Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(99)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(107)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(68)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Dykcik Władysław Kazimierz
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Sowa Józef (1939- )
(5)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(4)
Nartowska Hanna
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pańczyk Jan
(2)
Radzicki Józef
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Stankowski Adam
(2)
Uberman Marta
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Badora Sylwia
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Francis-Williams Jessie
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gietko Marian
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Gumienny Beata
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jarzębowska-Baziak Barbara ( -2004)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Keller Helen Adams (1880-1968)
(1)
Kephart Newell C. (1911-1973)
(1)
Koch Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Krawcewicz Stanisław
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kuberski Jerzy
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lindner Gerhart (1925- )
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nesquens Daniel (1966- )
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Oyemathias (1986- )
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pańczyk Jan ( -2007)
(1)
Perry Ralf Barton
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Przywara Franciszek
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Roosevelt Eleonora
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sabat-Zabłotni Klaudia
(1)
Sawa Barbara ( -1994)
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Schwartz-Schier Maria
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Sowa Józef
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Sujkowska Janina
(1)
Szafrańska-Brandt Marta
(1)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(89)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Pedagogika
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Wychowanie
(8)
Pedagogika społeczna
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Edukacja włączająca
(5)
Nauczyciele
(5)
Oligofrenopedagogika
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko trudne
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Głusi
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Oświata
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Autyzm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Integracja społeczna
(3)
Metody nauczania
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika medialna
(3)
Pedagogika rodziny
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Twórczość
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(2)
Kalectwo
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Padaczka
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Stres
(2)
Surdopedagogika
(2)
Słuch
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Ból
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(19)
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Biografie
(3)
Monografia
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Album
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Informator
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
99 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 40)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52899 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola.)
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. s. 240-241.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 284-[292].
Wstęp ; I ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO JAKO PROBLEM SPOŁECZNY I BADAWCZY: 1. Społeczne i ekologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka w środowisku wiejskim ; 2. Właściwości osobowościowe i potrzeby rozwojowe ; II METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Cel, przedmiot i zakres badań ; 2. Problemy i hipotezy badawcze ; 3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze ; 4. Organizacja i przebieg badań ; 5. Charakterystyka badanej próby ; III PSYCHOFIZYCZNE DETERMINANTY ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO: 1. Sytuacja dziecka wyznaczona przez rodzaj i stopień niepełnosprawności ; 2. Poziom funkcjonowania intelektualnego ; 3. Rozwój emocjonalno-społeczny ; 4. Percepcja obrazu własnej sytuacji ; 5. Wnioski i interpretacje ; IV WARUNKI ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA W ŚRODOWISKU DOMOWYM I OTOCZENIU SĄSIEDZKIM: 1. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne w rodzinach dzieci o odmiennych rodzajach upośledzeń: Struktura demograficzna ; Stan zdrowia członków rodziny ; Wykształcenie rodziców ; Sytuacja materialna na tle porównawczym ; Atmosfera wychowawcza ; Życie kulturalne ; Czas wolny rodziców ; Organizacja życia rodzinnego ; Wartości, postawy i aspiracje ; 2. Zaspokajanie potrzeb bytowych i zdrowotnych dziecka: Opieka formalna ; Opieka materialna ; Opieka nad zdrowiem i rozwojem ; Pomoc w nauce szkolnej oraz stosunek rodziców do dalszego kształcenia ; Organizacja czasu wolnego ; 3. Proces socjalizacji i wychowania w rodzinie: Etyczne wartości rodzin ; Autorytet rodziców ; Rodzice wobec faktu niepełnosprawności dziecka ; Postawy rodzicielskie ; Stosunki wewnątrzrodzinne spostrzegane przez dziecko ; 4. Dziecko niepełnosprawne wśród rówieśników, kolegów i otoczenia sąsiedzkiego ; 5. Wnioski i interpretacje ; V KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO W SZKOLE WIEJSKIEJ. UWARUNKOWANIA P0EDAGOGICZNE: 1. Sytuacja lokalowa i materialna szkół ; 2. Struktura zatrudnienia i wykształcenia nauczycieli ; 3. Doskonalenie nauczycieli w pracy rewalidacyjnej ; 4. Działalność rewalidacyjna szkoły ; 5. Dziecko niepełnosprawne na tle klasy i szkoły ; 6. Szkoła a miejsce zamieszkania dziecka ; 7. Wnioski i interpretacje ; VI UWARUNKOWANIA ŚRODOWISK: MIEJSCOWEGO I OKOLICZNEGO: 1. Miejsce zamieszkania - wielkość i charakter danej miejscowości ; 2. Typ zabudowy ; 3. Stan higieny w środowisku zamieszkania ; 4. Zróżnicowanie zawodowe mieszkańców i ich wykształcenie ; 5. Funkcjonowanie oświaty i szkolnictwa ; 6. Działalność stowarzyszeń społecznych i kulturalnych ; 7. Opieka lekarska na wsi ; 8. Wnioski i interpretacje ; VII UDZIAŁ INSTYTUCJI I SŁUŻB SOCJALNYCH W ZASPOKAJANIU POTRZEB SPOŁECZNYCH DZIECKA ; VIII FUNKCJONOWANIE DZIECKA W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM: 1. Przystosowanie społeczne. Charakter i stopień zaburzeń w społeczno-emocjonalnym rozwoju: Motywacja do nauki szkolnej ; Uspołecznienie ; Zachowanie się antyspołecznie ; Przyhamowanie ; 2. Dziecko niepełnosprawne w rolach społecznych: Rola ucznia ; Rola towarzyska ; Rola rodzinna ; Rola związana z wiekiem ; 3. Wnioski i interpretacje ; IX ROZWÓJ SPOŁECZNY DZIECKA. INTERPRETACJA ANALITYCZNA: 1. Wskaźniki podmiotowe ; 2. Wskaźniki ekologiczne ; 3. Dyskusja nad wynikami badań. Próba syntezy ; X KIERUNKI DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH I REWALIDACYJNYCH WOBEC DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKU WIEJSKIM: 1. Zadania rodziców w świetle potrzeb opiekuńczo-wychowawczych dziecka niepełnosprawnego ; 2. Zadania pedagoga-psychologa wobec złożonych problemów diagnozy i terapii ; 3. Społeczność lokalna a organizacja opieki nad dzieckiem ; 4. Integracja uczniów niepełnosprawnych w szkołach powszechnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101636 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 3)
Bibliogr. s. 402-404. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51315 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-58930 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89076 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 390-391.
I. ŻYCIE Z UPOŚLEDZENIEM: 2. Rozumienie swoich problemów ; 3. Rozumienie dziecka i jego problemów: Podstawowe potrzeby twego dziecka ; Pogodzenie się z upośledzeniem ; 4. Życie rodzinne: Stosunki z rodziną i sąsiadami ; Współdziałanie męża i żony ; II. OPIEKA MEDYCZNA I REHABILITACJA: 5. Poszukiwana przez ciebie pomoc medyczna ; 6. Opieka lekarska w życiu twego dziecka: Ogólny zakres oceny diagnostycznej ; Niektóre szeroko stosowane sposoby leczenia ; 7. Ty, twoje dziecko i lekarze: Rola rodziców ; Współpraca z lekarzami ; 8. Twoje dziecko w szpitalu: Dobre samopoczucie w czasie pobytu w szpitalu ; Co mogą uczynić rodzice ; 9. Specjalne rodzaje leczenia w czasie rehabilitacji: Fizjoterapia ; Terapia zajęciowa ; Specjalne ćwiczenia w "czynnościach życia codziennego" ; Leczenie mowy ; III. NAUCZANIE I WYCHOWANIE: 10. Twoje plany kształcenia dziecka ; 11. Poznanie dziecka i jego potrzeb w zakresie nauczania i wychowania ; 12. Szukanie możliwości kształcenia dziecka: Typy planowanych szkół dla dzieci upośledzonych ; 13. Budowanie podstaw ; 14. Twoje dziecko wybiera się do szkoły z internatem ; IV. PRZYSZŁOŚĆ ZAWODOWA TWEGO DZIECKA: 15. Rzeczywistość i marzenia dotyczące zatrudnienia osób upośledzonych ; 16. Wpływ domu i zawód twego dziecka ; 17. Droga do zdobycia zawodu: Co należy wiedzieć o zawodzie ; Zatrudnienie w zwykłych zakładach pracy a warsztaty pracy chronionej ; V. RADOŚĆ ŻYCIA: 18. Zabawa i wypoczynek ; 19. Zabawy dla małych dzieci ; 20. Rozrywki dla dzieci starszych: Aktywne gry i dziedziny sportu ; Gry spokojne ; Zajęcia artystyczne i rzemieślnicze ; Sztuki piękne ; Camping ; Harcerstwo ; Wprowadzenie dziecka w życie społeczne ; Organizowanie wycieczek i rozrywek kulturalnych ; Radość z poczucia własnej użyteczności ; VI. ROZWÓJ SEKSUALNY I SPOŁECZNY: 21. Wczesne dzieciństwo: Wczesne młodzieńcze lata ; 22. Dojrzałość i małżeństwo ; VII. SPRZĘT W ŻYCIU CODZIENNYM: 23. Ogólne problemy organizacji życia domowego ; 24. Pomoce ułatwiające samowystarczalność: Podręczne pomoce w ubieraniu się ; Schludny wygląd ; Pożyteczne drążki ; Pomoc przy jedzeniu i piciu ; 25. Dziecko używające aparatu ortopedycznego ; 26. Dziecko używające kule ; 27. Używanie wózka inwalidzkiego: Przenoszenie się z wózka i na wózek inwalidzki ; 28. Używanie protezy: Zachęcenie dziecka do noszenia protezy ; 29. Nietrzymanie moczu i stolca w uszkodzeniach rdzenia kręgowego: Ćwiczenia i opieka ; Ochronne środki i ubranie ; Ułatwienie życia codziennego w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-117 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Metoda instrumentalna i technika nauczania w szkolnictwie specjalnym ; Rozwój języka i jego kształtowanie ; Dzieci lżej upośledzone umysłowo (wyuczalne) ; Badania naukowe i postępowanie wychowawcze w stosunku do dzieci głębiej upośledzonych umysłowo (wyćwiczalnych) ; Problemy kształcenia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi ; Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ; Trudności w czytaniu ; Dzieci niewidome i niedowidzące ; Zaburzenia słuchu ; Zespoły zaburzeń funkcji mózgu. Aspekty medyczne mające wpływ na metody pedagogiki specjalnej ; Dzieci szczególnie uzdolnione - badania i metody kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71542 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia wybranych prac F. Wojciechowskiego na stronach 19-[24] i bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Janina Kostkiewicz, Sylwia Opozda-Suder - Biografia i działalność naukowa profesora doktora habilitowanego Franciszka Wojciechowskiego ; Stanisław Palka - Szkic sylwetki profesora pedagogiki na uniwersytecie. I. WYBRANE PROBLEMY PODSTAW PEDAGOGIKI: Janina Kostkiewicz - Przedmiot pedagogiki (ogólnej) w sytuacji wielości nurtów i koncepcji pedagogicznych ; Katarzyna Wrońska - Sens i wymiary edukacji w pedagogice klasycznego liberalizmu ; Katarzyna Dormus - O początku powojennej dyskusji na temat relacji między historią wychowania a pedagogiką (1945-1948) ; Lucyna Klag - Rodzinny dom dziecka jako forma opieki całkowitej. II. KU ROZWOJOWI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: Marzenna Zaorska - Perspektywy przyszłości polskiej pedagogiki specjalnej. Wybrane aspekty w kontekście projektu Ustawy 2.0 ; Teresa Żółkowska - Inny (Wykluczony): dyskurs, puste znaczące, emancypacja ; Małgorzata Michel - Spory paradygmatyczne oraz społeczne reprezentacje inności i ich konsekwencje dla człowieka w świetle pedagogiki specjalnej ; Adam Mikrut - O prawie osób z niepełnosprawnością do udziału w wyborach. Konfrontacja zapisów Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych z wyborczą rzeczywistością. III. EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA A JAKOŚĆ ŻYCIA: Zenon Gajdzica - Czas w kulturze edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością ; Iwona Chrzanowska - Edukacja włączająca z perspektywy rodziców - oczami nauczycieli z placówek ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych ; Jacek J. Błeszyński - Jakość życia w percepcji uczniów szkoły podstawowej - analiza porównawcza uczniów z zaburzeniem ze spektrum autyzmu w edukacji segregacyjnej i szkołach masowych ; Małgorzata Turczyk, Justyna Kusztal - Gwarancje normatywne prawa do edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. IV. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ A ZDROWIE: Anna Gaweł - W poszukiwaniu zdrowia w niepełnosprawności ; Grażyna Gunia - Promocja zdrowia w wielowymiarowych rozwiązaniach edukacyjno-terapeutycznych wobec osób z niepełnosprawnością. V. OSOBA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ A BYCIE W ŚWIECIE: Jolanta Baran - Autonomia i emancypacja dzieci z niepełnosprawnością w kontekście wartości zróżnicowania zasobów rehabilitacyjnych ich rodzin ; Sylwia Opozda-Suder - Zaburzenia zachowania a kryzys wartościowania. Aspekt niepełnosprawności intelektualnej ; Magdalena Świgost - Dystans społeczny wobec osób z niepełnosprawnościami. Wybrane konteksty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Dzieci upośledzone umysłowo ; II. Przyczyny upośledzenia umysłowego (w opracowaniu lekarza psychiatry Ireny Kornatowskiej) ; III. Wykrywanie niedorozwoju umysłowego u dzieci w wieku przedszkolnym ; IV. Stosunek najbliższego środowiska do dzieci upośledzonych umysłowo ; V. Obserwacja dzieci podejrzanych o niedorozwój umysłowy oraz inne prace służące selekcji do szkół i zakładów specjalnych ; VI. Wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo w rodzinie ; VII. Trudności w wychowaniu dzieci upośledzonych umysłowo ; VIII. Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; VIII.Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; X. Cel, program i metody wychowania w szkole specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; XI. Współpraca rodziców ze szkołą specjalną ; XII. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i drogi ich rewalidacji ; XIII. Wychowanie dzieci w zakładach specjalnych ; XIV. Stan opieki nad upośledzonymi umysłowo w Polsce Ludowej ; XV. Krótka historia wychowania upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lokalizacja szkół uczestniczących w projekcie badawczym ; Prezentacja szkół uczestniczących w projekcie badawczym: 1. Zespół Szkół Specjalnych im. UNICEF w Rzeszowie, 2. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Pauli Montal Sióstr Pijarek w Rzeszowie, 3. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. J. Twardowskiego w Rzeszowie, 4. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. H. Sienkiewicza w Rzeszowie, 5. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Rzeszowie, 6. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. J. Przybosia w Rzeszowie, 7. Społeczna Szkoła Podstawowa nr 13 im. św. J. Kantego w Rzeszowie, 8. Szkoła Podstawowa nr 2 w Rzeszowie, 9. Szkoła Podstawowa nr 5 im. Bohaterów 27. Pułku Piechoty w Rzeszowie, 10. Szkoła Podstawowa nr 7 w Rzeszowie, 11. Szkoła Podstawowa nr 8 w Rzeszowie, 12. Szkoła Podstawowa nr 10 w Rzeszowie, 13. Szkoła Podstawowa nr 11 im. gen. Stanisława Maczka w Rzeszowie, 14. Szkoła Podstawowa nr 14 im. Orląt Lwowskich w Rzeszowie, 15. Szkoła Podstawowa nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jarosława Iwaszkiewicza w Rzeszowie, 16. Szkoła Podstawowa nr 25 im. Prymasa Tysiąclecia w Rzeszowie, 17. Szkoła Podstawowa nr 28 im. ppłk. Łukasza Cieplińskiego w Rzeszowie, 18. Zespół Szkół Muzycznych nr 1 im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie, 19. Zespół Szkół przy Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie, 20. Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa PROMAR w Rzeszowie, 21. Szkoła Podstawowa nr 1 im. A. Mickiewicza w Rzeszowie, 22. Szkoła Podstawowa nr 17 im. 21. Brygady Strzelców Podhalańskich w Rzeszowie ; Wykaz członków Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjal­nych Wydziału Pedagogicznego UR uczestniczących w gromadzeniu danych i prowadzeniu badań ; Nagrody i wyróżnienia Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych Wydziału Pedagogicznego UR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83422 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr.
I. UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE: 1. Wprowadzenie; 2. Dane statystyczne dotyczące upośledzonych umysłowo; 3. Klasyfikacje upośledzenia umysłowego; 4. Etiologia upośledzenia umysłowego; 5. Charakterystyka dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo na podstawie badań patopsychologicznych; 6. Rewalidacja dzieci lżej upośledzonych umysłowo; 7. Przysposobienie zawodowe jednostek upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 8. Rewalidacja dzieci i młodzieży głębiej upośledzonych umysłowo (w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim), II ZABURZENIA SENSORYCZNE: 1. Wprowadzenie do zaburzeń sensorycznych; 2. Niewidomi; 3. Niedowidzący; 4. Dzieci niewidome upośledzone umysłowo; 5. Instytucje pracujące aktualnie dla niewidomych; 6. Jednostki z uszkodzonym słuchem (dzieci głuche i niedosłyszące); 7. Upośledzenie słuchu połączone z innymi kalectwami; 8. Działalność Polskiego Związku Głuchych; 9. Głucho-niewidomi, III. DZIECI I MŁODZIEŻ PRZEWLEKLE CHORE( ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Rozgraniczenie pojęć: rehabilitacja i pedagogika specjalna; 2. Organizowanie dziecku choremu bodźców świata zewnętrznego jako podstawowe zadanie terapii wychowawczej; 3. Organizacja pracy wychowawczej z punktu widzenia poziomów wysiłkowych; 4. Zestawienie metod rewalidacyjnych w pracy z dziećmi chorymi w zakładach leczniczych; 5. Uwagi dotyczące organizacyjnych form pracy pedagoga specjalnego w zakładzie leczniczym; 6. Uwagi o swoistych potrzebach dziecka kalekiego; 7. Syntetyczne zestawienie obowiązków rewalidatora dzieci chorych i kalek; 8. Występowanie chorób somatycznych i kalectw, IV. MŁODZIEŻ NIEDOSTOSOWANA SPOŁECZNIE (ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Wprowadzenie-pojęcia ogólne; 2. Zarys czynników wywołujących niedostosowanie społeczne; 3. Zakres występowania niedostosowania społecznego u dzieci i młodzieży; 4. Zarys charakterystyki młodzieży niedostosowanej; 5. Stopnie niedostosowania społecznego i zjawiska współwystępujące; 6. Zarys dziejów wychowania dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej; 7. Aktualny stan opieki wychowawczej i resocjalizacyjnej nad niedostosowanymi społecznie; 8. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych i poprawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej