Prączko Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1660)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Prączko Anna
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(643)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(517)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(492)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Shakespeare William
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Dickens Charles
(441)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(393)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(338)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
London Jack
(298)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(236)
May Karol
(235)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Szal Marek
(211)
Voltz William
(211)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły policealne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Gastronomia
(3)
Turystyka kulinarna
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Rozdz. 1. ZARYS HISTORII GASTRONOMII: 1.1. Historia gastronomii na świecie ; 1.2. Historia gastronomii w Polsce. Rozdz. 2. ELEMENTARNE ZAGADNIENIA GASTRONOMII: 2.1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej ; 2.2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych ; 2.3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii. Rozdz. 3. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE GASTRONOMICZNE: 3.1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego ; 3.2. Podstawowe instalacje w gastronomii ; 3.3. Wyposażenie zaplecza ; 3.4. Wyposażenie frontu. Rozdz. 4. PRODUKT GASTRONOMICZNY: 4.1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego ; 4.2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego ; 4.3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego: 4.3.1. Asortyment potraw i napojów a karta menu, 4.3.2. Obsługa klienta, 4.3.3. Zewnętrzny wygląd obiektu, 4.3.4. Wystrój wnętrza, 4.3.5. Usługi dodatkowe, 4.3.6. Inne cechy usługi ; 4.4. Cykl życia produktu gastronomicznego. Rozdz. 5. ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU GASTRONOMICZNEGO W TURYSTYCE: 5.1. Gastronomia a turystyka ; 5.2. Gastronomia jako produkt turystyczny: 5.2.1. Produkty proste: usługa i rzecz, 5.2.2. Produkt turystyczny˙- impreza (pakiet turystyczny), 5.2.3. Produkt turystyczny˙- wydarzenie, 5.2.4. Produkt turystyczny˙- obiekt, 5.2.6. Produkt turystyczny˙- szlak, 5.2.7. Produkt turystyczny˙- obszar ; 5.3. Produkty tradycyjne i regionalne. Rozdz. 6. WAŻNE OSOBISTOŚCI ŚWIATA GASTRONOMII: 6.1. Święci i patroni gastronomii: Św. Marta, Św. Sabina, Św. Maciej Apostoł, Św. Wawrzyniec, Św. Jan Leonardi, Św. Klemens Hofbauer (Dworzak) ; 6.2. Wielcy europejscy gastronomicy: Gillaume Tirel (Taillevent), M. Boulanger, Anthelme Brillat-Savarin, Marie Antoine Careme, Franz Sacher, Auguste Escoffier, Paul Bocuse ; 6.3. Wielcy polscy gastronomicy: Mikołaj Wierzynek, Stanisław Czerniecki, Jerzy Franciszek Kulczycki, Wojciech Wincenty Wielądek, Lucyna Ćwierczakiewiczowa, Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane), Zdzisław T. Nowicki, Kurt Scheller. Rozdz. 7. ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA ZWIĄZANE Z GASTRONOMIĄ I GASTRONOMICZNE: 7.1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia: 7.1.1. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), 7.1.2. Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), 7.1.3. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA), 7.1.4. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej (HOTREC), 7.1.5. Światowa Organizacja Stowarzyszeń Kucharskich (WACS), 7.1.6. Europejskie Stowarzyszenie Nowoczesnych Restauracji (EMRA), 7.1.7. Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA) ; 7.2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce: 7.2.1. Polska Izba Gospodarcza Restauratorów i Hotelarzy (PIGRiH), 7.2.2. Polskie Stowarzyszenie Pracowników Hotelarstwa i Gastronomii (PSPHiG), 7.2.3. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC), 7.2.4. Stowarzyszenie Polskich Kucharzy i Cukierników (SPKiC), 7.2.5. Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA), 7.2.6. Stowarzyszenie Sommelier Polski (SSP), 7.2.7. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL). Rozdz. 8. PROMOCJA I INFORMACJA W GASTRONOMII: 8.1. Promocja: 8.1.1. Definicja i rodzaje działań promocyjnych, 8.1.2. Reklama, 8.1.3. Public relations, 8.1.4. Sprzedaż osobista, 8.1.5. Promocja sprzedaży, 8.1.6. Targi gastronomiczne ; 8.2. Źródła informacji branżowej. Rozdz. 9. TRENDY W ROZWOJU GASTRONOMII: 9.1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny ; 9.2. Demografia ; 9.3. Ekonomia ; 9.4. Świadomość, edukacja ; 9.5. Zdrowie ; 9.6. Styl życia ; 9.7. Zwyczaje żywieniowe ; 9.8. Turystyka, czas wolny ; 9.9. Sztuka i kultura ; 9.10. Technologie informatyczne ; 9.11. Ekologia (ochrona środowiska˙- zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Rozdz. 1. ZARYS HISTORII GASTRONOMII: 1.1. Historia gastronomii na świecie ; 1.2. Historia gastronomii w Polsce. Rozdz. 2. ELEMENTARNE ZAGADNIENIA GASTRONOMII: 2.1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej ; 2.2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych ; 2.3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii. Rozdz. 3. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE GASTRONOMICZNE: 3.1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego ; 3.2. Podstawowe instalacje w gastronomii ; 3.3. Wyposażenie zaplecza ; 3.4. Wyposażenie frontu. Rozdz. 4. PRODUKT GASTRONOMICZNY: 4.1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego ; 4.2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego ; 4.3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego: 4.3.1. Asortyment potraw i napojów a karta menu, 4.3.2. Obsługa klienta, 4.3.3. Zewnętrzny wygląd obiektu, 4.3.4. Wystrój wnętrza, 4.3.5. Usługi dodatkowe, 4.3.6. Inne cechy usługi ; 4.4. Cykl życia produktu gastronomicznego. Rozdz. 5. ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU GASTRONOMICZNEGO W TURYSTYCE: 5.1. Gastronomia a turystyka ; 5.2. Gastronomia jako produkt turystyczny: 5.2.1. Produkty proste: usługa i rzecz, 5.2.2. Produkt turystyczny˙- impreza (pakiet turystyczny), 5.2.3. Produkt turystyczny˙- wydarzenie, 5.2.4. Produkt turystyczny˙- obiekt, 5.2.6. Produkt turystyczny˙- szlak, 5.2.7. Produkt turystyczny˙- obszar ; 5.3. Produkty tradycyjne i regionalne. Rozdz. 6. WAŻNE OSOBISTOŚCI ŚWIATA GASTRONOMII: 6.1. Święci i patroni gastronomii: Św. Marta, Św. Sabina, Św. Maciej Apostoł, Św. Wawrzyniec, Św. Jan Leonardi, Św. Klemens Hofbauer (Dworzak) ; 6.2. Wielcy europejscy gastronomicy: Gillaume Tirel (Taillevent), M. Boulanger, Anthelme Brillat-Savarin, Marie Antoine Careme, Franz Sacher, Auguste Escoffier, Paul Bocuse ; 6.3. Wielcy polscy gastronomicy: Mikołaj Wierzynek, Stanisław Czerniecki, Jerzy Franciszek Kulczycki, Wojciech Wincenty Wielądek, Lucyna Ćwierczakiewiczowa, Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane), Zdzisław T. Nowicki, Kurt Scheller. Rozdz. 7. ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA ZWIĄZANE Z GASTRONOMIĄ I GASTRONOMICZNE: 7.1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia: 7.1.1. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), 7.1.2. Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), 7.1.3. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA), 7.1.4. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej (HOTREC), 7.1.5. Światowa Organizacja Stowarzyszeń Kucharskich (WACS), 7.1.6. Europejskie Stowarzyszenie Nowoczesnych Restauracji (EMRA), 7.1.7. Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA) ; 7.2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce: 7.2.1. Polska Izba Gospodarcza Restauratorów i Hotelarzy (PIGRiH), 7.2.2. Polskie Stowarzyszenie Pracowników Hotelarstwa i Gastronomii (PSPHiG), 7.2.3. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC), 7.2.4. Stowarzyszenie Polskich Kucharzy i Cukierników (SPKiC), 7.2.5. Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA), 7.2.6. Stowarzyszenie Sommelier Polski (SSP), 7.2.7. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL). Rozdz. 8. PROMOCJA I INFORMACJA W GASTRONOMII: 8.1. Promocja: 8.1.1. Definicja i rodzaje działań promocyjnych, 8.1.2. Reklama, 8.1.3. Public relations, 8.1.4. Sprzedaż osobista, 8.1.5. Promocja sprzedaży, 8.1.6. Targi gastronomiczne ; 8.2. Źródła informacji branżowej. Rozdz. 9. TRENDY W ROZWOJU GASTRONOMII: 9.1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny ; 9.2. Demografia ; 9.3. Ekonomia ; 9.4. Świadomość, edukacja ; 9.5. Zdrowie ; 9.6. Styl życia ; 9.7. Zwyczaje żywieniowe ; 9.8. Turystyka, czas wolny ; 9.9. Sztuka i kultura ; 9.10. Technologie informatyczne ; 9.11. Ekologia (ochrona środowiska˙- zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy gastronomii : od żywności do turystyki kulinarnej / Mariola Milewska, Anna Prączko, Andrzej Stasiak. - Wydanie 2. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 404 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [390]-404.
Dla studentów kierunków turystycznych, hotelarskich, technicznych i rolniczych oraz uczniów szkół policealnych o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim.
I. ZARYS HISTORII GASTRONOMII: 1. Historia gastronomii na świecie ;2. Historia gastronomii w Polsce ; II. ELEMENTARNE ZAGADNIENIA GASTRONOMII: 1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej ; 2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych: Kryteria klasyfikacji placówek gastronomicznych ; Klasyfikacja branżowa placówek gastronomicznych ; Klasyfikacja urzędowa (prawna) placówek gastronomicznych ; 3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii ; III. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE GASTRONOMICZNE: 1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego ; 2. Podstawowe instalacje w gastronomii ; 3. Wyposażenie zaplecza ; 4. Wyposażenie frontu ; IV. PRODUKT GASTRONOMICZNY: 1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego ; 2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego ; 3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego: Asortyment potraw i napojów a karta menu ; Obsługa klienta ; Zewnętrzny wygląd obiektu ; Wystrój wnętrza ; Usługi dodatkowe ; Inne cechy usługi ; 4. Cykl życia produktu gastronomicznego ; V. ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU GASTRONOMICZNEGO W TURYSTYCE: 1. Gastronomia a turystyka ; 2. Gastronomia jako produkt turystyczny: Produkty proste: usługa i rzecz ; Produkt turystyczny - impreza (pakiet turystyczny) ; Produkt turystyczny - wydarzenie ; Produkt turystyczny - obiekt ; Produkt turystyczny - szlak ; Produkt turystyczny - obszar ; Produkty tradycyjne i regionalne ; VI. TURYSTYKA KULINARNA W POLSCE: 1. Rozwój gastronomii w Polsce po 1989 r. ; 2. Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce ; 3. Model rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce ; 4. Badania turystyki kulinarnej w Polsce ; VII. OSOBISTOŚCI ŚWIATA GASTRONOMII: 1. Wielcy europejscy gastronomicy: Gillaume Tirel (Taillevent) ; M. Boulanger ; Anthelme Brillat-Savarin ; Marie-Antoine Careme ; Franz Sacher ; Auguste Escoffier ; Paul Bocuse ; 2. Wielcy polscy gastronomicy: Mikołaj Wierzynek ; Stanisław Czerniecki ; Jerzy Franciszek Kulczycki ; Lucyna Ćwierczakiewiczowa ; Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane) ; Zdzisław T. Nowicki ; Kurt Scheller ; VIII. WYBRANE ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA GASTRONOMICZNE: 1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia: Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ; Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) ; Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA) ; Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej (HOTREC) ; Światowe Stowarzyszenie Szefów Kuchni (WACS) ; Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA) ; Światowe Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej ; 2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC) ; Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA) ; Stowarzyszenie Sommelierów Polskich (SSP) ; Fundacja Klubu Szefów Kuchni ; Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL) ; IX. PROMOCJA I INFORMACJA W GASTRONOMII: 1. Promocja: Definicja i rodzaje działań promocyjnych ; Reklama ; Public relations ; Sprzedaż osobista ; Promocja sprzedaży ; Targi gastronomiczne ; 2. Źródła informacji branżowej ; X. TRENDY W ROZWOJU GASTRONOMII: 1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny ; 2. Demografia ; 3. Ekonomia ; 4. Świadomość, edukacja ; 5. Zdrowie ; 6. Styl życia ; 7. Zwyczaje żywieniowe ; 8. Turystyka, czas wolny ; 9. Kultura i sztuka ; 10. Technologie informatyczne ; 11. Ekologia (ochrona środowiska - zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-64 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105750 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej