szerszą perspektywę na temat uczenia się, wyników i zmian, a przez to mieć pełną świadomość swoich działań, zamiast ślepo podążać za najnowszymi trendami. Książka została napisana przede wszystkim dla refleksyjnych praktyków, którzy aktywnie biorą udział w rozwijaniu dziedziny RZL w miarę jej wzrostu i dojrzewania. Z pewnością też badacze RZL uznają tę publikację za prowokujący do przemyśleń i użyteczny przewodnik ułatwiający identyfikację ważnych problemów badawczych. Jest to również niezbędne źródło wiedzy dla studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi. [PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Indeks.
I. NARODZINY KONSUMENTÓW: 1. Kapitalizm triumfujący i etos infantylizmu 2. Od protestantyzmu do infantylizmu. II. ZMIERZCH OBYWATELI: 3. Infantylizacja konsumentów: pojawnienie się dzieci-dorosłych 4. Prywatyzowanie obywateli: jak się rodzi społeczna schizofrenia 5. Branding tożsamości: utrata znaczenia 6. Totalizacja społeczeństwa: koniec różnorodności. III. LOS OBYWATELI: 7. Opór wobec konsumpcjonizmu: czy kapitalizm potrafi się sam wyleczyć? 8. Jak leczyć obywatelską schizofrenię: przywrócenie poczucia obywatelskości w świecie wzajemnych zależności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rywalizacja totalna : wojny za kulisami F1 / Ross Brawn oraz Adam Parr ; tłumaczenie Bartosz Sałbut. - Kraków : Sine Qua Non, 2017. - 309, [4] strony, [16] stron tablic : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: "Total competition : lessons in strategy from Formula One" 2016.
Bibliografia na stronach 305-307.
Kulisy wielkiego biznesu F1. Przyłożył rękę do 20 mistrzowskich tytułów - zarówno kierowców, jak i konstruktorów. Szybko piął się po szczeblach kariery w Williamsie, w Benettonie udanie współpracował z Schumacherem, razem z Niemcem budując potęgę Ferrari w latach 1996-2006, by wreszcie niespodziewanie triumfować z własnym zespołem Brawn GP w 2009 roku. Teraz - już jako dyrektor zarządzający F1 - Ross Brawn dzieli się czytelnikami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem. Opowiada, w jaki sposób Michael Schumacher zyskiwał przewagę nad rywalami i jakie były kulisy jego odejścia z Benettona. Wyjaśnia dlaczego Fernando Alonso jest lepszy od Sebastiana Vettela, który miliarder próbował przejąć Hondę i dlaczego Red Bull nie zdołał powtórzyć wyczynu Ferrari. Dzięki Rywalizacji totalnej dowiesz się, jak wiele detali decyduje o końcowym sukcesie w Formule 1. To pouczająca opowieść o najważniejszych ludziach tego sportu, zakulisowych gierkach, sztuce wywiadowczej i interpretowaniu regulaminu na swoją korzyść. To także praktyczny poradnik dla menadżerów i właścicieli firm, którzy chcą osiągnąć sukces w swojej branży. Formuła 1, jakiej nie znałeś. Historia prawdziwa, choć nie zawsze piękna. Koniecznie musisz to przeczytać! [Wydawnictwo Sine Qua Non, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "Humanocracy : creating organizations as amazing as the people inside them" 2020.
Argumenty za humanokracją ; Humanokracja w akcji ; Zasady humanokracji ; Droga do humanokracji.
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W "Humanokracji" Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach. Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Lab rats : how Silicon Valley made work miserable for the rest of us" 2018.
Na okładce podtytuł: Jak kultura korpo zrobiła z naszej pracy piekło.
Bibliografia, netografia na stronach [311]-332.
Jak managerowie z Doliny Krzemowej uczynili z naszej pracy koszmar Witaj w nowej pracy. Po pierwsze, masz szczęście, że tu jesteś. Po drugie, mamy cię gdzieś. Nie zrobisz tu kariery. Jeśli to możliwe, wolimy z ciebie zrobić podwykonawcę zamiast cię zatrudnić, żebyśmy nie musieli zapewniać ci ubezpieczenia zdrowotnego ani świadczeń emerytalnych. Twoja praca będzie stresująca. Zamierzamy cię kontrolować i nadzorować. Nie oczekujemy, że długo z nami zostaniesz. Mamy za to stół do ping-ponga. Przekąski i piwo znajdziesz w kuchni. Dlaczego praca w korporacji stała się dobijająca? Czyja to wina? Jak przestać być korposzczurem? Odkrywaj z książką Danego Lyonsa Dan Lyons - autor bestsellerowego „Fakapu” - zagłębia się w korporacyjny świat aby zrozumieć, dlaczego w biurze czujemy się czasem jak w psychologicznym laboratorium i martwimy się o naszą zawodową przyszłość. Odkrywa też korporacje przeciwstawiające się temu trendowi. Okazuje się nawet, że zysk firmy i zadowolenie pracowników nie są celami wzajemnie się wykluczającymi, a drogą do sukcesu nie jest pracoholizm. Dowiedz się jak powinno wyglądać wymarzone miejsce pracy - nie musisz już dłużej być doświadczalnym korposzczurem. [Znak, 2019]
WITAJ W NOWEJ PRACY ; WSTĘP: Zbuduj kaczkę ; Cz. I. UDRĘKA W LABIRYNCIE: 1. Nieszczęśliwi w raju, 2. Nowi magnaci, 3. Zwięzła historia nauk o zarządzaniu (i dlaczego nie należy im ufać), 4. Kto się boi Doliny Krzemowej? ; CZ. II. CZTERY CZYNNIKI WYWOŁUJĄCE PRZYGNĘBIENIE W MIEJSCU PRACY: 5. Kształtowanie przyszłych kadr (albo: sorry, ale jesteś już stary i najwyższy czas odejść), 6. Pieniądze: "Śmieci z prędkością światła", 7. Niepewność: "Jesteśmy zespołem, nie rodziną", 8. Zmiana: "Jak się żyje w samym środku nieustającego huraganu?", 9. Uprzedmiotowienie: Wyobraź sobie, że jesteś maszyną w maszynie ; Cz. III. SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCZYWISTEGO: 10. Walka o człowieczeństwo pracy, 11. Basecamp: powrót do podstaw, 12. Managed by Q: "Wszyscy sprzątamy", 13. Kapor Capital: świadomi kapitaliści, 14. Ruch na rzecz przedsiębiorczości społecznej ; EPILOG: Czy zebry mogą naprawić to, co popsuły jednorożce?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa projektu: Internetowa Promocja Nauki.
Dot. m.in. Krosna (s. 35-44), gminy Ulanów, Bieszczad i Soliny, Rzeszowa, gminy Strzyżów (411-415).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. ROLA HISTORII I TRADYCJI W BUDOWIE MARKETINGU TERYTORIALNEGO: Historia i kultura: perspektywy promocji lokalnego rozwoju ekonomicznego ; Historia jako element budowy marki i promocji miasta ; Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu marki i promocji gminy Ulanów ; Polonijny ruch artystyczny jako narzędzie budowy pozytywnego wizerunku Polski poza jej granicami ; Literatura jako sposób promowania regionu na przykładzie "Tajemnic Soliny" i "Za wrotami cudów" Henryka Nicponia ; Znaczenie marki w promowaniu produktu regionalnego ; Spuścizna historyczna dla przyszłości regionu - promocja jednostki terytorialnej. II. MARKA I PROMOCJA REGIONÓW: Wyżyna częstochowska wyżyną wysokich technologii - czynniki hamujące, szanse i perspektywy rozwoju budowy silnej marki regionalnej w obrębie województwa śląskiego ; Górnośląska-Zagłębiowska Metropolia "Silesia" - wizja i rzeczywistość ; Nowa tożsamość Zagłębia Dąbrowskiego - promocja subregionu oraz dyskurs medialny ; Rola uczelni wyższych w budowaniu marki i promocji Regionu Wałbrzyskiego ; Kreowanie wizerunku regionu na przykładzie województwa świętokrzyskiego. III. MARKA I PROMOCJA MIASTA: Rola informacji w kreacji marki miasta i regionu oraz jego promocji (na przykładzie Głogowa) ; Miejski design na Śląsku - samorządy i projektanci w kreowaniu wizerunku śląskich miast ; Wizerunek promowany rzeszowa a wizerunek postrzegany przez jego mieszkańców ; Budowanie marki i promocaj miasta na przykładzie Rzeszowa ; Przestrzeń miejska a wizerunek miasta ; Komunikacja marketingowa miasta i regionu turystycznego na przykładzie Lublina i województwa lubelskiego ; Wykorzystanie Internetu w kształtowaniu wizerunku miasta - przykład miasta Sosnowiec ; Internet a marka miasta. Działania, sukcesy, porażki. IV. WYBRANE ASPEKTY MARKI I PROMOCJI: Zjawisko "trudnej marki" na przykładzie marki Polska ; Sytuacje kryzysowe a pogarszanie wizerunku jednostki sektora publicznego ; Promocja gospodarcza gmin. Czyli jak osiągnąć sukces w pozyskiwaniu inwestorów? ; Szanse rozwoju turystyki rowerowej i jej znaczenie dla wzrostu konkurencyjności regionalnej ; Co-branding marki produktu i marki miejsca ; Promocaj obszarów terytorialnych drogą do ich konkurencyjności. V. ROLA WYŻSZYCH UCZELNI I EDUKACJI: Działalność promocyjna placówki oświatowej ; Rola wyższych uczelni w analitycznym wsparciu oraz promocji innowacji regionalnych MŚP ; Promocja wyników badań uczelni wyższych ; Kształtowanie wizerunku Uniwersytetu Rzeszowskiego na przykładzie realizacji projektu "UR - nowoczesność i przyszłość regionu" ; Marka szkoły wyższej jako forma kreowania wizerunku miasta i regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100130 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Kreatywność S.A. : droga do prawdziwej inspiracji / Ed Catmull, Amy Wallace ; [tłumaczenie Marcin Kowalczyk]. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2016. - 1 płyta audio CD (12 godz. 29 min 34 s.) : digital, stereo ; 12 cm.
(Audiobook : Prosta Droga do Wiedzy)
Czas trwania: 12 godz. 29 min. 34 s.
Tytuł oryginału: "Creativity, INC. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration" 2014.
Muzyka Grzegorz Dondziłło.
Czyta Janusz German.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
"Kreatywność" to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swoich pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation - wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę - ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc tak wspaniałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana - i zyskowna. Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie. [MT Biznes, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1336/005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność S.A. : droga do prawdziwej inspiracji / Ed Catmull, Amy Wallace ; przekład Marcin Kowalczyk. - Wydanie w oprawie miękkiej, dodruk. - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 386, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Creativity, INC. : overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration" 2014.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata! Kreatywność to książka dla menedżerów, którzy chcą budować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte na kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie. To także pierwszy wgląd za kulisy wytwórni filmów animowanych Pixar. Dzięki niej możemy zajrzeć na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". KULTURA KREATYWNOŚCI. Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc takie filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna. Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić. A oto garść porad Eda Catmulla: Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe. Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie. Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz. Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków. Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych. [http://www.mtbiznes.pl/b2377-kreatywnosc-s-a.htm, dostęp 29.09.2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Garncarskiego Szlaku w Rzeszowskiem.
Bibliogr. przy pracach.
1. TURYSTYKA A KULTURA - ROZWAŻANIA OGÓLNE: Kultura a turystyka - wzajemne relacje ; Turystyka i kultura - dwie siostry ; Dziedzictwo kulturowe Podgórza i możliwości jego wykorzystania w turystyce ; Kultura i sztuka muzyczna w nowej rzeczywistości rynkowej (oferta kulturalna Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi ; Innowacyjne zarządzanie w kulturze elementem stymulacji rozwoju gospodarczego na przykładzie Łodzi i Dublina ; Przejawy kultury w produkcie gastronomicznym ; Garncarskim szlakiem - na pograniczu kultury i turystyki ; Walory turystyczne Bałtowa w świetle badań ankietowych. 2. MUZEA I OBIEKTY PARAMUZEALNE: Analiza stanu atrakcji turystycznych w Polsce: muzea i obiekty paramuzealne. Segmentacja rynku ; O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI wieku ; Muzea jako produkt turystyczny i obiekt dydaktyczny ; Ruch turystyczny w placówkach kultury województwa świętokrzyskiego ; Muzeum Powstania Warszawskiego jako nowoczesna placówka edukacyjna ; Muzeum jako instytucja łącząca kulturę i turystykę na przykładzie Muzeum w Łęczycy. 3. WYDARZENIA KULTURALNE, FESTIWALE, KONCERTY, IMPREZY PLENEROWE: Wydarzenia kulturalne jako element promocji turystycznej miast ; Imprezy kulturalne jako element identyfikacji turystycznej Łodzi ; Wydarzenia kulturalne a rozwój turystyki w Krakowie ; Imprezy turystyczno-kulturalne jako ewokacja czasów świetności regionu świętokrzyskiego ; Gliwickie Dni Dziedzictwa Kulturowego elementem rozwoju i promocji turystyki w regionie śląskim. 4. KULTURA LUDOWA: Kultura ludowa w polskiej turystyce - autentyczność czy komercja? ; Rola kultury kaszubskiej w promocji turystycznej województwa pomorskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business" 2014.
Dla liderów, menedżerów i konsultantów.
Książka Erin Meyer - współautorki bestsellera Gdy regułą jest brak reguł - o tym, jak radzić sobie z trudnościami komunikacyjnymi w świecie biznesu. Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii? Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju? Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami „kultur kokosowych? Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur? Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać. Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić. Międzynarodowy bestseller, który pomaga pokonać niewidzialne granice w biznesie. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
I. KONTEKSTY KOMUNIKOWANIA WIZUALNEGO: O komunikacji wizualnej / Jan Nuckowski ; Akademia, akademizm i awangardy / Piotr Głowacki ; Czerwone zygzaki po przekątnej kartki, czyli o sposobach budowy przekazu w obrazie / Beata Bigaj-Zwonek ; Autorska metoda konstruowania przestrzeni wirtualnej umożliwiająca percepcję przestrzeni otwartej (pejzaż, tło, otoczenie) / Dariusz Grzybowicz ; Mediatektura - architektura i przestrzeń medialne / Magdalena Pińczyńska ; O funkcji fotografii / Aleksandra Anzel, Magdalena Pińczyńska ; Ikoniczność w komunikowaniu / Paweł Przywara ; Neuroestetyczne podejście do komunikacji ze sztuką / Katarzyna Kogut ; Filozoficzne aspekty komunikacji wizualnej / Maciej Ulita. II. KOMUNIKOWANIE WIZUALNE W PRAKTYCE: Mistrzowskie wdrażanie strategii / Wiktor Siegel ; Kontrowersyjne okładki, czyli jak kontekst zmienia sztukę w skandal / Sylwester Zimon ; Zaangażowana społecznie komunikacja wizualna. Analiza zagadnienia na przykładzie organizacji Amnesty International / Anna Dudzińska ; Identyfikacja wizualna w brandingu narodowym - przykład Księstwa Liechtensteinu / Sławomir Gawroński ; Reklama zewnętrzna jako narzędzie komunikowania wizualnego / Rafał Polak ; Komunikowanie wizualne w promocji regionów turystycznych województw małopolskiego i śląskiego / Aneta Pawłowska, Krzysztof Groń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96194 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej