Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(99)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(106)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(68)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Dykcik Władysław Kazimierz
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Sowa Józef (1939- )
(5)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(4)
Nartowska Hanna
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pańczyk Jan
(2)
Radzicki Józef
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Stankowski Adam
(2)
Uberman Marta
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Badora Sylwia
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Francis-Williams Jessie
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gietko Marian
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Gumienny Beata
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jarzębowska-Baziak Barbara ( -2004)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Keller Helen Adams (1880-1968)
(1)
Kephart Newell C. (1911-1973)
(1)
Koch Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Krawcewicz Stanisław
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kuberski Jerzy
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lindner Gerhart (1925- )
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nesquens Daniel (1966- )
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Oyemathias (1986- )
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pańczyk Jan ( -2007)
(1)
Perry Ralf Barton
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Przywara Franciszek
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Roosevelt Eleonora
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sabat-Zabłotni Klaudia
(1)
Sawa Barbara ( -1994)
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Schwartz-Schier Maria
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Sowa Józef
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Sujkowska Janina
(1)
Szafrańska-Brandt Marta
(1)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(89)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Pedagogika
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Wychowanie
(8)
Pedagogika społeczna
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Edukacja włączająca
(5)
Nauczyciele
(5)
Oligofrenopedagogika
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko trudne
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Głusi
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Oświata
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Autyzm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Integracja społeczna
(3)
Metody nauczania
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika medialna
(3)
Pedagogika rodziny
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Twórczość
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(2)
Kalectwo
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Padaczka
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Stres
(2)
Surdopedagogika
(2)
Słuch
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Ból
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(19)
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Biografie
(3)
Monografia
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Album
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Informator
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
M.in. związki prof. A. Hulka z Rzeszowszczyzną.
Bibliogr. przy ref.
Życie Profesora / Józef Sowa ; Listy okolicznościowe ; Otwarcie seminarium ; Odsłonięcie tablicy pamiątkowej ; Odznaczenia złotą odznaką TWK: Zarys działalności Oddziału Wojewódzkiego TWK w Rzeszowie / Henryk Waszkowski, Wystąpienie w imieniu odznaczonych Złotą Odznaką TWK / Kazimierz Jacek Zabłocki ; Przywołanie: Regina Schönborn - liryk pamięci Profesora Aleksandra Hulka ; Referaty Naukowe: Idea integracji dzieci niepełnosprawnych w koncepcji prof. Aleksandra Hulka / Janina Wyczesany, Inspiracje i innowacje prof. Aleksandra Hulka / Bożena Grochmal-Bach, Trwałe wartości koncepcji rehabilitacji osób niepełnosprawnych w ujęciu prof. Aleksandra Hulka / Marianna Marek-Ruka, Profesor Aleksander Hulek jako psycholog / Kazimierz Jacek Zabłocki, Rola Profesora Aleksandra Hulka w tworzeniu systemu służb socjalno-rehabilitacyjnych / Jerzy Mikulski, Hulkowa Szkoła Rehabilitacji / Henryk Waszkowski, Refleksje doktoranta / Tadeusz Kott, Moje spotkanie z Profesorem Aleksandrem Hulkiem / Adam Krzanowski, Z wizytą u nas / Zofia Pelc, Wspólny obowiązek / Janusz Koniusz, Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych w koncepcji Profesora Aleksandra Hulka / Marzena Rorat, Ale adresata już nie było / Jerzy Klatka ; Dyskusja: Wspomnienie o Wuju Profesorze Aleksandrze Hulku / Stanisław Maś, Profesor jako wychowawca i nauczyciel / Grażyna Dryżałowska, Profesor jako wieloletni prezes TWK / Andrzej Brylski, Profesor jako działacz społeczny / Józef Patkiewicz, Związki Profesora z Rzeszowszczyzną / Aleksander Płaksiak; Podsumowanie seminarium ; Lista uczstników ; Komitet Organizacyjny Seminarium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tych lat nie odda nikt... ; NAUKA: Rozmowa o nauce, Aleksandra Mach rozmawia z Januszem Kirenko ; SZTUKA: Słowo o sztuce, Marta Uberman rozmawia z Jerzym Tomalą ; Rozmowa o sztuce, Marta Uberman rozmawia z Januszem Kirenko ; Zbiór barw rozmaitych, Marta Uberman ; Constans Czerwieni, Marta Uberman rozmawia z Marleną Makiel-Hedrzak ; Malarstwo ikon, Marta Uberman rozmawia z Urszulą Tomasiak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-106532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-[153].
I. SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE W ODNIESIENIU DO EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ: Edukacja włączająca - jej cele i praktyczne rozwiązania w polskim systemie oświaty, Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych, Udział uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkolnictwie ogólnodostępnym ; II. POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA: Prawne podstawy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Podstawowe założenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; III. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADANIA DOŚWIADCZEŃ I OPINII NAUCZYCIELI W ZAKRESIE ICH PRZYGOTOWANIA DO REALIZACJI POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH: Problematyka badawcza, Opis próby badanych nauczycieli ; IV. DOŚWIADCZENIA I OPINIE NAUCZYCIELI NA TEMAT REALIZACJI ZAŁOŻEŃ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ: Kompetencje badanych nauczycieli do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Gotowość środowiska edukacyjnego podkarpackich placówek oświatowych do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów dostrzegane przez nauczycieli południowo-wschodniej Polski, Sieci wsparcia społecznego w realizacji zadań wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w ocenie badanych nauczycieli ; WNIOSKI I UOGÓLNIENIA. IMPLIKACJE PRAKTYCZNE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11879 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "100 ideas for secondary teachers : supporting students with autism" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 244-245.
Dobra praktyka ; Okres przejściowy i zmiana ; Wspomaganie w zakresie leku i zachowania ; Zachowanie ; Rozwój umiejętności i relacji społecznych ; Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne ; Program nauczania, prace domowe i sprawdziany ; Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Mądrego Dziecka. Pierwsze Słowa)
(Chcę Wiedzieć Więcej!)
Tytuł oryginału: "Manual para espías" 2022.
Okładka wliczona w paginację.
Zadaniem szpiegów jest odkrycie tajemnic innych, ale kto odkryje tajemnice szpiegów? Tej misji podjął się hiszpański pisarz Daniel Nesquens i swoimi ustaleniami dzieli się na kartach tej książki. Dowiecie się z niej, jakie umiejętności powinien posiadać dobry agent, jak tworzy tajną tożsamość, jakimi gadżetami dysponuje i w co zaopatruje się przed każdym zadaniem. Poznacie najsłynniejszych szpiegów w historii (tych fikcyjnych, znanych z książek i filmów, oraz tych prawdziwych, o których świat dowiaduje się dużo później…), odkryjecie co to są matrioszki i przekonacie się, czy łatwo złamać szyfr… „Jak zostać szpiegiem” to ekscytująca, pełna ciekawostek, anegdot i zabawnych ilustracji książka dla dzieci, jakiej jeszcze nie było! Aura tajemniczości otaczająca temat podsyca ciekawość, a niedługie teksty, komiksowy charakter ilustracji i humor zachęcają do samodzielnego czytania. Książka jest kolejną pozycją w serii „Chcę wiedzieć więcej!” Akademii Mądrego Dziecka, skierowanej do młodych czytelników, pragnących zaspokoić swoją ciekawość w różnych dziedzinach nauki w niecodzienny i intrygujący sposób. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-32/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, pedagogów i psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Cz. I KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI: R. 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata, dr Mirosława Nerło ; R. 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, (dr Aneta Jegier) ; R. 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy, (dr Anna Mikler-Chwastek) ; Cz. II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI: R. 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, (dr Anna Mikler-Chwastek] ; R. 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabo słyszących (dr Joanna Kobosko] ; R. 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD), (mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka] ; R. 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie, (dr Patrycja JurkiewiczJ ; R. 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi, (mgr Iwona Konieczna] ; R. 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej, (dr Anna Banasiak] ; R. 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo, (dr Katarzyna Nawrocka] ; R. 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi, (mgr Agnieszka Gąstoł] ; R. 10. Dzieci zdolne i uzdolnione, (dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba] ; R. 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców, (dr Aleksandra Lukasek) ; Cz. III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI: R. 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa, (dr Jolanta Jarocka-Piesik) ; R. 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, (mgr Edyta Ćwikła) ; R. 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori, (mgr Kinga Chmiel).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 74-[75].
R. I. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w odniesieniu do podstawy programowej ; R. II. Program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: 1. Wiadomości wstępne ; 2. Szczegółowy program edukacyjno-terapeyrtczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym ; R. III. Informacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 4. poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 90-[91], wykaz aktów prawnych na stronach 83-87.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera, dostęp 4.10.2022]
Rys historyczny ; I. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁU ASPERGERA: 1. Klasyfikacja zespołu Aspergera, 2. Diagnoza, 3. Wybrane formy terapii ; II. WPŁYW ZABURZEŃ NA FUNKCJONOWANIE W SZKOLE: 1. Trudności językowe i komunikacyjne, 2. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne, 3. Czynności rutynowe i specyficzne zainteresowania, 4. Problemy z koncentracją, 5. Zaburzenia integracji sensorycznej, 6. Funkcje poznawcze i wykonawcze ; III. WSPARCIE NA TERENIE SZKOŁY Z UWZGLĘDNIENIEM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM DOMOWYM: 1. Terapia indywidualna a nauczanie indywidualne, 2. Metody terapii w szkole i integracja z rówieśnikami, 3. Współpraca z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111246 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [210]-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej