Usługi turystyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Autor
Gardzińska Adrianna (1974- )
(1)
Kaczmarek Jacek (1960- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Sala Józef
(1)
Sala Krzysztof (ekonomia)
(1)
Stasiak Andrzej
(1)
Wojciechowska Jolanta
(1)
Włodarczyk Bogdan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Hotelarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Usługi turystyczne
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Podhale
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Historia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozwój turystyki na Podhalu w latach 1945-1989 / Adrianna Gardzińska. - Rzeszów : Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, 2019. - 508 stron : ilustracje, faksymilia, fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [439]-466. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Tradycje turystyki na Podhalu ; Wpływ systemu społeczno-politycznego w Polsce na rozwój turystyki na Podhalu w latach 1945-1989 ; Wybrane czynniki warunkujące rozwój turystyki na Podhalu ; Działalność turystyczna organizacji specjalistycznych, młodzieżowych, stowarzyszeń sportowych, związków zawodowych i innych na Podhalu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Kilka słów na temat podróżowania ; Bilans otwarcia - od potencjału do produktu turystycznego ; Elementy produktu turystycznego ; Proste produkty turystyczne ; Organizacja złożonych produktów turystycznych ; Produkt turystyczny w ujęciu przestrzennym ; Wymiary produktu turystycznego ; Cykle rozwoju produktów turystycznych ; Za co płacą turyści? ; Promocja produktu turystycznego ; Gdzie sprzedawać produkty turystyczne? ; Kilka słów o personelu ; Badania marketingowe ; Strategia produktu turystycznego ; Klaster turystyczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rynek turystyczny : struktura, procesy, tendencje / Aleksander Panasiuk. - Wydanie 2, zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2019. - 373 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [353]-373.
R. I. TURYSTYKA W GOSPODARCE NARODOWEJ: 1. Turystyka jako przedmiot badań ekonomicznych ; 2. Miejsce turystyki w strukturze gospodarki ; 3. Ekonomiczne funkcje turystyki ; 4. Gospodarka turystyczna ; 5. Otoczenie gospodarki turystycznej ; R. II. PODSTAWY FUNKCJONOWANIA RYNKU TURYSTYCZNEGO: 1. Istota i zakres rynku turystycznego ; 2. Cechy rynku turystycznego ; 3. Relacje na rynku turystycznym ; 4. Modele rynku turystycznego ; R. III. STRUKTURA RYNKU TURYSTYCZNEGO: 1. Metodyka analizy struktury rynku turystycznego ; 2. Struktura podmiotowa rynku turystycznego: Przedsiębiorstwa turystyczne ; Destynacje turystyczne ; Konsumenci turystyczni ; 3. Wprowadzenie do struktury przedmiotowej rynku turystycznego ; R. IV. POPYT TURYSTYCZNY: 1. Podstawowe kategorie popytowe w turystyce ; 2. Determinanty poziomu popytu turystycznego ; 3. Zachowania konsumentów turystycznych na rynku ; 4. Modele konsumpcji na rynku turystycznym ; 5. Współczesne trendy w popycie turystycznym ; R. V. PODAŻ TURYSTYCZNA: 1. Produkt turystyczny: Walory i atrakcje turystyczne ; Zagospodarowanie turystyczne ; Usługi turystyczne ; 2. Zintegrowany produkt turystyczny ; 3. Oferta turystyczna ; 4. Wymiary oferty turystycznej ; 5. Cena oferty turystycznej ; 6. Jakość oferty turystycznej: Jakość usług turystycznych ; Jakość produktu turystycznego obszaru ; Jakość obsługi konsumenta turystycznego ; Certyfikacja jako narzędzie oddziaływania na jakość oferty na rynku turystycznym ; R. VI. POLITYKA TURYSTYCZNA: 1. Istota polityki turystycznej ; 2. Determinanty polityki turystycznej ; 3. Struktura podmiotów polityki turystycznej ; 4. Metody i instrumenty polityki turystycznej: Rynek touroperatorski jako szczególny obszar regulacji ; 6. Turystyka społeczna jako sposób oddziaływania państwa na popyt turystyczny ; 7. Fundusze Unii Europejskiej w regionalnej i lokalnej polityce turystycznej ; 8. Kierunki kształtowania polityki turystycznej ; R. VII. PROCESY KSZTAŁTOWANIA RYNKU TURYSTYCZNEGO: 1. Działania marketingowe w kształtowaniu oferty na rynku turystycznym: Wprowadzenie do zagadnień marketingu turystycznego ; Orientacja marketingowa podmiotów rynku turystycznego ; Struktura instrumentów marketingowych ; Cykl życia produktu turystycznego ; 2. Marka turystyczna ; 3. E-rynek turystyczny ; 4. Procesy innowacyjne na rynku turystycznym ; 5. Strategie na rynku turystycznym ; 6. Satysfakcja konsumenta turystycznego ; R. VIII. WSPÓŁCZESNE TENDENCJE FUNKCJONOWANIA RYNKU TURYSTYCZNEGO: 1. Globalizacja rynku turystycznego ; 2. Asymetria informacji na rynku turystycznym ; 3. Zrównoważony rynek turystyczny ; 4. Kontrowersyjne obszary rynku turystycznego ; 5. Rynek turystyczny a rynki substytucyjne ; 6. Zjawiska kryzysowe na rynku turystycznym, overtourism i postturystyka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hotelarstwo : usługi, zarządzanie, procesy koncentracji / Józef Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 300 stron : ilustracje, wykresy, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [287]-300.
Dla studentów kierunku turystyka, a także dla menedżerów i pracowników branży hotelarskiej i gastronomicznej.
R. I. HOTELARSTWO I JEGO ROLA W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO: 1. Pojęcia hotelu i hotelarstwa oraz ich cechy ; 2. Istota, struktura i podstawowe cechy usługi hotelarskiej ; 3. Miejsce hotelarstwa w strukturze turystycznych obiektów noclegowych ; 4. Kryteria klasyfikacji hoteli ; 5. Kategoryzacja hoteli i turystycznych obiektów noclegowych ; 6. Marka jako instrument gwarancji jakości i promocji usługi hotelowej ; 7. Rola hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego ; 8. Rozwój hotelarstwa na świecie ; 9. Hotelarstwo jako ogniwo gospodarki turystycznej w Polsce ; R. II. PODSTAWOWE RODZAJE WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYCZNEJ BAZY NOCLEGOWEJ: 1. Turystyczna baza noclegowa a współczesne tendencje rozwoju turystyki ; 2. Główne współczesne rodzaje turystycznych obiektów noclegowych: Hotele kurortowe (resort hotels) ; Hotele biznesowe i konferencyjne ; Hotele z pełnym cyklem obsługi (full service hotels) ; Hotele butikowe ; Hotele przy portach lotniczych, dworcach kolejowych i autobusowych ; Tanie hotele ; Motele ; Pensjonaty ; 3. Inne formy turystycznej bazy noclegowej: Kempingi ; Hostele ; Gospodarstwa agroturystyczne ; Schroniska młodzieżowe ; Schroniska ; R. III. USŁUGI ZAKWATEROWANIA W HOTELACH: 1. Istota i zakres usług zakwaterowania w hotelach 2. Kształtowanie programu użytkowego jednostek mieszkalnych: Cechy i elementy jednostek mieszkalnych współczesnego hotelu ; Rodzaje jednostek mieszkalnych w hotelarstwie europejskim ; 3. Lobby hotelowe i jego funkcje ; 4. Organizacja i zadania zespołu wielofunkcyjnego ; 5. Wskaźniki operacyjne wykorzystywane w analizie działalności pionu usług zakwaterowania ; R.IV. ISTOTA, FUNKCJE I ROLA GASTRONOMII W HOTELACH: 1. Istota i funkcje gastronomii ; 2. Rodzaje zakładów gastronomicznych ; 3. Rola usług gastronomicznych na rynku turystycznym ; 4. Znaczenie usług gastronomicznych w hotelarstwie ; 5. Zakres usług gastronomicznych w hotelach i czynniki go kształtujące ; 6. Obsługa żywieniowa gości w hotelach (dining room) ; 7. Room service w hotelach i jego organizacja ; 8. Rola lounge service‘u w hotelach ; 9. Organizacja bankietów i działalności cateringowej ; 10. Współczesne tendencje rozwoju gastronomii hotelowej ; R. V. USŁUGI DODATKOWE W HOTELACH: 1. Istota i czynniki kształtujące zakres usług dodatkowych w hotelach ; 2. Główne rodzaje usług dodatkowych w hotelach: Obsługa turystyki biznesowej ; Usługi wellness & Spa ; Usługi animacji czasu wolnego ; Gry hazardowe ; Usługi handlowe ; Usługi salonów piękności i fryzjerskie ; Usługi Butlewskie ; Inne usługi dodatkowe ; R. VI. ZARZĄDZANIE HOTELEM: 1. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa hotelowego jako organizacji ; 2. Istota i funkcje zarządzania w hotelarstwie ; 3. Planowanie w przedsiębiorstwie hotelowym ; 4. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa hotelowego: Istota i znaczenie organizowania w przedsiębiorstwie hotelowym ; Czynniki kształtujące struktury organizacyjne w biznesie hotelowym ; Rodzaje struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie hotelowym 6.4.4. Współczesne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw hotelowych ; Przewodzenie i motywowanie jako funkcja zarządzania ; 6. Kontrola jako funkcja zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym ; 7. Zarządzanie jakością usług hotelarskich ; 8. Zarządzanie dochodami (Revenue Management) w przedsiębiorstwie hotelowym ; R. VII. ORGANIZACJA I FUNKCJE GŁÓWNYCH SŁUŻB HOTELU: 1. Główne służby hotelu ; 2. Organizacja i funkcje służb obsługi jednostek mieszkalnych hotelu: Służba obsługi pokoi i pomieszczeń ; Recepcja ; Concierge ; Służba rezerwacji ; Służba ochrony hotelu ; Służba pięter (housekeeping) ; Pralnia hotelowa ; Służba inżynieryjno-techniczna ; 3. Organizacja i funkcje komórek działu gastronomii ; 4. Organizacja i funkcje komórek działu odnowy biologicznej, rekreacji i wypoczynku ; R. VIII. PROCESY KONCENTRACJI I INTEGRACJI W HOTELARSTWIE: 1. Uwarunkowania procesów koncentracji i integracji w hotelarstwie ; 2. Hotele niezależne i ich strategie działania na rynku ; 3. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju: Istota i cechy konsorcjów hotelowych ; Formy współpracy konsorcjów hotelowych ; Obszary kooperacji konsorcjów hotelowych ; Tendencje rozwoju konsorcjów hotelowych ; 4. Korporacje hotelowe oraz ich paradygmaty rozwoju: Pojęcie i cechy korporacji hotelowych ; Rola i czynniki przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych na rynku turystycznym ; Rozwój międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim ; Sposoby rozwoju korporacji hotelowych ; Internacjonalizacja i globalizacja korporacji hotelowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-640.41/.42 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 823)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia na stronach 173-[183].
Dla socjologów, kulturoznawców, badaczy rynku turystycznego.
R. I. ISTOTA, CECHY I OBSZARYPOSTMODERNIZMU: 1. Zarys historyczny postmodernizmu ; 2. Istota, założenia i cechy postmodernizmu ; 3. Główne cechy, tendecje i obszary postmodernizmu w zachowaniach konsumenckich ; R. II. KONSUMPCJONIZM JAKO FORMA POSTMODERNIZMU W ZACHOWANIACH RYNKOWYCH KONSUMENTÓW: 1. Geneza konsumpcjonizmu ; 2. Istota konsumpcji i konsumpcjonizmu ; 3. Uwarunkowania, obszary i tendencje rozwojowe konsumpcjonizmu ; R. III. RYNEK TURYSTYCZNY JAKO OBSZAR KSZTAŁATOWANIA ZACHOWAŃ POSTMODERNISTYVZNYCH: 1. Istota i rola turystyki w zachowaniach konsumenckich ; 2. Główne tendencje rozwoju turystyki ; 3. Formy i obszary zachowań postmodernistycznych w turystyce ; R. VI. QUESTING, COUCHSURFING I GROUNDHOPPING JAKO FORMA ZACHOWAŃ POSTMODERNISTYCZNYCH: 1. Rozwój questingu w Polsce - ujęcie historyczne i współczesne ; 2. Couchsurfing - od historii do współczesności ; 3. Współczesne znaczenie nowoczesnych stadionów w rozwoju groundhoppingu w Polsce ; R. V. DIAGNOZA NOWYCH ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW NA RYNKU TURYSTYCZNYM W POLSCE: 1. Metodologia badań własnych ; 2. Wyniki badania zachowań uczestników questingu ; 3. Wyniki badania zachowania uczestników couchsurfingu ; 4. Wyniki badania zachowań uczestników groundhopping.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [233]-250.
I. TURYSTYKA A OBSZARY WIEJSKIE EUROPY: 1. Definicje i rodzaje turystyki Ewolucyjność w definiowaniu terminu "turystyka" Rodzaje turystyki i kryteria ich klasyfikacji ; 2. Obszary wiejskie i model rolnictwa w Unii Europejskiej ; 3. Doświadczenia krajów europejskich w aktywizacji wsi poprzez turystykę ; II. OBSZARY WIEJSKIE I FAZY ROZWOJU TURYSTYKI W POLSCE. SYSTEMATYKA POJĘĆ: 1. Obszary wiejskie w Polsce ; 2. Fazy rozwoju turystyki na obszarach wiejskich Polski. Ewoluowanie terminów ; 3. Agroturystyka w systemie pojęć bliskoznacznych oraz jej wyróżniki ; 4. Systematyka pojęć w kontekście wybranych obszarów językowych ; III. GOSPODARSTWA AGROTURYSTYCZNE W POLSCE: CECHY ROZWOJU, OFERTA, KREATORZY I KONSUMENCI: 1. Cechy rozwoju liczbowego i tendencje dotyczące lokalizacji gospodarstw agroturystycznych Niedoskonałość danych statystycznych dotyczących agroturystyki ; 2. Typy gospodarstw agroturystycznych i sylwetki ich właścicieli ; 3. Oferta i jej rodzaje a produkt agroturystyczny ; 4. Konsumenci usług agroturystycznych ; IV. UWARUNKOWANIA PRAWNO-ORGANIZACYJNE POLSKIEJ AGROTURYSTYKI: 1. Uregulowania prawne dotyczące podmiotów rozwijających agroturystykę ; 2. Stowarzyszenia agroturystyczne i cechy ich działalności ; 3. Samorząd polskiej agroturystyki ; 4. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej ; 5. Mechanizmy działań podmiotów wspierających rozwój agroturystyki ; V. EMPIRYCZNE EGZEMPLIFIKACJE ROZWOJU AGROTURYSTYKI - REGION ŁÓDZKI: 1. Podstawowe informacje o regionie ; 2. Gospodarstwa agroturystyczne w świetle regionalnego konkursu "Złota Grusza" ; 3. Polaryzacja oferty agroturystycznej w otoczeniu łódzkiej metropolii ; VI. REFLEKSJE TEORETYCZNE W DZIEDZINIE AGROTURYSTYKI: 1. Przemiany na wsi pod wpływem agroturystyki ; 2. Grupy czynników i klucze uwarunkowań rozwoju agroturystyki od strony podaży ; 3. Model bilansu efektów rozwoju agroturystyki ; 4. Agroturystyka w kreowaniu typów przestrzeni turystycznej ; VII. OD BILANSU DOŚWIADCZEŃ DO POSZUKIWANIA NOWYCH PARADYGMATÓW ROZWOJU POLSKIEJ AGROTURYSTYKI: 1. Kazusy dotyczące doświadczania rozwoju agroturystyki ; 2. Bilans doświadczania agroturystyki w Polsce ; 3. Swoistość polskiej agroturystyki ; 4. Nowe paradygmaty rozwoju polskiej agroturystyki ; VIII. ŚWIATOWE KAZUSY ROZWOJU AGROTURYSTYKI Z KONTEKSTEM POLSKICH DOŚWIADCZEŃ: 1. Szwajcaria ; 2. Kazachstan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106963 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej