Stasiak Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Stasiak Andrzej
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły policealne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Turystyka
(5)
Gastronomia
(3)
Kultura
(3)
Muzealnictwo
(3)
Produkt regionalny
(3)
Turystyka kulturowa
(3)
Miasta
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Muzeum (Łęczyca)
(1)
Muzeum Historii Żydów Polskich (Warszawa)
(1)
Muzeum Powstania Warszawskiego
(1)
Muzeum Sportu i Turystyki (Karpacz)
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Prawo
(1)
Ryzyko
(1)
Turystyka kulinarna
(1)
Usługi
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Warszawa
(2)
Bałtów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Jeleniogórska, Kotlina
(1)
Kaszuby
(1)
Kujawy
(1)
Medynia Głogowska (woj. podkarpackie)
(1)
Polska
(1)
Pomorskie, województwo
(1)
Wielkopolska
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Śląsk
(1)
Świebodzice (woj. dolnośląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Kilka słów na temat podróżowania ; Bilans otwarcia - od potencjału do produktu turystycznego ; Elementy produktu turystycznego ; Proste produkty turystyczne ; Organizacja złożonych produktów turystycznych ; Produkt turystyczny w ujęciu przestrzennym ; Wymiary produktu turystycznego ; Cykle rozwoju produktów turystycznych ; Za co płacą turyści? ; Promocja produktu turystycznego ; Gdzie sprzedawać produkty turystyczne? ; Kilka słów o personelu ; Badania marketingowe ; Strategia produktu turystycznego ; Klaster turystyczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Rozdz. 1. ZARYS HISTORII GASTRONOMII: 1.1. Historia gastronomii na świecie ; 1.2. Historia gastronomii w Polsce. Rozdz. 2. ELEMENTARNE ZAGADNIENIA GASTRONOMII: 2.1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej ; 2.2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych ; 2.3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii. Rozdz. 3. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE GASTRONOMICZNE: 3.1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego ; 3.2. Podstawowe instalacje w gastronomii ; 3.3. Wyposażenie zaplecza ; 3.4. Wyposażenie frontu. Rozdz. 4. PRODUKT GASTRONOMICZNY: 4.1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego ; 4.2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego ; 4.3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego: 4.3.1. Asortyment potraw i napojów a karta menu, 4.3.2. Obsługa klienta, 4.3.3. Zewnętrzny wygląd obiektu, 4.3.4. Wystrój wnętrza, 4.3.5. Usługi dodatkowe, 4.3.6. Inne cechy usługi ; 4.4. Cykl życia produktu gastronomicznego. Rozdz. 5. ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU GASTRONOMICZNEGO W TURYSTYCE: 5.1. Gastronomia a turystyka ; 5.2. Gastronomia jako produkt turystyczny: 5.2.1. Produkty proste: usługa i rzecz, 5.2.2. Produkt turystyczny˙- impreza (pakiet turystyczny), 5.2.3. Produkt turystyczny˙- wydarzenie, 5.2.4. Produkt turystyczny˙- obiekt, 5.2.6. Produkt turystyczny˙- szlak, 5.2.7. Produkt turystyczny˙- obszar ; 5.3. Produkty tradycyjne i regionalne. Rozdz. 6. WAŻNE OSOBISTOŚCI ŚWIATA GASTRONOMII: 6.1. Święci i patroni gastronomii: Św. Marta, Św. Sabina, Św. Maciej Apostoł, Św. Wawrzyniec, Św. Jan Leonardi, Św. Klemens Hofbauer (Dworzak) ; 6.2. Wielcy europejscy gastronomicy: Gillaume Tirel (Taillevent), M. Boulanger, Anthelme Brillat-Savarin, Marie Antoine Careme, Franz Sacher, Auguste Escoffier, Paul Bocuse ; 6.3. Wielcy polscy gastronomicy: Mikołaj Wierzynek, Stanisław Czerniecki, Jerzy Franciszek Kulczycki, Wojciech Wincenty Wielądek, Lucyna Ćwierczakiewiczowa, Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane), Zdzisław T. Nowicki, Kurt Scheller. Rozdz. 7. ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA ZWIĄZANE Z GASTRONOMIĄ I GASTRONOMICZNE: 7.1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia: 7.1.1. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), 7.1.2. Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), 7.1.3. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA), 7.1.4. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej (HOTREC), 7.1.5. Światowa Organizacja Stowarzyszeń Kucharskich (WACS), 7.1.6. Europejskie Stowarzyszenie Nowoczesnych Restauracji (EMRA), 7.1.7. Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA) ; 7.2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce: 7.2.1. Polska Izba Gospodarcza Restauratorów i Hotelarzy (PIGRiH), 7.2.2. Polskie Stowarzyszenie Pracowników Hotelarstwa i Gastronomii (PSPHiG), 7.2.3. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC), 7.2.4. Stowarzyszenie Polskich Kucharzy i Cukierników (SPKiC), 7.2.5. Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA), 7.2.6. Stowarzyszenie Sommelier Polski (SSP), 7.2.7. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL). Rozdz. 8. PROMOCJA I INFORMACJA W GASTRONOMII: 8.1. Promocja: 8.1.1. Definicja i rodzaje działań promocyjnych, 8.1.2. Reklama, 8.1.3. Public relations, 8.1.4. Sprzedaż osobista, 8.1.5. Promocja sprzedaży, 8.1.6. Targi gastronomiczne ; 8.2. Źródła informacji branżowej. Rozdz. 9. TRENDY W ROZWOJU GASTRONOMII: 9.1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny ; 9.2. Demografia ; 9.3. Ekonomia ; 9.4. Świadomość, edukacja ; 9.5. Zdrowie ; 9.6. Styl życia ; 9.7. Zwyczaje żywieniowe ; 9.8. Turystyka, czas wolny ; 9.9. Sztuka i kultura ; 9.10. Technologie informatyczne ; 9.11. Ekologia (ochrona środowiska˙- zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-64 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Rozdz. 1. ZARYS HISTORII GASTRONOMII: 1.1. Historia gastronomii na świecie ; 1.2. Historia gastronomii w Polsce. Rozdz. 2. ELEMENTARNE ZAGADNIENIA GASTRONOMII: 2.1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej ; 2.2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych ; 2.3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii. Rozdz. 3. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE GASTRONOMICZNE: 3.1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego ; 3.2. Podstawowe instalacje w gastronomii ; 3.3. Wyposażenie zaplecza ; 3.4. Wyposażenie frontu. Rozdz. 4. PRODUKT GASTRONOMICZNY: 4.1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego ; 4.2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego ; 4.3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego: 4.3.1. Asortyment potraw i napojów a karta menu, 4.3.2. Obsługa klienta, 4.3.3. Zewnętrzny wygląd obiektu, 4.3.4. Wystrój wnętrza, 4.3.5. Usługi dodatkowe, 4.3.6. Inne cechy usługi ; 4.4. Cykl życia produktu gastronomicznego. Rozdz. 5. ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU GASTRONOMICZNEGO W TURYSTYCE: 5.1. Gastronomia a turystyka ; 5.2. Gastronomia jako produkt turystyczny: 5.2.1. Produkty proste: usługa i rzecz, 5.2.2. Produkt turystyczny˙- impreza (pakiet turystyczny), 5.2.3. Produkt turystyczny˙- wydarzenie, 5.2.4. Produkt turystyczny˙- obiekt, 5.2.6. Produkt turystyczny˙- szlak, 5.2.7. Produkt turystyczny˙- obszar ; 5.3. Produkty tradycyjne i regionalne. Rozdz. 6. WAŻNE OSOBISTOŚCI ŚWIATA GASTRONOMII: 6.1. Święci i patroni gastronomii: Św. Marta, Św. Sabina, Św. Maciej Apostoł, Św. Wawrzyniec, Św. Jan Leonardi, Św. Klemens Hofbauer (Dworzak) ; 6.2. Wielcy europejscy gastronomicy: Gillaume Tirel (Taillevent), M. Boulanger, Anthelme Brillat-Savarin, Marie Antoine Careme, Franz Sacher, Auguste Escoffier, Paul Bocuse ; 6.3. Wielcy polscy gastronomicy: Mikołaj Wierzynek, Stanisław Czerniecki, Jerzy Franciszek Kulczycki, Wojciech Wincenty Wielądek, Lucyna Ćwierczakiewiczowa, Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane), Zdzisław T. Nowicki, Kurt Scheller. Rozdz. 7. ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA ZWIĄZANE Z GASTRONOMIĄ I GASTRONOMICZNE: 7.1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia: 7.1.1. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), 7.1.2. Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), 7.1.3. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA), 7.1.4. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej (HOTREC), 7.1.5. Światowa Organizacja Stowarzyszeń Kucharskich (WACS), 7.1.6. Europejskie Stowarzyszenie Nowoczesnych Restauracji (EMRA), 7.1.7. Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA) ; 7.2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce: 7.2.1. Polska Izba Gospodarcza Restauratorów i Hotelarzy (PIGRiH), 7.2.2. Polskie Stowarzyszenie Pracowników Hotelarstwa i Gastronomii (PSPHiG), 7.2.3. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC), 7.2.4. Stowarzyszenie Polskich Kucharzy i Cukierników (SPKiC), 7.2.5. Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA), 7.2.6. Stowarzyszenie Sommelier Polski (SSP), 7.2.7. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL). Rozdz. 8. PROMOCJA I INFORMACJA W GASTRONOMII: 8.1. Promocja: 8.1.1. Definicja i rodzaje działań promocyjnych, 8.1.2. Reklama, 8.1.3. Public relations, 8.1.4. Sprzedaż osobista, 8.1.5. Promocja sprzedaży, 8.1.6. Targi gastronomiczne ; 8.2. Źródła informacji branżowej. Rozdz. 9. TRENDY W ROZWOJU GASTRONOMII: 9.1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny ; 9.2. Demografia ; 9.3. Ekonomia ; 9.4. Świadomość, edukacja ; 9.5. Zdrowie ; 9.6. Styl życia ; 9.7. Zwyczaje żywieniowe ; 9.8. Turystyka, czas wolny ; 9.9. Sztuka i kultura ; 9.10. Technologie informatyczne ; 9.11. Ekologia (ochrona środowiska˙- zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy gastronomii : od żywności do turystyki kulinarnej / Mariola Milewska, Anna Prączko, Andrzej Stasiak. - Wydanie 2. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 404 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [390]-404.
Dla studentów kierunków turystycznych, hotelarskich, technicznych i rolniczych oraz uczniów szkół policealnych o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim.
I. ZARYS HISTORII GASTRONOMII: 1. Historia gastronomii na świecie ;2. Historia gastronomii w Polsce ; II. ELEMENTARNE ZAGADNIENIA GASTRONOMII: 1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej ; 2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych: Kryteria klasyfikacji placówek gastronomicznych ; Klasyfikacja branżowa placówek gastronomicznych ; Klasyfikacja urzędowa (prawna) placówek gastronomicznych ; 3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii ; III. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE GASTRONOMICZNE: 1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego ; 2. Podstawowe instalacje w gastronomii ; 3. Wyposażenie zaplecza ; 4. Wyposażenie frontu ; IV. PRODUKT GASTRONOMICZNY: 1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego ; 2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego ; 3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego: Asortyment potraw i napojów a karta menu ; Obsługa klienta ; Zewnętrzny wygląd obiektu ; Wystrój wnętrza ; Usługi dodatkowe ; Inne cechy usługi ; 4. Cykl życia produktu gastronomicznego ; V. ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU GASTRONOMICZNEGO W TURYSTYCE: 1. Gastronomia a turystyka ; 2. Gastronomia jako produkt turystyczny: Produkty proste: usługa i rzecz ; Produkt turystyczny - impreza (pakiet turystyczny) ; Produkt turystyczny - wydarzenie ; Produkt turystyczny - obiekt ; Produkt turystyczny - szlak ; Produkt turystyczny - obszar ; Produkty tradycyjne i regionalne ; VI. TURYSTYKA KULINARNA W POLSCE: 1. Rozwój gastronomii w Polsce po 1989 r. ; 2. Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce ; 3. Model rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce ; 4. Badania turystyki kulinarnej w Polsce ; VII. OSOBISTOŚCI ŚWIATA GASTRONOMII: 1. Wielcy europejscy gastronomicy: Gillaume Tirel (Taillevent) ; M. Boulanger ; Anthelme Brillat-Savarin ; Marie-Antoine Careme ; Franz Sacher ; Auguste Escoffier ; Paul Bocuse ; 2. Wielcy polscy gastronomicy: Mikołaj Wierzynek ; Stanisław Czerniecki ; Jerzy Franciszek Kulczycki ; Lucyna Ćwierczakiewiczowa ; Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane) ; Zdzisław T. Nowicki ; Kurt Scheller ; VIII. WYBRANE ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA GASTRONOMICZNE: 1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia: Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ; Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) ; Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA) ; Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej (HOTREC) ; Światowe Stowarzyszenie Szefów Kuchni (WACS) ; Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA) ; Światowe Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej ; 2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC) ; Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA) ; Stowarzyszenie Sommelierów Polskich (SSP) ; Fundacja Klubu Szefów Kuchni ; Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL) ; IX. PROMOCJA I INFORMACJA W GASTRONOMII: 1. Promocja: Definicja i rodzaje działań promocyjnych ; Reklama ; Public relations ; Sprzedaż osobista ; Promocja sprzedaży ; Targi gastronomiczne ; 2. Źródła informacji branżowej ; X. TRENDY W ROZWOJU GASTRONOMII: 1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny ; 2. Demografia ; 3. Ekonomia ; 4. Świadomość, edukacja ; 5. Zdrowie ; 6. Styl życia ; 7. Zwyczaje żywieniowe ; 8. Turystyka, czas wolny ; 9. Kultura i sztuka ; 10. Technologie informatyczne ; 11. Ekologia (ochrona środowiska - zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-64 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105750 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Garncarskiego Szlaku w Rzeszowskiem.
Bibliogr. przy pracach.
1. TURYSTYKA A KULTURA - ROZWAŻANIA OGÓLNE: Kultura a turystyka - wzajemne relacje ; Turystyka i kultura - dwie siostry ; Dziedzictwo kulturowe Podgórza i możliwości jego wykorzystania w turystyce ; Kultura i sztuka muzyczna w nowej rzeczywistości rynkowej (oferta kulturalna Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi ; Innowacyjne zarządzanie w kulturze elementem stymulacji rozwoju gospodarczego na przykładzie Łodzi i Dublina ; Przejawy kultury w produkcie gastronomicznym ; Garncarskim szlakiem - na pograniczu kultury i turystyki ; Walory turystyczne Bałtowa w świetle badań ankietowych. 2. MUZEA I OBIEKTY PARAMUZEALNE: Analiza stanu atrakcji turystycznych w Polsce: muzea i obiekty paramuzealne. Segmentacja rynku ; O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI wieku ; Muzea jako produkt turystyczny i obiekt dydaktyczny ; Ruch turystyczny w placówkach kultury województwa świętokrzyskiego ; Muzeum Powstania Warszawskiego jako nowoczesna placówka edukacyjna ; Muzeum jako instytucja łącząca kulturę i turystykę na przykładzie Muzeum w Łęczycy. 3. WYDARZENIA KULTURALNE, FESTIWALE, KONCERTY, IMPREZY PLENEROWE: Wydarzenia kulturalne jako element promocji turystycznej miast ; Imprezy kulturalne jako element identyfikacji turystycznej Łodzi ; Wydarzenia kulturalne a rozwój turystyki w Krakowie ; Imprezy turystyczno-kulturalne jako ewokacja czasów świetności regionu świętokrzyskiego ; Gliwickie Dni Dziedzictwa Kulturowego elementem rozwoju i promocji turystyki w regionie śląskim. 4. KULTURA LUDOWA: Kultura ludowa w polskiej turystyce - autentyczność czy komercja? ; Rola kultury kaszubskiej w promocji turystycznej województwa pomorskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94227 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 369-373.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros.
1. KULTURA I TURYSTYKA - MIĘDZY KONFLIKTEM A SYMBIOZĄ: Turystyka i kultura - od komercjalizacji do dialogu kultur ; Ekonomičeskie aspekty ispol'zovaniâ kul'turno-istoričeskogo naslediâ v sfere turizma ; Proces przekształcania zasobów kulturowych w atrakcje turystyczne (na przykładzie zagospodarowania turystycznego pól bitewnych) ; Jak kultura się sprzedaje? ; O nowe oblicze obsługi turystyki kulturowej ; Między atrakcją a pułapką turystyczną. Dylematy turystyki kulturowej XXI wieku. 2. MIASTA KULTURY A TURYSTYKA: Turystyka kreatywna - nowy trend w rozwoju turystyki miejskiej ; Turystyczny wizerunek Warszawy a potencjał kulturalny miasta ; Miejsca pamięci z okresu II wojny światowej a współczesna turystyka (ze szczególnym uwzględnieniem Krakowa). 3. DZIEDZICTWO KULTUROWE WSI W TURYSTYCE: Specjalizacja tematyczna wsi i turystyka ; Wykorzystanie kultury ludowej w turystyce - nieuchronna komercjalizacja czy "ostatnia deska ratunku"? ; Działania w obronie tradycji i dobrego smaku ; Potencjał Wielkopolski w zakresie rozwoju turystyki kulturowej śladami jeździeckich tradycji i dziedzictwa. 4. SZLAKI I WYDARZENIA KULTURALNE JAKO PRODUKTY TURYSTYCZNE: Kulturowe szlaki turystyczne - próba klasyfikacji oraz postulaty w zakresie ich tworzenia i funkcjonowania ; Kreowanie i promocja wydarzeń kulturalnych. Analiza Gliwickich Dni Dziedzictwa Kulturowego ; "Dzień z Borowieckim" - projekt nowego produktu turystycznego Łodzi. 5. INSTYTUCJE KULTURY CZY OBIEKTY TURYSTYCZNE?: Aktualne tendencje na rynku atrakcji dla odwiedzających ; Światowy przemysł parków tematycznych ; Muzeum Historii Żydów Polskich jako przykład muzeum narracyjnego ; Rola Muzeum Sportu i Turystyki w propagowaniu kultury fizycznej. 6. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KULTURZE - KSIĘGA DOBRYCH PRAKTYK: Kreatywny Szlak Województwa Łódzkiego ; Zamek na szlaku innowacji ; Rzemiosło artystyczne i sztuka użytkowa narzędziem budowania atrakcyjności społeczno-gospodarczej Świebodzic ; Alternatywna mapa miasta jako narzędzie promocji kultury i turystyki na przykładzie Use-It Warsaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94228 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 361-364.
Dot. m.in. Garncarskiego Szlaku w Rzeszowskiem (s. 65-66).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros.
1. EKONOMICZNE I SPOŁECZNE ASPEKTY WSPÓŁPRACY KULTURY I TURYSTYKI: Rachunek zysków bez strat: identyfikacja ekonomicznych korzyści ze współdziałania kultury z turystyką ; Rol' kultury v formirovanii turističeskogo sprosa ; Turystyka kulturowa w świetle koncepcji klastra turystycznego ; wioska tematyczna w aspekcie ekonomicznym ; Ginące zawody jako atrakcja turystyczna i pozarolnicze źródło zarobkowania mieszkańców obszarów wiejskich ; Rola turystyki w zachowaniu dziedzictwa etnicznego górali ukraińskich na terenach chronionych ; Turysta kulturowy - klient nietuzinkowy. 2. KULTURA JAKO CZĘŚĆ PRODUKTU TURYSTYCZNEGO REGIONU: Nowoczesne trasy miejskie jako forma prezentacji historii i kultury oraz oferta turystyczna ; Projekt szlaku Juliana Tuwima w Łodzi ; Bitwa pod Gettysburgiem w 1863 r. jako przykład wykorzystania historii na potrzeby rozwoju produktu turystycznego ; Dolina Pałaców i Ogrodów - nowy produkt turystyczny oparty na dziedzictwie kulturowym Kotliny Jeleniogórskiej ; Winiarstwo jako narodowe dziedzictwo kultury i jego wykorzystanie w enoturystyce północnych Węgier ; Region winiarski Małopolskiego Przełomu Wisły jako produkt turystyczny. 3. NOWOCZESNE FORMY UDOSTĘPNIANIA OBIEKTÓW I INSTYTUCJI KULTURY DLA TURYSTYKI: Kształtowanie ceny wstępu do atrakcji dziedzictwa ; Konkurencyjność muzeów w gospodarce doznań i kreatywności ; Lokalne muzeum jako inkubator produktów turystycznych ; Tradycyjne pożywienie ludowe jako element wzbogacający muzealną ofertę turystyczną Kujaw ; Centra handlowe trzeciej generacji w Warszawie jako nowe produkty turystyczne. 4. KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA TURYSTYCZNA NA BAZIE DZIEDZICTWA KULTUROWEGO: Rola dziedzictwa kulturowego w kreowaniu wizerunku obszaru turystycznego ; "Wilno - Europejska Stolica Kultury 2009". Cienie i blaski tytułu ; Miasto subiektywnie - łódzkie podwórka przy ulicy Piotrkowskiej ; Nowoczesne postrzeganie promocji kulturowych produktów turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Bądź bezpieczny na szlaku!
Dotyczy m.in. Bieszczadzkiego Parku Narodowego i Podkarpacia.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Publikacja powstała w ramach realizacji projektu "ABC bezpiecznego wędrowania - kampania informacyjno-edukacyjna" dofinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki
Rozdział 1. BEZPIECZNA TURYSTYKA - ZAGADNIENIA TEORETYCZNO-TERMINOLOGICZNE: Bezpieczeństwo - niebezpieczeństwo w turystyce / Andrzej Stasiak ; Bezpieczeństwo turystów a konkurencyjność regionów turystycznych / Piotr Gryszel, Marta Satoła ; Sposoby ułatwień i zabezpieczeń na szlakach turystycznych / Krzysztof Kołodziejczyk, Mateusz Rogowski. Rozdział 2. PRAWNE ASPEKTY BEZPIECZEŃSTWA W TURYSTYCE: Potrzeba uporządkowania ruchu turystycznego / Marek Kozak ; Prawne obowiązki turysty w polskim ustawodawstwie / Agnieszka Macura. Rozdział 3. RYZYKO W TURYSTYCE: NNo risk, no fun, czyli ile ryzyka w przygodzie? / Marek Nowacki, Olga Smoleńska ; W lektyce na Mont Everest. Komercyjne wyprawy wysokogórskie a zagrożenia zdrowia i życia / Agnieszka Brenk ; Lawiny śnieżne i zagadnienia z nimi związane / Wojciech Szatkowski ; Między asekuranctwem a asekuracją - o podejmowaniu i granicach ryzyka w turystyce aktywnej osób z niepełnosprawnością / Benedykt Wojcieszak. Rozdział 4. BEZPIECZNA TURYSTYKA W PRZYRODZIE: Między swobodą a zakazem w lasach RDLP Gdańsk / Zbigniew Popławski ; Pomiędzy bezpieczeństwem i ochroną przyrody a estetyką i wygodą na przykładzie Bieszczadzkiego Parku Narodowego / Małgorzata Skulimowska ; Turystyka jako czynnik zwiększający ryzyko zagrożenia bezpieczeństwa przyrody na przykładzie Tatrzańskiego Parku Narodowego / Tomasz Skrzydłowski ; Zagospodarowanie przestrzeni rekreacyjnej i oferta edukacyjna Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich w aspekcie świadomości i bezpieczeństwa na szlaku / Justyna Mokras-Grabowska ; Turystyka narciarska jako nieskrępowany i bezpieczny element krajobrazu Podkarpacia / Bogusław Berdel. Rozdział 5. ORGANIZACJA BEZPIECZNYCH IMPREZ TURYSTYCZNYCH: Między swobodą a zakazem w organizacji wycieczek szkolnych / Alina Zajadacz, Magdalena Kugiejko ; Bezpieczeństwo uczestników spływów kajakowych na przykładzie studenckich obozów wędrownych na Roztoczu / Krzysztof Okapa ; O bezpiecznej organizacji imprez kajakowych / Tomasz Malinowski ; Bezpieczny wypoczynek na szlakach rowerowych - najważniejsze zasady w opinii studentów a stopień ich przestrzegania / Agata Kobyłka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-347 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
1. Turystyka osób niepełnosprawnych w Polsce i za granicą; 2. Turystyka i rekreacja osób niepełnosprawnych w badaniach naukowych; 3. Możliwości uprawiania turystyki kwalifikowanej przez osoby niepełnosprawne; 4. Krajoznawstwo i turystyka drogami kształtowania integracji społecznej; 5. Turystyka bez barier - dobre praktyki; 6. Rezolucja załęczańska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej