Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(190)
Forma i typ
Książki
(180)
Publikacje naukowe
(172)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Czasopisma
(7)
Publikacje informacyjne
(5)
Druki ulotne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(156)
tylko na miejscu
(67)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(69)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(135)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Piróg Krzysztof
(9)
Kotarski Hubert
(7)
Lipińska Ewa Jadwiga
(6)
Błajda Halina
(5)
Cierpiał-Wolan Marek
(3)
Grzech Piotr
(3)
Koszela Mirosław (statystyka)
(3)
Makarinska Małgorzata
(3)
Sołek Krystyna
(3)
Bednarski Jan
(2)
Bernatowicz Waldemar
(2)
Brożyna Maciej (1983- )
(2)
Bulaszewska Małgorzata
(2)
Błachut Barbara
(2)
Błasik Stanisław
(2)
Chymkowski Roman (1977- )
(2)
Dawid Błażej
(2)
Drozd Monika
(2)
Drozd Sławomir
(2)
Godek Łukasz (1983- )
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klimek Katarzyna (1969- )
(2)
Kocaj Piotr
(2)
Leńczuk Maria
(2)
Markowski Daniel (1942- )
(2)
Mularz Krystian
(2)
Niemczyk Agata
(2)
Niewczas Marta
(2)
Raczkowski Krzysztof (ekonomia)
(2)
Raftowicz Magdalena (1979- )
(2)
Ryng-Duczmal Wiktoria
(2)
Seweryn Renata (ekonomia)
(2)
Sycz Piotr
(2)
Szkudlarek Łukasz
(2)
Warchoł Tomasz (pedagog)
(2)
Warzocha Tomasz
(2)
Wojnicka-Sycz Elżbieta
(2)
Zasacka Zofia
(2)
Ziętek-Fidecka Anna
(2)
Śliż Maciej
(2)
Ślusarz Grzegorz (1955- )
(2)
Żuk Iwona
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antończak-Świder Katarzyna
(1)
Antończak-Świder Katarzyna (1984- )
(1)
Arabas Piotr
(1)
Artymiak Małgorzata
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Badowska-Hodyr Monika
(1)
Bajorek-Zydroń Katarzyna
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Bartczuk Rafał Piotr
(1)
Bartkowski Jerzy
(1)
Bańkowska Katarzyna (ekonomia)
(1)
Bański Jerzy (1960- )
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bernat Monika
(1)
Bernat Monika (polityka społeczna)
(1)
Bichajło Lesław
(1)
Biernat Adam
(1)
Bil Michał
(1)
Blecharczyk Wojciech (1962- )
(1)
Bochniewicz Marta
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bojanowska Elżbieta (1972- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Botwina Bernadeta
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Brożkowska Agnieszka
(1)
Brzóska Agata
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bulkowski Krzysztof
(1)
Cabaj Kuba
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chachuła Jerzy (1924-2002)
(1)
Charkiewicz Jan
(1)
Chorób Roman
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Cynk Karolina
(1)
Cyrek Piotr
(1)
Czarnik Kinga
(1)
Czarnota Bartłomiej
(1)
Czarzasty Jan
(1)
Czekalski Ryszard (1962- )
(1)
Czerewko Georgij
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Czopek Sylwester (1958- )
(1)
Davidson Sam
(1)
Delong Marek (1977- )
(1)
Dembiński Paweł
(1)
Domaradzka Anna Aldona
(1)
Domański Henryk (1952- )
(1)
Donath Orna
(1)
Drwięga Maciej
(1)
Drygas Mirosław
(1)
Drzewiecki Jakub
(1)
Duma Patryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(79)
2010 - 2019
(104)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(183)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(189)
Język
polski
(190)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Pracownicy naukowi
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Jakość życia
(11)
Młodzież
(11)
Studenci
(11)
Hałas
(9)
Ochrona środowiska
(9)
Powietrze
(9)
Woda
(9)
Środowisko człowieka
(9)
Fale elektromagnetyczne
(8)
Konsumenci (ekonomia)
(8)
Rodzina
(8)
Gleba
(7)
Rynek pracy
(7)
Kobieta
(6)
Rozwój regionalny
(6)
Dzieci
(5)
Odpady
(5)
Postawy
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Uczniowie
(5)
Zatrudnienie
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Gospodarka odpadami
(4)
Laboratoria
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pokolenie Z
(4)
Polacy
(4)
Polacy za granicą
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Tożsamość społeczna
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Antropometria
(3)
Czytelnictwo
(3)
Emigranci
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Innowacje
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Ludność miejska
(3)
Miasta
(3)
Nauczyciele
(3)
Partycypacja społeczna
(3)
Polityka miejska
(3)
Problemy społeczne
(3)
Rodzice
(3)
Rolnictwo
(3)
Rozwój gospodarczy
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Stopa życiowa
(3)
Substancje psychoaktywne
(3)
System wartości
(3)
Turystyka
(3)
Wartość
(3)
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska (Rzeszów)
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zawód
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Analiza dyskursu
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezrobocie
(2)
COVID-19
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Cmentarzyska
(2)
Diagnoza społeczna
(2)
Dobre praktyki
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Gimnazja
(2)
Gospodarka okrężna
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja internetowa
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Literatura polska
(2)
Macierzyństwo
(2)
Metody nauczania
(2)
Migracje
(2)
Model biznesowy
(2)
Monitoring środowiska
(2)
Muzea
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Odbiór dzieła sztuki
(2)
Odżywianie
(2)
Opieka społeczna
(2)
Opinia publiczna
(2)
Osoby niesamodzielne
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pokolenie Y
(2)
Temat: czas
2001-
(153)
1901-2000
(19)
1989-2000
(14)
1945-1989
(9)
1801-1900
(3)
1901-1914
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(73)
Województwo podkarpackie (1999- )
(59)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(10)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Podkarpacie Północne
(2)
Powiat bieszczadzki (woj. podkarpackie)
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Słowacja
(2)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Brzezinki (Wola Wielka ; część wsi)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gmina Markowa (woj. podkarpackie, pow. łańcucki)
(1)
Grzęska (woj. podkarpackie, pow. przeworski, gm. Przeworsk)
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Podkarpacie Wschodnie
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Powiat sanocki (woj. podkarpackie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rosja
(1)
Rumunia
(1)
San (dorzecze)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Szwecja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Winniki (Ukraina, obw. lwowski, rej. łyczakowski ; okolice)
(1)
Województwo rzeszowskie (1975-1998)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Powieść
(11138)
Dokumenty dźwiękowe
(8655)
Opracowanie
(8610)
Powieść obyczajowa
(8416)
Opowiadania i nowele
(7310)
Raport z badań
(-)
Wiersze
(7018)
Powieść amerykańska
(5723)
Powieść polska
(4955)
Wydawnictwa popularne
(4696)
Kryminał
(3703)
Poezja polska
(3663)
Poradnik
(3634)
Biografia
(3401)
Film fabularny
(3296)
Publikacja bogato ilustrowana
(3111)
Fantastyka
(2912)
Podręczniki akademickie
(2778)
Powieść przygodowa
(2676)
Powieść angielska
(2559)
Podręcznik
(2550)
Literatura dziecięca polska
(2483)
Thriller
(2397)
Album
(2378)
Powieść obyczajowa amerykańska
(2314)
Pamiętniki i wspomnienia
(2237)
Biografie
(2212)
Dokumenty audiowizualne
(2160)
Pamiętniki polskie
(2100)
Fantasy
(2088)
Antologia
(2059)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1831)
Powieść obyczajowa polska
(1805)
Książki mówione
(1748)
Literatura polska
(1686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(1656)
Praca zbiorowa
(1603)
Romans
(1547)
Powieść historyczna
(1537)
Druki muzyczne
(1473)
Przewodniki turystyczne
(1467)
Opowiadanie polskie
(1427)
Materiały konferencyjne
(1407)
Dramat filmowy
(1404)
Przewodnik turystyczny
(1353)
Poradniki
(1329)
Antologie
(1312)
Encyklopedie
(1266)
Sensacja
(1255)
Wydawnictwa dla dzieci
(1255)
Powieść młodzieżowa obyczajowa
(1243)
Adaptacja filmowa
(1197)
Reportaż
(1190)
Monografia
(1152)
Publicystyka polska
(1142)
Książka obrazkowa
(1132)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1122)
Publicystyka
(1120)
Literatura młodzieżowa polska
(1112)
Bajki i baśnie
(1109)
Powieść sensacyjna amerykańska
(1081)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1078)
Piosenka polska
(1078)
Film amerykański
(1075)
Komiks
(1056)
Muzyka instrumentalna
(1050)
Powieść francuska
(1023)
Książki dla małych dzieci
(1020)
Adaptacja literacka
(992)
Powieść psychologiczna
(958)
Publikacje dla dzieci
(956)
Nuty
(942)
Poezja dziecięca polska
(922)
Powieść młodzieżowa przygodowa
(869)
Powieść obyczajowa angielska
(857)
Film animowany
(831)
Romans historyczny
(817)
Saga rodzinna
(807)
Dramat polski
(791)
Podręczniki
(764)
Fotografia polska
(762)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(748)
Dane statystyczne
(738)
Science fiction
(724)
Mapa turystyczna
(712)
Literatura
(704)
Lektura z opracowaniem
(695)
Opowiadanie dziecięce o zwierzętach
(669)
Esej
(662)
Przepisy kulinarne
(658)
Źródła historyczne
(657)
Mapa topograficzna
(655)
Film przygodowy
(650)
Powieść młodzieżowa fantastyczna
(630)
Szkice literackie polskie
(628)
Powieść kryminalna amerykańska
(626)
Książka zabawka
(610)
Literatura dziecięca angielska
(604)
Jazz
(598)
Powieść niemiecka
(595)
Literatura dziecięca amerykańska
(590)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(86)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(46)
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(19)
Zarządzanie i marketing
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Historia
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(5)
Biologia
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Rolnictwo i leśnictwo
(4)
Archeologia
(3)
Architektura i budownictwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Transport i logistyka
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Religia i duchowość
(2)
Chemia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
190 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie / WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa ; nr 37)
Bibliografia, netografia, orzecznictwo na stronach 238-245.
WSTĘP ; R. I. KARNE ASPEKTY POSIADANIA NARKOTYKÓW W UJĘCIU TEORETYCZNOPRAWNYM: 1. Siatka pojęciowa ; 2. Posiadanie narkotyków - uwagi na tle art. 62 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii ; 3. Regulacje art. 62a ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii ; 4. Polski rynek substancji psychoaktywnych ; 5. Podsumowanie ; R. II. POSIADANIE NARKOTYKÓW W KONTEKŚCIE STATYSTYK POLICYJNYCH: 1. Zagadnienia wstępne ; 2. Postępowanie wszczęte, przestępstwa stwierdzone, przestępstwa wykryte, wskaźniki wykrywalności - dane policyjne z lat 2010-2018 ; 3. Podsumowanie ; R. III. POSIADANIE NARKOTYKÓW W ŚWIETLE STATYSTYK SĄDOWYCH: 1. Zagadnienia wstępne ; 2. Osądzone osoby dorosłe w I instancji według rodzajów przestępstw w sądach rejonowych w latach 2010-2018 ; 3. Sądy okręgowe - osoby dorosłe osądzone z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii w latach 2010-2018 ; 4. Prawomocne skazania osób dorosłych - rodzaj kary ; 5. Pomocne skazania osób dorosłych na karę pozbawienia wolności ; 6. Pomocne skazania osób dorosłych według rodzaju przestępstw, płci i miejsca popełnienia przestępstwa (województwa) ; 7. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarażeni dźwiękiem : rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji / Stanisław Trzciński. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 939, [4] strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [849]-894. Indeks.
Współfinansowanie: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Minister Edukacji i Nauki, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat. To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce. Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej - zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej. W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów. To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Ksieg 3804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniem objęto nauczycieli akademickich Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia, netografia na stronach 160-[167].
Streszczenie w języku angielskim.
1. SZKOLNICTWO WYŻSZE W DOBIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: 1.1. Istota procesu kształcenia w aspekcie technologicznej transformacji społecznej, 1.2. Model rozwoju technologii informacyjnych w szkolnictwie wyższym, 1.3. Kluczowe wyzwania szkolnictwa wyższego w społeczeństwie wiedzy ; 2. E-LEARNING JAKO UZUPEŁNIAJĄCA FORMA KSZTAŁCENIA AKADEMICKIEGO: 2.1. E-learning w edukacji - analiza zjawiska, 2.2. Koncepcje uczenia się w aspekcie e-learningu, 2.3. Technologie e-learningowe w kształceniu akademickim w Polsce, 2.4. Rola nauczyciela akademickiego w kształceniu e-learningowym ; 3. POSTAWY NAUCZYCIELI AKADEMICKICH WOBEC WYKORZYSTYWANIA E-LEARNINGU W PROCESIE KSZTAŁCENIA AKADEMICKIEGO: 3.1. Eksplikacja pojęcia "postawa", 3.2. Komponenty postaw wobec wykorzystywania e-learningu w szkole wyższej, 3.3. Klasyfikacja postaw wobec e-learningu ; 4. BADANIE POSTAW NAUCZYCIELI AKADEMICKICH WOBEC E-LEARNINGU: 4.1. Organizacja i przebieg badań, 4.2. Komponent poznawczy postaw nauczycieli akademickich wobec e-learningu w szkole wyższej w świetle badań własnych, 4.3. Komponent emocjonalny postaw nauczycieli akademickich wobec e-learningu w szkole wyższej w świetle badań własnych, 4.4. Komponent behawioralny postaw nauczycieli akademickich wobec e-learningu w szkole wyższej w świetle badań własnych, 4.5. Uogólnienie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[316]. Indeks.
Dla pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, nauczycieli plastyki, pedagogów szkolnych, rodziców i opiekunów dziecka, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i medycznych.
R. I. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka: 1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina ; 2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima ; R. II. Podstawowe problemy plastyczne: 1. Forma dzieła sztuki: Linia ; Kształt ; Barwa ; Przestrzeń ; 2. Treść dzieła sztuki ; R. III. Założenia badań własnych ; R. IV. Analiza wyników badań własnych ; R. V. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej: 1. Stadium prefiguratywne: Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu) ; Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii) ; 2. Stadium motywów figuratywnych: Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji) ; Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji) ; 3. Stadium utworów figuratywnych: Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji) ; Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji) ; 4. Stadium transfiguracji: Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa ; Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania ; 5. Konstatacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzone przez studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego na terenie Rzeszowa.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[212].
Tekst częściowo w języku angielskim.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wojciech Walat, Tomasz Warchoł - Raport zbiorczy dotyczący możliwości edukacyjnych rozszerzonej rzeczywistości ; Wojciech Walat, Tomasz Warchoł, Aggregate report on learning opportunities for augmented reality. CZĘŚĆ PIERWSZA: WSPARCIE EDUKACJI PRZYRODNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Dominika Pociask, Dominika Wota - Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej ; Agnieszka Drozd - Aktywność intelektualna uczniów szkół podstawowych wykorzystujących książeczki edukacji przyrodniczej z rozszerzoną rzeczywistością ; Patrycja Jamrozik - Oddziaływanie rzeczywistości rozszerzonej na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej - Dominika Wota - Szkoła przyszłości z zastosowaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przyrodniczej ; Wiktoria Gierlak - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji przyrodniczej ; Katarzyna Ziemiańska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki przyrodniczej. CZĘŚĆ DRUGA: WSPARCIE EDUKACJI MATEMATYCZNEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Małgorzata Zaglaniczna - Wsparcie edukacji matematycznej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality - AR) ; Oliwia Białek - Oddziaływanie rozszerzonej rzeczywistości na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji matematycznej ; Dominika Pociask - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji matematycznej ; Kamila Koperstyńska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki matematycznej. CZĘŚĆ TRZECIA: MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA WYNIKAJĄCE ZE STOSOWANIA ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Weronika Pychowska - Możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość dla uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej ; Magdalena Bednarska - Ograniczenia związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości ; Edyta Rodzeń - Możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania rozszerzonej rzeczywistości. Problemy dzieci związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ; Beata Bochnia - Interaktywna nauka z dziećmi edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół podstawowych z województwa podkarpackiego.
Bibliografia na stronach 159-[165].
Streszczenie w języku angielskim.
Wstęp ; R. I. WSPÓŁCZESNA EDUKACJA W ASPEKCIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO: 1. Społeczeństwo informacyjne a nowy model edukacyjny ; 2. Podstawowe koncepcje uczenia się w społeczeństwie informacyjnym ; R. II. EDUKACJA I KIERUNKI JEJ ROZWOJU W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: 1. Edukacja pozaformalna ; 2. Formy organizacyjne edukacji pozaformalnej ; 3. Technologie informacyjne w edukacji pozaformalnej ; R. III. WYBRANE RODZAJE AKTYWNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WARSZTATACH INTERAKTYWNYCH: 1. Związek edukacji pozaformalnej z aktywnością inspiracyjną ; 2. Związek edukacji pozaformalnej z aktywnością emocjonalną ; 3. Związek edukacji pozaformalnej z aktywnością intelektualną ; R. IV. BADANIE WYBRANYCH RODZAJÓW AKTYWNOŚCI UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W EDUKACJI POZAFORMALNEJ: 1. Organizacja i przebieg badań ; 2. Aktywność inspiracyjna uczniów w edukacji pozaformalnej: Aktywność inspiracyjna uczniów w zakresie pozytywnych i negatywnych aktów inspiracyjnych ; Aktywność inspiracyjna uczniów w zakresie rodzajów aktów inspiracyjnych ; Aktywność inspiracyjna uczniów w zakresie nasilenia inspiracyjnego ; 3. Aktywność emocjonalna uczniów w edukacji pozaformalnej: Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie tematyki warsztatów ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie relacji nauczyciel – uczeń ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie motywacji uczniów ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie wykorzystania technologii informacyjnych ; Aktywność emocjonalna uczniów w zakresie umiejętności praktycznych ; 4. Aktywność intelektualna uczniów w edukacji pozaformalnej: Aktywność intelektualna uczniów w zakresie zapamiętanych wiadomości ; Aktywność intelektualna uczniów w zakresie zrozumienia wiadomości ; Aktywność intelektualna uczniów w zakresie wykorzystania umiejętności w sytuacjach typowych ; Aktywność intelektualna uczniów w zakresie wykorzystania umiejętności w sytuacjach problemowych ; 5. Uogólnienie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [141-147].
I. Społeczeństwo informacyjne a kompetencje społeczne nauczycieli akademickich: 1. Społeczeństwo informacyjne oparte na wiedzy - analiza zjawiska ; 2. Determinanty przemian kompetencji nauczycieli akademickich wynikające z rozwoju technologii informacyjnych ; II. Miejsce technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole wyższej: 1. Przygotowanie zawodowe nauczyciela w zakresie wykorzystania TIK ; 2. Nauczyciel w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej ; 3. Przykłady zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach wyższych ; III. Kompetencje społeczne nauczycieli akademickich związane ze stosowaniem technologii informacyjnych w kształceniu: 1. Pojęcie kompetencji ; 2. Kompetencje społeczne ; 3. Model kompetencji społecznych nauczycieli akademickich w kontekście stosowania technologii informacyjnych w dydaktyce ; IV. Kompetencje społeczne nauczycieli akademickich w kontekście stosowania TIK w świetle badań własnych: 1. Ogólne wyniki badań kompetencji społecznych nauczycieli akademickich w kontekście stosowania technologii informacyjnych ; 2. Kompetencje z zakresu radzenia sobie ze stresem związanym z korzystaniem z technologii informacyjnych ; 3. Kompetencje związane z otwartością i gotowością stosowania technologii informacyjnych ; 4. Kompetencje związane z poznawczym nastawieniem funkcjonowania w zakresie korzystania z technologii informacyjnych ; 5. Kompetencje związane z komunikowaniem się wykorzystującym technologie informacyje ; 6. Kompetencje związane z poszukiwaniem stymulacji w korzystaniu z technologii informacyjnych ; V. Analiza cech kompetencji społecznych nauczycieli akademickich w kontekście wybranych czynników socjodemograficznych w świetle badań własnych: 1. Ważność cech kompetencji społecznych nauczycieli akademickich w kontekście płci ; 2. Ważność cech kompetencji społecznych nauczycieli akademickich w kontekście obszaru nauk ; 3. Ważność cech kompetencji społecznych nauczycieli akademickich w kontekście wieku ; 4. Ważność cech kompetencji społecznych nauczycieli akademickich w kontekście stażu pracy ; 5. Uogólnienie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 145-[147].
I. MEDYCZNE I SPOŁECZNE ASPEKTY CHOROBY ALZHEIMERA: 1.1. Choroba Alzheimera. Pojęcie, etapy, objawy, cechy charakterys­tyczne, 1.2. Możliwości leczenia i rehabilitacji osób chorych na chorobę Alz­heimera, 1.3. Pomoc chorym na chorobę Alzheimera i ich opiekunom - aspekt organizacyjny, 1.4. Podstawy rozwoju możliwości wsparcia w świetle Porozumienia Organizacji Alzheimerowskich oraz Polskiego Planu Alzheimerowskiego ; II. WIEDZA O CHOROBIE ALZHEIMERA ORAZ KOSZTY PONOSZONE PRZEZ CHORYCH I ICH OPIEKUNÓW W ŚWIETLE BADAŃ ORGANIZACJI ZRZESZONYCH W OGÓLNOPOLSKIM POROZUMIENIU ORGANIZACJI ALZHEIMEROWSKICH: 2.1. Organizacja badań i charakterystyka badanej populacji, 2.2. Wiedza o chorobie Alzheimera, 2.3. Koszty ponoszone przez chorych i ich opiekunów, 2.4. Wnioski z badań ; III. WIEDZA O CHOROBIE ALZHEIMERA W ŚWIETLE BADAŃ STUDENTÓW KIERUNKU PRACA SOCJALNA UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO: 3.1. Organizacja badań i charakterystyka badanej populacji, 3.2. Wiedza o chorobie Alzheimera, 3.3. Koszty ponoszone przez chorych i ich opiekunów, 3.4. Działania służące zwiększeniu wiedzy oraz zaangażowaniu w pomoc osobom chorym na chorobę Alzheimera, 3.5. Wnioski z badań ; IV. DZIAŁALNOŚĆ PODKARPACKIEGO STOWARZYSZENIA POMOCY OSOBOM Z CHOROBĄ ALZHEIMERA JAKO PRZYKŁAD EFEKTYWNEGO WSPARCIA CHORYCH I ICH RODZIN: 4.1. Uwagi wstępne, 4.2. Geneza powstania, struktura organizacyjna, źródła finansowania oraz formy działalności Podkarpackiego Stowarzyszenia Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera, 4.3. Obszary współpracy z partnerami, 4.4. Powody poszukiwania wsparcia w Podkarpackim Stowarzysze­niu Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera oraz formy pomocy, na jakie może liczyć chory i członkowie jego rodziny, 4.5. Organizacja działań na rzecz chorych na alzheimera i ich rodzin przez kadrę Stowarzyszenia - doskonalenie i nowe inicjatywy, 4.6. Działania Stowarzyszenia na rzecz zwiększania poziomu świa­domości społeczeństwa oraz elit władzy lokalnej i centralnej o chorobie Alzheimera ; REKOMENDACJE: I. Działanie w zakresie wspierania chorych i ich opiekunów, II. Współpraca z instytucjami publicznymi i pozarządowymi oraz wolontariuszami, III. Działania wpływające na wzrost świadomości społeczeństwa o problemach związanych z chorobą Alzheimera ; ANEKS: Kwestionariusz ankiety badań wśród studentów kierunku praca socjalna, Scenariusz wywiadu z uczestnikami grupy wsparcia w Podkarpackim Stowarzyszeniu Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera, Scenariusz wywiadu z Zarządem Podkarpackiego Stowarzyszenia Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-130.
Dla osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję.
Współfinansowanie: Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Przyrodniczy ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. ZRÓWNOWAŻONA KONSUMPCJA - ZAŁOŻENIA KONCEPCJI: 1. Istota i pojęcie zrównoważonej konsumpcji ; 2. Zasady i cele zrównoważonej konsumpcji ; 3. Determinanty rozwoju zrównoważonej konsumpcji ; 4. Mierniki zrównoważonej konsumpcji ; R. II. INSTRUMENTY POLITYKI PUBLICZNEJ WSPIERAJĄCE ZRÓWNOWAŻONĄ KONSUMPCJĘ ŻYWNOŚCI: 1. Tradycyjny podział instrumentów zrównoważonej konsumpcji: Instrumenty ekonomiczne i rynkowe ; Instrumenty regulacyjne (prawno-administracyjne) ; Instrumenty informacyjno-edukacyjne (społeczne) ; 2. Instrumenty zrównoważonej konsumpcji wg projektu ASCEE ; 3. Instrumenty wspierające zrównoważona konsumpcję żywności wg ekonomii behawioralnej ; R. III. EFEKTY ZEWNĘTRZNE I CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH NARZĘDZI POLITYKI PUBLICZNEJ: 1. Efekty zewnętrzne w teorii ekonomii ; 2. Dobór narzędzi polityki publicznej ; 3. Grzeszne podatki (sin taxes) ; 4. Subsydia do owoców i warzyw ; 5. Zielone zmówienia publiczne (ZZP) ; 6. Regulacje dotyczące marnowania żywności w handlu detalicznym ; 7. System kaucyjny dla opakowań po napojach ; R. IV. AKCEPTACJA WYBRANYCH NARZĘDZI POLITYKI PUBLICZNEJ W BADANEJ POPULACJI: 1. Cel, opis badań oraz charakterystyka próby badawczej ; 2. Analiza wyników ; 3. Dyskusja i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 125-[134].
Streszczenie w języku angielskim.
I. Wyzwania kształcenia nauczycieli epoki cyfrowej: 1. Kształcenie nauczycieli epoki cyfrowej ; 2. Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych ; 3. Kompetencje nauczycieli epoki cyfrowej ; II. Edukacja w obliczu nowych technologii: 1. Multimedia w procesie kształcenia ; 2. Wybrane przykłady nowych technologii w edukacji ; 3. Mocne i słabe strony technologii w kształceniu ; III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Przedmiot, cel i problemy badawcze ; 2. Metody, techniki i narzędzia badań ; 3. Organizacja badań oraz charakterystyka grupy badawczej ; IV. Przygotowanie akademickie przyszłych nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii w edukacji - wyniki badań własnych: 1. Znajomość nowych technologii i ich wykorzystanie przez studentów kierunku nauczycielskiego ; 2. Wiedza i umiejętności studentów kierunku nauczycielskiego w zakresie korzystania z nowych technologii w edukacji ; 3. Stasowanie nowych technologii w procesie kształcenia przez nauczycieli akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [293]-320.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Ekologiczne zachowania nabywców i ich konsekwencje dla marketingu: 1. Geneza i rozwój marketingu ekologicznego ; 2. Rozwój teorii zachowań nabywców ; 3. Pojęcie i zakres zachowań nabywców ; 4. Zmiany w zachowaniach nabywców ; 5. Ewolucja ekologicznych zachowań nabywców ; 6. Badania nad ekologicznymi zachowaniami nabywców ; 7. W kierunku marketingu zrównoważonego ; R. II. Koncepcja produktu ekologicznego: 1. Istota i zakres pojęcia "produkt ekologiczny" ; 2. Produkt ekologiczny w ujęciu marketingowym ; 3. Oznaczenia ekologiczne produktów i ich funkcje dla nabywcy ; 4. Główne rodzaje produktów ekologicznych ; 5. Rozwój rynku produktów ekologicznych ; R. III. Determinanty zachowań nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Klasyfikacja czynników wpływających na zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych ; 2. Wartości a zachowanie nabywcy wobec produktów ekologicznych ; 3. Indywidualna świadomość ekologiczna nabywcy ; 4. Czynniki demograficzne ; 5. Czynniki o charakterze psychologicznym ; 6. Czynniki społeczno-kulturowe ; 7. Czynniki marketingowe i ekonomiczne ; R. IV. Relacje między postawą a zachowaniem nabywców: 1. Istota i wymiary postaw ; 2. Postawy w modelach zachowań nabywców ; 3. Zgodność postaw i zachowań nabywców ; 4. Pomiar postaw nabywców ; R.V. Rozbieżność między postawami a zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Istota rozbieżności między postawami a zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych ; 2. Źródła rozbieżności między postawami wobec produktów ekologicznych a zachowaniami zakupowymi: Asymetria informacji ; Niski poziom wiedzy ; Konflikt wartości ; Brak akceptacji wyższych cen ; Brak zaufania ; Niski poziom działań marketingowych ; 3. Rozwój teorii wyjaśniających rozbieżność między postawami a zachowaniami ekologicznymi ; 4. Modele wyjaśniające rozbieżność między postawami a zakupem produktów ekologicznych ; 5. Teoria uzasadnionego działania M. Fishbeina i I. Ajzena oraz teoria planowanego zachowania I. Ajzena ; R.VI. Metodyka badań własnych nad zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Problem badawczy, cele i hipotezy badawcze ; 2. Uzasadnienie zastosowania teorii planowanego zachowania ; 3. Zmienne w modelu TPB ; 4. Zastosowane metody badawcze ; 5. Pomiar i operacjonalizacja zmiennych ; 6. Opis badanych obiektów ; R. VII. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: 1. Postawy wobec zakupu produktów ekologicznych ; 2. Częstość i motywy zakupu produktów ekologicznych ; 3. Czynniki różnicujące postawy i zachowania wobec produktów ekologicznych ; 4. Czynniki warunkujące i ograniczające zakup produktów ekologicznych ; 5. Atrybuty prośrodowiskowe produktu i ich rola w procesie zakupu ; 6. Możliwości rozwoju zachowań nabywczych wobec produktów ekologicznych - weryfikacja założeń modelu ; 7. Typologia nabywców na rynku produktów ekologicznych ; 8. Dyskusja wyników badania ; R. 8. Wnioski, rekomendacje, ograniczenia i kierunki przyszłych badań: Wnioski o charakterze teoretycznym ; 2. Wnioski o charakterze praktycznym i rekomendacje dla marketingu ; 3. Ograniczenia i kierunki dalszych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologia społeczna : perspektywa geograficzna / Tomasz Wites. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019 - 335, [1] strona : ilustracje, fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 296-[324].
Publikacja finansowana przez Uniwersytet Warszawski i Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego
R. I. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1. Problem badawczy, cele i tezy pracy ; 2. Podejścia teoretyczno-metodologiczne ; 3. Metody i techniki badawcze ; 4. Zasięg przestrzenny, zakres czasowy ; 5. Źródła badawcze ; R. II. PATOLOGIA SPOŁECZNA JAKO ZAGADNIENIE BADAWCZE: 1. Zagadnienia definicyjne patologii ; 2. Patologia w ujęciu potocznym i naukowym ; 3. Zagadnienia definicyjne patologii społecznej ; 4. Patologia społeczna w ujęciu potocznym i naukowym ; 5. Teorie i koncepcje zachowań patologicznych i dewiacyjnych ;R. III. PŁASZCZYZNY I ELEMENTY BADAŃ PATOLOGII SPOŁECZNEJ: 1. Przedmiot badań ; 2. Podmiot badań ; 3. Obszar badań ; 4. Klasyfikacje patologii społecznej ; 5. Przegląd wybranych elementów patologii społecznej ; R. IV. USYTUOWANIE I ZNACZENIE BADAŃ PATOLOGII SPOŁECZNEJ W GEOGRAFII: 1. Usytuowanie i znaczenie geografii w naukach rozpatrujących zagadnienia patologiczne ; 2. Podejścia badawcze ; 3. Szkoły badawcze ; 4. Subdyscypliny badawcze ; R. V. KONCEPCJE BADAWCZE W GEOGRAFII W ZAKRESIE PATOLOGII SPOŁECZNEJ: 1. Koncepcja człowieka podlegającego patologii społecznej... (Homo socio-pathologicus) ; 2. Koncepcja sieci społecznych ; 3. Koncepcja zapobiegania przestępczości przez kształtowanie przestrzeni ; R. VI. GIS W BADANIU PATOLOGII SPOŁECZNEJ: 1. Znaczenie GIS w nauce i w praktyce badania patologii społecznej ; 2. Płaszczyzny wykorzystania GIS ; 3. Społeczny wymiar GIS - podejście innowacyjne ; 4. Społeczny wymiar GIS - podejście krytyczne ; R. VII. ROSJA - STUDIUM PRZYPADKU W BADANIU PATOLOGII SPOŁECZNEJ: 1. Uzasadnienie wyboru przykładu, cele studium ; 2. Założenia teoretyczno-metodologiczne ; 3. Podejścia, szkoły, subdyscypliny, koncepcje badawcze ; 4. Postępowania badawcze ; R. VIII. ZAKOŃCZENIE: 1. Ujęcia badawcze patologii społecznej ; 2. Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania były realizowane w zakladach karnych mieszczących się w obszarze właściwości Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej w Rzeszowie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 397-[418].
Streszczenie w języku angielskim.
I. SPECYFIKA ZJAWISKA PRZEMOCY W RODZINIE; 1. Kontrowersje wokół pojmowania przemocy, 2. Rozmiary zjawiska i rodzaje przemocy domowej, 3. Formy przemocy domowej, 4. Dynamika przemocy w rodzinie (cykle przemocy), 5. Psychospołeczne mechanizmy przemocy ; II. UWARUNKOWANIA PRZEMOCY W ŚWIETLE WYBRANYCH NURTÓW TEORETYCZNYCH: 1. Nurt biologiczny: 1.1. Wczesne teorie biologiczne, 1.2. Badania nad czynnikami biologicznymi, 2. Nurt psychologiczny: 2.1. Koncepcje psychodynamiczne, 2.2. Koncepcje poznawczo-behawioralne, 2.3. Agresja jako świadomy wybór jednostki, 2.4. Osobowościowy profil sprawców przemocy, 3. Nurt społeczno-kulturowy: 3.1. Teoria zróżnicowanych powiązań, 3.2. Teorie feministyczne, 3.3. Teorie subkulturowe, 3.4. Teorie racjonalnego wyboru, 3.5. Teorie strukturalne i wieloczynnikowe, 4. Podsumowanie i próba osadzenia problematyki badań własnych w określonej perspektywie teoretycznej ; III. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE, SPECYFIKA BADAŃ I CHARAKTERYSTYKA OSÓB OBJĘTYCH BADANIAMI: 1. Problematyka badań i jej uzasadnienie, 2. Zastosowane metody badań i analizy danych: 2.1. Sondaż diagnostyczny w populacji skazanych jako główna metoda badań, 2.2. Techniki pomocnicze w badaniach, 3. Zakłady karne jako teren badań oraz specyfika badań w populacji osób uwięzionych, 4. Typologia badanych sprawców przemocy ; IV. PRZEMOC W RODZINIE W KONTEKŚCIE WYBRANYCH CZYNNIKÓW ZWIĄZANYCH Z SYTUACJĄ RODZINNO-BYTOWĄ BADANYCH: 1. Przemoc stosowana przez badanych - jej formy, przejawy i ofiary, 2. Sytuacja materialna w rodzinie i status społeczno-zawodowy sprawców, 3. Atmosfera i więzi w rodzinie oraz relacje w związkach intymnych, 4. Problem nadużywania alkoholu przez sprawców przemocy ; V. WARUNKI SOCJALIZACJI W DOMU RODZINNYM W OKRESIE NIELETNIOŚCI BADANYCH: 1. Ogólna charakterystyka sytuacji rodzino-bytowej, 2. Atmosfera domu rodzinnego i więzi z rodzicami, 3. Przemoc w rodzinach pochodzenia, 4. Alkohol i przestępczość w domu rodzinnym ; VI. FUNKCJONOWANIE BADANYCH W ŚRODOWISKU SZKOLNYM I RÓWIEŚNICZYM A ZACHOWANIA DEWIACYJNE W OKRESIE ADOLESCENCJI: 1. Stosunek do szkoły i nauki, 2. Przynależność do grup rówieśniczych, 3. Stosowanie używek i środków odurzających, 4. Zachowania agresywne i przestępcze badanych ; VII. INSTYTUCJONALNA INTERWENCJA W RODZINACH Z PRZEMOCĄ A STOSUNEK BADANYCH DO WŁASNYCH ZACHOWAŃ: 1. Ujawnianie przypadków przemocy domowej i interwencje policji w rodzinach dotkniętych przemocą, 2. Procedura "Niebieskiej Karty" i zakres współpracy sprawców przemocy z zespołem interdyscyplinarnym, 3. Oddziaływania edukacyjno-korekcyjne i leczenie odwykowe sprawców przemocy, 4. Postawy sprawców wobec własnych zachowań przemocowych w rodzinie ; VIII. SPRAWCY PRZEMOCY DOMOWEJ W SYSTEMIE PRAWNOKARNYM I PENITENCJARNYM: 1. Środki i sankcje karne za przestępstwo "znęcania się", 2. Pobyt w więzieniu i system odbywanej kary, 3. Proces resocjalizacji penitencjarnej sprawców przemocy domowej, 4. Programy edukacyjno-korekcyjne w systemie resocjalizacji penitencjarnej ; IX. PERSPEKTYWA POWROTU DO SPOŁECZEŃSTWA: 1. Kontakty z rodziną w trakcie odbywania kary i możliwości powrotu do środowiska rodzinnego, 2. Obawy związane z opuszczeniem zakładu karnego a plany i zamierzenia życiowe badanych, 3. Poczucie strat życiowych a postawy wobec przyszłych zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na rzecz Nauki Polskiej)
Na okładce skrócony tytuł serii: Monografie FNP.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [413]-434.
Wydanie książki jest subwencjonowane w ramach programu Monografie przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej
Streszczenie w języku angielskim.
Wstęp ; Podstawowe pojęcia i narzędzia teoretyczne ; Metoda badawcza ; R. 1. Wyjazd: Emigracja jako wybór "lepszego życia" ; Solidarnościowcy ; Skala i specyfika wyjazdów do Austrii, Szwecji i Włoch ; R. 2. Przejście: Przekraczanie granicy ; Polityka imigracyjna Austrii, Szwecji i Włoch ; Obóz dla uchodźców jako pierwszy etap migracji ; Pierwsze miesiące w nowym miejscu ; Solidarni z solidarnością jako szczególna strategia adaptacji ; R. 3. Adaptacja: Gromadzenie kapitału ; Przełom 1989 r. I jego konsekwencje ; R. 4. Stabilizacja: Styl życia. O wymiarze ekonomicznym i społecznym integracji ; Emigrant jako obywatel. O zaangażowaniu w sprawy publiczne ; Polak na emigracji. Modele identyfikacji kulturowej i etnicznej ; R. 5. Integralność: Patrioci na odległość ; Emigrant lat 80. We wspólnej Europie ; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawa ucznia / Mikołaj Wolanin. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Impuls, 2020. - 110, [1] strona ; 24 cm.
Stan prawny na 2019 r. ustalony na podstawie treści książki.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 105-110.
R. 1. Prawne uregulowania instytucji praw ucznia ; R. 2. Przysługujące uczniom prawa i ich analiza: 1. Wstęp ; 2. Prawo do nauki ; 3. Prawo do wzięcia udziału w konkursie ; 4. Prawo do uzyskania pomocy materialnej ; 5. Prawo do informacji i sprawiedliwej oceny ; 6. Prawo do rozwijania zainteresowań ; 7. Prawo do bezpieczeństwa, wiedzy o bezpieczeństwie i uzyskania pomocy ; 8. Prawo do skonsumowania ciepłego posiłku ; 9. Prawo do swobody wypowiedzi, myśli, sumienia i wyznania ; 10. Prawo do prywatności ; 11. Prawo do czasu wolnego (właściwej organizacji życia szkolnego) 12. Prawo wynikające z godności ludzkiej ; 13. Prawo do angażowania się w życie szkoły ; 14. Prawo do złożenia skargi ; R. 3. Wiedza uczniów o przysługujących im prawach oraz poczucie ich przestrzegania: 1. Stan badań ; 2. Metodologia badań własnych ; 3. Wyniki badań i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [189]-211. Indeks.
R. I. Praca jako ważny obszar funkcjonowania człowieka: 1. PRACA - UJĘCIE TERMINOLOGICZNE ; 2. WARTOŚCI, KTÓRE NIESIE PRACA ; 3. PRZEOBRAŻENIA W OBSZARZE PRACY ZAWODOWEJ ; 4. SYTUACJA OSÓB MŁODYCH NA RYNKU PRACY ; R. II. Młodzież - perspektywa przyszłej kariery: 1. CHARAKTERYSTYKA MŁODZIEŻY W OKRESIE PODEJMOWANIA DECYZJI EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH ; 2. UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE W PROCESIE KONSTRUOWANIA KARIERY ZAWODOWEJ ; 3. SZKOŁA JAKO MIEJSCE PRZYGOTOWANIA MŁODZIEŻY DO WEJŚCIA NA RYNEK PRACY ; 4. MŁODZIEŻ - PODMIOT BADAŃ AKSJOLOGICZNYCH W KONTEKŚCIE PRACY ; R. III. Założenia metodologiczne badań: 1. CEL I PROBLEMATYKA BADAWCZA ; 2. METODA I NARZĘDZIA BADAWCZE ; 3. ORGANIZACJA BADAŃ I OSOBY BADANE ; R. IV. Wyniki badań własnych: 1. WARTOŚCI CENIONE PRZEZ MŁODZIEŻ ; 2. WYBORY EDUKACYJNO-ZAWODOWE MŁODZIEŻY ; 3. OBRAZ PRACY W PERCEPCJI MŁODZIEŻY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-[254].
Wstęp ; R. I. Jakość życia seniorów w Polsce: 1. Osoba starsza - analiza kategorii ; 2. Stereotyp starości i jego komponenty ; 3. Uwarunkowania jakości życia osób starszych ; R. II. Starzenie się i starość w ekspansywnie zmieniającym się świecie: 1. Historyczno-kulturowa perspektywa znaczenia starości: Historyczne konteksty starości ; Kulturowe aspekty starości ; 2. Modele i koncepcje procesu starzenia się ; 3. Obszary aktywności seniorów ; R. III. Edukacja osób starszych: 1. Uczenie się dorosłych poprzez doświadczenia ; 2. Instytucje wspomagające edukację seniorów ; 3. Pasja, profesjonalizm, kreatywność - elementem edukacji seniorów ; R. IV. Senior w przestrzeni medialnej: 1. Przestrzeń medialna - elementy konstytutywne ; 2. Kompetencje kluczowe aktywnego seniora ; 3. Wirtualna złota jesień - seniorzy w sieci internetowej ; R. V. Funkcjonowanie seniorów w przestrzeni medialnej - badania własne: 1. Edukacja medialna seniorów ; 2. Blogujący seniorzy ; 3. Seniorzy wobec nauczania zdalnego w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 156-157.
1. Wstęp ; 2. Wnioski i rekomendacje ; 3. Metodologia badania ; 4. Opis wyników: 4.1. Plany pracodawców dotyczące zmian zatrudnieniowych, 4.2. Sposoby rekrutacji pracowników i czynniki mające wpływ na ich wybór, 4.3. Bariery w znalezieniu odpowiednich kadr, 4.4. Zgodność wykształcenia posiadanego przez zatrudnianych pracowników z wymaganiami danego stanowiska pracy, 4.5. Wymagania w zakresie kompetencji i kwalifikacji stawianych kandydatom do pracy w poszczególnych branżach, 4.6. Opinia pracodawców na temat poziomu i jakości kompetencji i kwalifikacji kandydatów do pracy, 4.7. Opinia pracodawców na temat poziomu i jakości kompetencji i kwalifikacji absolwentów szkół ponadgimnazjalnych i wyższych ; 5. Wyniki analizy desk research ; 6. Załączniki: 6.1. Wzór kwestionariusza ankiety, 6.2. Lista źródeł danych zastanych do analizy desk research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O badaniu ; 1. Pandemiczny kontekst ; 2. Praktyki czytelnicze w stylach życia polaków ; 3. Kto czyta książki? ; 4. Źródła czytanych książek. Księgozbiory domowe ; 5. Społeczny charakter czytania ; 6. Uczestnictwo w kulturze cyfrowej ; 7. Struktura wyborów czytelniczych polaków w 2021 roku ; Remigiusz Mróz, Harlan Coben, polskie autorki i inni - thrillery psychologiczne, kryminalne zagadki, znani komisarze i detektywi ; Romanse, literatura obyczajowa - historie miłosne z tajemnicą w tle ; Magda Knedler, Heather Morris, Ałbena Grabowska i inne autorki oraz ich opowieści w historycznych ramach ; Science fiction, powieści ekranizowane oraz king, Sapkowski, Herbert i Lem ; Literatura piękna wysokoartystyczna ; Tokarczuk, Twardoch - artystyczne bestsellery ; Klasyka sprzed 1918 roku - szkolny kanon: Sienkiewicz, Mickiewicz, Prus ; Non-fiction - literatura faktu, narracje biograficzne, publicystyka, reportaże, poradniki, publikacje naukowe, podręczniki ; Autobiografie, biografie, dzienniki, wspomnienia, publicystyka, eseje oraz historia xx wieku ; Reportaże - relacje z podróży, portrety innych kultur, historie z przeszłości z dzisiejszej perspektywy ; Poradniki - potęga podświadomości, jedzenie to leczenie, znajdź równowagę i żyj szczęśliwie. Do dzieła! ; Lektury naukowe, akademickie, podręczniki ; Podsumowanie - współczesne gusty czytelnicze ; Społeczno-demograficzne zróżnicowanie wyborów książkowych ; Najważniejsze wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [214]-233.
Finansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
CZĘŚĆ TEORETYCZNA. Rozdział 1. Obiektywne i subiektywne aspekty starości: 1.1. Starzenie się ludności. 1.2. Określenie wieku starszego. 1.3. Charakterystyka starości i osób starszych. 1.3.1. Biologiczne aspekty starzenia się. 1.3.2. Psychologiczne aspekty starzenia się. 1.3.3. Społeczne aspekty starzenia się. 1.3.4. Egzystencjalny aspekt starzenia się. 1.4. Pomyślne starzenie się. Rozdział 2. Problemy zdrowia psychicznego osób starszych: 2.1. Określenia i dane epidemiologiczne dotyczące problemów zdrowia psychicznego wśród osób starszych. 2.2. Czynniki ryzyka problemów zdrowia psychicznego osób starszych. 2.2.1. Czynniki biologiczne. 2.2.2. Czynniki psychospołeczne. 2.3. Czynniki chroniące zdrowie psychiczne osób starszych. 2.4. Najczęstsze problemy związane ze zdrowiem psychicznym i funkcjonowaniem poznawczym osób starszych. 2.4.1. Zaburzenia afektywne. 2.4.2. Zaburzenia lękowe. 2.4.3. Choroby otępienne. 2.4.4. Problemy ze snem. 2.4.5. Objawy psychotyczne. 2.4.6. Uzależnienia u osób starszych. 2.4.7. Dysfunkcje seksualne. 2.5. Metody pomocy osobom starszym. CZĘŚĆ EMPIRYCZNA. Rozdział 1. Metodologia badań własnych: 1.1. Problem badawczy. 1.2. Narzędzia badawcze. 1.3. Osoby badane. Rozdział 2. Wyniki badań: 2.1. Zachowania adaptacyjne i problemowe w grupie osób starszych. 2.1.1. Poziom zachowań adaptacyjnych oraz nasilenie zachowań problemowych. 2.1.2. Porównanie danych samoobserwacyjnych i obserwacyjnych. 2.1.3. Profil problemów zdrowia psychicznego w grupie osób starszych. 2.1.4. Nasilenie poszczególnych zachowań problemowych. 2.1.5. Zachowania adaptacyjne a nasilenie problemów zdrowia psychicznego. 2.2. Czynniki wpływające na zachowania adaptacyjne i problemowe osób starszych. 2.2.1. Wiek a nasilenie zachowań problemowych. 2.2.2. Płeć a poziom zachowań adaptacyjnych i nasilenie zachowań problemowych. 2.2.3. Miejsce zamieszkania a poziom zachowań adaptacyjnych i nasilenie zachowań problemowych. 2.2.4. Stan cywilny a poziom zachowań adaptacyjnych i nasilenie zachowań problemowych. 2.2.5. Sytuacja ekonomiczna a nasilenie zachowań problemowych. 2.2.6. Stan zdrowia a nasilenie zachowań problemowych. 2.2.7. Wykształcenie a nasilenie zachowań problemowych. 2.2.8. Zainteresowania a nasilenie zachowań problemowych. 2.3. Ku typologii osób starszych. 2.3.1. Spojrzenie na swoją starość a nasilenie doświadczanych problemów. 2.3.2. Typologia funkcjonowania osób starszych. 2.4. Doświadczając starości – analiza jakościowa wypowiedzi osób starszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111871 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej